خانهبررسی‌ها
Sony Ericsson G900

Sony Ericsson G900

سبک شلوغ زندگی کاربر امروزی ایجاب می­کند که وی در برنامه­ریزی­هایش از وجود یک دستیار یا ابزاری برای مدیریت کارهایش کمک بگیرد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۶/۳۱
مروری بر گوشی سونی­اریکسون G900
 

سبک شلوغ زندگی کاربر امروزی ایجاب می­کند که وی در برنامه­ریزی­هایش از وجود یک دستیار یا ابزاری برای مدیریت کارهایش کمک بگیرد. سونی­اریکسون برای این نوع کاربران یک گوشی از سری G خود را پیشنهاد می­کند که دارای سازماندهی شخصی بی درد سر و با کاربرد آسان و همچنین دسترسی آسان به اینترنت می­باشد.

با این حال این گوشی پیچیدگیهای سایر گوشیهای هوشمند را ندارد.

این گوشی با نام G900، سردمدار گوشیهای سری G سونی­اریکسون به شمار می­آید و در زمره گوشیهای درجه یک بازار قرار می­گیرد. G900 سونی­اریکسون از نوعی رابط کاربری جدید سیستم عامل سیمبین بهره می­گیرد و در عین حال کار با آن سهل و آسان است.

این گوشی درست مانند برادر کوچکتر خود یعنی G700، به صفحه نمایش لمسی مجهز است که می­توانید روی آن بنویسید و موضوعات و یادداشتها را ترسیم کنید. تصاویر گرفته شده توسط دوربین 5 مگاپیکسلی گوشی G900 از کیفیتی بالا برخوردار بوده و دسترسی به اینترنت از طریق Wi-Fi امکان­پذیر است.

 

محتویات جعبه بسته­بندی:
 

در داخل بسته خریداری شده، هندزفری یک تکه، شارژر، کابل USB، قلم مخصوص، سی­دی نرم­افزار و کتابچه راهنما موجود می­باشد.

 

image

طراحی  ساختار
 

اولین نکته­ای که درمورد طراحی G900 سونی­اریکسون توجه هر کاربری را به خود جلب می­کند، ضخامت 4.9 میلی­متری و وزن کم و سبک بودن آن است. ابعاد این گوشی باعث می­شود در جیب بسیار راحت و آسان قرار گیرد.

image
 
image

 

image
 
image

 

image

صفحه نمایش 2.4 اینچی این گوشی از رزولوشن یا به عبارتی وضوح تصویر 320*240 پیکسل برخوردار بوده و بنابراین شایسته اعطای رتبه نسبتا خوبی است.

رنگها در این صفحه نمایش تا حدودی کم رنگ­ می­باشند اما خوشبختانه حتی در نور مستقیم خورشید هم صفحه همچنان قابل استفاده و خواناست.

قابلیت لمسی این صفحه بسیار عالی است اما صرفا دارای هشدار صوتی است و قابلیت بازخورد لرزشی ندارد. بنابراین در محیطهای پر سر و صدا کاربر را با مشکل روبرو می­کند.

برای وارد کردن متن از طریق صفحه نمایش گوشی از روش تشخیص دست خط هم استفاده می­شود. بنابراین استفاده از قلم در این مورد چندان هم دردسر ساز نخواهد بود.

image

کلید چهارجهته زیر صفحه نمایش واقع شده و 4 کلید دیگر در اطراف آن موجود می­باشند. کلیدهای بازگشت، کلید حذف، کلید میانبر Message و کلید میانبر یادداشت.

در پایین صفحه نمایش دو کلید مجازی چندمنظوره وجود دارد که روی صفحه نمایش ظاهر می­شوند. در ابتدا کاربر ممکن است به اشتباه آنها را بفشارد. کار با کلیدهای صفحه کلید بسیار راحت می­باشد.این دکمه­ها به اندازه کافی برجسته هستند و به راحتی حرکت می­کنند.

image

در سمت راست گوشی دکمه­های تنظیم صدا، دکمه قفل همزمان صفحه نمایش و صفحه کلید و کلید میانبر دوربین مشاهده می­شود. متاسفانه این کلیدها نه تنها نامرغوب به نظر می­رسند بلکه حرکت آنها نامحدود و در نتیجه استفاده از آنها دردسر ساز و مشکل است.

image

سمت چپ گوشی شامل بخشهایی همچون قسمت اتصال شارژر، چراغ LED(که در صورت داشتن تماس به رنگ سبز چشمک میزند و هنگام شارژ نیز دائما روشن خواهد بود) و درگاه کارت حافظه M2 می­باشد.

image

 متاسفانه برای استفاده از کارت حافظه M2، کاربر مجبور است درپوش پشتی گوشی را جدا کند که این هم کار آسانی نیست.

image

به طور کلی G900، گوشی نیست که توجه علاقه­مندان به مد و گوشیهای مد روز را به خود جلب کند اما با این وجود ابزاری است که کار با آن برای کاربر نسبتا راحت است.

 

رابط کاربری

گوشی G900، از رابط کاربری Symbian UIQ 3.0 بهره­مند است که البته تغییرات و اصلاحاتی جزئی در آن صورت گرفته است. بنابراین رابط کاربری آن شباهت زیادی به رابط کاربری گوشی P1 این کمپانی دارد. درست با همان امتیازها و معایب.

در سری G گوشیهای تلفن همراه سونی اریکسون کاربر ملزم به استفاده از صفحه نمایش لمسی نیست و عملکردهای لازم از طریق دکمه­های سخت­افزاری گوشی نیز امکان­پذیر است. این ویژگی کار را برای کاربرانی که به کار با صفحه نمایشهای لمسی عادت یا علاقه ندارند آسان می­کند.

هنگام کار با صفحه نمایش لمسی گوشیهای سری G سونی­اریکسون هم می­توان از انگشت هم استفاده کرد و هم قلم مخصوص. بعلاوه اغلب آیکنهای آن به اندازه کافی بزرگ هستند و کار با آنها به وسیله انگشت بسیار آسان است.

تغییراتی نیز در ردیف آیکن­های واقع بر روی صحفه اصلی گوشی صورت گرفته است. این تغییرات شامل میانبرهای ساده­ای(مانند آنچه در P1 مشاهده می­شود) نیست بلکه نوعی Plug-in است که می­توان آن را به دلخواه شخصی سازی کرد.

image
 
image

در کنار پرکاربردترین قابلیتها مانند منوی اصلی، قابلیت پیام­رسانی، قرار ملاقاتها، تماسهای دلخواه و منوی میانبر، می­توانید موارد زیر را نیز به ردیف مورد نظر اضافه کنید: آلارم­ها، موزیک­پلیر، بوک­مارکها، فیدهای خبری (RSS)، ساعت جهانی، Task و گالری.

image
 
image

با این کار زندگی را برای خود آسانتر ساخته و جستجوهایتان از طریق منوی اصلی را به حداقل کاهش می­دهید. این برنامه­ها هنوز هم جا برای بهینه سازی دارند. به عنوان مثال می­توان آنها را مجددا مرتب کرد. جستجو در منوهای G900 تنها از طریق کلید چهار جهته است که کاربر را به زحمت نمی­اندازد.

به طور کلی این مورد ظاهرا نسبت به کاربردهای استندبای و کاربردهای مشابه در سایر گوشیها (مانند LG KF700 و Samsung F480) بهتر عمل می­کند و به گوشیهای هوشمند مدرن مانند HTC Touch Diamond شباهت دارد.

نسخه دیگری نیز برای صفحه نمایش گوشی G900 وجود دارد با نام Business که در آن آیکنها به سادگی به عنوان میانبرهایی برای عملکردی خاص عمل می­کنند اما منوی آن می­تواند بیش از 15 برنامه کاربردی را به دلخواه شما در خود جای دهد.

 

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن گوشی G900 دستخوش تغییرات جدی نشده و درست شبیه دفترچه تلفن گوشیهای غیر هوشمند این کمپانی است. این دفترچه، از لیستی شامل نام و شماره تماس تشکیل شده است. جستجو بین شماره‏ها نیز صرفنظر از نحوه مرتب سازی دفترچه، تنها از طریق نام کوچک صورت می­گیرد. به عبارت دیگر اگر تنظیمات را طوری انجام داده­اید که ابتدا نام خانوادگی نمایش داده شود، مرتب‏سازی صرفا بر اساس نام خانوادگی صورت می­گیرد که البته بسیار دشوار است. هنگام اضافه کردن تماس جدید، امکان اشتباه وجود ندارد همه مراحل آسان و واضح است و فیلدها به نوارهایی تقسیم می­شوند. درست مانند گوشیهای استاندارد سونی­اریکسون. علاوه بر این در صورت نیاز به راحتی می­توانید فیلدهای شماره جدید و ایمیل را اضافه کنید و با هیچ  محدودیتی مواجه نخواهید بود.

image

از یک نوع فیلد هر چند بار که بخواهید می­توانید اضافه کنید. این مقوله در گوشیهای مجهز به پلت­فرم S60 نیز به چشم می­خورد و بسیار بهتر از فیلدهای ثابت گوشیهای مجهز به ویندوز موبایل است.

image
 
image

در صورت تمایل می­توانید آهنگ زنگ و تصویر Caller Id اختصاصی را هم اضافه کنید. برای این کار، گوشی حتی این امکان را به شما می­دهد تا همان لحطه با استفاده از دوربین گوشی، تصویر و عکس مورد نظر خود را گرفته و به فیلد مربوطه اضافه کنید.

 

سازمان­دهنده گوشی

G900 دارای تقویم است که به شما کمک می­کند تا برنامه­های خود را سازماندهی کنید. در این تقویم رویدادها را می­توان به ترتیب ماه، هفته و یا روز نظم داده و قرار ملاقات­ها، یادآوریها و کلیه رویدادها و یادبودها را ذخیره کنید. علاوه بر این برای هر رویداد با تکرار، شرح و زمان آغاز و پایان تنظیم کنید.

برنامه مدیریت فایل گوشی G900 سونی­اریکسون این امکان را به شما می­دهد تا در صورت لزوم به جستجوی فایلهای ذخیره شده در حافظه گوشی یا کارت حافظه پرداخته و آنها را به دلخواه کپی یا جابجا کنید.

در بخش تقویم این گوشی نکته قابل توجهی به چشم نمی­خورد. از دیگر قابلیتهای برنامه مدیریت فایل G900 می­توان به این موارد اشاره کرد: مبدل که برای تبدیل واحدهای مختلف مسافت، حجم، وزن، درجه حرارت، سرعت، مساحت و نرخ پول مورد استفاده قرار می‏گیرد، زمان سنج، تایمر شمارش معکوس و ساعت جهانی با سه آلارم که می­توان برنامه آن را با زمانها و هشدارهای جداگانه(از جمله گزینه­ای برای رادیو FM) تنظیم کرد.

در منوی برنامه مدیریت فایل گوشی G900 گزینه­های دیگری از جمله Notes and Tasks، Quick Office، PDF Reader و Business Card Scanner نیز مشاهده می­شود.

از طریق گزینه Notes می­توانید به راحتی اقدام به نوشتن متن نموده و آلارم یادآوری کننده و رنگ صفحه حاوی متن را به دلخواه تنظیم کنید. این عملکردها به طور پیش فرض در حالت Scribble شروع به کار می­کنند و این امکان را به شما می­دهد تا با استفاده از قابلیت تشخیص دست خط، آنچه را دوست دارید ترسیم کنید.

با استفاده از قابلیت Quick Office، می­توانید فایلهای Word، Excel و Power Point خود را تغییر دهید. اما این کار درمورد فایلهایی از این نوع که با نرم­افزار Office 2007 ساخته­ شده­اند میسر نیست. فایلهای Excel با حجم بالا(که از چندین Sheet برخوردارند) بار می­شوند اما به خوبی قابل مشاهده نیستند. امکان زوم کردن با حد مورد نظر کاربر موجود نیست و این کار را فقط می­توان بر اساس تنظیمات پیش­فرض انجام داد که خود این مسئله کاربرد قابلیت Quick Office را محدود می­سازد. علاوه بر این، بالا و پایین رفتن بسیار کند است و حتی با فشردن و نگه داشتن هر یک از جهت­های کلید چهارجهته تغییری در سرعت آن به وجود نمی­آید. در صورت تمایل به ویرایش یا ساخت فایلهای Word یا Excel، به ناچار با اینترفیسی سر و کار خواهید داشت که تقریبا غیر قابل استفاده است.

برای دستیابی به گزینه­های Color(رنگ خط و پس زمینه)، Bold، Italic، Under line و حتی گزینه­های مربوط به هم­تراز سازی خطوط می­توانید از نوار ابزار Format استفاده کنید.

در گوشی G900، امکان مشاهده فایلهای پیچیده pdf نیز میسر است و قابلیت pdf Reader این گوشی از حالت افقی و همچنین امکان جستجو برخوردار است. اما هیچ گونه گزینه میانبری که به وسیله آن به آسانی بتوانید به صفحه قبلی یا یک صفحه دلخواه بروید وجود ندارد. اسکرول در این برنامه نیز کند است. با وجود این هر اندازه که بخواهید می­توانید روی صفحه موردنظر زوم کنید، اما از آنجا که خوانایی فونتها به اندازه خوانایی فونتهای یک کامپیوتر نیست در خواندن مطالب با مشکل و زحمت روبرو خواهید شد.

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

اما عملکردی که بیش از همه توجه کاربران را به خود جلب می­کند اسکنر کارت ویزیت این گوشی است که واقعا عالی عمل می­کند. برای استفاده از این قابلیت کافیست از یک کارت ویزیت عکس بگیرید و سپس برای مدت حدودا 15 ثانیه آن را پردازش کرده و اطلاعات موردنیاز را از آن استخراج کنید. سپس برنامه موردنظر به طور خودکار با افزودن نام، شماره، ایمیل و آدرس پستی به اطلاعات به دست آمده آن را به صورت یک مخاطب ذخیره کرده و کلیه اطلاعات را به عنوان یک یادداشت جمع­آوری می­کند. سپس عکس را به عنوان تصویر مخاطب به کارت تجاری اسکن شده می­چسباند. هرچند احتمال می­رود این برنامه در همه موارد به خوبی عمل نکند اما به طور کلی برنامه­ای بسیار مفید به شمار می­آید.

image
 
image

 

image
 
image

در منوی Entertainment، گزینه­های دیگری هم وجود دارد که به شما کمک می­کند تا برنامه­ها روزانه یا مسافرتهای خود را سازماندهی کنید. این گزینه­ها دسترسی به پیش­بینی 5 روزه آب و هوای شهر موردنظر شما و قابلیتی با نام Handy Clock را امکان‏پذیر می­سازد. قابلیت Handy Clock، شامل نقشه منطقه زمانی، ساعت جهانی، تقویم ساده(فاقد امکان افزودن رویداد)، ساعتهای زنگ دار و چند برناه مربوط به زمان از جمله زمان­سنج، تایمر شمارش معکوس و Time Journal می­باشد.

قابلیت Handy Converter نیز برای تبدیل واحد پول به شما کمک می­کند. از گزینه Handy Expense نیز برای حفظ سابقه و حساب پرداخت وجوه روزانه استفاده می­شود.

لازم به ذکر است که حافظه داخلی گوشی G900 سونی­اریکسون 160 مگابایت است که می­توان آن را به وسیله کارت حافظه M2 ارتقا داد.

 

قابلیتهای پیام­رسانی

 

همانطور که انتظار می­رود، منوی Messaging در G900، استاندارد و دارای صندوق پیامهای ورودی (inbox) و صندوق ایمیل (Email box) است. هنگام نوشتن پیام کوتاه متنی ساده، می­توانید به تعداد دریافت­کنندگان پیام ارسالی خود اضافه کنید یا به پیام ارسالی عکس یا صوت بچسبانید. همچنین می­توانید برای نوشتن متن از گزینه Bold و سه نوع اندازه خط و نیز از شکلکها و صورتکهای انیمیشنی و متحرک گوشی استفاده کنید.

image

 

image
 
image

هنگام نگارش پیام مالتی­مدیا (MMS) می­توانید از تصاویر و صداهای واقعی و حتی از کلیپ­های ویدئویی استفاده کنید.

کار با Email Client گوشی G900 بسیار آسان است چرا که این گوشی برای اغلب سرورهای ایمیل موجوددر وب تنظیماتی خودکار ارائه می­دهد.

در عین حال برای جلوگیری از ترافیک می­توانید آن را طوری تنظیم کنید که صرفا عناوین برنامه­هایی را که به عنوان مثال از 100 کیلوبیت کوچکتر هستند را دانلود کند.

می­توانید از پیش تنظیم کنید که پس از نوشتن یک پیام آن را بلافاصله ارسال کند یا اینکه در صندوق خروجی آن را ذخیره کرده و تا زمانی که از گزینه get and send استفاده نکرده­اید، آن را در این صندوق نگه دارد.

برای نگارش و وارد کردن متن موردنظر خود هم می­توانید از صفحه­کلید استفاده کنید و هم از صفحه نمایشگر. در صورتیکه از صفحه نمایش استفاده می­کنید، امکان کار با صفحه­کلیدی پیشرفته و QWERTY (بدون نیاز به قلم) و همچنین قابلیت تشخیص دست خط به کمک شما خواهد آمد.

image

این روش به صورت پیش فرض فعال است و در عین حال روشی بسیار آسان برای وارد کردن متن است. از مزایای این روش حتی هنگام کار با دفترچه تلفن هم می­توانید بهره بگیرید.

به محض روشن کردن گوشی با مشکلی نسبتا دردسر ساز مواجه می­شوید. اگر در سیم­کارت پیامی را ذخیره کرده باشید، با روشن کردن گوشی، پیغام New Message درمورد آنها ظاهر می­شود طوری که گوشی برای مدتی(بسته به تعداد پیامها) غیر قابل استفاده خواهد ماند. مهمتر از همه اینکه به محض باز کردن پیام از صفحه اصلی گوشی، ابتدا باید صبر کنید تا منوی پیامها به طور کامل بالا بیاید و سپس متن موردنظر ظاهر شود.

 

قابلیتهای اتصال

گوشی G900، گوشی مجهز به سه باند GSM و یک باند UMTS است. متاسفانه استاندارد جدید و به روز اینترنت پر سرعت یعنی HSDPA را پشتیبانی نمی­کند اما وجود قابلیت Wi-Fi در آن این مسئله را جبران می­کند.

کاربران برای اتصال محلی می­توانند از قابلیت بلوتوث نسخه 2 و کابل دیتا برای اتصال به کامپیوتر استفاده کنند. G900 با استفاده از سی‏دی برنامه PC Suite کلیه گوشیهای سونی­اریکسون سازگار است.

در صورتیکه هنگام اتصال کابل به گوشی وضعیت Phone Mode را انتخاب کنید، برنامه PC Suite به هیچ عنوان آن را شناسایی نمی­کند.

با بهره­گیری از گزینه File Transfer برنامه PC Suite کابل را شناسایی می­کند اما از آنجا که با این کار به حافظه گوشی دسترسی نخواهید داشت، کار شما را دشوار خواهد ساخت. اما دست کم بلوتوث این گوشی خوب عمل می­کند و انتقال فایل از طریق آن بسیار آسان است.

 

اینترنت

G900، سردمدار گوشیهای سری G کمپانی سونی­اریکسون به شمار می­آید و در عین حال به نسخه 8 مرورگر اپرا موبایل مجهز است. سرعت بارگذاری صفحات سنگین وب در آن حتی در صورت استفاده از Wi-Fi هم بسیار کند است.

این صفحات را به صورت افقی هم می­توان مشاهده کرد اما به دلیل اینکه جهت­ها در همان حالت عمودی باقی می­مانند، حرکت از طریق کلیدهای چهارجهته بسیار دشوار است. در این حالت استفاده از صفحه­نمایش لمسی گوشی بسیار آسانتر است هرچند سرعت کمی خواهد داشت.

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

تنها راهی که می­توان به جهت­یابی در سایتهای بزرگ سهولت بخشید، استفاده از قابلیت زوم و کم و زیاد کردن آن است اما هیچ گزینه میانبری برای آن وجود ندارد بنابراین کاربر به ناچار باید از طریق منوی Option به منوهای جانبی مراجعه کند.

این در حالی است که برخی عملکردهایی که کاربرد زیاد یا مداومی ندارند را می­توان از طریق دکمه­های کی­پد این گوشی به اجرا در آورد. فقدان قابلیت نمایش موضوعات از طریق حرکت افقی برای گوشی درجه یکی که برای تامین نیازهای کاربران علاقه­مند به اینترنت به هیچ عنوان جالب به نظر نمی­رسد.

گزینه RSS Feeds این امکان را به کاربر می­دهد تا اطلاعات موردنیاز خود را تنها ظرف چند ثانیه به دست آورد بدون اینکه به کانکشن پرسرعت مانند Wi-Fi یا UMTS و تحمل ترافیک زیادی احتمالی نیاز داشته باشد.

 

دوربین

دوربین گوشی سونی­اریکسون G900، 5 مگاپیکسلی است و از فلاش، فوکوس اتوماتیک و بنابر ادعای کمپانی سازنده­اش از کیفیت چاپ مناسبی برخوردار است.

image
 
image

به محض زدن دکمه بسیار پر دردسر دوربین، اینترفیس آن پس از دو ثانیه شروع به کار می­کند. فوکوس روی سوژه موردنظر 3 ثانیه طول می­کشد و در کل 6 الی 7 ثانیه طول می­کشد تا بتوان عکس بعدی را گرفت.

طرح منوی دوربین گوشی G900، با آنچه در سری سایبرشات دیده می­شود تفاوت بارزی دارد. اینترفیس این دوربین به لحاظ قابلیت لمسی­اش بهینه­سازی شده است و حتی می­توانید با استفاده از قابلیت لمسی روی منطقه یا سوژه موردنظر فوکوس کرد. اما برای گرفتن عکس باید روی صفحه نمایش ضربه زده و انگشت خود را نگه دارید. علاوه بر این می­توانید حالتهای مختلف، فریم­ها و فلاش را تنظیم کرد.

از منوی Option می­توانید اندازه و کیفیت تصویر، White Balance را انتخاب کرده و حالت Self-Portrait را خاموش یا روشن کنید یا حتی افکت اضافه کنید.

دوربین G900، از قابلیت لرزشگیری تصویر نیز برخوردار است که البته تاثیری در نتیجه اصلی یعنی عکس گرفته شده ندارد. کیفیت عکس گرفته شده در فضای باز و محیط بیرون اتاق رضایت­بخش است. رنگها دلنشین­اند. با این حال در صورت عکسبرداری در محیط تاریکتر، نویز زیادی روی عکس خواهد بود و این عکسها تقریبا به درد نخواهند خورد. فلاش این دوربین نسبتا قوی است اما به دلیل قرار داشتن در گوشه بالا و سمت چپ گوشی، روشنایی کلیه سوژه­هایی که از آنها عکس گرفته شده است یکنواخت نیست. بطور کلی دوربین گوشی G900 از عملکرد خوبی برخوردار است.

این دوربین دارای قابلیت فیلمبرداری است اما متاسفانه فقط می­تواند تصاویری با رزولوشن QVGA و سرعت 15 فریم در ثانیه برداشت کند که به هیچ وجه جالب توجه نیست.

 

قابلیتهای مالتی­مدیا

گوشی G900 کمپانی سونی­اریکسون از منوی مالتی مدیای مشهوری و مبتنی بر فلش است و گالری عکس و فایلهای موسیقی و ویدئویی شما را در خود جای می­دهد. در این منو گزینه­ای جالب با عنوان X-Pict وجود دارد که این امکان را به شما می­دهد تا نمایشی کوتاه از عکسها و تصاویر خود بسازید. در این حالت بزرگ کردن عکس از طریق منویی، بدون میانبر انجام می­شود. بنابراین با کمال تاسف مشاهده عکسها بسیار دشوار است.

image

G900 را به لحاظ قابلیت موسیقی نمی­توان با سری واکمن سونی­اریکسون مقایسه کرد. در این گوشی کاربر می­تواند تراکها را بر حسب آلبوم، نام خواننده و موزیک به صورت مکرر پخش شده مرتب کرده یا فهرست­های پخش متعددی بسازد.

کیفیت صدای خروجی از اسپیکرهای این گوشی تقریبا بد است و بانویزهای بسیار زیادی همراه است و هر چند استفاده از هدفون کمی گوشی، وضعیت کمی بهتر می­شود اما صدا هنوز هم بسیار تیز و گوشی خراش است. در عین حال اکولایزری وجود دارد که از طریق آن می­توانید صدا را به طور چشمگیری تغییر دهید اما تنظیمات پیش­فرش آن را نمی­توان به دلخواه تغییر داد.

image
 
image

G900 مجهز به رادیو همراه با RDS است. بعلاوه قابلیت Track ID در آن بسیار سودمند بوده و اطلاعات مختلفی را در رابطه با آهنگ در حال پخش در اختیار کاربر قرار می­دهد. این قابلیت را می­توان از منوی Entertainment انتخاب و آن را در مجموعه موسیقی خود به اجرا درآورد.

image
 
image

G900 از امکان پخش تصاویر ویدئویی MPEG4 با رزولوشن QVGA برخوردار است. زمانی که در حالت عمودی هستید روند پخش بسیار کند و آرام است. با تغییر وضعیت به حالت افقی در 10 ثانیه اول همه چیز خوب پیش می­رود اما پس از آن تصاویر به صورت بریده بریده پخش شده و با صدای خود همخوانی و هماهنگی ندارند. در کل G900 سونی­اریکسون برای تماشای تصاویر ویدئویی اصلا مناسب نیست.

 

image

اجرا و عملکرد

بزرگترین مشکل این گوشی کند بودن آن است و این کاربر را کلافه می­کند. گاهی اوقات برنامه کاربردی موردنظر کاربر با سرعت متفاوتی نسبت به قبل باز می­شود. این مسئله معمولا پس از یکبار Restart کردن گوشی اتفاق می­افتد و گاهی اوقات حتی به دلیل اشکال در اجرای برنامه­های کاربردی متعدد، به ناچار باید چندبار گوشی را خاموش و روشن کرد. کیفیت صدای گیرنده در گوشی G900، بسیار رضایتبخش است. اصوات کاملا یکنواخت شنیده می­شوند اما به اندازه کافی بلند هستند. بلندگوی این گوشی با تلق وتلوق کردن زیاد و یکنواخت نبودن صدا ممکن است جز سردرد چیز دیگری نصیب شما نکند. باتری گوشی G900، یکی از اصلی­ترن ویژگیهای آن به شمار می­آید.

image

زمان استندبای در گوشی G900 16 روز و زمان مکالمه مداوم آن 12 ساعت است.

 

کلام آخر

برای سردمدار گوشیهای یک سری جدید ناراحت­کننده است که از معایب و نقص­های سخت­افزاری و نرم­افزاری برخوردار باشد. به طور کلی به این گوشی امتیاز پایینی تعلق گرفته است. اگر تمامی عناصر و اجزای تشکیل­دهنده آن به درستی کار می­کردند، می‏توانستیم به واسطه صفحه نمایش با کاربرد آسان، دوربین نسبتا خوب، گزینه­های سازمان­دهی کننده چندگانه و به طور کلی سهولت کار با آن، امتیاز خوبی برایش قائل شویم.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

احمد

۱۴۰۱/۱۰/۱
چطوری میتونم گوشی G900سونی را فارسی کنم