خانهبررسی‌ها
Motorola MILESTONE 2

Motorola MILESTONE 2

MILESTONE 2 تنها یک ماموریت دارد و آن ، به ارمغان آوردن مقام برترین پیام رسانی آندرویدی برای موتورولاست. این گوشی شخصیت و اصالت لازم را برای این کار دارد و با وجود ارتقاهای انجام شده ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
بررسی تخصصی Motorola MILESTONE 2 : تحول در سرزمین آندروید!  
مقدمه

MILESTONE 2 تنها یک ماموریت دارد و آن ، به ارمغان آوردن مقام برترین پیام رسانی آندرویدی برای موتورولاست. این گوشی شخصیت و اصالت لازم را برای این کار دارد و با وجود ارتقاهای انجام شده ، به نظر می رسد که شانس زیادی برای دستیابی به موفقیت در این ماموریت داشته باشد.

چه کسی می تواند موتورولا را به این دلیل سرزنش کند؟ آن ها دوست دارند در بالای جدول آندرویدی ها باشند و زمان های خوش گذشته را زنده کنند. دیگری نیازی به آزمایش هم نیست و آن ها دقیقا می دانند که باید چه انتظاری از Motorola MILESTONE 2  داشته باشند.

 

image
 
image

 

MILESTONE 2 هم از جنبه سخت افزاری  و هم از جنبه نرم افزاری خوش ساخت است. نواقص معدودی در ساخت گوشی نسبت به برترین گوشی های بازار مشاهده می شود . در اینجا به طور خلاصه نگاهی به نقاط ضعف و قوت محصول جدید موتورولا خواهیم انداخت.
 

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی چهاربانده از GSM و دو بانده از 3G به همراه پشتیبانی از HSDPA و HSUPA

صفحه نمایش لمسی خازنی 3.7 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 854*480 پیکسل WVGA

شیشه ضدخش Gorilla

یکی از باریک ترین گوشی های کشویی مجهز به صفحه کلید QWERTY

سیستم عامل Android 2.2 Froyo به همراه رابط کاربری MOTOBLUR 1.5 و یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی

پردازنده یک گیگاهرتزی T1 OMAP3630  ، شتاب دهنده گرافیکی PowerVR SGX و 512 مگابایت حافظه RAM

پشتیبانی از Adobe Flash 10.1 در مرورگر وب

دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش LED دوگانه ، قابلیت تشخیص چهره و برچسب گذاری جغرافیایی

ضبط ویدیویی 720p با نرخ 30 فریم بر ثانیه

Wi-Fi b/g/n ، قابلیت استفاده به عنوان Access Point و مجهز بودن به DLNA

گیرنده GPS به همراه پشتیبانی از عملکرد AGPS ، قطب نمای دیجیتال

حافظه داخلی هشت گیگابایتی ، اسلات کارت حافظه microSD و ارائه یک کارت حافظه هشت گیگابایتی به همراه گوشی

سنسورهای شتاب سنج و مجاورت

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

پورت microUSB (با امکان شارژ گوشی از طریق این پورت) و بلوتوث استریو v2.1

پشتیبانی از قابلیت های شماره گیری هوشمند و شماره گیری صوتی

ویرایشگر اسناد آفیس

قابلیت خنثی سازی نویزها به همراه میکروفن اختصاصی

پشتیبانی از فرمت های ویدیویی  DivX/XviD
 

نقاط ضعف اصلی

حافظه داخلی هشت گیگابایتی تنها برای نرم افزارها در دسترس است

عدم به کارگیری فنر در مکانیزم کشویی گوشی

نواقصی در پخش فایل های DivX/XviD

عدم امکان تعویض سریع کارت حافظه

عدم تعبیه رادیو اف ام

همانطور که گفتم نقص های کمی در میان مشخصه های MILESTONE 2 به چشم می خورد. در واقع بسیاری از مشخصه های گوشی چون صفحه ضد خش Gorilla برای صفحه نمایش ، ضبط ویدیویی 720p برای دوربین پنج مگاپیکسلی ،DLNA برای Wi-Fi ، پشتیبانی از فلش برای مرورگر وب و ... ارزش افزوده به شمار می آیند.

با اینحال MILESTONE 2 هنوز هم بر سرویس های شبکه های اجتماعی متمرکز شده است ، از فیس بوک و پیام رسانی گرفته تا Twitter و MySpace ،از همه و همه در این گوشی پشتیبانی می شود.

صندوق ورودی مشترک پیام ها یا Universal Inbox هم ابزاری مشترک برای اداره همه این سرویس ها با هم است. اصلا مهم نیست که پیام از کجا آمده است ، همه پیام ها به همراه یک کلید Reply ، در این صندوق به نمایش در می آیند.

 

image
 
image

image

 

در ابتدا به کاوشی درون جعبه Motorola MILESTONE 2  خواهیم پرداخت و سپس به سراغ صفحه کلید و صفحه نمایش آن می رویم. در آخر هم از تمامی جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری به آن نگاه خواهیم کرد.
 

محتویات جعبه

Motorola MILESTONE 2  در جعبه ای که لوازمی معمول را در خود جای داده است ، عرضه می گردد. به همراه گوشی ، یک شارژر ، یک کابل microUSB که از آن هم برای انتقال داده و هم برای شارژ گوشی استفاده می شود و یک هدست یک تکه در جعبه آن دیده می شوند. یک کارت حافظه هشت گیگابایتی microSD هم به همراه گوشی عرضه می شود که در کنار حافظه داخلی هشت گیگابایتی آن ، فضایی معادل با شانزده گیگ را در اختیار شما قرار می دهد.

اما جمله بالا کاملا هم درست نیست ، آنچه که بعد از کمی سر و کله زدن با گوشی دریافتیم این بود که حافظه هشت گیگابایتی داخلی گوشی تنها برای نصب نرم افزارها در دسترس است و نمی توانید از آن برای ذخیره عکس ، موسیقی و ویدیو استفاده نمایید. فقط تصور کسی که بتواند به چنین میزانی به نصب نرم افزارها بپردازد برای ما کمی دشوار است!

بنابراین بهتر است فریب شعارهای بازاریابی را نخورید ، کارت حافظه هشت گیگابایتی ارائه شده به همراه گوشی تنها فضای ذخیره سازی واقعیِ  در اختیار شماست.

 

image
 
image

 

نمای 360 درجه Motorola MILESTONE 2

با ابعادی معادل 13.7*60.5*116.3 میلی متر Motorola MILESTONE 2  اصلا گوشی کوچکی نیست اما  طراحان از فضایی که در اختیار آن ها بوده است ، به خوبی استفاده کرده اند.صفحه نمایش 3.7 اینچی و صفحه کلید QWERTY چهار ردیفه گوشی اغلب فضای کناره جلویی را اشغال کرده اند.

MILESTONE 2 وزنی معادل 169 گرم دارد که برای چنین گوشی ای منصفانه به نظر می رسد. در واقع با توجه به استحکام بدنه فلزی گوشی و توازن خوب آن ، این وزن پذیرفتنی و قابل قبول است.
 

صفحه نمایش و صفحه کلید

صفحه نمایش 3.7 اینچی گوشی نمای جلویی MILESTONE 2 را در هنگام بسته بودن  گوشی اشغال می کند. این صفحه نمایش لمسی خازنی از بالاترین رزولوشن موجود در گوشی های آندرویدی یعنی 480*854 پیکسل استفاده می کند.حساسیت صفحه نمایش هم بسیار بالاست ولی جز این انتظاری از یک صفحه نمایش خازنی نمی رود.

 

image
 
image

 

کیفیت تصاویر این صفحه نمایش هم با وجود عمق بالای رنگ های تیره (البته نه به اندازه صفحه نمایش های AMOLED) و حداکثر روشنایی عالی است. زوایای دید هم فوق العاده هستند.

خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش مستقیم نور آفتاب تنها نقص صفحه نمایش محسوب می شود. صفحه نمایش از بازتابندگی بسیار بالایی برخوردار است و در برخی از زوایا نور به حدی بازتابانده می شود که خواندن محتویات صفحه نمایش را غیرممکن می سازد.

با باز کردن گوشی ، صفحه کلید QWERTY چهار ردیفه آن نمایان می شود. کلیدها به اندازه کافی بزرگ هستند و تحدبی که در آن ها تعبیه شده است سبب می شود تایپ با آن ها آسان تر باشد. نور پس زمینه هم به اندازه کافی خوب است.

 

image
 
image

image
 
image

 

به غیر از کلیدهای معمول ،صفحه کلید Motorola MILESTONE 2  به برخی از میانبرهای آندروید هم مجهز شده است (OK ، Back و Search) و علاوه بر آن ها میانبری هم برای فعالسازی فرمان های صوتی در این صفحه کلید تعبیه شده است.

کلید چند جهته دیگر جایی در این صفحه کلید ندارد و جای خود را به جهت نماهای بزرگتر داده است. اندازه کلیدهای خاص چون Enter ، Shift و Alt هم برای استفاده آسان تر از آن ها افزایش پیدا کرده است. این کلیدها اکنون طولی دو برابر دیگر کلیدها دارند.

کلید Alt Lock در حین درج اعداد بسیار به کارتان خواهد آمد. بدین روش مشکل جای داده شدن دو نماد در یک کلید تا حدی حل خواهد شد.

 

image

 

کلیدها در ردیف بالایی صفحه کلید جای داده شده اند که شاید برای برخی کاربران که دستان بزرگی دارند ، کار با آن ها تا حدی مشکل باشد. همانند سایر پیام رسان های آندرویدی فشردن و نگهداشتن کلید منو سبب دستیابی به میانبرهایی نظیر Menu+s برای جستجو ، Menu+p برای دستیابی به منوی تنظیمات و Menu+n برای دستیابی به ناحیه یادآورها خواهد شد.
 

طراحی

طراحی Motorola MILESTONE 2  نسبتا راضی کننده است. گوشی بسیار محکم به نظر می رسد و کناره پشتی لاستیکی آن هم علاوه بر ظاهر زیباتر ، سبب می شود بتوان گوشی را با اطمینان بیشتری در دست جای داد.

همانند سایر گوشی های آندرویدی چهار کلید لمسی خازنی در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است. این کلیدها شامل کلیدهای Home ، Back ، Search و Menu هستند. حساسیت این کلیدها بسیار بالاست و بنابراین جا به جایی بین صفحه نمایش و آن ها بدون هیچ تغییر خاصی صورت می پذیرد.

 

image
 
image

 

در بالای صفحه نمایش ، گوشی خروجی صدای مخاطب و سنسورهای مجاورت و محدود کننده نور جای داده شده اند.

 

image

 

کناره سمت چپ Motorola MILESTONE 2  نسبتا خالیست و تنها پورت microUSB در آن قسمت دیده می شود. از هیچ پوشش محافظی برای محافظت این پورت در برابر ذرات گرد و غبار استفاده نشده است. یک LED سفید رنگ کوچک هم در این قسمت جای داده شده است که در هنگام شارژ گوشی به صورت چشمک زن در می آید.

 

image
 
image

 

در کناره سمت راست گوشی کلید مخصوص دوربین دیده می شود که کوچک است اما با اینحال فشردن آن اصلا دشوار نیست.

کلیدهای تنظیم صدا هم در همان قسمت قرار داده شده اند. این کلیدها هم کوچک هستند و فشردن آن ها از کلید دوربین کمی دشوارتر است.

 

image
 
image

image

 

در کناره بالایی گوشی کلید روشن/خاموش/قفل گوشی در کنار سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد آن دیده می شود.

 

image
 
image

image

 

کناره پشتی Motorola MILESTONE 2  میزبان لنز دوربین پنج مگاپیکسلی و فلاش LED دوگانه ای است که آن را همراهی می کند. لنز پوشش محافظی ندارد و حتی این بار از تورفتگی هم خبری نیست. به همین دلیل باید حواس تان را بیشتر جمع کنید تا اتفاقی برای آن نیافتد.

اسپیکر گوشی هم در کناره پشتی آن به چشم می خورد . هنگامی که گوشی را بر روی سطح همواری قرار می دهید، جلوی اسپیکر پوشانده می شود.

 

image
 
image

image
 
image

 

با باز کردن کاور پشتی گوشی ، باتری 1400 میلی آمپری آن که از نوع Li-Ion و BP6X است ، نمایان می شود. آنچنان که اعلام شده است این باتری تا 350 ساعت در حالت آماده به کار و تا 6 ساعت و نیم در حالت مکالمه می تواند انرژی مورد نیاز گوشی را تامین نماید که به نظر عالی می رسد.

در استفاده متوسط از گوشی این باتری توانست تا سه روز و نیم دوام آورد. در طی این زمان Wi-Fi همیشه فعال بوده و تقریبا از تمامی امکانات گوشی هم استفاده شد.

 

image
 
image

 

اسلات کارت حافظه microSD هم در اینجا جای داده شده است اما متاسفانه امکان تعویض سریع آن وجود ندارد. این به معنای آن است که برای تعویض کارت حافظه باید Motorola MILESTONE 2  را خاموش کنید. از سوی دیگر گوشی به آسانی می تواند کارت هایی تا گنجایش سی و دو گیگابایت را اداره نماید.

مکانیزم کشویی گوشی روان است اما از فنر در طراحی آن کمک گرفته نشده است . به همین دلیل باید آن را تا انتها فشار دهید. البته با فشار کوچکی می توان گوشی را بست.

 

image
 
image

image

 

کیفیت ساخت کلی Motorola MILESTONE 2  عالیست و بدنه گوشی محکم و بادوام به نظر می آید. کناره پشتی لاستیکی گوشی سبب می شود که بتوان آن را مطمئن در دست گرفت (با وجود وزن 169 گرمی این امر اهمیت بسزایی پیدا می کند) و همین طور اثرات انگشت را در خود پنهان می کند. شیبی که در کناره پایینی گوشی و در نمای جلویی آن دیده می شود هم نقشی اساسی در کار با گوشی باز می کند. با قرار گرفتن انگشت تان در این قسمت هم می توانید گوشی را محکم تر در دست بگیرید و هم اینکه هیچ یک از کلیدهای لمسی آن را نفشارید.
 

Froyo به همراه MOTOBLUR

Motorola MILESTONE 2  به نسخه 2.2 Froyo از سیستم عامل آندروید و 1.5 رابط کاربری اختصاصی MOTOBLUR مجهز است. این رابط همانند Android 2.1 Eclair به نظر می آید اما بهبودهایی هم در آن دیده می شود.

 

image
  
image
 
image
 
image

 

پیش از آغاز بهتر است ابتدا نگاهی به ویدیویی کوتاه از Motorola MILESTONE 2  و رابط کاربری MOTOBLUR در آن بیاندازیم.

موتورولا اساس آندروید یعنی صفحه اصلی آن را حفظ کرده است اما این بار آن را با سرویس های شبکه های اجتماعی یکپارچه کرده است.قسمت اعظم این کار از طریق ویجت ها انجام پذیرفته است و بنابراین اگر پیش از این از گوشی های مبتنی بر آندروید استفاده کرده باشید ، عادت کردن به آن ها چندان سخت نخواهد بود.

هفت صفحه اصلی مختلف در اختیار شما قرار می گیرند و به همین دلیل تصور نمی کنم در مورد فضا با محدودیت روبرو شوید.

چند میانبر از طریق کلید Home در دسترس شما هستند ، با یکبار کلیک می توانید به مرکزی ترین صفحه اصلی باز گردید . با دو کلیک بر روی این کلید ، نرم افزاری به انتخاب شما اجرا می شود که به صورت پیش فرض فرمان های صوتی است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

میانبرها و پوشه ها هم از همان آغاز بخشی از صفحه اصلی آندروید بوده اند.

 

image
 
image
 
image

 

ویجت ها آیتم های همیشگی صفحه اصلی هستند.موتورولا تعدادی از ویجت های خود را به صفحه اصلی را افزوده و علاوه بر این امکان تغییر اندازه آن ها را هم فراهم نموده است.با فشردن و نگاه داشتن یک ویجت چهار دستگیره در گوشه های آن ظاهر می شوند و می توانید با استفاده از آن ها به تغییر اندازه ویجت ها بپردازید. با این کار ظاهر ویجت هم برای مطابقت با اندازه جدید تغییر خواهد کرد.

برای نمونه ویجت Date and Time را می توان برای به نمایش در آمدن ساعت و تقویم بزرگتر کرده و یا آن را برای به نمایش در آمدن ساعت و تاریخ کوچک کرد. حتی می توان آن را برای به نمایش در آمدن زمان به یک ساعت صرف تبدیل کرد. با چنین انعطافی ، می توانید از تمامی فضای صفحه نمایش بهره بگیرید.

 

image
 
image
 
image

 

MOTOBLUR شامل ویجت هایی چون ویجت های خاص سرویس های شبکه های اجتماعی و نشانگر وضعیت ، پیام ها ، Quick Contacts ، آب و هوا ، رادیو ، RSS Reader ، پخش کننده های موسیقی ، یادداشت و میانبرهایی به نرم افزارهای مختلف است. ویجت های معمول Google هم مثل همیشه در دسترس هستند.

امکان استفاده از میانبرهای تکی یا دوگانه برای مخاطبین هم وجود دارد. در میانبرهای منفرد تنها عکس مخاطب به شما  نمایش داده می شود و می توانید با کلیک بر روی آن به ارسال پیام ، ایمیل و یا برقراری تماس با وی بپردازید. در میانبرهای دوگانه ، دو کلید میانبر در زیر هر تصویر به نمایش در می آید. البته گزینه ای برای تماس سریع با یک حرکت هم در نظر گرفته شده است .

 

image

 

ویجت های سرویس های شبکه های اجتماعی در بخش خاص خود به صورت مشروحی مورد بحث قرار خواهند گرفت اما سایر ویجت ها همان ویجت های استاندارد هستند. شاید تکرار این نکته خالی از ارزش نباشد که امکان تغییر اندازه تمامی ویجت ها را هم در اختیار دارید.

ناحیه یادآورها هم دست نخورده باقی مانده است. این بخش اطلاعات وضعیتی از قبیل باتری ، میزان آنتن دهی و نکات دیگری چون بلوتوث و رویدادهای از دست رفته را به نمایش می گذارد.

قابلیت مفید دیگری که در این بخش دیده می شود ، Profiles است که علمکردی مشابه صحنه ها در رابط HTC  دارد و به شما اجازه ساخت سه پروفایل متفاوت را می دهد. در هر پروفایل می توانید به سازماندهی صفحه اصلی (به همراه ویجت ها ، میانبرها و پوشه ها) پرداخته و در مواقع لزوم به سادگی بین پروفایل ها سوییچ نمایید.به صورت پیش فرض نام پروفایل های سه گانه به ترتیب Home ، Work و Weekend است که البته می توانید به دالخواه نام آن ها را تغییر دهید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

برای به نمایش درآمدن Task Switcher در Motorola MILESTONE 2   باید همان دیگر گوشی های مبتنی بر آندروید کلید Home را فشرده و نگاه دارید. بدین طریق میانبرهای شش نرم افزار اخیری را که مورد استفاده قرار گرفته اند ،هم نمایش داده می شوند.

موتورلا یک Task Manager توانمند هم به گوشی اضافه کرده است که اجزا خاتمه دادن به اجرای تک تک برنامه ها را به شما می دهد. در این بخش می توانید نرم افزارهای مورد نظرتان را به لیستی با نام Auto-end هم بیافزایید که با خاموش شدن صفحه نمایش به اجرای نرم افزارهای موجود در این لیست پایان می دهد.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

Motorola MILESTONE 2  با متکی بودن به پردازنده یک گیگاهرتزی و 512 مگابایت حافظهRAM  ، خود را در میان بالانشینان دنیای آندروید جای می دهد. ما آزمون های معمول مان را هم بر روی این گوشی صورت دادیم و در اینجا می توانید نحوه عملکرد آن را در برابر یکی دیگر از گوشی های آندرویدی مجهز به صفحه کلید QWERTY یعنی HTC Desire Z مشاهده نمایید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن گوشی های هوشمند می تواند مقادیر زیادی از اطلاعات مربوط به مخاطبین را در خود ذخیره کند. این نرم افزار به شما اجازه می دهد که شماره هایی برای خانه و محل کار ذخیره کرده و حتی برچسب های اختصاصی ایجاد نمایید.فیلدی برای اختصاص دادن آهنگ اختصاصی به مخاطب و همچنین درج ایمیل وی نیز در نظر گرفته شده است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

فیلدهای اطلاعاتی زیادی وجود دارد که به مخاطب می توان تخصیص داد و این گزینه ها با وجود تعداد زیادشان هنوز هم مرتب باقی می مانند. همه انواع این فیلدها بخوبی لیست شده اند و علامت + در کنار آنها برای افزودن یک فیلد از آن نوع به کار می رود. با فشردن علامت منفی موجود در زیر فیلد ، آن فیلد حذف خواهد شد.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

در هنگام مرور مخاطبین با کشیدن انگشت تان به سمت راست می توانید به تاریخچه ای از تمامی ارتباطاتان دست یابید. با کشیدن انگشت تان به سمت راست در این لیست ، تمامی به روز رسانی های مخاطبین نمایان می شود.

 

image
 
image
 
image

 

این امکان (Swipe magic)  در هنگام مشاهده یک مخاطب هم در دسترس است ودر این حالت تاریخچه تماس ها و به روز رسانی های همان مخاطب خاص به نمایش در خواهد آمد.

برای انجام این کار باید مخاطبین تان را به حساب های کاربری شان در FaceBook ، Twitter ، دفترچه آدرس MOTOBLUR و یا Gmail پیوند بزنید. این کار تنها در چند لحظه قابل انجام است ، کافی است کلید منو را بفشارید ، مخاطب تان را انتخاب کنید و حساب کاربری مورد نظرتان را از میان سرویس هایی که از آن ها استفاده می کنید ، برگزینید.
 

قابلیت های تلفنی : نویزگیر به همراه Pocket Detection

Motorola MILESTONE 2   هیچ مشکلی در دریافت سیگنال ها ندارد و صدا در حین مکالمات واضح و بلند است.گوشی از تکنولوژی اختصاصی CrystalTalk استفاده می کند که از میکروفن ثانویه برای خنثی سازی نویز پس زمینه بهره می گیرد.

تنظیمات متنوعی برای کیفیت صدا در نظر گرفته شده اند (Standard ، Balanced ، Bright و Extra Bright). این تنظیمات میزان بلندی ، وضوح ، زیر و بم بودن و ... صدا را تغییر می دهند. این گزینه واقعا بر روی صدای طرف دیگر مکالمه تاثیر گذار هستند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

Motorola MILESTONE 2  لز قابلیت شماره گیری هوشمند (با امکان جستجو در میان اسامی و شماره ها) پشتیبانی می کند اما می توانید از فرمان های صوتی هم کمک بگیرید. بوسیله این دستورات می توانید به برقراری تماس با یک مخاطب خاص ، دیکته کردن یک شماره به گوشی ، ارسال پیام ، شماره گیری مجدد ، باز کردن یک نرم افزار و حتی پخش یک لیست خاص اقدام نمایید.

Motorola MILESTONE 2  از قابلیتی با نام Pocket Detection هم برخوردار است که هنگامی که تشخیص می دهد گوشی در داخل جیب شماست به صورت خودکار صفحه نمایش را قفل می کند.

قابلیت دیگر در این بخش Caller ID Readout است که نام فرد تماس گیرنده را برای شما می خواند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

ما آزمون قدیمی بلندی صدای مان را بر روی Motorola MILESTONE 2    هم انجام دادیم. MILESTONE 2 تنها موفق به کسب امتیاز «متوسط» شد که به این معناست که امکان از دست رفتن تماس ها در محیط های نسبتا شلوغ وجود دارد. اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون و همین طور نتایج حاصله را می توانید در اینجا مشاهده نمایید.
 

پیام رسانی

تمامی امکانات پیام رسانی متنی  Motorola MILESTONE 2  در نرم افزار Messaging جای داده شده اند. این نرم افزار یک صندوق ورودی مشترک ، پیام رسانی استاندارد متنی ، Gmail  ، FaceBook و Twitter را در یکجا جمع کرده است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

بخش SMS و MMS همان بخش استاندارد آندروید است ، این بخش از پیام رسانی حباب وار پشتیبانی کرده و از یک رابط ارسال پیام ساده برخوردار است.

در هنگام مشاهده پیام ها، پیام جدید دریافت شده به انتهای آنها افزوده می شود . برخلاف شماره گیر ، فیلد گیرنده در رابط ارسال پیام از قابلبت جستجوی هوشمند برخوردار است و به طور خودکار به پیشنهاد دادن مخاطبین می پردازد.

 

image
 
image
 
image

 

کادر Tap To Compose در ابتدا فضایی معادل یک خط دارد اما در صورت نیاز این فضا به سه خط هم افزایش می یابد. امکان گسترده شدن بیش از این در این قسمت وجود ندارد اما در صورت دریافت پیام می تواند آن را پوشش دهد.با فشردن و نگهداشتن انگشت تان در بخش Tap To Compose ، گزینه هایی چون Cut  ، Copy و Paste نمایش داده می شوند . می توانید متن کپی شده را در هر نرم افزار دیگری چون ایمیل ها ، یادداشت ها ، چت ها و... Paste کنید . همین طور عکس این کارکرد نیز امکان پذیر است.

 

image
 
image

 

 گزینه ای دیگر تعداد پیام هایی را که در هر حباب قرار گرفته اند به شما نمایش می دهد. بعد از این که تعداد پیام ها از این مقدار تجاوز کند ، قدیمی ترین پیام ها حذف خواهند شد.

و اما بخش ایمیل ،مهم ترین تغییر حاصل شده در نرم افزار Gmail  ،عملکردهای گروهی است که اجازه بایگانی ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را به طور همزمان برای کاربر مهیا می سازد. می توانید گزینه هایی چون push Email یا به روز رسانی زمانبندی شده ایمیل ها را فعال نمایید. گزینه ای هم برای دریافت ایمیل ها تنها از طریق Wi-Fi  در نظر گرفته شده است که می تواند کمک شایانی در صرفه جویی در هزینه ها به شما کند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

Universal Inbox هم دقیقا همانند نرم افزار Gmail به نظر می رسد. همچنین این نرم افزار می تواند چندین  حساب کاربریPOP یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید.

 

image
 
image
 
image

 

Google Talk بخش پیام رسانی فوری را در Motorola MILESTONE 2   اداره می کند. شبکه G-Talk با برخی دیگر از شبکه های معروف دیگر چون Pidgin ، Kopete ، iChat و Ovi Contacts سازگار است.

ما فیس بوک و Twitter را در بخش امکانات سرویس های شبکه های اجتماعی MILESTONE 2 به صورت مفصل بررسی خواهیم کرد.

قابلیت درج متن به Swype هم مجهز است. اگر می خواهید متن کوتاهی را با استفاده از صفحه کلید مجازی گوشی درج کنید ، می توانید از این قابلیت هم بهره بگیرید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

گالری

Motorola MILESTONE 2  به گالری سفارشی سازی شده ای مجهز است که پیش از این آن را در MILESTONE DEFY  دیده بودیم. این گالری از جلوه های سه بعدی و متحرک روانی استفاده می کند. گالری به سه بخش Camera Roll (نمایش آخرین عکس های ثبت شده توسط دوربین ) ، My Tags (برچسب گذاری عکس ها به منظور سازمان دادن آن ها) و Folders تقسیم شده است. نمای Folders تمامی پوشه هایی را که حاوی عکس یا ویدیو هستند را در یک جا به نمایش می گذارد.

 

image
 
image
 
image

 

در هنگام مشاهده یک پوشه ؛ عکس ها به صورت خط طویلی به نمایش در می آیند. در نمای سه بعدی افقی می توانید برای مرور عکس ها به طرفین پیمایش کنید و با انجام این کار ، برچسبی نمایان می شود که زمان ثبت شدن عکس ها (یا ویدیوها) را نمایش می دهد. از طریق منوی Option می توانید زمانی را مشخص نمایید تا گالری به طور خودکار به آن پیمایش کند.

جلوه های متحرک بسیار چشمگیرند اما نمای قدیمی و کسل کننده مشبک برای مرور مجموعه وسیعی از عکس ها مناسب تر به نظر می رسد. با برگرداندن گوشی به سمت پایین ، حالت نمایش عکس ها به نمای مشبک تغییر پیدا می کند.

البته امکان برچسب گذاری عکس ها (و همین طور برچسب گذاری جغرافیایی خودکار آن ها) هم وجود دارد که حتی اگر حوصله مرتب کردن عکس ها را برای سازمان دادن آن ها نداشته باشید ،مشاهده عکس هایی معینی را آسان تر می سازد .

می توانید از امکان pinch Zooming یا بزرگنمایی با ضربات دوگانه هم برای زوم بر روی عکس ها استفاده کنید.

 

image
 
image

 

قابلیت های Quick Upload و Share امکان به اشتراک گذاری سریع عکس ها را در FaceBook ؛ Picasa و سرویس های دیگر به اشتراک گذاری عکس مهیا می کند اما امکان ارسال آن ها را از طریق ایمیل ، بلوتوث و MMS را هم در اختیار شما قرار می دهد.

گزینه های بسیاری در مورد یک عکس وجود دارد ، می توانید به صورت مستقیم در گالری اندازه آن ها را تغییر د اده ، آن ها را برش دهید و یا بچرخانید. همچنین امکان افزودن جلوه های خاص ، تنظیم کنتراست و اشباع رنگی و همین طور افزودن متن و کلیپ آرت و ... هم وجود دارد.
 

image
 
image

image
 
image

 

ترکیب موسیقی و سرویس های شبکه های اجتماعی

پخش کننده موسیقی Motorola MILESTONE 2    هم همان رویکرد بخش پیام رسانی را در پیش گرفته است و تمامی آنچه که به موسیقی مرتبط است ، را در یکجا جای داده است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

My Music یک پخش کننده موسیقی ساده است و می تواند آهنگ ها را از کارت حافظه خوانده و آن ها را با توجه به خواننده ،آلبوم ؛ لیست پخش و مانند آن ها فیلتر نماید. یک قابلیت جالب به صورت خودکار Album Art و ترانه مربوط به آهنگ ها را دانلود کرده و به صورت همزمان با آهنگ به نمایش در می آورد. با این روش ، Motorola MILESTONE 2   به یک ابزار کوچک مجهز به کارائوکه تبدیل می شود که البته به اتصال اینترنتی نیاز دارد.حتی برخی از آهنگ های غیر انگلیسی هم از زیر نویس انگلیسی استفاده می کنند.

 

image
 
image
 
image

 

با ضربه ای بر روی صفحه کنترل های موسیقی نمایان می شود .

 

image
 
image
 
image

 

 روش دیگر برای نمایاندن آن ها ، کج کردن گوشی است. به سادگی می توانید  حس تان را نسبت به آهنگی که در حال گوش کردن به آن هستید ، در Twitter یا FaceBook به اشتراک بگذارید.

 

image
 
image

 

بخش Music Videos در نرم افزار Music امکان جستجو در YouTube یا GoTv را برای یافتن موزیک ویدیوهایی خاص در اختیار شما می گذارد. Community هم برای یافتن آهنگ های جدید شما را به شبکه های اجتماعی هدایت می کند.

 

image
 
image
 
image

می توانید نمودارهای TuneWiki ، Music maps و Hot Playlist را که محبوب ترین آهنگ های FaceBook و Twitter را نمایش می دهد هم مشاهده کنید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

البته قابلیت دیگری به نام Song ID هم وجود دارد که به شما اجازه می دهد با فشردن کلیدی و چند ثانیه انتظار نام آهنگ را بیابید.

این پخش کننده هنوز هم نواقصی دارد که باید رفع شوند. برای مثال نه از اکولایزر و نه از پوسته های جایگزین در این نرم افزار خبری نیست. امکان نشانگذاری یک آهنگ خاص برای چندین بار تکرار هم از داخل لیست پخش وجود ندارد.

خبر خوب در دسترس بودن گزینه های چون 3D Stereo در هنگام اتصال هدست ها به گوشی است.

خبری از رادیو اف ام در Motorola MILESTONE 2  نیست و تنها گزینه ای به عنوان رادیوی آنلاین در آن به چشم می خورد که مشخصا به ارتباط اینترنتی نیاز دارد و اگر می خواهید از آن استفاده کنید بهتر است به فکر تهیه بسته های نامحدود اینترنتی از اپراتورتان باشید.
 

کیفیت صدای بسیار خوب

Motorola MILESTONE 2   در نخستین بخش آزمون کیفیت صدای ما عملکرد فوق العاده ای داشت.و هنگامی  که گوشی را به یک تقویت کننده صوتی خارجی چون سیستم صوتی منزل یا اتومبیل متصل کردیم ، این گوشی عملکرد بسیار خوبی داشت و هیچ نقطه ضعفی در آن دیده نمی شد. میزان بلندی صدای گوشی هم در حد بسیار مناسبی بود.همه چیز از نسبت سیگنال به نویز گرفته تا دامنه پویا و میزان سیگنال های ناخواسته در بهترین حد خود بود. در این سناریو MILESTONE 2 رابه آسانی می توان جزو سه گوشی نخست رده بندی کرد.

متاسفانه با وارد شدن هدست ها به صحنه تنزل بسیار زیادی در کیفیت صدا مشاهده می شود و همین امر سبب می شود که Motorola MILESTONE 2  از تبدیل شدن به یک گوشی فوق العاده در این بخش فاصله بگیرد. میزان سیگنال های ناخواسته و بلندی صدا بیش از همه تحت تاثیر قرار می گیرند اما انحراف بین فرکانسی هم تا حدی افزایش پیدا می کندو حتی در پاسخدهی به فرکانس ها هم مقداری انحراف دیده می شود که البته به حدی نیست که نیازی به نگرانی داشته باشد. نتایج خوب هستند اما از  نتیجه فوق العاده ای که انتظار آن می رفت ، فاصله بسیاری دارند.
 

پخش کننده ویدیویی

پخش کننده ویدیویی هم تا حد امکان ساده طراحی شده است. می توانید فایل ویدیویی مورد نظرتان را از طریق گالری انتخاب کرده و بر روی گزینه Play برای مشاهده آن کلیک نمایید.

 

image
 
image
 
image

 

MILESTONE 2 به سادگی می تواند اغلب ویدیوهای XviD را پخش کند اما عملکرد چندان خوبی در پخش ویدیوهای DivX ندارد. البته گوشی حتی در مواردی موفق به پخش ویدیوهای با رزولوشن 720p و فرمت DivX هم شد اما برخی اشکالات نرم افزاری وجود دارد که سبب اختلال در پخش می شوند و برای حل آن ها باید گوشی تان را مجددا راه اندازی نمایید.

Motorola MILESTONE 2  در پخش فایل های MP4 و 3Gp حتی با رزولوشن 720p هم به مشکلی برنخورد.

یک ویرایشگر ساده ویدیویی هم در گوشی تعبیه شده است که امکان افزودن عنوانی در ابتدای ویدیو و همین طور برش زدن آن را برای شما فراهم می آورد. می توانید به تغییر اندازه ویدیوها  و حتی حذف صدا از آن ها هم بپردازید اما در این نرم افزار گزینه ای برای به هم چسباندن چند ویدیو تعبیه نشده است.

 

image
 
image

 

دوربین پنج مگاپیکسلی خوب

Motorola MILESTONE 2   به یک دوربین پنج مگاپیکسلی مجهز است که قادر است عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1944*2592 پیکسل ثبت نماید. یک فلاش LED دوگانه هم این دوربین را همراهی می کند اما نباید در فضاهای به شدت کم نور ، انتظار معجزه از آن داشته باشید.

رابط دوربین بسیار ساده است ، یک نشانگر رزولوشن ، یک شمارنده که تعداد عکس هایی را که می توانید تا پیش از پر شدن حافظه تان ثبت کنید و یک کلید شاتر مجازی ، تنها چیزهایی هستند که در این رابط دیده می شوند. با ضربه ای بر روی صفحه میانبر گالری (با پیش نمایشی از آخرین عکس ثبت شده) و کلیدهای افزایش و کاهش بزرگنمایی نمایان می شوند.

 

image
 
image

image
 
image

image
 
image

 

نقطه فوکوس در ابتدا در مرکز صفحه قرار دارد اما می توانید آن را به دیگر نقاط هم حرکت دهید. این قابلیت مشابه فوکوس لمسی کار می کند اما این بار به جای لمسی نقطه مورد نظر باید آن را به جای دلخواه حرکت دهید.

دسترسی به صحنه ها و جلوه ها از طریق منویی جذاب امکانپذیر است. نام صحنه یا جلوه به همراه آیکن آن نمایش داده می شود و می توانید با کشیدن انگشت تان به سمت راست یا چپ بر روی صفحه به آیتم بعد حرکت کنید. با این حرکت ، منظره یاب تصویر زنده ای از نتیجه صحنه یا جلوه را بر عکسی که می خواهید ثبت کنید را به نمایش در می آورد.

برچسب های سفارشی یا Custom tags قابلیت مفیدی هستند که به شما اجازه می دهند عکس های تان را سازمان دهی نموده و آن ها را مرتب نگاه د ارید . می توانید برچسبی چون «تعطیلات» به عکس های تان بیافزایید و تا زمانیکه آن را به صورت دستی حذف نکنید ، در جای خود باقی خواهد ماند. افزودن و حذف برچسب ها بسیار ساده و آسان انجام می گیرد. یک برچسب خودکار هم برای افزودن مکان به عکس های ثبت شده به کار می رود.

به هر حال وقتی سخن از عملکرد دوربین به کار گرفته شده در Motorola MILESTONE 2  به میان می آید ، باید گفت کیفیت عکس های این دوربین واقعا راضی کننده و قابل قبول اند. میزان جزئیات بالاست ، رنگ ها به خوبی اشباع شده اند و عکس هایی زنده بوسیله این دوربین ثبت می شوند.

گرچه الگوریتم کاهش نویزها کمی بیش از حد شدید است و سبب می شود مقداری از جزئیات از بین بروند. این الگوریتم قادر به از میان برداشتن تمامی نویزهای رنگی هم نیست.
 

ضبط ویدیویی 720p

Motorola MILESTONE 2  می تواند ویدیوهایی با رزولوشن 720p و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. نرخ ویدیوها به 30 فریم بر ثانیه نمی رسد ومعمولا در همان 28 فریم بر ثانیه باقی می ماند اما مهم این است که آن ها بسیار روان هستند.

ویدیوها در فرمت 3GP ضبط می شوند که در کل به معنای کیفیت پایین است اما میزان جزئیات ثبت شده خوب است. اگر نور صحنه ای متغیر باشد به ارتعاشات آزار دهنده ای در هنگام تغییر نوردهی منجر می شود.

یکی دیگر از مشکلاتی که در این بخش دیده می شود ، ثابت بودن فوکوس است ، خبری از فوکوس خودکار قبل از ضبط و یا در حین آن وجود ندارد. بنابراین فیلمبرداری از فواصل نزدیک دشوار و حتی غیرممکن می نماید. در کل MILESTONE 2 در این بخش کامل نیست اما ویدیوهای تحسین برانگیزی تولید می کند.

رابط بخش فیلمبرداری هم همانند بخش عکاسی است . در این بخش هم به تمامی جلوه ها و صحنه ها به جز Auto و Night دسترسی دارید.

 

image
 
image

image
 
image


 

امکانات ارتباطی

Motorola MILESTONE 2  به امکانات ارتباطی فوق العاده ای مجهز است . پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و دو بانده از 3G با سرعت دریافت 7.2 مگابیت بر ثانیه و سرعت ارسال 2 مگابیت بر ثانیه به لطف پشتیبانی از HSPA تنها بخشی از امکانات گوشی است.

در مورد امکانات ارتباطی محلی هم Motorola MILESTONE 2   از Wi-Fi b/g/n با پشتیبانی از DLNA و بلوتوث 2.1 با پشتیبانی از A2DP و پورت MicroUSB مجهز است.

می توانید MILESTONE 2 را در چندین حالت  دسترسی به کارت حافظه ، فقط شارژ ، همگام سازی با Windows Media و Portal and Tools به رایانه متصل کنید. در حالت دسترسی به کارت حافظه ، کارت حافظه قفل شده و نمی توانید به بسیاری از نرم افزار ها دسترسی داشته باشید.

گوشی از اسلات کارت حافظه microSD هم برخوردار است که برای انتقال گروهی فایل ها بسیار مفید واقع می شود.همانطور که گفته شد حافظه هشت گیگابایتی داخلی گوشی تنها برای نصب نرم افزارها در دسترس است. به نظر نمی رسد برای این منظور به فضایی بیش از یک گیگابایت نیاز باشد. حتی تصور داشتن هفت گیگابایت فضای خالی که نتوان هیچ استفاده ای از آن نمود ، هم ناراحت کننده است.

امکانات ارتباطی Motorola MILESTONE 2  با وجود پشتیبانی از DLNA که اجازه اتصال گوشی به ابزارهای سارگار و پخش چند رسانه ای از آن ها را هم مهیا می کند ،تقویت می شود. یکی دیگر از قابلیت های Froyo ، Wi-Fi Hotspot است که به گوشی اجازه می دهد تا اتصال 3G خود را از طریق Wi-Fi با دیگر ابزارها به اشتراک گذارد.

 

image
 
image
 
image

 

گرچه نرم افزار phone portal را می توان به عنوان جذاب ترین بخش امکانات ارتباطی گوشی انتخاب نمود. این نرم افزار در واقع مرورگر شما را به یک نرم افزار PC Suite قدرتمند تبدیل می کند. با استفاده از اتصال USB یا Wi-Fi ، MILESTONE 2 یک آدرس IP به شما می دهد تا آن را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کرده و از گزینه های در دسترس بهره بگیرید.

 

image
 
image
 
image

image
 
image
 
image

 

حتی می توانید یک نام کاربری و کلمه عبور هم برای افزایش امنیت دسترسی به گوشی تعبیه نمایید. بعد از انجام این کار ، امکان مرور عکس ها (البته مرورگر فایل ها تنها در Internet Explorer کار می کند) ، انجام تنظیمات و مدیریت مخاطبین که شامل ارسال و دریافت پیام ها نیز می شود ، را در اختیار داشته باشید.

ایده این کار عالیست ، شما همیشه به تمامی عملکردهای PC Suite نیاز ندارید و علاوه بر این ، بسیاری از مواقع اصلا این نرم افزار بر روی کامپیوتری که در حال استفاده از آن هستید ، نصب نیست.
 

مرورگر وب عالی با پشتیبانی از فلش

بار دیگر آندروید را با مرورگر وبی فوق العاده می بینیم. در Motorola MILESTONE 2    با پشتیبانی از فایل های فلش اوضاع از پیش هم بهتر شده است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

رابط کاربری بسیار ساده است. تنها نوار آدرس و میانبری به Bookmarks به شما نمایش داده می شود.

مرورگر آندروید در آخرین نسخه این سیستم عامل از روش های بزرگنمایی با ضربات دوگانه و Pinch Zooming حمایت می کند. مرورگر وب Motorola MILESTONE 2   از چینش مجدد متون پشتیبانی کرده و بدین ترتیب با تنظیم مجدد ستون های متن ، خواندن آن ها را آسان تر از پیش می نماید.

با ضربه زدن بر روی کلید منو ، شش کلید دیگر نمایش داده می شوند.می توانید لبه جدیدی ایجاد کرده ،بین لبه ها حرکت کند ، صفحه ای را به روز کنید، به سمت جلو حرکت کرده و یا اینکه Bookmark ها را باز کنید.کلید آخر گزینه های بیشتری از قبیل کپی متن ، جستجو در صفحه و ... را به شما نمایش می دهد.

 

image
 
image

 

پشتیبانی فوق العاده از چندین صفحه هنوز هم در دسترس است و الگوریتم رندر صفحات هم عملکرد بی نقصی دارد.بزرگنمایی و Panning  هم با سرعت بسیار خوبی انجام می پذیرند.

همانند سایر گوشی های مبتنی بر Froyo ، Motorola MILESTONE 2  از فایل های فلش پشتیبانی می کند. برخی از بازی های فلش به روانی بر روی گوشی کار می کنند و از سایت هایی نظیر Kongregate که نسخه های لمسی بازی های فلش را برای گوشی های موبایل فراهم می آورند هم به خوبی حمایت می شود. بدین طریق نیازی نیست که برای سرگرمی ها تنها به Android Market اتکا کنید.

پشتیبانی از یوتیوب ، Vimeo و دیگر سایت های به اشتراک گذاری ویدیویی هم به خوبی صورت می گیرد.

 

image
 
image
 
image

 

مهارت های اجتماعی

رابط سفارشی سازی شده MOTOBLUR در Motorola MILESTONE 2   کار فوق العاده ای را در یکپارچه سازی سرویس های شبکه های اجتماعی با دیگر قابلیت های گوشی به انجام رسانده است. ما پیش از این نگاهی به دفترچه تلفن اجتماعی گوشی، گالری با امکان آپلود آسان به سایت های شبکه های اجتماعی و پخش کننده موسیقی که قابلیت کار با سرویس های شبکه های اجتماعی را داشت ، انداختیم .

پشتیبانی از سرویس های شبکه های اجتماعی در صفحه اصلی هم از طریق ویجت ها خودنمایی می کرد و چندین نرم افزار اختصاصی هم بدین منظور در نظر گرفته شده اند.

نخستین نرم افزار Social Networking که ویجت eponymous  است. این نرم افزار می تواند به روز رسانی های تمامی سرویس های شبکه های اجتماعی شما (یا فقط سرویسی که شما انتخاب می کنید) را به نمایش در آورده و علاوه بر این برای تنظیم وضعیت شما در این سرویس ها هم به کار گرفته شود.

 

image
 
image
 
image

 

این نرم افزار قابلیت های خاصی را در مرور پروفایل ها عرضه نمی دارد ، می توانید به ارسال نظرات ، مطالب و همچنین نشانگذاری Like در پروفایل ها اقدام کنید  اما برای دسترسی به پروفایل کامل باید از مرورگر تان استفاده کنید. البته نیازی به نگرانی نیست ، مرورگر وب به اندازه کافی خوب است.

تفاوت میان Social Networking  و ویجت Social Status این است که در حالیکه کار اصلی Happenings  به نمایش در آوردن به روز رسانی هاست اما Social Status برای  در اصل برای ارسال مطالب به کار می رود. این ویدجت آخرین به روز رسانی وضعیت شما را هم به نمایش می گذارد.

 

image
 
image

 

نرم افزار Messaging هم از FaceBook و هم از Twitter پشتیبانی می کند . کار اصلی این نرم افزار ارسال پیام ها میان مخاطبین است تا به روز رسانی وضیعت ها از آنچه که شما در حال انجام آن هستید.

 

image
 
image

 

رابط کاربری این بخش به طور فریبنده ای مشابه بخش پیام رسانی SMS است. این نرم افزار بع نمایش مکالمات در حالت حباب وار می پردازد.

این قابلیت به دلیل ایجاد امکان برابر و همتراز برای ارسال پیام کوتاه با ارسال مطلب به Twitter یا FaceBook بسیار عالیست. در سایر گوشی ها ، این دو هم مفهومی مجزا هستند و هم رابط کاربری مجزایی دارند.

در پایان این بخش ، اجازه دهید اشاره ای هم به پوشه پویایی Status بکنیم ، این پوشه بسیار  کوچک است اما با کلیک بر روی آن ، این پوشه گسترده شده و تمام صفحه را با آخرین به روز رسانی ها ازسرویس هایی که شما معین می کنید ، پر می کند.

 

image
 
image


 

ویرایشگر اسناد آفیس

همانند بسیاری از رقبای آندرویدی ،  Motorola MILESTONE 2 با سازماندهنده خوبی که ویرایشگر  اسناد آفیس هم جزئی از آن است عرضه می شود.

Motorola MILESTONE 2   با نسخه ای از Quick Office عرضه شده است که امکان مشاهده و ویرایش فایل های Word، Excel و  PowerPoint را فراهم می آورد.امکان مشاهده فایل های PDF هم در اختیار شما قرار دارد.

 

image
 
image
 
image

 

متن حتی در پایین ترین سطوح بزرگنمایی هم قابل خواندن باقی می ماند و پردازنده یک گیگاهرتزی گوشی در تنظیم مجدد متون برای سازگاری یافتن آن با سطح جدید بزرگنمایی ، کار خود را به سرعت به انجام می رساند. عمل تایپ سریع انجام می شود و دستیابی به گزینه هایی چون نوع فونت ، اندازه متن ؛استایل و رنگ نیز امکانپذیر است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

نمی توانید به جداول در اسناد Word دست پیدا کنید چراکه Quick Office در ویرایش متون داخل جدول با مشکل مواجه است. ویرایشگر Excel هم که Quick Sheet نام دارد با نواقصی روبرست . امکان درج فرمول ها وجود دارد اما از هیچ قابلیتی برای تسهیل این مورد استفاده نشده است.

 

image
 
image

 

و در آخر Quick Point قرار دارد که تنها برای اعمال تغییرات جزئی در فایل های Power Pointمناسب است . امکان افزودن متن در اسلاید ها وجود دارد اما امکان افزودن اسلاید ها یا تصاویر ، و یا حذف آن ها وجود ندارد.
 

سازمان دهنده

تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید اسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یادآور تخصیص دهید. این تقویم با نوار وضعیت جدید هم یکپارچه شده و از یادآورها هم پشتیبانی می کند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

File manager یکی از نخستین نرم افزارهایی است که باید آن را از Android Market دانلود کنید. البته این بار نیازی به انجام این کار نیست چراکه موتورولا نرم افزار Files را در این گوشی تعبیه کرده است. این نرم افزار امکان مدیریت دسته ای فایل ها را به شما می دهد.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

ماشین حساب به خوبی با رابط لمسی سازگار شده و از کلیدهای بزرگی در رابط آن استفاده شده است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

MILESTONE 2 از یک نرم افزار alarm هم استفاده می کند که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.

و در آخر اینکه ، این گوشی  از یک نرم افزار YouTube هم بهره می گیرد که فقدان پشتیبانی از فایل های فلش را تا حدودی جبران می کند. رابط کاربری این نرم افزار به قدری ساده است که براحتی می توانید هر آنچه را که در جستجویش هستید ، بیابید.


image

 

مسیریابی ماهواره ای با استفاده از Google Maps

Motorola MILESTONE 2   به یک گیرنده داخلی GPS هم مجهز است که از فناوری A-GPS برای یافتن سریع تر ماهواره ها استفاده می کند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

 این گوشی با Google Maps بعنوان  نرم افزار مقصد یابی پیش فرض عرضه می شود ، مثل همیشه Google Maps به حالت نمایش خیابانی هم مجهز است. احتمالا این حالت نمایش را می توان بهترین بخش این نرم افزار دانست چراکه هنوز راهنمای صوتی مسیریابی به صورت کامل در دسترس نیست. اگر در منطقه شما هم از این حالت نمایش پشتیبانی شود می توانید ازنمای 360 درجه منطقه تان نهایت لذت را ببرید. هنگامی که قطب نمای دیجیتال را فعال کنید ، این حالت نمایش مشابه تجربه  یک تور مجازی خواهد بود.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

متاسفانه امکان فعالسازی راهنمای صوتی مسیریابی تنها در کشورهایی خاص وجود دارد و در صورتی که در کشوری به غیر از کشورهای تحت پشتیبانی باشید ، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که در طی حرکت همواره یک چشمتان به محل فباشد.

نمونه ای از گوشی که در اختیار ما بود به همراه نسخه 4.5 نرم افزار Google Maps عرضه می شد اما اگر آن را به نسخه 5 به روز رسانی نمایید ، قابلیت های خوبی در اختیارتان قرار خواهد داد. اگر مسیرتان را گم کنید ، نرم افزار بدون نیاز به دسترسی مجدد به اینترنت به محاسبه مسیر خواهد پرداخت. گرچه بدون اتصال به اینترنت امکان تغییر مقصد وجود ندارد.

 

image
 
image
 
image

 

MILESTONE 2 از جمله ابزارهایی است که از تمامی قابلیت های Google Maps 5.0 چون سازه های سه بعدی ، چرخش تصاویر با دو انگشت و ... حمایت می کند.
 

به روز رسانی Android Market

با وجود مبتنی بودن به آخرین نسخه سیستم عامل آندروید و بهره گیری صفحه نمایش گوشی از رزولوشن رایج WVGA ، Motorola MILESTONE 2  می تواند از اغلب نرم افزارهای موجود در Android Market  پشتیبانی نماید. این یک امتیاز برای گوشی های هوشمند به شمار می رود. Market امکان دسترسی به بیش از صد هزار نرم افزار را که بسیاری از آن ها مفید هستند برای شما فراهم می آورد.

تنها محدودیتی که ممکن است در ابتدا چندان آشکار نباشد ، این است که برای دستیابی به نرم افزارهای غیررایگان باید در کشورهایی خاص زندگی کنید. اگر در این کشورها نباشید ، این نرم افزارها برای شما به نمایش در نخواهند آمد. البته کاربران روشی را هم برای دستیابی به آن ها پیدا کرده اند و نرم افزار market Enabler را ساخته اند که البته تنها نرم افزارهای غیررایگان را به شما نمایش خواهد داد. این نرم افزار هم سبب نمی شود بتوانید آن ها را خریداری نمایید.

ساختار Android Market بسیار ساده است ، نرم افزارهای برجسته در چرخ و فلکی در بالا و در زیر آن سه قسمت Applications  ، Games و Downloads به نمایش در می آید. میانبری هم برای آغاز جستجو در این قسمت دیده می شود.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

با وجود چرخ و فلک در بالای صفحه نسخه جدید Android Market به آسانی قابل شناسایی است. مطمئنا این شکل جذاب و زیباست اما سبب هدر رفتن فضای بسیاری شده است. این بخش به نوعی اضافی نیز هست چراکه لیستی از نرم افزارهای برجسته در پایین آن به نمایش در می آید. خوشبختانه با وارد شدن به سطوح دیگر market دیگر اثری از این چرخ وفلک دیده نمی شود.

بازی ها و نرم افزارها زیر دسته های خاص خود را دارد.می توانید این نرم افزارها را بنا بر نیازتان فیلتر کنید. البته گزینه ای هم برای به نمایش در آمدن همه آیتم ها به همراه هم وجود دارد اما به نظر نمی  رسد چندان به کارتان بیاید.

 

image
 
image
 
image

 

صفحات جزئیات نرم افزارها هم مجددا طراحی شده و قابلیت های کاربردی آن ها افزایش پیدا کرده است. کلید Install به بالا انتقال داده شده است. این کلید به اندازه کافی بزرگ و برجسته شده است و به شما نشان می دهد که نرم افزاری که در حال دانلود آن هستید ، رایگان است یا خیر؟

متاسفانه نسخه جدید Market ، مدت زمان Trial نرم افزارها (زمانی که می توانید به آزمودن نرم افزار پرداخته و در صورت عدم رضایت پول تان را بازپس گیرید) را از 24 ساعت به 15 دقیقه کاهش داده است . کاهش این زمان به 2 ساعت منطقی تر به نظر می رسید.
 

سخن پایانی

گوشی های تلفن همراه عالی ،هیچگاه تنها در یک جنبه خوب نیستند. Motorola MILESTONE 2  می تواند کارهای بسیاری را برای کاربرانی متفاوت و به درستی به انجام رساند.

صفحه کلید راحت و امکانات پیام رسانی عالی گوشی برای کاربران تجاری جذاب خواهند بود. پشتیبانی از سرویس های شبکه های اجتماعی هم دوستداران این نوع سرگرمی ها را خوشحال خواهد کرد و مسلما همه کاربران از صفحه نمایش ضدخش و بدنه محکم گوشی استقبال خواهند نمود.

نکات منفی زیادی در مورد نیمه سخت افزاری گوشی دیده نمی شود؛ مکانیزم کشویی و محدودیت حافظه داخلی هشت گیگابایتی برای نصب نرم افزار ها تنها مشکلاتی هستند که در این بخش به چشم می خورند.

نیمه نرم افزاری گوشی هم به اندازه کافی غنی است، نرم افزارهای پیش فرض نصب شده  برای بسیاری از کاربران کافی خواهند بود. موتورولا تلاش زیادی برای طراحی مجدد رابط کاربری MOTOBLUR به خرج داده است و در نهایت موفق شده است ،بدون در نظر گرفتن نوع سرویس و یا شبکه ، قابلیت های پیام رسانی آن را تقویت نماید.

باید به خاطر داشته باشید که تمامی گوشی های هوشمند آندرویدی که اخیر توسط موتورولا تولید شده اند ، با Bootrom قفل شده عرضه میشوند و بنابراین روت کردن آن ها با MOTROOLA 2 در حال حاضر ممکن نیست. موتورولا دوست ندارد کاربران با نرم افزار عرضه شده بر روی گوشی به مشکل بخورند.

شرکت همین طور توصیه می کند که گوشی را با توجه به نرم افزار و قابلیت های کنونی خریداری کنید و به به روز رسانی های محتمل آتی که تنها برای برخی مدل ها در برخی مناطق در دسترس خواهند بود ، چشم ندوزید.

یافتن یک پیام رسان آندرویدی پیشرفته در این روزها کمی دشوار است و همین امر کار را برای Motorola MILESTONE 2  آسان تر می کند. بنابراین اگر به دنبال یک پیام رسان آندرویدی با صفحه کلید QWERTY سخت افزاری هستید ، گزینه های زیادی در اختیارتان نخواهد بود.

واضح ترین رقیب برای این گوشی ، HTC Desire Z است . صفحه نمایش 3.7 اینچی با رزولوشن WVGA ، صفحه کلید QWERTY چهارردیفه ،سیستم عامل Android Froyo به همراه رابط کاربری Sense و دوربین پنج مگاپیکسلی با امکان ضبط ویدیویی 720P ؛ سبب می شود که دو گوشی تقریبا برابر باشند. Desire Z از بدنه یک تکه آلومینیومی برخوردار است و علاوه بر این به همراه آن نرم افزار HTC Locations هم عرضه می شود. این نرم افزار از نقشه های آفلاین پشتیبانی می کند اما برای دستیابی به راهنمای صوتی باید مبلغی را جداگانه بپردازید. ناگفته نماند این گوشی از پردازنده کندتر 800 مگاهرتزی استفاده می کند.

MILESTONE   حتی  با استانداردهای امروزی هم گوشی خوبی به شمار می رود و با افت قیمت این گوشی در طی زمان ، می توان آن را جانشین مناسبی برای MILESTONE 2 دانست.

اگر دوست دارید به دیگر سیستم عامل ها هم نگاهی بیاندازید ، Nokia E7 با مجهز بودن به سیستم عامل Symbian^3 ، صفحه نمایش 4 اینچی با رزولوشن nHD که از فناوری ClearBlack و صفحه ضدخش Gorilla  استفاده می کند ، امکان مسیریابی ماهواره ای رایگان مادام العمر ، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و پورت HDMI گزینه بسیار وسوسه انگیزی به نظر می رسد. البته این گوشی هنوز به بازار عرضه نشده است.

در میان گوشی های مبتنی بر Windows Phone 7  ، HTC 7 Pro در مشخصات با Motorola MILESTONE 2  برابری می کند. Windows Phone 7  یکپارچگی فوق العاده ای با آفیس و سرویس های شبکه های اجتماعی دارد اما نرم افزارهای در دسترس برای آن محدود هستند.

E7 و 7 Pro هنوز عرضه نشده اند اما LG C900 Optimus 7Q که مبتنی بر Windows Phone 7  است ،در دسترس است.

و البته هیچ کلکسیونی از گوشی های تجاری بدون وجود عضوی از بلک بری کامل نخواهد شد. BlackBerry Torch 9800 با مجهز بودن به صفحه کلید QWERTY و صفحه نمایش لمسی و همین طور سرویس های خاص بلک بری انتخاب بسیار خوبی به شمار می آید.

همه این گزینه ها خوب هستند اما MILESTONE 2 قصد ندارد میدان مبارزه را خالی کند. با ساختی مستحکم و عالی و نرم افزاری فوق العاده ، می توانید هر کاری را که می خواهید با آن انجام دهید و مطمئن باشید امکان انجام بهتر آن وجود نخواهد داشت!

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)