خانهبررسی‌ها
Sony Ericsson W508

Sony Ericsson W508

سونی اریکسون W508 از گوشی های میان قیمت بازار است اما این به معنی آن نیست که این گوشی از امکانات خوبی برخوردار نیست...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۶/۲۱
مروری بر گوشی سونی اریکسون W508
 

سونی اریکسون W508  از گوشی های میان قیمت بازار است اما این به معنی آن نیست که این گوشی از امکانات خوبی برخوردار نیست. گوشی ای که ما در اینجا با آن سروکار داریم یک گوشی تمام عیار از میان گوشی های Walkman سونی اریکسون است که با قیمت مناسبی عرضه می شود. اگر تنها موسیقی برای شما مهم است ، باید بگویم که سایر ویژگی های این گوشی چندان با موسیقی مرتبط نیست.

گوشی سونی اریکسون W508  ، ادامه دهنده راه گوشی W980 این شرکت است و به آن ،چندین جلوه و تنوع رنگی نیز می افزاید. این گوشی شبیه  موجودی است که به سرعت رنگ خود را عوض می کندو می توان از این جهت آن را به مشابه آفتاب پرست دانست.

هشت طرح متنوع رنگی برای انتخاب قاب گوشی وجود دارد و مطمئنا شما از این همه طرح های گوشی شگفت زده می شوید . اما نباید فراموش کنیم که این انتخاب ممکن است  با وجود گوشی T707 به خطر بیافتد.  به هر حال بهتر است نگاهی به ویژگی های کلیدی این گوشی بیاندازیم.

 

image
 
image

 

image

 

ویژگی های کلیدی
 

پشتیبانی چهار بانده از GSM و 3G با HSDPA

دوربین 3.2 مگاپیکسلی

صفحه نمایش TFT با اندازه 2.2 اینچی و قابلیت نمایش 262هزار رنگ و وضوح تصویر 240 x 320 پیکسل

صفحه نمایش ثانویه تک رنگ OLED

استفاده از سطح مقاوم در برابر خش برای هر دو صفحه نمایش ها

کلیدهای لمسی مخصوص موزیک در بیرون گوشی

اسلات کارت حافظه M2 (پشتیبانی تا سقف 16 گیگابایت)، که به همراه یک کارت یک گیگابایتی در برخی از کشورها عرضه می شود.

بلوتوث استریو با پشتیبانی از استاندارد A2DP

پخش کننده موسیقی Walkman با قابلیت کنترل حرکتی و قابلیت SensMe

رادیو FM با RDS

کنترل حرکتی

سنسور شتاب سنج برای چرخش صفحه

پشتیبانی از Multi Tasking (اجرای همزمان چند برنامه)

شماره گیری هوشمند

قابلیت threaded messagging

قاب های قابل تعویض

 

معایب  اصلی
 

عدم تعبیه امکان فوکوس خودکار و فلاش LED

کیفیت پایین فیلم های ضبط شده(QVGA @ 15 fps)

عدم امکان چرخش خودکار صفحه در مرورگر

عدم امکان مشاهده اسناد آفیس

سونی اریکسون W508  رابط کاربری کاربرپسندی دارد که به وی اجازه تعامل به روش های مختلف با گوشی را می دهد. قابلیت TrackID امکان یافتن آهنگ هایی را که قبلا شنیده اید را به شما می دهد. و قابلیت SensMe به شما اجازه خواهد تا آهنگ ها  را بسته به احساس تان انتخاب کرده و گوش کنید. با حرکت دست می توان آهنگ در حال پخش را تغییر داد . کلیدهای لمسی به کاررفته در گوشی کنترل کاملی را بر روی پخش کننده موسیقی فراهم می کنند. همچنین قابلیت مبتنی بر شتاب سنجی وجود دارد که اجازه می دهد در هنگام دریافت تماس ، صدای زنگ گوشی را قطع کنید.

 

image
 
image

 

image

 

سوکت اختصاصی صوتی و تنها یک اسپیکر نکاتی هستند که می توانند بر علیه سونی اریکسون W508  به کار گرفته شوند. اما در عوض پشتیبانی W508 از 16 گیگابایت کارت حافظه و رادیو FM با RDS به شما اجازه می دهد در تمام اوقات به موزیک های مورد علاقه تان گوش کنید.

امکانات 3G مانند تماس های تصویری و HSPDA برای مرور اینترنت با سرعت بالا با یک مرورگر خوب کامل می شوند. گرچه نبود یک مرورگر برای اسناد آفیس کمی باعث شرمساری این گوشی است ، اما عدم وجود آن باعث نمی شود که Walkman کارش را به خوبی انجام ندهد.

بدون هیچ سخن اضافی در قسمت بعد به بررسی اجزا سخت افزاری سونی اریکسون W508  می پردازیم .

بدنه W508 کاملا از جنس پلاستیک ساخته شده است و هیچ چیز تزئینی در مورد آن به کار نرفته است. حتی با این تغییر قیافه کوچک ، می توان آنرا مشابه W595 سونی اریکسون دانست که ما از آن رضایت کامل داشتیم.

این گوشی تاشو در حالت بسته ابعادی به اندازه 14*50*93.5 میلی متر و وزنی معادل 98 گرم دارد. ضخامت 14 میلی متری واقعا ستودنی است و فقط چند گوشی تاشو با چنین ضخامتی در بازار یافت می شوند.

 

طراحی و ساختار
 

سونی اریکسون  در چند وقت اخیر روی گوشی های تاشو تمرکز نداشته است  و بیشتر گوشی های جدید آن ساده یا کشویی بوده اند. در حقیقت ، به نظر می رسد شکل کشویی گوشی به تدریج از فرم های مورد علاقه بازار خارج می شود. این امر می تواند مطلب جالبی را برای اندیشیدن ارائه دهد اما اکنون زمان تحلیل انتخاب فرم تاشو برای W508 ،توسط سونی اریکسون نیست.

به هر حال ، گوشی های تاشویی که اخیرا عرضه شده اند ، خیلی شبیه به هم به نظر می رسند. بهتر است نگاهی به آن ها بیاندازیم.

فقط برای روشن شدن مطلب ، باید بگویم که سونی اریکسون  W508 و T707 تقریبا شبیه به هم به نظر می رسند . این دو گوشی از یک بدنه و مشخصات یکسان استفاده می کنند. اما یکی از آنها در رده گوشی های Walkman و دیگری در رده گوشی های مخصوص بانوان قرار می گیرند.

سونی اریکسون  W508 گوشی ای با قیمت متوسط است و دلیل این امر با نگاهی نزدیک تر به آن مشخص می شود. اما آنها این محدودیت ها را از شکل طراحی گوشی می دانند . این گوشی تقلیدی کامل از سونی اریکسون  W980 است . اما دلیل آنکه نام این گوشی را در لیست بالا نیاوردیم این است که یک Walkman گران قیمت در یک گوشی ارزان قیمت ترکیب نخواهد شد .

صفحه نمایش W508 قطری معادل 2/2 اینچ دارد که در گوشی های تاشو سونی اریکسون بی نظیر به حساب می آید اما هنوز تا بزرگترین صفحه نمایش های گوشی های تاشو فاصله دارد. فضای اضافی خالی در اطراف صفحه نمایش نه تنها حس خوبی ایجاد نمی کند بلکه به ظاهر گوشی هم صدمه می زند. رزولوشن QVGA و پشتیبانی از 262 هزار رنگ کیفیت تصاویر و خوانایی در زیر نور آفتاب را قابل قبول می کنند اما این صفحه نمایش زاویه دید زیادی در اختیار کاربر نمی گذارد.

دوربین دوم برای تماس های تصویری در بالای صفحه نمایش و در کنار گوشی قرار دارد. این دوربین در T707  وجود ندارد.

 

image

 

صفحه کلید از پلاستیک ساخته شده و تلاشی برای تقلید از یک ظاهر فلزی است. این صفحه کلید کاملا کاربردی و مفید است و حس خیلی بهتری را نسبت به ظاهرش ایجاد می کند. با این حال فکر می کنیم ، صفحه کلید T707 خیلی جذاب تر است اما W508 طراحی ارگونومیک تری نسبت به آن دارد. شاید این تفاوت تنها در محصول پیش تولید احساس شود.

در حالیکه پوسته به کار رفته در هر دو گوشی مسطح است ، کلیدهای W508 بازخورد بهتری دارند و نسبت به کلیدهای T707 کمی برجسته تر هستند که کاملا احساس می شود. این تفاوت های کوچک ممکن است باعث لذت بردن یا عدم لذت بردن از تایپ توسط گوشی شوند.

 

image
 
image

 

کلیدهای چند جهته و کنترلی درست در بالای ظاهر کلیدها جا گرفته اند و کاملا کاربرپسند هستند. کلیدهای مخصوص تماس ، کلید منوی عملکرد و کلید پاک کردن (c) در اطراف کلید چندجهته گرد این گوشی قرار گرفته اند در حالیکه کلیدهای کنترلی در بالای آنها قرار دارند. این کلیدهای مفهومی کمی از کلیدهای به کاررفته در گوشی T707 بزرگترند و امتیاز دیگر را برای W508 فراهم می کنند

کلید چندجهته هیچ مشکلی ندارد اما ممکن است بعضی از کاربران در هنگام استفاده از Walkman ، نورپس زمینه آنرا نبینند. کلید مرکزی برای استفاده بعنوان کلید چندجهته بسیار راحت است و اندازه مناسبی برای آن انتخاب شده است.

کلیدهای صفحه کلید مسطح هستند و نور پس زمینه موجود در گوشی به آن جلوه خاصی می افزاید.

 

image

 

در کناره سمت راست W508 از بالا تا پایین کلیدهای تنظیم صدا ، کلید کشویی مخصوص قفل گوشی و محل قرارگیری کارت حافظه با نوشته M2 وجود دارد. خیلی خوشحال نشوید چون این محل تنها مکان قرار گیری کارت حافظه را مشخص می کند و باید کارت حافظه را از طریق برداشتن کاور پشتی گوشی در آن قرار دهید.این محل تنها در باز کردن کاور پشتی به کمک شما می آید.

 

image
 
image

 

کناره سمت چپ W508 بوسیله پورت استاندارد انتقال سریع داده ها اشغال شده است که هنوز هیچ محافظی برای آن تعبیه نشده است.  امیدواریم که این دو مشکل با گذشت زمان و در گوشی های ارائه شده در آینده از بین بروند. یک سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد می توانست امتیازات زیادی برای یک Walkman به ارمغان بیاورد اما متاسفانه چنین چیزی وجود ندارد.

 

image

 

کناره پایین گوشی تقریبا خالی است و تنها میکروفن در آن قرار گرفته است.

 

image
 
image

 

نمای جلویی گوشی جایی است که شما را قادر به پخش موزیک در جیب تان می کند. این بخش کاملا از پیشقراول  گوشی های Walkman سونی اریکسون  یعنی W980 الهام گرفته شده است و شامل سه کلید اختصاصی لمسی برای پخش موسیقی ، صفحه نمایش بیرونی و دوربین است.

سه کلید اختصاصی موسیقی ، کلیدهای پخش/مکث و کلید های جلو برنده و عقب برنده موسیقی هستند که امکان پیمایش های جزئی در آهنگ ها را هم فراهم می کنند. آیکن های موجود با نور پس زمینه قابل رویت می شوند. همین طور این جا جایی است که کلید کشویی قفل گوشی وارد بازی می شود. و از فشرده شدن تصادفی کلیدها جلوگیری می کند.

 

 

image
 
image

 

image

 

صفحه نمایش ثانویه یک صفحه نمایش با رزولوشن کم و تک رنگ است و اطلاعات زیادی را به نمایش می گذارد. این اطلاعات ، ساعت ، مقدار شارژ باتری ، قدرت آنتن دهی ، نوع شبکه ای که در حال استفاده از آن هستید و همین طور اطلاعات آهنگ هایی که  درحال پخش باشند را به شما نمایش می دهد. خوانایی این صفحه نمایش در زیر نور آفتاب وقعا مایوس کننده است که بخشی از این مشکل به پوشش پلاستیکی براق به کار رفته روی آن مربوط می شود که در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش کاملا با آن ترکیب می شود.

دوربین این گوشی یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی است و قابلیت فوکوس اتوماتیک ندارد. در این بخش یک LED کوچک هم وجود دارد اما بیشتر کاربرد آن برای دسترسی به کنترل های حرکتی در مکان های کم نور است. این به قدری ضعیف است که امکان استفاده از آن در هنگام فیلمبرداری وجود ندارد. همانطور که ذکر شد، به نظر می رسد که این اصلا برای کار با دوربین طراحی نشده است.

 

image
 
image

 

 به دلیل پلاستیک به کار رفته در جلوی گوشی مخصوصا با رنگهای چاپ شده برآن، گوشی ارزان و بی کیفیت به نظر می رسد.این مطلب موجب می شود که سونی اریکسون  W508 به راحتی و با هزینه ای پایین با استفاده از کاور های StyleUp رنگ و روی تازه ای به خود بگیرد.این کاور ها شامل انواعی مانند Sunny Orange، Forest Green ، Architectural Purple ، Mysterious Graffiti ، Midnight Summer ، Splashed Art ، Radial Blue  و یا Street Hip Hop می شوند . تمامی این ها برای افزودن جلوه های رنگی جدید به گوشی به کار می روند.

 

image

 

در پشت گوشی ، لوگوی واکمن و سونی اریکسون  قرار دارند. این لوگو ها مثل همیشه برجسته هستند و باعث می شوند گوشی حتی در روی یک سطح صاف هم لرزان باشد .  در پایین آنها تنها اسپیکر گوشی قرار گرفته است.

 

image

 

در زیر کاور پشتی گوشی ، باتری Li-ion ، اسلات مخصوص کارت حافظه M2 و همین طور اسلات مخصوص سیم کارت قرار گرفته اند. گفته شده است که باتری در حالت آماده به کار تا 400 ساعت دوام می آورد. اسلات کارت حافظه M2 تا حداکثر 16 گیگابایت را پشتیبانی می کند.  کاور پشتی از یک پلاستیک نازک ساخته شده است و به دلیل اینکه برای درآوردن یا جا انداختن آن باید نیروی زیادی وارد کنید ، طول عمر آن به شدت کاهش می یابد.

 

image

 

سونی اریکسون  W508 ابزار قابل اطمینانی است . انتخاب صفحه نمایش تک رنگ بعنوان صفحه نمایش ثانویه آنرا جالب تر می کند و ظاهری قدیمی به آن می دهد.

بدون اغراق باید بگوییم که کلیدهای لمسی بسیار خوب عمل می کنند.  همچنین یکپارچه بودن این کلیدها موجب می شود که به راحتی بتوانید قاب آنرا عوض کنید. 

 

image

 

ساختار منو
 

رابط کاربری سونی اریکسون  W508 همان رابط کاربری معمول این شرکت  است که در بیشتر گوشی های پیشرفته آن ها به کار رفته است.

صفحه اصلی گوشی در همان حالت همیشگی سازماندهی شده است و همان اطلاعات را هم که شامل قدرت سیگنال ها ، شبکه در حال استفاده و وضعیت باتری هستند ،را به شما نمایش می دهد. درست در پایین صفحه نمایش ، عناوین مرتبط با کلیدهای کنترلی گوشی نگاشته شده اند.

 

image

 

طرح بندی های صفحه اصلی همان طرح بندی های همیشگی و استاندارد چهارتایی شامل theme dependent (وابسته به تم)، طرح مشبک 3x4 ، طرح چرخشی و نمایش تکی آیکن ها است. اما اگر شما جدیدا به مشترکین سونی اریکسون  پیوسته اید ، می توانید جزئیات دقیق تری از این رابط کاربری  را در بررسی گوشی C903 این شرکت ببینید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

منوی معروف عملکرد(Activity Menu) اجازه دستیابی سریع به لیستی از علاقمندی های کاربر، وب ، رویدادهای اخیر و البته نرم افزارهای در حال اجرا را می دهد .این قابلیت اخیر باعث می شود که W508 از چند وظیفه گی پشتیبانی کند.

 

image
 
image

 

حالت پرواز(Flight Mode) تنها با سیم کارت کار می­کند و برای فعال کردن این حالت باید گوشی را Reset نمایید.

ظاهر رابط کاربری جذاب و زیباست. بر خلاف گوشی T707 سونی اریکسون ، W508 از یک سنسور شتاب سنج داخلی برای چرخش خودکار صفحه استفاده می کند.  این قابلیت از طریق Media center قابل فعال شدن است.

سونی اریکسون  W508 از تم های Flash Lite استفاده می کند که می توانند رنگ بندی و عکس پس زمینه را تغییر دهند. گوشی ای که در اختیار ما قرار گرفته است ، دارای دو تم پیش فرض است : تم های Clarity و KaleidoScope Black.

نکته خوب در مورد تم های Flash Lite ، پویا بودن آنهاست. ما پیاده سازی های مختلفی از آنها را در گوشی های سونی اریکسون  دیده ایم . برای مثال تم های W508 رنگ شان را بر اساس زمان تغییر می دهند. همچنین تم های فلشی از سونی اریکسون  را دیده ایم که عکس پس زمینه را بر اساس روز ها تغییر می دهند.

هنگامی که تم Kaleidoscope black فعال می شود ، یک لوگوی واکمن در صفحه اصلی نمایش داده می شود که با نگاره های رنگی احاطه شده است . با توجه به شتاب سنج در هنگام چرخش گوشی این لوگو هم می چرخد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

مثل قبل ، شما می توانید از یک نرم افزار به جای یک عکس بعنوان پس زمینه استفاده نمایید.

 

دفترچه تلفن
 

دفترچه تلفن فضایی برای ذخیره 1000 مخاطب و 7000 شماره تلفن در اختیار ما می گذارد. شما می توانید از میان مخاطبان موجود در سیم کارت یا حافظه تلفن یکی را برای مشاهده انتخاب نمایید اما امکان دیدن هر دوی شماره های ذخیره شده در سیم کارت و حافظه تلفن به طور همزمان وجود ندارد.

امکان تنظیم دفترچه تلفن برای ذخیره مخاطبان جدید در سیم کارت نیز وجود دارد. می توان از تمامی مخاطبان موجود یک فایل پشتیبان تهیه نموده و آنرا در کارت حافظه ذخیره کرد.مسلما امکان بازیابی این مخاطبان از فایل پشتیبان نیز وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

نام مخاطبان تنها در یک فیلد نوشته می شوند اما هنوز شما گزینه ای برای مرتب کردن مخاطبان بر حسب نام کوچک یا نام فامیلی را دارید. بعد از وارد کردن نام مخاطبان ، گوشی تشخیص می دهد که کدام یک نام کوچک و کدامیک نام فامیلی است و این کار را خیلی خوب انجام می دهد.مثل همیشه امکان جستجو بوسیله تایپ تدریجی اسامی نیز وجود دارد.

 

 

قابلیت های تلفنی
 

پیش از اینکه ببینیم این گوشی چطور تماس ها را مدیریت می کند ، بهتر است نگاهی به قابلیت جالب این گوشی یعنی کنترل های حرکتی بیاندازیم. در حالیکه این قابلیت را پیش از این نیز در گوشی های سونی اریکسون دیده بودیم(برای مثال در C903) اما هنوز این قابلیت در گوشی های سونی اریکسون  منحصر بفرد باقی می ماند و واقعا شایسته  توجه است.

در این جا طریقه کار کردن با این کنترل حرکتی را به شما توضیح می دهیم. هنگامی که تماسی دریافت کنید ، یا زنگ هشدار به صدا درآید دوربین جلویی سونی اریکسون  W508 فعال شده و از مکانیسم تشخیص حرکت استفاده می کند. چیزی که حتی این روزها در وب کم های ارزان قیمت هم یافت می شود. سپس به محض تکان دادن دستتان در جلوی لنز دوربین ، صدای زنگ تماس یا هشدار قطع خواهد شد.

 

image

 

سونی اریکسون  W508 از قابلیت تماس های تصویری هم پشتیبانی می کند و برخلاف T707 ، W508 برای این کار از دوربین جلویی گوشی استفاده می نماید.

مدیریت تماس های صوتی در گوشی سونی اریکسون  W508 واقعا عالی است و ما در هنگام این کار به هیچ مشکلی که با کیفیت صدا یا آنتن دهی مرتبط باشد، برنخوردیم.صدا ها هم از طریق گوشی و هم از طریق اسپیکر آن به اندازه کافی واضح است.

 

image
 
image

 

پیام رسانی
 

سونی اریکسون  W508 از تمامی انواع رایج پیام ها پشتیبانی می کند . وهمه آنها به جز ایمیل ها از یک inbox مشترک استفاده می نمایند. این گوشی از ارسال ایمیل ها هم پشتیبانی می کند. اما به دلیل نداشتن نرم افزار مرور اسناد نمی تواند از فایل هایی با فرمت های xls یا doc یا pdf را باز کند .

مثل سایر گوشی های جدید سونی اریکسون ، W508 هم از یک مکانیزم مرتب سازی پیام ها که به اصطلاح Conversation Mode (حالت مکالمه ) یا threaded messaging نامیده می شود ، استفاده می کند.

در حالت Conversation  پیام ها به شکل thread نمایش داده می شوند و ارتباطات  SMS با یک مخاطب خاص در اشکال خاصی مانند یک برنامه پیام رسانی فوری(IM) نمایش داده می شوند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

علاوه بر مدیریت تماسهای استاندارد ، سونی اریکسون  W508 از قابلیت اختصاصی مدیریت پیام ها نیز استفاده می کند که تنظیمات مختلفی برای حساب های کاربری و گزینه های برای دسته بندی کردن پیام ها در اختیار کاربر قرار می دهد.  پیام ها می توانند در کارت حافظه یا حافظه تلفن ذخیره شوند و بوسیله ویژگی هایی چون مخاطب ، دسته ، تاریخ و اندازه مرتب شوند.

 

image
 
image

 

image

 

Media Center
 

سونی اریکسون  W508 از یک Media Center مبتنی بر فلش استفاده می کند. در منوی این بخش ، عکس ها ، آهنگ ها ، ویدیو ها ، بازی ها و فیدهای RSS به همراه تنظیمات آن ها یافت می شوند.

در این جا هم سنسور شتاب سنج کار می کند و با چرخش گوشی ، صفحه هم میچرخد.

 

Walkman
 

سونی اریکسون  W508 از نرم افزار Walkman 3.0 بعنوان پخش کننده موسیقی استفاده می کند که تمامی امکانات را مانند W595 که چندی پیش نگاهی به آن انداختیم ،ارائه می دهد.  این نرم افزار از طیف وسیعی از فرمت ها پشتیبانی می کند و چندین حالت اکولایزر پیش فرض نیز دارد که شامل Mega Bass هم می شوند.

علاوه بر آن ها ، امکانات Album Art و همین طور یک قابلیت اختصاصی حرکتی از سونی اریکسون  که مبتنی بر شتاب سنج است به شما ارائه می شود. از شتاب سنج برای چرخش صفحه در این بخش هم استفاده می شود.

همین طور ، پخش کننده موسیقی امکان فیلتر مرحله به مرحله آهنگ هایی را که می خواهید گوشی کنید برای شما فراهم می کند.با استفاده از کلید چند جهته می توانید پخش کننده موسیقی را کنترل کرده و همین طور به لیستی از آهنگ های در حال پخش دست پیدا کنید.

 

image

 

image

 

image
 
image

 

تصاویر متحرک روی صفحه اصلی به تمی که انتخاب کرده اید بستگی دارد.

قابلیت ارتقا یافته کنترل حرکتی (Shake Control) در این جا هم به خوبی کار می کند. برای استفاده از آن ، کلید Walkman در صفحه کلید به شما کمکی نمی کند بلکه باید کلید تنظیم صدا را فشار داده و نگهدارید.

قابلیت ویژه دیگر در  Walkman یعنی SensMe امکان ایجاد لیست های پخش به روشی متفاوت را به شما می دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره SensMe و جزئیات دیگر Walkman Player می توانید به بررسی ما در مورد گوشی W595 مراجعه کنید.

 

عکس ها
 

گالری عکس ، عکس هایی را که ثبت کرده اید به همراه عکس هایی که به طور پیش فرض در گوشی قرار گرفته اند در خود  نگه میدارد. خوشبختانه در اینجا هم امکان چرخش خودکار صفحه با استفاده از سنسور شتاب سنج  وجود دارد و شما مجبور نیستید که به صورت دستی عکس ها را به شکل افقی درآورید.

عکس ها به طور پیش فرض در یک نمایش مشبک 3x4 به صورت عکس های کوچک (thumbnail) نمایش داده می شوند. آلبوم اختصاصی دوربین عکس ها را بر اساس تاریخ ثبت آنها مرتب می کند.

با باز کردن یک عکس ، عکس کوچک به صورت تمام صفحه بزرگنمایی می شود. و با خارج شدن از حالت تمام صفحه نمایش دوباره به همان حالت معمول باز می گردد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

با اینکه گوشی سونی اریکسون  W508 از گیرنده GPS داخلی استفاده نمی کند اما از قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی پشتیبانی می کند. این برچسب گذاری با استفاده از تقسیمات ناحیه سلولی آنتن صورت می گیرد . همچنین امکان جفت کردن گوشی با ابزارهای GPS وجود دارد و با استفاده از آنها نیز می توانید عکس هایتان را به صورت جغرافیایی برچسب گذاری نمایید.

اینکه شما از کدامیک از دو روش GPS یا Cell-ID استفاده می کنید ، فرقی نمی کندو شما می توانید مکان ثبت عکس را روی نقشه ای در گالری عکس مشاهده کنید. علاوه بر آن امکان مشاهده مستقیم مکان ثبت عکس با استفاده از نرم افزار Google Maps نیز وجود دارد.

 

image
 
image

 

ویدیو
 

پخش کننده ویدیویی موجود در Media Center از حرکت سریع روبه جلو و رو به عقب فیلم ها پشتیبانی می کند و رابط زیبا و ساده ای دارد. دسترسی به فایل های ویدیویی از طریق file manager نیز امکانپذیر است .حالت نمایش با چرخش خودکار صفحه می تواند تغییر نماید.

 

image

 

image

 

image
 
image

 

در این بخش همچنین یک بخش اختصاصی مربوط به YouTube وجود دارد که به شما اجازه دسترسی به کلیپ های این سایت ، آپلود ویدیو ،دسترسی به کلیپ های مورد علاقه و مانند این ها را می دهد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

رادیو FM با RDS و قابلیت Track ID
 

رادیو FMی که به همراه سونی اریکسون  W508 عرضه شده است ، امکان ذخیره 20 ایستگاه را دارد و از RDS هم پشتیبانی می کند.این رادیو رابط کاربری ساده ای دارد و امکان استفاده از سیستم شناسایی موزیک Track ID را نیز فراهم می کند. رادیو هم مانند پخش کننده موسیقی امکان پخش در پس زمینه را دارد اما هیچ جلوه تصویری خاصی ارائه نمی دهد.

 

image
 
image

 

image

 

عملکرد Track ID مشابه عملکرد آن در سایر گوشی های سونی اریکسون  مانند C903 است.

 

کیفیت صدا
 

کیفیت صدای گوشی سونی اریکسون  W508 همانند سایر گوشی های میان قیمت این برند ، ویژگی های خاصی دارد. این گوشی مشابه T707 عمل می کند به این معنی که در اکثر آزمون ها امتیازات خوبی کسب می کند اما در پاسخ دهی به فرکانس ها به طور قابل ملاحظه ای با مشکل مواجه است.

پاسخ دهی به فرکانس ها نسبت به قوانین موجود ،انحرافات قابل توجهی نشان می دهند. صدای بم در این گوشی به شدت تقویت می شود اما در فرکانس های میانی این گوشی با مشکل مواجه می شود. چه در حالت استفاده از اکولایزر و چه در حالت عدم استفاده از آن ، نمودار تغییرچندانی نمی کند. و تشخیص تغییرات در هنگام استفاده از اکولایزر مشکل است.

اما از طرف دیگر پاسخ دهی به سایر فرکانس ها خیلی خوب است. مکالمه متقابل استریو ، سطح نویز و کنترل دامنه پویا چیزی از عالی ترین سطح کم ندارد. درک این مطلب که پاسخ دهی به فرکانس ها در W508 نسبت به T707 مناسب تر است ، آسان است. همچنین می توانید متوجه تشابه این این گوشی با سایر گوشی های سونی اریکسون که اخیرا در اینجا بررسی شده اند ، بشوید.

 

image

 

دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت
 

دوربین 3.2 مگاپیکسلی گوشی سونی اریکسون  W508 نیز مانند بسیاری از ابزارها و امکانات این گوشی ، همانند نوع استفاده  شده در گوشی T707 این شرکت است. دوربین این گوشی امکان فوکوس اتوماتیک و فلاش ندارد و حداکثر رزولوشن قابل ثبت توسط آن 2048x1536 پیکسل است. عکس هایی که در این گوشی ثبت می شوند در حالت افقی نگه داشته می شوند وبخشی از صفحه نمایش به عنوان منظره یاب عمل می کند. کلید مرکزی در این حالت بعنوان شاتر عمل می کند.

گزینه هایی همچون تراز سفیدی ، نحوه ثبت عکس ، برچسب گذاری جغرافیایی و جلوه های رنگی متنوع در این گوشی تعبیه شده اند. امکان ثبت عکس های پانوراما هم وجود دارد و شما با گرفتن سه عکس پی در پی با استفاده از حالت panorama می توانید چنین عکس هایی را ایجاد نمایید.

 

image
 
image

 

image

 

کیفیت عکس ها همانند T707 است و فقط کمی نویز در این گوشی باعث ایجاد جلوه های نامطلوب در عکس ها می شود و به آنها شکلی آبرنگی می دهد.

اگرچه گوشی ای که در اختیار ماست یکی از گوشی های پیش تولید است و امکان این که دوربین در محصول نهایی بهتر عمل کند وجود دارد.

بازهم ضبط ویدیویی به رزولوشن QVGA و نرخ 15 فریم در ثانیه محدود می شود. این امکان بسیار مشابه سایر گوشی های سونی اریکسون  در این رده است و ما حتی به خودمان زحمت تهیه نمونه ای از فیلم برداری در آن را نمی دهیم.

 

مرور روان و دلنشین صفحات وب
 

سونی اریکسون  W508 به همراه مرورگر NetFront 3.4 عرضه می شود که صفحه اصلی آن همانند سایر گوشی های جدید سونی اریکسون  مجهزتر شده است. درست در پایین نوار آدرس وجستجو تعداد زیادی آیکن در سه بخش لیست شده اند .رنگ ظاهری مرورگر نیز با هر بار شروع  مجددا آن تغییر می کند.

 

image
 
image

 

image

 

صفحات با جزئیات زیادی به خوبی رندر می شوند. در این مرورگر تنظیمات پیکربندی زیادی در نظر گرفته شده اند. حالت تمام صفحه هم در نمایش عمودی مرورگر و هم در نمایش افقی آن بخوبی کار میکند. متاسفانه در این جا امکان چرخش خودکار صفحه وجود ندارد واین کار را باید بصورت دستی انجام دهید. حالت های مشاهده ای همچون Text Only  ، Pan and Zoom و zoom page  هر برای راحتی کاربر در نظر گرفته شده اند. سرعت پیمایش و panning صفحات در حد استاندارد است.

مرورگر وب گوشی سونی اریکسون  W508 از یک اشاره گر مجازی هم استفاده می کند که کار پیمایش صفحات را آسان می کند. گزینه جالب توجه دیگری که در مرورگر تعبیه شده امکان جستجو در یک صفحه یا Find on page است.

 

امکانات ارتباطی متوسط برای یک گوشی با قیمت متوسط
 

سونی اریکسون W508 در مورد امکانات ارتباطی امتیاز خوبی از خود به جای می گذارد. پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و 3G امکان استفاده از گوشی را در سراسر دنیا فراهم می کنند. همچنین در این گوشی از HSDPA نیز پشتیبانی صورت می گیرد.

علاوه بر امکانات ارتباطی تحت شبکه ، سونی اریکسون W508 از بلوتوث و USB هم حمایت می کند . در این گوشی از پروفایل A2DP هم پشتیبانی صورت می گیرد که امکان گوش کردن به موسیقی از طریق هدست های بلوتوث را مهیا می سازد. و در آخر باید به اسلات کارت حافظه M2 اشاره کنم که اغلب مواقع سریعترین راه را برای انتقال داده ها در اختیار کاربر می گذارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

سازمان دهنده
 

سونی اریکسون  W508 با شماری از ابزارهای مدیریت زمان که در این رده عادی به شمار می آیند عرضه می شود. آیکن مربوط به سازمان دهنده(Organizer) گوشی در منوی اصلی قرار گرفته است و شما را به این بخش راهنمایی می کند . این سازمان دهنده بخش هایی چون File manager ، نرم افزارهای جاوا ، تماس تصویری ، وظایف (Tasks)، یادداشت ها، همگام سازی ، تایمر، کرنومتر ، ماشین حساب در اختیارتان قرار میدهد.

تقویم سه حالت نمایش روزانه ، هفتگی و ماهانه دارد . با افزودن یک تاریخ تولد در دفترچه تلفن ، گوشی از شما در مورد افزودن آن به تقویم سوال می کند.  وظایف می توانند از دو نوع تنظیم شوند : وظایف معمول و تماس های تلفنی .  نوشتن یادداشت ها همانند پیام های کوتاه صورت می گیرد و امکان استفاده از T9 هم در نوشتن آنها وجود دارد.

نرم افزار Alarms به سختی نیاز به معرفی دارد. در این نرم افزار امکان تنظیم 5 نوع مختلف از هشدارها وجود دارد . در هر کدام امکانات مختلفی در اختیار کاربر قرار می گیرد و می توانید برای هر یک از آنها الگوی تکرار روزانه یا هفتگی متفاوتی تنظیم کنید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

بعنوان نرم افزارهای اضافی در این گوشی ، نرم افزارهای AccuWeather ، Music Mate 5 ، Music Quiz و Walk Mate عرضه می شوند که همگی از سری نرم افزارهای معروف واکمن هستند. از آخرین نرم افزار دکر شده می توانید به عنوان پس زمینه هم استفاده نمایید.

به دلیل رایگان بودن و سازگاری با سیستم های عامل گوشی های مختلف و همین طور پشتیبانی از جاوا ، نرم افزار Google Maps For Mobile نیز در این گوشی به طور پیش فرض نصب شده است.

بعد از تعیین نقاط شروع و پایان ، مسیرهای ممکن و راهنمای کلی از طریق اطلاعات موجود در پایگاه داده محاسبه می شوند.

دو نوع حالت مشاهده در این نرم افزار تعبیه شدهاند:حالت ماهواره ای و حالت نقشه . رابط کاربری ساده است. از دیگر ویژگی های این نرم افزار نمایش اطلاعات ترافیکی است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در سونی اریکسون  W508 سه بازی از پیش نصب شده وجود دارد. همه این بازی ها قدیمی وشناخته شده اند: بازهای Bowling  ، Guitar Rock Tour و FMX III .

 

image

 

image
 
image
 

 

سخن پایانی
 

سونی اریکسون  W508 نخستین گوشی تاشو Walkman بعد از عرضه W980 به شمار می رود . این دو گوشی نقاط مشترک زیادی دارند. باعث خوشحالی است که یک گوشی میان قیمت از سری Walkman تقریبا امکاناتی برابر با محصول گران قیمت W980 که تقریبا یک سال پیش عرضه شده بود دارد.

در حالیکه W508 از 8 گیگابایت حافظه داخلی مانند جد خودش برخوردار نیست .اما از کارت حافظه ای تا گنجایش 16 گیگابایت پشتیبانی می کند که پتانسیل ذخیره سازی بالایی را برای آن نسبت به W980 فراهم می کند که حتی اسلات کارت حافظه هم نداشت.

فرستنده FM در این گوشی وجود ندارد( که واقعا ویژگی محصولات گرانقیمت است) و همینطور اسپیکرهای استریو هم در این گوشی وجود ندارد. صفحه نمایش بیرونی این گوشی تک رنگ است اما به هرحال W508 قیمت ارزانتری نسبت به W980 دارد.

اما قصه W508 بدون همزادش از سری T تکمیل نخواهد شد. گوشی T707 سونی اریکسون  که پیش از این آنرا بررسی کردیم ، این دو حتی درجزئیات نیز مشخصاتی شبیه به هم دارند و شاید به جز نام تجاری آن فقط اندکی در طراحی باهم متفاوتند.

T707  امکانات شتاب سنج و Walkman را ارائه نمی کند اما ویژگی های جالب دیگری دارد. غیر از این تفاوت های جزئی در سخت افزار این دو گوشی کاملا شبیه به هم هستند.

اساسا شما نباید لحظه ای در مورد این دو گوشی درنگ کنید چرا که سونی اریکسون  آنها را برای بهبود رتبه اش در بازار ارائه کرده است. اگرچه شاید T707 این خواسته را برآورده نکند اما W508 به دلیل داشتن امکانات گوشی های گران قیمت واکمن می تواند در این مسیر موفق باشد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)