LG F1200

LG نیاز به یک گوشی با قابلیت های زیاد داشت تا بتواند هم در میان گوشی های دیگر شرکت LG و هم در میان رقیبان خود جلوه نمایی کند ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 LG – F1200

 

 آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ شارژر

_ راهنمای استفاده از گوشی

_ هندزفری به همراه کنترل

 

LG نیاز به یک گوشی با قابلیت های زیاد داشت تا بتواند هم در میان گوشی های دیگر شرکت LG و هم در میان رقیبان خود جلوه نمایی کند . در این هنگام بود که شرکت LG گوشی F1200 را به همگان معرفی کرد که از نظر کارآیی و امکانات در میان گوشی های دیگر LG بی رقیب بود .

البته شاید در نظر اول فکر کنید گوشی F1200 باید از نظر کارآیی از گوشی های بی نظیر F2300 و یا F2100 در سطح پایین تری قرار داشته باشد ، ولی دقیقاً عکس این امر صادق است و گوشی F1200 از گوشی F2100 و F2300 هم از نظر قیمت و هم از نظر کارآیی بهتر است و می توان گفت که هر چه عدد مدل گوشی کوچکتر باشد آن گوشی گران تر و در عین حال کارآتر  می باشد .

 

image
 

 

گوشی F1200 در  اصل برای رقابت با گوشی E720 سامسونگ ساخته شده است . قبل از مقایسه این دو گوشی باید اشاره کرد که گوشی F1200 در گروه گوشی های Fashion با قابلیت پخش موسیقی می باشد . قابلیت پخش موسیقی یعنی وجود Mp3 Player و قابلیت کنترل پخش موسیقی توسط کلیدهای قرارداده شده به روی درب گوشی و حافظه زیاد .

البته گوشی E720 سامسونگ نیز خود براساس گوشی D500 سامسونگ تولید شده ولی قابلیت هایی جداگانه نسبت به آن دارد زیرا این دو گوشی متعلق به دو نسل متفاوتند .

اگر بخواهیم گوشی F1200 را دقیقاً با گوشی E720 سامسونگ مقایسه کنیم ، گوشی F1200 تقریباً در تمامی مشخصات بازنده محسوب می شود که می توان صفت های این گوشی را نسبت به گوشی E720 سامسونگ حافظه کم ، اندازه بزرگ گوشی ، صفحه نمایشگری با کیفیت کم نسبت به صفحه نمایشگر E720 ، نبود بلوتوث (Bluetooth) قابلیت ثبت فقط 20 عدد رویداد در قسمت برنامه ریزی روزانه و وجود فقط 600 کیلوبایت حافظه برای بازی در مقابل 4 مگابایت حافظه در گوشی E720 را عنوان کرد . همان طور که می بینید این کمبودهای گوشی LG نسبت به سامسونگ بسیار متعدد می باشند ولی باید اشاره کرد که این گوشی دارای برتری هایی نیز نسبت به گوشی سامسونگ می باشد که بعداً به آن ها اشاره خواهد شد .

 

image
 

 

حال بهتر است به مشخصات گوشی بپردازیم :

اندازه گوشی نسبتاً بزرگ به نظر می آید و ما ر ا به یاد گوشی های نوکیا می اندازد ، البته با این تفاوت که جنس بدنه آن از پلاستیک می باشد و وزن گوشی در کل مناسب به نظر می رسد (101 گرم) .

به هر حال اندازه گوشی 95x49x24میلیمتر  است طوری است که بعید است خانم ها از صحبت کردن و در دست گرفتن آن لذت ببرند . این گوشی به خوبی در دستان شما جای می گیرد و به راحتی با همان دست باز می شود . دو بلندگوی پخش صدا در جلوی گوشی تعبیه شده که صدایی Stereo برای شما به ارمغان می آورد ، البته باید عنوان کرد که قابلیت پخش Stereo مخصوص فایل های ریخته شده برروی گوشی توسط کارخانه می باشد و پیداکردن فایل هایی جدید تقریباً غیرممکن به نظر می رسد ! یک دوربین VGA دربین دو بلندگوی گوشی قرار گرفته که خیلی جالب به نظر نمی رسد . دوربین این گوشی دقیقاً همانند گوشی های دوربین دار قبلی LG می باشد .

 

image
 

 

صفحه نمایشگر خارجی گوشی از نوع TFT می باشد و قابلیت نمایش 65000 رنگ را دارد . تصویر آن خوب و شفاف است . در مقابل تابش مستقیم نور خورشید رنگ ها به سختی قابل رؤیت می باشند ولی نوشته ها خوانا هستند . صفحه نمایشگر خارجی این گوشی هم اکنون در میان بهترین صفحه نمایشگرهای خارجی گوشی ها قرار دارد .

 

image

 

دکمه های کنترل Mp3 Player در زیر صفحه نمایشگر بیرونی گوشی قرار دارند که شامل دکمه عقب ، جلو و Play / Pause  می باشند که کاملاً راحت به نظر می رسند و استفاده از آن ها سختی به همراه ندارد و لذت بخش می باشد .

 

image
 

در زیر گوشی همانند اکثر تلفن های همراه دیگر بخش ارتباطی گوشی قرار گرفته است و در قسمت بالای گوشی هم یک سوراخ مخصوص وصل کردن بند به گوشی وجود دارد . دکمه کم و زیاد کردن صدا هم در سمت چپ گوشی تعبیه گردیده که کمی دراز و کشیده می باشد و کارکردن با آن راحت به نظر نمی رسد . بخش مادون قرمز (Infrared) در سمت راست گوشی جای گرفته و در بالا و پایین آن دکمه مخصوص فعال کردن دوربین و بخش ارتباطی با هندزفری جای دارند .

برروی هندزفری موجود در بسته خریداری شده ، یک کنترل برای پخش Mp3 وجود دارد که برای کنترل پخش موسیقی بسیار    ایده آل به نظر می رسد . صدای هندزفری در نوع خود جالب است و از نکات جالب دیگر این گوشی می توان به این مورد اشاره کرد که اگر در هنگام گوش دادن موسیقی تلفن شما زنگ بخورد ، به طور خودکار پخش موسیقی قطع می شود و بعد از اتمام مکالمه دوباره ادامه می یابد .

 

image
 

 

image
 

 

image
 

 

نمایشگر اصلی یا داخلی گوشی از نوع TFT می باشد و به گفته سازندگان آن قابلیت نمایش 262 هزار رنگ را دارا می باشد که در عمل این طور نمی باشد و جالب این است که این صفحه نمایشگر هم از نظر اندازه و هم از نظر کیفیت نمایش تصاویر همانند صفحه نمایشگرهای 65 هزار رنگی LG می باشد و هیچ فرقی بین آن ها وجود ندارد . با وجود این رزولوشن صفحه 128x160 پیکسل می باشد و صفحه ی SMS شامل هفت خط و یک خط نمایش اطلاعات باتری و آنتن است .صفحه کلید گوشی از جنس پلاستیک می باشد و از دکمه های نسبتاً بزرگ بهره می برد که این مسأله کار با صفحه کلید را راحت کرده است . در هنگام تایپ کردن باصفحه کلید یک صدای کلیک خواهید شنید که این امر کار با گوشی را جذاب تر کرده است . رنگ چراغ کلیدها ، آبی می باشد و ردیف وسطی دکمه ها به رنگ نقره ای می باشد که همین مسأله جلوه ای خاص به صفحه کلید بخشیده است . دو دکمه ی جداگانه نیز برای دسترسی سریع به دوربین و Mp3 Playerدر بخش بالایی صفحه کلید وجود دارد .

 

image
 

 

این گوشی از باتری mAh 1050 بهره می برد (که نسبت به مدل های قبلی که دارای باتری mAh 950 بودند ترقی کرده است). بر طبق گفته شرکت سازنده گوشی210 ساعت در حالت آماده باش (Standby) کارآیی دارد و یا می توان 3 ساعت با آن مکالمه نمود . این گوشی وقتی توسط ما آزمایش شد با شرایط 40 دقیقه مکالمه و 20 ساعت استفاده از بقیه این امکانات گوشی حدود 4 روز 40 دقیقه روشن ماند که وقتی مدت مکالمه را به 25 تا 30 دقیقه در روز رساندیم و از دیگر امکانات گوشی استفاده نکردیم این گوشی 5 روز کار کرد . شارژ کامل باتری حدود دو ساعت و نیم طول می کشد و اگر روزی 30 دقیقه با گوشی صحبت کنید و 4 ساعت در هر روز به موسیقی گوش دهید 2 روزه شارژ آن تمام می شود که در کل کارآیی نسبتاً خوبی برای باتری این گوشی محسوب می شود .

 

منوها (Menu) :

منوی اصلی گوشی از سه ردیف تشکیل شده است . عکس هر یک از آیتم ها با کیفیت و زیبا می باشد و این قضیه کارکردن با گوشی را لذت بخش می سازد . برای دسترسی سریع تر به هر یک از منوهای اصلی می توانید از کلیدهای 1 تا 9 استفاده نمایید .

 

image

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

امکان ذخیره حداکثر 255 نام در حافظه داخلی گوشی (به شرط وجود سه شماره تلفن و یک آدرس E-mail و یک توضیح مختصر) وجود دارد . همچنین می توانید نام ها را در گروه های مختلف جای داده و برای هر کدام یک لوگو انتخاب کنید که این لوگوهای از پیش قرار داده شده در گوشی ، شامل صورت های انسان و عکس حیوانات می باشد !

در هنگام مکالمه عکس انتخابی در کنار نام شخص نمایش داده خواهد شد . همچنین می توانید عکس خود شخص را برای نمایش در کنار نامش انتخاب کنید که حتماً قبل از این کار باید اندازه عکس را کوچک کرده باشید .

 

image
       
image
 

 

پیام ها (Messages) :

در این گوشی قابلیت پشتیبانی استاندارد EMS وجود دارد که به شما امکان می دهد تا ملودی های ساده و عکس های سیاه و سفید (Picture Message) را توسط SMS ارسال نمایید . همچنین قابلیت استفاده از سیستم تایپ هوشمند (T9) نیز برای انگلیسی زبانان در نظر گرفته شده است . در کل شما قادر به ذخیره 120 پیام SMS و نگهداری 10 رسید (Delivery) آخر خود می باشید . همچنین این گوشی قادر به فرستادن MMS نیز می باشد که فعلاً در کشور ما کاربرد ندارد .

 

image
 

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . که قابلیت مشاهده زمان تماس برای هر کدام از آن ها وجود دارد . این لیست با فشاردادن دکمه تماس (Call) با همان دکمه سبز نمایان خواهد شد .

 

image
 

 

پروفایل (Profile) :

صدای تمام زنگ های گوشی و حتی صدای کلیدها از طریق این گزینه قابل تغییر می باشند .

 

تنظیمات (Settings) :

تمامی تنظیمات گوشی و تنظیمات صفحه نمایشگر مثل سابق از طریق این گزینه قابل دسترسی می باشند .

 

image
          
image

 

تنظیم كننده (Organizer) :

در این قسمت قابلیت ذخیره حداکثر 20 رویداد به همراه تاریخ و ساعت آن جهت یادآوری را دارا می باشید . تقویم گوشی روزهای یک ماه را در صفحه به شما نشان می دهد و روزهایی که در آن ها رویدادی ثبت کرده اید با یک رنگ دیگر به همراه علامت خاص آن رویداد (که می تواند قرار ملاقات و یا یادداشت شخصی باشد) نمایش داده می شوند .

 

image

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

در این گوشی فقط قابلیت تنظیم یک ساعت مشخص برای زنگ زدن ساعت گوشی قرار دارد ولی قابلیت تکرار زنگ به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه وجود ندارد ، همچنین می توانید صدای زنگ ساعت را تغییر دهید .

 

image
 

 

یادداشت ها (notes) :

در این قسمت می توانید یادداشت های شخصی خودتان را ثبت نمایید .

 

برنامه های جانبی (Tools) :

در این قسمت یک ماشین حساب ، یک برنامه تبدیل واحدها و کمیت ها ، یک ساعت جهانی و یک برنامه ضبط صدا وجود دارد که قابلیت ضبط حداکثر 19 ثانیه در هر بار استفاده را دارد .

 

image

 

گالری شخصی (My Stuff) :

پوسترهای مربوط به عکس ها و ملودی ها و همچنین برنامه ها در این قسمت قرار دارد .در این گوشی فقط دو بازی به نام های Holloween Fever و Boad Manig وجود دارد .

در این گوشی 64 مگابایت حافظه برای ذخیره فایل های Mp3 و برنامه ها وجود دارد و نکته جالب این است که در هنگامی که گوشی توسط کابل USB به کامپیوتر وصل می شود این 64 مگابایت حافظه به عنوان یک حافظه جانبی شناخته شده و از حافظه خود گوشی جدا می باشد . باید توجه داشته باشید که در هنگام اتصال گوشی به کامپیوتر گوشی شما زنگ نخواهد خورد زیرا وقتی گوشی را به کامپیوتر وصل می کنید ارتباط آن با شبکه مخابراتی قطع خواهد شد .

 

قسمت رسانه ای گوشی (Multimedia) :

این بخش توسط دکمه ای که برروی صفحه کلید وجود دارد و یا کلیدی که در بخش جانبی گوشی قرار دارد ، فعال می شود و  می توانید از طریق بلندگوهای خود گوشی و یا هندزفری از شنیدن موسیقی لذت ببرید . همچنین این گوشی اطلاعات متنی فایل های Mp3 یا همان CIO3 را نیز به شما نشان نمی دهد و با استفاده از اکولایزر (equalizer) می توانید از صدایی طبیعی تر و مطلوب تر بهره مند شوید .

متأسفانه نمی توانید از قسمت پخش Mp3 به صورت Minimized استفاده کنید ؛ یعنی وقتی که در حال گوش کردن موسیقی هستید نمی توانید به قسمت های دیگر گوشی بروید و از آن استفاده کنید .

 

image
         
image
 

 

 
خدمات (Services) :

این گوشی از GPRS Class 10   بهره می برد و برای استفاده از اینترنت Wap – browser2.0 در نظر گرفته شده است .

 

دوربین (Camera) :

توسط دوربین تعبیه شده در گوشی می توانید عکس هایی با اندازه های 48x48 (مخصوص عکس های مربوط به دفترچه تلفن)، 160x120، 320x240 و 640x480 پیکسل بگیرید که به صورت فایل JPG ذخیره می شوند . همچنین می توانید کیفیت عکس برداری را خودتان از یکی از سه حالت با کیفیت (high) متوسط (medium) و کم کیفیت (low) انتخاب کنید .

قابلیت عکس برداری به صورت سیاه سفید و یا استفاده از افکت Sepia نیز در این گوشی موجود است و دوربین گوشی قابلیت زوم 4 برابر (4x Zoom) را نیز دارا می باشد . همچنین می توانید عکس هایتان را با قاب های موجود در گوشی تزیین کنید .

 

image
 

 

در کل می توان گفت که عکس های گرفته شده توسط این گوشی بد نمی باشند و اگر آن ها را به روی کامپیوتر خود بریزید متوجه خواهید شد که خیلی خوب هم نیستند .

 

تبادل اطلاعات با کامپیوتر شخصی (Synchornization With PC) :

تبادل اطلاعات از طریق کابل USB (که در جعبه موجود نمی باشد!) و در گاه مادون قرمز (Infrared) امکان پذیر است و می توانید مقدار زیادی صدای زنگ و یا عکس و یا برنامه های جاوا که در CD گوشی قرار داده شده را بدون دردسر برروی گوشی خود بریزید و نیز می توانید اطلاعات دفترچه تلفن و قسمت Organizer را در این برنامه ذخیره کنید .

 

image
 

 

و در نهایت :

شرکت سازنده ، زنگ این گوشی را 64 پلی فونیک اعلام کرده که البته در عمل همانند 40 پولی فونیک عمل می کند و در کل صدای زنگ گوشی (اگر روی بلندترین حالت باشد) مطلوب به نظر می رسد . این گوشی با تمام ضعف هایش نسبت به گوشی E720 سامسونگ از نظر قیمتی فقط حدود 20 یا 30 هزار تومان ارزان تر می باشد که جای فکر کردن دارد .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)