خانهبررسی‌ها
Sonyericsson G502

Sonyericsson G502

جیدترین عضو خانواده سونی اریکسون در سری G و با نام G 502 اخیراً معرفی شده است که مهمترین ویژگی آن امکانات گسترده جهت ارتباط با اینترنت است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۸
                                  

 

        مروری بر سونی اریکسون G 502

 

 جیدترین عضو خانواده سونی اریکسون در سری G و با نام G 502 اخیراً معرفی شده است که مهمترین ویژگی آن امکانات         گسترده جهت ارتباط با اینترنت است. ساختار جمع وجور و شیک و قابلیت های بسیار کاربردی از جمله مواردی هستند که در این بررسی به آن ها پرداخته می شود.

image
 

image
 
image

          ویژگی های کلیدی

-          صفحه نمایش 2 اینچی TFT با رزولوشن QVGA و قابلیت نمایش 262 هزار رنگ

-          امکانات ارتباطی GPRS، EDGE و 3G به همراه HSDPA

-          مرورگر وب خوب

-          سایز جمع وجور

-          اسلات کارت حافظه M2

-          دوربین 2 مگاپیکسلی

-          پخش موسیقی و مولتی مدیا

-          صفحه کلید مناسب

-          رادیو FM با RDS

-          بلوتوث نسخه 2.0 با A2DP

-          اتصال USB

           مهمترین معایب

-          کیفیت متوسط تصاویر دوربین

-          ناخوانا بودن صفحه نمایش در زیر نور مستقیم  خورشید

-          عدم وجود دوربین دوم جهت مکالمات ویدیویی

-          عدم امکان دیدن فایل ها آفیس

image
 
image

بازاری که G 502 در آن وارد شده از لحاظ تعداد، بازار شلوغی نیست چرا که در حال حاضر گوشی های انگشت شمار هستند که دارای قابلیت HSDPA، باشند و بنابر این می توان گفت از لحاظ قابلیت های ارتباطی رقبای کمی دارد. شاید بزرگترین رقیب این گوشی در میان محصولات سونی اریکسون K660 باشد. همچنین RAZR maxx V6 از خانواده موتورولا نیز با داشتن HSDPA و مرورگر وب Opera از رقبای مهم است. F330 سامسونگ نیز گوشی تاشو با امکان HSDPA و یک دکمه مخصوص برای پخش موزیک است.

طراحی و ساختار

G 502  دارای ابعاد 13.5×46×109 میلیمتر و وزن 83.5 گرم است. که می توان با این مشخصات آن را جزو گوشی های سبک و جمع وجور قرار داد. از لحاظ ظاهری ویژگی های G 502 شبیه به بسیاری از گوشی های سونی اریکسون است. بدنه آن کاملاً از جنس پلاستیک است اما هم ظاهر خوبی دارد و هم کیفیت بدنه و قدرت و استحکام آن بسیار خوب است. صفحه نمایش این گوشی 2 اینچ با رزولوشن QVGA است که می توان گفت در بازار امروزی موبایل این سایز  و این رزولوشن در حد متوسط است در زیر صفحه نیز یک بخش D-pad (کلیدهای 4 جهته) به همراه 6 کلید کنترلی و چند منظوره قرار دارد و در زیر آن صفحه کلید شماره ای قرار دارد که روی هم رفته طراحی و ترکیب خوبی دارند.

image

در کناره سمت چپ اسلات کارت حافظه M2 است. در واقع کارت حافظه گوشی در زیر درب باتری قرار گرفته. دکمه تنظیم ولوم گوشی و نیز دکمه مخصوص دوربین در سمت راست گوشی قرار گرفته اند. در کناره پایین گوشی پورت اتصالی ( برای اتصال شارژر، کابل دیتا و هدفون) و میکروفون گوشی قرار گرفته است.

image
 
image

 

image

 

image
 
image

در پشت گوشی دوربین 2 مگاپیکسلی و بلندگوهای گوشی قرار دارند. با باز کردن درب پوشت، باتری پلیمری با ظرفیت 950 mAh قرار دارد که قابلیت 10 ساعت مکالمه مداوم 304و ساعت ماندگاری در حالت آماده به کار را دارد. با استفاده متوسط می توان تا 4-5 روز، روی داوم باتری حساب کرد.

 

image
 
image

 

image
 
image

صفحه نمایش

همان طور که قبلاً هم ذکر شده G502 دارای یک صفحه نمایش TFT با سایز متوسط 2 اینچی و رزولوشن QVGA است. که البته از لحاظ کیفیت و قیمت نسبت به گوشی های مشابهی که در بازار وجود دارند بسیار متناسب است. متأسفانه  ناخوانا شدن صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید از معایبی است که در اکثر گوشی های سونی اریکسون وجود دارد.

 

image

صفحه کلید

صفحه کلید G502 هیچ نکته خاص و منفی ای ندارد. کلید 4 جهته بسیار راحت و مناسب قرار داده شده و با کمی کار به آن عادت خواهید کرد. دکمه های صفحه کلید نیز سایز مناسب داشته و فضای خالی اطراف آن ها باعث می شود میزان خطا در هنگام تایپ کاهش یابد. نور پس زمینه کلیدها نیز یکنواخت و مناسب است و کار با آن ها در تاریکی بسیار راحت است.

 

image

اینترفیس کاربردی

اینترفیس G502 مثل بسیاری از گوشی های سونی اریکسون است و البته ویژگی  خاص نیز برای آن تعریف شده است . در بخش پخش موزیک، نرم   افزار Walkman 3.0 و در بخش دوربین اینترفیس Cyber-Shot SE نسخه 2.0 و نیز پشتیبانی تم های Flash Lite هستند. ساختار منو G502 نیز همان منوی همیشگی سونی اریکسون است البته آیکن های زیبا و افکت‏های گرافیکی بسیار جالبی هنگام حرکت بین منوهای مختلف وجود دارد.

image
 

image
 
image

منوی معروف Activity امکان دسترسی سریع به برنامه های خاص و پر کاربرد را فراهم می کند. در منوی Running Apps برنامه هایی که در حال اجرا هستند را می توانید ببینید. در منوی activity همچنین می توان آخرین برنامه های استفاده شده نیز دسترسی داشت.

image
 

image
 
image

مثل برخی از گوشی های دیگر سونی اریکسون قابلیت Flight wode در این گوشی وجود دارد که هنگام روشن شدن گوشی می توان آن را انتخاب کرد. متاسفانه برای کار در این مد باید سیم کارت درون گوشی وجود داشته باشد. 5 تم نصب شده روی این گوشی وجود دارند.

 

دفترچه تلفن

امکان ذخیره 1000 مخاطب و در کل 7000 شماره تلفن در این گوشی وجود دارد. می توان مخاطب ها را بر اساس نام و نام خانوادگی مرتب کرد. هم زمان  می توان شماره های سیم کارت و یا گوشی را نمایش داد. جستجو بر اساس تایپ تدریجی نام فرد انجام می شود. برای  هر مخاطب امکان ذخیره اطلاعات مختلف در تب های مختلف وجود دارد هنگام ذخیره تاریخ تولد برای یک فرد. این تاریخ در تقویم گوشی ثبت می شود و برای آن یاد آوری می کند.

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

امکان مشاهده آخرین تماس ها در 4 تب مختلف در بخش Call Log قرار دارد. امکان جستجوی هوشمند که لیستی از مخاطب هایی که شامل حروف یا شماره مورد نظر باشند را نمایش می دهد، فراهم است. بلندگوی G502 برای هنگام مکالمه از لحاظ کیفیت و بلندی صدا در حد بسیار خوب است.

ارسال پیام

علاوه بر همان برنامه های معمول و استاندارد سونی اریکسون که در همه گوشی هایش وجود دارد، G502 دارای یک سری تنظیمات اضافه تر مثل امکان طبقه بندی کردن پیام ها، قرار دادن پیام ها در حافظه گوشی، مرتب کردن پیام ها بر اساس طبقه بندی، تاریخ، سایز، نام ارسال کننده و ... را دارد که بسیار کاربردی و جالب عمل می کنند.همه پیام های مثل SMS، MMS، Ems دارای یک صندق ورودی هستند و فقط ایمیل ها در صندق ورودی مجزا خود ذخیره می شوند. متاسفانه این گوشی امکان باز کردن و خواندن فایل های آفیس و pdf را ندارد و بنابر این فایل های ضمیمه ایمیل ها را نمی توان باز کرد. یک امکان دیگر این گوشی مشاهده پیام ها و ایمیل ها در حالت تمام صفحه و با امکان تغیر فونت است.

 

image
 
image

مولتی مدیا

بایک کلیک می توان وارد منوی مولتی مدیا که انواع مختلف فایل ها در این بخش بصورت دسته بندی شده  و در بخش های جداگانه قرار گرفته اند شد. البته امکانات این بخش نسبت به نرم افزار واکمن خیلی کمتر است اما گزینه های لازم و کار آمد را داراست. متاسفانه در این گوشی شتاب سنج برای حرکت صفحه از حالت عمودی به افقی در هنگام چرخش گوشی، وجود ندارد.

image

یکی از بهترین ویژگی های این گوشی در بخش گالری تصاویر است که می توان در آن به همه عکس ها دسترسی داشته و نیز در بخش تصاویر دوربین می توان با استفاده از نوار زمانی، عکس های مربوط به زمان های مختلف را مشاهده کرد. امکان تماشای تصاویر در حالت تمام صفحه وجود دارد و در حالت نمایش اسلایدی تصاویر از سمت چپ به راست دیده می شوند. سرعت پردازش گوشی در این بخش بسیار خوب و مناسب است.

در بخش موسیقی G502 دارای نرم افزار Walkman 3.0 است که علاوه بر تنظیمات و گزینه های مختلف و امکانات زیاد، قابلیت پخش بسیاری از فرمت های موسیقی را دارد. از کلید 4 جهته گوشی می توان برای کنترل موزیک ها و جلو عقب زدن آن ها استفاده کرد.

image
 
image
 

image
 
image

رادیوی FM این گوشی با قابلیت RDS امکان ذخیره 20 ایستگاه رادیویی را داشته و علاوه بر دارابودن اینترفیس مناسب و زیبا از امکان Track ID برای شناسایی موزیک ها برخوردار است.

image
 

image
 
image

G502 دارای یک پخش کننده ویدیویی بسیار خوب با امکاناتی نظیر حرکت سریع به جلو، پخش مجدد و حرکت آهسته را دارد. می توان فیلم ها را در حالت افقی و تمام صفحه مشاهده کرد. یک قابلیت فوق العاده این بخش، امکان گرفتن عکس از فیلم در حال پخش است.

 

دوربین

دوربین 2 مگاپیکسلی این گوشی قابلیت عکس برداری با ماکزیم رزولوشن 1200×1600 پیکسل است. اینترفیس دوربین این گوشی نیز بسیار شبیه به چیزی است که در گوشی های سایبر شات سونی اریکسون دیدیم و دارای امکانات و تنظیمات بسیار خوبی است. منو تنظیمات در این گوشی بصورت نوار هایی در کناره ها قرار دارند. ستون سمت چپ نمایانگر ویژگی ها و یا قابلیت های گوشی است و در سمت راست می توان دید که از چه ویژگی ای استفاده می شود. برخی از تنظیمات مهم گوشی امکان تنظیم کیفیت تصویر،محل ذخیره عکس ها، صدای شاتر دوربین، شمارنده و ... هستند. کیفیت عکس های گرفته شده با این گوشی همانطوری که حدس می زنید در حد متوسط است اما نسبت به دوربین های 2 مگاپیکسلی دیگر بازار از لحاظ پردازش رنگ و بکارگیری رنگ ها زیبا خوب عمل می کند.برای ضبط فیلم، G502 بارزولوشن QVGA و با سرعت 15 فریم در ثانیه فیلم ضبط می کند و کیفیت فیلم ها نیز نسبتاً متوسط است.

 

image
 

image
 
image

قابلیت ارتباطی

G502 که یکی از گوشی هایی است که در زمینه ارتباطی بخصوص قابلت اتصال پر سرعت اینترنت حرف اول را می زند، دارای قابلیت های ارتباطی GPRS، EDGE، 3G است و نیز از تکنولوژی HSDPA برای ارسال و دریافت پر سرعت دیتا برخوردار است.علاوه بر این، امکان اتصال بلوتوث و USB نسخه 2.0 با پشتیبانی از پروفایل A2DP که امکان گوش دادن به موسیقی از طریق هدست بلوتوث را فراهم می کند نیز وجود دارند.

 

مرورگر وب

G502 دارای آخرین نسخه مرورگر Net Front 3.4. است که علاوه بر ساده بودن، امکانات جالب و خوبی دارد. می توان صفحات وب و الخصوص HTML را در حالت تمام صفحه مشاهده کرد. یک نشانگر ماوس مجازی نیز برای مرور صفحات به شما کمک خواهد کرد. یک قابلیت بسیار جالب Find on page است که عبارت مورد نظر شما را در صفحه وبی که باز شده جستجو می کند .

برنامه ریز

برنامه ریزی وتنظیمات فعالیتها در این بخش بسیار ساده و خوب انجام می شود . برنامه های استاندارد این بخش        عبارتند از :

 - تقویم که امکان نمایش روزانه ، هفتگی و ماهیانه را دارد . همچنین تاریخ تولدهایی که در دفترچه تلفن ذخیره شده اند در اینجا به روز مربوط تخصیص داده شده اند .

- زنگ بیداری با قابلیت تنظیم 5 زمان مختلف با موزیکهای خاص و قابلیت تکرار در روزهای مختلف .

- Tasks برای ذخیره و نگهداری فعالیتهایی که باید انجام شوند مثل برخی تماسها .

- Notes  برای نگهداری نوشته های مهم که اینترفیس آن شبیه به اینترفیس تایپ SMS است .

- ماشین حساب استاندارد با قابلیت های محدود

- شمارشگر معکوس

- تایمر

- ضبط صوت

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image

 

image
 
image

نرم افزار

برنامه Accu Weather آخرین اطلاعات را از وضیعت آب و هوای منطقه مورد نظر شما به همراه پیش بینی آب و هوای 3 روز آینده را فراهم می کند . البته برای استفاده از این برنامه باید اتصال به اینترنت برقرار شود . برنامه Converter امکان تبدیل واحد در 6 مقیاس مختلف دما ، حجم ، فاصله ، سرعت و وزن و مساحت را دارد . برنامه معروف googre map هم در این گوشی وجود دارد . یک بازی با نام Qvadra pap نیز در این گوشی وجود دارد .

 

image

در نهایت

               G502 از جمله گوشی های کار آمد و پر قابلیت در عرصه ارتباطات و بخصوص اینترنت است . با وجود برخی محدودیتها مثل                صفحه نمایش کوچک و یا دوربین متوسط ، از گوشی های پرطرفدار است و بخصوص با قیمت مناسبی که دارد فروش                      خوبی را خواهد داشت . 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)