Samsung E360

سامسونگ نیز به کاروان رقابت با گوشی های موزیکال پیوست و تمام تلاش خود را برای تولید یک گوشی در سطح میانی ، انجام داد ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung E360
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ باتری

_ شارژر

_ هدست استریو

_ کابل USB

_ راهنمای مصرف کننده

 

image

 

سامسونگ نیز به کاروان رقابت با گوشی های موزیکال پیوست و تمام تلاش خود را برای تولید یک گوشی در سطح میانی ، انجام داد . در واقع تولیدکنندگان این کارخانه سعی نمودند تا یک گوشی با قیمت ارزان و کارآیی هایی شبیه به E730 به بازار عرضه نمایند و این عمل آن ها را به شدت تحت فشار برخی مصرف کنندگان قرار دارد و عملاً این شرکت موفق به تولید یک گوشی ارزان با کارآیی های فراوان نگردید . نکته ی مهم و بارز این عدم پیروزی در کاهش حجم حافظه از MB 80 به MB 40 بود و در نتیجه وجود یک پخش کننده ی Mp3 در دستگاه بیشتر صوری به نظر می رسد . چون فضای کافی برای ذخیره ی فایل ها وجود ندارد و متأسفانه دستگاه کارت حافظه را نیز پشتیبانی نمی نماید و جالب این جاست که طراحی گوشی به صورتی است که دکمه های کنترل و پخش کننده موسیقی برروی آن قرار گرفته است که حاکی از تأکید تولیدکننده بر قابلیت مصرف دستگاه در راستای پخش موسیقی باشد که البته کمی مأیوس کننده خواهد بود .

همانند تمامی گوشی های سری E این گوشی نیز ، حالتی گرد و بیضی دارد . رنگ بدنه ی گوشی نقره ای می باشد که البته برخی رنگ های دیگر آن نیز در بازار موجود است .

اندازه ی گوشی نیز مناسب برای استفاده ی مردان و زنان بوده و دارای ابعاد  87x45.4x22.5 می باشد .

 

image

 

و خلاصه این که نمی توانیم صراحتاً بیان کنیم که این گوشی اختصاصاً برای خانم ها یا آقایان می باشد و بیشتر عمومی به نظر می رسد . که البته به خاطر استفاده از رنگ نقره ای شاید بیشتر مورد توجه دختران قرار گیرد و رنگ آمیزی آن شاید کمی برای آقایان خاص باشد و طبق آمار ، 70 % مصرف کنندگان این گوشی را دختران تشکیل می دهند . نکته ی مهم و جالب توجه در رابطه با گوشی وزن 86 گرمی آن می باشد .

 

image

 

 

دوربین VGA گوشی در قسمت جلوی گوشی قرار گرفته است و صفحه نمایش بیرونی کمی پایین تر از آن می باشد که دارای یک قاب براق بوده و از سیستم نور OLED بهره می جوید .

 

image

 

در دو خط ، که در یکی شما زمان ودر دیگری اطلاعات گوشی نظیر میزان باتری ، آنتن دهی ، تماس از دست رفته و یا پیام های جدید را مشاهده می نمایید .

 

image
          
image

 

 

همچنین می توانید تصویر فردی که زنگ زده را نیز روی صفحه نمایش بیرونی مشاهده نمایید که البته این تصویر در برابر نور خورشید به وضوح دیده نخواهد شد و دارای کنتراست و رزولوشن پایینی می باشد . ولی به هر حال برای زمانی که داخل محیط بسته می باشید ، همه چیز خوب به نظر می رسد .

دکمه های Mp3 Player در زیر صفحه نمایش مشاهده می گردند که دکمه ی وسط نیز به شما اجازه ی فعال سازی رادیوی گوشی را می دهد . با استفاده از همین کلیدها نیز می توانید کانال و ایستگاه مورد نظر خود را جستجو نمایید و در صفحه نمایش بیرونی شما قادر به مشاهده ی نام و مشخصات ایستگاه انتخاب شده ، می باشید .

 

image

 

دکمه های دوتایی کنترل صدا نیز در سمت چپ گوشی قرار گرفته اند و محل اتصال هدست نیز کمی بالاتر مشاهده می شود که توسط یک پوشش پلاستیکی پوشانده شده است . اتصال هدست ، Mini USB و از نوع استریو می باشد . دکمه ی دوربین نیز در سمت راست گوشی قرار گرفته است . در بالا نیز محل اتصال گردنبند و در پایین هم محل اتصال به سیستم Interface slot مشاهده می گردد .

 

image
 

 

شما به راحتی با کمک یک دست می توانید گوشی را باز نمایید و سپس صفحه نمایش 128x160 پیکسلی گوشی را مشاهده کنید که قابلیت نمایش 6 خط نوشته و 3 خط توضیحات را دارد و با پشتیبانی 65000 رنگ ، از نوع TFT می باشد که البته امروزه این صفحه نمایش دیگر در رده های پایین تری قرار گرفته است که حتی شاید بیشتر به درد گوشی های کلاس پایین و ارزان قیمت بخورد .

 

image

 

صفحه کلید گوشی برای کار کردن راحت و دارای کلیدهای بزرگی می باشد و رنگ پس زمینه ی آبی گوشی نوشته های روی کلیدها را کاملاً پررنگ می نماید ولی دکمه ی OK که در میان دکمه های جهت دار قرار گرفته از اندازه ی کوچکی برخوردار است ولی باز هم برای کار کردن راحت می باشد .

 

image

 

باتری گوشی از نوع Li-Ion با گنجایش mAh 800 می باشد و بنابر گفته ی سازنده ، تا 220 ساعت در حالت استندبای و یا 3 ساعت مکالمه را تحمل می نماید . در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی 2 روز با 45 دقیقه صحبت و 30 دقیقه کار با دیگر کارآیی ها روشن باقی ماند . استفاده ی دائم  از بلوتوث این زمان را به 1.5 روز کاهش می دهد و شارژ کامل باتری 1.5 ساعت به طول می انجامد .

 

منوها (Menu) :

گوشی از منوی بسیار شبیه به E350 برخوردار است که به شما اجازه می دهد منوهای دلخواه خود را به کلیدهای جهت دار و چند منظوره اختصاص دهید . همچنین به عنوان مثال با نوشتن 0800 و تأیید آن ، ساعت گوشی در رأس 8 بامداد زنگ خواهد خورد و تنظیم می شود و برای تنظیم دیگر قسمت ها چون ارگانایزر و تقویم نیز از میانبرهایی شبیه به این بهره مند می باشید . همچنین می توانید به همین صورت وارد منوی Message شده و یک پیام جدید را بنویسید .

 

image

 

منوی اصلی به صورت یک ماتریس 3x3 نشان داده می شود که شما از طریق استفاده از کدهای دسترسی می توانید بسیار سریع تر به منوها دست پیدا کنید . زیرمنوها نیز به صورت لیست های عمودی نمایش داده می شوند . گوشی مجهز به Mb 40 حافظه و 4 مگابایت به طور جداگانه ، حافظه ی مخصوص برنامه های  Java می باشد .

 

 

image

 

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

با فشاردادن کلید چند منظوره ی سمت راست می توانید لیست افراد موجود در دفترچه تلفن موجود در سیم کارت و یا گوشی را مشاهده نمایید . شما قابلیت جستجوی سریع برحسب حرف اول را دارید . یعنی با وارد نمودن اولین حرف ، جستجو در بین اسامی شروع می گردد . با فشردن دکمه ی OK وارد قسمت اطلاعات هر یک از آن ها شده و در هر فایل نام وتصویر نشان داده می شود . برای هر نام شما می توانید 5 شماره تلفن و یک تصویر را ذخیره نمایید و می توانید از دفترچه تلفن ، MMS و SMS به هر شماره تلفنی ارسال نمایید .

 

image
         
image
 

 

شما دارای دو جای خالی برای ذخیره ی نام و نام خانوادگی می باشید . طول هر خط حداکثر می تواند 20 کاراکتر باشد و می تواند به هر زبانی وارد گردد . در داخل دفترچه تلفن نیز ابتدا نام های به زبان های دیگر و سپس نام های به زبان انگلیسی ثبت می گردد . همچنین علاوه بر تمامی این اطلاعات شما قادر به ذخیره ی آدرس Email و یک نوشته ی کوتاه نیز می باشید .

هر موسیقی از جمله Mp3 ها می تواند به عنوان زنگ گوشی برای هر فرد قرار گیرد . سه گروه تماس نیز به صورت پیش فرض در گوشی موجود بوده و شما نیز می توانید برحسب میل و علاقه ی خود هر تعداد گروه تماس در گوشی ایجاد نمایید . تا 1000 نام با تمامی مشخصات قابل ذخیره سازی در گوشی می باشد و این تفاوتی نمی کند که تمام خطوط را پر نمایید یا نه . شما قادر به تعیین محل ذخیره ی تلفن های جدید خواهید بود . شما قابلیت انتقال شماره ها از سیم کارت به گوشی را داشته و البته عکس این حالت امکان پذیر نخواهد بود . تمامی فایل های این بخش نظیر SMS ، MMS ، Mail ، و همچنین تمامی نوشته ها و فایل های نوشتاری قابل ارسال سریع از طریق بلوتوث می باشد .

نام های جدید تنها از طریق منوی اصلی امکان وارد شدن را دارند . با استفاده از دکمه ی چند منظوره ی سمت راست ، شما قابلیت دستیابی به نام های داخل دفترچه را خواهید داشت . وقتی تلفن شما زنگ می خورد تصویر فرد مقابل به صورت تمام صفحه پخش نخواهد گردید و تنها بخشی از صفحه را می گیرد که در صفحه نمایش داخلی 96x96 پیکسل و در صفحه نمایش خارجی 76x76 پیکسل می باشد .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در هر لیست شما قادر به مشاهده ی 20 شماره تلفن خواهید بود . همچنین دارای یک لیست ترکیبی متشکل از تمامی تماس ها با یک آیکن نشان دهنده ی نوع آن ها می باشید . شما قابلیت حرکت افقی بین لیست ها را نیز دارید . زمان و تاریخ هر تماس نیز در کنار آن ثبت می گردد و قابل مشاهده در فایل جداگانه ای می باشند و شما قادر به مشاهده ی کل زمان تماس ها و میزان هزینه ی آن ها خواهید بود .

 

image

 

پیام ها (Messages) :

شما قادر به کار کردن با انواع مختلف پیام ها خواهید بود که هر یک دارای زیرمنوی مجزا می باشد . که ابتدا به پیام های کوتاه SMS می پردازیم . تا سقف 200 پیام کوتاه قابل ذخیره سازی در حافظه ی گوشی می باشد . همچنین گوشی پیام های EMS و پیام های تحت سیستم نوکیا را نیز پشتیبانی می نماید و انتخاب زبان های مختلف برحسب GSM و یا Unicode برعهده ی مصرف کننده می باشد . همچنین این قسمت مجهز به T9 ساده و سریع و قابل استفاده است .

 

image
         
image
 

 

همچنین گوشی پیام های MMS حداکثر هر یک تا kb 295 را پشتیبانی کرده و مجهز به سیستم Mail تحت پروتکل های POP3 و SMTP می باشد و قابلیت دریافت فایل های گرافیکی را فقط به صورت ضمیمه ی پیام را دارد .

 

برنامه های جانبی (Application) :

تا 4 مگابایت حافظه ، مختص Java world می باشد که به برنامه های مختلفی می تواند اختصاص داده شود و استفاده از MIDP 2.0 به شما اجازه ی استفاده از برنامه هایی با تصاویر گرافیکی بالا و قوی را خواهد داد . سه بازی نیز به طور پیش فرض در گوشی قرار داده شده است که به نام های Free kick ، Forgotten warrior و Arch Angel می باشد .

 

image
         
image

 

Mp3 player :

یک پخش کننده ی Mp3 توسعه یافته می باشد که می تواند به روش های مختلفی موسیقی ها را برای شما پخش نماید . فایل های Mp3 نیز قابل دریافت توسط گوشی از طریق اتصال به رایانه به طور مستقیم می باشند که در صورت استفاده از زبان های دیگر در نام آن ها به راحتی کار خواهند نمود . کیفیت و سرعت خواندن گوشی به گونه ای است که تقریباً تمامی فرمت های مختلف Mp3 را می خواند البته امکان ایجاد مشکل با برخی فایل های VBR وجود دارد .

 

image
         
image

 

 

نام موسیقی ها نیز در بالای صفحه نمایش نوشته و نشان داه می شود . همچنین شما دارای یک اکولایزر در گوشی می باشید که دارای تنظیمات جداگانه ای نبوده و تنها قابل تنظیم برروی 4 حالت کلاسیک ، راک ، جاز و عادی می باشد . موسیقی ها قابل اجرا از طریق هدست استریوی گوشی و یا بلندگوی آن می باشند و حجم صدای آن دارای 10 درجه خواهد بود و مصرف کننده قادر به ایجاد Playlist (لیست اجرا) می باشد . 40 مگابایت حافظه در گوشی جهت استفاده برای فایل های Mp3 می باشد .

 

FM Radio :  

30 کانال رادیویی قابل ذخیره در حافظه ی گوشی می باشد و شما قادر به تنظیم رادیو برای ساعت بیداری و زنگ بیدار باش گوشی می باشید  (POP up Alert) . شما عملاً مشکلی با سیستم جستجو و تشخیص رادیو نخواهید داشت .

 

image

 
ضبط صوت (DictaPhone) :

شما قادر به ذخیره ی فایل های صوتی بدون محدودیت در هر تعداد فایل به مدت چندین ساعت خواهید بود و زمان هر فایل ذخیره شده قابل محدود شدن از 30 ثانیه تا یک ساعت می باشد و تمامی این فایل ها در پوشه های جداگانه ای ذخیره می شوند . سیستم ضبط گوشی در حین مکالمه کار نمی کند و تنها در حالت استندبای فعال خواهد شد . دو نوع اکولایزر نیز در این قسمت تعبیه گردیده است که به وسیله ی یکی از آن قادر خواهید بود در محیط پر سر و صدا نیز ضبط صدا را انجام دهید . این ضبط صوت در حین ارائه ی سمینار و مقالات به راحتی قابل استفاده خواهد بود در اصل جانشینی مناسب برای ضبط صوت دیجیتالی خواهد بود .

 

image

 
ساعت جهانی (World Time) :

قابل استفاده برای دو شهر انتخاب شده می باشد و همه ی نکات در آن ساده و راحت خواهد بود .

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

گوشی مجهز به سه زنگ بیداری می باشد که یکی از آن ها قابل تنظیم برای بیدار شدن صبح بوده و قابل تنظیم برای تمامی روزهای هفته و تعطیلات می باشد . برای هر یک از زنگ ها می توانید ملودی را از میان 5 ملودی موجود در گوشی انتخاب نمایید و متأسفانه زنگ های Mp3 ، قابل استفاده در این قسمت نمی باشند و بسته به تنظیم مصرف کننده زنگ گوشی قابل کار کردن در زمان خاموش بودن گوشی نیز می باشد . یعنی گوشی به طور خودکار در زمان مشخص روشن شده و زنگ می خورد .

 

image

 

ماشین حساب (Calculator) :

شما از یک ماشین حساب مناسب ، یک برنامه ی تبدیل واحد (Converter) ، کرونومتر (Countdown) و تایمر (Stopwatch) بهره مند می باشید .

 

image
    
image
    
image

  

تقویم (Calendar) :

شما قادر به ذخیره ی 400 رویداد در 4 نوع : ملاقات (Meeting) ، کاری (affair) ، سالیانه (Anniversary) و دیگر (Other) خواهید بود که قابل ذخیره در حافظه گوشی می باشد و برای هر یک تاریخ و زمان قابل تنظیم است و یک زنگ نیز برای هر یک می توانید قرار دهید .

 

image

 

تقویم قابل نشان داده شدن در حالت های هفتگی و ماهیانه می باشد که وجود هر رویداد در یک روز رنگ خاصی را به آن روز می بخشد .

 
WAP :

در این بخش از برنامه ی WAP Browser  ویرایش 2 بهره می جویید که شبیه به آنچه در گوشی های نوکیا و سونی اریکسون استفاده شده می باشد و از پروتکل http استفاده می کند .

 

تنظیمات (Setting) :

در این بخش شما قادر به انتخاب رنگ فونت نوشته ها در حالت استندبای بوده و می توانید برای هر بخشی از گوشی یک رمز عبور قرار دهید . همچنین امکان تنظیم نور پس زمینه و روشنایی صفحه نمایش را نیز دارید .

 

image

 

در این گوشی تم ها وجود ندارند ولی Skins که شباهت زیادی با همان تم دارد ، نقش آن را بر عهده گرفته است و Skins به شما اجازه ی تغییر رنگ سرتیتر صفحه نمایش و حاشیه ها را می دهد .

 

image

 

مدیریت فایل ها (File Manager) :

در این قسمت تمامی فایل ها اعم از موسیقی ، تصاویر ، فیلم ها و صداها قرار گرفته اند . تمامی فایل های Upload شده نیز در این بخش موجود می باشند ، که البته گاهی اوقات برخی فایل ها فورا در لیست ها نشان داده نمی شود که باید مجدداً وارد شوید تا این مشکل مرتفع گردد .

 

image
         
image

 

 

تبادل اطلاعات با رایانه (Synchronization With PC) :

عمل اتصال به رایانه از طریق بلوتوث یا کابل انجام می پذیرد و برنامه ی Easy Studio 2.0 نیز برای راحتی کار شما در بسته ی نرم افزاری شما (CD) قرار داده شده است .

 

کیفیت تولید (Productivity) :

چون گوشی کارآیی های 3D را پشتیبانی نمی کند ، تنها از دو نسخه ی اول JBenchmark برای آزمون گوشی استفاده کردیم که نتایج شبیه به دیگر محصولات سامسونگ بود .

 

Samsung

E360

JBenchmark 1

2397

Details

Text

528

2D Shapes

558

3D Shapes

434

Fill Rate

372

Animation

505

1.1.1

 

Samsung

E360

Jbenchmark 2

217

Details

Image manipulation

153

Text

380

Sprites

212

3d Transform

254

User Interface

152

2.1.1

 

 

دوربین (Camera) :

آخرین منو در گوشی می باشد . برای شروع عکس برداری کافی است دکمه ی Joystick را به سمت پایین فشار دهید . شما دارای رزولوشن های مختلف 120x128 ، 120x160 ، 320x240 و 640x480 جهت عکس برداری می باشید و برای هر رزولوشن نیز دارای چندین کیفیت ذخیره سازی می باشید . تصاویر با فرمت JPEG در گوشی ذخیره می شوند . این کیفیت های نام برده شامل Super Fine (بسیار عالی) ، Fine (عالی) ، Normal (نرمال) و Economy (اقتصادی) می باشد و تفاوت آن ها در تصاویر بزرگ با رزولوشن های بالا دیده خواهد شد . تصاویر در بهترین حالت kb 90 تا kb 95 و در پایین ترین حالت kb 40 حافظه اشغال می کنند .

 

image
         
image

 

شما قادر به مشاهده ی تصاویر در آلبوم عکس ها می باشید که به صورت thumbnail نشان داده می شوند و می توانید برخی از تصاویر را در برابر پاک شدن تصادفی قفل نمایید . شما می توانید با داشتن آلبوم های مختلف ، عکس های متفاوتی را در آن ها ذخیره سازی نمایید .

زمانی که با گوشی عکس برداری می نمایید ، تصویر برروی صفحه ی نمایش نقش می بندد و با استفاده از دکمه های حرکتی جهت دار می توانید عمل زوم کردن را انجام دهید . (تا 5 درجه) و با حرکت افقی این دکمه ها می توانید حساسیت عکس برداری را از 3- تا 3+ تغییر دهید . حتی در تاریکی هم تصاویر عکس برداری شده از کیفیت مناسبی برخوردار می باشند .

 

image

 

شما قادر به انتخاب قاب های مختلفی برای عکس ها می باشید . همچنین امکان اعمال چندین افکت نیز برروی تصاویر برحسب تغییر رنگ ها وجود دارد . فیلم های گرفته شده توسط دوربین نیز دارای رزولوشن 96x128 و 120x160 می باشند .

 

و در نهایت :

کیفیت اتصال و برقراری ارتباط توسط گوشی عالی و مناسب است . صدای بلندگوی دستگاه نیز واضح می باشد و صدای زنگ 40 تن پلی فونیک گوشی نیز از کیفیت متوسطی برخوردار است . صدای Mp3 دستگاه به اندازه ی کافی بلند بوده و در یک خیابان شلوغ نیز شنیده خواهد شد . قدرت ویبره ی گوشی در حد متوسط است . در حقیقت موتورلا V360 یک رقیب مهم برای این گوشی است و این مدل سامسونگ در برابر آن از قدرت مناسبی برخوردار نمی باشد . موتورلا V360 دارای صفحه نمایش بهتری با رزولوشن 176x220 بوده که یکی از بهترین های بازار می باشد ، اما رنگ آمیزی و کیفیت رنگ در صفحه نمایش گوشی سامسونگ از برتری برخوردار است . هر دو گوشی مجهز به بلوتوث بوده و کیفیت پشتیبانی هدست در آن ها در یک حد و اندازه می باشد . دوربین این دو گوشی هم از شباهت زیادی برخوردار است . موتورلا V360 دارای رادیو نبوده و جای یک کارت حافظه ی Micro SD را دارد ، که یک مزیت بالا می باشد و این به معنای استفاده ی کامل از Mp3 player است و البته منوهای دیگر سامسونگ از برتری برخودار می باشند . موتورلا قیمت خود را پایین تر از E360 سامسونگ نگه داشته است .

به هر حال E360 یک گوشی مناسب بوده که شاید به علت حافظه ی محدودش وجود امکاناتی مانند MP3  player در آن لزومی نداشت .  

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)