خانهبررسی‌ها
SonyEricsson P800

SonyEricsson P800

این گوشی نوعی SmartPhone می باشد که البته کارخانه سازنده مدل آن را مدیا فون (MediaPhone) اعلام نموده است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Sony Ericsson P800

 

 آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

-  قلم اضافه

-  هندزفری مطابق با پورت گوشی

-  کیسه مخملی برای گوشی

-  بند مخصوص مچ

-  محافظ لولایی بسیار مؤثر

-  شارژر مسافرتی

- پایه جهت ایستاده نگه داشتن گوشی

- CD نرم افزار

 

این گوشی نوعی SmartPhone   می باشد که البته کارخانه سازنده مدل آن را مدیا فون (MediaPhone) اعلام نموده است که یکی از پرسروصداترین گوشی ها در سال 2002 بود . این گوشی قرار بود در پائیز به بازار بیاید که چند ماهی به تأخیر افتاد . شاید با صراحت بتوان گفت که تنها رقیب این گوشی ، نوکیا 7650 می باشد که تحت سیستم عامل سیمبین (Symbian) کار می کند ، همچنین دارای یک دوربین و کارآیی هایی شبیه P800 می باشد .

 

image

 

گوشی P800 تنها در یک رنگ (ترکیب سفید و نقرآبی) تولید شده است .

ابعاد گوشی 117x59x27 میلی متر بوده که تا اندازه زیادی بزرگ می باشد ، که این مطلب باعث می شود این گوشی به راحتی در جیب شلوار جین یا پیراهن جا نگیرد . این دستگاه بسیار زیبا بوده و اگر چه بزرگ تر از دیگر گوشی های مدرن می باشد ولی شما اصلاً وزن 158 گرمی آن را در دستان خود احساس نمی کنید البته با جدا کردن صفحه کلید تاشوی گوشی می توانید تا حدود 10 گرم از وزن گوشی کم نمایید در واقع این صفحه کلید که نیمی از ارتفاع گوشی را می پوشاند محافظ مناسبی برای صفحه حساس Touch screen گوشی می باشد و زمانی که این صفحه کلید را برمی دارید دیگر می توانید از قلم گوشی به جای آن استفاده نمایید . حال اگر این صفحه کلید را بردارید گوشی به حالت Fullscreen ( تمام صفحه ) رفته و تمامی دکمه های صفحه کلید را همانند شکل نشان داده شده برروی صفحه حساس نشان می دهد .

 

image
 

 

در مقایسه با دیگر گوشی های سونی اریکسون ، یک دکمه جدید به این گوشی با نام OK اضافه گردیده است که وظیفه آن تایید فرامین داده شده به گوشی می باشد . کلید حرکتی برای انتخاب منوها در کنار گوشی قرار گرفته و با چرخاندن آن می توانید ما بین منوها حرکت کرده و منوی انتخابی خود را مشخص نمایید . دکمه های صفحه کلید بسیار واضح بوده و در شب با آنها راحت خواهید بود و نور صفحه حساس TouchScreen  کمکی فراوان بر این مطلب می باشد ولی متاسفانه کاراکترهای نوشته شده برروی دکمه ها به علت ریزبودن ، در روز زیاد خوانا نمی باشد .

جنس دکمه ها از پلاستیک بوده که به راحتی زیر دستان شما فرمانبردار می باشد ، کلیدها تا حدی بیش از اندازه از هم فاصله دارند تا حدی که شماره گیری سریع با گوشی امکان پذیر نمی باشد ، البته فراموش نکنید که صفحه کلید شما ، خود نوعی ابزار جانبی می باشد.

صفحه نمایش گوشی دارای رزولوشن 144 × 208 پیکسل می باشد (40x28 میلی متر) و زمانی که صفحه کلید را باز می کنید این اندازه به 320 × 208 پیکسل ارتقاء می یابد و بیشتر اوقات خواندن متن در صفحه نمایش گوشی حتی بدون نور پس زمینه بسیار ساده و راحت می باشد . یکی از مزایای صفحه کلید متحرک دستگاه ، محافظت از تماس صفحه حساس گوشی با صورت شما در مکالمه تماس می باشد . گوشی قابلیت نمایش 4096 رنگ را دارد .

یک قلم استاندارد در کنار گوشی به بدنه متصل می باشد و برای درآوردن آن ، باید آن را بکشید و طراحی این قلم با دیگر قلم ها تا حد زیادی متفاوت می باشد اولاً اینکه شفاف و روشن می باشد و ثانیاً مفید با کارآیی و راحت است .

 

image

 

دو کلید دیگر نیز در سمت راست گوشی قرار گرفته که بالایی برای دسترسی به WAP و پایینی دکمه فرمان عکسبرداری می باشد . دوربین گوشی در پشت آن قرار گرفته  که لنز آن دارای هیچ حفاظی نبوده و به راحتی در برابر رطوبت و گرد و خاک حساس می باشد، در قسمت سمت چپ دوربین ، محل اتصال آنتن خارجی و بلندگوها قرار دارند ، محل اتصال هندزفری و Jogdial در سمت چپ گوشی قرار گرفته است که این همان دکمه مخصوص انتخاب منو می باشد در پنج سمت قابلیت حرکت دارد و در دو سمت می چرخد ، همچنین پورت اینفرارد ( Infrared) و دکمه روشن و خاموش دستگاه در سمت چپ قرار گرفته است و قسمت ارتباطی گوشی با دستگاه های دیگر در پایین آن قرار دارد ، که شبیه به همان که در مدل های قدیمی استفاده شده می باشد .

در این گوشی از باتری های Li – Lon استفاده گردیده که دارای گنجایش mAh 1000 می باشد و طبق گفته سازنده ، باتری گوشی حدود 400 ساعت در حالت استندبای می تواند کار نماید و همچنین با 13 ساعت صحبت ، روشن خواهد بود .      

البته طبق آزمایشات انجام شده که در آن با گوشی 20 دقیقه صحبت و 1 ساعت از کارآیی های گوشی ، مانند : بازی ، تقویم ، بلندگو و ... استفاده شده بود گوشی تنها یک روز و نیم پاسخگو بود .

بدون استفاده از کارآیی های پرمصرف مثل بازی ، ویدئو و ...  ، این زمان تا 2 روز افزایش می یابد ؛ البته در حالتی که روشنایی تصویر را هم کم کنید و با استفاده از هندزفری صحبت نمائید ، با این همه صرفه جویی ، گوشی 4 روز کار  خواهد کرد .

 

image

 

CD گوشی قابلیت بارنمودن (لود کردن) زبان های مختلف را برروی دستگاه خواهد داشت ، همچنین در این CD شما برنامه مخصوص اتصال و ارتباط با کامپیوتر و نرم افزارهایی چون Lotus Note و میکروسافت OutLook  را خواهید دید .

و دیگر اطلاعات مفید به شرح ذیل می باشد :

_ تهیه ی نسخه پشتیبان اطلاعات قابل ذخیره در کامپیوتر .

_ قابلیت انتقال اطلاعات با امکان نمایش اطلاعات . که به خصوص برای فایل های گرافیکی کاربری دارد .

_ تنظیماتی جهت دانلود نمودن اطلاعات و کارآیی های جدید برای P800 .

_ فایل درایو مودم دستگاه .

_ خواننده ی کتاب های الکترونیکی .

 

منوها (Menu) :

سیستم عامل گوشی Symbian ، P800 ویرایش 7 می باشد . اما گوشی از ساختار منوی خاص خود بهره می جوید ، شما دو محیط ، جهت کار با گوشی دارید ، ابتدا محیط تلفن : زمانی می باشد که صفحه کلید گوشی بسته بوده و گوشی حکم یک تلفن را دارد و دیگر ، محیط تمام صفحه  FullScreen  که علاوه بر تلفن بودن می توانید با استفاده از صفحه حساس به منوها دست پیدا کنید به هر حال در محیط اول به علت کوچکتر بودن صفحه ، اطلاعات کمتری را نیز می توانید برروی آن مشاهده نمایید و در این حالت شما می توانید زمان ، تاریخ ، آنتن ، میزان باتری گوشی و مجموعه ای از برنامه ها که زیاد مورد استفاده قرار می گیرند را مشاهده نموده ، همچنین می توانید لیست کامل برنامه های گوشی را نیز مشاهده نمائید ؛ این برنامه ها محیط خود را مطابق حالت تلفن (که در بالا به آن اشاره شد) تغییر می دهند .

 

image
         
image

 

به عنوان مثال در برنامه Organizer رویدادهایی که پیش روی شماست مشاهده می کنید و کل تقویم قابل مشاهده نیست . همچنین در برنامه ی Jetter تنها قادر به مشاهده و ویرایش قبل  می باشید و عکس ها در حالت تلفن قابل مشاهده نیستند و در کل زمانی که صفحه کلید بسته  می شود استفاده از قلم دستگاه ممکن نیست ، که منطقی می باشد .

 

image
         
image
 

 

منوی اصلی در حالت باز می تواند به صورت لیست و یا ماتریس آیکن ها نشان داده شود ، همچنین شما قابلیت تشکیل گروه هایی برای منوها و کارآیی ها را دارید ، که به عنوان مثال در یک گروه ، منوهای مورد علاقه خود را قرار داده و از طریق گروه ها به منوها دست پیدا کنید .

 

وارد نمودن متنها (Text Input) :

دو راه برای وارد نمودن متنها در دستگاه وجود دارد ، اولی با استفاده از دکمه های دیجیتالی موجود برروی صفحه دستگاه و دومی  نوشتن متن به انگلیسی توسط قلم دستگاه می باشد که معمولاً راه اول مورد استفاده قرار می گیرد . البته برای راه دوم باید دست خط خوبی داشته باشید به عنوان مثال : برای نوشتن یک پیام کوتاه SMS یک مثلث کوچک در قسمت بالای سمت راست گوشی آمده و صفحه به دو قسمت تقسیم می شود و سپس یک خط برروی صفحه چشمک می زند .

زیر مثلث برای نوشتن حروف به کار می رود و اعداد و کاراکترهای دیگر را در قسمت بالای مثلث باید وارد کنیم ، در هنگام نوشتن حروف باید توجه داشته باشید که آنها را تک تک وارد نمائید تا از طریق دستگاه تشخیص داده شوند . سرعت و کیفیت تشخیص دست خط کاربر توسط گوشی بسیار بالا می باشد که بعد از مدتی تمرین نحوه ی کار با آن را متوجه خواهید شد .

گوشی دارای سه لیست حروف ، شماره ها و سمبل ها ( برای دیگر زبان ها ) می باشد که که منتظر وارد کردن حروف می باشد .  

 

image
         
image

 

شما همواره قابلیت زوم Zoom کردن را حتی برروی نوشته ها خواهید داشت و گوشی 3 فونت را پشتیبانی می کند .

 

دوربین (Camera) :

شما می توانید لنز دوربین را در پشت گوشی مشاهده نمایید که با هیچ دریچه ای پوشیده نشده است و این امکان خش پیدا کردن لنز را زیاد می کند ، به هر حال کار با دوربین بسیار راحت و آسان می باشد و طبق گفته ی راهنما کمترین فاصله برای دوربین ، 30 سانتی متر می باشد و در این فاصله خش های کوچک تأثیری ندارند .

مصرف کنندگان می توانند یکی از سه کیفیت موجود بر گوشی را انتخاب نمایند که این تصاویر با عمق رنگ 24 بیت و فرمت JPEG ذخیره می گردند که این سه کیفیت دارای رزولوشن های  160x120 ، 320x240 ، 640x480پیکسل می باشد به هر حال رزولوشن پایین تر دارای کیفیت پایین تری می باشد و در عین حال حافظه کمتری را اشغال می کند .

 

 

image

 

انتخاب رزولوشن 240 320×  بهترین حالت برای صفحه P800 است ، چون در رزولوشن بالاتر ، ارتقای کیفیت تصویر چندان به چشم نمی آید و این رزولوشن های بالاتر تنها ، برای دیدن تصویر در PC مناسب می باشد .

سایز ماتریسی و کیفیت لنز دستگاه دو فاکتور منفی در پایین آمدن کیفیت تصاویر گوشی می باشد و شاید باید گفت بهترین استفاده از دوربین این گوشی برای گرفتن عکس های انفرادی و قراردادن آنها در دفترچه تلفن می باشد .

زمان عکسبرداری در بخشی از صفحه نمایش تصویر شما در هنگام انتخاب موقعیت نشان داده می شود و در زیر آن نیز مشخصات عکسی که خواهید گرفت و تنظیمات آن نشان داده خواهد شد و تنها کافی است که دکمه گرفتن عکس که در کنار گوشی قرار دارد را فشار دهید .

یک کارآیی بسیار زیبا تأخیر در عکس گرفتن و تایمردارکردن عکس در گوشی موجود است ، که گوشی 10 ثانیه فرصت را  می دهد و بعد از آن عکس خواهد گرفت که در این حالت شمارش معکوس را نیز به شما نشان خواهد داد تصاویر گرفته شده توسط دوربین به راحتی قابل انتقال به کامپیوتر می باشد که این عمل هم می تواند از طریق یک برنامه خاص جهت انتقال اطلاعات و یا اینفرارد ( Infrared ) و یا بلوتوث انجام پذیرد .

 

نشان دهنده تصاویر :

یک برنامه در گوشی جهت نشان دادن تصاویر موجود می باشد که تصاویر به صورت Thumbnails یا list همانند کامپیوتر برروی صفحه نشان داده می شود همچنین اطلاعات هر عکس از قبیل سایز ، رزولوشن و... نیز در دسترس شما خواهد بود و شما با انتخاب تصاویر می توانید آن ها را به حالت Full-Screen مشاهده نمایید شما میتوانید برروی تصاویر و حتی قسمتی از تصاویر که آن را انتخاب می کنید Zoom نمایید .

 

image
         
image
 

 

تمامی تصاویر در یک پوشه ذخیره می گردد ولی نگران نباشید چون شما قابلیت ایجاد یک پوشه شخصی و نگهداری تصاویر در آن را خواهید داشت همچنین شما می توانید تمامی تصاویر با فرمت های BMP ، GIF ، JPEG را نشان دهید و همچنین می توانید آن ها را به عنوان تصویر پس زمینه و یا اسکرین سیور (ScreenSaver) انتخاب نمایید .

 

ویدئو (Video) :

در این قسمت برنامه ی Packetvideo player را مشاهده می نمائید که در واقع  نقش یک پخش کننده فیلم کوچک را ایفا خواهد نمود که می توانید برای شرح جزئیات این برنامه به سایت اینترنتی کارخانه آن یعنیWWW.Packetvideo.com  مراجعه نمایید اما کیفیت فیلم های گوشی بسیار عالی است و در واقع 16 تصویر در ثانیه نمایش داده می شود و یک دقیقه فیلم ، تنها 1 مگابایت جای حافظه اشغال می کند که البته استفاده از کارت حافظه برای ذخیره لازم و ضروری است . فرمت فیلم ها MPEG-4 می باشد ، همچنین می توانید فیلم هایی را با استفاده از GPRS دانلود نمایید .

 

صوتی ((Audio :

یک پخش کننده صوتی استاندارد در این بخش قرار گرفته است که فرمت های MP3 و AMR و AU و WAV و MIDI را پشتیبانی  می کند ، این فایل ها می توانند با کارآیی های مختلف و به صورت های متفاوت ترتیب داده شوند . این کارآیی جهت گوش دادن به mp3 بسیار مناسب و مفید می باشد که می توانید فایل های صوتی را از کارت حافظه نیز فرا بخوانید  و از P800 به عنوان MP3  Player استفاده نمایید .

  
حافظه صوتی (Voice Memory) :

همانند دیگر گوشی های سونی اریکسون کیفیت این ضبط صوت زیاد قابل اطمینان نمی باشد و همچنین دارای محدودیت زمانی برای ضبط نخواهید بود و این ضبط صوت هم ، در حالت استندبای و هم درحالت مکالمه قابل استفاده می باشد که البته این مطلب تنها در راهنمای دستگاه قید گردیده است .

 

 

image

 

کارخانه سازنده پنج کارآیی متداول را به نام های : پیام ها (Messages) ، دفترچه تلفن (Phone Book) ، محیط تلفن (Phone Mode) تقویم (Calendar) ، دسترسی به اینترنت (Browser)  در نوار ابزار گوشی قرار داده است .

 

 دفترچه تلفن (Phonebook) :

در این قسمت شما قابلیت ذخیره 1000 آیتم را خواهید داشت ؛ که کافی می باشد . همچنین شما قابلیت اضافه نمودن 8 تلفن را برای هر فرد داشته ، همچنین می توانید E-mail و آدرس اینترنتی افراد و آدرس کامل محل کار و منزل را به آن اضافه نمایید در کنار این ها اضافه نمودن یک متن کوتاه و یک عکس برای هر فرد مقدور می باشد و برای هر فرد می توانید یک زنگ متفاوت تعریف نمایید . همچنین فرمان شماره گیری صوتی نیز برای افراد می توانید ذخیره نمایید و راه های زیادی برای جستجوی نام ها خواهید داشت تنظیمات دستگاه بسیار انعطاف پذیر می باشد ، به عنوان مثال : جستجو برحسب نام ، شماره و شماره ی اصلی امکان پذیر است  .

 

 پیام ها (Messages) :

دراین قسمت شما از SMS و MMS و پیام های E-mail بهره می جویید .

SMS: در این قسمت همه چیز واضح و روشن می باشد و شما می توانید تمام پیام های خود را در یک لیست مشاهده نمایید و حتی می توانید بعضی از آنها را پررنگ و بعضی را پاک نمایید .

پوشه های استاندارد این قسمت شامل inbox، outbox ، Drafts ، sent می باشد و متأسفانه در این نرم افزار شما قابلیت ساخت پوشه مخصوص به خود را ندارید و مشکل دیگر این که پیام هایی که می رسند  در گوشی علامت دار می شود و اگر گوشی را خاموش نمایید ، بعد از روشن کردن باز هم این علامت در کنار آن ها باقی خواهد ماند .

از کارآیی های MMS و E-mail نیز بهره می جویید .

 

محیط تلفن (Phone Mode) :

با فعال ساختن این محیط دکمه های تلفن (شماره دار) به صورت دیجیتالی روی صفحه حساس گوشی نقش می بندد و امکان شماره گیری را از طریق صفحه حساس گوشی خواهید داشت . در این قسمت شما قابلیت دسترسی به تنظیمات و امکان تنظیم زنگ ورودی دستگاه و روشن نمودن ویبراتور دستگاه را دارید و مطمئن باشید که گوشی دارای ویبراتور هست .

نکته جالب توجه اینکه شما می توانید هر نوع فایل صوتی را به عنوان زنگ دستگاه قرار دهید البته در یکی از آزمایشات فایل پرحجم  150 کیلو بایت صوتی نتوانست به عنوان زنگ دستگاه قرار گیرد . همچنین یکی دیگر از مزایای گوشی بهره جویی آن از زنگ پلی فونیک می باشد که از حجم صوتی مناسبی برخوردار است . شما قابلیت دسترسی به لیست تماس ها را از طریق زیر منوی این بخش خواهید داشت و این قسمت به شما اطلاعات هر تماس اعم از شماره ، زنگ ، زمان ، تاریخ و مدت تماس را اعلام می دارد.

 

تنظیم كننده (Organizer) & تقویم (Calendar) :

کارآیی های این بخش بسیار زیاد بوده که در این مقاله نمی گنجد اما در یک کلام باید گفت که این قسمت شبیه به (Organizer) های موجود در PDA ها و پاکت PC های 2002 می باشد .

 

image

 

شما می توانید قرارهای خود را به صورت هفتگی و روزانه ملاحظه نمایید و برای هر رویداد ، تاریخ و هشدار قرار دهید .

 

دسترسی به اینترنت (Browser) :

شاید باید گفت این اولین گوشی مجهز به WAP ویرایش 2 می باشد ، که قابلیت نشان دادن صفحات HTML را نیز به طور عادی دارد و در حالت کلی این ویرایش دوم یک گام بزرگی از پیشرفت را برای WAP در برداشته است .

 

دیگر کارآیی ها :

To do list: علاوه بر Organizer در این بخش یک لیست انجام وظایف در اختیار دارید که برای هر یک نیز می توانید مهلت انجام را به همراه اهمیت آن ثبت نمایید و در یک کلمه یک ابزار برای بهتر انجام دادن کارها  می باشد .

Jotter : در این قسمت می توانید متن هایی را سریع بنویسید و بوسیله قلم حتی شکل و نقاشی بکشید و رنگش کنید ، این برنامه بسیار ساده بوده و یک ویرایشگر گرافیکی موجود در دستگاه می باشد .

 

image

 

ماشین حساب (Calculator) :

یک ماشین حساب ساده که مهندسی هم نمی باشد .

 

زمان (Time) : شما علاوه بر تنظیم زمان دستگاه ، زنگ بیداری دستگاه را نیز در این قسمت تنظیم می نمایید که می تواند برای یک و یا چندین بار زنگ خوردن تنظیم گردد و هر صدایی را می توانید به عنوان زنگ گوشی قرار دهید .

 

image

 

Control Panel :تمامی تنظیمات دستگاه در این قسمت موجود است که اگر با سیستم عاملWindows  کار کرده باشید می بینید که شباهت هایی را با آن دارد حتی از فرمت کارت حافظه تا تعویض عکس پس زمینه و تنظیمات صفحه نمایش ، تنظیم و عوض کردن صدای دستگاه  و اطلاعات مربوط به GPRS و بلوتوث در این بخش قرار دارد که در یکی از آزمون ها هندزفری بلوتوث HBH – 30 را با گوشی آزمودیم و بدون مشکل بود .

 

image
         
image

 

معجزه گر تنظیمات (Setup Wizard) : شما پله به پله می توانید با کمک این قسمت تمامی تنظیمات دستگاه خود را انجام دهید ، به عنوان مثال تنظیم صفحه نمایش ، زمان ، تاریخ و...  و همچنین از این طریق می توانید در رابطه با صفحه نمایش گوشی بیشتر بدانید .

Viewer : یک کارآیی جهت نشان دادن مشخصه های کارت حافظه که گاهی اوقات هم در بعضی آزمون ها به خوبی کار نکرد !

  

بازی ها (Games) :

یک شطرنج عالی در گوشی موجود است که من هم با آن بازی کردم و می توانید مراحل و حرکت های خود را در آن ذخیره نمایید، همچنین می توانید در یک مسابقه اتومبیلرانی مهیج شرکت نمایید . به علت گرافیک بالای بازی ها ، مصرف باتری آن ها نیز بسیار بالا می باشد .

 

image

 

image

 

البته با این که چند کارآیی جزیی دیگر در این گوشی موجود می باشد بهتر دیدیم دیگر به جمع بندی گوشی بپردازیم .

 

و در نهایت :

اتصال به شبکه و آنتن دهی گوشی مثل دیگر گوشی های سونی اریکسون بدون مشکل و خوب بوده و صدای گوشی بلند و واضح است و حداکثر صدای گوشی ، کافی می باشد . همچنین حجم صدای بلندگوی دستگاه مناسب است ، ولی شاید بهتر بود ویبراتور گوشی کمی قوی تر می بود .

این خیلی خوب است که می توانیم عکس ها را ، به نام ها در دفترچه تلفن اضافه کنیم و زمانی که فرد مورد نظر زنگ می زند تصویرش در کنار نامش پدیدار گردد که البته نمی توانیم از عکس های با رزولوشن بالا در این بخش استفاده کنیم .

بهترین تصاویر ، تصاویر با کیفیت عادی گوشی و تصاویر دانلود شده از رایانه می باشد که پروسه آن بسیار راحت و آسان است. یکی از مزایای گوشی دوربین خوب آن می باشد ، به عنوان مثال با یکی از دوستان در حال نوشیدن قهوه بودیم که در همین فاصله ایشان شروع به کشیدن آدرسی برای من کرد و از بد حادثه قهوه برروی ورق ریخت ولی من از آن ورق عکس گرفتم و با استفاده از آن عکس ، آدرس را فردای آن روز پیدا کردم .

یکی از نقایص گوشی لیست تماس های گرفته و وارد شده در رابطه با تماس های تکراری می باشد ، ولی به هر حال این گوشی یک گوشی خوش دست بوده که از لحاظ صفحه نمایش ، شباهت زیادی به PDA ها دارد . شارژ کامل باتری دستگاه 4 ساعت به طول می انجامد که زیاد می باشد و عملاً بهتر است هر شب قبل از خواب گوشی را در شارژ بگذارید چون مصرف بالا یکی از خواص این کلاس گوشی ها است .

ابتدا سونی اریکسون می خواست گوشی را هم زمان با اکران فیلم men in black 2 وارد بازار سازد و همان طور که می بینید قسمت هایی از آن فیلم در گوشی موجود است ولی این مطلب به تعویق افتاد و شاید تنها رقیب این گوشی یعنی 7650 نوکیا نیز در همان تاریخ به بازار آمد که نقش بزرگی را در مقابل این گوشی انجام داد و گوشی بازار بزرگی را از دست داد ، در ابتدا گوشی با قیمت گزاف و بالایی به بازار آمد اما پس از مدتی این قیمت را از دست داد و از افلاک نشینی به پایین آمد .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۸/۲۵
من واقعا این گوشی رو دوسش دارم ودلم میخواد برم بخرمش ولی خب دیگه هیچ کس ازشون نداره |____|