HTC Touch Pro2

شرکت های مهم، همیشه تولیدات برترشان را جفتی عرضه می کنند و این در حالی است که برای مشتریان نسخه های به روز شده نرم افزارها دلچسب تر است....

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۴/۲۱
مروری بر گوشی Touch Pro 2

 

شرکت های مهم، همیشه تولیدات برترشان را جفتی عرضه می کنند و این در حالی است که برای مشتریان نسخه های به روز شده نرم افزارها دلچسب تر است. شرکت HTC با دو نگینی که بر روی تاج سروری خود دارد به سوی سلطه افکنی بر بازار گوشی‏های Pocket PC گام های محکمی بر میدارد و به نظر می رسد که  Touch Pro2 HTC به عنوان سردار سپاه HTC تمام آنچه برای این مبارزه لازم است را در خود دارد.

از این حرفها که بگذریم نکته جالب این گوشی چگونگی کارایی و پتانسیل های آن است.

 

 

 

 

image
image

 

  

image
 

 

ویژگی های کلیدی

 

*پشتیبانی از 4 باند GSM به همراه GPRS، EDGE و HSDPA 7.2 Mbps

*صفحه نمایش WVGA لمسی3.6 اینچی 65 هزار رنگ

*صفحه کلید  QWERTY کشویی

*کنترل های اشاره ای و صفحه لمسی Touch FLO 3D

* Wi-Fi و گیرنده داخلی GPSبه همراه A-GPS

*پردازشگر Qualcomm MSM7200A 528 Mhz و حافظه 288 MB DDR SDRAM

*چیپ مخصوص گرافیکی (64 مگابایت رم برای گرافیک است)

*دوربین3 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک

*قلم برای کار کردن با صفحه لمسی

*درگاه MiniUSB، بلوتوث نسخه 2 به همراه A2DP

*کارت حافظه MicroSD

* خروجی تلویزیون

*پشتیبانی از  you Tube

*پخش ویدئویی عالی

*مرورگر شبکهOpera 9.5

 

معایب اصلی

 

*وزن و ابعاد

*خوانایی نسبی در زیر نور آفتاب

*جک صوتی 3.5 میلیمتری ندارد

*کارایی دوربین پایین است

*رادیو FM ندارد

در مورد ارتقای این گوشی باید بگوییم  Touch Pro2 HTC در زمینه رزلوشن و اندازه صفحه نمایش گامی بلند را رو به جلو برداشته است. این گوشی خصوصیات Touch Pro  HTC را به ارث برده است اما آن را روی شانه ‏های TyTN گذاشته است.

 

image
 

image
 
image

 

نگاهی به صفحه مورب (در حالت باز) این گوشی و تغییر آن نسبت به مدل قدیمی‏تر آن ما را به یاد جراحی پلاستیک صورت می ‏اندازد. با توجه به آنچه گفته شد پس ظاهر آن کاملا به روز شده است اما این تمام آن چیزی که میخواهیم بررسی کنیم نیست.

 

 

محتویات بسته ی خریداری شده:

 

آنچه به در جعبه گوشی به عنوان متعلقات در هنگام فروش ارائه می شود از قرار زیر است:

کابل USB، شارژر، هدفون سیم دار، قلم ظریف، یک CD نرم افزاری، یک کیف چرمی و تعدادی دفترچه و راهنما با یک کاتالوگ وسایل اضافی موجود که میتوان آنها را سفارش داد.

اندازه این گوشی 17.3×59.2×116 میلیمتر است و وزن آن 178.5 گرم می باشد.

 

   

  

 

طراحی و ساختار

 

قاب درخشان و صفحه تابنده آن بدون شک جلب توجه می کند. برای بار اول که گوشی را به دست میگیرید ابعاد آن کمی توی ذوق می زند و به همین خاطر طراحان، نوعی پوشش همخوان با دست انسان را پشت آن تعبیه کرده اند که هم نگاه داشتن آن دردست راحت تر باشد و هم کمی ازین نقیصه را جبران کند. بلندگوی بزرگ پشت گوشی کمی آزاردهنده به نظر می رسد علاوه بر آنکه پلاستیک روی آن هم بنظر میرسد که زود خش بر دارد. البته گفته میشود که رنگ پشت این گوشی به این راحتی پاک نمی شود.

 

image
 
image

 

تقریبا تمام صفحه جلویی گوشی توسط صفحه نمایش لمسی 3.6 اینچی WVGA آن گرفته شده است. تعداد پیکسل ها و وضوح تصویر به کیفیت عکسها می افزاید.

 

 

HTC Touch Pro2 درست همانند هر ویندوز موبایل دیگری میتواند 65k رنگ را نمایش دهد. مشکل خوانا بودن تصویر در نور آفتاب هنوز باقی مانده است. سعی در این زمینه هنوز ادامه دارد اما تا حل این مشکل راه زیادی باقی است.

مهندسین سازنده در پی این بودند که تا جای ممکن اندازه صفحه نمایش را بزرگ کنند به همین دلیل دکمه های روی صفحه جلویی را کوچک کرده و روی لبه پایینی گوشی گذاشتند. Scroll Wheel هم دراین گوشی به همان خاطر حذف شده است اما زوم بار اساسا کارهای آن را انجام می دهد. از آن میتوان در کار با اینترنت، پیامک و کنترل موسیقی استفاده کرد. ما که از کار کردن با زوم بار واقعا راضی بودیم چراکه تقریبا هر وقت اراده کردیم بازخورد خوبی داشت.

 

image
 
image

 

 در بالای صفحه نمایش، خروجی صدای مخاطب،  سنسور نوری و دوربین مکالمه تصویری به همراه LED هشدار دهنده وضعیت وجود دارد.

 

image

 

در پهلوی چپ گوشی فقط دکمه های تنظیم صدا قرار دارند.

 

image

 

 در پایین گوشی هم درگاه ورودی USB برای کابل شارژر، دیتا و هدفون تعبیه شده است. دیگر وسیله به کار رفته در اینجا قلم  است که مگنتیک نیست. این قلم فعال(کنش ور) است بدین معنا که به محض اینکه آن را ازجایش درآورید صفحه گوشی آماده به کار می شود. و اگر این کار را در هنگام  مکالمه انجام دهید برنامه‏های مربوط به یادداشت برداری فعال میشوند و میتوانید مثلا شماره ای را فورا یادداشت کنید.

 

 

در بالای گوشی هم تنها دکمه روشن و خاموش کردن وجود دارد.

 

image

 

 که برای کنترل حالت  StandBy   هم به کار میرود. درگاه ورودی کارت حافظه در سمت راست گوشیست اما متاسفانه برای وارد ویا خارج کردن آن باید پوشش باطری را برداشت.

 

image

 

 در پشت این گوشی هم بلندگو و لنز دوربین3مگاپیکسلی آن قرار دارد. در حالی که با نگاه کردن به آن فکر میکنید که تمام پشت دوربین بلندگوست، خوب است که بدانید بلندگوها تنها در دو سمت لنز وجود دارند و بقیه سوراخهای روی آن برای زیبایی میباشند.

 

 

دوربین برای پرقدرت کردن نورناچیزش، فلاش ندارد پس نمیتوان از آن انتظار معجزه داشت. در پشت گوشی میکروفون دیگری هم وجود دارد که برای حذف صدای اضافی درحین مکالمه بکار میرود. یک دکمه قطع صدا ی بلندگوی تلفن هم برای وقتی که می خواهید میکروفون را یک لحظه قطع کنید وجود دارد.

باطری این گوشیmAh 1500 است و 500ساعت حالت Standby و 8ساعت و 30 دقیقه مکالمه در شبکه 2G ، ویا 750 ساعت Standbyو 6 ساعت و نیم مکالمه در شبکه 3G را ارائه دهد. این اعداد و ارقام در نگاهی به اندازه این گوشی و صفحه نمایش و بسیاری برنامه های باطری خور آن جالب توجه است. دیگر نکته جالب  که در زیر پوشش باطری قرار دارد دکمه reset است،  دکمه قرمز کوچکی که تنها میتوان آن را یا با قلم مخصوص گوشی ویا هر چیز مشابه نوک تیزی فشار داد.

 

image
 

image
 
image

 

در صورت بازکردن صفحه کلید 5ردیفه QWERTY گوشی بصورت کشویی، حالت نمایش تصویر بصورت خودکار به حالت Landscape وارد می شود. صفحه کلید نیازی به توضیح اضافه ندارد زیرا ایرادی برای پوشاندن نیست و فاصله اضافه شده در بین کلیدها در مقایسه با نمونه قبلی کار را بسیار راحت تر کرده است.

 

image
 
image

 

آنطور که بنظر می رسد کیفیت ساخت این گوشی نسبت به مدل قبلی آن بهتر است. البته این حرف بدین معنا نیست که این گوشی کیفیت چشمگیری دارد موضوع این است که مدل پیشین آن در بلند مدت ضعیف عمل کرد.

 
ارتقای Touch FLO

 

اگر شما از طرفداران ویندوز موبایل باشید حتما با اینترفیس  TouchFLO  مخصوص HTC آشنا هستید. TouchFLO  که در این گوشی میبینید همان است که در HTC Touch Diamond2 دیدید. آن قدر بر روی صفحه لمسی این گوشی کار شده است که ضعیف ترین لمسها را تشخیص داده و بخوبی به‏ آنها پاسخ میدهد. صفحه 3بعدی این گوشی انتخابی شامل تمام موارد موجود در منو ها یعنی گلچین مخاطبین، پیام متنی، e-mail، اینترنت، تقویم، ویدئو، عکس، موسیقی، آب و هوا، و تنظیمات را ارائه می کند.

بررسی تک به تک صفحات موجود در HomeScreen

خبر خوب اینکه در هر یک از گزینه های موجود در منوی اول(home) یک سری کلید مخصوص آن منو وجود دارد اما خبر بد آنکه شما نمیتوانیداین دکمه ها را مطابق با نیاز و سلیقه خودتان تنظیم کنید. علاوه بر نمایش ساعت، به بخش تماسها، تقویم صفحه شماره گیری و دوربین هم دسترسی دارید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

دومین صفحه People نام دارد و قدیمی هم هست. که میتوانید در آن مخاطبان مورد علاقه را با یک تصویر مجازی یا حقیقی دسته بندی کنید.

 

image
 
image

 

صفحه پیامک آخرین SMS ها را نشان داده وبا یک اشاره انگشت به پیام بعدی می روید. میانبر کوچکی در بالای سمت راست صفحه، شروع نوشتن SMSرا نشان میدهد. گزینه emailکه بسیار هم زیباست  شبیه به یک پاکت نامه است که نامه از آن به بیرون سرک میکشد.

 

image

 

image
 
image

 

اینترنت هم یا با مرورگر اپرا 9.5 کارمیکند و یا اشتراک از پیش نصب شده Youtube . متاسفانه گزینه ای برای عوض کردن تنظیمات مرورگر اپرا وجود ندارد.

 

image
 
image

 

گزینه بعدی تقویم است، که چیز خاصی ندارد. بعد از آن گزینه ی Stock بازار سهام قرار دارد که آشنا ست و به شما اجازه میدهد در آن تغییرات بورس را ذخیره کرده و آن را دنبال کنید.

 

image
 
image
 

image

 

گزینه ویدئو و عکسها هم مثل قبل است و دسترسی به فایل های ویدئو و عکس را با حرکت دادن دست بجای ScrollLock امکان پذیر می کند. دو میانبر دیگر هم از اینجا امکان دسترسی مستقیم به دوربین عکاسی و فیلم برداری را ایجاد می کنند. گزینه موسیقی تغییری نکرده است. گزینه آب و هوا هم با گرافیک زیبایش همچنان خیره کننده است. کاربر می تواند آب و هوای 5روزه ی 7 منطقه را با یک اشاره کوچک بررسی کند.

 

image
 
image

 

image

 

image
 
image

 

گزینه بعدی تنظیمات است که کاربر را قادر میکند تا تنظیمات را کنترل کند. این گزینه جای صفحه قدیمی ویندوز موبایل های گیج کننده و قدیمی را کاملا پر کرده است. گزینه های دیگری هم از Diamond2 دراینجا به چشم می خورند مانند گزینه های اختصاصی کردن، تماس­ها، تنظیمات mail، شتاب سنج، و کالیبره کردن.

دو گزینه ی  مطالب دیگر هم تنظیمات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. یعنی تنظیمات بیشمار و گیج کننده ویندوز ونیز صفحه  Advanced هم به شما امکان میدهد که بلوتوث یا Wirelessرا انتخاب کنید.

در تنظیمات، اولین گزینه، تنظیمات زنگ تلفن است که واقعا کمک دست است. در قسمت اختصاصی کردن در صورت لزوم می توانید برخی گزینه های صفحه اصلی را پنهان کنید. همچنین امکان دسترسی کاربر به HTC custom Communication هم وجود دارد که تمام ارسال و دریافت ها را انجام میدهد.HTC صفحه وضعیت سیستم را نیز عوض کرده است. اگر شما آیکن بالای صفحه Home را لمس کنید محدوده ی اطلاع رسان را میبینید که از آنجا میتوانید رخدادهای نیمه تمام، پیام های اپراتور و... را تحت نظر داشته باشید. به احتمال قریب به یقین این ایده از اطلاع رسان Android  کپی برداری شده است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

منوی Start جدید

 

واضح و روشن بود که همان منوی قدیمی Start کاربر_دوستانه در مورد این گوشی بکار نرفته است و بجای آن آغاز کننده برنامه های به روز شده با آیکن های بیشتر بکار رفته است.

 

  

 

ویندوز موبایل 6.1  

 

در ورای این زرق و برق و تزیینات همان سیستم عامل نام آشنای Microsoft  قرار دارد. ما به هیچ وجه با ویندوز موبایل خصومتی نداریم اما کار کردن با یک قلم روی صفحه گوشی مربوط به دوره ی 1990 است نه حالا. البته آنقدرها هم کار آسان نبوده و نمی توان این ویندوز را با آن قدیمی ترها که آیکنهای نا مناسب ، فونت های ریز،  و لبه های صفحات تند گوشه و ... مقایسه کرد مخصوصا  بهینه شدن لمسی بودن آنها.

 

image
 
image

 

image

 

image
 
image

 

مدیریت مخاطبین این گوشی لایق مدال طلاست

 

این قسمت در گوشی از نقاط قوت ویندوز موبایل است. لیست مخاطبین و زمینه های اطلاعاتی نامحدود برای هر مخاطب و تنظیمات همزمان سازی (Sync)در این گوشی ارائه شده اند. علاوه بر برخی تغییرات ظاهری دراین زمینه، تغییرات کاربردی هم صورت گرفته است. اطلاعات مخاطبین به 3 دسته تقسیم میشود. اسامی، ارتباط و اطلاعات.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

قابلیت های تلفنی

 

برای هر تلفنی برقراری تماس اولین اولویت است. در مورد این گوشی هم این قضیه صادق است. امکان شماره گیری هوشمند نیز وجود دارد که دیگر نیازی به لیست مخاطبین نیست. به کمک شتاب سنج این گوشی می توانید براحتی صدای زنگ آن را با سروته کردن گوشی روی حالت بی صدا ببرید. البته اگر گوشی سروته باشد و زنگ بخورد بی صدا نمیشود.

به گفته سازنده  HTC Touch Pro2 اولین گوشی موبایلیست که از تکنولوژی  Strait Talk  (مکالمه مستقیم) استفاده کرده و تجربه مکالمه با تلفن را به شکل فوق العاده ای  ارتقا داده است. این تکنولوژی دراین گوشی شامل دسته ای نرم افزار و سخت افزار است که این گوشی را به یک وسیله کامل ارتباطاتی تبدیل کرده است. از سخت افزارهای بکاررفته در این گوشی میکروفون حذف کننده صداهای اضافی در پشت این گوشی است که به‏درد زمانی می خورد که شما در جایی بسیار شلوغ مثلا وسط ترافیک هستید. سخت افزار دیگر دراین زمینه دکمه قطع صدای میکروفون در پشت گوشی است که کاربرد آن برای مواقعی است که نمی خواهید طرف مکالمه، صدای شما را بشنود که فشار دوباره آن، صدا را وصل می کند.

سخت افزار دیگر، بلندگوهای دوگانه ی نامتقارن پشت گوشی هستند که باید گوش کردن به صدای آنها تجربه متفاوتی باشد.

تا آنجا که به آپدیت نرم افزاری مربوط می شود این گوشی تنها یک اینترفیس جدید و ساده دارد اما آنجا که کار به تماس تلفنی میرسد تفاوتش با گوشی قدیمی تر این شرکت از زمین تا آسمان می شود. HTC  به قیافه و ظاهر بخش تماس های ویندوز موبایل هم رسیده است.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 
Messenger

SMS, MMS و Email در این گوشی پشتیبانی میشوند و دوتای اول جعبه دریافت و ادیتورمشترکی دارند. در بخش پیام رسانی اینترفیس فوق العاده ای برای مدیریت پیام ها وجود دارد. امکان دیدن  smsها ی یک نفر بصورت پشت سر هم در یک جعبه هم وجود دارد. جعبه  emailهای دریافتی هم نمای چشمگیری دارد. تنظیماتEmail هم مانند دیگر گوشی های اخیر بسیار ساده است و فقط کافیست email و رمز عبور را وارد کرده و باقی تنظیمات خود بخود انجام می شود.

HTC  این گوشی را به صفحه کلیدهای مجازی ضربه ای مجهز کرده است.این ویژگی ارزش گفتن را دارد چراکه صفحه کلیدهای ویندوز موبایل تنها برای استفاده با قلم طراحی شده اند. اولین صفحه کلید یک صفحه چند لایه است که 9 کلید دارد، دومین صفحه کلید یک QWERTY کامل است وسومین، یک QWERTY ویندوز موبایل معمولی برای کار با قلم است. در برنامه هایی که چرخش خودکار فعال است با چرخاندن گوشی میتوانید در حالت منظره تصویر صفحه کلید گسترده و بزرگتری را تجربه کنید.

 

image
 

image
 
image
 

image
 
image

گالری عکس

با وارد شدن به گزینه عکس و ویدئوی روی صفحه Home این گوشی، مرورگر، نمای بسیار جالبی را از عکسها و ویدئوها به صورت عکسهای کوچک کنارهم نمایش می دهد. عکسی را که میخواهید تماشا کنید به صورت  Landscape نمایش داده می شود و به هیچ وجه من الوجوه نمی توان آن را تغییر داد. زوم کردن روی عکس هم از طریق کشیدن نوار لغزنده زوم توسط انگشت انجام می شود و بسیار سریع صورت می گیرد. در قسمت نمایش عکس و تصویر این گوشی نسبت به دیگر رقبای هم سطحش یک برتری دارد چراکه کیفیت WVGA آن تفاوت را ایجاد می کند و عکسها بر روی یک صفحه با رزولوشن بالا خیره کننده می شوند.

 

image
 
image
 

image
 

image

موزیک پلیر هم مثل همیشه طرح iPod است

  این گوشی نیز مانند نسل قبلی اش یک موزیک پلیر فوق العاده دارد که بدان وسیله میتوان از آلبوم های هنری نهایت استفاده را کرد. این موزیک پلیر مستقیما از صفحه اصلی  TouchFLO قابل دسترسی است.

درصورتی که بخواهید تراک ها را با معیاری غیر از آلبوم دسته بندی کنید میانبر Library شما را به پشت خط پلیر می برد یعنی جایی که می توانید موسیقی هارا از نظر نوع آهنگ، خواننده، آهنگ ساز، آهنگ های خریداری شده تقسیم بندی کنید ویا براحتی لیست آهنگ های مورد علاقه تان را بسازید. ظاهر این library کاملا شبیه به اینتر فیس مجازی موزیک پلیر iPhone است.

اکولایزرهای از پیش تنظیم شده، تنها در صورت اتصال هدست موجود هستند چراکه خود بخشی از موزیک پلیر نیستند و به بخشی مجزا بنام تقویت کننده صدا (Audio booster) تعلق دارند. این تنظیمات به شما کمک می کند که در هنگام تماشای ویدئو یا گوش کردن به یک موسیقی توسط یک پلیر دیگر ازین اکولایزرهای از پیش تنظیم شده استفاده کنید.

 
  
  
آوای گوشی

بررسی های انجام شده بر روی گوشی نشان داد که کیفیت صدای این گوشی بسیار خوب است و مشخصات صوتی آن از قبیل واکنش بسامدی، اندازه ی صدای اضافی و سایر مشخصات صدای آن می تواند با مشخصات صداهای گوشی هایی که مخصوص پخش آهنگ هستند رقابت میکند.

 
پخش ویدئو

نرم افزار سرشناس Windows Media Player  روی گوشی نصب است ولی تنها فایل های Mp4 و 3gp را نمایش می دهد و برای DivX/XviD  به برنامه دیگری نیاز است.

HTC Touch Pro2  یک برنامه پخش ویدئوی دیگر هم دارد که متاسفانه تنها از فایلهایی پشتیبانی میکند که در ویندوز موبایل موجود اند و در صورتی که بخواهید از دامنه گسترده تری از فایلها با کدهای متفاوت لذت ببرید باید برنامه پخش ویدئویی را بخرید که مخصوص پشتیبانی از کدهای مختلف ویدیویی باشد. ما بدین منظور به Core player متوصل شدیم که کارش را این بار هم خوب انجام داد.

 

image
   
image

image
 

 

image

دوربین

 دوربین گوشی 3 مگاپیکسلی و فوکوس آن اتوماتیک است و نهایت رزولوشن عکسهای آن1536×2048 پیکسل خواهد بود. دوربین فقط در حالت منظره عکس میگیرد.این گوشی(( دوباره)) فاقد یک دکمه مخصوص دوربین است، پس برای گرفتن عکس، کافیست روی دکمه مجازی دوربین انگشت گذاشته تا آن شروع به کار کرده ر روی مرکز تصویر زوم کند و بطور خودکار عکس بگیرد. این دوربین فلاش LED ندارد.

در زمینه ی دوربین این گوشی تایمر استاندارد، تنظیمات نور سفید، تنظیماتISO ، قابلیت تغییرات در رنگ ها و ویژگیهای بسیار دیگری دارد. همچنین شما میتوانید با دوربین بالای صفحه نمایش که مخصوص مکالمه تصویری است هم عکس بگیرید.

بزرگترین عیب این گوشی در رابطه با دوربین آن، نداشتن ژئو تگینگ است. به کمک این گوشی میتوانید به سادگی و بدون نیاز به تغییر دادن Mode، عکسهایMacro  بگیرید. البته گرفتن عکسهای Close up  در این گوشی از طریق آزمون و خطا امکان پذیر است چراکه گاهی موفقیت آمیز است و گاه نیست یعنی دراین مورد گاه درست زوم میکند وگاه خیر.

    
کیفیت تصاویر

انتظار کیفیت عکسی مشابه با گوشی HTC Touch Diamond2 ازین گوشی می رفت، اگرچه دوربین 3 مگاپیکسلی این گوشی ضعیف تر از دوربین 5 مگا پیکسلی Diamond2 است اما کیفیت عکسها حتی راضی کننده هم نیست، جزئیات عکس حدودأ معمولی است اما رنگها حتی به واقعیت نزدیک هم نیستند. لبه ها در عکسها در برخی جاها بسیار تیز شده اند. تا آنجا که به ما مربوط است عکسهای نمونه ای که در samples این گوشی قرار دارد بسیار ضعیف اند.

ویدئو

قابلیتهای ضبط ویدئویی TouchPro2 اصلأ جالب نیستند، ضبط VGA با سرعت 15 فریم در ثانیه. با توجه به اینکه این گوشی قابلیتهای ویدئویی بسیاری گوشی های مدرن را دارد و یادآوری CPU قدرتمندی که در اختیار دارد بیش از این از آن انتظار می رفت.

کیفیت ویدئو هم خوب نیست، یعنی کمتر از معمولی. وضوح جزئیات هم به همین ترتیب است، رنگها در برخی جاها واضح نیستند و گاهی تصویر تیره میشود. بزرگترین ایراد، کم بودن نرخ فریم تصویر است و این چیزی نیست که کسی از یک گوشی آخرین مدل انتظار داشته باشد.

تنها می توان تنظیم نور سفید، رزولوشن، روشنایی تصویر، وتعدادی از رنگها را تغییر داد.

  
برقراری ارتباط
 

وقتی صحبت به برقراری ارتباط می رسد این گوشی همه چیز تمام میشود:

HSDPA 7.2Mbps, Wi-Fi, stereo Bluetooth +EDR

 

این گوشی،4باند GSM و دو باند 3G را پشتیبانی می کند. میتوان به وسیله یک کابل آن را به USB2.0  متصل کرد. هنگامی که کسی ازین طریق به کامپیوتر متصل شود از شما خواسته میشود که بین 3حالت Sync، Mass Storage و Modem یکی انتخاب شود. در حالت Mass Storage برای تسریع کار، کارت حافظه به عنوان یک درایو موقت شناخته میشود چرا که امکان دسترسی مستقیم از مدیریت فایل به کارت حافظه موجود نیست.

 
مرورگر شبکه

به صورت پیش فرض مرورگر اپرا 9.5 روی این گوشی نصب است، اگر بخواهید میتوانید اینترنت اکسپلورر موبایل راروی آن نصب کنید اما اپرا آن را شرمنده می کند.

 مرور گر اپرا کاملا در زمینه بالا و پایین کردن صفحه اینترنت کار کرده و به خوبی پاسخ گوست، و بازخوردی عالی دارد و بدون از دست رفتن اندکی از اطلاعات بر روی صفحات پیچیده و بغرنج زوم می کند و زوم به داخل و بیرون صفحه بسیار سریع است.

Organizer

ویندوز موبایل چندین راه را برای مدیریت زمانی کارها ارائه می دهد و براحتی می توان تمام آنها را با Outlook همزمان کرد. اینتر فیس استاندارد Touch Pro2 در هاله ای از ابهام است. تقویم، کارهای روزانه، ماهانه، وحتی سالانه را نشان میدهد.

در لیست کارهای روزانه کارها را بر اساس اولویت تقسیم بندی میکنیم.  Notes  هم در اینجا پرکاربرد میشود چراکه شما می توانید هم تایپ کنید وهم بر روی صفحه با دست خط خودتان بنویسید. ضبط صدا و ماشین حساب هم نیازی به توضیح ندارند.

زنگهای ساعت هم سه قسم اند و هر کدام هم طرح تکرار زنگ خودش را  دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

ویرایش فایل های آفیس

بسته آخرین نسخه Office موبایل برای خواندن و ویرایش Word, Excel,  و Power point در این گوشی موجود است. از آنجایی که Abode Reader LE هم دراین گوشی وجود دارد فایل های PDF  هم پشتیبانی می شوند. از مزیتهای دیگر این گوشی این است که سرعت کار کردن با PDF آن بر خلاف گوشی های دیگر بالاست.

 

image
 
image
 

image

برنامه ها

در این گوشی بصورت پیش فرض تعداد زیادی برنامه خوب و کاربردی موجود و نصب است و برنامه های معمولی مثل RSS Reader,Youytube و Streaming media manager هم وجود دارند.

همان طور که انتظار میرفت Task Manager قابل تحسینش از پیش نصب شده است که ظاهر آن به اینترفیس 3بعدی Touch FLO هم می آید. جای Task Manager در سمت راست و بالای Homescreen  قرار دارد.

برنامه RSS Hub یک RSSخوان است که با آن میتوان همیشه در زمینه اخبار به روز بود. Streaming Media manager  هم اجازه دسترسی به منابع معمول دریافت صوت و تصویر را فراهم می کند.

از دیگر برنامه های کاربردی این گوشی  یک نرم افزار جستجوست که قادر به جستجو در میان کل سیستم فایل هاست و میتوانید طوری آن را تنظیم کنید که تنها آن بخشهایی را که مد نظر شماست را جستجو کند.

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

این گوشی علاوه بر GPS مجهز به A-GPS  هم هست که به شما امکان می دهد داده های جاری را از ماهواره بوسیله Wi-Fi   یا  شبکه2G ,3G  دریافت کنید. نقشه های گوگل هم روی گوشی نصب است.

image

در زمینه رجیستر کردن هم اگر مشکلی داشتید براحتی می توانید بهترین تنظیمات موجود اخیر را در بین گزینه های انتخابی یک ابزار تنظیمات پیشرفته  بیابید که این خود نرم افزاریست که با این گوشی همخوانی دارد و به شما اجازه می دهد بسیاری از موارد را در گوشی تان تنظیم کنید. برای اینکه بتوانید با این برنامه کار کنید باید برنامه Microsoft .NET Compact Framework راهم دانلود کنید. جالب اینکه در این گوشی سخت افزار رادیو کار گذاشته شده اما نرم افزار آن غایب است.

 

حرف آخر
 

به آن راحتی که در مورد Diamond صحبت می شد نمی توان در مورد این گوشی صحبت کرد. TouchFLO 3D با ظاهر ارتقا یافته، صفحه نمایش بزرگتر دارایی های بی چون وچرای این گوشی هستند. به اندازه کافی از مقایسه این گوشی با Diamond  صحبت شد اما از لحاظ طراحی مسلمأ از TYTN2 سر تر است. اگر کیفیت عکس این گوشی بهتر بود ما در مورد دوربین آن هم شکایت نمی کردیم، شاید بتوان با ثابت ماندن تعداد پیکسل گوشی کنارآمد اما عملکرد ضعیف در عکاسی قابل تحمل نیست. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم باید بگوییم که از دیدگاه کسی که میخواهد گوشی اش را به روز کند Diamond بر این گوشی ارجحیت دارد اما با توجه تغییرات ایجاد شده در زمینه ظاهر و موارد مطرح شده، انتخاب افراد با توجه نیازها و سلیقه میتواند متفاوت باشد.

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)