خانهبررسی‌ها
Sony Ericsson W902

Sony Ericsson W902

دورگه ای از ترکیب از Walkman و CyberShot ، که سعی می کند چیز نویی عرضه کند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۶/۲۲
 

مروری بر گوشی سونی اریکسون  W902 ترکیبی از سری Walkman و CyberShot

 

دورگه ای از ترکیب از Walkman و CyberShot ، که سعی می کند چیز نویی عرضه کند. شما می توانید نام این گوشی را هر چه دوست دارید ، صدا بزنید  اما توجه به این نکته که سونی اریکسون  W902 بهترین دوربین را در میان گوشی های اختصاصی موسیقی داراست ، ضروری است.

دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار برگ جدیدی در دفتر گوشی های  سری Walkman رقم می زند در حالیکه سایر امکانات W902  تماما بر چندرسانه ای بودن آن دلالت می کنند. با توجه به رابط کاربری برجسته سونی اریکسون  ، شما می توانید به انواع امکاناتی چون Media Center با قابلیت چرخش خودکار صفحه ، کنترل های حرکتی و همین طور قابلیت SensMe دست پیدا کنید.

شاید نبود امکاناتی مانند GPS و Wi-Fi در یک گوشی پیشرفته ضعف بزرگی به حساب بیایند ، اما این گوشی همچنان جای مخصوصی بین طرفدارن و وفاداران سونی اریکسون  که دیگر مجبور نیستند بین دوسری Cybershot و Walkman دست به انتخاب بزنند ، خواهد داشت.

 

image
 
image

 

image

 

ویژگی های کلیدی
 
پشتیبانی چهار بانده از GSM و 3G با قابلیت پشتیبانی از HSDPA صفحه نمایش 2.2 اینچی TFT با قابلیت نمایش 262 هزار رنگ و رزولوشن QVGA دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و فلاش LED و قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی از طریق سیستم Cell-ID کلیدهای اختصاصی پخش موسیقی بلوتوث با پشتیبانی از   A2DP و USB 2.0 سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار منوها حافظه داخلی 25 مگابایتی و اسلات کارت حافظه M2 (گوشی در برخی از کشورها به همراه یک کارت 8 گیگابایتی عرضه می شود) نرم افزار ویژه پخش موسیقی Walkman player 3.0 با امکان کنترل حرکتی و قابلیت SensMe رادیو FM با RDS پشتیبانی از چند وظیفه گی ( Multi Tasking ) شماره گیری هوشمند صفحه کلید راحت و مناسب

 

نقاط ضعف اصلی
 
صفحه نمایش کوچک وضوح بیش از اندازه عکس ها و مایل به بنفش شدن اطراف آنها قابلیت فیلمبرداری ضعیف نبود محافظ لنز دوربین نبود نرم افزار مخصوص برای مرور اسناد آفیس کاور باتری ضعیف کلید های مخصوص Walkman و پیاده سازی کنترل های حرکتی چندان کاربرپسند نیست.

مدتی است که سونی اریکسون  W902 عرضه شده است و برای ارائه بررسی تخصصی این گوشی کمی دیر شده است. اما خوب ،خوشحال می شویم که اعلام کنیم  با در اختیار داشتن نسخه کامل این گوشی ، زمان آن فرارسیده تا نگاهی عمیق تر به مشخصات آن بیاندازیم و آنرا مورد بررسی قرار دهیم.

اجازه دهید نگاهی به جایگاه کنونی سونی اریکسون  W902 در بازار بیاندازیم و اینکه این گوشی چقدر در برابر رقبا خوب عمل کرده است.

سونی اریکسون  W902 در فروشگاه ها در حال حاضر با قیمتی معادل 250 تا 270 هزار تومان به فروش می رسد.  با چنین هزینه ای و حتی کمی کمتر از آن ، می توانید گوشی M7500 Emporio Armani از شرکت سامسونگ را انتخاب کنید . این گوشی قابلیت هایی چون جلوه های ویژه شب ، نشانه Armani ، کلیدهای اختصاصی موسیقی و جک استاندارد صوتی 3/5 میلی متری دارد و می تواند به عنوان جایگزین بالقوه ای برای W902 تلقی شود.

علیرغم  این قابلیت های موسیقیایی ، Armani متعلق به بخش دیگری از بازار است و برخی ویژگی ها (و همین طور مگاپیکسل) نسبت به سونی اریکسون  W902 کمتر دارد. خوب هر دوی این گوشی ها ، گوشی های زیبایی هستند و بخش عمده ای از قابلیت هایشان به موسیقی مرتبط است.

خبر جالب تر اینکه ، با پرداخت 50 تا 60 هزار تومان کمتر از هزینه W902 شما می توانید گوشی سونی اریکسون  C902 که از سری Cybershot به شمار می رود ، را تهیه کنید. این گوشی هم امکاناتی چون کاور کشویی دوربین ، چندین میانبر لمسی مخصوص دوربین و قابلیت های موسیقیایی در اختیار شما می گذارد.

گوشی نازک و زیبای 5 مگاپیکسلی دیگر در این رده ، گوشی F480 از شرکت سامسونگ است. این گوشی نبود امکانات ویژه موسیقی را با صفحه نمایش بزرگ لمسی و کیفیت عکس عالی اش جبران می کند.

هنگامی که سخن از موسیقی به میان می آید ، نمی توان از 5800 اکسپرس موزیک نوکیا سخنی نگفت. آخرین گوشی لمسی نوکیا قیمتی تقریبا برابر با سونی اریکسون  W902 دارد. گرچه 5800 دوربین ضعیف تری نسبت به W902 دارد اما از امکاناتی چون رابط کاربری لمسی ، سیستم عامل سیمبین ،  GPS ، Wi-Fi و کیفیت صدای عالی ، برخوردار است. صفحه نمایش بزرگ ، کیفیت خوب ضبط ویدیو و سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد ، رقابت را برای W902 مشکل تر می کنند.

با این همه باید بگوییم ، با خرید یک گوشی Walkman تنها برای سخت افزار آن هزینه نمی کنید ، بلکه بهای یک تجربه بی نظیر از رابط کاربری جذاب این گوشی را  هم می پردازید.شاید قیمت سونی اریکسون W902 در حال حاضر کمی بالا باشد ، اما با افت قیمت گوشی به یک میزان منطقی، می توان W902 را خرید خوبی به حساب آورد.

در قسمت بعد نگاهی به ظاهر ، طراحی و ارگونومی گوشی می اندازیم.

 

محتویات بسته ی خریداری شده
 

در جعبه گوشی سونی اریکسون  W902 تقریبا هر چیزی که نیاز دارید ، یافت می شود. یک شارژر ، کابل USB مخصوص و یک هدست از جمله لوازم موجود در این جعبه اند. این هدست ها همان هدست های استریو با کیفیت هستند که همواره با گوشی های سونی اریکسون  عرضه می شوند. این هدست ، یک هدست دو تکه است و قابلیت های کنترل موسیقی خوبی در اختیار کاربر می گذارد. این هدست به یک سوکت 3/5 میلی متری استاندارد ختم می شود و به همین دلیل می توانید از هر هدفونی که بخواهید به جای آن استفاده کنید.

بهتر از همه این لوازم استاندارد ، کارت خوان M2 عرضه شده به همراه گوشی است که انتقال اطلاعات را به کارت حافظه 8 گیگابایتی عرضه شده ، سرعت می بخشد. برای اولین بار ما این کارتخوان را در جعبه گوشی W910 سونی اریکسون  دیده بودیم. کارتخوان عرضه شده به همراه W902 دقیقا همانی است که به همراه گوشی برتر سری Cybershot یعنی C905 عرضه می شود.

 

image
 
image

 

image

 

طراحی و ساختار

سونی اریکسون  W902 ابعادی معادل11.7*49*110 میلی متر دارد و وزن آن حدود 99/8 گرم است. این گوشی به راحتی در جیب جا می گیرد و بسیار سخت و محکم است. در مورد طراحی این گوشی باید بگویم ، سونی اریکسون  در مسیری تکراری و قابل تشخیص حرکت می کند.حتی قدیمی ترین کاربران سری Walkman با این عقیده که گرچه در گوشی های جدید امکانات جدیدی عرضه می شود اما ظاهر قدیمی آنها همچنان بر جای خود باقی است ، موافقند.

 

image
 
image

 

W902 اولین گوشی از سری Walkman است که با کلید های مخصوص موسیقی در کناره گوشی عرضه می شود که اجازه کنترل سریع پخش کننده موسیقی بدون باز کردن خود نرم افزار ،را به کاربر می دهند. با فشردن و نگه داشتن کلید Play/Stop ، پخش کننده موسیقی در حالت کوچک اجرا می شود و آهنگ از جایی که در بار آخر متوقف شده بود از سر گرفته می شود.

 

image
 
image

 

image

 

نگرانی عمده ما در این بخش به نوع این کلیدها باز می گردد . در گوشی Emporio Armani سامسونگ ، کار کردن با این کلیدها خیلی راحت تر است. Armani هم همان کنترل ها را در سمت راست خود دارد ، اما اداره کردن آنها آسان تر است و لبه های گرد کلیدهای W902  را ندارند.

کلید Walkman در کناره بالایی سونی اریکسون  W902 قرار دارد.این کلید باعث اجرا شدن حالت تمام صفحه نرم افزار Walkman player 3.0  می شود و برای کنترل های حرکتی هم به کار برده می شود. شما با نگهداشتن کلید Walkman و حرکت دست تان ، می توانید به آهنگ بعد حرکت کنید یا آهنگ ها را به طور تصادفی مخلوط نمایید. این قابلیت جدا بر روی کاغذ  جالب به نظر می رسد اما در عمل بسیار آزار دهنده است.

کلید Walkman بسیار سفت است و در هنگام فشردن خیلی کم به پایین می رود که این باعث می شود به سختی متوجه شوید که کلید را به درستی فشار داده اید. علاوه بر این قرار گرفتن این کلید در بالای گوشی کمی خارج از قواعد معمول است و لازم است که گوشی تان را کاملا به بالا یا پایین تکان دهید.

به هرحال اگر شما این حرکات را درست انجام دهید ، ویبره کوچکی به معنای تصدیق فرمان حرکتی شما ایجاد می شود.

 

image
 
image

 

در کناره چپ گوشی تنها پورت اتصال اختصاصی آن قرار گرفته است که همچنان بدون کاور است.گرچه این مسئله را نمی توان  مشکل جدی برای آن تلقی نمود. این پورت برای اتصال هدست هم به کار می رود . قرار گرفتن این پورت در پایین سمت چپ گوشی به نظر زیاد مناسب و راحت نمی رسد.

کناره های بالا و پایین گوشی زیبا هستند. و همانطور که ذکر شد کلید Walkman تنها کلیدی است که در کناره بالایی گوشی قرار گرفته است. در پایین گوشی هم دهنی و لوگوی Walkman قرار دارند.

یک شکاف طولانی در بالای نمای جلویی گوشی به چشم می خورد که خروجی صدای مخاطب واقعی تنها یک چهارم این شکاف را اشغال می کند.در کنار آن دوربین ثانویه برای تماس های ویدیویی و یک سنسور محدود کننده نور قرار گرفته اند.

 

image

 

صفحه کلید گوشی سونی اریکسون  کاملا راحت و مناسب است. اندازه کلیدها و فاصله بین ردیف های کلیدها مناسب است.  تنها فشار کوچکی برای دریافت دستور از طرف کاربر کافی است.

 

image
 
image

 

image

 

کلید های کنترل و چند جهته سونی اریکسون  W902 دایره شکل هستند . سونی اریکسون همیشه از فضای بدنه گوشی به خوبی استفاده می کند و W902 هم نمونه دیگری در این زمینه ست.

کلیدهای شروع و پایان تماس تنها کمی از حد مورد انتظار ما کوچکتر هستند. اما به اندازه کافی برجسته و قابل لمس هستند. تمامی کلیدها به طور دقیقی تنظیم شده اند.

بدون اغراق باید بگوییم که کلیدچندجهته آن کلید کاملی است. نه تنها کار کردن با آن و پاسخ دهی آن خوب است بلکه، رنگ نارنجی به آن جلوه بسیار شیک و زیبایی می بخشد.

نورهای پس زمینه این بخش را جذاب تر می کند.  نورپس زمینه کلیدها ، سفید رنگ است که کاملا خوشایند و دوستانه به نظر می رسد.تنها جایی که این نور کمی می درخشد ، اطراف کلید مرکزی است.

هنگامی که پخش کننده موسیقی در حال اجراست ، نورپس زمینه کلیدها به نارنجی تغییر رنگ می دهد و واقعا جلوه زیبایی به W902 می افزاید.

 

image

 

احتمالا کلیدی که بیش از همه در W902 مورد پسند قرار خواهد گرفت ، کلید اختصاصی دوربین است . اندازه این کلید مناسب است و باعث راحتی کار با آن می شود.  پاسخ دهی به این کلید هم به خوبی و هم با سرعت صورت می گیرد و باعث بالا رفتن کارآیی دوربین در w902 می شود.

گرچه کلیدهای تنظیم صدا که بعنوان کلیدهای بزرگنمایی هم عمل می کنند کاملا مایوس کننده هستند. این کلیدها نازک و مسطح هستند.

هر دوی کلیدهای دوربین و تنظیم صدا هم از همان رنگ کلید چند جهته استفاده می کنند . استفاده از این رنگ برای این کلیدها خیلی جالب توجه نیست.

 

image

 

در پشت گوشی سونی اریکسون  W902 یک دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک و یک فلاش LED و همین طور بلندگوی گوشی قرار گرفته اند.  روزنه مخصوص بند گوشی هم در این بخش قرار دارد.

بخش میانی پشت گوشی سونی اریکسون  W902 با یک طرح پولکی مانند پر شده است و لوگوی سونی اریکسون  را در خود جای داده است.این طرح تا کناره گوشی و مکان قرارگیری کلیدهای پخش موسیقی ادامه می یابد. این شکل گوشی کمکی به  بهتر قرار گرفتن آن در دست کاربر نمی کند اما باعث می شود که گوشی بزرگتر به نظر برسد.

تنها چیز قابل توجه در پشت گوشی صدای آزار دهنده ای است که در هنگام در آوردن کاور پشتی به گوش می رسد. متاسفانه این نقص هنوز وجود دارد و رفع نشده است. روش بازشدن کشویی کاور باتری خیلی خوب نمی باشد. برداشتن این کاور همیشه برای ما مشکل و ناراحت کننده بود.

 

image
 
image

 

image

 

در زیر این کاور باتری 930 میلی آمپری، اسلات مخصوص سیم کارت و کارت حافظه M2 قرار گرفته اند . آنطور که بیان شده است این گوشی در حالت آماده به کار تا 380 ساعت و در حالت مکالمه تا 9 ساعت دوام می آورد. این باتری بیش از حد نیاز کاربران شارژ درخود نگه می دارد.  با پخش متوالی موسیقی ، که کار اصلی یک Walkman است هم این گوشی خیلی سریع خالی نمی شود.با سونی اریکسون  W902 براحتی می توانید روی دو روز استفاده سنگین از گوشی بدون شارژ مجدد آن حساب باز کنید.

 

image

 

کیفیت ساخت سونی اریکسون  W902خیلی خوب است. اما ما به این بخش هم خرده می گیریم.  این بخش در صورتی که پشت آن لرزان نبود و روی سطوح صاف لق نمی زد ، کامل بود. می شد در بدنه گوشی علاوه بر پوشش پلاستیکی از فلز هم استفاده کرد ، اما این مشکل زیاد مهمی نیست.   

این گوشی کلا محکم و سخت است و کار با آن هم برای کاربر راحت است.  استثناهای این مطلب فقط در کلید Walkman  و کنترل های حرکتی که بوسیله آن انجام می گیرد و همین طور کلید های تنظیم صدا یافت می شوند.

 

image

 

صفحه نمایش خوب
 

صفحه نمایش 2.2 اینچی با قابلیت نمایش 262000 رنگ و رزولوشن QVGA واقعا خوب است.  این صفحه نمایش از درخشندگی مناسب و کیفیت تصویر فوق العاده ای برخوردار است.  میزان روشنایی مناسب صفحه نمایش باعث ثبت امتیاز بالایی برای آن در فضاهای بسته می شود.  کارآیی این صفحه نمایش در فضاهای باز و زیر نور آفتاب هم خوب است و با گوشی سونی اریکسون  C905 قابل مقایسه است ، اگرچه کامل نیست اما خوب است. در این قسمت و در بخش نمایش زیر نور آفتاب سونی اریکسون  w902 بهتر از گوشی Emporio Armani سامسونگ عمل می کند.

 

image
 
image

 

image

 

رابط کاربری
 

گوشی W902 سونی اریکسون از پیشرفته ترین رابط کاربری این شرکت استفاده می کند .  این رابط با استفاده از تم های Flash lite قابل سفارشی سازی است و ایستا نگهداشتن آن خیلی سخت است.  این رابط کاربری گزینه های متعدد و گسترده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد و با سرعت خوب ، تجربه لذت بخش کاربر را کامل می کند.

ضمنا ، سونی اریکسون  یک ابزار کوچک تعاملی برای آشنایی شما با رابط کاربری این گوشی در آن قرار داده است.

صفحه اصلی مثل همیشه سازماندهی شده است و در بالای آن اطلاعاتی چون قدرت آنتن دهی ، شبکه در حال استفاده و وضعیت باتری نمایش داده می شود.  در پایین صفحه نمایش و بالای کلیدهای مفهومی (کنترلی ) عناوین مرتبط با  آنها قرار گرفته است.

عکس پس زمینه همیشه در حال حرکت و پویاست و در هنگام فعال بودن پخش کننده موسیقی واقعا زنده به نظر می رسد و حرکات انتقالی روانی را در هنگام توقف یا پخش آهنگ ها به نمایش می گذارد.

 

image

 

طرح بندی های صفحه اصلی همان طرح بندی های همیشگی و استاندارد چهارتایی شامل theme dependent (وابسته به تم)، طرح مشبک 3x4 ، طرح چرخشی و نمایش تکی آیکن هاست. در حالت چرخشی ، سه آیکن در صفحه نمایش ، نشان داده می شوند و آیکن میانی آیکن فعال و انتخاب شده به شمار می رود. آیکن های کناری نیمه پنهان هستند و فقط برای نمایش مورد بعدی به کار گرفته شده اند. پنج آیکن منوی دیگر در پس زمینه به شکل مبهم و تیره نمایش داده می شوند.

در حالت نمایش تک آیکن ، یک آیکن بزرگ در هر بار در مرکز صفحه نمایش داده می شود و یک نوار عمودی در کنار صفحه سایر آیکن ها را در خود نگه میدارد. هیچ یک از این حالت ها با کلیدهای میانبر کار نمی کنند.  تنها حالت مشبک اجازه استفاده از میانبر های صفحه کلید را به شما می دهد.

 

image
 
image

 

image

 

منوی معروف عملکرد(Activity Menu) اجازه دستیابی سریع به لیستی از علاقمندی های کاربر، وب ، رویدادهای اخیر و البته نرم افزارهای در حال اجرا را می دهد .این قابلیت اخیر باعث می شود که W902 از چند وظیفه گی پشتیبانی کند.

 

image
 
image

 

حالت پرواز(Flight Mode)  می تواند تنها با یک سیم کارت کار کند و برای فعال کردن این حالت باید گوشی را Resetنمایید.

ظاهر رابط کاربری جذاب و زیباست.  چرخش خودکار صفحه در Media Center   فعال است و پاسخ دهی نسبتا سریعی دارد. گاهی اوقات چرخش صفحه با تاخیر و کندی انجام می گیرد اما به هرحال تصور میکنم از یک سنسور حساس که دائما بین حالت های افقی و عمودی تغییر حالت دهد ، بهتر است.

 

دفترچه تلفن
 

دفترچه تلفن فضایی برای ذخیره 1000 مخاطب و 7000 شماره تلفن در اختیار ما می گذارد. شما می توانید از میان مخاطبان موجود در سیم کارت یا حافظه تلفن یکی را برای مشاهده انتخاب نمایید اما امکان دیدن هر دوی شماره های ذخیره شده در سیم کارت و حافظه تلفن به طور همزمان وجود ندارد.

امکان تنظیم دفترچه تلفن برای ذخیره مخاطبان جدید در سیم کارت نیز وجود دارد. می توان از تمامی مخاطبان موجود یک فایل پشتیبان تهیه نموده و آنرا در کارت حافظه ذخیره کرد.مسلما امکان بازیابی این مخاطبان از فایل پشتیبان نیز وجود دارد.

 

image
 
image

 

image

 

ویرایش مخاطبان از طریق یک رابط چند لبه (tabbed) صورت می گیرد که در سراسر تلفن کاربرد دارد. پنج لبه در این بخش وجود دارند و جزئیات مرتبط به هم را دسته بندی می کنند.  لبه اول برای اسامی است و لبه بعد ادرس های وب مانند Email ها و آدرسهای صفحات شخصی را در برمی گیرد. لبه سوم برای اختصاص یک عکس ، زنگ خاص ، گروه ، فرمان صوتی و صدای هشدار پیام به کار می رود.  لبه چهارم اطلاعات پستی و در نهایت لبه پنجم فیلد هایی برای ثبت تاریخ تولد و یادداشت ها در اختیار کاربر قرار می دهند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

نام مخاطبان تنها در یک فیلد نوشته می شوند اما هنوز شما گزینه ای برای مرتب کردن مخاطبان بر حسب نام کوچک یا نام فامیلی را دارید. بعد از وارد کردن نام مخاطبان ، گوشی تشخیص می دهد که کدام یک نام کوچک و کدامیک نام فامیلی است و این کار را خیلی خوب انجام می دهد.مثل همیشه امکان جستجو بوسیله تایپ تدریجی اسامی نیز وجود دارد.

 

قابلیت های تلفنی
 

مدیریت تماس های صوتی در گوشی سونی اریکسون  W902 واقعا عالی است و ما در هنگام این کار به هیچ مشکلی که با کیفیت صدا یا آنتن دهی مرتبط باشد، برنخوردیم.صدا ها هم از طریق گوشی مخصوص صدای مخاطب و هم از طریق اسپیکر گوشی به اندازه کافی واضح است .

قابلیت جستجوی هوشمند ، باعث ارتقا امکانات این بخش می شود. این قابلیت، به ارقام یا حروف تایپ شده توسط کاربر توجه کرده و براساس آن ها مخاطبانی که شماره تلفن شان دارای ارقام مورد نظر باشد یا نام شان با حروف تایپ شده آغاز گردد ، را به وی نمایش می دهد.

 

image
 
image

 

اگر از گوشی های سونی اریکسون  استفاده کرده باشید، بخش گزارش تماس های چندلبه ای آن برای شما آشنا خواهد بود. در این بخش چهار لبه قرار دارند و تماس های دریافتی ، تماس های گرفته شده و تماس های بی پاسخ را نمایش می دهند.  هنگامی که چندین تماس با یک مخاطب خاص برقرار شده باشد یا از او دریافت شده باشد ، فقط آخرین تماس نماشی داده می شود.

 

پیام رسانی
 

در کنار عملکرد استاندارد پیام رسانی ، گوشی سونی اریکسون  W902 از یک قابلیت اختصاصی مدیریت تماس ها هم استفاده می کند که تنظیمات مختلفی برای حساب های کاربری و گزینه های برای دسته بندی کردن پیام ها در اختیار کاربر قرار می دهد.  پیام ها می توانند در کارت حافظه یا حافظه تلفن ذخیره شوند و بوسیله ویژگی هایی چون مخاطب ، دسته ، تاریخ و اندازه مرتب شوند.

 

image
 
image

 

سونی اریکسون  W902 از تمامی انواع رایج پیام ها پشتیبانی می کند . وهمه آنها به جز ایمیل ها از یک inbox مشترک استفاده می نمایند.در هنگام ارسال پیام ها ، اگر اندازه پیام از 160 کاراکتر تجاوز کند ، پیامی به شما نمایش داده می شود و شما را متوجه تقسیم شدن کل پیام به دو قسمت جداگانه می نماید.

 

image
 
image

 

در این بخش امکان استفاده از T9 هم وجود دارد.  پیام های MMS و SMS از یک ویرایشگر مشترک استفاده می کنند . در هنگام تایپ SMS می توانید به سادگی و با وارد کردن محتوای چندرسانه ای پیام تان را به MMS تبدیل کنید.  افزودن محتوای چندرسانه ای به پیام ها با استفاده از نوار منویی که در پایین کادر متن تعبیه شده است ، انجام می گیرد . و شما می توانید در MMS ها از عکس ، صدا ، اتصاویر متحرک و یا تصاویر ویدیویی استفاده نمایید.

تنظیمات Gmail به طور خودکار توسط گوشی دانلود می شوند.  گزینه های مشاهده پیام ها به صورت تمام صفحه و تغییر اندازه فونت ها ، امکان مشاهده میزان زیادی از متن را در یک صفحه فراهم می کند. حتی در حالت کوچکترین تنظیمات ، بازهم فونت ها قابل خواندن باقی می مانند.

برای ایمیل ها امکان استفاده از قابلیت مدیریت ایمیل ها وجود دارد که همانند همین قابلیت در بخش پیام ها کار می کند.  ذخیره ضمایم ایمیل های ، حتی اگر نوع فایل قابل تشخیص نباشد ، به راحتی انجام می پذیرد.

به دلیل عدم وجود نرم افزار مرورگر فایل های آفیس ، گوشی امکان باز کردن هیچ کدام از اسنادی که به ایمیل ها ضمیمه شده است را ندارد (مثل Xls ، doc یا pdf) .

 

Media center
 

Media Center بخش اصلی رابط کاربری را در گوشی سونی اریکسون  W902 تشکیل می دهد. در حقیقت این بخش یک گالری برای تمامی فایل هایی است که گوشی می تواند مدیریت کند و تمامی آنها را در یک رابط کاربری جذاب و ساده سازماندهی می کند. این بخش  اجازه دسترسی به عکس ها ، ویدیوها ، آهنگ ها ، بازی ها و فیدهای وب را فراهم می کند. گزینه فعال فبا درخشندگی در اطراف آن نشان داده می شود.

با توجه به مجهز بودن W902 به سنسور شتاب سنج داخلی ، رابط Media Center به طور خودکار با چرخش گوشی می چرخد.

 

گالری عکس عالی
 

گالری عکس سونی اریکسون  W902 از بهترین گالری هایی است که در یک گوشی پیشرفته یافت می شود. این گالری ، ابزاری مناسب برای مدیریت مجموعه وسیعی از عکس ها با قابلیت های ویژه و قابل سفارشی سازی در اختیار کاربر قرار می دهد. برخی از قابلیت هایی که در این بخش تعبیه شده اند عبارتند از : دسترسی به آخرین عکس های ثبت شده توسط گوشی با یک کلیک ، نمایش عکس ها به ترتیب زمانی و قابلیت برچسب گذاری عکس ها برای استفاده در فیلتر کردن آنها .  بوسیله گوشی سونی اریکسون  W902 می توانید تعدادی از عکس ها را بعنوان عکس های مورد علاقه نشانگذاری کرده و از طریق فید عکس های مورد علاقه به راحتی به آنها دست پیدا کنید.

 

image
 
image

 
image

 

تماشای عکس ها ، بخصوص در حالت تمام صفحه توسط سونی اریکسون  W902 بسیار لذت بخش است. در هنگام حرکت به عکس بعد، این عکس یکباره ظاهر نمی شود و بصورت لغزنده از چپ یا راست وارد می شود. و در هنگام خارج شدن از حالت تمام صفحه ، عکس به آرامی به حالت کوچک خود در گالری باز می گردد.

 

image

 

جاییکه قابلیت های تصویری و موسیقیایی گوشی با یکدیگر ترکیب می شوند ، اسلاید شو است. از شما در مورد انتخاب یک حالت که شامل حالت سکوت هم است ، سوال می شود و با این روش یک آهنگ متناسب با احساس تان برای پس زمینه اسلاید شو تنظیم می گردد.

با اینکه گوشی سونی اریکسون  W902 از یک گیرنده GPS داخلی استفاده نمی کند اما از قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی بوسیله Cell ID پشتیبانی می کند. شما می توانید با استفاده از نرم افزار Google maps مکان دقیق ثبت عکس ها را مشاهده نمایید.

 

نرم افزار Walkman
 

گوشی سونی اریکسون  W902 از نرم افزار Walkman 3.0 بعنوان پخش کننده موسیقی استفاده می کند که تمامی امکانات ممکن را ارائه می دهد.  این نرم افزار از طیف وسیعی از فرمت ها را پشتیبانی می کند و چندین حالت اکولایزر پیش فرض نیز دارد .علاوه بر آن، امکانات Album Art و همین طور یک قابلیت اختصاصی حرکتی از سونی اریکسون  که مبتنی بر شتاب سنج است به شما ارائه می شود. از شتاب سنج برای چرخش صفحه در این بخش هم استفاده می شود. همین طور ، پخش کننده موسیقی امکان فیلتر مرحله به مرحله آهنگ هایی را که می خواهید گوش کنید برای شما فراهم می کند.با استفاده از کلید چند جهته می توانید پخش کننده موسیقی را کنترل کرده و همین طور به لیستی از آهنگ های در حال پخش دست پیدا کنید.همانطور که پیش از این نیز گفته شد ، امکان استفاده از کلیدهای کناره گوشی برای کنترل پخش کننده موسیقی نیز وجود دارد.

صفحه Now Playing  ساده است اما در عین سادگی تمامی اطلاعات و کنترل های لازم را نمایش می دهد. با استفاده از کلید چند جهته امکان کنترل پخش آهنگ ها با توجه به اشکال نمایش داده شده در پایین صفحه نمایش وجود دارد. در بالای آنها اطلاعاتی در مورد آهنگ در حال پخش از قبیل Album art ، مدت زمان ، نام آهنگ ، خواننده و آلبوم آن نمایش داده  می شود.

به جای Album art ، می توانید از Visualization ها هم استفاده کنید . اما با توجه به اینکه آنها هم در همان فضای کوچک مربوز به Album art نمایش داده می شود ، نباید انتظار نمایش خارق العاده ای را داشته باشید.

گرچه تصاویر متحرک روی صفحه اصلی نقش آنها را ایفا خواهند کرد .این تصاویر متحرک به تم انتخابی Flash Lite بستگی دارد.

هنگامی که پخش کننده موسیقی را به پس زمینه می فرستید ، نام آلبوم و خواننده با جلوه های گرافیکی خاص در صفحه نمایش ، نشان داده می شود و اگر تم های Flash Lite هم در این حالت فعال باشند ، ترکیب فوق العاده زیبایی ایجاد خواهد شد.

اکولایزرها در W902 به صورت تصاویر تمام صفحه نمایش داده می شوند. امکان ایجاد اکولایزرهای سفارشی هم با توجه به نیاز کاربران تدارک دیده شده است.

 

image
image

 

قابلیت دیگر پیشرفته Walkman در اینجا کنترل حرکتی یا Shake Control  است. این قابلیت به کاربر اجازه تغییر آهنگ در حال پخش یا ایجاد یک لیست پخش تصادفی از آهنگ ها را با یک تکان می دهد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

تمامی کاری که برای استفاده از کنترل های حرکتی باید انجام دهید این است که کلید Walkman را فشرده و گوشی را برای رفتن به آهنگ بعدی ، به سمت جلو ، و حرکت به آهنگ قبلی ، رو به عقب تکان دهید. در حالیکه این ها ترفندهای  جذابی هستند اما استفاده از کلید Walkman موجب سخت شدن به کارگیری آن ها می شود.

قابلیت پیشرفته دیگری که در W902 به کار رفته است ، قابلیتی با نام SensMe است. به جای انتخاب سبک موسیقی یا نام خواننده ، یک سیستم مختصات به شما نشان داده می شود. محور عمودی ، گام یا سرعت موسیقی –از سریع تا کند—و محور افقی حالت –از شاد تا غمناک- را تنظیم می نماید. اهنگ ها به صورت نقاطی نمایش داده می شوند و شما از دایره ها برای مشخص کردن احساس تان استفاده می کنید. همچنین امکان تغییر شعاع یک دایره و استفاده از آن برای آهنگ های موجود در یک لیست پخش هم وجود دارد.

 

image
 
image

 

این قابلیت جالب هم دردسر های خاص خودش را دارد و برای استفاده از آن باید آهنگ ها را از طریق Media Center برچسب گذاری نمود. برای انجام این کار ، باید از مدیر فایل ها برای انتقال آهنگ ها با گزینه فعال تحلیل SensMe استفاده نمایید. برچسب گذاری آهنگ ها به صورت دستی امکانپذیر نیست و شما باید از طریق تحلیل آهنگ ها به وسیله Media manager که مدتی زمان می برد این کار را انجام دهید.  یا این کار را بدون فعال کردن SensMe تا هنگامی که زمان بیشتری در اختیار داشته باشید انجام دهید.

 

کیفیت صدا
 

کیفیت صدای سونی اریکسون  W902 خیلی متغیر است. صدای واضح اهنگ ها در گوشی  و  حس لذت بخشی که ایجاد می کند ، ما را به نتایج بهتر امیدوار می کند.

مطلبی که باعث برانگیخته شدن تعجب ما در مورد W902 می شود ، پاسخ دهی این گوشی به فرکانس هاست. صدای بم در این گوشی به شدت تقویت می شود اما در فرکانس های میانی این گوشی با مشکل مواجه می شود. چه در حالت استفاده از اکولایزر و چه در حالت عدم استفاده از آن ، نمودار تغییرچندانی نمی کند. و تشخیص تغییرات در هنگام استفاده از اکولایزر مشکل است.

ما قبلا هم ، چنین رفتاری را از گوشی های سونی اریکسون  شاهد بوده ایم ، اما این اتفاق تنها هنگام افزایش صدا به میزان ماکزیمم آن رخ می داد.پاسخ دهی W902 به فرکانس ها با کاهش بلندی صدا حتی بدتر هم می شود.

اما از طرف دیگر پاسخ دهی به سایر فرکانس ها خیلی خوب است. مکالمه متقابل استریو ، سطح نویز و کنترل دامنه پویا چیزی از عالی ترین سطح کم ندارد. خودتان می توانید با مشاهده  نتایج زیر در مورد پاسخ دهی W902 به عنوان یک گوشی موسیقیدان به فرکانس ها قضاوت کنید.

 

image

 

رادیو FM
 

رادیو FM گوشی W902 از RDS و TrackID پشتیبانی می کند.  امکان ذخیره ایستگاه ها تا 20 ایستگاه و استفاده از امکان ذخیره خودکار برای جستجو و ذخیره خودکار ایستگاه ها وجود دارد.

 

image

 

رادیو هم مانند پخش کننده موسیقی امکان پخش در پس زمینه و کنترل شدن توسط کلیدهای Walkman را دارد اما بر خلاف آن هیچ اطلاعات و جلوه تصویری خاصی در صفحه اصلی اعم از اطلاعات RDS ارائه نمی دهد.با استفاده از کلیدهای next/Previous می توانید در میان ایستگاه ها حرکت کنید و امکان حرکت به میزان 0.1  مگاهرتز با یک کلیک و فشردن طولانی تر کلید ها برای سوییچ بین ایستگاه ها ذخیره شده ، وجود دارد .

 

پخش کننده ویدیویی
 

پخش کننده ویدیویی W902 ، از حرکت سریع روبه جلو و رو به عقب فیلم ها و همین طور پخش آهسته فیلم ها پشتیبانی می کند . این پخش کننده ، قابلیت پخش ویدیو ها در حالت افقی با سه گزینه ، اندازه عادی ویدیو ،اندازه صفحه و تمام صفحه(که در صورت لزوم باعث حذف قسمت های اضافی ویدیو) را دارد.

 

image
 
image

 

قابلیت جالب این پخش کننده ویدیویی ، قابلیت ثبت عکس از فیلم هاست . این قابلیت به شما اجازه می دهد تا یک فریم از فیلم را بعنوان عکس ذخیره کرده و آنرا به گالری بیافزایید.

 

دوربین:ملاقات Walkman و Cybershot
 

گوشی W902 سونی اریکسون  به یک دوربین 5 مگاپیسکسلی با فوکوس خودکار مجهز است که قابلیت ثبت عکس هایی با ماکزیمم رزولوشن 1944*2592 پیکسل را داراست. اندازه فایل های معمولی ثبت شده با این دوربین کمتر از 1/3 مگابایت است.

 W902 نخستین گوشی از سری Walkman است که می خواهد نشان دهد فقط کاربرد موسیقیایی ندارد و از دوربین 5 مگاپیکسلی اش برای اثبات این ادعا استفاده می کند. از طرف دیگر ، قابلیت فیلمبرداری این دوربین با ویدیوهایی با کیفیت QVGA و نرخ 30 فریم در ثانیه ، مایوس کننده است.

درست در بالای لنز دوربین فلاش LED قرار گرفته است . گرچه این فلاش به اندازه فلاشهای زنون با کیفیت نیست اما در فواصل نزدیک خوب عمل می کند. برای مثال این فلاش در حالت BestPic کار می کند و می تواند نور لازم برای ویدیوها را در مکان های کم نور هم تامین کند. همچنین از این فلاش بعنوان پرتوی کمکی برای فوکوس اتوماتیک استفاده می شود.

اما اجازه بدهید به عقب برگردیم و نگاهی به نکات اساسی این دوربین بیاندازیم. حدس می زنم این دوربین همان دوربینی است که در گوشی C902 شرکت سونی اریکسون  به کار رفته است. تنها تفاوت بین این دو نبود قابلیت تشخیص چهره در گوشی W902 است .

اما هنوز سایر قابلیت های آن از قبیل لرزش گیر عکس و ویدیو خوب ، BestPic ، چرخش خودکار ، حالت ماکرو و برچسب گذاری جغرافیایی عکس ها با استفاده از Cell ID و ... وجود دارند.رابط کاربری دوربین نیز در تمامی آن ، نشان از رابط کاربری سری CyberShot دارد. تنظیمات در منظره یاب در درون یک نوار ابزار نشان داده می شوند و امکان دسترسی به آنها از سریق منوها نیز وجود دارد. مثل همیشه ، در نوار ابزار ، تنظیماتی چون حالت عکاسی ، منظره ، اندازه عکس ، فلاش LED ، تایمر ، تراز سفیدی ، افکت و تنظیمات (چند منویی) وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

لرزش گیر عکس ها برای جلوگیری از تار و مبهم شدن عکس ها در محیط های کم نور به کار می رود اما مثل سایر گوشی ها ، این یک ترفند نرم افزاری است و نمی تواند به اندازه کافی بر عکس ها تاثیر گذار باشد. علاوه براین ، لرزه گیر در مورد سوژه های در حال حرکت نمی تواند کمکی به شما بکند.

حالت ثبت سریع چند عکس BestPic دو حالت متفاوت دارد ، سریع و کند.  در حالت سریع ، دوربین 9 عکس با کیفیت 5 مگاپیکسلی در حدود 1/3 ثانیه ثبت می کند و هر کدام از آنها حجمی دقیقا برابر یک مگابایت دارد. ذخیره تمامی عکس ها در کارت حافظه حدود 15 ثانیه طول می کشد. در حالت کند ، دوربین 5 عکس با وقفه ای حدود 2/5 ثانیه ثبت می کند.

 

image

 

سونی اریکسون  W902 گیرنده GPS داخلی ندارد اما از قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی پشتیبانی می کند. این برچسب گذاری با استفاده از تقسیمات ناحیه سلولی صورت می گیرد و اطلاعات استاندارد GPS را در آنها می گنجاند.این قابلیت حتی در مکان های متراکم شهری که سلول ها بسیار به هم نزدیک هستند  نیز به خوبی کار می کند اما ممکن است در شرایط دیگر اوضاع کمی متفاوت باشد.

هنگامی که در گالری به مرور عکس ها بپردازید ،به گزینه به نام View on map یا مشاهده در نقشه از طریق منوی optionsدسترسی دارید  که امکان ثبت عکس را مستقیما در نقشه و در نرم افزار google maps مشخص می کند. اگر گوشی را با یک ابزار خارجی GPS جفت کنید ، گوشی از آن برای ثبت دقیق مختصات GPS در عکس ها استفاده می کند.

حالت اختصاصی ماکرو در W902 اجازه ثبت عکس هایی از فاصله 10 سانتی متری سوژه را مهیا میکند.  حتی فوکوس در حالت 8 سانتی متری هم در منظره یاب نشان داده می شود اما عکس ها در این حالت کمی تار می شوند. عکاسی بی صدا امکانات دوربین W902 را کامل می کند.

با استفاده از سنسور شتاب سنج ، می توانید بعد از ثبت عکس ها آنها را به صورت افقی مشاهده کنید.

دوربین سونی اریکسون  W902 دقیقا همان دوربین به کار رفته در گوشی C902 این شرکت است. کیفیت عکس ها همان تیرگی ها و روشنی ها را دارد. شاید دوربین  W902 از گوشی های Walkman بهتر باشد اما الگوریتم پردازش عکس ها مشکلات کوچکی دارد که باید برطرف شوند.

عکس ها موج دار به نظر می رسند اما درخشندگی مناسبی دارند. وضوح بیش از حد عکس ها در همه جای آن ها قابل مشاهده است. سطح نویز ها در هر دو حالت رنگی و روشنایی شان ، بیش از حد بالا هستند که می تواند نتیجه وضوح بیش از حد عکس ها باشد. لنز استفاده شده در گوشی نتایج ناقص و قابل مشاهده ای به همراه می آورد و موجب رنجش کاربر می گردد.

در سمت دیگر ، عکس های ماکرو خیلی خوب هستند و جزئیات مناسبی در اختیار کاربر قرار می دهند. رندر رنگ های خیلی از سایر گوشی های سونی اریکسون بهتر است اما هنوز تا کامل شدن فاصله دارد. رنگ ها کمی سردتر از آنچه واقعا هستند ، به نظر می رسند.

البته ، W902 می تواند به ضبط ویدیو با کیفیت QVGA و نرخ 30 فریم در ثانیه هم بپردازد. کلیپ ها در فرمت mp4 ذخیره می شوند و برای هر دقیقه تقریبا فضایی معادل 3 مگابایت اشغال می کنند. جالب است که رسما اعلام شده که دوربین W902 قادر است در هنگام فیلمبرداری صداهای استریو نیز ضبط نماید.

 

قابلیت های ارتباطی
 

W902 از گزینه  های متعدد ارتباطی پشتیبانی می کند. در این گوشی پشتیبانی چهار بانده از GSM/GPRS/EDGE و 3G صورت می گیرد و گوشی را در تمامی نقاط جهان قابل استفاده می سازد.

علاوه بر این با استفاده از HSDPA در نقاطی که پشتیبانی از 3Gسریعترین روش انتقال داده ها را در اختیار کاربر می گذارد. ضمنا این گوشی با UMTS با فرکانس 2100 مگاهرتز کار می کند وبر خلاف C902 ، سونی اریکسون  به صورت نسخه های محلی خاص عرضه نمی شود.

علاوه بر قابلیت های ارتباطی مبتنی بر شبکه ، سونی اریکسون  W902 از گزینه های بلوتوث نسخه 2  و USB هم پشتیبانی می کند.همچنین از پروفایل A2DP هم حمایت بعمل می آید که به کاربر اجازه گوش دادن به موسیقی از طریق هدست های بلوتوث می دهد و در آخر اسلات کارت حافظه M2 که یکی از سریعترین روش های انتقال داده ها است موجود است.

سونی اریکسون  W902 از همگام سازی محلی و از راه دور مخاطبان و رویدادهای تقویم پشتیبانی می کند. همگام سازی محلی با استفاده از outlook و یک PC و همگام سازی از راه دور با سرور ها کار می کنند.

در حالت اتصال USB از چهار حالت ارتباطی پشتیبانی می شود.اولین حالت ، حالت انتقال فایل است که نامش به اندازه کافی گویاست. حالت بعدی ، حالت USB Internet است که در حالتی که می خواهید از تلفن بعنوان مودم استفاده کنید ، کاربرد دارد.

سومین حالت ، حالت Media transfer  است که مستقیما به Windows Media Player متصل می شود و امکان دسترسی به آهنگ های بر روی گوشی،همگام سازی و پخش یا مرتب کردن آن ها را فراهم می کند. و آخرین گزینه ، امکان چاپ مستقیم عکس ها از طریق پرینتر را در اختیار کاربر می گذارد.

 

مرورگر:محدودیت به دلیل اندازه صفحه نمایش

 

image
 
image

 

image
 
image

 

سونی اریکسون  W902 به همراه مرورگر NetFront 3.4 عرضه می شود که صفحه اصلی آن همانند سایر گوشی های جدید سونی اریکسون  مجهزتر شده است و در گوشی هایی نظیر G705 ، C905 و T700 به کاررفته است. درست در پایین نوار آدرس وجستجو تعداد زیادی آیکن در سه بخش لیست شده اند .

این تنظیمات ، دسترسی به محتوای رایگانی مانند ویدیو ، آهنگ ها و بازی ها را در سایت سونی اریکسون  فراهم می کنند. و راهنمایی گام به گام  برای انجام تنظیمات email ها و اتصالات اینترنت مهیا می سازند. رنگ صفحه اصلی مرورگر به شکل پویایی با هربار شروع مجدد مرورگر تغییر می کند.

 

image
 
image

 

صفحات با جزئیات زیاد و پیچیده به خوبی رندر می شوند. همچنین تنظیمات پیکربندی فراوانی در این مرورگر تعبیه شده است. حالت تمام صفحه مرورگر با چرخش خودکار صفحه فعال می شود و صفحات را به صورت تمام صفحه در حالت افقی به نمایش می گذارد. حالت های مشاهده ای همچون Text Only  ، Pan and Zoom و zoom page  هر برای راحتی کاربر در نظر گرفته شده اند. سرعت پیمایش و panning صفحات در حد استاندارد است.

مرورگر وب گوشی سونی اریکسون  W902 از یک اشاره گر مجازی هم استفاده می کند که کار پیمایش صفحات را آسان می کند.

گزینه جالب توجه دیگری که در مرورگر تعبیه شده امکان جستجو در یک صفحه یا Find on page است. با استفاده از این امکان می توانید صفحات بار شده را بگردید و اولین نتیجه جستجو سریعا به صورت لیستی نمایش داده می شود.

اگر از این مرورگر راضی نبودید همیشه می توانید از مرورگر رایگان ، فوق العاده و منحصر بفرد Opera mini استفاده کنید.

 

 

Organizer
 

سونی اریکسون  W902 با شماری از ابزارهای مدیریت زمان که در این رده عادی به شمار می آیند عرضه می شود. آیکن مربوط به سازمان دهنده(Organizer) گوشی در منوی اصلی قرار گرفته است و شما را به این بخش راهنمایی می کند . این سازمان دهنده بخش هایی چون File manager ، نرم افزارهای جاوا ، تماس تصویری ، وظایف (Tasks)، یادداشت ها، همگام سازی ، تایمر، کرنومتر ، ماشین حساب در اختیارتان قرار میدهد.

 

image
 
image

 

تقویم سه حالت نمایش روزانه ، هفتگی و ماهانه دارد . با افزودن یک تاریخ تولد در دفترچه تلفن ، گوشی از شما در مورد افزودن آن به تقویم سوال می کند.  وظایف می توانند از دو نوع تنظیم شوند : وظایف معمول و تماس های تلفنی .  نوشتن یادداشت ها همانند پیام های کوتاه صورت می گیرد و امکان استفاده از T9 هم در نوشتن آنها وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

نرم افزار Alarms از طریق منوی اصلی قابل دسترسی است. در این نرم افزار امکان تنظیم 5 نوع مختلف از هشدارها وجود دارد . در هر کدام امکانات مختلفی در اختیار کاربر قرار می گیرد و می توانید برای هر یک از آنها الگوی تکرار روزانه یا هفتگی متفاوتی تنظیم کنید.امکان افزودن متن و عکس هم به هشدار ها وجود دارد. علاوه بر این ، امکان فعال کردن هشدارها حتی در حالت Silent یا سکوت هم وجود دارد.

 

image

 

نرم افزار Voice recorder محدودیت زمانی در ضبط صدا ایجاد نمی کند و تنها محدودیت در این نرم افزار فضای خالی حافظه است. ماشین حساب همان ماشین حساب همیشگی گوشی های سونی اریکسون  است. کرنومتر و تایمر هم بعنوان نرم افزارهای ضروری در این گوشی تعبیه شده اند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

با استفاده از نرم افزار Light می توان از فلاش LED بعنوان چراغ قوه استفاده کرد. LED را می توان برای مدت معین یا یک دقیقه روشن نگه داشت. این LED می تواند به عنوان علامت SOS هم مورد استفاده قرار گیرد.

 

image

 

نرم افزارها
 

چندین نرم افزار از پیش نصب شده به عنوان نرم افزارهای اضافی همراه گوشی عرضه می شوند:AccuWeather.com ، Music Quiz ، StandBy World 3D و نرم افزار YouTube از این دسته اند.

 

image

 

نرم افزار AccuWeather اطلاعات به هنگام شده ای از وضعیت هوای نقاط مورد علاقه شما فراهم می کند. اطلاعات تامین شده توسط این نرم افزار شامل اطلاعاتی در مورد شرایط هوا در ناحیه انتخاب شده و پیش بینی هوای سه روز بعد است. برای استفاده از این نرم افزار باید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

با استفاده از Music Quiz باید عنوان ، خواننده ، آلبوم و سال عرضه را در اطلاعات آهنگ ها حدس بزنید. ساده تر و مختصر اینکه ، قسمتی از یک آهنگ به طور تصادفی پخش می شود و شما بین 5 تا 30 ثانیه برای حدس زدن فرصت دارید.

 

image
 
image

 

نرم افزار Standby World 3D نرم افزار جالبی است و در آن واحد می تواند زمان را در سه منطقه مختلف دنیا نمایش دهد. پس زمینه این نرم افزار با توجه به تغییر روز و شب در ناحیه های انتخاب شده ، تغییر می کند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

نرم افزار Walk Mate نرم افزاری ساده است که در پس زمینه کار می کند و با استفاده از شتاب سنج ، تعداد گام ها را می شمارد.

 

image

 

و در آخر نرم افزار YouTube وجود دارد که به شما اجازه دسترسی به کلیپ های این سایت ، آپلود ویدیو ،دسترسی به کلیپ های مورد علاقه و مانند این ها را می دهد. این نرم افزار واقعا جالب است و به دلیل یکپارچه شدن با Media Center همیشه مفید واقع می شود.

ضمنا ، امکان دانلود نسخه آزمایش این نرم افزار هم در سایت YouTube وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

سرویس های محلی و مسیریابی
 

به دلیل رایگان بودن و سازگاری با سیستم های عامل گوشی های مختلف و همین طور پشتیبانی از جاوا ، نرم افزار Google Maps For Mobile نیز در این گوشی به طور پیش فرض نصب شده است.با سرویس های محلی می توانید راهتان را پیدا کنید ، اطلاعاتی در مورد موقعیت تان بیابید و موقعیت فتان را ذخیره کنید. برای استفاده از برخی  امکانات این نرم افزار دسترسی به اینترنت ضروری است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

بعد از تعیین نقاط شروع و پایان ، مسیرهای ممکن و راهنمای کلی از طریق اطلاعات موجود در پایگاه داده محاسبه می شوند.با استفاده از افزونه GPS Enabler HGE-100سرویس های محلی عملکردهای کامل GPS را در اختیار کاربر قرار می دهد. امکان استفاده بعنوان راهنمای نقطه به نقطه هم وجود دارد.

دو نوع حالت مشاهده در این نرم افزار تعبیه شده اند:حالت ماهواره ای و حالت نقشه . دسترسی به اطلاعات ترافیکی هم ممکن است .رابط کاربری این بخش جذاب و ساده است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

با استفاده از یک ابزار GPS خارجی نرم افزار Status info فعالیت فرا در واحد km/h و در یک ساعت گذشته ارائه می دهد. وضعیت اتصال GPS  در لبه دوم این نرم افزار قابل مشاهده است.

 

image

 

image
 
image

 

البته ذخیره مسیرها هم به راحتی صورت می گیرد. چند کلیک ، یک عنوان و کمی توضیحات تنها اطلاعات مورد نیاز برای ذخیره محل های مورد علاقه تان هستند.

 

image
 
image

 

image

 

بازی های سرگرم کننده
 

در سونی اریکسون  W902 سه بازی از پیش نصب شده وجود دارد. همه این بازی ها قدیمی وشناخته شده اند: بازی های Jewel Quest2،Need For Speed:Pro Street، FMX III .

اولین بازی یعنی بازی FMX III یک بازی دوچرخه سواری با گرافیک سه بعدی است. شما می توانید کارهای مختلفی از قبیل جمع آوری امتیازات جایزه انجام دهید. همچنین امکان انجام بازی در حالت افقی نیز وجود دارد.

 

image
 
image

 

image

 

بازی Jewel Quest2 یک بازی پازلی است. شما باید قطعات را جا به جا نمایید و آنها را به طلا تبدیل کنید تا به مراحل بعدی برسید.

 

image
 
image

 

Need For Speed:Pro Street یک بازی مسابقه ای با رابط سه بعدی و فوق العاده جالب است. امکان کنترل این بازی با تکان دادن گوشی به سمت چپ یا راست با استفاده از شتاب سنج وجود دارد. اگرچه ما ترجیح دادیم از همان کلید چند جهته استفاده کنیم.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

سخن پایانی
 

سونی اریکسون  W902 گوشی خوب و جذابی است و امکانات چندرسانه ای و عکاسی خوبی دارد. این گوشی از یک پخش کننده موسیقی عالی و صفحه نمایش شفاف و درخشان استفاده می کند و بهتر از همه اینکه اولین گوشی از سری Walkman است که به دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز است. طراحی نسبتا نازک و فضای ذخیره سازی 8 گیگابایتی ارزش بیشتری به این گوشی می افزاید.

متاسفانه سونی اریکسون  W902 صفحه نمایش نسبتا کوچکی دارد و دوربین با کیفیت متوسط که ویدیوهای چندان با کیفیتی هم ضبط نمی کند چندان شایسته یک گوشی گران قیمت نیست.علاوه بر این ممکن است ارائه گوشی هایی از سری Walkman مانند W715 که به GPS و Wi-Fi مجهز هستند ، فروش آنرا تحت تاثیر قرار دهد.

ممکن است لوگوی Walkman و امکانات موجود در این سری باعث شود که برخی برای خرید این گوشی هزینه کنند اما نمی شود به عده ای که با کمتر از 300 هزار تومان هزینه ، گوشی سونی اریکسون  C902 را می خرند ، خرده گرفت.

به هرحال سونی اریکسون  W902 تاثیر مثبتی بر ما می گذارد و ما واقعا از وقتی که با آن گذراندیم ، لذت بردیم. اما با این حال نمی شود این حقیقت را کتمان کرد که این گوشی حدود 270 هزار تومان قیمت دارد. ما از گفتن این جمله متنفریم اما سونی اریکسون  W902 به جای اینکه ترکیبی منحصر به فرد  از سری Walkman و Cybershot باشد  باید منتظر باشد تا با کاهش قیمت و گذشت زمان شاهد  از دور خارج شدن رقیبانش باشد.

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)