خانهبررسی‌ها
SonyEricsson K220

SonyEricsson K220

تولیدات ردۀ ابتدایی سونی اریکسون توانست به لطف ODM-Products فروش خوبی را ایجاد نماید، با اینکه سونی اریکسون هیچ هزینه تبلیغاتی را برای توصیّه ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
سونی اریکسون K200
K220i
 
آنچه در بستۀ خریداری شما موجود است:

-          گوشی موبایل

-          شارژر

-          باتری

-          راهنمای مصرف

-        هدست استریوی HP-62 (در بسته K220i)

 

تولیدات ردۀ ابتدایی سونی اریکسون توانست به لطف ODM-Products فروش خوبی را ایجاد نماید، با اینکه سونی اریکسون هیچ هزینه تبلیغاتی را برای توصیّه این محصولات ساده و مصرفی خود انجام نداد. علت آنهم چیز جدیدی نبود، چرا که این محصولات تفاوت بسیار زیادی با محصولات سطح میانی و دارای قیمت متوسط سونی اریکسون دارد و دارای کارایی ها و قابلیت های فراوانی نمی باشند، که البته خیلی از مصرف کنندگان به دنبال آن بودند و این کارایی ها را راه حل مناسب برای موبایل از سوی کارخانه سونی اریکسون می دانستند.

 

در تولید k200 و K220 تنها وجود رادیو لحاظ گردیده است و البته قرار نیست این گوشی بتواند آمار فروش بالا و بهترین را داشته باشد، بلکه می بایست بعنوان یک تولید موثر و بدون حاشیه و کارهای فانتزی جانبی، با یک قیمت مناسب به بازار عرضه می شد.       

 

image
                                     

 

در حقیقت این دو مدل قابل مقایسه با دو مدل J220 و K310 بوده و تقریبا بین این دو مدل قرار می گیرند.

 

 

image
           

 

 

از لحاظ طراحی این دو گوشی برادر دو قلوی یکدیگر حساب می شوند و وقتی که در مطالعۀ آنها دقیقتر شدیم، تفاوتهایی جزئی را در آنها یافتیم. با اولین نگاه می توان استیل و طراحی سونی اریکسون را از ظاهر این گوشی ها دریافت.

 

 

در حقیقت وجود پلاستیک براق در پشت در و کناره های گوشی این حس را تقویت می نماید و کلا گوشی، یک گوشی سنگین و موقر می باشد، که بعنوان یک خرید حسابگرانه و منطقی مناسب می باشد. سونی اریکسون K200 در دو رنگ سیاه متالیک و بژ به بازار عرضه گردید.

 

image
             

 

همچنین K220i در 2 رنگ سفید و سرمه ای موجود می باشد، این گوشی دارای ابعاد 103×46×16.7 mm و وزن 82 gr  می باشد و بعنوان یک گوشی جدید از ابعادی کاملا استاندارد برخوردار است که بدون هیچ مشکلی می توانید گوشی را در جیب پیراهن و یا شلوار جین خود قرار داده و حمل نمائید.

 

image

 

 

image

 

 

بر خلاف مدلهای قدیمی تر گوشی دارای دکمه کنترل در کناره های بدنه اش نیست و تنها در کناره سمت چپ می توانید، قسمت اینفراد را مشاهده نمائید. در قسمت زیرین گوشی پورت اتصال به شارژ و کامپیوتر موجود می باشد و در پشت گوشی نیز لنز دوربین VGA گوشی موجود است که استفاده از چنین دوربینی در گوشی های با این راۀ قیمت معمول می باشد. در کنار آن نیز می توانید سوراخ های مربوط به بلند گوی گوشی که صدای زنگ و ملودی و همچنین صدای مکالمه از آن پخش می شوند را مشاهده نمائید.

 

رزولوشن صفحه نمایش CSTN این گوشی 128×128 پیکسل می باشد، که دارای قطری به اندازۀ 1.6 اینچ است و قابلیت نمایش 65536 رنگ را دارا است که اگر چه نسبت به دیگر گوشی ها در سطح پائینی است ولی به نسبت گوشی های این ردۀ قیمتی مناسب است.

 

صفحه نمایش گوشی قابلیت نشان دادن 5 خط اطلاعات نوشتاری و 2 خط نیز برای توضیحات دیگر آیکون ها را دارد و در زیر نور مستقیم خورشید از کیفیت کاملا نامناسبی برخوردار است و اگر بخواهید در نور خورشید به صفحه بنگرید باید خود را به زیر سایه برسانید تا بتوانید اطلاعات صفحه نمایش را مشاهده نمایید.                                                 

 

image

 

 

 

image

 

صفحه کلید گوشی چیزی بین مدل های مات و لاغر قدیمی و مدلهای بزرگتر و شفاف جدیدتر می باشد که سعی شده در طراحی آن راحتی استفاده نیز مد نظر قرار گیرد.

 طراحی زیبا و مناسب، کاملا در این وسیله لحاظ گردیده است. البته دکمه جهت دار و چهار طرفۀ گوشی برای استفاده راحت نمی باشد و کار با آن به خاطر ابعاد کوچکش راحت نیست. صفحه کلید نیز دارای چراغ آبی می باشد که در تمامی شرایط کاراکترهای حک شده روی صفحه کلید را قابل مشاهده می نماید.  

 

image

 

 

 

image

 

                                  

 

برای درآوردن درب باتری کافی است آن را به داخل فشار داده و سپس به طرف پایین بکشید که این عمل با یک صدای خفیف تق همراه است که ممکن است تداعی کنندۀ لقی درب باتری باشد، ولی در حقیقت هیچگونه فاصله ای بین بدنه و قاب وجود نداشته و این دو کاملا فیکس می باشد. گوشی ها مجهز به باتری 900 mAh Li-pol می باشند که در گوشی های قبلی نیز استفاده شده بود.

 

 طبق آزمایشات انجام شده این باتری تا 300 ساعت کارکرد در حالت استندبای و 8 ساعت مکالمه را پشتیبانی می کند، در یکی از آزمایشات انجام شده نیز این گوشی 4 تا 5 روز با 40 تا 50 دقیقه مکالمه ارسال و 10 تا 15 عدد پیام کوتاه توانسته دوام بیاورد که این نتایج مناسب بیشتر بخاطر سادگی و صفحه نمایش ساده و بدون قابلیت های بالای گوشی می باشد. البته در حالت های قبلی 1.5 تا 2 ساعت کار با رادیو کار این گوشی را به 2 تا 3 روز  کاهش می دهد.

 

منوها :

منوهای گوشی شبیه به ساختار منوهای اخیر گوشی های سونی اریکسون است و راحتی کار با این منوها نیز بیشتر به علت شباهت با منوهای نوکیا چه در حالت ماتریس 9 تایی و است و در هر زمان می توانید بین هر دو حالت یعنی نمایش 3×3 یا تکی انتخاب کنید و همچنین منوها نیز هرکدام دارای شماره های دسترسی سریع می باشند. 

 

 

image
       
image

 

                                                                   

تمامی فایلها و مولتی مدیای گوشی قایل ذخیره در حافظه 2 مگابایتی است که باید فکر mp3 را نیز در مورد آن از سر بیرون کنید.

 

دفترچه تلفن Phone book :

هر نام می تواند دارای سه شماره تلفن باشد و هر نام می تواند شامل 20 کاراکتر یا حرف باشد و در دفترچه تلفن گوشی این دو گوشی شما می توانید تا 300 ورودی را ذخیره نمائید و می توانید در لیست کلی به دنبال نام های مختلف بگردید. اگر چه نام شخص بدون لیست ظاهر شده و می توانید به آن زنگ بزنید  که این حالت گاهی اوقات می تواند کمی ناراحت کننده گردد.

 

 

image
       
image

 

 

پیامها Messages :

گوشی قابلیت ذخیرۀ 250 پیام را در خود دارد و گوشی می تواند با استفاده از T9 در نوشتن متن های انگلیسی کلمات را حدس بزند. همچنین K200 و K220 ، EMS را نیز پشتیبانی می کند و نگران MMS نیز نباشید که گوشی آنرا نیز پشتیبانی می کند اما نه آن طور که انتظار می رود!

 

image

                                                            

 

لیست تماس :

یک لیست تماس کلی با ظرفیت 20 شماره در گوشی موجود است، که هر شماره نیز در کنار خود آیکنی نشانگر نوع تماس اعم از رسیده، شماره گیری شده و یا از دست رفته نشان می دهد. 

 

 

image

                           

 
تنظیمات :

با استفاده از این منو قادر به استفاده از قفل صفحه کلید، تعویض تصویر پس زمینه و انتخاب تم و یا زنگ گوشی هستید، زنگ های موجود بروی گوشی نیز به اندازه کافی بلند و مناسب می باشند و از جذابیّت مناسبی نیز برخوردارند. در همین منو نیز می توانید اینفرارد گوشی را فعال سازید.     

 

      

        

 

 

Camera

گوشی دارای دوربین VGA بوده و همانطور که حدس می زنید، نباید انتظار کیفیّت مناسبی را از این دوربین داشته باشید.

 

 

image

 

                                                                  

 

Extras:

در این منو می توانید کارایی هایی از قبیل زنگ بیداری، تقویم بصورت ماهیانه و قابلیت افزودن رویدادهای ساده به یادآوری کننده، ماشین حساب و تایمر و کرنومتر را مشاهده و از آنها استفاده کنید.

 

 

image
        
image
 

 

 

image
       
image

 

 

همچنین شما دارای سه بازی Black Deal ، Honey cave2، Quadra pop در این گوشی هستید. همچنین این گوشی دارای WAP بوده و قابلیت های آن مورد استفاده می باشد.

 

image
 

                                      

 
FM-radio ( تنها در k220i ):

رادیوی موجود که RDS را نیز پشتیبانی می کند، یکی از کارایی های قرار داده شده بروی رادیوی این گوشی می باشد که استفاده از آن، خود یک نشان تبلیغاتی برای سونی اریکسون شده است. رادیو می تواند بصورت پس زمینه در حین کار با گوشی نیز فعال باشد و در این حالت اطلاعات مربوط به فرکانس گرفته شده روی صفحه، نمایش داده می شود و شما براحتی می توانید تا 20 کانال رادیویی را بروی گوشی ذخیره نمائید و از جستجو دستی و یا خودکار استفاده کنید.

 

 

image

 

 

برای پخش رادیو باید هدست به آن متصل باشد و در این حالت همچنین می توان به رادیو در از طریق بلند گو گوش فرا داد. در مجموع کیفیّت رادیو K220 پائین بوده و در بهترین حالت ها نیز  صدای خش و نویز در آن شنیده می شود.

 

 

image
        
image

 

 

و در نهایت :

گوشی ها دارای 32 کورد پلی فونیک می باشند و صدای زنگ گوشی ها نیز بسیار بلند و بالاست و بهترین زنگها همان هایی است که بروی گوشی بصورت پیش فرض موجود است. گوشی تنها فرمت Midi و I-Melody را اجرا نمود و نبود امکان پخش mp3 خود یک معضل جداگانه می باشد.

 

اگر بین انتخاب k200 و k220i مانده اید، خیالتان را راحت می کنیم که تنها فرق آنها در وجود هدست و رادیو می باشد و دیگر به شما بستگی دارد که آیا این تفاوت قیمت به افزایش یک کارایی ساده می ارزد و یا نه. و بعلت ضعف رادیو در k220i شاید پیشنهاد خرید گوشی ارزانتری برای آنهایی که قصد خرید از بین این دو گوشی را دارند، عاقلانه تر باشد و حتی حدس ما از بازار این است که با وجود گوشی 2626 نوکیا و یا گوشی های سامسونگ که حتی رادیو را نیز بر روی خود دارند فروش این گوشی در بازار تنها می تواند بصورت اتفاقی و یا موارد و مسائل خاص باشد و برتری خاصی در این دو نوع گوشی دیده نمی شود.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)