خانهبررسی‌ها
SonyEricsson Z800

SonyEricsson Z800

سونی اریکسون کارخانه ای است که گوشی هایی را با بیشترین امکانات ممکن برای هر کلاسی تولید می نماید ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Sony Ericsson Z800
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ باتری

_ شارژر

_ راهنمای مصرف کننده

_ کابل USB

_ کارت حافظه 64 مگا بایتی 

_ CD نرم افزار

 

image

 

سونی اریکسون کارخانه ای است که گوشی هایی را با بیشترین امکانات ممکن برای هر کلاسی تولید می نماید . اولین گوشی نسل سوم 3G سونی اریکسون که دارای امکانات فراوانی نیز بود ، Z1010 نام داشت . این گوشی زندگی جدیدی را به گوشی های GSM بخشید و بازار خوبی را نیز در دست گرفت .شاید تنها مشکلی که برای Z1010 ذکر می شد اندازه بزرگ آن بود که آن را در جرگه گوشی های کوچک قرار نمی داد ، البته شاید در مقایسه با گوشی های نسل دوم خیلی تفاوتی نداشت بعد از آن  V800 به بازار عرضه گردید که تنها برای استفاده در شبکه VodaPhone مورد استفاده قرار می گرفت . به هر حال گوشی های جدید سونی اریکسون بازار خوبی را داشت و به همان نسبت از قیمت بالایی برخوردار بود که حتی برخی از آن ها به علت قیمت بیش از اندازه قابل فروش در یک سری کشورها نبود البته این گوشی ها هر چه گران تر می شدند از جلوه و جذابیت بیشتری برخوردار می گشتند ، بعد از گذشت مدتی سونی اریکسون مدل Z800 را که همان V800 بود و دیگر متعلق به هیچ شرکتی نبود را به بازار عرضه نمود ؛ هر چند ، تفاوت هایی در نرم افزار این گوشی موجود بود . به عنوان مثال در V800 بیشتر سعی شده بود به منوی گوشی پرداخته شود ، تا مصرف کننده مشکلی با آن پیدا نکرده و بتواند به راحتی به قسمت های مختلف گوشی و سرویس های موجود اپراتور رفته و از حرکت بین منوها لذت ببرد ولی در حالت کلی همان منوی اصلی و حالت همیشگی بیشترین راحتی و تناسب را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند .

البته اگر ابتدا V800 به بازار نمی آمد مزایای دیگر این گوشی ، به چشم نمی آمد اما چون V800 آزمون خود را در رابطه با نرم افزار و عدم ایجاد خطا در آن پس داده است ، دیگر جای شک و شبهه ای در رابطه با Z800 نخواهد ماند . یکی از اساسی ترین ارتقاء های گوشی در رابطه با دوربین دستگاه ، الگوریتم عکسبرداری و کنتراست تصاویر آن می باشد که تا اندازه ای دست خوش تغییر گشته است ، اما این بدان معنی نیست که تصاویر واضح و چندین مرتبه از حالت قبلی بهتر گردیده است !!

 

image

 

اندازه گوشی 102x49x23.6و وزن  آن 128 گرم می باشد که گوشی را تقریباً هم سطح P900 قرار داده که از لحاظ اندازه کمی کوچک تر ولی ضخیم تر شده است ، که برای گوشی های 3G عادی می باشد  . مطمئناً با پیشرفت امکانات ، این ابعاد زیاد به نظر می آید . در حال حاضر اگر این گوشی را با گوشی های هم ترازش چون V1150 موتورلا و یا Z110 سامسونگ مقایسه نمایید خواهید فهمید که ابعاد این گوشی خیلی دور از ذهن نمی باشد و در جیب هم اگر کمی ناراحت کننده و بزرگ است ولی جای خواهد گرفت .

برخلاف گوشی Z1010 و بنابر سیاست تولید گوشی های نسل سوم دیگر در این گوشی از دوربین مجزای درونی برای ارتباطات تصویری استفاده نشده بلکه سعی شده از تکنولوژی دوربین متحرک و قابل چرخش در این گوشی ها استفاده شود و حتی دوربین گوشی می تواند در شرایط عادی برای جلوگیری از کثیف شدن به داخل چرخیده و پوشیده گردد و در هر دو سوی آن سه چراغ دیودی به عنوان فلاش برای دوربین عمل خواهد نمود و این LED ها می توانند به عنوان چراغ قوه نیز استفاده شوند که دکمه فرمان آن به طور جداگانه در پهلوی گوشی قرار گرفته است .

 

image

 

محل در نظر گرفته شده برای دوربین گوشی بسیار مناسب برای دوربینی از نوع CCD ماتریکس می باشد ، ولی متاسفانه به علت مسائل بازار فروش از آن استفاده نگردیده است و اگر به دنبال تصاویر بهتری هستید باید به سراغ گوشی S700 بروید . صفحه نمایش بیرونی گوشی از نوع CSTN با قابلیت نشان دادن 65000 رنگ و رزولوشن 80×101  پیکسل می باشد . این صفحه نمایش در تابش نور مستقیم خورشید ، خوانا نمی باشد . عکس تماس گیرنده برروی این صفحه نمایش بیرونی نقش می بندد و همچنین می توانید شماره فرد را نیز در این صفحه نمایش مشاهده نمایید و نشان گر باتری و آنتن دهی گوشی نیز برروی این صفحه نمایش قابل مشاهده است . همچنین حفره بلندگو نیز در همین سمت و زیر این صفحه نمایش قرار گرفته است .

 

image
         
image

 

دو دکمه جدا از هم برای کنترل حجم صوتی در پهلوی سمت چپ گوشی موجود می باشد و همچنین در قسمت انتهایی همین طرف می توانید پلاستیک سیاه رنگ مربوط به اینفرارد (Infrared ) را مشاهده نمایید .

 

image

 

این مطلب باعث می شود که انتقال اطلاعات را زمانی که گوشی را در دست دارید به راحتی ادامه دهید . .همچنین یک محل اتصال استاندارد در پایین گوشی موجود می باشد که تمامی اتصالات مربوط به وسایل جانبی از همین قسمت به گوشی برقرار   می گردد .

دکمه های مربوط به فعال کننده ی چراغ قوه و دوربین به طور جداگانه برروی بدنه ، در سمت راست قرار گرفته است و دوربین حتی در حالتی که گوشی بسته است نیز کار خواهد نمود .

 

image

 

 
 

حال زمانی که گوشی را باز می کنید یک بازوی بزرگ را می بینید که تا حدی ناراحت کننده خواهد بود . گوشی دارای صفحه نمایش TFT با قابلیت نمایش 262.000  رنگ می باشد رزولوشنی برابر 176x220 پیکسل دارد که همانند گوشی S700 می باشد . البته گوشی تفاوت های زیادی نسبت به S700 دارد . اگر چه تصاویر در نور مستقیم خورشید کم رنگ می شوند ولی هنوز قابل خواندن خواهند بود ، کیفیت تصاویر در گوشی حقیقتاً بالا می باشد و تصاویر صاف و روشن به نظر می رسند . البته باز هم قابل قیاس با سامسونگ در این زمینه خاص نمی باشد . چرا که رنگ های گوشی به شفافی سامسونگ نبوده و اگر این دو گوشی را در کنار هم قرار دهیم این تفاوت ها تا حدی محسوس خواهد بود به هر حال  با تمامی این توصیفات گوشی دارای صفحه نمایش بسیار عالی و بدون رقیب اروپایی می باشد . بخش عمده ای از فضا را صفحه کلید تشکیل می دهد و در نتیجه دلیلی برای کوچک شدن اندازه و ابعاد دکمه ها وجود نخواهد داشت و دکمه ها در اندازه متوسط ، مناسب و با فاصله از یکدیگر قرار گرفته اند . همچنین گوشی دارای یک کلید جهت دار 4 طرفه می باشد که در وسط آن نیز دکمه تأییدOK  قرار گرفته است . دکمه های مربوط به اعداد کاملاً در بدنه فرو رفته و حرکت کمی را دارا می باشند و همه این ها باعث ایجاد حالت خوشایندی در هنگام شماره گیری خواهد گردید ولی این مطلب در هنگام تایپ کردن SMS چندان مطلوب نخواهد بود .

 

image

 

 

شرکت سازنده برای گوشی از کارت های حافظه PRO DUO استفاده نموده است که در حال حاضر در بازار فراوان یافت می شود . کافی است شما پوشش روی باتری و پشت دستگاه را در آورده و بدون خاموش نمودن گوشی کارت حافظه را تعویض نمایید و با استفاده از کارت حافظه می توانید از دستگاه به عنوان پخش کننده Mp3 استفاده نمایید .

در این دستگاه از باتری mAh 900 از نوع Li - Ion  استفاده گردیده است که بنابر گفته سازنده قابلیت کارکرد تا 240 ساعت در حالت استندبای و 10 ساعت صحبت را دارد .

در یکی از آزمایشات انجام شده این دستگاه 4 روز با یک ساعت صحبت و یک ساعت کار با دیگر کارآیی های دستگاه روشن باقی مانده است و می توانیم Z800 را به عنوان یکی از برندگان میان گوشی ها در رابطه با طول عمر باتری معرفی نماییم . که این خود یکی از بزرگترین مزایای گوشی می باشد .

 

منوها (Menu) :

از لحاظ تکنولوژی ، دستگاه شباهت کاملی با گوشی هایی دارد که در سری قبلی به بازار عرضه شده است اما تفاوت هایی را نیز در گوشی به وجود آورده که از آن جمله می توان ارتقای حافظه گوشی تا 5 مگابایت و به همراه 64 مگابایت کارت حافظه ، آن هم به صورتی که کار با حافظه جانبی هیچ تفاوتی با کار با حافظه اصلی گوشی نخواهد داشت و حتی برای قرار دادن تصاویر و زنگ های   تماس ها می توانید مستقیماً از اطلاعات موجود در کارت حافظه استفاده نمایید .

منوی اصلی گوشی دارای چهار ردیف و سه ستون و جمعاً دوازده آیکن می باشد که می توانید به راحتی بین این آیکن ها حرکت نمایید .

 

image

 

همچنین تولیدکننده سعی داشته که از پوشه بندی های افقی نیز در صفحه نمایش استفاده نماید که یک نمونه بارز آن را در لیست تماس ها مشاهده خواهید نمود . وقتی در حالت استندبای دکمه برقراری تماس را فشار می دهید تنها به آخرین تماس گرفته شده دست پیدا نمی کنید ؛ بلکه لیستی از تماس ها در مقابل شما پدیدار می شود که حتی با حرکت بین پوشه بندی افقی بالای گوشی می توانید به لیست تماس های وارد شده  Received Call ، تماس های از دست رفته Missed Call ، تماس های گرفته شده Dialed Call دست بیابید . در قسمت منو ، دکمه حرکت به تمامی جهات ممکن می تواند حرکت نماید و این باعث می شود که استفاده از منو در تمامی شرایط به راحتی انجام پذیرد .

به همین علت زیبایی و راحتی کار با این منو بسیار بالا می باشد و همچنین چیزی شبیه به همین پوشه بندی را شما در دفترچه تلفن گوشی ، تنظیمات و... خواهید یافت .

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

برخلاف مدل قبلی در این مدل شما می توانید حدوداً 510 نام را ذخیره نمایید و در مجموع حدود 2000 شماره می توانید در گوشی ذخیره نمایید . چند شماره تلفن ، آدرس ، پست الکترونیکی و بقیه مسایل مربوط به تماس و ارتباط قابل ذخیره برای هر فرد می باشد و شما می توانید داده های درون گوشی را برحسب چیزهای مختلف مثلاً : اسم ، فامیل و... دسته بندی نمایید و برای هر نام به طور جداگانه می توانید زنگی را تعریف نمایید و همچنین تصویری را قرار دهید .

 

پیام ها (Messages) :

تمامی کارآیی ها برای پیام ها ساده و عادی می باشد ، همچنین شما دارای یک سری تصویر و پیام پیش فرض می باشید که خودتان نیز می توانید به نحوی به تعداد آن ها بیافزایید ، پیام های دریافت و فرستاده شده قابل ذخیره در سیم کارت و کارت حافظه دقیقاً بریک روش می باشد . همچنین گوشی چت را نیز پشتیبانی می نماید و خلاصه کلام این که تمامی کارآیی ها به راحتی و زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته است و شما با استفاده از آن ها می توانید همه مسائل مربوط به پیام و ارسال SMS و MMS و ایمیل را انجام دهید .

 

 

image
         
image

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . شما در مجموع  30 تماس می توانید در گوشی ذخیره کنید که در لیست کلی ، تمامی تماس ها موجود می باشد و در کنار هر یک هم یک آیکن جهت نشان دادن نوع تماس نشان داده می شود ولی با استفاده از پوشه بندی بالای گوشی می توانید ما بین آن ها حرکت کرده ، لیست جداگانه هر یک را مشاهده نمایید و در هر لیست حدوداً 10 تماس قابل ذخیره می باشد ، همچنین آیتم هایی را برای تعیین مبلغ و طول مدت زمان مکالمه دارید .

 

سرگرمی (Entertainment) :

در این منو شما قابلیت دسترسی به آلبوم عکس ها ، لیست موزیک ها و برنامه Music DJ را دارید که خود یک ویرایشگر و سازنده موسیقی می باشد و توسط این برنامه شما قادر خواهید بود ، چهار ملودی و زنگ موبایل را تولید نمایید . همچنین برای گذراندن وقت ، یک ویرایشگر گرافیکی نیز در گوشی قرار داده شده که می توانید با استفاده از آن نقاشی بکشید و لذت ببرید.

 

تنظیم كننده (Organizer) :

شما به سه صورت می توانید تقویم دستگاه را مشاهده کنید اعم از ماهیانه ، هفتگی و روزانه که در حالت آخر شما لیست تمامی رویدادها و اتفاقات را مشاهده خواهید نمود و در حالت دیگر شما روزهایی که دارای یک یا چند رویداد می باشد را به صورت پررنگ تر مشاهده خواهید نمود .

همچنین To do list نیز در دستگاه موجود است که البته بسیار ساده و ابتدایی خواهد بود و تنها دو وظیفه را دارا می باشد، یکی زنگ زدن و دیگر به یادآورنده که البته برای این بخش کفایت می کند و سادگی ، خود نوعی زیبایی است .

زنگ بیداری نیز در همین منو قرار گرفته که می تواند برای یک یا چند بار زنگ زدن تنظیم گردد و می توانید زنگ آن را برای روزهای خاصی از هفته تنظیم نمایید و این زنگ حتی در زمان خاموش بودن گوشی کار می کند .

همچنین شما دارای یک تایمر و یک کرونومتر در دستگاه می باشید که دارای دقت متوسطی بوده و بدون هیچ مشکلی می توانید از آن استفاده کنید و در کنار تمامی این کارآیی ها یک برنامه ذخیره کدها و یک ماشین حساب دیده می شود .

 

image
        
image
 

 

همچنین شما دارای یک برنامه تبدیل واحد و ساعت جهانی در گوشی می باشید که می توانید از آن استفاده نمایید .

 

image
         
image

 
اتصالات (Connectivity) :

از این قسمت شما می توانید تمامی مسائل مربوط به ارتباطات و اتصالات گوشی را تنظیم نمایید ، از آن جمله می توان به WAP و GPRS و کابل اتصال و بلوتوث اشاره کرد که کار با آن ها بسیار ساده بوده لذا برروی آن پافشاری نمی کنیم چرا که تمامی قسمت ها بدون هیچ مشکلی کار می کنند و تمامی ابزارهای مختلف را پشتیبانی می نمائید .

 

image

 
بلوتوث دستگاه پروفایل های زیر را پشتیبانی می کند :

_ Dialup networking Profile

_ Generic Access Profile

_ Generic Object Exchange Profile

_ Object Push Profile

_ Serial Port Profile

_ Handsfree Profile

_ Headset Profile

_ Synchronization Profile

_ Basic Imaging Profile

_ File Transfer Profile

_ HID Profile

 

وپ (WAP) :

این قسمت دارای منوی جداگانه ای است و دستگاه ویرایش 2 ، این برنامه را پشتیبانی می کند و از طریق آن می توانید تصاویر و تم ها و تصاویر پس زمینه را دانلود نمایید .

 

تنظیمات (Settings) :

به طور کلی تمامی منوهای مربوط به تنظیمات بخش های مختلف دستگاه در این قسمت قرار گرفته است . کار با آن بسیار راحت می باشد و شبیه به دیگر گوشی ها می باشد . همچنین در این قسمت امکان به روز آوری تم ها نیز تعریف گردیده که با استفاده از تغییر تم ها تفاوت های خیره کننده ای را در جلوه ظاهری گوشی مشاهده خواهید نمود .

 

image

 
مدیر برنامه ها و حجم حافظه ( amount of memory و File manager ) :

استفاده کننده 5 مگابایت حجم خالی حافظه دارد که می تواند در آن تصاویر و فیلم و برنامه ذخیره کند و شرکت سازنده تدابیری را اندیشیده که شما برای حافظه ذخیره ای خود بیشتر روی کارت حافظه خود حساب باز کنید و کارکردن با کارت حافظه در این گوشی تفاوت چندانی با حافظه ی داخلی ندارد ، همچنین شما در گوشی دارای یک مدیریت فایل های ساده می باشید و می توانید به وسیله آن پوشه و فایل هایی را ساخته و دسته بندی نمایید و با کمک آن هر فایلی ، با هر فرمتی را می توانید انتقال دهید و همه چیز بدون هیچ مشکلی کار خواهد نمود و برای انتقال اطلاعات می توانید از اینفرارد و بلوتوث استفاده نمایید .

 

image

 

پخش کننده (Player) :

گوشی توسط این قسمت قابلیت پخش Mp3 و فرمت های 3GP را دارا می باشد و حقیقتاً این قسمت وسیله مناسب و خوبی برای گوش دادن به فایل های Mp3 می باشد و می توانید توسط اکولانیزر سیستم صوتی آن را نیز تنظیم نمایید و با استفاده از این تغییرات شما کاملاً تغییر را در کیفیت صدا احساس خواهید نمود و با وجود کارت حافظه شما یک Mp3 Player خوب هم دارید .

 

image
    
image
    
image

 
 دوربین (Camera) :

شما دارای یک دوربین 1.3 مگاپیکسل می باشید که برخلاف S700 از ماتریس CMOS در آن استفاده شده است و کیفیت تصاویر آن تا حدی پایین تر خواهد بود و در عکس هایی که از داخل اتاق گرفته می شود تا حدی خش دیده می شود و این خش و عدم کیفیت در نور کمتر ، خود را بیشتر نشان می دهد و وجود فلاش دستگاه تاثیر چندانی برروی کیفیت عکس ها نمی گذارد .

 

image
         
image

 

شما در دوربین دارای رزولوشن های 1024×1280 و 640x480 و 120×160 پیکسل می باشید و عکس ها همواره در یک کیفیت به سر می برند . در تنظیمات دوربین قسمت های ذیل را مشاهده خواهید نمود .

 Automatic camera off : در این قسمت می توانید تنظیم کنید که دوربین در صورت استفاده نشدن بعد از 30 ثانیه یا 1 یا 2 یا 3 دقیقه خاموش شود .

Shutter sound : شما سه صدا برای هنگام گرفتن عکس می توانید تنظیم کنید ، ولی قابلیت قطع این صدا را ندارید .

White balance : می توانید در این جا تنظیم نور دوربین را به طور خودکار  و یا به صورت دستی انجام دهید .

Light : فعال سازی نور پس زمینه از این طریق و یا فشار دادن دکمه سمت چپ گوشی امکان پذیر می باشد .

effect : به وسیله این بخش می توانید افکت هایی را بررو ی تصاویر قرار دهید .

Timer : برای عکس برداری به وسیله تایمر این بخش را باید تنظیم و فعال سازید .

Night mode : برای عکس برداری در شب از این قسمت استفاده می نمایید که البته تصاویر در این حالت کیفیت بالایی ندارند .

Shooting mode : در این قسمت یک حالت عکس برداری عادی دارید و حالت بعدی عکس برداری (در یک زمان) و بعدی عکس برداری بوسیله 14 فریم (قاب) می باشد که در گوشی هم موجود است و به راحتی قابل استفاده ، تغییر و ایجاد در ویرایشگر گرافیکی گوشی می باشند . در حالت Landscape هم ، عکس برداری زیبایی را می توانید داشته باشید ، البته کیفیت عکس های گوشی پایین تر از دوربین S700 می باشد .

 شما می توانید توسط گوشی فیلم برداری نیز نمایید ، فیلم های شما با فرمت 3GP و رزولوشن  144×176و یا 96×128 برداشته می شوند و طول فیلم برداری می تواند محدود و یا نامحدود باشد.

 

Java :

گوشی برنامه های تحت جاوا java . (MIDP 2.0) را با قابلیت سه بعدی پشتیبانی می نماید و شما می توانید در گوشی از بازی های سه بعدی استفاده نمایید .

 

image

 
کیفیت تولید ( Productivity ) :

برای مقایسه گوشی از برنامه JBenchmark با قابلیت قیاس سه بعدی کمک گرفتیم و نتایج به دست آمده شباهت زیادی با K600 سونی اریکسون داشت و امتیاز عادی برای یک گوشی امروزی داشت . البته زیمنس CX65 نتیجه 120 نمره را آورد که بالاتر از این گوشی بود و ضعف گوشی در قسمت ردیف سه بعدی دستگاه می باشد و آزمون بعدی انجام شده به روی گوشی ، نتیجه 245 را به ما داد که بسیار بالا بود و قابل مقایسه با Smartphone  ها بود .

 

و در نهایت :

شما با کیفیت ارتباط و اتصال گوشی هیچ مشکلی نخواهید داشت و زنگ 72 تن پلی فونیک گوشی نیز از حجم متوسطی برخوردار می باشد البته میزان آن از K600 و K700 پایین تر است و استفاده از Mp3 خیلی مطلوب تر از استفاده از فایل های Midi به عنوان زنگ دستگاه می باشد و بسیار بلند و قابل تشخیص تر خواهد بود . البته شاید باید حجم پایین صدای گوشی را جزء نقایص آن نام برد . قدرت ویبراتور گوشی هم در حد متوسط می باشد .

گوشی از امکانات فراوانی مثل اتصال با کابل USB به رایانه ، کار با تصویر سه بعدی ، پشتیبانی انواع مختلف پروفایل های بلوتوث برخوردار است که همه آن ها نشان از تکنولوژی بالایی می باشد ، اگر چه به نسبت کارآیی های زیاد گوشی ، قیمت بالای آن نامعقول نخواهد بود ولی شاید با بدنه ای کوچک تر گوشی K750i از کیفیت و بازار مطلوب تری برخوردار گردد .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)