Lg GD880 Mini

LG GD880 Mini ظاهر فوق العاده زیبایی دارد. برای شروع ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۹/۳/۲۹
بررسی تخصصی LG GD880 Mini :آمـــیزه ای از تخیل
 
مقدمه
 

LG GD880 Mini ظاهر فوق العاده زیبایی دارد. برای شروع، این مشخصه عالیست اما ویژگی های mini تنها به همین جا ختم نمی شود. از طراحی سخت افزاری گرفته تا صفحه نمایش با رزولوشن بالا و طراحی نرم افزاری ، همه چیز با دست های طراحان هنرمند انجام شده است. زیبایی یکی از جنبه های طراحی است و هیچ چیزی بهتر از سادگی نمی تواند آن را بر آورده سازد. اما در زیر این ظاهر ساده و فریبنده ، قابلیت های پیچیده بی شماری جای داده شده است.

 

image
 
image

 

image

 

LG GD880 Mini علیرغم نامش ، در برابر نسخه های mini عرضه شده چون X10 mini گوشی چندان کوچکی هم نیست .این گوشی نسبت به LG BL40 New Chocolate کوچکتر است اما این به معنای فشرده بودن آن نخواهد بود.

در واقع ، mini به یک نوع طراحی مفهومی خاص مجهز است . به ندرت می توانید روی بدنه گوشی یک کلید سخت افزاری بیابید و GD880 Mini بدون شک یکی از پاکترین چهره های گوشی های تلفن همراه را دارد.

این طراحی ساده به معنای نبود قابلیت ها و پایین بودن کارآیی نیست. صفحه نمایش 3.2 اینچی با سطح ضد خش و پشتیبانی از رزولوشن WVGA  یا 854*480 پیکسل درها را به روی استفاده بهینه از HTML5 و مرورگر وب که با استفاده از HSPDA همه چیز را سرعت می بخشد ، گشوده است.

این گوشی از چندوظیفه گی و سرویس های شبکه های اجتماعی پشتیبانی می کند و قابلیت های چند رسانه ای بسیار خوبی دارد. لیستی از مشخصات mini در مورد قابلیت های عملکردی گوشی در اینجا آورده شده است.

 

ویژگی های کلیدی
 

پشتیبانی چهاربانده از GSM و دو بانده از 3G

پشتیبانی از HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه

صفحه نمایش 3.2 اینچی لمسی خازنی از نوع TFT که قابلیت نمایش 262000 رنگ و پشتیبانی از رزولوشن WVGA  یا 854*480 پیکسل را دارد.

پشتیبانی از فناوری مالتی تاچ و برخورداری از سطح ضدخش

آخرین نسخه رابط کاربری S-Class ، پشتیبانی از فایل های فلش و HTML 5

طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی

دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ، لرزش گیر تصاویر ، برچسب گذاری جغرافیایی ، تشخیص چهره ، تشخیص لبخند و حالت های عکاسی Beauty و Art

ضبط ویدیویی VGA با نرخ 15 فریم بر ثانیه

پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 b/g با DLNA ، گیرنده داخلی GPS با پشتیبانی از عملکرد AGPS

بلوتوث با پشتیبانی از پروفایل A2DP و microUSB v2.0 (که برای شارژ گوشی هم مورد استفاده قرار می گیرد)

اسلات کارت حافظه microSD با قابلیت تعویض سریع کارت حافظه ، پشتیبانی از کارت هایی تا گنجایش 32 گیگابایت

رادیو اف ام استریو با RDS

سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری

پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD

یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی (FaceBook و Twitter)

سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه ، سنسور مجاورت

مرورگر اسناد آفیس

شماره گیری هوشمند

 

نقاط ضعف اصلی
 

نرم افزار کند

خوانایی ضعیف صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب

پشتیبانی از HTML 5 و فایل های فلش به طرزی نیست که بتوان از گوشی برای تماشای ویدیوهای آنلاین استفاده کرد

کیفیت صدای پایین

عدم ارائه هیچگونه نرم افزاری برای مقصدیابی ، حتی Google Maps هم بر روی این گوشی نصب نیست

LG GD880 Mini به سیستم عامل سری S شرکت LG مجهز است که آن را از منازعه گوشی های هوشمند بیرون نگاه می دارد اما به LG آزادی عمل زیادی در طراحی آن داده است. آنها تلاش زیادی برای رسم تمامی عناصر با جزئیات بسیار زیاد ، سایه ها ، بازتاب ها و مانند این ها به خرج نداده اند.

 

image
 
image

 

image

 

به نظر می رسد سادگی و زیبایی اهدافی بوده اند که LG در طراحی دنبال می کرده است و به آن ها هم دست پیدا کرده است. اما ما می دانیم که شما مشتاقانه منتظر دیدن قابلیت های گوشی هستید و برای همین بیش از این شما را منتظر نمی گذاریم.

 
محتویات جعبه
 

جعبه محتوی LG GD880 Mini به اندازه خود گوشی جذاب نیست. این جعبه تمامی لوازم ضروری از قبیل ، یک شارژر که از کابل انتقال داده برای اتصال به گوشی استفاده می کند ، یک هدست یک تکه ، کتابچه های راهنما و یک سی دی محتوی نرم افزار را در خود جای داده است.

 

image
 
image

 

هیچ نوع کارت حافظه ای در میان محتویات این جعبه دیده نمی شود و به همین دلیل خودتان باید به فکر تهیه یک کارت حافظه باشید- به نظر نمی رسد حافظه داخلی 330 مگابایتی گوشی برای جای دادن ویدیوهای DivX بر روی گوشی کافی باشد.

 

نمای 360 درجه ای از LG GD880 Mini
 

LG GD880 Mini ابعادی معادل 10.6*47.6*102 میلی متر دارد. با این ابعاد این گوشی ، برای مثال ، از LG KP500 Cookie کوچکتر است . با 99 گرم وزن هم این گوشی ، جزو گوشی های سبک وزن محسوب می شود اما وزن آن به اندازه ای کم نیست که از احساس استحکام گوشی بکاهد.

LG GD880 Mini باریک ترین گوشی لمسی است که تا به حال LG موفق به ساخت آن شده است اما این گوشی باریک ترین گوشی لمسی بازار نیست. در کل به نظر می رسد که کاستن مجدد ضخامت گوشی می توانست بدون آنکه اندازه آن را کاربر پسند تر کند به ظاهر آن هم صدمه بزند.

 

طراحی
 

LG GD880 Mini تقریبا عاری از کلیدهای سخت افزاری است.اگر کلیدهای تنظیم صدا را بعنوان دو کلید محسوب کنیم ، تنها چهار کلید سخت افزاری در آن تعبیه شده است. نمای جلویی گوشی بوسیله صفحه نمایش لمسی آن اشغال شده است و این صفحه نمایش جایگزین تمامی کلیدهای سخت افزاری گوشی است.

 

image
 
image

 

image

 

کلیدهای سخت افزاری معدودی که در گوشی تعبیه شده اند ، ضروری بوده اند و حذف آن ها به قابلیت کاربردی گوشی صدمه می زده است. کمی زمان می برد تا بتوانید به نبود کلید مرکزی عادت کنید . احتمالا شما هم مثل ما و طبق عادت ، تا چند وقت لوگوی LG را به جای این کلید خواهید فشرد.

در بالای صفحه نمایش ، خروجی صدای مخاطب که با قطعه ای فلزی آراسته شده به همراه دوربین ثانویه گوشی دیده می شوند و هر دوی آن ها بر روی یک نوار فلزی جای گرفته اند. زیر آن ها و بر روی قاب مشکی رنگ اطراف صفحه نمایش سنسور مجاورت گوشی قرار داده شده است که در حین مکالمات صفحه نمایش گوشی را خاموش می کند .سنسور محدود کننده نور هم در همین قسمت تعبیه شده است.

 

image

 

خطوط مستقیم کناره سمت چپ گوشی بوسیله کلیدهای تنظیم صدا شکسته می شوند. کناره سمت راست گوشی هم کلید شاتر و اسلات کارت حافظه microSD را در خود جای داده است.

 

image
 
image

 

کناره های گوشی از فلز ساخته شده اند و شیارهای طویلی در آن ها ایجاد شده است. کلیدها کمی برجسته هستند اما از همان جلوه و طرح بر روی آن ها هم استفاده شده است تا با اطرافشان همخوانی داشته باشند.

 

image
 
image

 

image

 

موادی که برای ساخت کناره بالایی گوشی به کار رفته است کمی با مواد به کار رفته در کناره های گوشی متفاوت است. گرچه این مشکل چندان جدی نیست اما به نظر می رسد که قطعه ای غیر اصل در گوشی به کار برده شده است.

در پوشش محافظی که برای اسلات کارت حافظه MicroSD هم ساخته شده است،هم از مواد متفاوتی استفاده شده است . امیدواریم از این به بعد LG در انتخاب موادی که برای ساخت یک گوشی در نظر می گیرد ،سازگاری آن ها را هم مد نظر داشته باشد.

کناره بالایی گوشی میزبان سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری ، یک پورت microUSB و کلید روشن/خاموش/قفل گوشی است. دسترسی به هر دوی این کنترل ها و استفاده از آن ها بسیار آسان است کلید روشن/خاموش/قفل گوشی کمی برجسته شده است تا استفاده از آن آسانتر باشد.

در کناره پایینی گوشی هم میکروفن و اسپیکر آن به چشم می خورند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

کناره پشتی گوشی بسیار زیباست –البته فقط از نظر طراحی ، در هنگام استفاده این بخش به آسانی اثرات انگشت را به خود جذب می کند. پلاستیک نرم استفاده شده  سبب می شود که نگهداشتن گوشی در دست آسان باشد.

هیچ فلاشی برای کمک به ثبت عکس در فضاهای کم نور در کنار دوربین تعبیه نشده است . برای لنز دوربین هم هیچ محافظی در نظر گرفته نشده است.

 

image
 
image

 

باز کردن کاور پشتی گوشی هم به آسانی صورت می پذیرد. گرچه این کاور به خوبی در جای خود محکم می شود و هیچ لرزشی پس از جا زدن درست آن حس نمی شود. در زیر این کاور باتری 900 میلی آمپری و شیار سیم کارت جای گرفته اند.

حس تجمل گرایانه به آسانی در LG GD880 Mini حس می شود و به آسانی می توانید آن را جزو گوشی های مُدگرا یا fashion بنامیم. و به همین دلیل این گوشی می تواند به آسانی در میان گوشی هایی که خود را در گیر بازی های مختلف مگاپیکسلی بیشتر، پردازنده سریعتر و ... کرده اند مورد توجه قرار گیرد.

 

image
 
image

 

image

 

ظاهر Mini در آن واحد هم زیبا و مطابق با آخرین تکنولوژی روز است. البته در نهایت این کاربران هستند که تصمیم می گیرند یک گوشی جذاب گران قیمت می خرند یا وسیله ای برای خودنمایی.

GD880 Mini همانطور که از نامش بر می آید به آسانی در دست و یا جیب جا می گیرد. این گوشی به خوبی حس تجمل گرایانه خود را منتقل می کند. هیچ دلیلی نداریم که دوام و مانایی این گوشی را زیر سوال ببریم.

 

image

 

صفحه نمایش :تراکم بیشتر پیکسل ها ، متون واضح تر ، تصاویر درخشان تر
 

صفحه نمایش قسمت اصلی LG GD880 Mini است . اینجا جایی است که شما از رابط کاربری سری S لذت خواهید برد، جادوی مرورگر وب با پشتیبانی از HTML 5 را خواهید دید و از همه مهم تر به تماشای ویدیوهای DivX/XviD خواهید نشست. صفحه نمایش بسیار خوب است.

 

image
 
image

 

با پشتیبانی از رزولوشن 854*480 پیکسل در ابعادی 3.2 اینچی ، می توان این صفحه نمایش را جزو پرتراکم ترین صفحه نمایش های موجود دانست.کیفیت تصویر این صفحه نمایش فوق العاده است. تماشای ویدیوها و مرور عکس ها واقعا لذت بخش است و حتی با کمترین سطح بزرگنمایی هم متن قابل خواندن باقی می ماند که برای مرور وب سایت ها بسیار عالی خواهد بود.

عمق طیف های تیره رنگ به اندازه کاقی عمیق است اما خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب چندان خوب نیست  و شبیه به صفحه نمایش LG Arena است. شاید گوشی هایی چون Samsung S8500 Wave انتظارات را در مورد خوانایی صفحه نمایش در برابر نور آفتاب بسیار بالا برده باشند.

گرچه در فضاهای بسته ، صفحه نمایش گوشی تصویری واضح و عالی را ارائه می کند . LG برای محافظت این صفحه نمایش از یک پوشش ضد خش استفاده کرده است.

 

رابط کاربری S-Class : صفحه اصلی ، ویدجت ها و منوهای جدید
 

رابط کاربری سری S جایگاه خودش را در میان رابط های کاربری دنیای موبایل بدست آورده است. از زمان عرضه نخستین نسخه این رابط کاربری در LG KM900 Arena تنها BL40 بود که تغییراتی در قابلیت ها و ظاهر آن بوجود آورد. LG GD880 Mini به صورت جدی تری این تغییرات را پی می گیرد.

دیگر خبری از رابط مکعبی سری S نیست . چهار صفحه اصلی اکنون همانند آندروید با یک صفحه گسترده جایگزین شده اند. و حالا صفحه اصلی گوشی سه برابر صفحه نمایش آن است و می توانید آن را به طرفین پیمایش کنید. با چنین اندازه ای می توانید تمامی آیتم هایی را که می خواهید بر روی صفحه اصلی گوشی قرار دهید. این آیتم ها می توانند انواع مختلفی را در بر گیرند. صفحه نمایش در آن واحد تنها یکی از سه صفحه اصلی را نمایش می دهد و برای رسیدن به صفحه نمایش های دیگر باید به سمت راست یا چپ پیمایش کنید.

 

image
 
image

 

با استفاده از کلید مجازی موجود در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش می توانید آیتم های مختلفی را در صفحه اصلی جای دهید. در حالت ویرایش با تکان دادن گوشی می توانید آیتم های موجود بر روی صفحه نمایش را مرتب کنید.

اگر بخواهید آیتم جدیدی را برای قرار دادن بر روی صفحه اصلی گوشی برگزینید باید یکی از گزینه های Widget ، Bookmark یا Shortcut را انتخاب نمایید. ویدجت ها بسیار شبیه به آن چیزی هستند که در نسخه های قبلی رابط سری S دیده بودیم و تنها برخی از آنها از نظر گرافیکی شاهد تغییراتی بوده اند. البته دو مورد جذاب به آن ها افزوده شده است :ویدجت های Twitter و FaceBook این دو ویدجت جدید هستند که بعدا در مورد آن ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

علاوه بر ویدجت ها ، می توانید میانبرهایی به هر آنچه که بخواهید و همین طور bookmark های تان را هم بر روی صفحه اصلی قرار دهید. آن ها ظاهری مشابه آیکن های iPhone دارند و به همان روش هم کار می کنند.

 

image
 
image

 

کلید مجازی Task Manager همیشه در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش دیده می شود . تنها در صفحه اصلی است که این کلید جای خود را به کلید سبز رنگ پذیرش تماس ها می دهد. این بار Task manager بسیار کاربرپسندتر شده است و مشابه task manager به کار رفته در گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل سیمبین عمل می کند. با فشردن یک کلید ، منوی باز شونده ای نمایان می شود که نرم افزارهای در حال اجرا را نمایش می دهد و می توانید بین آنها سوییچ کنید یا به اجرای آنها خاتمه دهید.

در گوشه پایین سمت راست ، کلید قرمز رنگ پایان دادن به مکالمات را هم خواهید یافت. علاوه بر کارکرد اصلی این کلید ، با فشردن آن می توانید به هر نرم افزاری خاتمه داده و به صفحه اصلی گوشی بازگردید.

 

image
 
image

 

LG دوباره کاری فوق العاده انجام داده است و رابط S-Class اکنون از نظر بصری بسیار زیباتر و بالغ تر شده است.

 همه چیز از صفحه اصلی گرفته تا منوها ، پیمایش صفحات و چرخش صفحه بسیار روان است و به خوبی از شتاب دهنده گرافیکی قدرتمند گوشی استفاده می کند.

همانند LG KM900 Arena، Viewty Smart و Crystal صفحه قفل گوشی هم با فشردن انگشت تان بر روی دکمه ای خاص و نگهداشتن آن باز خواهد شد. علاوه بر این mini از قفل گشای مبتنی بر حرکت هم برخوردار است. می توانید تا نه میانبر را به قابلیت های مختلف گوشی از قبیل مخاطبین ، گزارش تماس ها ، هشدارها ، پخش کننده موسیقی و ... تخصیص دهید.

 

image
 
image

 

با ضربه زدن بر روی نوار وضعیت در بالای صفحه ، یک صفحه نیمه شفاف باز خواهد شد که اجازه فعال یا غیر فعال کردن سریع Wi-Fi  و بلوتوث و همین طور تغییر پروفایل فعال یا مشاهده رویدادهای اخیر را برای شما فراهم می کند.

 

image

 

می توانید با استفاده از میانبری که در صفحه اصلی تعبیه شده است به منوی اصلی گوشی دست پیدا کنید. این بخش کاملا از نو طراحی شده است. به جای چهار ردیف قابل پیمایش اکنون این منو به صورت صفحاتی سازمان یافته در اختیار شما قرار می گیرد. مشابه صفحه اصلی سه صفحه برای جای دهی آیکن ها در آن در این منو در نظر گرفته شده است. می توانید با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه نمایش بین این قسمت ها جا به جا شوید و با نگهداشتن انگشت تان بر روی آیکن ها آن ها را کشیده و جا به جا نمایید. ما این روش را پیش از این در جای دیگری هم دیده بودیم، درست است؟

 

image
 
image

 

image

 

متاسفانه به دلیل سازمان دهی جدید منو این بار خبری از حالت نمایش افقی نیست.

 

و بالاخره یکپارچگی رابط S-Class با سرویس های شبکه های اجتماعی

 

LG در نهایت تصمیم گرفت که نرم افزارهای Twitter و FaceBook را هم به رابط سری S بیفزاید. این نرم افزارها به خوبی با رابط لمسی گوشی سازگار شده اند و ظاهر و عملکردی مشابه با همین نرم افزارها در iPhone و سیمبین دارند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

LG ویدجت های FaceBook و Twitter که مشابه این ویدجت ها در رابط کاربری TouchWIZ شرکت سامسونگ هستند را هم در صفحه اصلی در اختیار کاربران گذارده است. این ویدجت ها آخرین وضعیت دوستان شما را نمایش می دهند. با ضربه ای بر روی آن ها می توانید وارد نرم افزار های مربوطه شوید.

 

image
 
image

 

دفترچه تلفن همیشگی
 

رابط کاربری سری S به دفترچه تلفنی جذاب مجهز است. فهرست مخاطبان با جداساز های مخصوصی که در بین حروف الفبا به کار می روند از هم جدا می شوند.  هر فیلد یک تصویر ، یک اسم و یک دکمه سبز برای برقراری سریع تماس دارد.

با ضربه زدن بر روی یک مخاطب به صفحه ای که حاوی جزئیات وی و کلیدهای تماس و ارسال پیام است ، هدایت خواهید شد. گزینه ای که جزئیات یک مخاطب را به صورت مستقیم در لیست مخاطبین نمایش می داد ، دیگر به چشم نمی خورد.

نوآوری صورت گرفته در صفحه جزئیات مخاطبان نمایش تمامی ایمیل ها ، تماس ها و پیام هایی است که با مخاظب مورد نظرصورت گرفته اند.

همانند اغلب رابط های دیگر ، دفترچه تلفن این گوشی هم به خوبی با رابط لمسی گوشی سازگار شده و از پیمایش حرکتی هم برخوردار است. این پیمایشگر تقریبا عملکرد روانی دارد و مسلما بهترین نمونه ای است که تا به حال در گوشی های LG دیده ایم.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

یک گزینه جستجو نیز در بالای فهرست های تماس وجود دارد. نکته خوب این است که این گزینه جستجو بدون در نظر گرفتن جایی که اکنون در دفترچه تلفن هستید ، همواره نمایش داده می شود. در این جا LG به خوبی از اندازه بزرگتر صفحه نمایش استفاده کرده است. هیچ کدام از گوشی های مجهز به رابط کاربری سری S یا حتی iPhone چنین امکانی را ارائه نمی دادند.

دیگر امکان افزودن مخاطبین با استفاده از کلید ستاره موجود در لیست به صفحه مخاطبین مورد علاقه وجود ندارد . این کلید همچنان در این بخش قرار دارد اما دیگر نیازی نیست که از آن برای انتخاب مخاطبین مورد علاقه استفاده کنید و براحتی با استفاده از صفحه مخاطبان این امکان برای شما فراهم شده است.

 

قابلیت های تلفنی عالی
 

GD880 Mini تماس ها را به خوبی و بدون نقص و در حدی که از آن انتظار می رود ،مدیریت می کند . شماره گیری بوسیله صفحه کلید مجازی گوشی صورت می گیرد.

 

image
 
image

 

image

 

کلید سبز پذیرش تماس ها بر روی شماره گیر واقع شده است و با فشردن آن به گزارش تماس ها هدایت خواهید شد. اگر چند شماره را قبل از فشردن آن درج کرده باشید ، این کلید عملکرد اصلی خود یعنی برقراری تماس ها را انجام خواهد داد. با فشردن این کلید سبز از صفحه اصلی هم می توانید به تاریخچه تماس ها دست یابید که در شماره گیر هم میانبری در بالای صفحه برای دسترسی به آن در نظر گرفته شده است.

رد و دریافت تماس ها به کلیدهای سخت افزاری خاص خودشان نیازمندند. اگر کلید روشن خاموش کار دیگری انجام نمی داد می توانست گزینه بسیار خوبی برای قطع صدای زنگ گوشی در حین دریافت تماس ها و همین طور رد تماس باشد. اما در حال حاضر تنها گزینه های پیش روی شما ، کلیدهای مجازی روی صفحه هستند(Accept ، Reject ، Silence و Excuse Message) که چه بپذیریم و چه نپذیریم در برابر تابش مستقیم نور آفتاب چندان واضح نسیتند.

شماره گیری هوشمند هم در LG GD880 Mini در دسترس است و به خوبی کار می کند. پیاده سازی صورت گرفته در LG GD880 Mini هم در میان اسامی و هم در میان شماره های مخاطبین به جستجو می پردازد.

LG GD880 Mini در آزمون بلندی صدای ما موفق به کسب امتیاز «خوب» شد .

 

پیام رسانی
 

در منوی اصلی دو بخش عمده دیده می شود:بخش های پیام رسانی و ایمیل . LG GD880 Mini از دریافت و ارسال SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند. SMS و MMS از یک ویرایشگر مشترک استفاده می کنند.

 

image

 

پیام ها بخوبی در لیست ها سازماندهی شده و بر اساس تاریخ مرتب می شوند.  می توانید آنها را بر اساس SMS ، MMS یا یادآورها فیلتر کنید.  مثل همیشه ، Inbox مکان پیش فرضی است که در هنگام ورود به بخش پیام رسانی با آن روبرو می شوید اما می توان این گزینه را به Outbox ، Sent ، Drafts یا My folders تغییر داد. گزینه ای هم برای مشاهده پیام ها به صورت Threaded یا حباب مانند وجود دارد.

برای تایپ کردن می توانید از صفحه کلید معمولی گوشی استفاده کنید . همچنین با چرخاندن گوشی به صورت افقی صفحه کلید QWERTY نمایان می شود و می توانید از آن بهره بگیرید. بازخورد خوبی در هنگام تایپ از سمت کلیدها وجود دارد و با وجود کوچک بودن کلید ها مشکلی در تایپ نخواهید داشت. با ضربه زدن روی هر کاراکتر ، آن کاراکتر در شکلی خاص مانند  آیفون نمایش داده می شود.

صفحه نمایش بزرگتر باعث شده است که فضای کافی برای قرارگیری میانبرهای favorites و Contacts هم در صفحه مربوط به پیام ها وجود داشته باشد که به جای کلید های مربعی کوچک پیشین قرار گرفته اند.

 

image
 
image

 

انجام تنظیمات ایمیل ها در گوشی LG GD880 Mini   به راحتی و بدون زحمت انجام می شود. افزودن یک حساب کاربری ایمیل با توجه به تنظیمات هوشمند به آسانی صورن می گیرد. برای مثال در مورد حساب های کاربری Gmail ، تنها کاری که باید انجام می شد درج نام کاربری و کلمه عبور بود و گوشی تنظیمات را به طور خودکار دانلود می کند.

می توانید تنظیمات مربوط به ایمیل را به طور دستی هم وارد کنید و گزینه های مناسبی هم برای این منظور در نظر گرفته شده است که از هر دوی پروتکل های POP3 و IMAP4 پشتیبانی می کند .می توانید گوشی را برای به روز رسانی ایمیل ها در فواصل زمانی خاص تنظیم نمایید. بخش ایمیل از استاندارد SSL هم پشتیبانی می کند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

حداکثر اندازه فایل های الصاقی به ایمیل های دریافتی یا ارسالی می تواند 2.2 مگابایت باشد.

مثل همیشه ، از فرمت هایی چون ZIP یا RAR در این گوشی هم پشتیبانی نمی شود اما امکان ذخیره آن ها روی حافظه گوشی به محض دریافت آنها وجود دارد. فایل های MS Office و PDF می توانند توسط خود گوشی باز شده و مرور شوند.

با یکبار دانلود کردن ایمیل ها می توانید از قابلیت جستجو برای یافتن ایمیلی خاص استفاده کنید . امکان مرتب سازی پیام ها بر اساس فیلتر هایی چون تاریخ ، فرستنده ، درجه اهمیت ، خوانده شده یا خوانده نشده ، موضوع ،اندازه و... وجود دارد. گزینه ای هم برای نشانگذاری چند ایمیل به صورت همزمان به صورت خوانده شده در این گوشی تعبیه شده است.

 

گالری :پشتیبانی از مالتی تاچ
 

LG GD880 Mini بنا به حالت قرار گیری گوشی از دو گالری با حالت های متفاوت برخوردار است . در حالت عمودی ویدیوها و عکس ها در حالتی مشبک نمایش داده می شوند که بوسیله تاریخ ، نام یا نوع مرتب شده اند و در حالت افقی در با فضای خالی بیشتر در بین آن ها قابل مشاهده اند.

 

image

 

image
 
image

 

گالری افقی سه بعدی نسبت به BL40 Chocolate تغییر کرده است. در حالیکه در رابط کاربری سری S قبلی تنها می شد سه عکس را در هر زمان مشاهده کرد ، در BL40 گزینه های دیگری چون امکان تغییر زاویه دید و سطح بزرگنمایی هم ایجاد شده بود. Mini پنج عکس را در آن واحد و بوسیله کمانی مجازی که تمامی عکس های گوشی را در بر گرفته است ، نمایش می دهد

گزینه هایی برای تغییر حالت نمایش و یا نمایش بر اساس ماه یا مانند آن در اینجا در نظر گرفته نشده است. این بخش عملکرد بسیار خوب و روانی دارد.

به لطف به کارگیری صفحه نمایش لمسی خازنی ، می توانید از امکان Pinch Zooming هم برای بزرگنمایی بر روی تصاویر استفاده کنید اما متاسفانه عمل بزرگنمایی و همینطور پیمایش به طرفین بسیار کند انجام می گیرد. این کندی به قدری قابل توجه است که بسیاری از کاربران را مایوس خواهد کرد.

با استفاده از سنسور شتاب سنج گوشی حالت نمایش تصاویر با توجه به چرخش گوشی تغییر می کند.

 

image
 
image

 

image

 

غیر از گزینه های معمولی چون تغییرنام ، حذف ، چاپ ، ارسال و اطلاعات در گالری یک حالت اسلاید شو هم تعبیه شده است. می توان فاصله های زمانی و ترتیب نمایش عکس ها (تصادفی یا غیرتصادفی)راتغییر داد.

گزینه های ارسال تصاویر شامل ارسال با بلوتوث ، ایمیل ، کارت پستال یا پیام است و تنها گزینه ای که برای ارسال و انتشار عکس در وب در نظر گرفته شده است ، امکان ارسال به Blogger است. اگر LG  چنین امکانی را برای ارسال عکس به FaceBook و Twitter هم در نظر گرفته بود بسیار خوب می شد اما متاسفانه این بار از این گزینه ها  خبری نیست.

 

پخش کننده موسیقی خوب
 

پخش کننده موسیقی هم نسبت به نسخه ای که در LG BL40 New Chocolate دچار تغییراتی شده است . اکنون این نرم افزار صفحه مستقلی برای بخش Now Playing  دارد که از جلوه های جالبی در هنگام پخش موسیقی استفاده می کند (البته این بار Album Art در دسترس نیست).

 

image

 

image
 
image

 

image

 

با چرخاندن گوشی به طرفین ، به حالت افقی می روید که در آنجا تمامی آهنگ ها را به شیوه به کار رفته در IPhone می توانید مشاهده نمایید. در هر دو حالت کنترل های معمول موسیقی در پایین صفحه به نمایش در می آیند.

تنظیمات مربوط به اکولایزر هم در دسترس هستند. در حالیکه اغلب حالت های موجود همان گزینه های همیشگی هستند اما باید در میان آن ها به Dolby Mobile که مخصوص LG است ، توجه بیشتری نمود.

 

پخش کننده ویدیویی :پشتیبانی از DivX/XviD ، کارکرد بدون نقص
 

در حالیکه ، پخش کننده موسیقی در نحوه عملکرد خودش دچار تغییری نشده بوداما پخش کننده ویدیویی یک سورپرایز بزرگ است.اکنون این نرم افزار می تواند از فرمت های DivX و XviD تا رزولوشن WVGA پشتیبانی نماید.

 

image

 

image
 
image

 

این نرم افزار به خوبی و بدون هیچ مشکلی تمامی ویدیوهایی را که به آن منتقل کردیم ، پخش کرد . ما حتی یک فیلم کامل را هم به گوشی انتقال دادیم اما پخش کننده ویدیویی در پخش آن دچار هیچ مشکلی نشد. گرچه امکان پشتیبانی از زیرنویس وجود ندارد اما باز هم باید به LG به دلیل عملکرد بسیار خوبش در این بخش تبریک گفت.

Dolby Mobile در پخش کننده ویدیویی هم در دسترس است و به صورت پیش فرض هم در حالت فعال قرار داده شده است. و همانطور که می دانید با استفاده از هدست می توانید نهایت استفاده را از این قابلیت ببرید.

 

رادیو اف ام
 

GD880 Mini با یک رادیو اف ام عرضه می گردد که می توانید هم در  حالت متصل بودن هدست و هم در حالت بلندگو به آن گوش کنید.به دلیل اینکه هدست بعنوان آنتن برای این رادیو عمل می کند باید در هر دو حالت آن را به گوشی متصل کرده باشید.

این رادیو می تواند تا پنجاه  ایستگاه رادیویی را در خود ذخیره کند و با استفاده از RDS می توان فرکانس های جایگزین را هم برای ایستگاه های رادیویی ذخیره نمود. حرکت بین ایستگاه های رادیویی به آسانی انجام می گیرد . در زیر پنجره اصلی به دو ردیف از کلیدها برای کنترل رادیو پیدا خواهید کرد. همانند پخش کننده موسیقی امکان اجرای آن در زمینه هم وجود دارد.در این حالت  می توانید آنرا با استفاده از ویدجت مخصوص بخودش در صفحه اصلی کنترل کنید.

 

image

 

کیفیت صدای ناامید کننده
 

متاسفانه یکی از جنبه هایی که LG باید در ساخت GD880 Mini توجه بیشتری به آن می کرد ، کیفیت صدای این گوشی است. نه تنها بلندی صدای GD880 Mini در سطح خیلی خوبی نیست ، بلکه وضوح آن هم در حد کافی نیست.

فرکانس های بم برش زده می شوند و سطوح انحراف بسیار بالا هستند. نسبت سیگنال به نویز هم از حد عالی فاصله بسیاری دارد و دامنه پویا هم دچار چنین وضعیتی است. با در نظر گرفتن همه این موارد LG GD880 Mini به یکی از بدترین گوشی های موجود در زمینه کیفیت صدا تبدیل می شود و مشخصا ما آن را به دوستداران موسیقی توصیه نمی کنیم.

می توانید در اینجا به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه انجام این آزمون دست یابید.

 

image

 

دوربین پنج مگاپیکسلی
 

GD880 Mini به یک دوربین پنج مگاپیکسلی مجهز است. این دوربین توان ثبت عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1920*2560 پیکسل را دارد و از مشخصه هایی چون برچسب گذاری جغرافیایی ، ردیابی چهره ها و تشخیص لبخند برخوردار است.

رابط کاربری دوربین Mini  مشابه رابط های گوشی های تمام لمسی پیشین LG است. این رابط کمی بهبود پیدا کرده است اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به بهترین رابط های موجود در بازار در پیش دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

مشکل اصلی این رابط این است که برای دستیابی به اغلب تنظیمات باید وارد بخش تنظیمات پیشرفته شوید. تنها کلیدهای مجازی تنظیمات صحنه ، فلاش ، حالت فوکوس ، تنظیمات پیشرفته و کلید سوییچ بین حالت عکاسی و فیلمبرداری بر روی صفحه اصلی این رابط دیده می شوند.

بهبودی که ذکر شد ، به عقربه تنظیمات مربوط می شود که اکنون می تواند تا پنج گزینه را به صورت همزمان نمایش دهد. ما هنوز هم روش سامسونگ در این بخش را به این روش ترجیح می دهیم اما حداقل الان فاصله این دو کمتر شده است.

در تنظیمات پیشرفته به گزینه هایی چون تنظیم کیفیت عکس ؛ تراز سفیدی ، جلوه های رنگی ، اندازه عکس ، صحنه ها و ... دست پیدا می کنید. در این بخش گزینه هایی هم برای تنظیم ISO و فوکوس هم در نظر گرفته شده اند.

LG GD880 Mini عکس های خوبی ثبت می کند که از سطح جزئیات بالا و رنگ های مناسبی برخوردارند. با اینکه سطح نویزها گاهی از حد معمول بیشتر است اما بازهم قابل تحمل است .در برخی مواقع عکس ها وضوح بیش از حدی دارند اما این شرایط بسیار کم پیش می آید و مسلما می توانید با آن کنار بیایید.در برخی از جنبه ها نیاز به کار بیشتر به خوبی حس می شود اما در کل GD880 Mini عملکرد رضایت بخشی در این قسمت از خود به جا می گذارد.

 

ضبط ویدیویی
 

متاسفانه ضبط ویدیویی LG GD880 Mini چندان خوب نیست. این گوشی قادر است تصاویر ویدیویی را با رزولوشن VGA اما تنها با نرخ 15 فریم بر ثانیه ضبط نماید .

 

image
 
image

 

امکانات ارتباطی غنی
 

پشتیبانی از امکانات ارتباطی بی سیم در GD880 Mini به کمال خود می رسد. این گوشی از پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و دوبانده از 3G   به همراه پشتیبانی از HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه برخوردار است.

گوشی از امکانات ارتباطی محلی فراوانی هم بهره می برد. از جمله آن ها می توان به بلوتوث ، USB و Wi-Fi اشاره کرد. بلوتوث عرضه شده از نسخه 2.1 استفاده می کند و امکان پشتیبانی از پروفایل A2DP برای گوشی کردن به موسیقی از طریق هدست های بلوتوث را هم دارد. Wi-Fi عرضه شده در این گوشی نیز با استاندارد 802.11 b/g هماهنگی دارد.

انجام تنظیمات WLAN به آسانی صورت می پذیرد . تنها کافیست شبکه مورد نظرتان را انتخاب نموده و کلمه عبور را وارد کنید . به همین آسانی به شبکه متصل شده و می توانید از آن لذت ببرید. البته تنظیمات پیشرفته هم در این قسمت برای کاربران حرفه ای تر در نظر گرفته شده است.

آخرین و همه ترین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که تمامی نرم افزارهای جاوای نصب شده در زمانی که به دسترسی به اینترنت نیاز پیدا می کنند ، پیغامی مبنی بر انتخاب از میان گزینه های UMTS و Wi-Fi نمایش می دهند که گزینه بسیار مفیدی است.

اکنون LG سرویس همگام سازی خاص خود را هم دارد. این سرویس LG Air نام دارد که با عرضه mini پا به عرصه می گذارد. برای استفاده از این  سرویس باید بوسیله مرورگر کامپیوترتان به ایجاد یک حساب کاربری پرداخته و آن را به گوشی تان پیوند دهید. بعد از درج کلمه عبور و نام کاربری در گوشی فرآیند همگام سازی آغاز خواهد شد. ما بوسیله حساب کاربری Google Exchange توانستیم تمامی مخاطبین و رویدادهای ثبت شده را به گوشی وارد کنیم. رابط این بخش بسیار ساده است اما این سرویس به خوبی از عهده کاری که با آن واگذار شده است ، بر می آید.

حالت Mass Storage در زمان اتصال گوشی به کامپیوتر بوسیله کابل microUSB در دسترس است . اما می توانید کارت حافظه را  از جای خود خارج نموده و با استفاده از کارتخوان ها به انتقال داده بپردازید. گرچه این کار کمی مشکل است اما در عوض می توانید به سرعت بسیار بالایی در حین انتقال داده دست یابید.

سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری به شما اجازه خواهد داد که از هدست مورد علاقه تان به همراه گوشی استفاده کنید. اما با این روش دیگر به میکروفنی که بر روی هدست اصلی تعبیه شده است دسترسی نخواهید داشت.

 

مرورگر وب مالتی  تاچ: پشتیبانی از فلش و HTML 5
 

مرورگر وب mini یکی از قابلیت هایی است که LG به دنبال ارتقای آن بوده است. این مرورگر کاملا از نو طراحی شده است و اکنون عملکرد بسیار بهتری دارد. این نرم افزار در حال حاضر امکان پشتیبانی از HTML5 را هم دارد اما ما سرعت بالای آن را به ویژگی های خوب دیگرش ترجیح می دهیم.

بر خلاف سایر مرورگر های سری S ،سرعت بار شدن صفحات بسیار بالاست .شاید این مرورگر تنها فاصله بسیار کمی با مرورگر های گوشی های هوشمند داشته باشد اما بدون تردید یکی از بهترین نمونه ها در میان گوشی های غیر هوشمند به شمار می آید.

رابط کاربری مرورگر وب هم کاملا از نو طراحی شده است. نوار آدرس و کلید reload در حالت تمام صفحه همچنان قابل دیدن باقی می مانند و برای مشاهده سایر کنترل ها باید کلید جهت نمایی که به سمت پایین اشاره می کند را بفشارید. با این کار کنترل های Back ، Forward ، Favorites و Tabs نمایان می شوند. همانطور که پیداست این نرم افزار توانایی پشتیبانی از باز کردن چندین صفحه  وب به صورت همزمان را هم داراست. برای دیدن سایر گزینه ها باید ضربه دیگری بر روی صفحه بزنید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در حالت عمودی به صورت پیش فرض نوار های بالا و پایین قابل دیدن هستند و این وضعیت نسبت به حالت تمام صفحه امتیازی برای آن به شمار می آید.

امکان استفاده از قابلیت Pinch Zooming برای بزرگنمایی بر روی صفحات وب هم وجود دارد. LG در اینجا به خوبی کار کرده است و عمل بزرگنمایی بسیار سریع و روان انجام می شود. علاوه بر این سرعت پیمایش به طرفین هم بسیار خوب است و به همین دلیل mini باید سخت افزار قدرتمندی در درون خود داشته باشد(اما نقش این سخت افزار در هنگام بزرگنمایی و پیمایش در گالری چه بود؟) و یا شاید LG این نرم افزار را برای کارآیی بهتر بهینه کرده است.

مثل همیشه حالت افقی هم در دسترس است و با توجه به وجود سنسور شتاب سنج به طور خودکار فعال و غیرفعال می شود.

باقی امکانات در دسترس گزینه هایی چون تاریخچه تصویری و جستجوی در صفحه هستند. متاسفانه پشتیبانی از فایل های فلش محدود است و امکان پخش ویدیوهای فلش به صورت مستقیم در مرورگر وب وجود ندارد. یکی از راه حل ها برای غلبه بر این مشکل امکان استفاده از نسخه HTML5 سایت هاست که در حال حاضر تنها برای تعداد کمی از آن ها در دسترس است.

 

image
 
image

 

سازمان دهنده
 

برنامه ریزی یکی از قسمت های مهم برای سازمان دهنده LG GD880 Mini است و این گوشی برای کمک به کاربران در انجام این کار ، چندین نرم افزار عرضه می کند.

این سازمان دهنده خوب از یک تقویم با حالت های نمایش ماهانه و هفتگی و همین طور لیست وظایف برخوردار است. می توانید به رویدادهایی که تنظیم می کنید ، هشداری تخصیص دهید .این هشدار می تواند تا یک هفته پیش از وقوع رویداد تنظیم شده باشد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

گزینه ای برای انتخاب روز شروع هفته از بین روز های یکشنبه و دوشنبه نیز وجود دارد. می توان روزهایی را بعنوان روزهای تعطیل انتخاب کرد تا هشدارها در آن روز به صدا در نیایند. می توان از این امکان برای تعطیلاتی مثل مرخصی ها که سالانه تکرار نمی شوند ، استفاده کرد.

نرم افزار To Do اجازه نگهداری وظایف با ترتیب اهمیت آنها را فراهم می کند. اگر این امکان کافی نبود می توانید از memo استفاده کنید.

 

image
 
image

 

LG GD880 Mini  می تواند تا 500 رویداد ، 500 یادداشت در To do و 100 یادداشت معمولی  را  ثبت کند.می توان براحتی از این یادداشت ها ، در کارت حافظه فایل پشتیبان تهیه نمود.

عملکرد نرم افزار Alarm هم همچون این نرم افزار در رابط های پیشین سری S است ، غیر از هشدار پیش فرض می توانید هرچند هشدار که می خواهید تنظیم نمایید. در این بخش به قسمت جذاب دیگری از رابط دسترسی پیدا می کنید: ساعتی آنالوگ که اجازه تنظیم زمان را برای شما فراهم می آورد. امکان استفاده از ساعت دیجیتال هم در این بخش برای افرادی که مایل اند از آن استفاده کنند هم فراهم شده است . می توانید زنگ هشدار ، ویبره و مدت چرت زدن تان را هم در این بخش تنظیم کنید.

 

image
 
image

 

image

 

یک ماشین حساب خوب که عملکردهای گسترده ای را پوشش می دهد ، هم در GD880 Mini دیده می شود. رابط این نرم افزار به خوبی با رابط لمسی گوشی هماهنگ شده است. یک مبدل واحد ، یک ضبط کننده صدا و ساعت جهانی از دیگر نرم افزارهای این گوشی هستند. ضبط صدا در مورد مدت زمان محدودیتی ندارد و صداها بعد از ضبط می توانند توسط MMS ، ایمیل یا بلوتوث ارسال شوند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

GPS : نبود نرم افزاری برای مقصدیابی
 

علیرغم این واقعیت که LG GD880 Mini به یک گیرنده GPS مجهز است اما هیچ نرم افزاری برای مقصدیابی بر روی گوشی نصب نشده است. حتی از google Maps هم خبری نیست. البته می توانید از نسخه تحت وب GMaps بر روی مرورگرتان استفاده کنید .گزینه دیگری که پیش روی شماست نصب نسخه جاوای این نرم افزار است که در صفحه نمایش های با رزولوشن بالا چندان جالب به نظر نمی آید.چه اتفاقی برای نرم افزار Wise Pilot For LG افتاده است؟

 

بازی ها و نرم افزارها
 

نرم افزار Picsel Viewer که بر روی LG GD880 Mini نصب شده است امکان باز کردن فایل های Word،Excel ، PowerPoint و PDF را دارد. امکان افزایش و کاهش بزرگنمایی هم با استفاده از Pinch Zooming وجود دارد.

گزینه ای در این نرم افزار برای جای دادن متون در یک ستون در نظر گرفته شده است اما به نظر می رسد این گزینه تنها در مورد فایل های Doc فعال باشد. این نرم افزار استفاده کاملی از سنسور شتاب سنج و چرخش خودکار می کند تا بتواند به طور کامل از صفحه نمایش واید گوشی استفاده کند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

بازی های از پیش نصب شده در LG GD880 Mini همگی بازی های حرکتی هستند. این بازی ها ، شامل بازی های Real Motion Fishing و Bubble Breeze می شوند.

Real Motion بازی بسیار ساده ای است  که تنها برای نمایش توانایی سنسور شتاب سنج به گوشی افزوده شده است. با تکان دادن گوشی راویه قلاب ماهیگیری را تنظیم می کنید وسپس قلاب را به آب می اندازید. با سه بار انجام این کار مهلت شما به اتمام می رسد و بسته به عملکردتان امتیازی به شما تعلق می گیرد. ساده ؛ آسان و بی فایده

 

image
 
image

 

Bubble Breeze به ساخت حباب با استفاده از دمیدن در میکروفن گوشی اختصاص دارد . به نظر می رسد که real Motion Fishing خیلی هم بازی بدی نیست، درست است؟

 

سخن پایانی
 

LG به شما می گوید که GD880 Mini همان گوشی تلفن همراهی است که کاربران به دنبال آن بوده اند. نه آنچنان بزرگ ، نه آنچنان گران و نه آنچنان پیچیده.شاید این تنها یک شعار بازاریابی باشد اما ما در این ادعا نکته ای می بینیم. LG mini گوشی فوق العاده است: کوچک، ساده و زیبا-آن ها درست به هدف زده اند.

بسیار خوشحالیم که می بینیم LG رابط کاربری سری S را به حال خود وانگذارده است. با توجه به رونق یافتن روز افزون بازار گوشی های لمسی، این پروژه واقعا ارزش ادامه دادن را دارد .mini از مزیت آخرین نسخه رابط کاربری سری S استفاده می کند و هم این رابط و هم GD880 از این امر سود خواهند برد. یکی از کوچک ترین و غنی ترین گوشی های LG که به یک رابط کاربری توانمند مجهز شده است که هم از نظر بصری و هم از نظر کارآیی آن را تقویت می کند.

بنابراین ما در مورد گوشی تلفن همراهی سخن می گوییم که از کیفیت عالی و ظاهری بسیار زیبا بهره مند است. این ویژگی ها ، مشخصه هایی هستند که اغلب گوشی های لمسی به کارشان با دست یافتن به آن ها خاتمه می دهند اما LG mini سعی دارد که کاربران حرفه ای تر را جذب کند و مشخصه های لازم برای انجام این کار را هم در خود دارد. امکانات  ارتباطی کامل و صفحه نمایش عالی و با رزولوشن بالا (گرچه تنها در فضاهای بسته) می تواند این گوشی را راهی بخش پرفروش های بازار نماید. مرورگر وب جدید LG با قابلیت پشتیبانی از HTML5 و فایل های فلش ، رابط به روز شده و یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی و پشتیبانی پخش کننده ویدیویی از فرمت های DivX/XviD می توانند در رسیدن آن به موفقیت راهگشا باشند.

گرچه محصولی که چنین هدفی را در سر می پروراند باید خود را برای رقابتی سنگین آماده سازد. اجازه دهید نگاهی به سایر رقبای LG GD880 Mini بیاندازیم.

برای یادآوری پیشینه سری S ، ابتدا رقبای هم خانواده mini را بررسی می کنیم. LG Arena ، Viewty Smart و BL40 New Chocolate همگی در روزهای عرضه شان سر و صدای زیادی به پا کردند. با پایین آمدن قیمت آن ها به سطحی منطقی تر ، آن ها هنوز هم وسوسه کننده هستند. گرچه تصور می کنم برنده این رقابت در تمامی جنبه LG GD880 Mini باشد.

گرچه با افزوده شدن رقبای دیگر به این نبرد همه چیز به این سادگی به پایان نمی رسد.در چنین رده قیمتی Sony Ericsson Vivaz و Samsung I5700 Galaxy Spica دو گوشی هوشمندی هستند که قابلیت های زیادی و سیستم عاملی منعطف دارند .. و البته قابلیت ضبط ویدیویی HD با رزولوشن 720p محصول سونی اریکسون  امتیاز بزرگی برای Vivaz نسبت به mini به حساب می آید.

Samsung S8000 Jet هم تهدیدی جدی برای LG GD880 Mini به شمار می رود. با اینکه ماه ها از عرضه آن گذشته است اما با خرید Jet می توانید به قابلیت هایی چون یک دوربین عکاسی عالی ، ضبط ویدیویی D1 ، حافظه بیشتر ، پردازنده سریعتر 800 مگاهرتزی ، رابط کاربری TouchWiz و چندین قابلیت دیگر دست یابید. مزیت بسیار بسیار بزرگ دیگر Jet نسبت به Mini پایین تر بودن قیمت آن به اندازه صد یورو نسبت به رقیب هموطن است.

شاید فکر کنید که با این اوصاف پیش بینی های چندان خوبی نمی توان برای محصول جدید LG کرد. به آغاز باز می گردیم . نه آنچنان بزرگ ، نه آنچنان گران و نه آنچنان پیچیده . بله آن ها کارشان را به خوبی انجام داده اند . اما ارزش گوشی در برابر بهایی پرداختی اش در این مقطع زمانی چندان متقاعد کننده نیست. اما LG GD880 Mini رشادت و شجاعت آنرا دارد که تلاشش را برای پیروز شدن در این نبرد به کار بگیرد. برخی از کاربران حاضرند برای دستیابی به یک گوشی جذاب ، هر قیمتی را بپردازند. و کاربران عادی هم احتمالا چنین حسی به این گوشی خواهند داشت که با افت قیمت آن ، mini به گزینه ای بسیار جذاب بدل خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)