LG G5500

می توان گفت شرکت LG با ارائه هر مدل گوشی جدید ، دست به تغییر ظاهر مدل گوشی نیز زده است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 LG – G5500

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-     - گوشی   

-     - شارژر

-     - بند گوشی

-     - هندزفری

-     - راهنمای استفاده از گوشی

 

می توان گفت شرکت LG با ارائه هر مدل گوشی جدید ، دست به تغییر ظاهر مدل گوشی نیز زده است ؛ یکی از شواهد این قضیه گوشی G5500 می باشد که به صورت کشوئی (Slide) طراحی شده است که در کشور کره با استقبال بی نظیر مواجه شد و این مورد در زمانی به وقوع پیوست که در اروپا گوشی های 7650 نوکیا و SL55 زیمنس به بازار معرفی شده بودند و به همین دلیل گوشی G5500 در اروپا به موفقیت چندانی نرسیده  .

 

image

 

ابعاد گوشی 21×44×92  میلی متر می باشد که با این اندازه به خوبی در دستان و جیب شما جای می گیرد ، وزن گوشی نیز طبق معمول اکثر گوشی های هم ردیف خودش 80 گرم می باشد . در اینجا باید اشاره کرد که دلیل کوتاه بودن (طول) گوشی سیستم کشوئی آن می باشد .

 

image

 

اگر با دقت به دستگاه نگاه کنید حتماً از این که نصف صفحه نمایشگر در پشت صفحه کلید گوشی پنهان می شود شگفت زده خواهید شد ، در حقیقت می بینید که صفحه نمایشگر گوشی خیلی بزرگتر از آن است که در نگاه اول جلوه می کند . رزولوشن صفحه نمایشگر گوشی 128×160  پیکسل می باشد و قابلیت نمایش 4 خط  نوشته و 2 خط اطلاعات دیگر را دارد .

صفحه نمایشگر گوشی مزایای نمایش حداکثر 65 هزار رنگ را دارد اگر گوشی را در زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید تصاویر تقریباً به خوبی دیده می شوند البته به جز قسمت های روشن و پر نور !

 

image

 

حالت کشوئی این گوشی یکی از بی نقص ترین موارد گوشی های کشوئی می باشد و اصلاً دارای لقی نمی باشد ، همچنین دوام قاب گوشی به دلیل جنس فلزی آن در سطح بالائی قرار دارد و با این کار به نظر می رسد که این گوشی در مقابل ضربات و زمین افتادن ایمن باشد . محل بستن بند به گوشی و محل اتصال هدست به گوشی نیز در قسمت کناری سمت چپ گوشی قرار گرفته است همچنین دو کلید تنظیم کمی و زیادی صدا نیز در این دو بخش قرار گرفته اند .

در قسمت کناری سمت راست گوشی هم پورت مادون قرمز ( Infrared Port ) قرار دارد که از طریق آن قادر به فرستادن عکس ، ملودی و Calling Card می باشید .

درباره صفحه کلید گوشی هم باید اشاره کرد که جنس آن از پلاستیک می باشد و از نظر راحتی در حد متوسطی قرار دارد ، دکمه های 4 طرفه نیز در بالای صفحه کلید قرار دارند و دکمه تائید نیز داخل این 4 دکمه قرار گرفته است . اندازه اعداد چاپ شده بر روی کلید بزرگ و مناسب می باشد و با روشن شدن رنگ زمینه ی آبی صفحه کلید بسیار زیبا به نظر می رسند و در کل هنگام کار با صفحه کلید گوشی احساس خوبی خواهید داشت .

جنس باتری این گوشی از نوع Li – Ion وگنجایش آن 760mAh می باشدبه گفته شرکت سازنده، این گوشی قادر است 200ساعت در حالت آماده باش ( Standby ) و در نهایت 2 ساعت در حالت مکالمه پاسخگوی شما باشد ؛ در حقیقت باتری گوشی 3 روز در شرایط 25 دقیقه مکالمه و 1 ساعت کار با سایر امکانات گوشی دوام آورد . شارژ شدن کامل گوشی 1.5 ساعت به طول می انجامد.  

 

منوها ( Menu ) :  

منوی گوشی G5500 دقیقاً همانند مدل G5400 می باشد ، با استفاده از کلیدهای 4 طرفه قادر به تغییر پروفایل ها می باشید و یا می توانید به دیگر منوهائی که زیاد با آن کار دارید ، دسترسی پیدا کنید ؛ منوی اصلی به صورت عمودی می باشد و با فشردن هر یک از دکمه های 2 تا 9 می توانید به سرعت به هر یک از منوها انتقال پیدا کنید . هر یک از زیر منوها نیز به صورت لیست به نمایش در می آیند .

 

image
         
image

 

دفترچه تلفن ( Phone Book ) :

حداکثر 200 نام در حافظه گوشی قابل ذخیره کردن می باشد ( به شرطی که هر کدام شامل 4 شماره تلفن و یک آدرس E – mail باشند ) همچنین هر یک از نام ها می توانند به یک گروه متعلق باشند و به آن ها یک عکس کوچک تعلق بگیرد ، اما در هنگام   تماس گرفتن شخص ، آن عکس به نمایش درمی آید .

 

image
         
image

 

تمامی شماره ها اعم از آن هائی که در حافظه گوشی قرار دارند و یا در سیم کارت موجود می باشند در یک لیست با هم به نمایش در می آیند .

در کل 7 گروه طبقه بندی تماس ها در گوشی وجود دارد که می توانید برای هر یک از آن ها به طور جداگانه صدای زنگ ، عکس ، رنگ و نور خاص تعریف کنید . به 10 شماره از شمارگان دفترچه تلفن گوشی ، می تواند شماره گیری صوتی تخصیص یابد و باید اشاره کرد که دقت تشخیص صدا در این گوشی بسیار جالب می باشد که این امر استفاده از قابلیت شماره گیری صوتی را به مراتب دلپذیرتر و آسان تر می کند .

 

پیغام ها ( Message ) :  

این گوشی توانائی پشتیبانی از گوشی EMS را دارد ، یعنی می توانید با SMS های خود عکس های سیاه و سفید کوچک و ملودی ارسال کنید و یا SMS هائی طولانی را در قالب یک SMS ارسال نمائید ( تا 980 حرف ) .

 

image

 

قابلیت دریافت و ارسال پیغام های MMS نیز در این گوشی وجود دارد که فعلاً در کشور ما ، ایران کاربرد ندارد .

تمام پیغام ها در داخل حافظه ی داخلی گوشی ( البته بعد از پر شدن سیم کارت ) ذخیره می شوند .

 

لیست مکالمات ( Call List ) :

در این جا قادرید آخر هر یک از تماس های گرفته شده و رسیده و از دست رفته را به همراه ساعت و تاریخ آن ها مشاهده نمائید ، همچنین یک لیست دیگر وجود دارد که 20 تماس آخر را به شما نشان می دهد ؛ این لیست با فشار دادن دکمه تماس یا همان دکمه سبز به نمایش در می آید .

 

پروفایل ها ( Profiles ) :

در این قسمت می توانید نوع زنگ ، صدای آن و صدای دکمه ها را تنظیم نمائید ، همه چیز در این قسمت معمولی و مطابق دیگر گوشی های LG می باشد .

 

تنظیمات ( Setting ) :

تمامی تنظیمات دستگاه اعم از تنظیمات صفحه نمایشگر و تنظیمات صدای خروجی گوشی از اینجا قابل دسترسی می باشند و  می توانید یکی و یا هر 5 زنگ ساعت گوشی را به طور موقت ، روزانه و هفتگی تنظیم نمائید .

 

image

 

قسمت برنامه ریزی روزانه ( Organizer ) :

در این قسمت حداکثر می توانید 20 رویداد مختلف را ذخیره کنید که هر کدام می توانند زمان و تاریخ مجزا برای هشدار داشته باشند و حتی می توانید تاریخ تکرار آن ها را مشخص نمائید ( روزانه ، هفتگی ، ماهانه ، سالانه ) ، تقویم گوشی روزهای یک ماه را به طور کامل در یک صفحه به شما نشان می دهد و روزهائی که رویداد خاصی برای آن ها تعریف شده با رنگی متمایز نسبت به دیگر روزها به نمایش در می آیند و در بین آن ها یک علامت که نشانگر نوع ( قرار ملاقات و یا صرفاً یادآوری ) آن ها می باشد نیز قرار گرفته است .

تنها ضعف این قسمت حافظه ی کم گوشی برای ذخیره رویداد ها می باشد .

 

image

 

ابزار و تفریحات ( FUN & Tools ) :

3 بازی جاوا به همراه برنامه های ماشین حساب ، تبدیل واحدها و کمیت ها ، برنامه های ویرایش ، ملودی ها و ضبط خبرنگاری در این قسمت قرار دارند .

 

image
    
image
    
image

 

عکس ها و ملودی های رسیده در قسمت My Folder قرار دارند و می توانید از اینجا نیز به آن ها دسترسی پیدا کنید .

 

اینترنت ( Internet ) :

در این گوشی توانائی پشتیبانی از کلاس 10 استاندارد GPRS وجود دارد و کاوشگر وپ نسخه 1.2.1 نیز در گوشی موجود است .

 

برنامه های جاوا ( JAVA ) :

کلاً 350 کیلوبایت حافظه اشتراکی در گوشی وجود دارد که متاسفانه برای اجرای برنامه های جاوا کافی نمی باشد و قادر به آزمایش کردن این قابلیت گوشی نشدیم !

 

و در نهایت :

کیفیت برقراری تماس ها در گوشی بسیار خوب و بی نقص می باشد و صدای زنگ 40 پلی فونیک گوشی آن قدر بلند است که به گوشی برسد ، قدرت ویبره دستگاه نیز در حد معمولی می باشد و بلندگوی ( Load Speaker ) دستگاه نیز برای پخش صدا مناسب می باشد . از نظر قیمت نیز باید اشاره کرد که اگر قیمت این دستگاه درصدی ارزان تر بود بیشتر مورد توجه قرار می گرفت . 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)