خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی تلفن همراه Sony Ericsson Xperia Neo V

بررسی تخصصی تلفن همراه Sony Ericsson Xperia Neo V

آیا در نبود ستاره ی صحنه، ما باید نمایش را لغو کنیم؟ احتمالا این سوال در زمان از دور خارج شدن Xperia Neo به ذهن تعدادی از سران سونی اریکسون خطور کرده ولی آنها نمایش را لغو نکرده و جانشینی را برای ستاره ی صحنه دست و پا کرده اند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۱۰/۱۴

 بررسی تخصصی تلفن همراه Sony Ericsson Xperia Neo V

معرفی

آیا در نبود ستاره ی صحنه، ما باید نمایش را لغو کنیم؟ احتمالا این سوال در زمان از دور خارج شدن Xperia Neo به ذهن تعدادی از سران سونی اریکسون خطور کرده ولی آنها نمایش را لغو نکرده و جانشینی را برای ستاره ی صحنه دست و پا کرده اند.

 

image
image

Xperia Neo V جهشی نسبت به نسخه ی اصلی خود Neo نیست، بلکه با توجه به موقعیتش یک پسرفت محسوب میشود. تنها تفاوت میان این دو گوشی دوربین و آخرین نسخه ی آندورید میباشد. این تغییرات اندک بهایی هستند که Neo باید برای نجات خودش بپردازد.

 

image

زلزله ی مرگبار ژاپن زندگی های زیادی را گرفت و صنعت این کشور را دچار اختلال کرد و شرکت Sony نیز از این قاعده مستثنا نبود و چیزی که به Xperia Neo صدمه میزند نبود یک دوربین 8 مگاپیکسلی است. این جمله از گفته های یکی از کارکنان شرکت سونی اریکسون بوده و مطمئنا درست میباشد.

ما با همان Xperia Neo طرف هستیم اما اینبار با دوربین و قیمتی متفاوت و "V" در حقیقت به معنای عدد 5 در زبان لاتین میباشد نه یک حرف.

ویژگی های اصلی

پشتیبانی باند چهارگانه GSM/GPRS/EDGE

  • 3G با سرعت دریافت 7.2Mbps و ارسال 5.76Mbps

  • صفحه نمایش لمسی خازنی 3.7 اینچی از نوع LED-backlit با 16 میلیون رنگ، رزولیشن 480x854 و موتور موبایل سونی موسوم به BRAVIA

  • آندروید 2.3.4 ( نان زنجبیلی )

  • پردازنده ی 1GHz Scorpion، پردازشگر گرافیکی Adreno 105 و تراشه ی Qualcomm Snapdragon MSM8255

  • رم 512 مگابایت

  • دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، فلاش LED، موقعیت یاب جغرافیایی و 3D Sweep Panaroma

  • فیلمبرداری 720p با 30 فریم در ثانیه، فوکوس خودکار و صدای استریو

  • دوربین جلو VGA برای تماس های ویدئویی

  • Wi-Fi b/g/n و DLNA

  • GPS همراه با A-GPS

  • جایگاه کارت حافظه (پشتیبانی تا کارت های 32GB)

  • سنسورهای شتاب سنج و مجاورت

  • جک استاندارد 3.5mm برای هدفون

  • رادیو FM استریو همراه با RDS

  • درگاه microUSB و بلوتوث استریو نسخه ی 2.1

  • تماس صوتی

  • پشتیبانی از Adobe Flash 11

  • درگاه microHDMI

  • هماهنگی عمیق با Facebook

معایب اصلی

پسرفت دوربین به 5 مگاپیکسل

  • زوایای دید نامناسب صفحه نمایش

  • رقبا از پردازنده ی دو هسته ای و فیلمبرداری 1080p بهره میبرند

  • نبود شماره گیری هوشمند

  • عملکرد متوسط بلندگوها

  • محدودیت بیش از حد پخش کننده ی فیلم در زمینه ی پشتیبانی از فرمت های مختلف

  • قرارگیری درگاه کارت حافظه در زیر پوشش باتری

در حقیقت Xperia Neo در بدنه ی Neo V جای گرفته، اگر شما نیز همین نظر را دارید پس مطمئنا از کنار این گوشی به راحتی خواهید گذشت.

اگر این اولین باری است که این گوشی را ملاقات میکنید، پس شما را به ادامه ی بررسی Neo V دعوت میکنیم. بیایید ببینیم که سونی اریکسون در مورد این گوشی چگونه عمل کرده است.

محتویات جعبه ی معمولی

Xperia Neo V در جعبه ای جمع و جور به همراه وسایل مورد نیاز شما نظیر شارژر USB، سیم تبدیل microUSB به USB و یک هدست عرضه میشود. و دفترچه های راهنما و همچنین یک کارت حافظه microSD 2GB در انتهای جعبه جای گرفته اند. احتمالا افرادی در سونی اریکسون به این فکر کردند که عکس های گرفته شده توسط دوربین 5 مگاپیکسلی حجم کمتری را اشغال میکنند چرا که در جعبه ی Xperia Neo ما شاهد یک کارت حافظه 8 گیگابایتی بودیم.

 

image

و همانند نسخه ی اصلی Neo، هیچگونه سیم HDMI ــی در جعبه قرار نگرفته است.

بدنه ی کاملا پلاستیکی این گوشی ما را باز به یاد Xperia Neo می اندازد. این گوشی دارای ابعاد 116 x 57 x 13mm و وزن 126 گرمی میباشد. با توجه به طراحی خمیده و انحنا دار گوشی، Neo V کوچکتر از آنچه در اعداد و ارقام ذکر شده به نظر میرسد. یکی دیگر از نکات خوب طراحی برجستگی دکمه ی عکاسی و قرار گرفتن لنز دوربین در مرکز پشتی گوشی است.

طراحی و کیفیت ساخت

Sony Ericsson Xperia Neo V از لحاظ طراحی هیچگونه تغییری را نسبت به نسخه ی اصلی خود شاهد نبوده. البته اگر Vivaz را به یاد داشته باشید باید بگوییم ظاهر گوشی شباهت زیادی به آن دارد. Neo وارث گوشی های دارای دوربین HD محسوب میشود و این ارث را به نسل بعد این گوشی ها منتقل کرده است.

 

image

بدنه ی Neo V کاملا از پلاستیک ساخته شده که البته به هیچ وجه نکته ی بدی نیست. وزن و ظاهر گوشی ترکیب خوبی را از خود به جای گذاشته اند. متاسفانه این پلاستیک از نوع شیشه ای بوده و لکه ها به سختی از روی آن پاک میشوند که این خود تبدیل به یکی از نقات ضعف Neo V میشود.

image
 

قسمت جلویی گوشی توسط یک صفحه نمایش 3.7 اینچی با رزولیشن 854 x 480 پیکسل احاطه شده، همانند دیگر گوشی های خانواده ی Xperia، این گوشی نیز از موتور صفحه نمایش BRAVIA بهره میبرد. کیفیت صفحه نمایش عالی بوده و دارای رنگ های شاداب و کنتراست و خوانایی خوبی در زیر نور آفتاب میباشد. یکی از نکات منفی این صفحه نمایش کاهش کنتراست و به هم ریختگی رنگ ها هنگام استفاده از آن در زوایای مختلف میباشد. گرچه این موضوع برای افرادی که در خلوت خودشان با گوشی کار میکنند مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

البته این صفحه نمایش در سطح صفحه نمایش های SuperAMOLED سامسونگ یا حتی LCD های IPS نیست ولی ما فکر میکنیم جایگاه خوبی را بین LCD های موجود دارد.

در آزمون اختصاصی صفحه نمایش، ما فقط توانستیم میزان روشنایی صفحه را تا حداکثر بالا ببریم و وقتی با بقیه ی تنظیمات این کار را انجام میدادیم سنسور نور، خود کنترل روشنایی صفحه را بدست میگرفت و بعد از این مشکل ما آزمون خود را در یک اتاق کاملا تاریک ادامه دادیم و نتایج را میتوانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

 

image

در زیر صفحه نمایش دکمه های فیزیکی Back، Menu و Home قرار گرفته اند. دکمه ها کمی باریک بوده اما مستحکم میباشند و استفاده از انها بطور کلی آسان است.

 

image

اطراف صفحه نمایش با وجود یک میکروفن، سنسور نور، دوربین دوم و سنسور مجاورت بسیار شلوغ میباشد.

سمت چپ Neo V کاملا خالی میباشد اما در سمت راست وضعیت فرق میکند. کنترل های بلندی صدا، کلیدهای خاموش/روشن و عکاسی  همگی در سمت راست قرار دارند. با توجه به برآمدگی کلید عکاسی، لمس کردن آن بسیار راحت میباشد. گرچه این کلید کوچک بوده اما استفاده از آن لذت بخش میباشد. و در نهایت شاهد یک چراغ کوچک LED برای آگاه سازی از رویدادها در کنار دکمه ی خاموش/روشن هستیم.

image
 

قسمت بالایی گوشی نیز شلوغ میباشد، درگاه microUSB و microHDMI در کنار جک 3.5mmــی هدفون جای گرفته اند که هر دو درگاه microUSB و microHDMI دارای پوششی پلاستیکی هستند.

 

image

قسمت پشتی Neo V بسیار جالب میباشد، همانند Vivaz و Neo لنز دوربین تقریبا در مرکز قرار گرفته که این موضوع کاملا تماس انگشتان را با لنز دوربین غیر ممکن میسازد. نبود هیچگونه پوششی برای این قسمت، لنز را در معرض آسیب دیدن توسط خش و لک قرار میدهد. فلاش LED در نزدیکی لنز دوربین جای گرفته که در فیلمبرداری میتواند بسیار کارآمد باشد و در نهایت بلندگوی گوشی در پایین ترین قسمت آن قرار گرفته است.

 

image

درگاه کارت حافظه در زیر پوشش باتری قرار گرفته، گرچه برای استفاده از آن نیازی به خارج کردن باتری از جای خود ندارید. Neo V کارت هایی با گنجایش 32GB را پشتیبانی میکند و با یک کارت 2GBــی عرضه میشود.

سیم کارت در زیر باتری 1500mAh ــی که نزدیک به 6 ساعت در مرور اینترنت دوام آورد قرار میگیرد.

Sony Ericsson Xperia Neo V از ابعادی کاملا منطقی بهره میبرد و مشکلی در حمل کردن و یا در جیب جای گرفتن آن وجود ندارد. بدنه ی Neo V از کیفیت خوبی برخوردار بوده و به جز ماندن اثرات انگشت بر آن مشکل دیگری ندارد. مستحکم بودن این گوشی، در دست گرفتن آن را راحت و لذت بخش میکند. بعد  از گذشت چند ماه و جایگزینی Neo V، شاهد افت قیمت آن در بازار خواهیم بود، گرچه این افت قیمت آن را به گوشی ارزانی تبدیل نمیکند. و تنها نکته ای که کاربران باید در نظر بگیرند دوربین نه چندان جالب Neo V است.

سفر آندروید 2.3.4 به Neo

Xperia Neo V از آخرین نسخه ی آندروید نان زنجبیلی یعنی 2.3.4 بهره میبرد، نا گفته نماند که این نسخه برای تمام گوشی های Xperia که در سال 2011 تولید شده اند در دسترس است، از جمله اولین Neo. حال بیایید دوباره نگاهی به ویژگی های جدید آندروید 2.3.4 داشته باشیم :

Sony 3D sweep panos: این قابلیت امکان نمایش تصاویر panorama را برروی تلویزیون های 3 بعدی میدهد.

  • گرفتن عکس از صفحه نمایش گوشی

  • افزایش هماهنگی با فیسبوک

  • وارد کردن متن از طریق ویژگی Swipe

  • پشتیبانی از تکنولوژی USB on-the-go

 

image
image

طبق معمول صفحه اصلی به 5 قسمت تقسیم شده که با وجود میانبرهای لنگری امکان اضافه و حذف کردن هر قسمت وجود دارد. این میانبرها در هر 5 قسمت صفحه ی اصلی قابل مشاهده هستند و همچنین قابلیت ویرایش توسط کاربر را دارند.

صفحه اصلی از حالتی به نام Overview بهره میبرد که میتوانید با pinch zooming نمایی از تمام قسمت های صفحه اصلی به همراه ویجت های خود داشته باشید و با کلیک کردن بر روی آنها به صفحه ی مورد نظر خود هدایت شوید.

 

image

این ویژگی تا حدودی شبیه به نمای Leap در گوشی های HTC و رابط کاربری گوشی های Samsung میباشد. اما ویجت ها در این حالت کوچک نبوده و خواندن آنها سخت نمیباشد، در عوض آنها بصورت به هم آمیخته بر روی صفحه نمایش قرار گرفته اند، و این نوع چیدمان فضای مناسبی برای مشاهده ی ویجت ها در اختیار کاربر میگذارد.

سونی اریکسون خود تغییراتی را در برخی از ویجت ها نسبت به نسخه ی اصلی آنها ایجاد کرده که شامل ویجت های Timescape(یک نرم افزار اختصاصی است) و Meidascape که خود ویجت های تصاویر و فیلم ها را تشکیل میدهد میباشد.

 

image
image
image

تعدادی میانبر به app luncher اضافه شده که به شما اجازه ی دسته بندی محتویات را بصورت شبکه ای میدهد. البته شما میتوانید گزینه ی خودکار را فعال کرده تا محتویات در برگه های "الفبا"، "بیشترین استفاده" و "تازه نصب شده" دسته بندی شده یا بصورت دستی به چیدمان آنها بپردازید.

 

image
image

ساخت پوشه بسیار آسان میباشد و دقیقا همانند سیستم عامل iOS طراحی شده، یک آیکون را گرفته و برروی آیکونی دیگری قرار میدهید تا تنظیمات مربوط به اسم پوشه و غیره ظاهر شوند.

 

image
image

قفل صفحه از استانداردهای Xperia بهره میبرد، بدین معنی که اطلاعیه های مربوط به فیسبوک و تعویض کننده ی وظیفه (task switcher) را در اختیار دارید.

 

image

نکته ی دیگری که ارزش اشاره کردن را دارد، میانبر گرفتن عکس از صفحه نمایش است. برای دسترسی به آن باید به قسمت تنظیمات رفته و دکمه ی خاموش/روشن را نگه دارید. البته اگر برای این قابلیت از ترکیب دو کلید بصورت همزمان استفاده میشد (همانند iOS) خیلی بهتر میبود ولی به هر حال وجود این قابلیت خودش کافی است.

بنچمارک ها

مدت زیادی است که با تراشه ی Snapdragon در دنیای تلفن های همراه سر و کار داریم و میدانیم که باید چه انتظاری از عملکرد آن داشته باشیم.

سونی اریکسون از این تراشه در اکثر اسمارت فون های خود استفاده کرده و همانطور که ما انتظار داشتیم نتایج مربوط به Neo V بسیار به Xperia ray نزدیک بوده ولی در سطح پایینتری نسبت به HTC Sensation XL قرار میگیرد.

 

image

دفترچه تلفن دوست داشتنی

دفترچه تلفن Neo V تغییراتی را شاهد بوده و حالا میتواند حجم وسیعی از اطلاعات مخاطبان را دسته بندی کند. اطلاعات مربوط به هر مخاطب در سمت راست رابط تحت عنوان های "اطلاعات مخاطب"، "آخرین تماس ها" و"اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی" دسته بندی میشود.

 

image
image
image

میتوانید لیست مخاطبان را از طریق نام یا نام خانوادگی دسته بندی کنید. در این قسمت دو گزینه برای جست و جوی مخاطب در نظر گرفته شده، "جستجو اختصاصی" که در قسمت بالایی لیست قرار گرفته و "نوار پیمایش الفبایی" که مخاطبان مرتبط با حرف مرود نظر را نشان میدهد.

امکان همگام سازی چندین حساب کاربری مانند Exchange و فیسبوک وجود دارد، میتوانید مخاطبان خاصی را از دید پنهان کنید، یا دفترچه تلفن را فقط به مخاطبانی که شماره تلفن دارند اختصاص دهید.

اگر مخاطبی دارای چندین حساب کاربری باشد میتوانید به آنها ملحق شده و همه چیز را در یک مکان دسته بندی کنید. تصاویر فیسبوک و علاقه مندی ها در برگه های دیگری نمایش پیدا میکنند.

در بالای عکس هر مخاطب میانبرهایی نظیر تماس،پیام دادن و فرستادن ایمیل وجود دارد که تماس سریع با هر مخاطبی را فراهم میکند.

هر مخاطب میتواند فیلدهای گوناگونی داشته باشد، که توسط دکمه های + و x میتوانید فیلدهایی را اضافه یا حذف کنید.این فیلدها هرچیزی را از نام گرفته تا آدرس ها، اسم های مستعار و نوشته ها پوشش میدهند.

همچنین گزینه هایی نظیر تغییر دادن مسیر تماس ها به تماس های صوتی یا انتخاب زنگ مورد علاقه در دسترس هستند.

 

image
image

میتوانید با "ستاره" زدن مخاطبان، آنها را به لیست علاقه مندی های خود اضافه کنید. همچنین در هر حساب کاربری Gmail گروه خاصی به اسم "علامت (ستاره) زده شده ها در آندروید" وجود دارد که بصورت خودکار مخاطبان را به لیست علاقه مندی ها هدایت میکند.

نبود شماره گیری هوشمند در تماس های تلفنی

Neo V در زمینه ی آنتن دهی خوب عمل میکند و ما شاهد هیچگونه قطع تماسی نبودیم و صدای دریافتی به اندازه ی کافی بلند میباشد.  دومین میکروفن که در داخل گوشی جای گرفته وظیفه ی از بین بردن نویزها را دارد و به همین دلیل، تماس ها حتی در محیط های دارای نویز بدون مشکل و رسا هستند.

Neo V همانند دیگر گوشی های خانواده ی Xperia از شماره گیری هوشمند پشتیبانی نمیکند. گرچه قابلیت شماره گیری صوتی وجود دارد و سریعترین راه برای فعال کردن آن استفاده از ویجت اختصاصی ـش است.

 

image
image
image

با وجود سنسور مجاورت، وقتی گوشی را برای پاسخگویی به تماسی به سمت گوشتان میبرید، قابلیت لمسی صفحه نمایش غیر فعال میشود.

طبق معمول دفترچه تلفن، برگه تماس و شماره گیر همگی قسمتی از یک نرم افزار یکسان هستند . برگه ی تماس تمام تماس های گرفته شده، دریافت شده و از دست رفته را در یک لیست نمایش میدهد.

ما آزمون اختصاصی بلندگو را برروی Neo V انجام دادیم و نتایج چیزی بالاتر از متوسط نبودند، Neo V بلندترین صدای زنگ را در بین گوشی ها ندارد و گاهی اوقات ممکن است یک تماس را از دست بدهید. میتوانید اطلاعات بیشتری را درباره ی این آزمون، در تصویر زیر مشاهده کنید.

 

image

ویژگی که ادعای بهبود بخشیدن به بلندگو ها را دارد، xLOUD نام دارد. یک آزمون سریع نشان داد که با این ویژگی صدای خروجی، کمی عمیقتر میشود اما ما اعداد و ارقام هم در نظر گرفتیم. xLOUD تفاوتی در سطح 10dB ایجاد میکند و امتیاز این بخش را در تا حدودی افزایش میدهد ولی آنقدرها نیست که قابل اشاره باشد.

پیام رسانی

تمام ارتباطات مربوط به SMS/MMS در رشته های گفتگو قرار میگیرند. هر رشته همانند گفتگوهای IM، آخرین پیام را در قسمت پایینی نمایش میدهد. میتوانید پیام ها را  از طریق گزینه های ارسال به دیگری، کپی و حذف مدیریت کنید یا حتی آنها را قفل کنید.

میتوانید از طریق جستجو پیام مورد نظرتان را از بین مکالمه ها پیدا کنید و همچنین گزینه ی "گزارش دریافت پیام" (delivery) را فعال کنید.

image
 
image

با اضافه کردن محتوای چند رسانه ای (عکس،فیلم،آهنگ) پیام بصورت خودکار به MMS تغییر میکند.

نرم افزار Gmail از عملیات دسته ای پشتیبانی میکند که به شما اجازه ی دسته بندی کردن، برچسب زدن یا حذف کردن دسته ای ایمیل ها را میدهد. این نرم افزار میتواند چندین حساب کاربری Gmail را مدیریت کند، ولی هیچگونه صندوق ورودی متحدی برای دیگر سرویس دهنده ها در نظر گرفته نشده است.

 

image
 
image
 
image

که البته نرم افزار عمومی ایمیل میتواند این کار را انجام دهد. میتواند همزمان چندین صندوق ورودی POP یا IMAP را مدیریت کند و شما میتوانید به تمام پیام ها از طریق پوشه های آنلاین دسترسی داشته باشید.

 

image
image
image

وجود قاب پیش نمایش یکی دیگر از نکات این نرم افزار است، لیستی از ایمیل ها در یک سمت و ایمیل های انتخاب شده در سمت دیگری نمایش پیدا میکنند.

حالت پیش نمایش بصورت افقی و عمودی نمایش پیدا میکند که میتوانید هر دو قسمت را با کشیدن، بزرگ یا کوچک کنید.

 

image
image

Google Talk حوزه ی ارسال پیام های فوری را در اختیار دارد. شبکه ی GTalk تقریبا از تمام سرویس دهنده های معروف نظیر Pidgin،Kopete،iChat و Ovi پشتیبانی میکند.

برای وارد کردن متن، Neo V فقط صفحه کلید پیش فرض QWERTY را پیشنهاد میدهد که حتی در حالت عمودی کار کردن با آن راحت میباشد، نوشتن با آن بسیار راحت بوده و از کلیدهای بزرگی بهره میبرد.

در حالت افقی اوضاع کاملا فرق میکند، صفحه کلید آنقدر بزرگ میشود که تقریبا نصف صفحه نمایش را در بر میگیرد و کلیدهای بسیار بزرگی را در اختیار شما قرار میدهد. این نشان میدهد که Neo V در زمینه ی صفحه کلید های مجازی بسیار خوب عمل کرده است. برای نوشتن مناسبتر، باید یک پیام رسان QWERTY را در نظر داشته باشید.

 

image
image

لمس کردن متن، یک مکان نمای قابل حمل را در اختیارتان میگذارد که بسیار دقیق بوده و تصحیح کردن اشتباهات نوشتاری را آسانتر میکند. با لمس کردن و کشیدن صفحه به بالا گزینه های "انتخاب حرف" و "انتخاب همه" با دو مکان نما برای انتخاب مبدا و مقصد ظاهر میشوند. گزینه های copy/cut با لمس کردن و بالا کشیدن صفحه برای بار دوم ظاهر میشوند.

حال نوبت به وارد کردن متن توسط T9 Trace swipe رسیده است. این ورودی همانند همان Swype معروف که قبل تر در تلفن های Galaxy دیده بودیم کار میکند. اگر تا به حال از Swype برای نوشتن استفاده نکرده اید به هیچ وجه نگران نباشید چون به سرعت به آن عادت کرده و آن را در آغوش میگیرید. همچنین گزینه ای برای فضای مابین کلیدها در نظر گرفته شده که کار را آسانتر میکند.

image
 
image

Swype، Swipe یا Trace همگی به یک شکل کار کرده و قابلیت یکسانی دارند، پس نباید زیاد به اسم آنها اهمیت بدهید.

گالری آندروید

Xperia Neo V از گالری اختصاصی سیستم عامل آندروید بهره میبرد که تغییر خاصی را در نسخه ی نان زنجبیلی شاهده نبوده. این گالری قابلیت های خوبی نظیر نمای 3 بعدی و جلوه هایی زیبا دارد اما متاسفانه تصاویر را در ابعادی کوچکتر از اندازه ی واقعی آنها نشان میدهد.

آلبوم ها و پوشه ها به شکل توده ای از تصاویر بصورت شبکه شبکه نمایش داده میشوند، اگر شما به آلبوم های آنلاین نظیر Picasa دسترسی دارید انها نیز در ستون جداگانه ای نشان داده میشوند.

 

image
image

دکمه ی 3D در بالای صفحه نمایش نمایی متفاوت از تصاویر panorama نشان میدهد. تصاویر گرفته شده توسط دوربین، چه معمولی چه panorama همگی در یک پوشه نگه داری میشوند.

 

image

برای مشاهده ی تصاویر 3D panorama باید گوشی را به یک تلویزیون 3 بعدی متصل کنید. ما سعی کردیم تا تصاویر را در گوشی LG Optimus 3D مشاهده کنیم، اما Optimus قادر به شناسایی آنها نبود.

 

image

سونی اریکسون قابلیت پشتیبانی از آلبوم های فیسبوک را اضافه کرده است. این آلبوم ها توسط آرم سایت فیسبوک برروی خود شناسایی میشوند و میتوانید هنگام مشاهده ی تصاویر، آنها را "like" کنید.

 

image

تصاویر میتوانند با استفاده از دکمه ی بالای صفحه نمایش، بر اساس تاریخ دسته بندی شوند که خود شامل نمای "شبکه ای" و "جدول زمانبندی" میشود.

گالری از پیمایش انگشتی پشتیبانی میکند، که میتوانید تصاویر را بدون برگشت به حالت پیش فرض مشاهده کنید. بزرگنمایی تصاویر از طریق نیشگون گرفتن، دو بار ضربه زدن و دکمه ی های +/- امکان پذیر میباشد.

گالری آندروید هنوز هم تصاویر را در ابعاد اصلی نشان نمیدهد، گرچه اگر تصویری را به گوشی دیگری ارسال کنید، تصویر بصورت فول رزولیشن دریافت میشود.

 

image
image
image

تصاویر بصورت مستقیم از گالری قابل برش دادن و چرخاندن هستند. همچنین اشتراک گذاری سریع از طریق Picasa، ایمیل، فیسبوک، بلوتوث و MMS امکان پذیر است.

موتور BRAVIA رنگ ها و کنتراست صفحه نمایش را افزایش داده و در کاهش نویز و شفافیت تصاویر دخیل است. این ویژگی ها ممکن است تصاویر را مصنوعی جلوه دهند ولی تراکم بیش از حد صفحه نمایش Neo V آنها را از معرض دید پنهان میکند. میتوانید موتور BRAVIA را غیر فعال کنید اما پیشنهاد میدهیم آن را روشن نگه دارید چرا که نقش به سزایی در کیفیت تصاویر دارد.

پشتیبانی ضعیف پخش کننده ی فیلم

همانند بسیاری از تلفن های آندرویدی، پخش کننده ی فیلم اختصاصی برای Neo V در نظر گرفته نشده. شاید یک رابط کاربری تجملی برای پخش کننده ی فیلم آنقدرها مهم نباشد، اما مطئنا پخش کردن انواع فرمت های فیلم بسیار مهم است. نکته ی ناامید کننده ی دیگر، پشتیبانی پخش کننده ی فیلم فقط از فایل های 3GP و MP4 است.

برای پوشش این مشکل باید گفت که Neo V فیلم های 720p با فرمت MP4 را پخش میکند و صفحه نمایش 3.7 اینچی آن کیفیت خوبی را به جای میگذارد ( موتور BRAVIA در این مورد نیز موثر است ).

میتوانید برای پخش دیگر فایل های ویدئویی به فروشگاه آندروید مراجعه کنید و کار خود را راحت کنید. یکی دیگر از کمبودهای بخش کننده ی فیلم در Neo V، عدم پشتیبانی آن از زیرنویس است.

پخش کننده ی موسیقی همراه با سیستم "Like" فیسبوک

پخش کننده ی موسیقی در Neo V دقیقا همان چیزی است که در arc S،ray و Xperia Neo مشاهده کرده بودیم. رابط این بخش شامل چهار برگه ی "تمام هنرمندان"، "تمام قطعه ها"، "لیست ها" و "آلبوم ها" میشود که برای دسته بندی مجموعه ی شما استفاده میشوند.

 

image
image
image

صفحه ی "در حال پخش" فقط گزینه های "کنترل های موسیقی"، "میانبری به مجموعه" و کلید "نا محدود" را نشان میدهد. گزینه ی "نا محدود" به شما اجازه میدهد تا نگاهی سریع به آهنگ مورد نظرتان در سایت یوتیوب داشته باشید یا حتی متن آهنگ را در اینترنت جستجو کنید.

طرفداران موسیقی مطمئنا از اکولایزر این بخش راضی خواهند بود. همچنین حالت سکوت تمام صداها را جز صدای هشدار خاموش میکند.

تنها نمای بصری در دسترس در قسمت "در حال پخش"، کاور آلبوم مورد نظر است.

 

image
image
image

همانند پخش کننده ی فیلم، در این قسمت اجازه ی "Like" کردن آهنگ های مورد علاقه ی خود را دارید، که برروی دیوار (wall) فیسبوک شما ارسال میشوند. همچنین میتوانید درباره ی آهنگ های مورد علاقه ی خود با دوستانتان به بحث و گفتگو بپردازید (از طریق نرم افزار Friends music and videos). برای این کار ویجتی نیز در نظر گرفته شده، تا همیشه شما را از آهنگ هایی که دوستانتان گوشی میکنند مطلع کند.

 

image

رادیو FM به همراه RDS و TrackID

Xperia Neo V به یک رادیو FM مجهز شده که دارای رابط کاربری ساده و کار آمدی میباشد. بصورت خودکار ایستگاه های در دسترس منطقه را ردیابی کرده و کار را برای چرخیدن بین ایستگاه ها راحت تر میکند و میتوانید ایستگاه های مورد علاقه ی خود را علامتگذاری کنید.

 

image
image

سرویس TrackID نیز در دسترس بوده و با نرم افزار رادیو به خوبی هماهنگ است.

کیفیت صوتی عالی و رسا میباشد

Neo V در بخش اول آزمون صدای ما بسیار حیرت آور عمل کرد. این اسمارت فون، امتیاز بسیار خوبی را کسب کرد و خودش را بالاتر از رده ی میانی قرار دارد و یکی از بهترین عملکرد های مشاهده شده را به نمایش گذاشت.

متاسفانه با وصل کردن هدفون ها، اوضاع کاملا تغییر میکند و stereo crosstalk تا حدود بسیار زیادی افزایش پیدا میکند که این خود باعث کاهش کیفیت کلی صدا میشود. و درجات بلندی صدا نیز این قضیه را بدتر میکنند، عملکرد کلی در این بخش اصلا به اندازه ی بخش اول حیرت آور نیست. گرچه آنقدرها هم بد نیست اما ممکن است کاملا راضی کننده نباشد.

و در تصویر زیر میتوانید اطالاعات دقیق مربوط به این آزمون را مشاهده کنید.

 

image

دوربینی 5 مگاپیکسلی بدون سنسور ExmorR

یکی از تغییرات بزرگ Neo V که در قسمت معرفی به آن اشاره کردیم دوربین آن بود. متاسفانه این گوشی از سنسور ExmorR بهره نمیبرد و مقداری هم مگاپیکسل از دست داده که در نهایت لنزی 5 مگاپیکسلی و فلاش LED را به جای میگذارد.

کنترل های دوربین در Neo V آشنا به نظر میرسند که در دو سمت نوار وظیفه در دسترس میباشند. سمت چپ، میزبان 5 میانبر به تنظیمات مختلف دوربین بوده در حالی که سمت راست، 5 تا از آخرین عکس های گرفته شده را بصورت بند انگشتی نمایش میدهد.

 

image
image

میتوانید نوارهای وظیفه ی مربوط به تنظیمات را گسترش داده یا آنها را از دید خارج کنید. این روش بسیار هوشمندانه ای است که میتوانید تعداد تنظیمات مورد نظر را بر روی صفحه نمایش مشخص کنید. میانبرهای ستون سمت چپ قابل سازمان دهی بوده و میتوانید آنها را با گزینه های دیگری جایگزین کنید.

 

image

برای عکاسی 5 حالت متفاوت در نظر گرفته شده که شامل معمولی، تشخیص صحنه، تشخیص لبخند، پانوراما(sweep panorama) و پانورامای 3بعدی(3D sweep panorama)  میشود. در حالت معمولی، شما تنظیمات مربوط به صحنه را بصورت دستی در اختیار دارید اما میتوانید با فعال کردن حالت تشخیص صحنه، اجازه دهید تا Neo V این کار را انجام دهد.

image
 

حالت های panorama از ویژگی هایی هستند که توسط آندروید 2.3.4 به این گوشی اضافه شده اند. ممکن است گزینه ی Sweep Panorama برایتان آشنا باشد، چرا که این ویژگی در اکثر دوربین های قابل حمل سونی در دسترس است. گرفتن تصاویر panorama بسیار آسان است، فقط کافیست نمای لغزنده را تا آخر برروی صفحه نمایش دنبال کنید تا تصویر panorama ی شما گرفته شود. زمانی که لغزنده به آخر برسد عملیات پایان میابد و متاسفانه هیچ گزینه ای برای طول انجام این کار در نظر گرفته نشده است.

بسته به نوع حالت panorama، انتخاب های متفاوتی دارید، میتوانید تصاویرتان را بصورت 2 بعدی بر روی صفحه نمایش گوشی با رزولیشن 4912x1080 مشاهده کرده یا آنها را به تلویزیون 3بعدی خود ببرید.

دیگر تنظیمات شامل "تغییر رزولیشن"، "تعویض بین دوربین جلو و عقب"، "نور تصویر"، "موقعیت یاب جغرافیایی"، "ثبات عکس" و "حالت فوکوس" میشوند. همچنین با توجه به موقعیت شما گزینه های "تایمر"، "صدای عکاسی"، "نوع نمایش"، "تنظیم سفید تصویر" و "اندازه گیری" میتوانند در دسترس باشند.

کیفیت عکس ها خوب بوده اما میتوانستند بهتر باشند. رنگ ها و کنتراست نیز وضعیت خوبی دارند در حالی که جزییات ضبط شده معمولی میباشند. نویزها در سطح پایینی نگه داشته شده اند ولی هنوز هم مقداری نویز مربوط به رنگ ها مشاهده میشود. شفاف سازی در برخی از مناطق با کنتراست بالا مشهود بوده اما به هیچ وجه شدید نیست.

تصاویر panorama با رزولیشن  4912x1080ضبط میشوند و اگر در حال گرفتن این عکس ها از یک سه پایه استفاده کنید نتیجه ی بسیار خوبی را شاهد خواهید بود. اما اگر سه پایه ندارید، باز هم تصاویر آنقدر خوب ثبت میشوند که شما را شگفت زده کنند.

 

image

تصاویر panorama با کمبود جزییات اما رنگ ها و کنتراست راضی کننده، کیفیتی همانند تصاویر معمولی دارند. امیدواریم ما را برای وضعیت آب و هوا در تصاویر عفو بفرمایید، میدانیم که ترکیبی از نور خورشید، ابرهای کم و گرد و غبار به هیچ وجه صحنه ی مناسبی برای درخشش یک اسمارت فون نیستند.

سنجش کیفیت تصاویر

این گوشی همانطور که انتظار داشتیم، با جزییات کافی و رنگ های شاداب در هر سه بخش آزمون بسیار خوب عمل کرد. گرچه میتوان گفت دیگر گوشی های خانواده ی Xperia عملکردی بهتر داشته اند. همچنین ما دوباره حاشیه هایی را در کنتراس بالا مشاهده کردیم.

فیلمبرداری HD با کیفیت متوسط

Neo V فیلم های 720p با 30 فریم در ثانیه ضبط میکند. تنظیمات فیلمبرداری شامل گزینه هایی مانند "حالت فوکوس"، "اندازه گیری"، "نوع نمایش" و "ثبات عکس" بوده که بسیار شبیه به بخش عکاسی میباشد.

image
 
image

فیلمبرداری این گوشی از فوکوس خودکار بهره میبرد که ممکن است برای فوکوس دوباره چند ثانیه زمان ببرد ولی بهتر از آن است که بصورت متوالی برای قفل کردن فوکوس تلاش کند و باعث خراب شدن فیلم شود.

فیلم ها با فرمت MP4 ذخیره شده و با 30 فریم در ثانیه اجرا میشوند. جزییات در سطح متوسطی بوده اما رنگ ها و کنتراست راضی کننده میباشند. میزان جزییات در محیط های تاریک مقداری کاهش پیدا میکند و همچنین شفاف سازی در برخی از صحنه ها زیادی به نظر میرسد.

فیلم های گرفته شده توسط Neo V از کیفیت صدای استریو پشتیبانی کرده و با نرخ بیت 128Kbps پخش میشوند.

سنجش کیفیت فیلم ها

ما Xperia Neo V را به ابزار سنجش فیلم خود بردیم تا مقایسه ای بین آن و دیگر تلفن ها داشته باشیم. نتایج اینطور نشان میدهند که شما میتوانید تلفن های دیگر بهتری با فیلم برداری HD پیدا کنید ( از جمله دیگر اسمارت فون های خانواده ی Xperia ). گرچه Neo V فیلم برداری روانی دارد اما اینطور به نظر میرسد که یکی از نقات قوت آن به حساب نمی آید.

اتصالات همه کاره

Xpeia Neo V رابطه ی خوبی با گزینه های ارتباطی دارد. امکانات اساسی توسط باند چهار گانه GSM/GPRS/EDGE و باند سه گانه ی HSPA با سرعت دریافت 7.2Mbps و دریافت 5.76Mbps پوشش داده میشوند.

برای ارتباطات بیسیم محلی Wi-Fi (b/g/n) و بلوتوث 2.1 را در اختیار دارید. نرم افزار Connected devices به شما اجازه میدهد تا از طریق سرورهای DLNA، اطلاعات خود را برروی دستگاه های دارای این سرویس مشاهده کنید(همانند تلویزیون و Playstation 3).

درگاه microUSB 2.0 از هر دو حالت "شارژ کردن" و "رد و بدل اطلاعات" پشتیبانی میکند. با آندروید 2.3.4، این گوشی از ویژگی usb-on-the-go نیز پشتیبانی میکند که البته برای استفاده از آن باید Sony Ericsson Live Dock را تهیه کنید. با این وسیله میتوانید حافظه های فلش، صفحه کلید و موس را به گوشی متصل کنید.

نرم افزار LiveWare manager این اجازه را میدهد تا با اتصال هر وسیله به گوشی، نرم افزار مورد نیازش اجرا شود که بسیار کاربردی میباشد( بطور مثال، با اتصال هدفون ها نرم افزار پخش موسیقی یا با اتصال حافظه ی فلش نرم افزار مرورگر فایل ها اجرا میشوند).

Neo V فقط دارای 200MB حافظه ی داخلی بوده اما میتوانید با یک کارت حافظه آن را تا 32GB افزایش دهید. گوشی خود به همراه یک کارت 2GB ــی عرضه میشود.

جک صوتی استاندارد 3.5mm ــی و درگاه microHDMI بخش اتصالات را کامل میکنند. البته هیچ گونه سیم microHDMIــی در جعبه ی گوشی قرار ندارد و باید خودتان آن را تهیه کنید.

مرورگر اینترنت عالی

رابط کاربری مرورگر بسیار ساده میباشد. وقتی یک صفحه بطور کامل بارگذاری میشود تنها نوار آدرس و دکمه ی bookmark (علامتگذاری) برروی صفحه وجود دارند. اما وقتی بزرگنمایی میکنید، آنها نیز ناپدید شده و صفحه نمایش 3.7 اینچی بصورت کامل در دسترس شما قرار میگیرد.

 

image
image

مرورگر Neo V برای بزرگنمایی از قابلیت های pich zooming (نیشگون گرفتن)، و دو بار ضربه زدن و دکمه های +/- بهره میبرد. با وجود ویژگی text reflow، هنگام بزرگنمایی صفحه، اندازه ی متن ها با صفحه نمایش هماهنگ میشود.

عملکرد مرورگر بسیار خوب میباشد، بزرگنمایی، چرخاندن و text reflow همگی به سرعت انجام میشوند. مرورگر اینترنت Neo V، نمونه ای از یک مرورگر خوب و سریع برای یک تلفن همراه است.

رابط مرورگر جمع و جور اما در عین حال کاملا قدرتمند است، با فشردن کلید منو، شش کلید دیگر که شامل: "باز کردن برگه ی جدید، چرخش بین برگه ها، بارگذاری مجدد صفحه، جلو رفتن و علامت زده شده ها" هستند نمایان میشوند. که آخرین کلید، خود دارای زیر مجموعه هایی میباشد.

 

image

یکی از نکات بسیار مهم درباره هر مرورگر، پشتیبانی ان از Flash 11 است. فیلم های سایت یوتیوب به راحتی در 360p و 480p پخش میشوند اما فیلم های 720p بسیار متلاطم و آزار دهنده هستند. و بازی های فلش بدون هیچ زحمتی اجرا میشوند.

مهارت زیاد در سازماندهی

Xperia Neo V با مجموعه ای کامل از گزینه های سازمان دهی از جمله مشاهده ی اسناد عرضه میشود. نرم افزار OfficeSuite که برای مشاهده ی اسناد Word، Excel، PowerPoint و PDF مورد استفاده قرار میگیرد، که البته برای ویرایش اسناد باید نرم افزار جداگانه ای تهیه کنید. چرا که OfficeSuit چنین قابلیتی ندارد.

 

image
image
image
image

خواندن اسناد برروی صفحه نمایش بزرگ Neo V بسیار آسان بوده و همچنین تحرک بین آنها بسیار سریع انجام میشود.

 

image
image

این بخش با دو نرم افزارهای ایمیل هماهنگی کامل دارد، که اجازه میدهد فایل های ضمیمه شده به ایمیل را به راحتی مشاهده کنید. حتی نرم افزار پیش فرض ایمیل در گوشی، اجازه دریافت ضمیمه ها را میدهد.

تقویم دارای سه نمای روزانه، هفتگی و ماهانه میباشد. قسمت پایینی صفحه رویدادهای تقویم را نیز به نمایش میگذارد. اضافه کردن یک رویداد جدید بسیار آسان میباشد، همچنین میتوانید هشداری را برای آن تنظیم کنید تا در روز معین، رویداد را به شما یادآوری کند.

این تقویم میتواند رویدادهای مربوط به حساب کاربری فیسبوک شما را نیز نشان دهد، رویدادهای فیسبوک از طریق گوشی قابل ویرایش نبوده و فقط خواندنی میباشند.

image
 
image

ماشین حسابی در گوشی تعبیه شده که دارای دکمه های بسیار بزرگ و راحتی میباشد. همچنین میتوانید از طریق منو قابلیت های اضافه ی دیگری نظیر لوگاریتم را به آن اضافه کنید.

 

image
 
image

نرم افزار هشدار اجازه ی کوک کردن چندین ساعت را همزمان به شما میدهد، که هرکدام دارای گزینه های "تکرار" و "شروع" مربوط به خودشان هستند. این نرم افزار همچنین میتواند بعنوان ساعت رومیزی مورد استفاده قرار گیرد، که اطلاعاتی نظیر میزان روشنایی صفحه، وضعیت آب و هوا و میانبرهایی به گالری و پخش کننده ی موسیقی را در اختیارتان میگذارد.

 

image
image

متاسفانه گزینه هایی نظیر تایمر، ساعت جهانی و ضبط صدا در نظر گرفته نشده اند. گرچه میتوانید نرم افزار مربوط به هرکدام را از فروشگاه آندورید دریافت نمایید.

  گوگل مپ

Sony Ericsson Xperia Neo V همراه با یک گیرنده ی GPS عرضه میشود، تقریبا کمتر از 4 دقیقه زمان میبرد تا به ماهواره متصل شود. اگر فقط میخواهید از مکان مورد نظرتان مطلع شوید، میتوانید از قابلیت A-GPS کمک بگیرید.

 

image
image
image

تلفنی که ما بررسی میکنیم دارای نقشه های نسخه ی 6.0.2 میباشد، که ویژگی های خوبی را در خود جای داده. یکی از آنها مسیریابی آفلاین بوده که این اجازه را به شما میدهد تا مسیریابی را برروی نقشه ها بدون نیاز به اتصال اینترنت ادامه دهید. گرچه بدون اینترنت امکان تغییر دادن مقصد وجود ندارد. از قابلیت های دیگر میتوان به ساختمان های 3بعدی، چرخش توسط 2 انگشت و غیره اشاره کرد.

البته این قابلیت ها همه جا در دسترس نیستند. بطور مثال، ساختمان 3بعدی فقط در شهرهای بزرگ جهان قابل استفاده هستند.

راهنمای صوتی نقشه های گوگل فقط در کشورهای مشخص شده در دسترس میباشد و اگر در این کشورها زندگی نمیکنید باید خودتان مسیر را مشخص کرده و چشمتان به مسیری که در حال پیمایش هستید باشد.

نمای خیابان طبق معمول قسمتی از نقشه های گوگل میباشد، که نمایی وسیع از خیابان های تحت پوشش را در اختیارتان میگذارد. با فعال بودن قطب نما، این ویژگی همانند یک گردش مجازی در منطقه به نظر میرسد.

 

image
image

Neo V همراه با نسخه ی 30 روزه ی نرم افزار Wisepilot  عرضه میشود. با فعال بودن تمام گزینه های مربوط به GPS، باز هم راه اندازی آن زیادی طول میکشد، اما بعد از راه اندازی چیزی که نرم افزار SatNav دارد ( مسیریاب صوتی) را به همراه وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده ها در اختیارتان میگذارد.

فروشگاه آندروید، هر روز بهتر از دیروز

Neo V با داشتن آخرین نسخه ی سیستم عامل آندروید و صفحه نمایش FWVGA، تمام فروشگاه آندروید را در دسترس شما قرار میدهد. و تراشه ی MSM8255 احتمالا توان اجرای اکثر نرم افزارهای موجود در این فروشگاه را دارد.

 

image
image

فروشگاه آندروید از لحاظ ظاهری تغییراتی را شاهد بوده، برگه هایی نظیر "دسته بندی ها"، "برجسته ها"، "بهترین خریدها"، "بهترین نرم افزارهای رایگان" و غیره که گردش بین انها به راحتی صورت میگیرد. این سازمان دهی ما را به یاد فروشگاه Apple می اندازد.

هر نوع نرم افزاری که فکرش را بکنید در فروشگاه آندروید وجود دارد و نرم افزارهای مهم نظیر مدیریت فایل ها، مسیریاب ها و غیره کاملا پوشش داده شده اند.

کلام آخر

یک پسرفت، میتوانید به این کلمه اهمیت نداده و بگویید این گوشی همان چیزی است که من میخواهم. Neo V تنها یکی از اقداماتی است که سونی اریکسون میتواند برای کنترل خسارت در مقابل وقایعی که در کشور ژاپن اتفاق افتاد و صنعت این کشور را تحت تاثیر قرار داد، انجام دهد.

Neo V کاملا غیر پیش بینی ظاهر شد. یک جایگزینی اضطراری که هیچکس درباره ی آن انتظار معجره نداشت. مخصوصا زمانی که یکی از مهمترین شاخص های Neo اصلی، یعنی دوربین آن در جایگزین جدیدش پسرفت کرده باشد.

به هر حال  Neo Vبر خلاف Neo یک camerphone (گوشی با دوربین خوب) محسوب نمیشود. و این حتی به رزولیشن پایینتر این گوشی هم ختم نمیشود. چرا که فیلمبرداری 720p هم راضی کننده به نظر نمیرسد.

ما اینجا با یک اسمارت فون متوسط طرف هستیم که با توجه به مقرون به صرفه بودنش، ویژگی های نسبتا خاصی برای به اشتراک گذاشتن دارد.

Neo V دارای یک پردازنده ی 1 گیگا هرتزی، صفحه نمایش 3.7 اینچی و دوربین 5 مگاپیکسلی با فیلمبرداری HD است. با این مشخصات میتوان تقریبا نیمی از آندرویدی ها را توصیف کرد. لازم به ذکر نیست که اکثر تلفن های Windows Phone نیز در حال حاضر از این مشخصات بهره میبرند.

 

image

Sony Ericsson Xperia ray قیمتی نزدیک به Neo V دارد. که بسیار وسوسه انگیز است، نه برای دوربین بهتر، بلکه این گوشی ظاهری باریکتر و شخصیتی باهوش تر دارد. اما باز هم صفحه نمایش بزرگتر نظرها را برمیگرداند. صفحه نمایش 3.7 اینچی Neo V در این زمینه Ray را شکست میدهد که دارای صفحه نمایشی 3.3 اینچی است.

 

image

LG Optimus Black نیز پیشنهادی کاملا وسوسه انگیز میباشد، صفحه نمایش بزرگتر 4 اینچی NOVA، دوربین 5 مگاپیکسلی و سخت افزار نسبتا یکسان با Neo V از مشخصات این گوشی هستند. قیمت آن تقریبا با Neo V یکسان بوده و اگر دنبال صفحه نمایش بزرگتر هستید، Optimus Black پیشنهادی عالی میباشد.

و در نهایت باید گفت که Xperia Neo از دوره خارج شده و Neo V جایگزین آن شده. یک cameraphone (گوشی با دوربین خوب) ممکن است عمر بیشتری از تلفنی مانند Neo V داشته باشد. تلفن Neo V، یک گوشی با امکاناتی نسبتا مناسب است که البته چندان به آینده آن نمی توان امیدوار بود!

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

حبیب صفایی

۱۳۹۶/۲/۱۸
گزینه بولوتوس روشن شده ودستگاه به محض روشن شدن ریست میشه هیچ کاری هم نمیشه انجام داد

مهمان

۱۳۹۳/۴/۳
سلام گوشی خوبیه ولی گوشی من چند ماهه مشکل داره اونم اینه که دیگه به اینترنت وصل نمیشه و شماره هایی که توی گوشیم نیستن نمیتونن زنگ بزنن یا پیام بفرستن.گوشیمو بردم برا تعمیر همه چیزو پاک کردن درست که نشد هیچی بدتر هم شد.کیبوردش تغییر کرد دیگه نمیتونم از تنظیمات درستش کنم و دیگه فارسی نمینویسه.خواهش می کنم کمکم کنین

مهمان

۱۳۹۲/۲/۸
بسیار فوق العاده معرفی کردید.صلوات

مهمان

۱۳۹۲/۱/۲۲
خیلی زیباست