خانهبررسی‌ها
SonyEricsson Z600

SonyEricsson Z600

همانند خیلی دیگر از تولیدکنندگان گوشی ، سونی اریکسون نیز گوشی را همانند یکی از تولیدات موجود خود ، دوباره بازسازی و به بازار عرضه نمود ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Sony Ericsson Z600
 
 آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

 

- گوشی موبایل

_ باتری مدل (BST-27)

_ شارژر مدل (CST-13)

_ 2 عدد قاب

_ CD برنامه

_ راهنمای مصرف کننده

 

همانند خیلی دیگر از تولیدکنندگان گوشی ، سونی اریکسون نیز گوشی را همانند یکی از تولیدات موجود خود ، دوباره بازسازی و به بازار عرضه نمود که از فرم دیگری برخوردار بود . گوشی Z600 بر پایه یکی از کاربردی ترین گوشی های این شرکت یعنی T610 ساخته شده است . این گوشی حالت تاشو دارد از لحاظ کارآیی ها و تکنولوژی استفاده شده جز در صفحه نمایش STN آن با یکدیگر شباهت کامل دارند ، که در این گوشی به جای آن صفحه نمایش ( STN ) که در نور آفتاب دچار مشکل می شد از صفحه نمایش های TFD استفاده گردیده است .

 

image

 

گوشی از نوع گوشی های تاشو با آنتن داخلی می باشد که دیگر از گوشی خارج نمی شود . تنها E700 سامسونگ و V700 موتورلا دارای این خاصیت بودند ، البته در حال حاضر تعداد این گونه گوشی ها افزوده شده است . بعضی ها فکر می کنند با برداشته شدن آنتن گوشی خیلی از ابعاد گوشی کم خواهد شد ولی این گونه نیست و گوشی هنوز دارای ابعاد بزرگ 90x48x9.27 میلی متر است ،  البته برای کلاس این گوشی عادی می باشد . وزن گوشی هم110 گرم  است که برای خریداران این گوشی که اکثراً هم مرد هستند گوشی مناسبی می باشد ، طی آمار به دست آمده بیشتر خریداران گوشی را سنین 25 تا 45 سال تشکیل می دهند .

 

image
 

 

خریداران گوشی T610 یک و نیم تا 2 برابر بیشتر از خریداران Z600 می باشند . اگر بخواهید حالت گوشی را بعد از اولین باری که آن را دست گرفتید شرح دهید باید بگوییم ناراحت کننده و سنگین می باشد ولی چندان نگران نباشید چرا که مطمئناً بعد از چند دقیقه نظرتان عوض می شود و گوشی تبدیل به یک گوشی راحت و خوش دست خواهد شد . گوشی در هنگام زنگ خوردن و باز شدن بسیار راحت بوده و همین راحتی باز و بسته شدن گوشی یکی از مزایای بزرگ آن می باشد .

 

image
 

 

اکثر مصرف کنندگان این گوشی از قاب های قابل تعویض این گوشی استفاده کرده و لذت می برند که البته به نوعی در یک سری از گوشی های قبلی نیز مورد استفاده قرار گرفته است و شرکت سازنده هم 4 رنگ استاندارد را برای این قاب ها قرار داده است و در هر بسته گوشی هم 2 تا از این قاب ها وجود دارد که این قاب ها حقیقتاً ظاهر خود گوشی را دگرگون می سازند .

 

image

 

به هر حال باز و بسته کردن این قاب ها کار آسانی می باشد و همچنین اتصال آن ها به گوشی بدون هیچ گونه لقی خواهد بود ، کیفیت پلاستیک گوشی ها هم بسیار عالی است ، رنگ بدنه گوشی هم نقره ای بوده که از کناره های گوشی خود را نشان می دهد .

 

image

 

یک صفحه نمایش بیرونی کوچک هم برروی قاب بیرونی گوشی تعبیه شده است که مستطیلی شکل بوده و شما می توانید ساعت را در حالت استندبای برروی آن مشاهده نمایید . و وقتی کلیدهای کناری گوشی را فشار دهید میزان باتری و وضعیت سیگنال آنتن گوشی را مشاهده نمایید این صفحه نمایش دارای نور پس زمینه آبی می باشد .

 

image
 

 

صفحه کوچک و منوکرومیک (تک رنگ) بیرونی جایی برای بحث و گفتگو نمی گذارد این صفحه مصرف کمی از لحاظ باتری دارد ، دوربین و یک آیینه کوچک برای عکس برداری از خودتان در پایین قاب گوشی قرار گرفته است و شما تنها در صورت باز بودن گوشی قادر به عکس برداری خواهید بود و برای دستیابی به دوربین و عکس برداری کافی است از دکمه کناری گوشی که برای همین کار تعبیه گردیده است ، استفاده نمایید که دقیقاً در کنار پنجره اینفرارد (Infrared) قرار داده شده است .

 

image

 

دکمه های تنظیم صوتی در سمت چپ گوشی قرار گرفته است Aerial adapter (محل اتصال به آنتن هوایی) گوشی در پشت گوشی قرار گرفته که یک درپوش لاستیکی هم برروی آن گذاشته شده است . همچنین محل اتصال بند نیز در این گوشی تعبیه شده است .  محل اتصال کابل به کامپیوتر و محل اتصال هندزفری در پایین دستگاه قرار گرفته است .

 

image

 

گوشی با یک دست به راحتی باز می شود و یک صدای تق هم می دهد و همین اتفاق در هنگام بستن گوشی نیز می افتد و گوشی با سطح صاف در حالت باز ، زاویه 10 درجه می سازد . گوشی دارای یک صفحه TFD بوده که تصاویر در آن در نور مستقیم خورشید قابل رؤیت می باشند و رنگ نمی بازند .

 

image

 

 
 

صفحه نمایش دارای رزولوشن 160×128 پیکسل (32x38 میلی متر) می باشد که اجازه نشان دادن متن تا 5 خط را به شما خواهد داد و این صفحه نمایش گوشی ، یکی از بهترین ها در بازار می باشد . صفحه کلید گوشی نیز از پلاستیک ساخته شده و تمامی دکمه ها بزرگ بوده و در موقعیت خوبی قرار گرفته اند .

 

image

 

دکمه جهت دار وسط گوشی 4 طرفه بوده و کلید تأیید (OK) نیز در وسط آن قرار گرفته است که با وجود راحت بودن دکمه ها ، گاهی اوقات امکان دارد با دکمه OK دچار مشکل شوید و به مقصود خود نرسید . نور پس زمینه صفحه کلید آبی می باشد که در آن تمامی کاراکترها به وضوح دیده می شود . بلندگوها در روی قاب پشت گوشی تعبیه گردیده است و برای پخش زنگ مورد استفاده قرار می گیرد صدای زنگ Z600 بلندتر از T610 می باشد .

در پشت گوشی ، باتری دستگاه را مشاهده خواهید نمود و وقتی درپوش قاب را برمی دارید باتری کمی بالا می آید که بتوانید آن را بردارید که البته باطری ، تماس خود با دستگاه را از دست نداده و به راحتی نخواهد افتاد و اگر بخواهید حتی قاب گوشی را تنها عوض کنید لزومی به خاموش کردن گوشی نمی باشد .

 باتری دستگاه از نوع 27 –BST بوده که دارای گنجایش mAh 780 می باشد و بنابر گفته سازنده ، 200 ساعت در حالت استندبای و 9 ساعت صحبت را تحمل می نماید . در یکی از آزمایشات ، گوشی 4 رو ز با 45 دقیقه صحبت و 20 دقیقه کار با دیگر کارآیی های گوشی کار نموده است و شما جمعاً می توانید 2 تا 2.5 روز روی گوشی حساب باز نمایید ، شارژ کامل دستگاه 1 ساعت و 45 دقیقه به طول می انجامد .

 

منوها (Menu) :

تمامی قسمت ها شباهت زیادی به T610 دارد و تغییرات آن بسیار محدود و اندک می باشد . یک سری تم ها و تصاویر جدیدی به گوشی افزوده شده و در دیگر کارآیی ها تغییر چندان حاصل نشده است . همچنین گوشی قابل انطباق با ابزارهایی چون SE Gameboard می باشد که گوشی روی آن سوار شده و تبدیل به یک وسیله بازی می گردد . این Joystick دارای همان اتصال استاندارد بوده و گوشی از لحاظ نرم افزاری با آن سازگار می باشد .

 

image

 

image

 
 

دکمه های جهت دار بدون هیچ مشکلی کار می کنند و شما می توانید با حرکت آن در جهت های مختلف دسترسی سریعی را به برخی منوها داشته باشید ؛ که از جمله آن ها می توان از ورود به SMS ، لیست های انجام وظایف ، دفترچه تلفن و... نام برد . که استفاده شما از گوشی را تسریع می نماید . مطمئناً زمانی که از این کارآیی ها استفاده می نمایید از وجود آن ها لذت خواهید برد و به کار خود سرعت خواهید بخشید . همچنین با فشاردادن کلید چند منظوره ی سمت راست که مربوط به آیکن سمت راست موجود در پایین نمایشگر می شود ، می توانید به لیست منوهایی که بیشتر مورد استفاده ی شماست ، دست پیدا کنید و به عنوان مثال می توان فعال سازی و یا عدم فعال سازی یک آیتم مثل اینفرارد یا بلوتوث را در این قسمت مشاهده نمود و مورد استفاده قرار داد و برای انتخاب یک منو می توانید از دکمه OK و یا دکمه سمت چپ زیر صفحه نمایش که روی صفحه ، بالای آن در صفحه نمایش کلمه Select نوشته شده است استفاده نمایید و با استفاده از کلید برگشت که در زیر این دکمه قرار گرفته ، به منوهای قبلی بازگردید .

 

image
 

 

و همچنین امکان ایجاد لیستی از Shortcut ها و آیکن های دسترسی سریع برای منوهای مختلف وجود دارد و این قدرت استفاده راحت و بدون مشکل از منوها و دسترسی سریع به آن ها را به شما خواهد داد .

ساختار اصلی منوی گوشی ، جدید گردیده است . منوی اصلی به صورت ماتریس بوده و از یک ماتریس 3x4 تشکیل شده است که جمعاً 12 آیکن را تشکیل می دهد ، در ابتدا به نظر می رسد که حرکت بین این آیکن ها بسیار سخت باشد ولی بعد از کمی کارکردن متوجه خواهید شد که هیچ مشکلی با کارکردن با این دکمه های حرکتی نخواهید داشت و به راحتی می توانید بین منوهای مختلف حرکت کرده و آن ها را انتخاب نمایید و اگر فکر می کنید به آن عادت ندارید ، مطمئن باشید که در عرض یک هفته به آن عادت خواهید کرد .

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

این دفترچه تلفن شباهت کاملی با دفترچه تلفن موجود در سونی اریکسون T68i و T610 دارد و تغییر چندانی رانسبت به مدل های قدیمی نداشته و اگر با کارکردن با مدل های قدیمی آشنائی دارید ، این گوشی نیز شباهت بسیار زیادی با آن ها دارد شما می توانید برای هر فرد تعداد زیادی تلفن ، آدرس ، E-mail و یا دیگر اطلاعات مهم را ذخیره نمایید . همچنین می توانید قسمت های مختلف و لازمی را در هر نام باز نموده و به عنوان مثال نوشته و یا شماره ای را در آن ذخیره نمایید که هر یک نیز آیکنی مخصوص به خود را دارا می باشند ، شما می توانید نام ها را برحسب اطلاعات مختلفی دسته بندی نمایید ، به عنوان مثال براساس نام ، نام خانوادگی و دیگر حالت های ممکن . البته برخی از این دسته بندی ها تنها زمانی که باید اطلاعات را به رایانه منتقل سازید اهمیت پیدا می کند ؛ همچنین شما قادر خواهید بود تا 49 فرمان صوتی را به هر نام اضافه نمایید و شما باید برای هر شماره یک فرمان صوتی اختصاص دهید ، مثلاً بگویید منزل ، محل کار و...  

هر تماس نیز دارای آیکن مربوط به خود بوده و تصاویر آیکن ها نسبت به مدل های قدیمی دچار تغییراتی شده است و شما می توانید تماس ها و شماره تلفن ها را از طریق اینفرارد و یا بلوتوث به دیگر گوشی ، انتقال دهید .

 

پیام ها (Messages) :

شما می توانید یک زنگ مخصوص را برای هر پیام که به دستگاه شما ارسال می گردد قرار دهید که لیست خاصی را دارا می باشد و دارای 8 ملودی مختلف است . البته دلیل این که لیست کامل زنگ های دستگاه در این قسمت در دسترس نیست ؛ مشخص نمی باشد . قابلیت های استفاده از پیام ها و فرستادن و دریافت پیام کاملاً استاندارد بوده و بدون هیچ مشکلی می توانید با آن کار نمایید . همچنین یک سری پیام پیش فرض در گوشی موجود می باشد که می توانید تعدادی را نیز خودتان تعریف نمایید . همچنین هم حافظه دستگاه و هم حافظه سیم کارت قابلیت نگه داشتن پیام ها را دارا می باشند . دستگاه از سیستم چت کردن نیز استفاده می کند و دارای یک سری شکلک های آماده نیز می باشد که هر یک گویای حالت خاصی می باشند و می توانید برای دریافت و ارسال ایمیل و MMS نیز روی گوشی حساب باز نمایید . همچنین یک آیکن دیگر با نام WAP Push نیز وجود دارد که مربوط به استفاده از سیستم WAP بوده و جهت انتقال و دریافت و ارسال اطلاعات از طریق WAP کارآیی دارد .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . حدوداً 30 تماس را می توانید در لیست گوشی ذخیره نمایید و همچنین شماره ذخیره شده در تلفن و سیم کارت مشخص می باشد .

 

مولتی مدیا (Multi  Media ) :

یک سری تصاویر پیش فرض در این منو پیدا می شود و می توانید تصاویری که با دوربین گوشی گرفته اید را نیز مشاهده نمایید ، جدا از تصاویر می توانید فایل های صوتی قابل پخش در این گوشی را نیز در این قسمت مشاهده نمایید . همچنین ضبط صوت گوشی نیز در این قسمت قرار گرفته است . می توانید در زمان اتصال به شبکه ، تم های جدیدی را برای گوشی دانلود نمایید و با استفاده از Quickshare به منابع و لینک های جدیدی متصل شده و تصاویر مورد درخواست خود را دریافت نمایید . همچنین یک ویرایشگر موسیقی نیز در گوشی موجود می باشد و می توانید با استفاده از 4 ملودی یک موسیقی جدیدی را ویرایش و تولید نمایید . یک ویرایشگر گرافیکی هم در گوشی موجود می باشد که با استفاده از آن می توانید نقاشی بکشید و تصاویر ساده ای را ایجاد نمایید و اگر در صف اتوبوس می خواهید وقت خود را پر کنید آیکن مناسبی را انتخاب نموده اید !

 

image
         
image

 
Memory:

شما دارای 2 مگابایت حافظه در داخل گوشی می باشید که خیلی کم می باشد البته اگر بخواهید کارهایی اضافی را با گوشی انجام دهید و اگر نه برای مصرف کنندگان عادی گوشی ، این میزان حافظه کفایت می کند . از این 2 مگابایت ، 1.5 مگابایت آن در اختیار شما می باشد که می توانید برای اطلاعات و تصاویر دستگاه از آن استفاده نمایید و حواستان باشد که گوشی شما یک کامپیوتر نیست که حجم بالایی از اطلاعات را بخواهید ذخیره نمایید . پس بهتر است تنها ، کارهایی که زیاد با آن ها سر و کار دارید را در گوشی خود ذخیره نمایید و برای دیگر موارد از ابزارهای دیگر استفاده نمائید . به عنوان مثال یک مگابایت می تواند اطلاعات مربوط به 1000 ملاقات و 100 شماره تلفن و 10 عکس را در خود جای دهد .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

کارآیی های زیادی در این قسمت موجود می باشد که پیش از هر یک به تقویم آن می پردازیم . شما می توانید تقویم دستگاه را به صورت ماهیانه ، هفتگی و روزانه مشاهده نمایید که در حالت سوم شما لیست کارهای آن روز را نیز می توانید روی صفحه مشاهده نمایید . ولی در حالت قبلی روزهایی که در آن باید کاری را انجام دهید یا رویداد خاصی صورت پذیرفته با رنگ و نشانه ی  مخصوص مشخص گردیده است و شما به راحتی و به سرعت ، می توانید بین تاریخ های مختلف در دستگاه حرکت نمایید . شما قابلیت ذخیره رویداد های متفاوت را دارید و می توانید پروفایل های دستگاه را در این قسمت زمان دار کنید ؛ به عنوان مثال در زمان و تاریخ خاصی ، یک پروفایل به خصوص دستگاه را فعال سازید . همچنین شما در این گوشی دارای لیست To do list می باشید که تنها دو حالت تماس و به یادآوردن را در آن دارید و برای این حالت ها می توانید زنگ هشدار نیز قرار دهید که کار شما را انجام خواهد داد .

 

 ساعت بیداری (Alarm Clock) :

زنگ بیداری دستگاه نیز در این منو قرار گرفته است که می تواند در روزهای به خصوص از هفته تنظیم شده و زنگ بخورد و حتی در زمان خاموش بودن گوشی نیز کار خواهد کرد . همچنین گوشی دارای یک تایمر و یک کرونومتر استاندارد می باشد که در حد متوسط بوده و مطمئناً شما را راضی خواهد کرد و اگر آدم فراموش کاری هستید اصلاً نگران نباشید چون یک برنامه جهت یادآوری کدهای رمز در گوشی موجود می باشد که از طرفداران زیادی نیز برخوردار می باشد  .

 

Connectivity:

تمامی تنظیمات مربوط به اتصالات و ارتباطات گوشی در این قسمت انجام می پذیرد که از آن جمله می توان WAP و GPRS ، بلوتوث ، اتصال کابلی دستگاه را نام برد .

 

WAP:

این قسمت دارای آیتم های منوی خاصی می باشد ، این گوشی از WAP browser ویرایش 2 استفاده می کند ، اتصال امنی را برای دستگاه فراهم می سازد و برنامه های خوب و مناسبی را می توانید از طریق سایت شرکت دانلود نمایید و در عرض 1 تا 2 ساعت کل حافظه دستگاه را پر کنید .

 

سرگرمی (Entertainment):

دو زیر منو در این قسمت با نام های کارآیی ها (Application) و بازی ها (Games) قرار گرفته است و گوشی دارای چندین بازی به صورت پیش فرض می باشد که از آن دسته می توان Alienscum و Honey Cave2 و Mini golf و V rally2 را نام برد .

 

image
         
image

 

دستگاه برنامه Mophun را پشتیبانی کرده و شما مشکلی برای دانلود بازی ها نخواهید داشت ، برنامه های تحت Java نیز در زیر نام Application پنهان گردیده است و البته تعداد خاصی از کارآیی های موجود در بازار در این قسمت قابل استفاده می باشند ، کارآیی هایی با حجم متوسط در این گوشی کندتر نسبت به گوشی های نوکیا کار خواهند نمود ولی سرعت آن ها از زیمنس بالاتر است و شما 6 برنامه پیش فرض در این قسمت مشاهده خواهید نمود . البته اگر می خواهید Java دستگاه را امتحان کنید باید برنامه های پرتصویر و پرحجم تری مثلPrince Of Persia را برروی گوشی اجرا نمایید .

 

تنظیمات (Settings) :

تمامی تنظیمات مربوط به گوشی و صفحه نمایش در این منو قرار گرفته است و شبیه به دیگر مدل های این کارخانه می باشد و کار با آن راحت خواهد بود .

 

image

 

دوربین (Camera) :

در این گوشی دوربین بیشتر به عنوان یک ابزار سرگرمی موجود می باشد و اصلاً قابل مقایسه با دیگر دوربین های دیجیتالی  نمی باشد ، شما تصاویری ساده را برروی صفحه نمایش کوچک گوشی خواهید دید ، البته به علت کوچک بودن صفحه نمایش  دوربین گوشی ، دوربین مناسب و خوبی بوده و تصاویر زیبا را به شما ارائه خواهد داد . تصاویری که با دوربین می گیرید در دو رزولوشن 352×288 و 120x160 موجود می باشند ، شاید بهترین کیفیت تصاویر در هوای آفتابی و نورانی باشد ، همچنین فلاش نیز قابلیت اتصال به گوشی را دارد که جزء ابزار جانبی گوشی می باشد که در تاریکی ، کمی به شما کمک می کند !

 

و در نهایت :

کیفیت اتصال و صحبت با گوشی بسیار خوب و مناسب می باشد و گوشی بدون هیچ مشکلی کار خواهد نمود . صدای زنگ 32 تن پلی فونیک دستگاه بسیار بلند است و قابل مقایسه با تولیدات آسیایی (کره ای) می باشد ولی اگر گوشی را در جیب خود می گذارید حواستان باشد که روی بلندگوی آن را با چیزی نپوشانید چون صدای زنگ را کاهش می دهد مخصوصاً اگر در جیب داخلی کاپشن شما قرار گیرد .

مهمترین رقیب این گوشی ، موتورلا V600 است که Z600 دارای دفترچه تلفن پیشرفته ای نبوده و ضخامت بالایی را نیز دارد ولی دارای جلوه زیباتری می باشد و دوربین بهتری را نیز در خود جای داده است . E700 سامسونگ نیز به همین کلاس متعلق است که با وجود کیفیت بالا ، دارای بلوتوث و خیلی از کارآیی های اتصال و برقراری ارتباط نمی باشد .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)