خانهبررسی‌ها
SonyEricsson S600

SonyEricsson S600

کارخانه سونی اریکسون سیاست جالبی را در تولیدات خود در نظر داشته است ، این شرکت از یک سو تولیدات بالای خود را به گونه ای ساخته که تا مدت های زیاد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Sony Ericsson – S600

  

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-     - گوشی موبایل

-     - باتری

-     - شارژر

-     - راهنمای مصرف کننده

 

کارخانه سونی اریکسون سیاست جالبی را در تولیدات خود در نظر داشته است ، این شرکت از یک سو تولیدات بالای خود را به گونه ای ساخته که تا مدت های زیاد ، بازار خرید و فروش موبایل را به دست گیرد و از بیشترین حد کارائی ها برخوردار می باشد و از سوی دیگر محصولات کلاس متوسط و ارزان قیمت این شرکت چندان چنگی به دل نمی زند و مورد پسند عامه نمی باشد . در واقع این سیاست شرکت سونی اریکسون بود که بسیاری از ستایشگران و منتظران گوشی های پر برنامه و اشباع شده از کارائی را ، که اصلاً مشتاق گوشی های کلاس متوسط نیستند را از خود راضی نگه دارد . گاهی اوقات ایجاد و تولید یک گوشی ارزان ، متعادل و متناسب بازار را چنان بر هم می زند که باعث از بین رفتن خط تولید آن گوشی نیز می گردد .

چرا مردم به سراغ گوشی های گران قیمت بروند در حالی که گوشی های ارزان ، تمام کارائی های موجود را دارند ؟

پس برای عدم ایجاد چنین معضلی باید گوشی هائی با کلاس متوسط و کارائی هائی کمتر تولید گردد و البته این بسیار مهم می باشد که مصرف کننده  نهائی به درستی شناخته شود و هر سازنده ای این توجه را به گونه ای ابراز می دارد . به هر حال سونی اریکسون جوانان را مورد هدف قرار داده و تصمیم به تولید گوشی هائی با تمامی کارائی های جالب برای جوانان گرفت .  این پروژه با نام Ellen خطاب گردید در هر صورت همه قبول داریم که اجناس زیباتر مورد توجه بیشتری قرار می گیرند و اگر یک گوشی سنگین باشد یعنی از تکنولوژی برتر استفاده نشده و هنگام استفاده ، شما را آزار خواهد داد .

به هر حال پروژه سونی اریکسون S600 بر پایه ی میل و علاقه جوانان بنا نهاده شد و از یک سو گوشی عجیب با شکل خاص و متفاوت با دیگر گوشی ها می باشد و از سوی دیگر یک گوشی با تمامی کارآئی های جالبی که می توان در یک گوشی قرار داد ، بود تا بتوان تمامی خواسته های گروه هدف خود یعنی جوانان را برآورده سازد و S600 نشان تلاش بی وقفه ی سونی اریکسون برای جلب توجه جوانان می باشد .

 

image

 

image
 

 

سونی اریکسون S600 همانند پروژه ی Ellen (S700) از قسمت تحتانی چرخیده و به صورت عرضی دوران می کند و صفحه کلید در مقابل شما قرار خواهد گرفت که همانند مدل قبلی برای بازکردن آن بهتر است از هر دو دست خود کمک بگیرید . البته می توانید آن را با یک دست خود هم باز کنید ، مثلاً گوشی را از سمت صفحه نمایش به سمت بالا گرفته و قسمت پشت آن را توسط انگشت به پائین فشار دهید که عملاً کار راحتی نخواهد بود ولی استفاده از هر دو دست را به شما پیشنهاد می کنیم . فرقی نخواهد داشت که دستگاه را از کدام سمت باز کنید ولی باید حواستان باشد که دستگاه را از همان سمتی که باز کردید ، ببندید چرا که نمی توان به سمت دیگر بچرخاند . شما دارای دوقاب مختلف در گوشی می باشید که یکی مورد علاقه جوانان می باشد که با تصاویر و حالت گرافیکی همراه می باشد و می توانید آن را خریداری نمائید و دیگر یک قاب پلاستیکی با رنگ نقره متالیک و سطحی صاف که از لمس کردن آن لذت خواهید برد و به درد زمان های کاری شما می خورد . رنگ قاب های مخصوص جوانان زرد و آبی و سفید می باشد .

 

image
 

 

ابعاد دستگاه در اندازه ی 93x46.5x22.5 می باشد و وزن آن 121 گرم است ، که ابعاد آن مناسب بوده و چون رقیبی بهتر برایش یافت نمی شود ؛ باید اعتراف کرد که در رده ی خود ، گوشی مناسبی است ولی قابل مقایسه با گوشی های دیگر نمی باشد . خیلی از مصرف کنندگان بر این عقیده هستند که تصویر گوشی ، گوشی را خیلی کوچکتر از ابعاد واقعیش نشان می دهد. به هر حال ابعاد گوشی در قیاس با گوشی های تاشو در حد متوسط است .  

 

image

 

و حتی در مقایسه با گوشی S700 ابعاد این گوشی کوچکتر می باشد .

 

image
 

 

image
 

 

سه بلندگو در گوشی موجود می باشد و S600 در واقع اولین گوشی مجهز به استریو می باشد که توسط سونی اریکسون ساخته شده است . برخلاف گوشی های کره ا ی در این جا همه چیز واضح و روشن است . طراحان با قرار دادن بلندگوها در دو سمت گوشی توانسته اند صدای استریو را تولید نمایند . در گوشی های LG شما یک بلندگوی اصلی در وسط و دو بلندگو در دو طرف گوش مشاهده خواهید نمود که دقیقاً در سطح کناره ی گوشی قرار گرفته اند و شما می توانید به صدای پخش شده از دو طرف ،  گوش فرا دهید . یک نکته ی منفی اینکه اگر گوشی را در کیف قرار دهید جلوی دو بلندگوی کناری گرفته می شود و در نتیجه تمامی صحبت ها را آرام و نادرست خواهید شنید و در واقع این استریو قرار بود لذت بیشتری را برای شما ایجاد کند که باعث ایجاد مشکل هم برای برای شما شد !  

کارخانه بعد از مطالعه در مورد گوشی های چند بلندگوئی و نقایص روش های سنتی به این نتیجه رسید که باید محل قرار گیری بلندگوها به گونه ای باشد که هنگام قرار گیری در دست و یا لباس برای صحبت ایجاد مشکل نکند . بعد از این تحقیقات شرکت سونی اریکسون بلندگوی اول را در گوشی ، بالا سمت چپ گوشی قرار داد و بلندگوی دوم را در پائین سطح سمت راست گوشی قرار داد که این بلندگوها در هنگام استفاده از کارائی های گوشی فعال بوده و در حین مکالمه غیر فعال می باشد .

این جایگزاری بلندگوها باعث گردید که بیشترین اندازه ممکن را که کمی کوچکتر از بلندگوهای موتورولا می باشد به بلندگوها اختصاص داده شود به هر حال گوشی S600 یکی از پر حجم ترین صداها را در بین گوشی های بازار امروز دارا می باشد .

 

image
 

 

گوشی شما مجهز به دو کلید دکوری و تزئینی که تنها با فشار دادن آنها در حالت استندبای چراغ پیش زمینه گوشی روشن می شود ، می باشد که مخصوصاً در بازی ها به کار می آید . این دکمه ها Aهمانند کلیدهای و B در وسایل بازی بوده و در بازی ها عملکرد منحصر به فردی دارند . البته این اولین گوشی نیست که دارای این کلید هاست ، بلکه در Ngage نیز چنین کلید هایی وجود داشت .

دکمه های جهت دار گوشی تنها به دلیل راحت تر شدن استفاده در حین بازی ، دچار تغییراتی شده اند ، شما می توانید به صورت چرخشی انگشت خود را بر روی آن حرکت دهید و برآمدگی که باعث مزاحمت و برداشتن دست ها از آن می شود ، بر روی آن نمی باشد . تنها قسمت جهت ها کمی بالا آمده که کار را برای شما راحت می کند و البته در بیشتر مواقع نقش یک کلید 4 طرفه را ایفا می کند ولی در حالت کلی یک کلید 8 طرفه می باشد که حتی در منوها نیز از هر 8 جهت می توانید استفاده کنید .

دکمه ی سمت چپی جهت فعال سازی بلوتوث است که در حالت فعال به رنگ آبی می باشد .

image

 

 یک کلید تائید نیز درون این کلید جهت دار وجود دارد .

 

image

 

دو دکمه ی زیر صفحه نمایش با نور پس زمینه ی نارنجی می باشد که تا اندازه ای راحت و مناسب می باشد ، دکمه برگشت Back اجازه بازگشت به منوی قبلی را به شما می دهد و   "C" تنها جهت پاک کردن کاراکترها استفاده می گردد . اجرا نمودن WAP و فعال سازی منوی اصلی با دکمه هائی جداگانه انجام می پذیرد و همانند گوشی های نوکیا با استفاده از دکمه ON / OFF می توانید پروفایل دستگاه را تغییر دهید که البته این کارائی در K750i دیده نمی شود.

 

image

 

صفحه نمایش دستگاه کاملاً به صفحه نمایش K750i شباهت دارد ، این صفحه نمایش قابلیت نشان دادن 262000 رنگ را دارد و دارای رزولوشن  220×176  پیکسل یعنی 29x36 میلی متر می باشد که از نوع TFT است . صفحه نمایش دستگاه از شفافیت و روشنائی بیشتری نسبت به K750i برخوردار می باشد و گوشی K750i دارای کیفیت پائین تری از این گوشی است.

تصاویر در گوشی S600 شفافیت کمتری دارد ولی این مطلب باعث می شود که در روشنائی داخل اتاق عکس ها کمتر از رنگ اشباع شوند و در روشنائی روز و در مقابل نور مستقیم خورشید نیز عکس ها دارای وضوح می باشند . این تکنولوژی هم اکنون در بیشتر گوشی های زیمنس نیز به کار برده شده است ، در نتیجه یکی از فاکتورهای مثبت گوشی را کیفیت بالای تصویر آن در خارج از اتاق بسته می توان ذکر نمود .

 

image

 

6 خط نوشته و 4 خط هم توضیحات بر روی صفحه قابل نوشته شدن می باشد . فونت دستگاه مناسب و خوانا است و صفحه نمایش دستگاه قابل مقایسه با موتورولا بوده ولی پائین تر از تولیدات سامسونگ می باشد . در هر صورت از خیلی گوشی ها کیفیت مناسب تری دارد ، صفحه نمایش شباهت کاملی با گوشی های زیمنس دارد . شما یک دکمه جهت قفل صفحه کلید دارید که همانند S700 در پهلوی سمت چپ قرار گرفته است ، وقتی که گوشی را باز کرده اید امکان برخورد دست شما با دکمه پخش موسیقی در کناره گوشی می رود که در این صورت گوشی شروع به پخش موسیقی خواهد نمود و این دکمه همانند K750 آخرین کارائی صوتی اعم از MP3 و یا رادیو را که مورد استفاده قرار گرفته ، فعال می سازد.

 

image

 

دکمه کنترل صوتی گوشی در سمت راست گوشی قرار گرفته است که این تغییر مکان از سمت چپ به سمت راست به علت نحوه بازشدن و نوع گوشی می باشد ، با تغییر حالت جهت گوشی در حالت افقی و قرار گرفتن این کلید ها در بالای گوشی شما در واقع یک دوربین دیجیتال 1.3 مگاپیکسل خواهید داشت که در سطح پشتی گوشی بر روی آن درج شده است F=5.0mm 1:2:8  .

یک آینه کوچک هم برای عکسبرداری از خودتان و یک لامپ در نزدیکی دوربین قرار گرفته است .

تفاوت دوربین این گوشی با S700 در COMS – Matrix آن می باشد که ارتقاء داده شده و دیگر اساس آن مثل گوشی های قبلی بر پایه ی دوربین های VGA نمی باشد .

دوربین موجود در این دستگاه شباهت زیادی به سونی اریکسون K600 دارد و تنها تفاوت آن ، در فاصله کانونی این دو می باشد که در K600 این فاصله 4.85mm بوده است.

 

image

 

شما می توانید از لامپ پشت گوشی به عنوان چراغ قوه نیز استفاده نمائید و آن را از طریق منوی اصلی فعال سازید و همچنین یک کارائی موجود در آن SOS می باشد که لامپ دستگاه ، پیام کمک SOS را به صورت چشمک زدن اعلام می کند و همچنین کارائی دیگر آن روشن ماندن لامپ به مدت 1 دقیقه می باشد .

 

image

 

دکمه دوربین و درگاه مادون قرمز (Infrared) در سمت راست گوشی قرار گرفته است که دارای کارائی کامل و قابلیت پشتیبانی OBEX می باشد . دکمه های کنترل دوتائی صدا در صورت فشرده شدن در حالت استندبای ، باعث نقش بستن مشخصه های کلی دستگاه اعم از مدل دستگاه ، تاریخ ، زمان ، پروفایل های موجود ، تنظیمات زنگ بیداری ، میزان حافظه پرشده یا باقی مانده و میزان شارژ دستگاه می شود که کارائی جالب و بسیار مناسبی می باشد .  

دکمه های شماره گیری دستگاه بسیار راحت بوده و در موقعیت های مناسبی قرار گرفته اند و برای هر فردی چه با انگشتان بزرگ و چه دستان کوچک راحت و قابل استفاده می باشد . همچنین اگر جزء دخترخانم هائی هستید که ناخن های خود را بلند می کنید اصلاً نگران نباشید صفحه کلید هم برای شما مشکلی به وجود نخواهد آورد .

 

image

 

یک پورت سریع نیز در انتهای گوشی قرار گرفته است که بیش از این تنها در K750 دیده می شد و یک درپوش پلاستیکی برای آن نیز در بسته خریداری شده ی شما موجود می باشد که به بدنه گوشی متصل نیست .

بنابر اظهار شرکت سازنده ، باتری Li – Pol دستگاه با گنجایش 900mah قابلیت روشن نگه داشتن گوشی تا 400 ساعت را در حالت استندبای دارد . این باتری همانند Li – Ion ها می باشد ولی تولید کننده پافشاری دارد که نام آن را " Li – Pol " اعلام نماید ، این باتری طبق نظر تولید کننده 9 ساعت صحبت را نیز می تواند پشتیبانی نماید در یکی از آزمایشات انجام شده این گوشی با یک ساعت صحبت و 45 دقیقه کار با کارائی های گوشی و 2 ساعت گوش دادن به موسیقی تا 4 روز به کارکردن ادامه داد ، شارژ کامل دستگاه حدوداً 2 ساعت به طول می انجامد . در انتقال صوتی دستگاه 24mAh و در انتقال اطلاعات آن25mAh  مصرف باتری آن می باشد در نتیجه در حین استفاده از بلوتوث مدت کارکرد باتری پائین خواهد آمد .

نکته جالب توجه دیگر نگهدارنده سیم کارت می باشد که قابل حرکت بوده و در جای خود قرار گرفته و با یک دکمه به داخل می رود !

 

منوها ( Menu ) :

این گوشی شباهت بسیار زیادی با K750 داشته و پایه ریزی ساخت آن ها مشترک و شبیه به هم است ، که البته تفاوت های زیادی هم بین آن ها موجود می باشد یکی از مهمترین تفاوت ها در منوها و آیکن های مربوط به آن ها می باشد در واقع  آیکن های جدید خیلی جوان پسندتر شده اند و بر خلاف K750 میزان ذخیره شماره در گوشی از 500 ، به  1000 ، ارتقاء داده شده است ، همچنین در این گوشی شما می توانید 2 آدرس را برای یک نام پر نمائید و برای ارتقاء دادن برنامه ها ، زمانی را تعیین کرده و گوشی به طور جداگانه هشداری را برای آن قرار می دهد تا در زمان مقرر زنگ بزند این کارائی بسیار مفید بوده و بسیاری از سازندگان نیز در گوشی های جدید خود از آن استفاده نموده اند .

64 مگابایت حافظه در گوشی موجود می باشد و این ها تمام تفاوت های این گوشی با K750 بوده به هر حال از این 64 مگابایت ، 40 مگابایت برای شما خالی گذاشته شده است .

 

image
 

 

شما می توانید با استفاده از کلید # لیست زبان های موجود در گوشی را در اختیار داشته باشید . در حالت استندبای در صورتی که کلید Call (برقراری تماس) را بزنید شما امکان انتخاب از بین آخرین تماس های گرفته شده و تماس های از دست رفته را خواهید داشت .

 

دفترچه تلفن ( PhoneBook ) :  

شما تا 1000 نام را می توانید در گوشی ذخیره نمائید و در نتیجه 5000 شماره می توانید در دستگاه قرار دهید که برای اکثر استفاده کنندگان کافی می باشد .

شما تعداد زیادی تلفن ، آدرس ، ایمیل ، اطلاعات خاص می توانید برای هر نام ذخیره نمائید ، و برای هر یک از نام ها می توانید از زنگ و عکس خاصی استفاده کرده که در حین زنگ زدن شنیده و دیده شوند  . 

 

پیام ها ( Message ) :

تمام کارهای این قسمت ساده می باشد ، پیام های پیش فرض در این گوشی موجود می باشد که خودتان هم می توانید پیام هائی از این گونه را اضافه نمائید ، پیام ها را می توانید در گوشی و در سیم کارت ذخیره نمائید ، همچنین از کارائی چت نیز در این گوشی بهره می جوئید ، در یک کلام همه چیز در عین سادگی ، زیبا می باشد . همچنین در گوشی از پیام های MMS نیز بهره می جوئید .

 

image

 

لیست تماس ها ( Call List ) :

در لیست کلی شما جای 30 ورودی را خواهید دید که در کنار هریک نیز آیکنی را که توضیح می دهد این تماس جزء تماس های گرفته شده ، وارد شده و یا از دست رفته می باشد ، قرار داده شده است . همچنین شما می توانید متوجه شوید که شماره در گوشی شما موجود می باشد یا در سیم کارت شما . لیست تماس های از دست رفته Missed Call  نیز می تواند جداگانه نشان داده شود .

 

سرگرمی  ( Entertainment ) :

در این قسمت شما می توانید از آلبوم ، لیست موسیقی و Music DJ  (که برنامه ای برای تولید موسیقی بوده و می توانید بوسیله ی آن یک موسیقی با استفاده از 4 موسیقی دیگر بسازید ) استفاده نمائید . همچنین یک کارائی Video DJ نیز در این بخش قرار داده شده که اجازه ویرایش فرمت های 3GP را به شما خواهد داد . ویرایشگر گرافیکی نیز جهت ویرایش تصاویر در این گوشی قرار گرفته که بعد از آن می توانید این تصاویر را به MMS وارد سازید .

 

Organizer :  

شما می توانید سه گونه رویداد را در این قسمت مشاهده کنید ماهیانه ، هفتگی ، روزانه که در حالت روزانه رویدادها و همچنین وظایف آن روز شما به صورت لیست نشان داده می شود و در حالت دیگر این روزها به صورت پر رنگ نشان داده می شوند ، زنگ های به یاد آورنده حتی در زمان خاموش بودن گوشی نیز کار خواهند نمود که باید آن را در منو فعال سازید و حالت فعال شدن و تعویض خودکار پروفایل ها نیز وجود دارد که برای یک رویداد گوشی روشن شده و مثلاً بعد از آن خاموش گردد که البته کارائی آن شباهت زیادی به حالت زمان دار برای پروفایل های نوکیا دارد .

 

image

 

نوشته ها (Note) :

در این قسمت شما می توانید نوشته های کوتاهی را ذخیره نمائید که در لیست معمولی اولین کلمه نوشته ، نشان داده می شود که همیشه جمله را به یاد شما نمی آورد .

 

زنگ بیداری (Alarm) :  

زنگ دستگاه قابل تنظیم برای یک بار و یا چند بار زنگ زدن می باشد و می توانید آن را برای روزهای مشخص از هفته تنظیم نمائید این زنگ بیداری نیز در صورت خاموش بودن گوشی کار خواهد نمود تایمر و کرونومتر دستگاه نیز به زیبائی و راحتی کار می کند ، همچنین یک مخزن ذخیره کدها که رمز ها را به یاد شما می اندازد ، در دستگاه موجود می باشد و استفاده از آن بسیار راحت می باشد دستگاه دارای یک ماشین حساب راحت جهت استفاده نیز می باشد و برنامه ساعت جهانی نیز در گوشی موجود است .

 

اتصالات (Connectivity) :

در این قسمت شما تمامی تنظیمات مربوط به اتصالات را در اختیار خواهید داشت که از جمله آن ها WAP ، GPRS ، بلوتوث و کابل اتصال را می توان نام برد . همه چیز به وضوح قابل انجام و کارکرد می باشد و اتصال کابلی دستگاه نیز که از دو نوع جدید می باشد به راحتی انجام می پذیرد .

دستگاه قابلیت پشتیبانی پروفایل HID جهت کنترل از راه دور دستگاه هائی چون کامپیوتر ، تلویزیون و دیگر ابزار ها را دارد ، همچنین لیست پروفایل هائی که بلوتوث دستگاه را پشتیبانی می کند در ذیل آمده است .

  

پروفایل های بلوتوث زیر ، توسط گوشی پشتیبانی می شود :
 

Synchronization Profile

Dial – up Networking Profile

Basic Imaging Profile

Generic Access Profile

File Transfer Profile

Generic Object Exchange Profile

HID Profile

Object Push Profile

Sync ML OBEX binding

Serial Port Profile

JSR – 82 java API

Hands free Profile

 

Head Set Profile

 

دستگاه بلوتوث 2 را پشتیبانی کرده ولی EDGE را پشتیبانی نمی کند .

 
تنظیمات (Setting) :

تمامی تنظیمات مربوط به دستگاه در این قسمت قرار گرفته است و یکی از قسمت های آن تنظیمات صفحه نمایش نیز می باشد تمامی این ها عادی و  معمولی می باشد همچنین شما قادر به تعویض تم (Theme) های گوشی می باشید .

 

image

 

رادیو (Radio) :

شما دارای یک رادیو FM می باشید که می توانید 20 کانال را در آن ذخیره کنید و هدست دستگاه نقش آنتن را ایفا می کند و بقیه مطالب مثل دیگر گوشی ها می ماند ، کیفیت صوتی رادیو بسیار بالا می باشد و به همراه هدست نیز می توانید کیفیت بسیار بالائی با حجم صوتی بالا را داشته باشید و صدای بالا ی رادیوی دستگاه ، همه را متوجه می سازد .

 

image

 

مدیریت برنامه ها و حجم حافظه ( File Manager , Memory Capacity ) :

شما حدود 40 مگابایت فضای خالی در حافظه دارید ، که در آن اطلاعات و فایل ها اعم از تصاویر و فیلم ها و برنامه ها قرار خواهد گرفت بخشی از حافظه دستگاه نیز غیر قابل پاک شدن می باشد ، همچنین یک File Manager ساده ای را در گوشی دارید که با استفاده از آن می توانید فایل ها را در پوشه های مختلف قرار دهید و با استفاده از کابل ، گوشی ، تبدیل به یک هارد دیسک قابل حمل می شود .

 

image

 

پخش کننده ها (Player) :

گوشی قابلیت پخش فایل های MP3 را دارد و در کنار آن فیلم های با فرمت MPEG 4 و 3GP را نیز پخش می کند و گوشی ابزار مناسبی برای گوش دادن به فایل های MP3 می باشد همچنین شما یک اکولایزر جهت تنظیم این صداها نیز دارید که طبق سلیقه شما در حالت های Bass , Voice , Tremble  قابل تنظیم می باشد .

 

image
    
image
    
image

 

JAVA :

گوشی کارائی های (MIDP 20) JAVA را پشتیبانی می کند و قابلیت پخش برنامه های سه بعدی را نیز دارد ، یکسری بازی شناخته شده در دیگر گوشی ها ی سونی اریکسون نیز در این گوشی موجود می باشد .

 

کیفیت تولید (Productivity) :

نتیجه آزمون ها شباهت هائی با K750 داشت ، این دو گوشی برای یک خط تولید با امکانات برابر می باشد جهت آزمون گوشی از برنامه ی J BenchMerck استفاده کردیم که قسمت سه بعدی دستگاه را نیز می آزماید و نتایج آن در ذیل آمده است :

 

JBenchmark 3D
HQ 75
LQ 129
Triangles ps 17583
KTexels ps 819
3.0.2 version
176x220
M3G Version 1.0
Antialiasing false
True color false
Dithering false
Mipmapping true
Perspective correction true
Local camera lighting false
Max lights 8
Max viewport dimensions 1024
Max texture dimensions 256
Max Sprite Crop Dimensions 1024
Max Transforms Per Vertex 3
Number of Texture Units 2
Other properties
Color Screen true
Number of colors 65536
Transparency (alpha level) 256
Double buffer true
Total memory 524284
Free memory 436256

 

نتیجه ای که از این گوشی دریافت شد یکی از بالاترین نتایج مابین گوشی ها بوده و این گوشی تنها گوی رقابت را به یک یا دو گوشی واگذار کرده و در اصل پیروز میدان می باشد .

 

دوربین ( Camera ) :

گوشی دارای یک دوربین 1.3 مگاپیکسل می باشد که ماتریس CMOS در آن متفاوت می باشد ، عکس برداری در اتاق تاریک زیاد خوب نخواهد بود ولی بهترین تصویر در هوای آفتابی توسط دوربین گرفته می شود ، فلاش دستگاه نیز تاثیر زیادی بر کیفیت تصاویر نمی گذارد .

 

image
         
image

 

شما دارای سه رزولوشن 1024 × 1280 ، 480 × 640 و 120 × 160 پیکسل می باشید همچنین دارای 3 کیفیت برای تصاویر عکسبرداری شده می باشید . 

 

تنظیمات دوربین نیز به صورت ذیل می باشد :
 

-    قسمت خاموش کننده خودکار دوربین ( Automatic Camera OFF ) :

دوربین در صورت استفاده نشدن بعد از 30 ثانیه یا 1 ، 2 یا 3 دقیقه خاموش می شود .

 

-    صدای عکسبرداری :

شما می توانید سه نوع صدای عکسبرداری برای هنگام گرفتن عکس انتخاب کنید ، ولی نمی توانید آن را قطع نمائید .

 

-     Spot photometry  :

یک کارآئی که علت وجود آن خیلی واضح نمی باشد و خلاصه خیلی حرفه ای می باشد .

 

-     White balance :

در این قسمت که برای تنظیم نور عکس می باشد هم می توانید از حالت خودکار استفاده نمائید و هم به صورت دستی می توانید آن را انجام دهید .

 

- Light  :

یک نور پس زمینه است که توسط پوشش کناره ی گوشی فعال می شود .

 

-     Effects :  

افکت های مختلفی بر روی تصاویر می توانید ایجاد نمائید که عبارت است از نگاتیو ، برجسته سازی و سیاه و سفید است .

 

-     Timer :

تایمر برای عکس برداری در دستگاه موجود می باشد .

 

-     Night mode  :

عکسبرداری در شب می باشد که تصاویر را عادی می گیرد ولی در آن کمی خش مربوط به تاریکی ایجاد می کند .

 

-      Shooting mode :

در این منو شما می توانید هم عسکبرداری در حالت عادی و هم در حالت عکسبرداری پشت سر هم داشته باشید که می تواند 4 تصویر پی در پی را برداشت نماید .

فریم های عکسبرداری متفاوت بوده و برای دیگر مدل ها هم شناخته شده می باشد و هر عکس را می توانید در ویرایشگر گرافیکی دستگاه ، ویرایش نمائید . همچنین شما فن آوردی Landscape را دارید که توسط آن می توانید از یک منظره طولی عکسبرداری نمائید .

متاسفانه عکسبرداری در اتاق تاریک دارای کیفیت پائینی می باشد . همچنین دوربین گوشی قابلیت فیلم برداری با رزولوشن96×128 و 144× 176 پیکسل را دارا می باشد که با فرمت 3GP ذخیره می کند .

مدت کلیپ ها 10 ثانیه و کیفیت آن ها متوسط می باشد . 

 

و در نهایت :

زنگ 40 تن پلی فونیک گوشی تفاوتی با K750 ندارد و زنگ آن بسیار بلند بوده و حتی در خیابان هم شنیده می شود ، ویبراتور دستگاه نیز از قدرت متناسبی برخوردار می باشد و ارتقاء یافته است .

گوشی S600 اولین گوشی مجهز به فایل های فلش بوده و فایل آن نیز در منو قابل مشاهده است و فرمت آن برای دستگاه قابل خواندن می باشد و 8 نمونه نیز از این فایل ها در گوشی موجود می باشد که همه آن ها بر اساس نرم افزار سری 60 نوکیا ساخته شده است .

شاید چون Z600 بازار خوبی را به خود اختصاص نداد ، S600 برای ترمیم آن به بازار عرضه گردید .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)