خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی تلفن همراه HTC Sensation XL

بررسی تخصصی تلفن همراه HTC Sensation XL

می گویند موسیقی وحشی ترین دیوها را نیز رام می کند. وقتی صحبت ازHTC Sensation XL” “ باشد ، موضوع حتی هیجان انگیز تر هم می شود.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۱۰/۶

مقدمه

 می گویند موسیقی وحشی ترین دیوها را نیز رام می کند.  وقتی صحبت ازHTC Sensation XL” “  باشد ، موضوع حتی هیجان انگیز تر هم می شود.

"Sensation XL" طرح و بزرگی صفحۀ 4.7 اینچی خود را از Titan گرفته است اما "XL" بخشی از مجموعۀ "Android" است و حاوی بسته گوشیهای "iBeats" است.

.

image
image

image

HTC Sensation XL official photos

 “Sensation XL”تقریباً از همان سخت افزاری بهره می برد که در Titan هم مورد استفاده است ؛ تفاوت عمده در این است که "XL “حاوی

چهار کلید بزرگ” Android" است و این هم تنها اختلاف آن است. هسته "اسکورپین" در چیپ "Snapdragon " با 1.5 گیگاهرتز کار می کند و دوربین هم ، خودش یک واحد 8 مگاپیکسلیست که قادر به ضبط 720 پیکسل ویدیوست. حتی صفحه آن نیز به همان اندازۀ 4.7 اینچ واحد

WVGA S-LCD است و نه درشت نمایی Qhd.

در اینجا فهرستی از ویژگیها را ارائه می کنیم تا یک جمع بندی از چگونگی ادغام سخت افزار "Titan" و نرم افزار "Sensation" داشته باشیم.

ویژگیهای کلیدی

·          Quad-band GSM و پشتیبانی   dual-band 3G  

·         14.4مگابایت در ثانیه برای HSDPA   و 5.76 مگابایت در ثانیه برای HSUPA

·         صففحه لمسی / خازنی S-LCD  با اندازه 4.7 اینچ

·         Android OS v2.3 Gingerbread با HTC Sense 3.5

·         1.5 GHz single Scorpion CPUs ، Adreno 205 GPU ، چیپ Qualcomm Snapdragon MSM8255

·         رم 768 مگابایتی ، با ذخیره 16 گیگا بایت ( تقریبا 12.5 گیگا بایت آن قابل استفاده است)

·         Beats audio enhancement و هد ست Monster iBeats

·         دوربین 8 مگاپیکسلی خودکار با فلاش dual-LED ، face detection ، برچسب جغرافیایی، مود HDR ، بارگذاری خودکار تصویر

·         قابلیت ضبط ویدیویی 720 پیکسلی در 30 فریم در ثانیه ، ویدیوی  slo-motion (2x at WVGA)

·         Wi-Fi b/g/n  و DLNA

·         GPS با A-GPS 

·         رادیو استریو  FM با   RDS   

·         شتاب سنج ، مجاورت

·         دوربین ثانویه با امکان تماس ویدیویی

·         جک استاندارد صوتی 3.5 میلیمتری

·         ورودی مایکرو USB ( شارژ) و استریو بلوتوث  v3.0

·         شماره گیر هوشمند ، شماره گیر صوتی

·         تصحیح کننده سیستم Office

·         پشتیبانی ویدیویی DivX/XviD

·         HTC Locations app

·         HTCSense.com integration

·         HTC Portable Hotspot

·         Ultra-fast boot times( در صورت خارج نکردن باطری)

اشکالات عمده

·         دقت آن برای یک صفحۀ 4.7 اینچی کم است

·         عملکرد صفحۀ   دوربین در فضای خارج ، خوب نیست

·         هیچ دکمه اختصاصی برای دوربین وجود ندارند

·         فاقد ورودی  microSD است

·         فاقد خروجی تلویزیون می باشد

یکی از منضمات "Sensation XL" که تایتان از آن بهره مند نیست،  تنظیم  Beats است که شامل یک هد سِت بزرگ iBeats در معیت جعبه تلفن است ( این گوشیها عموماً گران قیمت بوده و باید آنها را جداگانه خریداری نمود) و علاوه بر آن هم ،سیستم  صوتی مخصوصی که روی آن پیاده شده ، ساخت Dr.Dre است.

image
image

image

در مقایسه با سایر اندروید های دیگر HTC ، صفحه بزرگ XL بیشتر مناسب جستجوی اینترنتی ، تماشای ویدیو و خواندن کتب اینترنتی است.

یک صفحه بزرگ باید به درد بازی هم بخورد اگر که همراه با Adreno 205 GPU هم باشد( البته کمی قدیمی شده اما هنوز هم با اغلب بازیها کار می کند).

بسته فروش

Sensation Xl  در جعبه بزرگی به فروش می رسد ، مناسب  یک تلفن در سایزی بزرگ.

وقتی آن را باز می کنید، تلفن را در وسط جعبه خواهید دید به همراه گوشیهای  iBeats  در کنار آن. این هِد سِت میراث Monster است و کمی هم متفاوت از مدل فروشی آن است :

 

image

به جای یک دکمه ، دارای سه صفحه کنترل موزیک با آبکاری کرُم است. دکمه میانی Play/Pause مثل یک کلید شماره گیر ، دوتایی است.

هِد سِت آن ، دارای همان سیمهای قرمز خوشرنگیست که در هد ست XE   هم دیده می شود، و با وجود آنکه XL همان رنگ را ندارد ( به جز لوگوی قرمز رنگ iBeats  در پشت آن) اما با این وجود همچنان جذاب به نظر می رسد.

The HTC Sensation XL retail package

یک کیسه  خوش مدل هم حاوی سر گوشیهای اضافه  در اندازه های متفاوت در جعبه دیده می شود.

در ضمن، HTC یک سفارش محدود از Sensation XL را هم ارائه می کند که در این سفارش می توان گوشیهای iBeats  را با گوشیهایی که روی گوش نصب می شوند ، تعویض کرد ؛ (Solo).

البته جعبۀ Sensation XL حاوی لوازم عادی دیگری هم هست ؛ شامل بسته شارژرکه از کابل microUSB برای شارژ تلفن استفاده می کند. نوع دستی آن نیز موجود است.

چرخش 360 درجه ای

HTC Sensation XL آنقدر که از اسم آن بر می آید، بزرگ نیست. اندازۀ 132.5 x 70.7 x 9.9 mm  آن ، چندان بزرگتر از گوشی هایی با صفحه 4.3 اینچی نیست. و در همان حال که وزن 162.5 گرمی آن موضوع قابل توجه این دستگاه است، ولی ما تلفنهای کوچکتری را هم دیده ایم که همان وزن را دارند.

طراحی و ساخت کیفیت

HTC طرح Sensation X  را خوب حفظ کرده است. هیچ بخش نامتجانسی مثل  تلفنهای دیگر، در آن دیده نمی شود. ما به خصوص از صفحه آلومینیومی پشت تلفن که کناره های  تلفن را هم در بر گرفته خوشمان آمده.

The HTC Sensation XL is attractive looking and well built

وقتی HTC Sensation XL را در کنار تلفنی با صفحۀ 4.3 اینچی قرار می دهید، می بینید که به طور قابل ملاحظه ای بزرگتر است، اما نه خیلی بزرگ. هنوز هم در مقایسه با Phoneblet  5 اینچی به اندازۀ یک تلفن است.

image
image

Size comparison with Galaxy S II and Galaxy Note

صفحه S-LCD در HTC Sensation XL دارای وضوحWVGA  است و نه qHD ؛ که در تلفنهای اخیر HTC آن را می بینیم.

کاملا بدیهیست که این یک مورد قابل انتخاب  در Titan نیست ؛ (که در WP7 تنها پشتوانۀ WVGA است.) اما باید با رضایت اعلام کنیم که مقیاسAndroid   در آن از بزرگنمایی بالاتری بهره مند است؛ (کیفیت  720p بر روی صفحۀ XL  واقعا هیجان انگیز است).  

برای ارائۀ یک دورنما باید گفت که HTC Sensation XE   با صفحه قابل لمس 4.3 اینچی ظرفیت پیکسل 256ppi  را داراست، در حالیکه در XL این ظرفیت تنها 199ppi  می باشد.

بله اندازۀ صفحه ، برای وضوح تصویر، زیادی وسیع است. این ناراحت کننده ترین قسمت ماجرا در وقت خواندن تکست است ( در جستجوگر اینترنت ). تکست هم در zoom-out  به همان ناخواناییست، شما باید zoom-in  را وارد کنید؛ اما این به آن معناست که باید از بعضی از امکاناتی را که صفحۀ بزرگ در اختیار شما می گذارد ، صرفنظر کنید. در قسمت بزرگنمایی، این صفحه یکی از بهترینهای HTC می باشد.  زاویه های ارائه تصویر بسیار شفافی دارد (البته یک حداقل کنتراست را از دست می دهد اما تنها همین است و بس) و رنگها نیز در آن بسیار زنده اند.

ما شفافیت و کنتراست Sensation XL را اندازه گرفته ایم و متوجه شدیم که خصوصاً به Titan بسیار نزدیک است. صفحۀ نمایش آن بسیار شفاف است ؛با وجود اینکه سطوح سیاه آن می توانند بهتر از این هم باشند.

 کنتراست هم در آن، بالاتر از 1000:1 است که اندازه خوبیست ؛ حتی بهتر از Sensation XE.
 البته پوشش صفحه نمایش آن بسیار منعکس کننده است، که این موضوع ، وضوح آفتاب را از بین می برد؛ انعکاس آسمان اغلب روی صفحه ، سایه می اندازد.

در بالای صفحۀ HTC Sensatin XL  یک دوربین 1.3mp هم وجود دارد ؛ و همچنین یک حسگر مجاور و یک  حسگر تنظیم نور. یک نشانگر شارژ LED نیز وجود دارد که وقتی دستگاه خاموش است ، دیده نمی شود.

چهار دکمه خازنی کنترل در پایین صفحه 4.7 اینچی وجود دارند. کلیدهای معمولی Android ، یعنی  (Home, Menu, Back and Search) به خوبی جاسازی شده اند و به راحتی قابل استفاده اند.

Above and under the display

کناره های Sensation XL   در قسمت ورودیها و دکمه ها روشن است؛ در سمت چپ یک  microUSB بی حفاظ قرار گرفته که مثل ورودی شارژ اندازه آن دو برابر می شود. در سمت راست هم تنها دکمه کنترل صدا قرار دارد که بهترین چیزی نیست که ما تا کنون دیده ایم.

image
image

The left side is home to the microUSB port • Only the volume rocker is on the right

در بالای HTC Sensation XL   یک علامت جک 3.5 میلیمتری صوتی قرار دارد، یک میکروفون دیگر هم برای فعال کردن کلید

Noise cancellation و همچنین دکمه  power/lock.

دکمه power/lock  با فشار اشتباه، شروع به چشمک زدن می کند اما در عین حال استفاده آسانی دارد؛ ولی شما باید از هر دو دست خود برای دسترسی به آن استفاده کنید؛ این تلفن بزرگتر از آن است  که همان یک دستتان به آن برسد.

در پایین XL نیز یک میکروفون اصلی قرار دارد به همراه پوشش ورودی باطری.

The top of the HTC Sensation XL • The bottom

در پشت تلفن ، یک لنز 8 مگاپیکسلی بین dual LED و ضامن loudspeaker  قرار گرفته است. دوربین برجسته است و به همین دلیل وقتی تلفن را به زمین می گذارید، روی آن تکیه می کند. باید دقت داشته باشید که آن را روی چه سطحی قرار می دهید تا لنز خراش بر ندارد.

  On the back of the HTC Sensation XL

جا انداختن ضامن باطری ، باعث بیرون آمدن قسمتهای داخلی تلفن می شود. پوشش باطری، بدنه تلفن را کاملاً در بر می گیرد. این موضوع از لق خوردن و ایجاد صدا جلوگیری می کند اما با بدنه تلفن کاملا یکپارچه نیست. ما یک پوشش کامل باطری را داریم و یک تلفن که به دو بخش مساوی تقسیم می شوند. در حالیکه برای یک بدنه یکپارچه، شما باید HTC Radar   یا نمونه قدیمی تر آن، HTC Legend را ببینید.

Removing the battery cover

اما پوشش پشت تلفن تقریباً به طور کامل  از جنس الومینوم تقریباً ضخیمی تشکیل شده است؛.

یک قطعه پلاستیکی نیز در پایین وجود دارد که جای آنتهای بی سیم است. این آنتنها به خوبی تفکیک شده اند و از آسیب در امانند. تنها بخش منفی آنها هم این است که وقتی پوشش پشت تلفن را بر می دارید ،سیگنالهای بی سیم قطع می شوند.

در زیر آن هم شما یک باطری 1600 Li-Ion را به همراه محفظه سیم کارد دارید.

در مقایسه با بسته Sensation XE  که دارای باطری 1730mAh است، باطری  XLمی توانست بزرگتر از این باشد (البته لازم بود تا dual-core CPU  را نیز تقویت کند).

ما یک آزمایش جزیی باطری را روی آن انجام دادیم و دیدم که باطری در حال استفاده ، تا 40 ساعت کار می کند.  Sensation XL  می تواند 5 ساعت و 20 دقیقه جستجوی اینترنتی Wi-Fi   داشته باشد و همچنین 6 ساعت و 10 دقیقه هم ویدیو اجرا کند.

این ارقام به خوبی قابل رقابتند ، به جز در زمینه ارائه تصاویر ویدیویی که 2 تا 3 ساعت عقب تر از رکورد است.

 

image

HTC Sensation XL  به خوبی در دست و در بیشتر جیبها جا می گیرد ، اما صفحۀ بزرگ آن می گوید که برای دسترسی به آیتمهای بالای صفحه درد سر خواهید داشت یا حداقل در ابتدا برایتان مشکل ساز خواهد شد. هر چند که احتمالا  به آن عادت می کنید اما با این حال راحت ترین وسیله در دنیا هم نیست.

در کنار اینها باید گفت که، ساخت کیفیت XL  عالیست. صفحۀ بزرگ آلومینومی در پشت آن به این تلفن حس ارزشمندی می بخشد؛ حتی پلاستیک سفید رنگ آنتنها نیز عالیست. این تلفن کمی سنگین است اما نه بیش از حد .

The HTC Sensation XL held in hand

به روز کردن Sense 3.5  و ایجاد بهبود قابل ملاحظه

HTC Sensation XL  دارای Android 2.3.5 Gingerbread و مدل جدید  HTC Sense است، به علاوه  v3.5. Gingerbread و لایه پوششی HTC . اما با وجود تغییرات ذکر شده، باید به اندازه کافی آشنا به نظر برسد.

در اینجا یک ویدیو از آخرین اجرای  Sense UI بر روی Sensation XL را برای شما در نظر گرفته ایم. فون بوک ( دفترچه تلفن)  یکی از چیزهاییست که در آن تغییر کرده؛ و یکی از نکاتیست که باید به آن توجه داشت.

قفل صفحۀ HTC بیشترین فرایند تغییر را داشته که در یک صفحه قفل شده  تا کنون دیده ایم. در حالت default ، چهار میان بر و یک حلقه در پایین صفحه در قسمت مرکزی آن وجود دارد تا تلفن را از قفل بودن خارج کند.

یا اینکه شما می توانید هر ایتمی را در صفحه بر دارید و به داخل این حلقه بیندازید تا قفل آن باز شود و به درخواست شما عکس العمل نشان بدهد.

شما می توانید هر چهار آپ را که دوست دارید ، برای باز کردن قفل تلفن انجام بدهید.

    The lockscreen is brilliant

اما هنوز تمام نشده

 HTC Sensation XL  با  شش صفحه قفل شده مختلف همراه است. شما می توانید به بقیه آنها از طریق Personalize menu دسترسی پیدا کنید.

صفحه اصلی نمایشگر تنها خود حلقه ، چهار آیتم میان بر ، زمان، و زمینه صفحه را به شما نشان می دهد. یک آلبوم صفحۀ قفل شده نیز وجود دارد که عکسها را از گالری  cool 3D منتقل می کند.

یک آیتم نهایی هم وجود دارد که آپدیت های SNS دوستانتان را نشان می دهد به علاوه آیتمهای هواشناسی که در کارتون تصویری هوای خنک  Sense UI ،خودنمایی می کند. شما با این تلفن ، از بازار سهام هم باخبر می شوید؛ به همراه نشانگرهای بالا رفتن و پایین آمدن آن با تصاویر سه بعدی. و بالاخره یک ساعت هم وجود دارد که اندازه بزرگتری داشته و می توانید از بین 11 نمونه ساعتهای آن ، هر کدام را که مایل هستید انتخاب کنید.

image
      
image
 
Some of the preloaded lockscreens • Choosing the four lockscreen shortcuts

متاسفانه شما نمیتوانید این صفحه  lockscreen  را از  HTC Hun بارگذاری کنید.

فراتر رفتن از lockscreen تداعی کننده صفحه اصلی Sense است. در پایین صفحه یک قوس پایین برنده هم وجود دارد که تنها نشان دهنده آن است که شما روی کدام صفحه هستید ؛ نمیتوان از آن برای پایین رفتن در صفحه استفاده کرد.

    Some of the homescreen sections

به جای آن، یک نمایشگر جهشی وجود دارد ؛ کلید home  را بزنید ( در همان حال که روی مرکز صفحه اصلی هستید) یا اشاره ای به

 zoom-out کنید تا  هر هفت صفحه اصلی همزمان با هم به نمایش در بیایند. با فشاردادن و نگهداشتن آیتمها،می توانید آنها را بردارید و

روی صفحه اصلی جابجایشان کنید.

image
  
image
  
Leap View lets you quickly switch between homescreen panes • Deleting a pane

مطلب تازه ای که در اینجا می بینید آنست که شما می توانید تنها با یک  دستور دوباره ، پنلها را اضافه یا حذف کنید. حد اکثر هم 7 پنل وجود دارد که برای ویجتهای زیاد کافیست.

HTC Sense  همراه است با HTC property Scenes که اساساً قابل اجرا در 6 صفحه اصلی است (work , travel, social  و سایر.) هر صفحه نمایش ،تصویر صفحه و آیتمهای نمایشی آن را تغییر می دهد. به طور مثال نمایش work  دارای آیتمهای stock  (سهام ) است در حالیکه social  آیتمهای توییتر را ارائه می کند. البته همه اینها می توانند تغییر کنند. می توانید  صفحه نمایش (Scene) موجود را تغییر بدهید و یا می توانید صفحات نمایش بیشتری را از HTC Hub بردارید.

عوض کردن صفحات نمایش چند ثانیه بیشتر وقت نمیبرد اما ایجاد تغییرات در آنها، پیچیده تر است. مود های personal  و business که در بعضی از تلفنهای رقیب وجود دارند نسبت به صفحات HTC  به نظر بسیار محدود تر می رسند.

         Preset scenes • The scenes in action

صفحات نمایش HTC یک امکان تغییر دیگر هم دارد موسوم به Skins . هر skin می تواند ظاهر و حس اکثر دکمه های صفحه، صفحات اپلیکیشن، امکانات منیو، و سایر آیتمها را تغییر بدهد. همچنین با صفحه آرایی ویژه ای همراهند که از رنگها و آیتمهای مختلفی هم بهره می برد و یا می تواند داک استاندارد ، لاک اسکرین ، و قالبها را با نمونه های تغییر یافته تغییر دهد یا شکل آنها را عوض کند.

منیوی اصلی یک چیدمان عادی دارد که تعریف کننده صفحات متعدد با میان برها بر حسب حروف الفبا ست. می توانید دو نوع مختلف ذخیره داشته باشید :ذخیره بر حسب الفبا ، یا ذخیره بر حسب آخرین دریافتها. اما نمی توانید آنها را با دست تغییر بدهید. یک فهرست چیدمان وجود دارد که الفبای دو انگشتی در آن امکان پذیر است.

  The grid layout • settings

منیوی اصلی دارای چیدمان ظریفی شبیه به آیتمهای مختلف Sense است( مثل دفترچه تلفن). سه کلید کنترل در پایین وجود دارد؛ All apps ، Frequents و Favorites .   اینها بسیار مورد استفاده هستند به خصوص وقتی که برنامه های نصب شده زیادی داشته باشید.

        The list layout

ضربه زدن به کلید Personalize یک صفحه کامل از تمامی آیتمهای انتخابی را برای شما بیرون می کشد؛ برای صفحه نمایش ( scenes, wallpapers&skins  ( و برای صفحه اصلی ( آیتمها، میان برها، پوشه ها و...) و حتی برای صدا ( تغییر صدای زنگ، ساعت، بیدارباشها و تنظیمات صوتی).

    The Personalize menu

در قسمت widge  ، دو نوع آن ( custom HTC & stock Android ) در یک صفحه قرار دارند. تعداد زیادی از آنها را ممکن است روی هفت صفحه دیگر هم بیابید. می توانید widget های تازه ای را از بازار و یا از HTC Hub بارگذاری کنید. 

    Plenty of HTC widgets

وقتی شما یک widge  را از بین چند نمونه آن  انتخاب می کنید ، هر کدام دارای چند استایل هستند. نمونه های متفاوت آن حد اقل دو اندازه متفاوت ویجت و skin   دارند. به طور مثال ، ما 13 نوع مختلف ساعت داریم.

بعضی از نمونه های widget حتی کاربردهای گوناگونی را نیز ارائه می کنند. یک نوع ویجت توییتر به طور مثال آپدیتهای افرادی را که شما دنبال می کنید، به روز می کند و به شما اجازه tweet/update را می دهد. نوع دیگر آن دارای نشانگر @ است.

تصحیح کردن صفحه اصلی با vanilla Android متفاوت است. شما می توانید روی ویجت ضربه بزنید و آن را نگهدارید و قطعات را روی صفحه اصلی جابجا کنید. در حال جابجا کردن یک ویجت (یا میان بر و یا هر آیتم دیگری) دو دکمه در پایین صفحه ظاهرمی شوند: Edit  و  Remove  . ویجت را روی هر دکمه که بیندازید، به همان عکس العمل نشان می دهد.( پاک می کند و یا ادیت می کند)

Edit می تواند برای اصلاح تنظیم ویجت هم مورد استفاده قرار بگیرد.e.g  پوشه جداگانه ای را برای آلبوم  Phone Frame (قاب تلفن) انتخاب می کند و یا حتی نوع متفاوتی از ویجت ساعت را بر می گزیند. این کار شما را از شر حذف کردن اولین بار  یک ویجیت در امان می دارد و آن را دوباره روی صفحه قرار می دهد تا تنظیم دیگری را انتخاب کنید.

  دومین دکمه، Remove  است که ویجتهای مورد نظر شما را پاک می کند.

    Dragging a widget gives you options

در قسمت notification فهرستی از آخرین برنامه ها دیده می شود( علاوه بر فهرست اصلی notification )، درست مثل یک جابجا کننده وظیفه.  فشار و نگهداشتن دکمه Home هم میتواند برای شما این کار را انجام دهد. قسمت notification  دارای بخش tab  هم هست . دومین tab  برای WLAN, Blutooth ,GPS ،اطلاعات تلفن و یا Wi-Fi  است. یک راه میان بر هم به فهرست کامل تنظیمات و آخرین حافظه used/free دارد.

image
  
image
 
The new notification area doubles as a task switcher • the quick settings tab

شما می توانید علاوه بر جابجا کننده برنامه ، یک مسئول برنامه هم داشته باشید. کار با آن هم ساده است. اجرای هر برنامه ای ، همراه است با مقدار رَم مورد نیاز آن ( البته نه برای استفاده از خوانش CPU ) . می توانید برنامه ها را یکی یکی اجرا کنید در حالیکه یک دکمه   Kill All ( حذف کلی) هم وجود دارد.

یک برنامه  مفید دیگری هم وجود دارد که برای بارگذاری مجدد مانیتور است که  داده ها، تماسها و پیامهای شما را دنبال می کند .

برنامه هایی  در بازار وجود دارند که همین کار را برای شما انجام میدهند اما این یکی با سایر اجراها هماهنگ است.

البته بیشتر مایل بودیم ویجتی برای استفاده از at-a-glance هم وجود داشت.

    HTC's task manager

ویژگی بوت پرسرعت در HTC Sensation XL   امکان پذیر است اما اگر باطری را از آن خارج کنید ، عمل نمیکند؛ در آنصورت سرعت عادی خواهد داشت.

نکته جالب آن است که برنامه ها پس از روشن شدن ، خود را دوباره اجرا  می کنند بنابراین اگر پیش از خاموش کردن تلفن  در حال وب گردی بوده باشید، صفحه جستجوگر ، پس از خاموش کردن تلفن ، فعالیتهای شما را بازیافت می کند.

حدس ما این است که HTC از نوعی تعلیق روتین استفاده می کند. همانطور که در کامپیوترها برای اجرای بوت پرسرعت دیده می شود.

معیارهای ترکیبی (بنچمارک)

شنیدن نام یک هسته مرکزی انفرادی CPU و 205GPU Adreno اندکی ما را نگران کرد؛ اما Sense UI بدون هیچ تاخیری به نرمی کار خودش را می کند. رم 768 مگابایتی آن نیز  اثبات دیگری بر این مدعاست.

اما با اینحال  اگر  ما تنظیم معیارهای عادی HTC Sensation XL  را هم مد نظر قرار نمی دادیم، سهل انگاری کرده بودیم.

اولین آنها مبنای Pi  است یعنی یک مبنای هسته مرکزی فشرده. XL در اینجا امتیازی بسیار نزدیک به رقیب تک هسته ای خود دارد.

Linpack یک مبنای اجرای برنامه چند کاره است؛ Sensation XL تحت یک آزمایش برنامه یک منظوره قرار گرفته بود، در حالیکه تلفنهای دیگر ، مورد آزمایش برنامه چند منظوره واقع شده بودند و به شکلی غیر قابل انتظار  XL در حد 2x 1GHz Optimus 2x   عمل کرد.

 

image

  اما در هر صورت گرافیک  Adreno 205 در  2NenaMark خسته کننده است ولی درحالیکه اکثر بازیها به سنگینی benchmark نیستند ، هرگز هیچ بازی پیشرفته ای  بر روی Sensation XL    غیر ممکن نیست.

 

image

دو venchmark جستجوگر داخلی هم برای غافلگیر کردن ما طراحی شده اند ؛ HTC باید به سختی روی موتور جاوا اسکریپت کار کند تا بتواند دستهای دیگر را کوتاه کند. ساعت پرسرعت نیز در اینجا تا حدی به کار آمد( جاوا اسکریپت یک برنامه یک منظوره است) اما نمیتواند برای همه اجراهای دیگر کار آمد باشد.

 

image

به روز کردن فون بوک

Sensation XL  دارای همه فون بوکهای شناخته شده است به علاوه یک شبکه اتصال عمومی که همه چیز را منظم می کند ؛ حتی با اینکه همه چیز را اعم از SMS تا آلبوم عکس فیسبوک ، با هم ترکیب می کند.

سرتاسر People app  ( فون بوک) پر از تب هایی با تب های دیگری در درون آنهاست. نمونه Sense 3.5 ، XL را با People apps ادغام می کند تا شما شماره گیر، شماره های تماس و گروهها ی تماس( شامل تماسهای ویژه شما) را به خوبی call log  در اختیار داشته باشید.

از بالا تا پایین منیو، شما می توانید تماسها را بر اساس اینکه از کجا آمده اند فیلتر کنید؛ همینطور هم دفترچه تلفن، فیسبوک، توییتر یا حساب Sense   HT  خودتان  را هم می توانید به همین شیوه فیلتر کنید.

چیزی که ما در فون بوک دوست داریم ،این است که از صفحه بزرگ آن به خوبی استفاده  شده . فهرست تماسها دو قسمت خالی برای هر تماس دارد : نام تماس و آخرین تکست آپدیت شده ( با نشانگر شناسایی شبکه مورد استفاده).

   Phonebook • groups

مثل همیشه  ،انتخاب یک تماس ، جزییات ابتدایی آن را نمایش می دهد: نام و تصویر، شماره، ایمیل و چیزهایی از این دست. این وجه مشترک در اینجا هم لحاظ شده است اما قابل تشخیص است و ظاهر تازه آن ، بیشتر قابل درک است.

     Viewing a contact

دومین تب ، Thread نامیده می شود که پیامهای عادی ، ایمیلها و تاریخ تماسها را با خود تماس ،فهرست بندی می کند. تب بعدی هم مسئول به روز کردن است  و امور مربوط به شبکه عمومی را عهده دار است. اتفاقات را با تماسها از روی تقویم فهرست بندی می کند و SNS را نیز به روز می کند.

چهارمین و آخرین تب هم ذخیره کننده تماسهای آنلاین است مثل فیسبوک و فلیکر.

در زمان ادیت کردن یک تماس ، تنها در یک زمینه شروع می کنید اما می توانید به آسانی موارد دیگری را هم به آن اضافه کنید.

image
  
image
 
Editing a contact • Linking Dexter with his Facebook account

اگر در حال تغییر تلفن خود هستید ، نگران نباشید. حتی احتیاجی به کامپیوتر هم ندارید تا تماسها، پیامها و آیتمهای تقویمتان را از تلفن پیشین خودتان به  Sensation XL تازه تان منتقل کنید. درخواست انتقال (The Transfer app) بسیاری از تلفنها را از کارخانه اصلی پشتیبانی کرده و اطلاعات را از روی بلوتوٍث منتقل می کند.

image
 
image
 
The Transfer app will easily copy your contacts from your old phone

این یک کلک قدیمیست (نوکیاSymbian-powered  این کار را مدتهای مدیدیست که انجام میدهد) و اغلب مردم هم از سینک کردن تماسها روی cloud یا سیستم ابری استفاده می کندد. بااینحال ، ابزار به درد خوریست.

شماره گیری هوشمند و صوتی

ما در HTC Sensation XL  هیچ مشکلی در رابطه با دریافت تماس و کیفیت صدا نداریم.

نشانگر شماره گیر روی صفحه ،یک صفحه کلید را نشان می دهد، یک آیتم میان بر، برای call log  و فهرست همه تماسها در زیر آن( که می توانید آن را نامرئی هم  بکنید). HTC Sensation XL دارای هر دو قابلیت شماره گیری هوشمند و صوتیست.

HTC Sensation XL دارای نوعی شتاب سنج است که  در هنگام رسیدن یک تماس تلفنی ، در زمانی که شما در یک گفتگوی تلفنی دیگر هستید ، ضمن دریافت تماس بعدی، به صورت اتوماتیک صدای زنگ را قطع میکند و صدای اسپیکر را بالا تر می برد. عملکرد دیگر آن ، زنگ بیصدا در زمان برداشتن گوشی است. به محض برداشتن تلفن ، صدای زنگ پایین می آید اما تماس قطع نمیشود.

یک امکان دیگر هم وجود دارد و آن مود جیبی است(Pocket mode) در این وضعیت اگر تلفن در جیب شما باشد ، صدای زنگ آن پایین    می آید ( حسگر مجاور آن را تشخیص می دهد).

     The dialer has smart dialing • calling Dexter

در اینجا می بینیم که چگونه HTC Sensation XL در اجرای آزمایش همیشگی اسپیکر پرطنین درست عمل میکند. امتیاز آن یک  حد نساب در مرکز چارت و در ردیف  رقبای خود است. این در حالیست که Titan دارای صفحه اسپیکر پر طنین متفاوت و وسیع تریست و اجرای بسیار بهتری از Sensation XL داشته است.

پیامها هر کاری می کنند

HTC Sensation XL قابلیت انجام همه گونه پیام تکست را داراست اعم از SMS, MMS   و Email . شبکه ارتباطی آن با برنامه ها و ویجتهای چندی پوشش داده شده . یک جی- تاک نیز که می تواند شما را به گفتگوی اینترنتی گوگل و سایر شبکه های  دیگر وصل کند موجود است .

قسمت notification ، ردیفی از SMSهای وارده را نشان می دهد و یا اینکه تنها تعداد پیامها را در صورتی که بیش از یکی باشند، نمایان میکند. شما می توانید  LED را هم برای زنگ هشدار پیامهای خوانده نشده  تنظیم کنید.

پیامهای SMS  و  MMS بر روی thread نمایش داده می شوند و شما می توانید فهرستی از همه مکالمات را ببینید. هر کدام با عکس تماس گیرنده و نام و موضوع آخرین پیام به عنوان بخشی از اصل پیام همراه هستند ( می توانید مرورگر یا preview را تنظیم کنید تا این کار در یک ، دو و یا سه ردیف انجام پذیرد). ضربه زدن بر روی مکالمه ، تمامی ذخیره پیامها و تماسها را نمایان می کند.

    Choosing the number of preview lines

همه ماجرا تقریبا شبیه به یک گفتگوی آنلاین به نظر می رسد. وقتی یک thread را باز می کنید، آخرین پیام در انتهای لیست می نشیند.

برای اضافه کردن گزینه دریافت کننده ، کافیست یک نام یا یک شماره را وارد کرده و آن را از بین تماسها انتخاب کنید؛ XL این شماره تماس را برایتان پیدا می کند حتی اگر آن را درست هم تلفظ نکرده باشید.

جابجا کردن SMS  و  MMS به سادگی اضافه کردن چند مضمون چند رسانه ای به پیام است. شما می توانید تنها یک فایل تصویری یا صوتی را به تکست خودتان اضافه کنید ، و یا اینکه می توانید خلاقیت بیشتری با چند عکس و تصویر داشته باشید.

image
 
image
 
All threads • viewing a specific thread • Adding recipients • Attaching a multimedia file turns the SMS to MMS

شما همچنین می توانید اطلاع رسانی انتقال را نیز فعال کنید(delivery notifications) و به این شکل ، یک پشتوانه برای پیامهای تکست خود در سراسر حافظه داشته باشید.( و آنها را بعدا از آنجا بازیافت کنید).

پیامها در Sensation XL بر روی یک on-screen از نوع صفحه کلید QWERTY  وارد می شوند. با اینکه به خوبی نوع سخت افزاری آن نیست اما درست پشت سر آن قرار گرفته ؛ با صفحه 4.7 اینچی خود که به اندازه کافی بزرگ است و همچنین صفحه کلید بزرگی که کاملا مناسب فشار دادن است.

image
 
image
 
The on-screen QWERTY keyboard in portrait and landscape modes

محل ارسال پیام ،بزرگ است و بیش از نصف صفحه را در وضعیت افقی در بر می گیرد. یک ضربه و فشار روی خانه ارسال پیام ، به شما امکاناتی از قبیل : بریدن، کپی کردن، و چسباندن را می دهد. می توانید نسخه های کپی را بردارید و مثل ایمیل ، نوت ، چت و سایر موارد دیگر، آنها را منتقل کنید.

گزیده های تکست Gingerbread استفاده ای بسیار آسان دارند. با یک ضربه و فشار ، یک شیشه مغناطیسی ظاهر می شود و کلیدهای نمایشگر را به شما می دهد.

    Copy, cut and paste

ایمیل HTC تقریبا به خوبی جی میل است

HTC Sensation XL دارای دو ایمیل است؛ 1- جی میل2- ایمیل HTC که تمامی ایمیلهای حساب شما را در یک محل ذخیره( inbox ) با هم ترکیب می کند.

    Batch operations lets you manage multiple conversations

جی میل روشی محاوره ای دارد و می تواند حسابهای جی میل شما را با هم جمع کند.عمل دسته بندی نیز در صورت نیاز به  پاسخ به توده  ای- میلها ، قابل اجراست .

ایمیل استاندارد HTC نیز به روز شده است. ایمیلها در سه  tab منظم شده و قابل ذخیره شدن هستند. از روی تاریخ ، ارسال کننده ، موضوع ، اولویت و اندازه ( چه ارسالی و چه دریافتی )  . شما می توانید مروری بر تمامی پوشه های حساب ایمیل خود داشته باشید و یا اینکه همه ایمیلهای خود را با هم در یک جا قرار بدهید.

در صورتیکه انتخاب اخیر را داشتید، ایمیلها با رنگ ، کد بندی می شوند ؛ بنابراین تشخیص اینکه هر ایمیل متعلق به کدام حساب شماست ، آسان خواهد بود. همچنین می توانید ایمیلها را حذف کنید و یا علامت بزنید که آنها را خوانده اید( اما سایر فعالیتهای دیگری را که روی جی میل دارید در اینجا مقدور نیست).

    The updated HTC email app

برگردیم به تب ها .

اولین تب ، دریافت کننده تمامی ایمیلهاست . پس از آن هم  Thread tabاست که ایمیلها را در گروههای محاوره ای قرار می دهد ( فلش پایین برنده را فشار دهید تا لیست آن را ببینید) ، اما به محض اینکه شما یک ایمیل را باز می کنید، تنها می توانید یک ایمیل را در همان لحظه بخوانید.

دکمه  previous/next(قبلی / بعدی) در منو( فهرست) وجود دارد اما راه بسیار آسان تر این است که همه پیامها را با هم روی یک صفحه داشته باشید ( مثل جی میل).

درنهایت یک تب محبوب هم خواهید داشت که ایمیلهای تماس شما را در گروه Favorites حفظ می کند و همچنین یک تب دعوت(Invite tab) که دعوتهای شما را از گاهشمار آنلاین جمع آوری می کند.

    The standard mail with new looks and features

به سختی می توان چیزی را یافت که HTC Sensation XL در زمینه قابلیتهای ایمیل ، فاقد آن باشد. تنظیمات سرویس ایمیلهای مورد علاقه به صورت خودکار پیکر بندی می شوند. حسابهای   POP/IMAP و  Active Sync  نیز قابل پشتیبانی هستند.

گالری تصاویر زیبا

گالری HTC عکسها را مثل گالری Android  ذخیره می کند( که معمولا لیستی  سرانگشتی دارد) گزینه آلبوم به صورت خودکار ، تصاویر و ویدیو ها را از هر جا که باشند ، ردیابی می کند. این تصاویر و ویدیوها در پوشه های مختلفی که در گالریهای کوچکتری ظاهر می شوند، دسته بندی می شوند و به صورت خودکار نیز قابل نامگذاری هستند که آنهم از وظایفfile management  ( مدیریت فایل) است.

 شما همچنین می توانید انتخاب کنید که گالری باید کدام پوشه را نمایش بدهد.

    The Albums app has a new look • Albums in DLNA-enabled

به محض اینکه یک گروه را انتخاب می کنید،( هر یک ، معرف یک پوشه اند) با دسته ای از عکسهای داخل آن روبرو می شوید. همچنین یک دوربین به صورت میان بر در اینجا وجود دارد اما تنها در زمانی قابل استفاده است که شما یکی از پوشه های فرعی را مرور کنید.

    Browsing the image gallery

به اشتراک گذاشتن عکس در HTC Sensation XL بسیار ساده است. به دکمه share ضربه بزنید ، روش به اشتراک گذاشتن خود را انتخاب کنید و یک یا چند عکس/ ویدیو  را انتخاب نمایید. همه چیز را می توان از روی بلوتوث یا ایمیل یا ارسال بر روی فیسبوک ، توییتر یا اشتراک عکس سایتهایی مثل پیکاسا و فلیکر به اشتراک گذاشت. شما همچنین می توانید ویدیوهای خود را مستقیما روی یوتوب بارگذاری کنید یا با استفاده از DLNA آن را به تلویزیون خود نیز بفرستید.

همچنین می توانید تصاویر را پاک کنید اما نمیتوانید کپی و چسباندن را انجام دهید ؛ برای اینکار نیاز به یک فایل مدیریت مناسب دارید. 

    Sharing images is easy • Basic image editing tools

HTC Sensation XL قابلیت پشتیبانی از حسگرهای چند منظوره را هم دارد و شما می توانید از آن نهایت بهره را در حال مرور تصاویرتان ببرید.

می توانید تا 100% بزرگنمایی را با دوبار ضربه روی صفحه انجام دهید.  این اجرا خیلی هم آسان است و چنانچه ظرفیت شما به نهایت یک تصویر رسید، می توانید به تصویر بعدی بروید که روشی دستی برای مرور چند عکس است.

    Smooth finger-sweep browsing of images and pinch zoom

نمایش ویدیو واجد پشتیبانی رمزگذاری متناوب است

فایلهای ویدیویی می توانند در هر فایل فرعی ویدیویی گالری قابل دسترسی باشند اما هیچ نمایش ویدیوی اختصاصی درکار نیست.

فایلهای ویدیو به صورت شبکه ای نمایش داده می شوند و می توانند در خلال MMS ، ایمیل، یا یوتوب ، فیسبوک و فلیکر و در صورت نصب، حتی بر روی  Dropbox  نیز به اشتراک گذاشته شوند.

  The Videos app is part of the Gallery

رابط نمایش ویدیو در HTC Sensation XL  یک صفحه کامل را ارائه می کند ( که ویدیو را به وضعیت صفحه باز می رساند) و شما می -توانید آنها را در خلال مشاهده بردارید. اما هیچ پشتیبانی برای زیرنویس وجود ندارد.

در وقت نمایش ویدیو ، گویی که هیچ پخش ویدیویی در کار نیست.  بزرگنمایی None-HD بدون هیچ مشکلی تمامی فرمتها را نمایش می دهد

(اعم از MP4, DivX,XviD,MKV,WMV ) . حتی بعضی از ویدیو های HD نیز برای نمایش در نظر گرفته شده اند اما تنها به این دلیل که ما برای دریافت 720p WMV نمایش آرام ویدیو برنامه ریزی کرده ایم، یک 720p MKV  نیز قابل اجراست( اما مشکل ترجمه و یا مشخصاً رمز گشایی ، همچنان باقیست) 720p DivX/XviD  هم به سادگی انجام نمی شود.

  اما  Beats Audio و بهینه ساز HTC در نمایشگر ویدیو قابل حصول است.

image
 
image

Playing video

اتصال DLNA نیز کارایی دارد ؛ Sensation XL می تواند ویدیوها را به صورت بی سیم روی تلویزیون شما منتقل کند . اما کارکرد خروجی تلویزیونی از هیچ نوعی وجود ندارد که این به معنای آن است که باید ویدیو را از روی صفحه 4.7 اینچی Sensation XL  مشاهده کنید و نمیتوانید آن را به روش HDTV ببینید.

Beats Audio اجرای موزیک را بهبود می بخشد

اجرای موزیک کمی آپدیت شده است. صفحه مورد نظر دارای دو دکمه بزرگ  My Library  و  My Playlists است به همراه لینکهای زیر آن برای کمک به یافتن موزیکهای تازه( مثل آلبومها و موزیکهای انفرادی که به تازگی از آلبوم تفکیک شده باشد).

ظاهر استاندارد My Library ، بخش هنرمندان(Artists) است اما شما می توانید به آسانی آن را با یکی از 6 طبقه بندی دیگر و از طریق منیو عوض کنید( اعم از البومها، ترانه ها، لیستهای اجرای ترانه و غیره).

یک لیست دیگرهم در بالای صفحه به شما این اجازه را می دهد که موزیک  libraryروی تلفن را با سرویس رسانه ای DLNA عوض کنید.

    The music library • the player is DLNA-enabled too

رابط   now playingشبیه یک پوشش معلق از لیست اجرای حاضر است. شما می توانید حاشیه ها  را پاک کنید تا از آهنگها رد شوید اما این کار غیر عادی خواهد بود. می توانید بین البومهای مختلف عمل رد کردن آهنگها را انجام دهید اما نه برای آهنگهای انفرادی.

  The new player interface is nice • Turning Beats Audio on

Sensation XL یک بهینه ساز صوتی Beats Audio  را نیز ارائه می کند تا موجب بهبود تجربه شنیدن بشود. قرار بر این بود که این سیستم تنها در صورت استفاده از هد ست مانستر قابل استفاده باشد اما شما می توانید از آن با هر هد ست یا هد فونی استفاده کنید. البته احتمالا صدای آن به خوبی هد ستهای مانستر نخواهد بود اما اگر مایل به استفاده از آن باشید، می توانید از آن بهره مند شوید.

یک مشکل کوچک در enhancement وجود دارد . شما می توانید آن را خاموش کنید که باعث روشن شدن بهینه ساز HTC می شود. اما یا می توانید از این و یا از دیگری استفاده کنید نمیتوانید از هر دو با هم استفاده کنید. با این وجود اگر از هد ست iBeats استفاده می کنید( همانطور که باید باشد)، بهتر است در هر صورت بهینه ساز را خاموش کنید.

دو آیتم میان بر در گوشه پایینی صفحه وجود دارد که به عنوان ضامن تکرار و مخلوط ( shuffle & repeat ) عمل می کند. جزییات دیگری هم شامل پیدا کردن یک آهنگ از روی یو توب یا به روز کردن آلبوم هنری حاضر یا همه اهنگها نیز وجود دارد. شما همچنین میتوانید اتو آپدیت را نیز فعال کنید.

می توانید یک آهنگ یا DLNA  را به اشتراک بگذارید تا از DNLA  یا سیستم صوتی اجرا شود.

image
 
image
 
Sharing a song • Playing a song to another device without wiresصفحه قفل شده ویژگی جالبی دارد. یک کارد 3D روی صفحه قفل شده است که به شما اجازه می دهد اجرا کننده موزیک را کنترل کنید( قبلی ، بعدی، اجرا، ایست). این کارد همچنین البوم هنری و نام آهنگها و هنرمندان را نشان می دهد. می توانید کارد را هم برگردانید. در پشت آن آلبوم هنری و اطلاعات آن را نیز نمایش می دهد اما فاقد کنترل موزیک است( می توانید از آن برای ممانعت از اجرای اشتباهی دکمه ها استفاده کنید).

image
 
image
 
The 3D "card" on the lockscreen that controls the music player • Player controls in the notification area

یک بخش تشخیص موزیک نیز در Sensation XLوجود دارد به نام SoundHound( شکارچی صدا) که به آسانی یک آهنگ را تنها از روی یک نمونه کوتاه آن شناسایی می کند. یا می توانید نام هنرمند و آهنگ را بگویید تا شکارچی صدا آن را برای شما پیدا کند که اشعار را هم شامل می شود. در هر صورت نوع رایگان آن ،تنها تعداد محدودی آهنگ را می پذیرد.

Beats audio خاموش نمی شود

  Sensation XL نیز با شباهت زیادی به Sensation XE با افزایش و تغییر  Beats audio همراه است. یک بار دیگر باید اشاره کنیم که ما قادر به خاموش کردن برابر ساز روی تلفن نیستیم. حتی اگر امکانات Beats audio را نیز غیر فعال کنید، بهینه ساز HTC به طور خودکار فعال می شود بنابراین راهی برای رسیدن به آنچه که صدای واضح خوانده می شود ، از این یک مورد وجود ندارد.

 اما روشن کردن یک برابر کننده معین و تنظیم از پیش انجام شده ، چیزیست که اغلب مردم در هر حال ترجیح می دهند. علاقمندان واقعی به موسیقی می دانند که این یک اجرا کننده خودکار صوتی  بسیار خوبیست  که موجب اجرای عالی موزیک می شود.

خبر خوب دیگر آنکه سایر آزمایشات ما بسیار خوب از آب در آمدند. HTC Sensation XLدر حالت فعال بودن امپلی فایر خارجی بسیار عالی عمل کرد. یکی از پرصداترین تلفنهایی بود که تا به حال دیده ایم . این دستگاه امتیاز بسیار بالایی را در این زمینه کسب کرد. متاسفانه واکنش  فرکانس را نمی توان به هیچ وجه  به عنوان یک نتیجه خوب تعبیر کرد.

 اجرای HTC Sensation XL در حال کار با هد فونها بسیار خوب است اما کاملا تاثیر گذار نیست. سطح صدا از سطحی بالا، به بالاتر از حد عادی که می رسد، سقوط کرده و صداهای نامفهوم در آن داخل می شود. استریو کراستاک نیز کمی بالا می رود اما موضوع نگران کننده ای نیست.

در اینجا نتایج را ملاحظه کنید تا خودتان عملکرد  Sensation XL   را ببینید.

image
 

رادیو FM خوب

HTC Sensation XL همچنین مجهز است به رادیو FM که رابط بسیار ساده ایست. به طور خودکار، ایستگاههای قابل دسترسی را اسکن  می کند و به شما این امکان را می دهد تا بعضی از آنها را انتخاب کنید. همچنین از RDS نیز پشتیبانی می کند و اجازه می دهد تا اسپیکرهای  پر طنین بتوانند عمل کنند.

    The FM radio UI

برعکس اولین Sensation   ، رادیوی FM بر روی Sensation XL بسیار سریعتر روشن و خاموش می شود ( در حدود یک یا دو ثانیه).

دوربین 8 مگاپیکسلی بهتر از Titan  

HTC Sensation XL  حاوی سه دوربین 8 مگاپیکسلیست که همچنان 3264x2448  پیکسل را نیز به انجام می رساند و دارای  video@30fps 720 پیکسل است. دارای یک چراغ dual-LED مخصوص فلاش و ویدیو نیز می باشد. رابط دوربین  خوب عمل می کند. حتی پس از به روز کردن Sense 3.5 .بیشتر کنترلها در سمت راست نمایابها هستند با دریچه های مختلفی در مرکز. ضامن still/video و front/back در یک فهرست ادغام شده است و دکمه effect به بالا و سمت راست منتقل شده است. این کار باعث باز شدن جا برای دکمه های  Scence   و Setting  شده است.

یک میان بر گالری ( مجموعه ای از آخرین عکسها) در گوشه پایینی صفحه وجود دارد و همچنین یک متغیر زوم در امتداد آن.  به وسیله دیفالت ، نشانگر نمایاب قطع می شود و در تمامی صفحه کاملا حس می شود اما می توانید آن را خاموش کنید.

    HTC Sensation XL camera interface

Scene بسیار جالب توجه است به خصوص از وقتی که واجد یک ویژگی دیگری نیز موسوم به Backlight HDR شده است که نوع  قدیمی نرم افزار دوربین HTC فاقد آن بود. ما آن را امتحان کردیم. می توانید تصاویر آن را هم در زیر مشاهده کنید.

HTC Sensation XL دارای تشخیص چهره ( face detective ) و فوکوس حسیست. فوکوس خودکار دائمی آن همیشه فعال است و این برای تلفنی مثل  Sensation XL بدون سخت افزار کلید حائل ، کاملاً خوب است.

Geo-tagging امکانیست مثل بارگذاری خودکار. تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب سرویس است ( فیسبوک یا فلیکر) ، انتخاب یک آلبوم و تلفن ، خود در زمان بارگذاری ( چه بلافاصله و چه روزانه ) از همه روند کار مراقبت خواهد کرد.  دکمه effect ، قابی را از سمت چپ بیرون می آورد با سری رنگهای معمول آن.

نشانگرهای effect  دیگری نیز موجود است. به عنوان مثال Wrap  یک نقطه کنترل را روی صفحه می گذارد که شما می توانید با انگشت آن را بگیرید و نتیجه را در وقت لازم ببینید. عمق زمینه نیز چنین افکتی دارد. یک شعاع اسلایدر نیز به نقطه کنترل می افزاید و هر چه را که در عکس از دایره بیرون باشد، تار می کند.

برخلاف انتظار ما ، Sensation XL عکسهایی بسیار بهتر از Titan میگیرد. ما فکر می کنیم که رمز آن هم  پردازش بهتر تصویر است .

اما کم شدن خش، به مراتب به همان شکل قبل باقیست. خش های قابل تشخیصی وجود دارند اما نه زیاد. بُرد حرکتی صدا خیلی وسیع نیست که منجر به اختصار می شود( در سایه روشنها معمول تر است اما در سایه هم رخ می دهد).

تعادل رنگ آن در حد خوبی دقیق است اما Sensation XL رنگها را بیشتر از حد معمول اشباع می کند و همه چیز جلوه بیشتری دارد.  نشانه هایی از شفافیت بیش از حد هم در آن دیده می شود و برخی رگه های بنفش محسوس در عکسها نیز قابل مشاهده است اما معمولا عکسها بسیار خوب از آب در می آیند.

ویدیو  اچ دی موجب ایجاد کندی تصویر می شود

رابط دوربین ویدیو شبیه به دوربینهای ثابت است و امکانات بسیاری برای ایجاد تغییرات دلخواه با آن وجود دارد. شما می توانید ویدیو را روی دقت ، ضبط محدود و اضافه کردن افکت تنظیم کنید.

      The new camcorder interface

فوکوس خودکار در اینجا هم عمل می کند اما تنها پیش از عکس گرفتن. ولی بعد از آن، دیگر قفل شده و نمی تواند تغییری ایجاد کند مگر اینکه روی بخشی از صفحه ضربه وارد کنید که باعث می شود دوربین روی آن نقطه تمرکز کند.

یک ویژگی جدید در اینجا مود 2x slo-motion است که تنها با دقت بالای WVGA عمل می کند. این مود همچنین ضبط صدا را نیز مختل میکند. در زمان آزمایش، دستگاه ما مشکل داشت و ویدیو را در 8fps ضبط می کرد برای همین ما نتوانستیم نمونه ای را در اینجا برای شما نشان بدهیم.

شما افکتهای ویدیویی را هم خواهید داشت: Grayscale, Sepia, Negative, Solarize, Posterize و  Aqua.

به محض اینکه کار ضبط کردن به پایان رسید این امکان را دارید تا ابتدا و انتهای فیلم را در صورت زود شروع کردن یا اضافه ضبط کردن ، مرتب کنید و اضافات را بزنید.

ویدیو ها در فرمت MP4 ضبط می شوندو در دقت 720 پیکسل با 25 فریم در ثانیه ( به جای 30fps ). اما همچنان ویدیو به نرمی پخش شده و تنها در شرایط خاصی دچار خطا می شود. ویدیو ها حد پایین 5.2Mpbs را دارا هستند اما حد اقل با صوت استریو ضبط می شوند .

کیفیت ویدیو برای دوربین 720 پیکسلی بد نیست اما  تراکم بالا بیشتر جزییات خوب را از بین می برد. ما یک کلیپ از سایه ها و سایه روشنها داریم و دوباره می توانید رنگهای خارج شده از حد استاندارد را در آن مشاهده کنید.

برعکس دوربین ثابت، ویدیوهای Sensation XL و Titan از نظر کیفیت به هم نزدیکند ( با اینکه تایتان حد فریمی بالاتر از 30fps را داراست).

اتصالات خوب اما عدم وجود خروجی تلویزیون

HTC Sensation XL اتصالات کاملی دارد. دارای quad-band GSM/GPRS/EDGE و اتصالات بی سیم محلی، blazing fast dual-band 3G:14.4Mbps downlink & 5.76Mbps uplink  ، دارای پشتیبانی Wi-Fi b/g/n و full DLNA است و همچنین بلوتوث 3.0.

اتصال رسانه ای می تواند از پس همه نوع اتصالات DLNA بر آید. رسانه را تنها با چند دکمه روی شبکه ارتباطی دریافت و ارسال می کند . برنامه هایی مثل گالری و اجرای موزیک نیز دارای چنین کاربردهایی هستند.

  The Connected media app flexes the Sensation XL's DLNA muscles

شما لیست بلندی از امکانات را برای اتصال به شارژ کامپیوتر شخصی ، درایو دیسک ، HTC Sync ، USB tethering( که حکم مودم را در تلفن دارد) و نیز عبور از اینترنت ( تلفن می تواند از اتصالات اینترنت استفاده کند) در اختیار خواهید داشت. شارژ تنها و دیسک درایو دارای یک نشانگر بزرگ هستند که بسیار خوب است زیرا اغلب مورد استفاده قرار می گیرند.

 

image
     
image

Selecting a USB connection type • Starting the personal Wi-Fi hotspot

مورد بعدی ، HTC Portable Hotspot است که می تواند از 1 تا 8 دستگاه را پشتیبانی کند ؛  میتوانید نقاط حساس WEP, WPA و یا WPA2 را رمزگزاری کنید و می توانید allowed users را تنها برای تماسهایتان فعال کنید ؛ یا اینکه آن را برای همه باز بگذارید.

App می تواند پس از 5 تا 10 دقیقه غیر فعال بودن ،تحت تنظیم خاموشی خودکار قرار بگیرد تا در صورت فراموش کردن سوییچ خاموش شدن دستگاه ، ذخیره باطری به هدر نرود.

ما مورد از بین رفتن شارژ را درSensation XL   تجربه نکرده ایم .اگر تلفن را در دست بگیرید، شاخص آن ، کمی پایین تر می رود اما یک سیگنال همچنان به آن وارد می شود

ای کاش کهSensation XL  قابلیت اتصال MHL را مثل XE sibling برای وصل شدن به HDTV داشت.

جستجوگری بسیار خوب در محدوده سخت افزاری

Sensation XL دارای جدید ترین جستجوگر جینجر برد Android 2.3 است با پرداخت Sense UI 3.5.

جستجوگر در انتهای بار گیری صفحه ، تمامی آن را پر می کند و دارای UI بسیار مناسبی است که همه صفحه 4.7 اینچی را قابل نمایش می کند.

یک بار URL  در بالای صفحه وجود دارد که در کنار آن کلیدهای back/refresh قرار گرفته اند. اگر به محض زوم کردن  ، صفحه را بچرخانید، بار ناپدید می شود اما امکانات زیاد دیگری هم وجود دارند؛ می توانید کلید منیو را فشار بدهید تا آنها را پیدا کنید.

دکمه های home  و forward ، کارهای adding  ، bookmark  و مدیریت تبهای باز را انجام می دهند.

و بالاخره اینکه کلیدهای بیشتر ، حتی انتخابهای بیشتری را ایجاد می کنند. مثل: یابنده روی صفحه ، و مجموعه تکست .

جستجوگر Sensation XL همچنین پاسخگوی زوم  و نشان دادن تکست ( txt reflow ) با دو ضربه است که می تواند خواندن تکستهایی طولانی تر را هم بر روی صفحه تلفن بسیار آسان کند. بدون txt reflow باید از زوم خارج شوید تا تکست شما در صفحه جا بگیرد( البته بعد از آن، پیکسل پایین ،آن را قابل دسترسی می کند)و یا اینکه در طول خطوط به پهلو حرکت کنید تا بتوانید هر خط را بخوانید. به محض انتخاب تکستها، می توانید آنها را کپی کنید، از quick look up استفاده کنید( که البته حاوی مترجم گوگل نیز هست) یا اینکه تکست را با یک پیام به اشتراک بگذارید.

image
 
image
 
Web browsing is a pleasurable experience on the HTC Sensation XL

لیست بوک مارکها تعداد انگشت شماری از آنها را نشان می دهد و شما می توانید لیست "بیشترین بازدیدها" ی خود را در history دنبال کنید. می توانید بوک مارکها را علامت گذاری (tag ) هم بکنید که راه خوبی برای منظم کردن آنهاست.

تبها هم مثل کارد 3D قابل دیدن هستند. یک کلک تمیز دیگر ، آن که اگر zoom out  را از مینیمم هم کمتر کنید یکراست شما را به انتخاب کننده تب می برد. این می تواند راه جالبی برای مدیریت تبها باشد اما بسیاری از آنها همزمان باز خواهند بود که سرعت جستجوگر(browser) را کند می کند.

image
 
image
 
The bookmarks and History lists • Text reflow in action • Tabs are supported

HTC Sensation XL دارای پشتیبانی کامل flash بوده و ویدیوهای یوتوب بر روی آن به نرمی به نمایش در می آیند. ویدیوهای HD بیش از حد تاکید بر CPU دارند و در وقت نمایش به شدت تلاطم دارند.

می توانید از اپلیکیشن یوتوب هم استفاده کنید اگر که جستجوی یوتوب بر روی جستجوگر آسان نیست.

ما چند بازی Flash را امتحان کردیم و مشکلی نداشتیم. شما می توانید آن را در صفحه کامل و وضعیت افقی بازی کنید که بیشترین فضای نمایش را برای شما ایجاد کند.

image
 
image
 
Watching YouTube videos and playing Flash games in the browser and

یاد آوری می کنیم که جستجوگر Android 2.3  دارای پشتیبانی  HTML5 و ویدیوهای آن است که راه به آینده دارند.

طبقه بندی عالی با اصلاح از طریق Office

گروه طبقه بندی کننده های معمولی بر روی HTC Sensation XL وجود دارند به همراه یک موبایل آفیس برای بوت کردن تا بتوانید اسناد خود را مشاهده و اصلاح کنید.

فرم Polaris  برای مشاهده Word ، Excel و PowerPoint مناسب است البته Office 2007 را نیز شامل می شود و می تواند

 Office 2003 Word / Excel  را نیز ایجاد کند اما اینکار برای اسناد 2007 مقدور نیست.اما به طرز عجیبی ، شما می توانید نمایه PowerPoint  و Office 2007  را ادیت کنید. یک نمایشگر PDF هم برای اجرای فایلهای آن  در دسترس است . صفحه کلید روی صفحه می تواند فضاهای قابل دسترسی را نصف کند اما اگر شما zoom out کنید، همچنان می توانید مقدار معقولی از تکستها را در آن جا بدهید.

    The Quickoffice handles .doc, .xls and .ppt files

Polaris ادیت کمتری از آنچه که ما به آن عادت داشتیم را انجام می دهد. میتوانید کپی، برش و چسباندن را انجام بدهید و بعد italic و  underline را نگهدارید و پیام خودتان را سایه بزنید(هایلایت) و کار تمام است. انتخاب فونت هم قبلا وجود داشت اما در حال حاضر بی هیچ توضیحی ، دیگر در دسترس نیست.

در حال ادیت بر روی Excel ، باید آنها را به صورت دستی تایپ کنید و ردیفها را یک به یک انتخاب کنید. نمیتوانید فقط  آنها را بردارید و جابجا کنید.

image
 
image
 
Editing a Word and Excel documents • creating a new Office document

نمایشگر اسناد، با فرم جی میل کامل می شود که باعث می شود منضمات را خوب نشان دهد. می توانید آنها را بر روی حافظه داخلی هم ذخیره کنید.

تقویم ، دارای چهار نوع مختلف نمایش است: روز، ماه، جلسات و دعوتها.

نمایش روز، هواشناسی را در بالای صفحه به خوبی نشان می دهد

جلسات و قرار ملاقاتها ، لیستی از همه قرارهای گذشته و آینده را ارائه می دهد.

 بخش دعوتها نیز تنها فهرست اتفاقات و اطلاعات دعوت را به آن ضمیمه می کند.

image
 
image
 
The HTC Sensation XL organizer centerpiece – the calendar

یک ماشین حساب هم  با دکمه هایی بزرگ و راحت وجود دارد که اگر آن را به صورت افقی نگهدارید کاربردهای پیشرفته دیگری را نیز در اختیار خواهید داشت. 

    The built-in calculator

HTC Sensation XL دارای ساعت زنگدار نیز می باشد که قادر به انجام چند زنگ هشدار با هم است. هر کدام به وقت خود شروع شده و زمان را تکرار می کنند. این موارد Sensation XL را به یک ساعت مناسب و خوب رو میزی تبدیل کرده است اما دکمه خاموش کردن نشانگر چراغ  برای حفظ باطری در شب وجود ندارد.

    The alarm clock, stopwatch, timer and desk clock apps

برنامه ساعت جهانی به شما اجازه می دهد که به سرعت زمان را در نقاط مختلف بدانید ضمن آنکه تایمر هم می تواند در صورت انجام ورزش ، به درد شما بخورد.

image
 
image
 
World clock • Stocks app • Voice recorder • Flashlight app

برنامه سهام  (stock ) ، اطلاعات تجاری یاهو را به شما ارائه می دهد. می توانید از برنامه صفحه قفل شده تان هم استفاده کنید.

صدای ضبط شده شاید برای ایجاد نوتهای صوتی  مفید باشد ؛ و از طرف دیگر، فرم هواشناسی هم می تواند هواشناسی یاهو را با یک اشاره به شما اعلام کند.

یک HTC-branded چراغ قوه هم وجود دارد که از LED flash استفاده می کند و شما می توانید آن را تا سه مرحله تنظیم کنید. بسیار خوب و راحت است اما بازار اندروید پر است از اینگونه برنامه ها .

Quick lookup یا مرور سریع نیز، به شما اجازه می دهد که پرسش خود را وارد کنید و آن را روی ویکی پدیا مشاهده نمایید. همینطور بر روی گوگل، یوتوب و ترجمه گوگل یا دیکشنری گوگل.

   Quick lookup is a handy research too

فیسبوک و توییتر

علاقمندان به فیسبوک و توییتر ، از نصب فیسبوک خوشحال خواهند شد .چرا که این موضوع به شما اجازه می دهد تا قادر به ارسال مطالب خود بر روی بزرگترین شبکه اینترنتی دنیا باشید.آخرین فرم درخواست فیسبوک قابل دسترسیست که محاورات فیسبوکی و جستجوی فیسبوکی را امکان پذیر می کند. 

فرم رسمی توییتر و اندروید نیز قابل حصولند. شاید بعضیها Peep را ترجیح بدهند ( اما هر دو با فون بوک می آیند و شما نیازی به اجرای برنامه ندارید). برنامه رسمی توییتر هم در آخرین مدل خود قابل دسترسیست. توییتها را می توان برچسب زد، شما می توانید یک عکس را بردارید و مستقیما به توییتر منتقل کنید و کلیدی وجود دارد که می توانید پیامهای خود را با آن  پاسخ بدهید و یا ارسال کنید.

 Android Market, HTC Hub  و علاقمندیهای HTC

Android Market  از چندین تب جانبی استفاده می کند شامل categories(طبقه بندی)، feature(ویژگیها)، top paid(بالاترین پرداخت)

top free(بهترین رایگانها)، top grossing( بالاترین بهره)، top new paid( بالاترین پرداختهای تازه)، top new freeو trending.

این مجموعه بسیاری از درخواستها ی ذخیره شده را به شما یاد آور می شود.

    The Android Market

برنامه های بسیاری در بازار اندروید وجود دارند و مهم ترین آنها هم در دسترسند:

 (file managers, navigation , document readers)

علاقمندیهای HTC بهترین راه جستجوی بازار است که ممکن است راحت تر از برنامه های ونیلا باشد. تب هایی برای برنامه های

Featured و Popular وجود دارد که نیازمند کاردهای 3Dهستند.

    HTC Likes is an alternative to the Android Market

برای اینکه یافتن برنامه ها را حتی آسان تراز این کنیم، می توانید ببینید که دوستانتان در باره چه بازیها و اپلیکیشنهایی نظر داده اند ، که این خود راهی بسیار خوب برای یافتن برنامه های پیشنهادیست. همچنین می توانید به سایت HTCSense.com   هم سری بزنید تا آنها را برای کامپیوتر خود بیابید و علامت گذاری کنید. بعدا می توانید آنها را در تب Market items   پیدا کنید.

HTC دوستدار یافتن اپلیکیشنها از بازار اندروید است. شما می توانید روی آنها نظر بدهید؛ درست مثل به اشتراک گذاشتنشان ، تکست کردن ، ایمیل و یا حتی توییت و بلوتوث کردنشان.

 HTC Hubیک منبع خوب ویجت ، تزیینات صفحه ، scenesو  skins است. همچنین قابلیت ایجاد تغییرات صوتی، زنگهای مختلف، هشدارها، و خلاصه مجموعه کامل صداها را داراست  که می تواند آنها را در یک دسته بندی جمع کند.

    The HTC Hub is your source of customizations

HTCSense.com integration

HTCSense.com ویژگیهای خوبی را به صورت رایگان ارائه می کند . Phone locator می تواند برای یافتن تلفن شما ، در صورت دزدیده شدن  مورد استفاده واقع شود و یا شما می توانید آن را قفل کنید یا حتی همه اطلاعات را به این وسیله از روی آن پاک کنید.

نگران هم نباشید چون HTCSense.com پشتیبان تماسها و پیامهای Sensation XL شماست( با اینکه شما خود از قبل به شبکه گوگل وصل بوده و در امانید).

image
 
image

The HTCSense.com website

علاوه بر اینها ، بعضی ویژگیهای مناسب دیگری هم وجود دارد؛ مثل  زنگ تلفن ( در صورت گم کردن آن در منزل) ، و یا ارسال  تماس یا پیام.

این سایت همچنین به شما اجازه می دهد تا تماسها و پیامهایتان را ببینید و آنها را اصلاح کنید. می توانید نامه بنویسید ، و یا پیامهای SMS و MMS ارسال کنید . بنابراین شما می توانید از صفحه کلید بزرگ کامپیوتر هم استفاده کنید ونیازی به این ندارید که تلفن را مقابل خود داشته باشید تا قادر به ارسال چند پیام باشید.

همچنین می توانید رد پای خود و دوستانتان را بیابید. و بالاخره HTC Hub به شما اجازه می دهد برنامه ها و بازیها را روی کامپیوتر جستجو کرده و آنها را علامت گذاری کنید، که این کار باعث آسانتر شدن یافتن آنها روی تلفن خواهد شد. اما نمیتوانید این برنامه ها را از روی سایت بارگذاری کنید. این سایت کمی سنگین است اما اگر از جستجوگر به روز شده استفاده می کنید ، مشکلی نخواهید داشت.

HTCSense.com در بارگذاری اینترنت Explorer 9 موفق نبود اما به محض قرار گرفتن در مود Compatibility متوجه شدیم که این کار امکان پذیر است.

Google Maps و HTC Locations  برای جهت یابی شما

HTC Sensation XL  یک دریافت کننده GPS (جهت یاب) نیز ساخته است که ظرف یک دقیقه قفل می شود ( در حال خاموش بودن کلید GPS). اگر همه آنچه که شما به آن احتیاج دارید، آن است که بدانید کجا هستید ( در محدوده 150 متری) می توانید از شبکه Cell-ID و Wi-Fi بهره مند شوید که بسیار هم سریع است.

Google Maps بخش استاندارد بسته اندروید است و ما قبلا هم زیاد از آن استفاده کرده ایم. می تواند راهنمای صوتی را در بعضی از کشورها به شما ارائه کند و به فهرست مکانهای دیگر برگردد. می توانید راهها را بیابید ، یا نقطه معینی ( POI) را پیدا کنید و یا به Street View بروید.

    Google Maps is an inherent part of the Android platform

  HTC Sensation XLهمچنین همراه است با HTC Locations که برنامه ایست در همکاری با TomTom ( فراهم کننده نرم افزار)  و Route66( فراهم کننده نقشه) .

با HTC Locations شما می توانید نقشه کشورها را به صورت رایگان بارگذاری کنید یا تنها آنها را در حال جستجو  ذخیره کنید( اندازه این ذخیره قابل تغییر است). Google Maps هم چنین قابلیتی را دارد اما بهترین قسمت ماجرا در باره Locations آن است که می تواند راههای تازه را محاسبه کند حتی وقتی که خاموش است در حالیکه Google Map قادر به این کار نیست ( تنها می تواند مسیر شما را تغییر بدهد اما نمیتواند راه تازه ای را پیدا کند).

نشان کردن راه با HTC Locations

XL البته برای شما راهنمایی صوتی را مثل Ovi Maps  به صورت رایگان ارائه نمی کند اما شما هنوز هم می توانید فهرستی از ساختارها را داشته باشید و روی فلشهای بعدی و قبلی ضربه بزنید تا پیچ بعدی را ببینید. ایدآل نیست اما یکی از اضافات خوب است به خصوص که رایگان هم ارائه می شود.

شما همیشه می توانید برای دریافت راهنمای صوتی هم هزینه پرداخت کنید. ارزانتر از خریداری یک  GPS است. یک مهلت 30 روزه هم خواهید داشت تا تصمیم بگیرید که ارزش دارد یا ندارد.

HTC Locations دارای یک نمایه معمولی دو بعدی و یک نمایه دیگر سه بعدیست که بسیار مناسب است زیرا به شما نمای بهتری را از آنچه که در مقابل شماست ارائه می کند. استفاده از آن به سادگی استفاده از Google Maps است و دارای هدف یاب مکانشناسی نیز می باشد ( حتی رد پای خود شما) .

Pinch zoom هم با مود 2D  و هم با مود 3D کار می کند و شما می توانید مود قطب نما را هم روشن کنید. در ابتدا به نظر ناخوانا می رسد اما این تنها برای کنترل لرزش است.(قطب نماهای دیجیتال دقیق ترینهای دنیا نیستند). البته شما می توانید از دو انگشتتان هم برای استفاده از دوربین به صورت دستی استفاده کنید.

image
 
image
 
Downloading maps and voices • Check out the 3D buildings

کلام آخر

این بسیار خوب است که قادر به انتخاب پایگاه خود باشیم اما در حالیکه انتخاب تلفنهای دستی زیادی در دنیای WP7 وجود ندارد ، Android همه اندازه ها و شکلها را داراست.

اینگونه نیست که HTC Sensation XL خیلی هم ویژه نباشد. با صفحه نمایش 4.7 اینچی و بدنه آلومینومی و حتی بدون در نظر گرفتن اجرای نرم Sense UI، XL می تواند نیازتان به یک تبلت و یک ام پی تری پلیر بهتر را ارضا کند.

به اندازه صفحه گرافیک نیست اما بر عکس همه صفحه های گرافیکی همیشه در جیب شما جایی برای Sensation XL وجود خواهد داشت. و این صفحه هم به اندازه کافی  برای جستجوهای وب  و خواندن پیامها یتان بزرگ خواهد بود.

پردازشگر آن اغلب در حال عمل کردن است اما Adreno 205 GPU در آن کمی مایوس کننده بود. ذخیره محدود آن هم ممکن است برای تماشای فیلم ، شما را دچار مشکل کند( 16 گیگا بایت همچنان قابلیت تماشای فیلمهای DVD را دارد و شما می توانید از HTCهم برای تماشای فیلم استفاده کنید).

دوربین Sensation XL با جلو زدن از رقیب دوقلوی خودش تایتان به ما رضایت غافلگیرانه ای بخشید.

اما گاهی داشتن صفحه بزرگ همان چیزیست که شما لازم دارید و حتی ترجیح می دهید چشمتان را به روی هر مانع دیگری ببندید. در اینجا چند مورد دیگر از تلفنهایی که صفحه های بزرگ را ارائه می کنند به همراه  مواردی دیگر به شما معرفی می کنیم.

HTC Titan عالی  است. کمابیش همان تلفن است اما با یک Windows Phone Mango OS هیجان انگیز.

بیشتر کاستیهای Sensation XL را نیز داراست و Windows Phone هم در آن ، به اندازه اندروید قابل تغییر نیست.

بعد از آن نوبت بهSamsung Galaxy Nexus "  می رسد . 4.65 اینچ صفحه 720 پیکسلی سوپر AMOLED  آن غیر قابل توصیف  است. شما می توانید در آن ، سرعت پردازش بیشتری هم داشته باشید(1.2 گیگاهرتز dual-core CPU و گرافیک بهتر) . با 16/32 گیگابایت ارائه می شود و می توانید  جدیدترین نمونه اندروید را در آن داشته باشید به علاوه  قول به روز کردن سریع آن ، برای مدل بعدی.

The HTC Raider 4G دارای صفحه ای  کوچکتر است ( 4.5 اینچ) اما  qHD است و می توانید chipset قدرتمند تری داشته باشید ، با حافظه قابل تغییر. قابلیت اتصال TV را هم فراموش هم نکنید.

    HTC Titan • Samsung Galaxy Nexus • HTC Raider 4G

اگرهمچنان به دنبال بزرگتر از اینها هستید - البته منظور ما هم در همه جا و نه فقط در امریکاست -  باید بگوییم که Samsung Galaxy Note هم وجود دارد.

image
 
image
  
image
 
Samsung Galaxy S II Skyrocket i727 • T-Mobile Samsung Galaxy S II • Samsung Galaxy Note

در همان حال که Titan در حال جلو افتادن از سایرین درحفظ  قالب Windows Phone است، HTC Sensation XL فروش دشوار تری  دارد. اگرچه این گوشی دارای کیفیت ساخت بسیار عالی بوده و ویژگیهای خاص خودش را داراست؛ اما توصیه کردن آن ،در کنار پرچمداران دیگر ی که اقبال جای داشتن در ردیف آنها را داشته ، دشوار است. در عین حال ، کاملا هم روی شانس نیست.

به قول معروف، اگر نتوانسته به آنها برسد( bit them ) ،حد اقل از iBeat استفاده کرده است!

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (24 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۱۰
HATMAN BEKHONID man dashtam,bebinid,FOQOLADAST,man pedareshoooo daravordam,duruqe k daq mikone.600ta app ru menosh dashtamo bivaqfe tu net bodam,memorisham ful bod,kheyliiiiii poresh karde bodam,ta hadi k khamosh shod dg roshan nashod,bordam namayandegi 600t bayad bedam mineboardesh kolan avaz she.faqad morafeb bashed memorisho nazarid full beshe,albate behem ekhtar dada,2hafte hey hang mikard tavajoh nemikardam.barnamehaye bikhoditono pak konid,

مهمان

۱۳۹۲/۶/۲۱
of,of,of,of,عجب گوشیه سالاریه

مهمان

۱۳۹۲/۶/۱۳
گوشی خیلی حساسیه و اگرم زمانی خراب شد فاتحه اش خوندست الان یه خرابش توو خونه افتاده و درست شدنی هم نیست اصلا ضربه هم نخورده حالا خود دانید

مهمان

۱۳۹۲/۳/۱۵
سلام گوشی من صفحه تاچش شکسته ولی ال سیدیش سالمه کار می کنه می خواستم بدوم ایا تاچ اکس ال و میشه عوض کرد یا باید همراه با ال سی دی عوض شه؟

مهمان

۱۳۹۲/۱/۱۷
man mikhastam begiram badesh anghadr matal kardam ke dige alan nist.