خانهبررسی‌ها
Sony Ericsson W8

Sony Ericsson W8

توقف یا بازگشت به گذشته ای در کار نیست ، تنها حرکت به جلو و تغییر نشان جزو سیاست های سونی اریکسون هستند.Sony Ericsson W8 همان XPERIA X8 اما در کالبدی واکمنی است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۴/۱۲
بررسی تخصصی تلفن همراه  Sony Ericsson W8
معرفی:

 هیچ توقف و بازنگری در عرضه ی گوشی هایSony Ericsson  وجود ندارد و در عوض این شرکت به سرعت در حال تولید و معرفی مدل های مختلف است . Sony Ericsson W8  یک Xperia X8 است در ظاهر Walkman .  حتی کوچک ترین غافل گیری در این گوشی یافت نمی شود . Sony Ericsson W8  هیچ ترفندی برای برتری بر رقبای خود ندارد . این یک گوشی هوشمند برای علاقه مندان به موسیقی است . W8 نمی تواند رقبای خود را به مبارزه بطلبد یا حتی خود را به علاقه مندان اثبات کند . به عنوان نکته ، این گوشی ممکن است فقط  برای کنار زدن بیشتر mp3 player  های موجد در بازار به خوبی عمل کند .

image
image

گوشی Sony Ericsson Yendo نزدیک ترین گوشی به W8 است که اخیرا به بازار عرضه شده است . در مقابل گوشی گنگ و زبان بسته ی  Yendo ، W8 یک چاقوی ارتش سوییس است. این یک گوشی هوشمند می باشد و شما  آن را زمانی حس می کنید که با آن متصل به اینترنت شوید . W8 می تواند گوشی ارزشمندی برای شما در شبکه های اجتماعی و وب گردی باشد . این گوشی قابلیت دسترسی به  Android market  را دارد و همین طور دارای یک پخش کننده ی موسیقی ساده با توانایی ذخیره ی هزاران آهنگ می باشد.

image
ویژگی های کلیدی

- پشتیبانی چهاربانده از GSM/EDGE ، پشتیبانی از HSDPA در باندهای 900/2100 یا باندهای 850/1900/2100

- صفحه نمایش لمسی خازنی 3.0 اینچی از نوع TFT با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن HVGA

- پوشش محافظ و ضد خش صفحه نمایش

- سیستم عامل Android 2.1 Eclair به همراه رابط سفارشی سازی شده سونی اریکسون و رابط Timescape

- پردازنده 600 مگاهرتزی Qualcomm MSM7227 و 128 مگابایت حافظه ی RAM

- حافظه داخلی 128 مگابایتی،اسلات کارت حافظه microSD (با پشتیبانی از کارت هایی تا گنجایش 16 گیگابایت)، عرضه یک کارت حافظه 2 گیگابایتی به همراه گوشی

- دوربین سه مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی ، ضبط ویدیویی VGA با نرخ 30 فریم بر ثانیه

- پشتیبانی از ارتباطات Wi-Fi

- بلوتوث 2.1 به همراه پشتیبانی از پروفایل A2DP

- گیرنده GPS ، قطب نمای دیجیتال

- پورت MicroUSB با امکان شارژ از طریق این پورت

- سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

- کیفیت صدای عالی

- رادیو اف ام با RDS

- شتاب سنج با امکان چرخش خودکار رابط کاربری

- یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی

 
نقاط ضعف اصلی

- حافظه ذخیره سازی محدود برای نصب نرم افزار ها

- نسخه منسوخ سیستم عامل

- عدم پشتیبانی از صفحه نمایش چند لمسی

- عدم پشتیبانی دوربین از فوکوس خودکار

- عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX و XviD به صورت پیش فرض

- قرار گیری اسلات کارت حافظه MicroSD در زیر کاور باتری

- عدم تعبیه دوربین ثانویه جهت برقراری تماس های تصویری

- قرار گرفتن اثر انگشت بر روی گوشی

هرچند تعدادی نکات مثبت وجود دارند ، اما همان آنها از گوشی های دیگر به سرقت رفته اند!  W8 این ویژگی ها را به برادران Xperia  خود مدیون است. نبود صفحه ی چند لمسی و نسخه ی از رده خارج شده ی آندروید سریعا توجه ما را به خود جلب می کند . در بخش دوربین ، نبود فوکوس خودکار و فلش باعث کاهش فروش آن هم خواهد شد! تقریبا هیچ امکانات خاصی  در منو وجود ندارد . این لیست منفی همچنان ادامه دارد اما بد نیست باز هم بگوییم هیچ گوشی ای کامل نیست .

image
 
image

البته بهتر بگوییم، هیچ گوشی ارزان قیمتی نمی تواند کامل باشد! با توجه به قیمت ضمیمه شده ی آن ، Sony Ericsson W8 می تواند دریچه  ورود Walkman  به دنیای گوشی های هوشمند باشد . اعتبار موسیقی این گوشی  یک ترقی برای نیمه ی نیمه محبوبش است . شکی در این نیست که گوشی X8 به یک ارتقاء در مقابل صف Xperia  نیاز داشت هما در هر صورت، این یک گوشی تازه و جالب و بدون حاشیه است  و بهتر از آن ، یک آندروید است .

image
محتویات داخل جعبه خوب است

محتویات بسته جایی است که برند Walkman  شروع به ایجاد تفاوت در ظاهر زیبای هدفون  3.5  میلیمتری با دکمه های کنترل موسیقی می کند . به علاوه ی آن شارژر همیشگی و کابل USB و کارت حافظه ی 2 گیگابایتی رایگان هم وجود دارد .  این کارت حافظه ممکن است کافی نباشد اما شاید برای شروع بد هم نباشد .

image
image

 

کتابچه راهنمای کار با گوشی هم در چند زبان مختلف در درون این جعبه دیده می شود. یک کارت حافظه microSD با گنجایش دو گیگابایت هم در درون گوشی جای داده شده است.

image
نمای 360 درجه گوشی  Sony Ericsson w8

Sony Ericsson w8  یک گوشی هوشمند جمع و جور است . دارای صفحه نمایش 3 اینچی که توانایی پشتیبانی از رزولوشن HVGA را دارد ، می باشد .

وزن 104 گرمی گوشی هم قطعا آن را جزو گوشی های سبک وزن می کند اما ضخامت 15 میلی متری آن برای چنین گوشی ای زیاد به نظر می رسد ، با اینحال هنوز هم کار با گوشی بسیار آسان است.

طراحی و ساخت

می توان گفت Sony Ericsson w8 یک Xperia X8  با کمی  تغییر در ظاهر می باشد . آنها صفحه ی فلزی پلاستیکی جلا داده شده را با سطحی براق عوض کرده اند که نتیجه ی آن صفحه ای با لکه پذیری بالا شده است .

Sony Ericsson w8 با سه رنگ به بازار عرضه خواهد شد : لاجوردی ، قرمز و نارنجی . فقط پنل پشتی قابل تعویض می باشد . قاب جلویی براق گوشی ثابت است .

image

اندازه ی صفحه نمایش و رزولوشن به همان اندازه ای که از این رده انتظار می رود می باشد . نکته اینجاست که W8  از  مشکلاتی که به X8 سرایت کرد  خلاص شد .

حساسیت صفحه نمایش دقیقا همانطوری است که از یک صفحه نمایش خازنی انتظار می رود . کوچکترین تماس ها با صفحه نمایش هم برای ثبت دستور شما کافی خواهد بود.

کیفیت تصاویر صفحه نمایش با توجه به TFT بودن آن پذیرفتنی است و سطوح روشنایی و درخشندگی آن در حد قابل قبولی هستند. زوایای دید هم خوب هستند اما خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب ضعیف است و صفحه نمایش به حدی به بازتاب نور های تابیده شده به آن می پردازد که استفاده از گوشی در یک روز آفتابی تقریبا غیرممکن می گردد. اما هنوز هم می توانیم آن را در بالای گوشی HTC Wildfire رتبه بندی کنیم :

 

image

در زیر صفحه نمایش سه کلید سخت افزاری Home ، Menu و Back تعبیه شده اند. این کلید ها باریک هستند اما به خوبی برجسته شده اند و از بازخورد خوبی هم برخوردارند.

image

کناره سمت راست گوشی میزبان کلید شاتر و کلیدهای تنظیم صداست که بعنوان کنترل های بزرگنمایی هم به کار گرفته می شوند.هر دوی این کلیدهای تاحدی کوچک هستند اما فشردن آن ها به آسانی امکانپذیر است.

image
image

در بالای صفحه نمایش یک LED نشانگر وضعیت ، خروجی صدای مخاطب و سنسور های مجاورت و محدود کننده نور قرار داده شده اند. راهی برای غیرفعال کردن تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش در نظر گرفته شده است ، اما محدود کننده ی نور همیشه حرف آخر را می زند بنابراین شما نمی توانید آن در زیر نور آفتاب بیش از حد کم کنید و یا در تاریکی بیش از حد زیاد کنید . سنسور مجاورت ، هنگامی که گوشی را در حین مکالمات به گوش تان نزدیک می کنید ، به صورت خودکار صفحه نمایش را قفل خواهد کرد.

image

کناره سمت چپ Sony Ericsson W8هیچ کلید کنترلی را در خود جای نداده است.

image

کناره بالایی X8 میزبان سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری ، کلید روشن/خاموش و پورت microUSB است که با یک پوشش پلاستیکی پوشانده شده است.با اینکه سوکت صوتی کمی عجیب به نظر می رسد اما مشخصا با سوکت های 3.5 میلی متری سازگار است.

image
image

شکل غیر معمول آن به دلیل حفظ سازگاری گوشی با هدست Sony Ericsson MH-810  که کنترل های پخش موسیقی را هم در خود دارد ، در نظر گرفته شده است.

پورت MicroUSB از یک پوشش محافظ برخوردار است (که باز کردن آن بسیار سخت است) اما برای سوکت صوتی هیچگونه پوششی در نظر گرفته نشده است. در کناره پایینی گوشی تنها روزنه مخصوص بند گوشی و دهنی آن در نظر گرفته شده اند.

کناره پشتی گوشی میزبان دوربین سه مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و اسپیکرهاست. پوششی برای لنز دوربین در نظر گرفته نشده است اما فرورفتگی آن آن سبب می شود که لنز دوربین در برابر خراش (و نه گرد و غبار) تا حد زیادی مقاوم باشد.

image

با برداشتن کاور باتری اسلات کارت حافظه microSD و شیار جایگیری سیم کارت نمایان می شوند. با اینکه اسلات کارت حافظه microSD در زیر کاور باتری جای داده شده است ،اما قابلیت تعویض سریع را دارد . خبر خوب این است که برخلاف X10 mini ، این بار باتری قابل تعویض است.

Sony Ericsson XPERIA X8 به یک باتری 1200 میلی آمپری از نوع Li-Polymer مجهز است که آنچنان که بیان شده است تا 446 ساعت در حالت آماده به کار و تا 4 ساعت و 45 دقیقه در حالت مکالمه قادر به تغذیه گوشی است.

image
image

Sony Ericsson w8 به آسانی در کف دست جای می گیرد. اندازه نسبتا کوچک و انحنای بسیار خوب پشت گوشی سبب می شوند که نگهداشتن آن در دست آسان باشد. با اینکه ضخامت 15 میلی متری گوشی به نظر زیاد می شود اما تاثیری بر آسانی استفاده از گوشی نمی گذارد. استفاده با یک دست از W8 بسیار آسان است و گوشه های گرد آن سبب می شوند که ضخامت آن کمتر به نظر بیاید.

image
image

با اینکه گوشی کاملا از پلاستیک ساخته شده است ، اما W8 احساس استحکام خوبی دارد و کیفی ساخت آن بسیار عالی است. شارژ از طریق پورت MicroUSB و سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد قابلیت های خوبی هستند . تنها ایرادی که شاید بتوان بر گوشی گرفت ، گسسته نمایش دادن شدن رنگ ها بر روی صفحه نمایش است.

 رابط کاربری : Eclair رابط آشنای سونی اریکسون

W8 با سیستم عامل Eclair 2.1 Android عرضه می شود که کمی مایوس کننده است . حتی در این محدوده ی قیمت گوشی ، استفاده از سیستم عامل از رده خارج شده قابل بخشش نیست . سیستم عامل Froyo حدود یک سال پیش به بازار معرفی شد و حتی Gingear bread  نیز حدود شش ماه است که در حال استفاده می باشد .

Sony Ericsson W8 از همان نوع صفحه نمایش و منو  استفاده می کند که برادر خود یعنی Xperia X8 به کار می برد . این به آن معنی است که صفحه دارای رزولوشن HVGA است  و  می توان  گفت  که  در   رده ی خود مناسب به نظر می رسد و انتظارات را برآورده می کند و همچنین صفحه دارای اندازه ی سه اینچ می باشد .چهار لبه ی قرار گرفته درگوشه های صفحه نمایش که به عنوان میان بر برنامه ها ار آن ها استفاده می شود از گوشی X10 min  برداشته شده است و دارای ظاهر زیبایی می باشد .

image
image

به طور پیش فرض این میانبرها شما را به بخش های ارسال کننده پیام ، پخش کننده موسیقی ، دفترچه تلفن و شماره گیر/گزارش تماس ها هدایت خواهند کرد. گرچه می توانید آن ها را با هر میانبر دیگری که دوست دارید ، عوض کنید.

image
image
image

ناحیه یادآورها مثل همیشه در بالای صفحه قابل مشاهده است. این ناحیه در واقع نوار باریکی است که اطلاعات وضعیتی چون باتری ، قدرت سیگنال ها و چیزهای دیگری چون وضعیت بلوتوث و یا رویدادهای از دست رفته را به نمایش می گذارد. با کشیدن این نوار به سمت پایین ، لیستی از آخرین یادآورها برای شما به نمایش در خواهد آمد.

W8 از افزونه رابط کاربری TimeScape برخوردار است اما اثری از MediaScape در آن به چشم نمی خورد. در واقع TimeScape در نرم افزاری جداگانه در دسترس است و کار آن کنار هم گرد آوردن تمامی امکانات ارتباطی است.

این بخش همواره نمای مجتمعی از SMS ها ، MMS ها ، ایمیل ها ، تماس های از دست رفته ؛ و به روز رسانی های FaceBook و Twitter را در یک صفحه به نمایش در می آورد. این رابط به چندین لبه مجهز شده است که با استفاده از آن ها می توانید به فیلتر کردن محتویات با توجه به نوع آن ها بپردازید.

برای به نمایش در آمدن Task Switcher در W8 باید همانند سایر گوشی های آندرویدی کلید Home را فشرده و نگاه دارید. با این کار امکان دسترسی شما به شش نرم افزاری که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته اند ، فراهم خواهد شد. به دلیل منطق به کار گرفته شده در سیستم عامل ، برخی از آن ها به جای اجرا در پس زمینه ، به صورت معلق در می آیند.

 

image
image

تست گوشی

در اینجا ما عملکرد W8 را در آزمون می بینیم . این گوشی دارای پردازنده ی 600 مگاهرتزی ARM11 و پردازنده ی گرافیکی Adreno 200 می باشد . در کل نمی توان گفت که عملکرد بسیار خوبی در این آزمون از خود نشان داده است اما با توجه به امکانات سخت افزاری محدودش راضی کننده است و انتظارات را در حد قیمت گوشی برآورده می کند .

image
image
image

آزمون bench mark-wise  که برای بررسی میزان هوشمند بودن گوشی به کار میرود ، اصلا تاثیر گذار نبود و نمی توان آن را به عنوان یک رقیب برای گوشی های بزتز دانست .

image
image

فقط زمانی سرعت پردازش اطلاعات  گوشی پایین امد که ما یک حافظه ی خارجی Micro SD را وارد دستگاه کردیم که این کار برای بیشتر مردم ممکن است  فقط  روزی یک بار لازم باشد و جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد .

دفترچه تلفن عالی

دفترچه تلفن می تواند اطلاعات بسیاری را درخود ذخیره کند. این نرم افزار به شما اجازه ذخیره شماره هایی جداگانه برای محل کار و منزل را می دهد اما این بار نمی توانید فیلدهای دلخواه ایجاد کنید.البته یک فیلد ایمیل برای مخاطبین در نظر گرفته شده است و می توانید به مخاطبین تان آهنگ های زنگ اختصاصی تخصیص دهید.

image
image
image

می توانید به مخاطبین تان ، نام مستعار پیام رسان فوری یا IM ، آدرس پستی ، نام شرکت و عنوان شغلی و یادداشت تخصیص دهید. یکی از امکانات جالب این بخش ، قابلیت هدایت مستقیم تماس ها به صندوق صوتی است.

در هنگام مرور مخاطبین ، جزئیات متنوعی نمایش داده می شوند.با کلیک بر روی شماره نمایش داده شده می توانید با مخاطب به مکالمه بپردازید و اگر بر روی آیکن پاکت کلیک کنید ، ویرایشگر پیام اجرا خواهد شد. برای اینکه کار با این دو آیکن آسان باشد ، هر دوی آن ها به همراه هم یک سطر کامل را اشغال کرده اند.

قابلیت های تلفنی

 Sony Ericsson W8هیچ مشکلی  در دریافت سیگنال ها و کیفیت صدا در طی مکالمات ندارد. و اگر گوشی را به درستی در دست تان بگیرید ،صدا به اندازه کافی بلند است. به دلیل  کوچک بودن گوشی ، بسیار پیش می آید که یکی از انگشتان را بر روی میکروفن آن قرار دهید .

image

متاسفانه  W8 همانند سایر گوشی های مبتنی بر آندروید (البته غیر از HTC Hero و Legend) به شماره گیری هوشمند مجهز نیست.

گزارش تماس ها درSony Ericsson W8  جزئی از شماره گیر است. می توانید به آسانی و با استفاده از پیمایش آهسته این لیست آیتم های آن را مشاهده کنید.

به لطف وجود سنسور مجاورت ، صفحه نمایش Sony Ericsson W8   در حین تماس ها و هنگام نزدیک کردن آن به گوش تان ، به صورت خودکار خاموش می شود. با این روش دیگر امکان فشردن تصادفی کلیدها در حین مکالمه وجود نخواهد داشت.

ما Sony Ericsson  W8  را با آزمون قدیمی بلندی صدای مان آزمودیم. گوشی با کسب امتیاز کمتر از حد متوسط عملکرد مایوس کننده ای داشت. اگر نمی خواهید تماسی را از دست ندهید ،در محیط های پر سر و صدا تر باید حواس تان به گوشی تان باشد .نتایج را در جدول زیر مشاهده می کنید :

image
پیام رسانی

بخش پیام رسانی اندروید SMS و MMS بسیار ساده است. هیچ پوشه ای در این بخش وجود دارد و تنها کلید New message در آن به چشم می خورد. لیست سازماندهی شده ای از پیام های دریافتی تان به صورت حباب وار در زیر آن نمایش داده می شود.

image
image

تبدیل یک SMS به MMS کاملا منطقی و آسان صورت می پذیرد. هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.

 صفحه  نمایش Sony Ericsson W8 به اندازه ی کافی در حالت عمودی برای داشتن  یک کیبورد مجازی QWERTY  بزرگ نیست ، اما در حالت افقی مناسب استفاده است . کیبورد  مجازی  برای  متن های طولانی جالب و مفید به نظر نمی رسد اما برای جملات کوتاه ، کاربرد خوبی دارد .

image
image

همچنین نرم افزار استاندارد ایمیل هم وجود دارد که می تواند چندین حساب کاربریPOP یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید. متاسفانه در این بخش بر خلاف Gmail ایمیل ها حباب مانند نمایش داده نمیشوند . اما هنوز هم می توانید به پیام هایی که آنلاین ایجاد شده اند در فولدرهای اصلی شان، در کنار پیام هایی که در inbox ، drafts و یا Sent قرار دارند دست پیدا کنید.

image
image

Google talk بخش پیام رسانی فوری را در Sony Ericsson XPERIA X10 mini اداره می کند. شبکه G-Talk با برخی دیگر از شبکه های معروف دیگر چون Pidgin ، Kopete ، iChat و Ovi Contacts سازگار است.

گالری

گالری Sony Ericsson W8  بدون در نظر گرفته محل ذخیره شدن عکس ها ، آن ها را می یابد. هیچ اثری از جلوه هایی که در Android v2.0 و بعد از آن دیده بودیم در اینجا به چشم نمی خورد. تنها نمای مشبکی از عکس ها در اختیار شما قرار می گیرد که عکس ها را با در نظر گرفتن تاریخ مرتب کرده است.

گالری از پیمایش عکس ها با انگشت و همین طور panning پشتیبانی می کند و می توانید بدون بازگشت به حالت نمایش معمول در بین عکس ها حرکت کنید. برای این کار تنها کافیست که هنگامی که در حالت تمام صفحه هستید ، انگشت تان را بر روی صفحه و به سمت راست یا چپ بکشید.

image
image
image

قابلیت Pinch Zooming در این جا در دسترس نیست اما سونی اریکسون پیاده سازی خاص خودش را از بزرگنمایی با یک انگشت عرضه کرده است که بخوبی کار می کند.برای استفاده از این قابلیت کافیست انگشت تان را بر روی صفحه فشرده و نگهدارید ، سپس برای افزایش بزرگنمایی آن را به سمت بالا و برای کاهش بزرگنمایی آن را به سمت پایین حرکت دهید.امکان بزرگنمایی با ضربات دوگانه هم در این گوشی تعبیه شده است.

امکان انتقال فایل ها در گالری از طریق بلوتوث یا WiFi, Facebook ,Gmail  که کاربران انتظار آن را دارند    در  W8  وجود دارد . البته این امکان در حالت پیش فرض وجود ندارد و باید آن را  از Android market   دانلود کنید

image
image

دیگر نقطه ی ضعف این گوشی گالری آن است که عکس ها در حالت تمام صفحه دارای رزولوشن مناسبی نیست اما در حالت کوچک بودن خوب به نظر می رسد .

پخش کننده ویدیویی ساده

پخش کننده ویدیویی هم از لحاظ طراحی بصری و هم از نظر کارآیی بسیار ساده است. این نرم افزار لیستی از ویدیوهای موجود در گوشی تان را به همراه کنترل های پخش/مکث ، کلیدهای حرکت به عقب و جلو و یک نوار پیشرونده به شما نمایش می دهد.

image
image

این نرم افزار در پخش فایل های MP4 عملکرد خوبی دارد . اما XPERIA X8 در پخش فایل های DivX/XviD ناتوان است و برای این منظور بهتر است Android Market را برای یافتن نرم افزاری منعطف تر جستجو کنید.

Walkman player انتظارات را برآورده نکرد

با وجود برند  Walkman  ،  گوشی  W8دارای ویژگی های زیادی در بخش پخش کننده ی موسیقی نمی باشد . این نرم افزار به خوبی فایل های صوتی شما را مدیریت می کند اما قابلیت های اضافی و ویژه در آن دیده نمی شود. اما هنوز دارای شکل و رنگ خاص و زیبایی است و باعث می شود که Walkman را بیشتر از Xperia  احساس کنیم و از آن لذت ببریم .

image
image
image

حتی امکان جستجو با تایپ تدریجی هم در نظر گرفته نشده است و برای انتخاب نام آهنگ باید از پیمایش حرکتی استفاده کنید . خوشبختانه حداقل سه لیست پخش هوشمند در نظر گرفته شده است که آهنگ های شما را در لیست های پخش آهنگ هایی که اخیرا به گوشی اضافه شده اند ، آهنگ هایی که بیش از همه پخش شده اند و آهنگ هایی که تا به حال پخش نشده اند قرار می دهند.

image
image

بهترین قسمت این نرم افزار آن است که با فشردن کلید Infinite می توان سریعا در YouTube یا Play Now خود سونی اریکسون به جستجوی آهنگ یا آلبومی خاص بپردازید.

image
image

نواقص زیادی در این پخش کننده موسیقی وجود دارد . از جمله این نواقص ، می توان به نبود اکولایزر یا پوسته های جایگزین اشاره کرد.

کیفیت صدای تحسین برانگیز

 Sony Ericsson W8 عملکرد خیره کننده ای در آزمون کیفیت صدای ما از خود به نمایش گذاشت. احتمالا بهترین بخش عملکرد آن را می توان بلندی خوب صدا دانست اما نمی توان از خوب بودن گوشی در بخش هایی چون پاسخدهی به فرکانس ها و سطوح انحراف پایین به سادگی چشم پوشید.

میزان سیگنال های ناخواسته ، دامنه پویا و سطوح نویز با اینکه خیلی عالی نیست اما چندان هم بد نیستند.

هنگامی که هدست ها را به گوشی متصل کردیم ؛ میزان سیگنال های ناخواسته چندان افزایش پیدا نکرد و در واقع بهتر از آنی بود که انتظار دیدنش را داشتیم. انحراف بین فرکانسی در این حالت کمی افزایش پیدا می کند اما نمی توان آن را به حدی دانست که نیاز به نکرانی داشته باشد . باقی مشخصه ها در این حالت هم عالی هستند.

و در اینجا می توانید نتایج کامل آزمون را مشاهده کنید :

image
 

رادیو اف ام خوب

Sony Ericsson XPERIA X8 به یک رادیو اف ام هم مجهز است که از رابط ساده و جالبی استفاده می کند. این رادیو به طور خودکار به جستجو برای یافتن ایستگاه های رادیویی پرداخته و به شما اجازه می دهد که برای پیمایش آسان تر بین آن ، برخی را به لیست علاقه مندی های تان بیافزایید. و یا می توانید آنها را به طور پیش فرض ذخیره کنید .

image
image
image

دوربین سه مگاپیکسلی نه چندان خوب

Sony Ericsson W8 به یک دوربین سه مگاپیکسلی مجهز است که قادر است عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1536*2048  پیکسل ثبت نماید. متاسفانه نه خبری از فوکوس خودکار هست و نه اثری از فلاش در اینجا دیده می شود.

رابط دوربین در امکان ساده در نظر گرفته شده است و تنها سه کلید در آن به چشم می خورند. سوییچی برای جابجایی بین حالت عکاسی و فیلمبرداری ، یک کلید گالری و کلید حالت صحنه ،کلیدهایی هستند که در این رابط به شما نمایش داده می شوند. صحنه های پیش فرضِ twilight ، Sports ، landscape و Auto در این دوربین در دسترس هستند.

 

image
image

می توانید قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی که پیشرفته ترین مشخصه در دسترس است را هم فعال نمایید. برای دست یابی به این گزینه باید از منوی تنظیمات به بخش سونی اریکسون و سپس دوربین بروید ؛ این قابلیت از طریق رابط دوربین قابل دستیابی نیست.

رابط این دوربین یکی از ساده ترین رابط هایی است که در گوشی های تلفن همراه دیده شده است اما ما حدس می زنیم که سونی اریکسون چنین تصور کرده است که کاربرانش سادگی را به قابلیت های پیچیده ترجیح می دهند . و اما بهتر است نگاهی هم به کیفیت عکس ها بیاندازیم.

کیفیت عکس ها ها مایوس کننده است. الگوریتم کاهش نویز ها بیش از حد شدید است و به همین سبب جزئیات را تا حدی از بین برده و تراز سفیدی را هم با مشکل روبرو می کند.

مقایسه ی کیفیت عکس ها

گوشی Sony Ericsson W8 در ابزار مقایسه ی کیفیت عکس ها در رده ی دوربین های 3.2 مگاپیکسلی قرار گرفت  . صفحه ی پایین اطلاعات کافی را در این زمینه به شما خواهد داد .

Sony Ericsson W8 حتی در رده ی خود  نیز بهترین نیست . اما در میان بدترین های سه مگاپیکسلی ها هم قرار ندارد . به اندازه ی کافی خوب به نظر می رسد و البته کسی آن را فقط به خاطر  کیفیت دوربینش خریداری نمی کند !

ضبط ویدیویی VGA

 Sony Ericsson W8 قادر به ضبط تصاویر ویدیویی با رزولوشن VGA است اما این ویدیوها هم با سطح مطلوب فاصله دارند. نرخ فریم این ویدیوها 30 فریم بر ثانیه است تا از به نمایش در آمدن روان حرکت ها اطمینان حاصل کنید.

image
image

رابط بخش فیمبرداری هم مشابه رابط به کار رفته در بخش عکاسی است و تنها تنظیمات کمتری در آن دیده می شود. می توانید کیفیت ویدیوها را تنظیم کرده ، نور کمکی برای ضبط ویدیویی را فعال و غیرفعال کنید و همین . این ها تمام کارهایی است که در بخش تنظیمات دوربین فیلمبرداری در اختیار شماست.

ویدیوها با استفاده از فرمت 3GP ضبط می شوند که از نرخ پایین تری استفاده می کند و این فشرده سازی منجر به ایجاد جلوه های مصنوعی در ویدیوهای ضبط شده می گردد. همانند عکس ها ، ویدیوها هم از مشکل پایین بودن کنتراست رنج می برند و به همین دلیل ویدیوها برای تماشا بر روی صفحات بزرگتر همانند صفحه نمایش کامپیوتر مناسب نیستند.

امکانات ارتباطی

قابلیت های ارتباطی مجموعه کاملی را در Sony Ericsson W8  تشکیل می دهند.  پشتیبانی چهار بانده از GSM/GPRS/EDGE  و  دو نسخه با پشتیبانی دو بانده (900/2100 مگاهرتز) و سه بانده (850/1900/2100 مگاهرتز) با HSPA از جمله امکانات این گوشی هستند.

در مورد امکانات ارتباطی محلی  W8 از USB v2.0 ، بلوتوث v2.1 به همراه پشتیبانی از پروفایل A2DP (البته بدون قابلیت انتقال فایل) و Wi-Fi پشتیبانی می کند. USB از پورت استاندارد microUSB استفاده می کند که یافتن کابل سازگار را بسیار آسان تر می کند.

اسلات کارت حافظه microSD می تواند برای انتقال داده به کار گرفته شود. امروزه کارتخوان ها به طور گسترده ای در دسترس هستند و با استفاده از آن ها می توانید به سرعت های بسیار بالایی در انتقال داده ها دست یابید.

 

یک مرورگر وب خوب بدون پشتیبانی از فایل های فلش و چند لمسی بودن صفحه

مرورگر وب آندروید در Sony Ericsson XPERIA W8 هم بسیار خوب است و مهم ترین نقص آن عدم پشتیبانی از فایل های فلش است. با به روز رسانی W8 به Android 2.2 Froyo این مشکل هم از میان برداشته می شد. همین طور صفحه از قابلیت چند لمسی پشتیبانی نمی کند.

رابط کاربری بسیار ساده است و تنها چیزی که بر روی صفحه دیده می شود کنترل های بزرگنمایی است. نوار آدرس به صورت پیش فرض پنهان است تا فضای بیشتری برای جایگیری محتویات در این رزولوشن پایین مهیا شود.

image
image
image
image
image

متاسفانه مرورگر آندروید در W8 تنها از یک روش بزرگنمایی پشتیبانی می کند که استفاده از کلیدهای مجازی اختصاصی به این منظور است. از بزرگنمایی با ضربات دوگانه یا بزرگنمایی با یک انگشت در این گوشی خبری نیست.

قابلیت چینش مجدد متون یا text reflow هم در این مرورگر تعبیه شده است و عرض ستون های متن را با عرض صفحه یکسان تنظیم می کند.حالت Magnifying Glass که عملکرد بسیار مناسب و مطلوبی در Xperia X10 و X8 داشت در اینجا مشاهده نمی شود .

رابط ساده این نرم افزار هنوز هم از قدرت فوق العاده ای برخوردار است. با زدن کلید منو، چهار کلید دیگر به نمایش در می آیند.می توانید لبه های جدیدی را باز کرده یا بین آن ها سوییچ کنید ، صفحه را refresh نموده ، به سمت جلو حرکت کرده و یا لیست علاقمندی های تان را مشاهده کنید.

پشتیبانی از فایل های فلش بخش مایوس کننده مرورگر وب Sony Ericsson W8 است. البته نرم افزار YouTube هم در دسترس شماست اما محتویات فلش از این طریق در صفحات وب قابل مشاهده نیستند.

سازمان دهنده ؛ نبود مرورگر اسناد آفیس

نمونه ای از Sony Ericsson W8 که در اختیار ما قرار داشت ، از مرورگر اسناد آفیس برخوردار نبود و به همین دلیل ما از یکی از نرم افزارهای Android Market برای این منظور استفاده کردیم. گزینه های زیادی در این بخش در اختیار ماست و به همین دلیل نمی توانیم این مورد را نقص عمده ای به حساب آوریم.

هنگامی که نرم افزاری دانلود می کنید ، این نرم افزار به صورت خودکار با Gmail یکپارچه می شود و به همین دلیل می توانید فایل های الصاق شده به ایمیل ها را هم مشاهده کنید. متاسفانه نمی توانید آن ها را در حافظه گوشی ذخیره کنید(تنها در مورد عکس ها چنین عملی امکانپذیر است) . گرچه الصاق فایل های ذخیره شده در گوشی به ایمیل ها امکان پذیر است.

گزینه دیگر استفاده از قابلیت پیش نمایش یا preview در نرم افزار Gmail است که فایل های آفیس یا PDF را به صورت یک فایل HTML به نمایش در می آورد و سپس آن را در گوشی نمایش می دهد.

تقویم تنها از دو حالت نمایش روزانه و ماهانه برخوردار است ، افزودن رویداد جدید آسان و سریع است و می توانید هشداری را به عنوان یادآور به آن تخصیص دهید.

image
image
image

یک ماشین حساب ، یک تایمر و یک کورنومتر هم در این گوشی تعبیه شده اند. این نرم افزارها به خوبی با رابط لمسی سازگاری یافته اند ، کلیدهای به کار رفته در این نرم افزار ها بزرگ است و فشردن آن ها هم بسیار آسان است.

image
image
image
image

از یک نرم افزار Alarm هم در این گوشی استفاده شده است که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.نرم افزار جالبی هم به نام Data Monitor در گوشی تعبیه شده است . این نرم افزاری برای کسانی که از طرح های اینترنت نامحدود اپراتورها استفاده نمی کنند ، بسیار مفید است و در صورتی که میزان داده دریافتی شما از حد مشخصی در زمان معینی فراتر رود به شما هشدار خواهد داد.

image
image

RoadSync یکی از مفید ترین نرم افزارهای از پیش نصب شده در Sony Ericsson XPERIA X8 است . در حقیقت این نرم افزار امکان همگام سازی امن ، بی سیم و مستقیم ایمیل ها ، تقویم ، مخاطبین ، وظایف و ضمایم را در محیط های شرکتی فراهم می آورد.

نرم افزار Creatouch به شما اجازه می دهد که عکس های پس زمینه خاص خودتان ایجاد کنید. این نرم افزار از رابطی ساده و در عین حال خوب برخوردار است.

چند بازی هم در این گوشی در دسترس هستند که عبارتند از Crazy Penguin ، Tower Bloxx ، NY ، Roller و CA Gold. دو بازی آخر به صورت دمو در دسترس هستند.

و در آخر باید به نرم افزار YouTube اشاره کنیم که تا حدی فقدان قابلیت پشتیبانی از فایل های فلش را در مرورگر وب جبران می کند.این نرم افزار رابط ساده ای دارد و به شما اجازه دهد به مرور و مشاهده فایل های ویدیویی بپردازید.

image
image
image

خرید در Android Market

Android Market رشد بسیاری داشته ست . اکنون بیش از صد هزار نرم افزار در این فروشگاه به چشم می خورند که اغلب آن هم رایگان هستند.

Market نرم افزار ها و بازی ها را در دو لبه جداگانه جای می دهد و هر لبه بهترین نرم افزارهای موجود در ان دسته را به نمایش در می آورد. لبه سوم در واقع فایل های دانلودی شما را ردیابی کرده و شما را از به روز رسانی های آن ها آگاه می کند.

image
image

جستجو بسیار آسان است ،تنها کافیست کلید Search را فشرده و نام آنچه را در جستجویش هستید ، تایپ کنید. بعد از اینکار و با توجه به رتبه مشخص شده ، توصیف ارائه شده توسط تولید کننده ، نظرات کاربران و تصاویر موجود از نرم افزار ، انتخاب بسیار آسان خواهد بود.

image
image

نرم افزارهای متنوعی از یک چراغ قوه ساده گرفته تا نرم افزارهای ضروری همانند File Manager ها در این فروشگاه نرم افزاری وجود دارند که البته این مطلب برای سایر فروشگاه ها هم صادق است.

  
مسیریابی GPS

عرضه Google Maps به همراه Sony Ericsson XPERIA W8 اصلا نکته شگفت انگیزی نیست. از مالتی تاچ و یا حتی بزرگنمایی با ضربات دوگانه در این نرم افزار پشتیبانی نمی شود. برای افزایش و کاهش بزرگنمایی باید از کلیدهای مجازی در نظر گرفته شده در پایین صفحه استفاده کنید. این کلیدها در هنگامی که به آن ها نیاز ندارید پنهان هستند و تنها با لمس کردن صفحه به نمایش در می آیند.

image
image
image

با ضربه زدن بر روی صفحه و نگهداشتن انگشت تان ، به نمای Street می روید مثل همیشه می توانید از نمای سه بعدی منطقه که به روانی و با استفاده از انگشت قابل کنترل است ، لذت ببرید. این بخش می تواند از قطب نمای دیجیتال تعبیه شده هم به منظور بهبود تجربه کاربر استفاده کند . تنها کافیست گوشی را در دست تان گرفته و قدم بزنید تا نمای Street هم شما را دنبال کند.

اگر در یکی از کشورهای تحت پشتیبانی باشید می توانید از امکان مسیریابی Google Maps هم استفاده کنید ، این قابلیت حتی با وجود در دسترس نبود برخی از امکانات نسخه Éclair باید در Android 1.6 Donut هم در دسترس باشد. Google Maps Navigation نسخه ای از Google Maps با امکان مسیریابی صوتی است.

image
image
image

گرچه نرم افزار دیگری با نام Wisepliot هم برای مقصدیابی بر روی این گوشی در نظر گرفته شده است. نکته این جاست که برای فعال کردن راهنمای صوتی مقصدیابی باید هزینه ای بپردازید و علاوه بر آن این نرم افزار از طریق اینترنت به دانلودنقشه ها می پردازد. این نکات باعث می شوند که استفاده از این نرم افزار اصلا به صرفه نباشد.

البته چندین راه دیگر هم در این بخش در برابر شماست. Android Market نرم افزارهای زیادی برای این منظور در خود دارد و می توانید نرم افزاری را که تناسب بیشتری با نیازهای شما دارد از آن میان انتخاب نمایید. مشکل اینجاست که گوشی و صفحه نمایش آن برای استفاده به عنوان مسیریاب اختصاصی بسیار کوچک هستند اما گمان می کنم خود کاربران بهتر می توانند در این مورد تصمیم گیری کنند.

 

سخن آخر

بهتر است به گوشی  Sony Ericsson W8  به هیچ وجه به عنوان یکی سورپرایز هوشمند نگاه نکنید! . البته این امر لزوما یک اتفاق بد نیست . این گوشی می بایست دارای ارزش احساسی و عاطفی باشد . ممکن است این حرکت نخ نما شده باشد اما گوشی های تازه به بازار عرضه شده داستان زیادی برای مجبور کردن مشتریان به خرید آنها ندارند  و اینجاست که Walkman خود نمایی می کند . این کاری است که Sony Ericsson  در سالهای اخیر، در آن متخصص شده است .

W8  ، یک گوشی سطح پایین در میان گوشی های هوشمند به حساب می آید . صفحه ی نمایش کوچک است و نسخه ی سیستم عامل منسوخ شده است . یک گوشی رده ی متوسط در میان ارزان قیمت ها  اما در قسمت های ارتباطی و ویژگی هایی مانند رادیو اف ام  و شبکه های اجتماعی عملکرد خوبی دارد و قابل توجیه است .

اگر شما به دنبال یک گوشی هوشمند ارزان هستید ،W8  انتخاب خوبی به نظر می رسد . خصوصیات پایه ی هوشمند بودن را دارد و کارهای شما را به خوبی انجام می دهد .

ما حدس می زنیم زمان آن فرارسیده که گوشی Xperia X8 هم مانند برادران Xperia خود به روز رسانی شود . اما به نظر می رسد که به این زودی ها شاهد آن نخواهیم بود .

گوشی Sony Ericsson X10  را می توان به عنوان گزینه ای برای فکر کردن و خرید  در نظر گرفت ، در حالی که به سختی می توان X8 را لایق انتخاب کردن بدانیم . گوشی اصلی  mini دارای رزولوشن صفحه ی پایین تر است اما بک دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار دارد و همچنین قیمت آن بسیار پایین و در حدود 120 یورو است .

image
image

امسال نسخه ی Xperia mini  به راحتی گوشی W8 را کنار می زند . پردازنده ی سریع تر یک گیگاهرتزی ،رام 512 مگابایتی و آخرین نسخه ی سیستم عامل آندروید یعنی 2.3  . البته قطعا قیمت آن بیش از گوشی Walkman است .

image

گوشی Galaxy S5570 یکی دیگر از گزینه ها است . این گوشی دارای صفحه نمایش بزرگ تر است و همچنین از قابلیت چند لمسی نیز پشتیبانی می کند . این  گوشی به روز شده ای است  و آخرین نسخه ی آندروید بر روی آن نصب است . اما رزولوشن تصویر پایین تری نسبت به W8 دارد .

image

یکی از رقیبان این گوشی HTC WildFire S است که این گوشی دارای پردازنده ی 1GHz ، آندروید Gingerbread و فیلم برداری HD همانند Xperia Mini می باشد . حتی Wildfire  اصلی دارای کیفیت صفحه ی QVGA می باشد اما دارای ساختار بسیار عالی و ظاهر شیک است . هردو گوشی HTC دارای Sense UI 2.1  ، دوربین پنج مگاپیکسلی و قابلیت چند لمسی هستند .

image
image

در آخر ، اگر شما یک تازه وارد در دنیای گوشی های هوشمند و همین طور آندروید هستید ، W8 جای مناسبی برای شروع است . این گوشی می تواند کارها و تفریحات شما را مدیریت کند . در نهایت این یک Walkman است و بعضی مشتریان از این که دیگر مجبور به انتخاب یک MP3 پلیر  نخواهند بود ، خوشحال می شوند و از W8  در زندگی خود بهترین استفاده را می کنند .

 

GSMARENA

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۲۲
man daram.aslan khoob nist