خانهبررسی‌ها
Sonyericsson G705

Sonyericsson G705

G705 یکی دیگر از گوشی­های سونی­اریکسون در سری گوشی­های مخصوص وب می­باشد و شاید بتوان آن را دومین گوشی سونی­اریکسون دانست که دارای Wi-Fi و GPS می­باشد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
مروری بر گوشی  سونی­اریکسون G705

 

G705 یکی دیگر از گوشی­های سونی­اریکسون در سری گوشی­های مخصوص وب می­باشد و شاید بتوان آن را دومین گوشی سونی­اریکسون دانست که دارای Wi-Fi و GPS می­باشد.

 

image
 

image
 
image

 

ویژگی­های کلیدی

 

-        پشتیبانی از 4 باند EDGE/GPRS/GSM و HSDPA 2.7 Mbps

-        GPS داخلی به همراه A-GPS و نرم­افزار Way Finder Navigation

-        Wi-Fi/ بلوتوث 2.0 با A2DP/ USB نسخه 2

-        صفحه نمایش TFT با سایز 2.4 اینچ و نمایش 256 هزار رنگ

-        کلید مخصوص پخش موزیک

-        دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فلاش LED

-        اینترفیس کاربری پیشرفته با امکان Multi-tasking

-        کلیدهای مخصوص مرور صفحات وب

-        Media Center، جستجوی هوشمند، مدیریت پیام­ها

-        رادیو FM با RDS و Track ID

-        کلاینت You Tube

-        حافظه داخلی 120 مگابایت به همراه کارت حافظه 1 گیگابایتی M2

 

معایب اصلی

 

-        استفاده از مواد نامناسب

-        عدم امکان مرور فایل­های آفیس

-        ضبط فیلم به­صورت QVGA با سرعت 15 فریم در ثانیه

-        وجود اسلات کارت حافظه M2 در زیر درب باتری

 

image
 
image

 

با توجه به مشخصات  ذکر شده می­توان گفت درمیان گوشی­های معمولی متوسط بازار، رقیبی نمی­توان برای آن یافت اما به راحتی می‏توان N95 و E66 را از لحاظ امکانات مرور وب و امکانات ارتباطی هم ردیف با G705 دانست.

ابعاد این گوشی 3/14×47×97 میلی­متر و وزن آن 88 گرم است و ساختار جمع­ وجور و زیبایی دارد.

 

image
 
image

طراحی و ساختار

G705 بطور کامل از پلاستیک ساخته شده و ساختاری شبیه به دیگر گوشی­های کشویی سونی­اریکسون دارد. پانل جلویی گوشی از پلاستیک کاملاً مشکی و براق بوده و پانل پشتی و کناره­های آن طلایی می­باشد.

صفحه نمایش گوشی TFT با سایز 2.4 اینچ و قابلیت پخش 256 هزار رنگ است که کل پانل جلویی را اشغال کرده است. در زیر صفحه نمایش، کلید چهارجهته دایره شکل قرار گرفته که در دو طرف آن دکمه­های کنترلی نیم­دایره­ای دیده می­شود. در سمت چپ کلید چهارجهته یک دکمه­ی چند منظوره و نیز دکمه­ی مربوط به منوی Activity و در سمت راست آن یک دکمه­ی چند منظوره، دکمه­ی C و دکمه­ی End قرار دارند.

image
 
image

 

image
 
image

با بازکردن کشوی گوشی، صفحه­کلید عددی/ حرفی  وجود دارد که در میان ردیفهای دکمه­های، برآمدگی­هایی جهت جداکردن سطرها دیده می­شود. ابعاد دکمه­ها مناسب بوده و دارای نور پس­زمینه­ی سفید یکنواخت است. سمت راست­ترین ستون صفحه­کلید، دکمه­های مربوط به وب هستند که در واقع میان­برهایی برای جستجوی وب، زوم روی صفحات و ... هستند و نور پس­زمینه­ی بنفش کم­رنگ دارند. با بسته شدن کشوی گوشی صفحه­کلید قفل می­شود.

image
 
image
 

image

کناره­ی سمت چپ گوشی محل قرار گیری پورت اتصال Fast Port است.

image
 
image

 اسلات کارت حافظه M2 در زیر درب باتری قرار گرفته است. دکمه­های تنظیم ولوم و دکمه مخصوص دوربین در سمت راست قرار گرفته­اند که هردو کوچک بوده و کار با آنها کمی دشوار است.

image
 

image
 
image

در کناره­ی بالای گوشی یک دکمه­ی Play/Stop وجود دارد که به محض فشرده شدن آن، برنامه­ی Music Player باز می­شود که با استفاده از این دکمه می­توان بدون بیرون آوردن گوشی از جیبتان موزیک در حال پخش را Pause یا Stop کنید.

image
 
image

در پشت گوشی، لنز دوربین 3.2 مگاپیکسلی و درکنار آن فلاش LED و سنسور نوری دوربین قرار گرفته است. باتری G705 از نوع پلیمری مدل BST-33 Li-Po است که ظرفیت آن 950 mAh می­باشد و طبق گفته­ی سازنده­ی آن، تا 400 ساعت در حالت آماده به کار و 10 ساعت مکالمه­ی مداوم پایدار است.

image
 

image
 
image

درکل می­توان گفت ساختار بدنه­ی گوشی در حد مطلوبی است. البته سونی­اریکسون می­توانست از مواد بهتری در ساخت بدنه­ی آن استفاده کند. همچنین وجود کارت حافظه در زیر درب پشت گوشی و نیز کلید چهار جهته­ی نامناسب از مهمترین اشکالات آن در این بخش است.

 

image

اینترفیس

به تدریج قابلیت­هایی نظیر Wi-Fi، GPS و چرخش اتوماتیک در گوشی­های طبقه­ی متوسط نیز وارد می­شوند و G705 نیز از جمله همین طبقه می­باشد. اینترفیس این گوشی کاملاً شبیه به اینترفیسی است که در C905 سایبرشات، برخی واکمن­های پیشرفته و نیز در T700 دیدیم.

منوی اصلی گوشی را علاوه بر شبکه­ای 4×3 از آیکن­ها، می­توان به­صورت تک آیکن و یا حالت چرخنده مشاهده کرد. یکی از ویژگی­های مشترک بسیاری از گوشی­های سونی­اریکسون امکان استفاده از گوشی در حالت Flight Mode است. بدین ترتیب که هنگام روشن شدن گوشی می­توان حالت Flight Mode را انتخاب کرد اما G705 برای اینکار در این حالت نیاز به وجود سیم­کارت در داخل گوشی دارد و نیز برای خارج شدن از این حالت باید گوشی Restart شود.

G705 همچنین دارای منوی معروف Activity نیز هست که از طریق آن می­توان به برنامه­های درحال اجرا دسترسی داشت و نیز امکان ایجاد آیکن­های میانبر برای دسترسی سریع به برخی از برنامه­ها در این بخش قرار دارد.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن G705 تفاوت زیادی با دیگر گوشی­های سونی­اریکسون ندارد. این گوشی قابلیت ذخیره 1000 مخاطب و ذخیره 7000 شماره تلفن مختلف را دارد. یعنی برای هر مخاطب می­توان 7 شماره­ی مختلف به همراه اطلاعات دیگری مثل آدرس، ایمیل، تاریخ تولد و ... را ذخیره کرد. می­توان شماره­های روی گوشی یا شماره­های روی سیم­کارت را مشاهده کرد. جستجوی نام­ها بر اساس تایپ تدریجی صورت می­گیرد و امکان مرتب سازی آنها نیز وجود دارد.

 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

قابلیت­های تلفنی

امکانات برقراری ارتباطات تلفنی، دریافت سیگنال و نیز دریافت صدا با این گوشی بسیار راحت و بدون هیچگونه مشکلی است. صدای هنگام مکالمه نسبتاً بلند و واضح است اما از لحاظ وضوح هنوز نسبت به C905 در سطح پایین­تری قرار دارد. در بخش Call log می­تواند آخرین اطلاعات مربوط به انواع تماس­های برقرار شده با گوشی را مشاهده کرد.

امکان جستجوی هوشمند برای شماره­ تلفن­ها و نام­ها وجود داردکه برای این منظور کافیست ارقام شماره یا حرف نام شخص روی صفحه‏ی آماده به کار تایپ شود تا کلیه­ی نام­هایی که آن حروف را دارند به صورت لیست نمایش داده شوند.

 

image
 

image
 
image

ارسال پیام

علاوه بر کلیه امکانات ارسال پیام کوتاه که در اکثر گوشی­های سونی­اریکسون قرار دارند امکان مدیریت پیام­ها شامل دسته‏بندی پیام­ها، تغییر مکان پیام­ها به حافظه­ی سیم­کارت یا حافظه­ی گوشی، مرتب­سازی پیام­ها بر اساس نام، تاریخ، سایز و ... وجود دارد. از انواع پیام­های SMS و MMS و نیز ایمیل پشتیبانی می­شود. با ضمیمه کردن فایل صوتی یا تصویری به SMS می­توان آن را به MMS تبدیل کرد. بخش ایمیل این گوشی مثل بسیاری از گوشی­های پیشرفته دارای تنظیمات پیشرفته­ای است. امکان ذخیره­ی فایل‏های ضمیمه در ایمیل­ها وجود دارد. حتی اگر فرمت فایل برای گوشی ناشناخته باشد. متأسفانه امکان باز کردن و مشاهده­ی فایل­های آفیس مثل .xls، .doc و یا .pdf وجود ندارد.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

مولتی­مدیا

G705 دارای یک موزیک­پلیر فلش­مانند است که از فرمت­های صوتی مختلفی مثل M4A, WMA, WAV, E-AAC AAC+, AAC, MP3 و MIDI پشتیبانی می­کند. همچنین در این بخش نیز چرخش اتوماتیک گوشی قابل استفاده است و نیز می‏توان آن را در پس­زمینه اجرا کرد. با استفاده از تم­های گرافیکی مختلف، رنگ­بندی و نمای ظاهری این بخش تغییر خواهد کرد. پخش فیلم نیز به صورت تمام صفحه امکان­پذیر بوده و امکان حرکت سریع به جلو و عقب وجود دارد.

گالری تصاویر گوشی نیز در این بخش قرار دارد که امکانات مختلفی مثل قرار دادن در پس­زمینه، اعمال افکت و تغییرات و زوم، قرار دادن در Start up، قرار دادن به­عنوان عکس مخاطب و ... را فراهم می­کند. نمای گالری تصاویر به­صورت شبکه­ای است و می­توان عکس­ها را بر اساس ماه و تاریخ مشاهده کرد.

امکان زوم روی عکس­ها وجود دارد اما با کمی تأخیر صورت می­گیرد. یک قابلیت دیگر که در برخی از گوشی­های سونی­اریکسون هم وجود دارد، امکان Track ID است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

دوربین

G705 سونی­اریکسون دارای دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فلاش LED است. اینترفیس این بخش کلیه امکانات استاندارد که در  اکثر گوشی­ها وجود دارد را داراست و یکی از مهمترین آنها Geotagging است. ماکزیمم رزولوشن عکس­های این دوربین 1536×2048 پیکسل و با حجم متوسط یک مگابایت است. منوی تنظیمات به­صورت زیرمنوهای POP-UP و منوی چندگانه از زمان ورود K850 به بازار مشهور شد و در این گوشی نیز به کار گرفته شده که دارای امکانات و تنظیمات مختلفی مثل صحنه، مد عکسبرداری، فلاش، تایمر، افکت، رنگ و ... است. GPS داخلی گوشی اطلاعات جغرافیایی را به عکس اضافه می­کند. عدم وجود فوکوس اتوماتیک و قابلیت­های تنظیماتی محدود از نقطه­ ضعف­های این دوربین هستند.

ضبط فیلم توسط این گوشی با رزولوشن QVGA و سرعت 15 فریم در ثانیه و با فرمت MP4 ذخیره می­شوند.

 

image
 
image

مرورگر وب

G705 دارای مرورگر وب Net Front 3.4 می­باشد که از آن در C905 و T700 نیز استفاده شده است. این مرورگر دارای صفحه نمایش گسترده با مجموعه­ای از میانبرهای کاربردی در زیر نوار آدرس و نوار جستجو است. در روی صفحه­کلید، کلیدهای میانبری برای کار با وب وجود دارد که هنگام بازکردن صفحات وب با رنگ پس­زمینه­ی بنفش روشن می­شوند. پردازش صفحات به خوبی صورت گرفته و تنظیمات این بخش نیز بسیار کامل و جامع است و با امکان چرخش اتوماتیک می­توان صفحات را به­طور تمام صفحه دید. همچنین یک پوینتر موس مجازی به مرور روی صفحات کمک می­کند.

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image
 

امکانات ارتباطی

امکانات ارتباطی گسترده­ای در این گوشی وجود دارد که از جمله آنها پشتیبانی از 4 باند EDGE/ GPRS/ GSM و نیز 3G برای ارتباطات پرسرعت است. همچنین HSDPA نیز قابل استفاده است. USB و بلوتوث نسخه­ی 2 همراه با A2DP از امکانات ارتباطی غیر شبکه­ای آن است. امکان Wi-Fi و GPS به همراه A-GPS تکمیل کننده­ی لیست امکانات ارتباطی این گوشی می­باشند.

ماکزیمم سرعت انتقال از طریق Wi-Fi، 5 مگابیت در ثانیه است. هنگام برقراری ارتباط از طریق Wi-Fi لیستی از hot spot های در دسترس نمایان می­شوند.

image
 
image

 

image
 
image
 

Tasks

G705 مجهز به مجموعه­ی وسیعی از برنامه­های سودمند می­باشد که اکثر آنها زیرمجموعه­ی آیکن Organizer هستند. در تقویم گوشی که در این بخش قرار دارد، امکان مشاهده­ی هفتگی و ماهیانه را فراهم می­آورد و هنگامی که در دفترچه تلفن یک تاریخ تولد اضافه شود به طور اتوماتیک در تقویم نیز ثبت می­شود. در بخش Tasks می­توان کارهای معمولی و یا تماس­های تلفنی را ذخیره کرد. برای Alarms در منوی اصلی آیکنی درنظر گرفته شده که امکان نگهداری 5 ساعت بیداری را دارد. ضبط صوت گوشی نیز محدودیتی جز میزان حافظه­ی خالی ندارد. ماشین حساب نیز از نوع معمولی سونی­اریکسون است. از LED پشت گوشی می­توان به عنوا چراغ قوه استفاده کرد. از جمله برنامه­های دیگر این بخش، Music DJ، Photo DJ و Video DJ هستند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

برنامه­ها

ازجمله برنامه­های نصب شده روی این گوشی، AccuWeather.com است که آخرین اطلاعات مربوط به آب و هوای مناطق مختلف را با اتصال به اینترنت تا پیش­بینی سه روز آینده فراهم می­کند. برنامه­ی Comeks Strips قابلیت اضافه کردن افکت­های بامزه روی عکس­های گرفته شده توسط دوربین را فراهم می­کند. با برنامه­­ی World 3D وضعیت ساعت و کشور مختلف را می­توان دید. برنامه­ی Walk Mate یک گام­شمار ساده است که می­تواند در پس­زمینه اجرا گردد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

موقعیت­یابی

برنامه­ی Google Maps که به راحتی و به­صورت مجانی می­توان آن را از اینترنت دریافت نمود، روی این گوشی نصب شده است. از این طریق امکان یافتن مسیر و موقعیت فروی نقشه فراهم است و فقط کافیست نقطه شروع و پایان مشخص شود تا مسیر بهینه و اطلاعات مربوطه­ی آن روی صفحه نمایان گردد و می­توان این مسیرها را به راحتی ذخیره کرد. یک برنامه Log در بخش سرویس­های موقعیت­یابی کلیه درخواست­ها و عملیات جهت­یابی را ثبت و نگهداری می­کند.

برنامه­­­ی Way Finder Navigator 7.0 از برنامه­هایی است که روی گوشی­های دیگر سونی­اریکسون هم آنها را مشاهده کردیم وامکان مسیریابی به­صورت مرحله به مرحله را فراهم می­کند. این برنامه دارای نمای پیاده­رو، نمای 2 بعدی و ... می­باشد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

همچنین چند بازی مثل Need for speed، شطرنج وتنیس روی گوشی وجود دارد.

 

بازی

سه بازی Brain Juice(بازی فکری و ریاضی)، Jewel Quest 2(پازل) و Super Breakout(سرگرمی)، روی گوشی نصب شده­اند اما می­توان بازیهای جاوای زیادی را از اینترنت دریافت کرد.

 

image
 

image
 
image

درنهایت

علاوه بر ظاهر زیبا، این گوشی دارای امکانات و قابلیت­های بسیار خوبی است و باید گفت اگر این گوشی با داشتن این خصوصیات جزو گوشی­های متوسط قرار دارد، پس گوشی­های پیشرفته­ی آینده چه چیزهای اضافه­تری خواهند داشت؟!؟! به هر حال G705 از بهترین گوشی­های متوسط بازار و سونی­اریکسون می­باشد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)