LG KF510

واضح است که ساختار ظاهری جذاب و زیبا و قابلیت های جوان پسند از جمله فاکتورهای اصلی گوشی های اخیر ال جی است. KF510 شباهت های زیادی با مدل شکلات دارد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۸
مروری بر LG KF510

واضح است که ساختار ظاهری جذاب و زیبا و قابلیت های جوان پسند از جمله فاکتورهای اصلی گوشی های اخیر ال جی  است. KF510 شباهت های زیادی با مدل شکلات دارد اما برخی قابلیت های جالب، کار با آن را بسیار شیرین تر از شکلات ساخته است.

image
 
image

 

ویژگی های کلیدی

-          طراحی فوق العاده زیبا و بدنه باریک

-          کلیدهای 4 جهته لمسی

-          صفحه نمایش TFT 2.2  اینچی با رزولوشن QVGA با قابلیت نمایش 262 هزار رنگ

-          دوربین 3 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک

-          اسلات کارت حافظه microSD قابل تعویض

-          USB و بلوتوث نسخه 2.0 با امکان A2DP

-          رادیو FM

-          مرورگر وب بسیار خوب

 

مهمترین معایب

-          عدم پشتیبانی از  3G

-          فقط از  3 باند GSMپشتیبانی

-          مدیریت فایل  ضعیف

-          ماکزیم رزولوشن فیلم برداری QVGA است

-          عدم خوانایی صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید

امکان حرکت بین منوها از طریق پد لمسی که پس زمینه رنگی مناسبی دارد و اینترفیس زیبا و راحت از جمله پیشرفت های ال جی برای این گوشی است. علاوه بر این، افکت های انیمیشنی جالب که مطابق با اینترفیس آن هستند و نیز به جذابیت آن می افزاید. یکی از  رقبای این گوشی U900 Soul سامسونگ است که البته گوشی سامسونگ دارای دوربین 5 مگاپیکسل و امکان HSDPA نیز می باشد.

 

image
 
image

طراحی و ساختار ظاهری

KF510 یکی از مد روزترین وجذاب ترین گوشی های اخیر ال جی با بدنه فلزی و براق است که به سرعت اثر انگشت را جذب می کند. روی پانل جلویی، صفحه نمایش2.2  اینچی و در زیر آن پد لمسی برای حرکت بین منوها قرار گرفته است. در کناره سمت چپ KF510 دکمه تنظیم ولوم قرار گرفته که دکمه بزرگی است و کار با آن راحت است. کناره سمت راست گوشی شامل پورت USB، اسلات کارت حافظه microSD دکمه کشویی End (به جای یک دکمه معمولی از یک دکمه کشویی استفاده شده) که مثل دکمه قرمز بسیاری از گوشی های جهت خارج شدن از منوها یا خاموش و روشن کردن گوشی عمل می کند، و یک دکمه 2 کاره که با یک اشاره music Player را باز می کند،  و با اشاره دیگری دوربین فعال می شود می باشد.

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

لنز دوربین 3 مگاپیکسلی گوشی درپشت آن قرار داد و هنگامیکه گوشی باز باشد قابل دیدن است. در کنار آن آینه کوچک و فلاش LED قرارگرفته است. باتری گوشی نیز از نوع لیتیومی بوده و ظرفیت 800mAh را دارد. اسلات سیم کارت نیز درست در زیر باتری است که بیرون آوردن یا تعویض آن بسیار به سختی انجام می شود. در کل در ساختار بدنه این گوشی از مواد با کیفیت استفاده شده و ظاهر جذابی دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

صفحه نمایش

KF510 دارای یک صفحه نمایش 2.2 اینچی TFT با قابلیت نمایش 262 هزار رنگ و رزولوشن QVGA است. کیفیت نمایش تصاویر این گوشی خیلی خوب است و از لحاظ تنظیم رنگ و کنتراست به خوبی عمل می کند. تنها نکته منفی در این بخش ناخوانایی در زیر نور مستقیم خورشید است.

 

image
 
image

صفحه کلید

صفحه کلید KF510 از لحاظ تایپ فوق العاده است. اندازه دکمه ها و نیز شیب آن ها موجب شده تا کار با آن ها بسیار راحت باشد. علاوه بر این کار با صفحه پد لمسی بسیار جالب است بطوریکه حرکت بین منوها فقط با کشیدن انگشت روی پد لمسی میسر می شود. نور پس زمینه صفحه کلید و پد لمسی به اندازه کافی قوی و یکنواخت است.

 

image
 

image
 
image
 

image
 
image

قابلیت های تلفنی

در زمینه قابلیت های دریافت سیگنال و صدا در هنگام مکالمه بسیار خوب عمل می کند. کیفیت و بلندی صدا در دو طرف مکالمه بسیار مناسب و بدون نویز است. علاوه بر این اینترفیس این بخش از گوشی برای گرفتن شماره بسیار جالب است. در زمینه ارسال و دریافت صدا کیفیت KF510 در حد متوسط است و در سطح پایین تری نسبت به KF600 و KG800 قرار دارد.

 

image
 
image

اینترفیس

اینترفیس KF510 مثل ظاهر زیبای آن بسیار جذاب و پر کاربرد است و کار با آن نیز بسیار راحت است. علاوه بر این سرعت پاسخگویی و پردازش تصویر نیز بسیار خوب است. در حالت استندبای روی صفحه اصلی اطلاعاتی نظیر زمان و تاریخ روز، وضعیت باتری، پروفایل جاری، قدرت سیگنال مخابراتی و ... نمایان می شوند. 4 Shortcut یا میانبر برای کلیدهای جهتی پد لمسی وجود دارند و دکمه وسطی پد نیز منو اصلی را باز می کند. ساختار منو و جایگاه فایل ها و آیکن ها فوق العاده مناسب است بطوریکه کاربا منوهای مختلف این گوشی بسیار راحت است. برای حرکت بین آیکن ها و منوها از پدلمسی و نیز کلیدهای صفحه کلید به عنوان میانبر می توان استفاده کرد. دو نوع مد مختلف برای نمایش منو وجود دارد که یکی بصورت شبکه ای 4×3 و دیگر لیستی از 7 آیکن مختلف است فقط 3 تم (قالب گرافیکی) مختلف روی گوشی نصب شده اند که تم های بیشتر را می توان از اینترنت دانلود کرد.

image
 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image
 

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن KF510 قابلیت 1000 مخاطب را دارد که برای هر مخاطب می توان اطلاعات مختلف را در 11 فیلد مختلف شامل 4 شماره تلفن ذخیره کرد. امکان نمایش شماره های روی سیم کارت و کارت حافظه گوشی بطور همزمان یا جداگانه وجود دارد. جستجوی شماره ها نیز با تایپ تدریجی نام فرد امکانپذیر است.

 

image
 

image
 
image
 

image
 
image

ارسال پیام

انواع مختلف پیام مثل SMS، MMS، EMS و ایمیل توسط این گوشی پشتیبانی می شود مثل برخی از گوشی های ال جی می توان SMS ها را بلوتوث کرد. ویرایشگر این بخش بسیار ساده است و امکانات پیچیده یا خاصی ندارد. در بالای صفحه نیز یک شمارنده معکوس تعداد کاراکترهای باقیمانده از 160 تا کاراکتر قابل استفاده را نمایش می دهد. ویرایشگر SMS و MMS و EMS یکسان است. ایمیل نیز به خوبی کار می کند و به راحتی می توان ایمیل ارسال و دریافت کرد. تنها نقص این بخش عدم وجود SSL برای ایمیل هایی نظیر Gmail است. mms ها و ایمیل های روی بخشی رزرو شده از حافظه ذخیره می شوند و تا 500 sms را می توان ذخیره کرد.

 

image
 
image

 

image
 
image

پخش موزیک

موزیک ها در بخش music Player این گوشی بر اساس خواننده، آلبوم و ژانر قابل دسته بندی هستند. همچنین امکان ایجاد Playlist های دلخواه، اکولایزر و ... نیز وجود دارد. اکولایز از پیش تعریف شده در گوشی وجود دارد. اما امکان ایجاد اکولایزر جدید وجود ندارد. یک رادیو FM ساده نیز در این گوشی وجود دارد که امکان اسکن اتوماتیک ایستگاه های رادیویی وجود دارد. پخش کننده ویدیویی، یکی از مایوس کننده ترین بخش های این گوشی است که قابلیت پخش mpeg را هم ندارد و فقط قابلیت پخش 3GP را دارد. می توان فیلم ها را بصورت تمام صفحه نمایش دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

image
 

image

مدیریت فایل ها

مدیریت فایل های این گوشی یکی دیگر از بخش های ضعیف آن است. در واقع قابلیت ایجاد و مدیریت هیچ فلدری توسط کاربر وجود ندارد و فایل ها را باید در فلدرهایی که در گوشی از پیش تعریف شده اند ذخیره کرد. با قراردادن فایل ها در فلدرهایی که مربوط به آن نوع فایل نباشد کلیه ساختار فایل ها در هم ریخته می شود. یکی ویژگی خوب قابلیت خارج کردن و تغییر کارت حافظه به سرعت و به سادگی است.

 

گالری تصاویر

گالری تصاویر یکی از امتیازات این گوشی است. از طریق آیکن My Stuff در منوی اصلی می توان به گالری تصاویر وارد شد که در این بخش دو مد نمایش داریم یکی بصورت شبکهای از 9 آیکن و دیگر بصورت لیتی از 7 آیکن است تصاویر را بصورت افقی و یا عمومی و نیز تمام صفحه می توان دید. هنگام مروربین فایل های تصویری و نیز زوم کردن روی آن ها می توان از پد لمسی روی پانل جلویی گوشی استفاده کرد. علاوه بر این امکان مرتب کردن فایل های تصویری (بر اساس نام، تاریخ و نوع) و نیز نمایش اسلایدی آن ها وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 

image
 
image

دوربین

دوربین این گوشی 3 مگاپیکسلی بوده و دارای یک فلاش LED می باشد. اینترفیس دوربین دارای تنظیمات بسیار زیاد برای ایجاد تصویر با کیفیت دارد و تصاویر این دوربین بسیار با کیفیت بوده و از نظر پردازش رنگ و وضوح بسیار خوب و مناسب است. حذف نویز، جلوگیری از لرزش تصویر و ... از دیگر قابلیت های این گوشی است. در مورد سرعت عکس العمل گوشی در هنگام ضبط و ذخیره تصویر بسیار خوب و مناسب است. در مورد سرعت عکس العمل گوشی در هنگام ضبط و ذخیره تصویر هم یکی از بهترین های ال جی  است. ضبط فیلم با رزولوشن QVGA انجام می شود و امکان زوم نیز در هنگام فیلم برداری وجود دارد. فیلم ها در فرمت 3GP ذخیره می شوند.

 

image
 

image
 
image

قابلیت ارتباطی

از جمله امکانات ارتباطی در این گوشی USB نسخه 2.0  است. هنگام اتصال آن به کامپیوتر، حافظه کارت و حافظه داخلی گوشی بصورت یک درایو کامپیوتری قابل دسترسی اند. نکته دیگر این که در هنگام اتصال گوشی به کامپیوتر نمی توان از آن برای مکالمه و یا ارسال پیام استفاده کرد. بلوتوث نسخه 2.0 با پروفایل A2DP نیز در اینجا وجود دارد. در مورد ارتباطات شبکه ای می توان روی GPRS و EDGE حساب کرد.

 

مرورگر وب

مرورگروب این گوشی به سادگی صفحات وب را پردازش کرده و باز می کند. یک پوینتر مجازی ماوس برای حرکت روی صفحه وب وجود دارد. تنظیمات مختلفی برای ذخیره صفحات ونیز نگهداری و ذخیره Cookie نیز وجود دارد. جهت افزایش سرعت دانلود صفحات می توان از دانلود تصاویر جلوگیری کرد.

 

Organizer

بخش Organizer این گوشی مثل بسیاری دیگر از گوشی های دارای قابلیت های پرکاربردی است. تقویم گوشی را می توان بصورت روزانه، هفتگی  یا ماهیانه نمایش داد و برای روزهای مختلف می توان رویدادهای خاصی را در نظر گرفت. برای ساعت بیداری گوشی می توان تا 5 زمان مختلف و با تنظیمات مختلف در نظر گرفت. از دیگر برنامه های این بخش ماشین حساب، نرم افزار ساعت جهانی(World Clock)، کرنومتر، تبدیل واحد و ... هستند. امکان بازکردن و مرور فایل های آفیس مثل Excel، Word، pdf توسط این گوشی فراهم است.

image
 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image
 

Game

2 بازی بطور از پیش نصب شده روی گوشی قرار دارند که یکی در واقع مجموعه ای از چند بازی کوچک و جمع و جور است. با استفاده از پد لمسی روی گوشی امکان کار با این بازی های بسیار جالب تر خواهد بود اما می توان از صفحه کلید اصلی هم برای بازی استفاده کرد. همچنین بازی جاوا معرف Sudoku نیز روی این گوشی وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

کلام آخر

ویژگی اصلی این گوشی طراحی و ساختار زیبا وشیک آن است که در نگاه اول جلب توجه می کند. علاوه بر این اینترفیس جالب و پر کاربر گوشی امکان استفاده لذت بخش از قابلیت های مختلفی نظیر دوربین 3 مگاپیکسلی، مرورفایل های آفیس، مرورگروب و ... را فراهم می آورد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)