خانهبررسی‌ها
Motorola RAZR2 V8

Motorola RAZR2 V8

در حقیقت موتورولا نخستین شرکتی بود که از آلومینیوم غنی شده با آهن در ساختار گوشی های خود بهره برد ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
مروری بر مدل RAZR V8 موتورولا

image
 

image
 
image

محتویات بسته فروش

. گوشی

. باتری

. شارژر سیمی

. هدست سیمی استریو

. راهنمای مصرف

مزایا :

- قاب فلزی مقاوم و طراحی شیک

- کلیدهای حساس به لمس روی قاب بیرونی

- قابلیت Crystal Talk برای صدای شفاف تر

- دوربین 2 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری

- بلوتوث نسخه 2 با قابلیت پشتیبانی از A2DP

- مرورگر Opera

معایب :

- از نسل سوم پشتیبانی نمی کند .

- درگاه کارت حافظه ندارد .

- صفحه نمایش بیرونی فاقد تنظیمات نور است .

- اثر انگشت روی قاب گوشی باقی می ماند .

تفاوت V8 با V9

طراحی

در حقیقت موتورولا نخستین شرکتی بود که از آلومینیوم غنی شده با آهن در ساختار گوشی های خود بهره برد . در مدل های سری RAZR2 این آلیاژ جای خود را به استیل ضد لک داد . این گوشی جانشین مدل V3 می باشد .

 قاب پشت گوشی از جنس پلاستیک و ضخامت قاب در تمام گوشی افزایش یافته است .

ابعاد این گوشی 11.9 × 53 × 103 میلی متر و وزن آن 117 گرم می باشد . شاید نخستین رقیب V8 از لحاظ ظاهری U300 سامسونگ باشد . مدل دیگر می تواند N76 نوکیا باشد . 

image
 
image

بارزترین اشکال این گوشی ماندن اثر انگشت بر بدنه داخلی و خارجی آن است .

نمایشگر

V8 یکی ازی نخستین گوشی هایی است که مجهز به 2 نمایشگر بزرگ است و هر دو آنها دارای وضوح 320 × 240 پیکسل و 262 هزار رنگ را نمایش می دهند . نمایشگر خارجی آن 2 اینچ و نمایشگر داخلی آن 2.2 اینچ می باشد .

image
 
image

نور زمینه نمایشگر داخلی از خارجی متمایز است و امکان تنظیم نور صفحه نمایش خارجی وجود ندارد . هر چه نور زمینه نمایشگر روشن تر باشد میزان باتری بیشتری صرف آن می شود . صفحه نمایشگر خارجی در نور آفتاب نسبتاً خوانا و شماره مخاطب بصورت تمام صفحه نمایش داده می شود .

نمایشگر خارجی

بارزترین ویژگی آن نمایش شماره مخاطب به صورت تمام صفحه است . دومین ویژگی امکان خواندن پیام ها بدون نیاز به باز کردن درب گوشی است .

با اینکه نمایشگر V8 لمسی نیست اما اولین باری است که 3 دکمه لمسی در آن بکار رفته است که در پایین نمایشگر قرار دارند و تنها در نور درخشان قابل مشاهده می باشد . این دکمه های لمسی تنها برای قابلیت های پخش موسیقی بوده و با فشار آنها لرزش محسوسی ایجاد می شود که به منظور تائید انتخاب آنها است .

image
 
image

صفحه کلید

کلیدهای صفحه کلید مانند سایر گوشی های موتورولا روی آن حک شده است . علاوه بر کلیدهای حرکتی و دکمه های کاراکتری دارای کلید اختصاصی پخش موسیقی است که درست بالای کلید سبز ( پاسخگویی ) می باشد . کلیدها کمی بزرگ و کار با آنها راحت است کلید 4 طرفه به شکل دایره است و با ساختار کلی صفحه کلید تناسب دارد . پایین صفحه کلید یک نوار پلاستیکی موجود است که درب گوشی هنگام بسته شدن روی آن قرار می گیرد و از باقی ماندن اثر کلیدها روی صفحه نمایش جلوگیری می کند .

image
 
image

در سمت چپ گوشی دکمه تنظیم صدا و کلید دوربین و پورت USB که با استفاده از درپوشی پوشانده شده است و در سمت راست دکمه بزرگ فرمان صوتی قرار دارد . محل اتصال بند نیز در بالای آن و در لولای گوشی قرار دارد .

image

حافظه

امکان ارتقاء حافظه وجود ندارد ولی 512 mb حافظه داخلی در این گوشی وجود دارد که حدود 490 mb را در اختیار کاربر قرار داده که حدوداً 2 ماه بعد از تولید نخست ، حجم 2 gb جایگزین حجم 512 مگابایت گردید .

image

کیفیت صدا

تکنولوژی Crystal talk قابلیت صوتی خوبی را ارایه داده است . این تکنولوژی ترکیبی از سخت افزار ( گیرنده و فرستنده صدا ) و نرم افزار ( پردازش صدا ، کاهش نویز ) می باشد .

باتری

باتری li-lon در این گوشی با توان 960 mah مدت 8 ساعت تماس تلفنی و 280 ساعت استندبای را پشتیبانی می کند و بطور معمول 1 تا 2 روز دوام می آورد . مدت پخش موسیقی 12.5 ساعت است .

image

ارتباط بلوتوث و USB

دریچه Micro USB امکان اتصال به کامپیوتر از طریق کابل مخصوص را فراهم می آورد و گوشی در 2 حالت USB mass storage و حالت Media sync ( MTP protocol ) و با سرعت 1100 – 1250 kb / s اطلاعات را تبادل می کند و در این حالت دسترسی به قابلیت های دیگر گوشی امکان پذیر نمی باشد . نسخه 2 بلوتوث مجهز به EDR امکان برقراری با 16 دستگاه دیگر را فراهم می آورد و پروفایل های زیر را پشتیبانی می کند :

- Dial – up networking profile

- Generic access profile

- Generic object exchange profile

- Object push profile

- Serial port profile

- Handsfree profile

- Handset profile

- Synchronization profile

- Basic image profile

- File transfer profile

- Hid ( host ) profile

- Stereo advanced audio distribution profile

- Advanced audio/ video remote conference profile

دوربین

دوربین 2 مگاپیکسلی این گوشی بدون فلش ارایه شده و در هر دو حالت بسته و باز قابل استفاده است . دکمه آن در سمت راست قرار گرفته و کاربرد آن برای عکس برداری از خود بسیار لذت بخش است .

 عکس ها در کامپیوتر با کیفیت پایین تری نسبت به نمایشگر مشاهده می شوند . 3 وضوح بزرگ ( 2mp ) متوسط ( 1.3 mp ) و کوچک ( 480 × 640 ) و 2 سطح تراکم برای عکس ها در دسترس هستند . خاموش کردن صدای عکس برداری ، تنظیم نور ( اتوماتیک ، آفتابی ،ابری ، فضای بسته کار ) و تایمر قابل دسترسی هستند .

image

بهترین کیفیت عکس ها در فضای آزاد و در هوای آفتابی است . با فشار دکمه جهت نما بصورت افقی تنظیمات نور و جلوه های تصویری ظاهر می شوند و دارای حالت عکسبرداری multi-shot می باشد . وضوح ویدیو 144 × 176 است . برای فیلمبرداری نیز از همین منو استفاده می شود و تنظیمات دوربین شامل گزینه های وضوح و کیفیت نیز می باشد . ویدیو در وضوح QCIF و 30 فریم در ثانیه ضبط می شود . مدت زمان ضبط نامحدود است .

پردازش گر این گوشی مدل 11 arm با سرعت 500 mhz می باشد .

اینترفیس

دکمه دسترسی سریع واقع در سمت چپ مربوط به Options که در واقع همان منوی پر کاربرد است و شامل قفل دکمه ها ، برنامه دوربین ، ایجاد پیام کوتاه ، تغییر پروفایل ، Offline ، ساعت بیدار باش و سرانجام صفحه تنظیمات استندبای و ... می باشد . همچنین آخرین برنامه اجرا شده در منو بصورت برجسته نمایش داده می شود .

image
 
image

کارایی صوتی

دکمه دسترسی به فرمان صوتی در سمت راست گوشی قرار دارد که در حالت استندبای عملکرد شماره گیری صوتی و فرمان صوتی بر عهده آن می باشد . قابلیت تشخیص صوتی نیاز به ضبط کردن صدا ندارد و هر هنگام که کاربر اراده نماید با گفتن نام اول یا نام فایل و تعیین نوع شماره ( کار ، منزل ، فکس و ... ) شماره گیری آغاز می شود . با فشار دکمه هدست در حالت استندبای امکان مدیریت گوشی فراهم است . علاوه بر زنگ هشدار حین دریافت پیام ، گوشی می توان تعداد فرستندگان و نام انها را بخواند که این قابلیت حین رانندگی بسیار به کار می آید .

پیام های انگلیسی از طریق Mail voice خوانده می شود ولی خواندن شماره ها اندکی با دشواری است . امکان استفاده از این سیستم برای خواندن پیام ها ، ایمیل ها ، تماس های دریافتی و آیکن های منو وجود دارد و در بین محصولاتی که از سرویس های صوتی برخوردار هستند ، V8 همچنان یکی از بهترین هاست .

داده های متنی ، دیکشنری شخصی

سرویس itap امکان برخورداری از " پیش بینی واژگان " را فراهم آورده با فعال شدن این سرویس امکان نوشتن متون سریع تر می شود . واژه های غریب پس از نوشتن آنها بطور خودکار در حافظه دیکشنری ذخیره شده و امکان افزودن واژه های شخصی به آن وجود دارد و از اقدامات امنیتی آن وجود Password برای ورود به این قسمت است .

قابلیت های چند منظوره

امکان اجرای برنامه های دیگر حین پخش موسیقی فراهم می باشد . با فشار دکمه تعلیق ، تنظیمات اخیر در حافظه حفظ می شود . برای مثال حین نوشتن پیام متنی با فشار دکمه تعلیق منوی اصلی پیام ها نمایش داده می شود .

دفترچه تلفن

برای ایجاد شماره تماس جدید 5 نوار مختلف در اختیار کاربران است . نخستین نوار برای نوشتن نام اول ، نام فامیل و تا شماره تلفن ( موبایل ، کار ، منزل ، فکس و غیره ...) قابل ذخیره می باشد . محدویت این سرویس به دلیل قابلیت تشخیص صوتی است می توان برای یک شماره تماس 3 آدرس ایمیل و یا شماره im تعریف کرد .

همچنین انتخاب گروهی شماره تماس ها وجود دارد . 4 گروه از پیش تنظیم شده و امکان ایجاد گروهای بیشتر و قرار دادن عکس ، زنگ و زنگ SMS وجود دارد .

 نوار دوم برای تعیین آدرس ، آدرس پستی ، شهر ، کد پستی و نوع آدرس است و امکان ذخیره 2 آدرس بطور کامل وجود دارد . نوار سوم مختص تنظیم تصاویر افراد یا تصاویر مرتبط با تماس های دریافتی است . نوار چهارم برای انتخاب زنگ حین تماس ها و پیام ها می باشد . گزینه Privacy از چند جهت هائز اهمیت است : نخست آنکه با بررسی آن از کپی شدن اطلاعات به کامپیوتر محافظت می شود . همچنین با فعال کردن محافظ گوشی  ، برای هر بار ورود می بایست کلمه رمز را وارد کرد . نوار پنجم شامل اطلاعات جانبی مربوط به متن ، یادداشت صوتی و ... است . امکان دادن نام به بخش نام کاربر وجود دارد . در بخش تولد می توان تعیین کرد که چند روز قبل تر زنگ هشدار به صدا در آید .

 در بخش سالگرد نیز روش کار بدین صورت است . در لیست کلی شماره ها به صورت نام و نام خانوادگی نمایش داده می شوند ونوع شماره ها در سمت راست مشخص شده است . در حالت مشاهده بصورت تصاویر کوچک علاوه بر نام و نام خانوادگی ، شماره فردی نمایش داده می شود . می توان تعیین کرد که شماره ها در سیم کارت ، گوشی و یا هر دوی آنها ذخیره شود که البته امکان کپی تمام این اطلاعات به سیم کارت موجود می باشد . 

ناگفته نماند که امکان ایجاد آیکنی مستقل با نام دلخواه وجود دارد . دفترچه تلفن آن تا 400 شماره را ذخیره می کند . گزینه Most Frequent Contacs امکان تنظیم ترتیب لیست را فراهم می کند . همچنین قابلیت همگام سازی گروه های تماس در دفترچه ، با برنامه Ms outlook وجود دارد .

 پیام ها : ( Message )

در این قسمت امکان ایجاد پوشه های دلخواه وجود دارد و در کنار هر کدام تعداد پیام ذخیره شده درآن پوشه نمایش داده می شود . با وارد کردن عکس یا ویدیو به SMS ، بطور خودکار قابلیت پیام به MMS تبدیل می شود. ارسال EMS وجود دارد .

پس از ارسال موفقیت آمیز SMS ، پیام تائید ارایه می شود. برخلاف سایز گوشی ها اگر گیرنده پیام در فضای خارج محدوده آنتن دهی باشد ارسال پیام بطور خودکار به تعویق افتاده و سپس در زمان مناسب ارسال می شود .

image
 
image

ارسال ایمیل از طریق Pop3 / map / smtp

ایمیل تا 8 مگابایت به راحتی ارسال و دریافت می شود . ارسال ضمایم به راحتی انجام می شود . Opera 8.5 امکان جستجوی صفحات وب را دارد . تمام فایل های ضمیمه به صورت لیست مشاهده می شود . مشاهده فایل هایی که در برخی از گوشی های هوشمند یا سری 60 قابل مشاهده نیستند ، در V8 ممکن است و محدودیتی در تعداد پیام ها وجود ندارد .

image
 

image
 
image

ابزارهای آفیس

این منو شامل برنامه هایی نظیر سازمان دهنده ، لیست انجام وظایف ، یادداشت ، ماشین حساب ، مدیریت فایل ها ، مدیریت دانلود ، ساعت جهانی و Motosync می باشد . دسترسی به پیام های ایمیل نیز از این منو است .

تقویم

تقویم به 3 حالت روزانه ، هفتگی و ماهانه مشاهده می شود . در حالت ماهانه اتفاق روزهای خاصی نمایش داده می شود . در حالت هفتگی ، روزها در یک جدول مدون نمایش داده می شوند و حالت روزانه هم تفاوت چندانی با آن ندارد . برای وارد کردن اطلاعات جدید به تقویم مجموعه ای 4 صفحه ای مرسوم به ( tab ) وجود دارد . در صفحه اول آن نوع رویداد ( 12 نوع رویداد شامل : مراسم شام ، صبحانه ، کنفرانس ، پرواز ، تعطیلات و ... ) مشخص می شود .

در صفحه دوم یادداشتهای متنی مربوط به رویداد وارد می شود . در صفحه سوم نام افرادی که در آن حضور دارند و جزئیات مربوط به آنها می شود و در صفحه چهارم امکان تنظیم تقویم در سه حالت روزانه ، هفتگی و ماهانه وجود دارد . همچنین قابلیت هم گام سازی با کامپیوتر وجود دارد.

image
 
image

لیست انجام وظایف

روش کار ساده است . تنها لازم است که نام ، تاریخ پایان ، وضیعت و تقدم آن کار نوشته شود و برخلاف منوی سازمان دهنده قابلیت زنگ یادآوری فراهم نمی باشد . این لیست قابل ارسال از طریق SMS یا بلوتوث می باشند .

image
 
image

یادداشت ها

امکان نوشتن یادداشت و ارسال از طریق SMS / بلوتوث وجود دارد .

image
 
image

ماشین حساب

ماشین حساب عملکرد طبیعی و مرسوم خود را دارد . ساعت جهانی ، و امکان مقایسه آن با 3 شهر دیگر نیز وجود دارد .

image
 
image

قابلیت Motosync

امکان هم گام سازی برنامه هایی نظیر : سازمان دهنده ، دفترچه تلفن و برنامه های پستی از طریق Exchange active sync وجود دارد . همچنین تنظیمات sync ml نیز به راحتی فراگرفته می شود .

مدیریت فایل

پوشه my file مربوط به ویدیوها ، یادداشت های صوتی ، دانلود برنامه وبلاگ ، موزیک ، صداها ، فایل های ناآشنا ، My document و عکس مربوط به شماره های تماس ها می باشد .

image
 
image

در قسمت My document پوشه های دسترسی به صفحات وب و پیام های im وجود دارد . هر پوشه ای قابل مشاهده بصورت لیست ، لیست توام با جزئیات و تصاویر کوچک است . فایل های txt آیکنی مجزا به خود دارند . 490 مگابایت در اختیار کاربران است . دسترسی به حجم خالی حافظه از طریق منوی اصلی امکان پذیر است .

مدیریت دانلود

امکان دانلود فایل و مدیریت آنها در این قسمت فراهم آمده است .

image
 
image

زنگ بیداری ( Alarm )

امکان تنظیم این زنگ در هر تعداد فراهم است که می توان زنگ خاصی برای آن در نظرگرفت . گزینه Snooze time بطور طبیعی بعد از 5 دقیقه مجدداً به صدا در می آید .

image
 
image

پخش موسیقی

قابلیت پخش موسیقی در V8 مشابه گوشی ROKR E2 است . V8 فاقد رادیو می باشد و دریچه Micro USB تنها دریچه موجود در این گوشی است . گزینه ای لیست آهنگ ها ، آخرین آهنگ های اجرا شده ، آلبوم ها ، خواننده ها ، انواع سازندگان در این قسمت وجود دارد .

گزینه Spatial audio تنظیم صدا را فراهم آورده و صدای تولید شده بسیار بلند و با کیفیت است . با حرکت دکمه جهت نما میان آهنگ ها را تغییر داد . با فشار دکمه joy stick به بالا پروفایل A2DP ظاهر می شود . گزینه جستجو صوتی مدیا ارایه شده است که می توان به جستجوی آهنگ ها پرداخت .

فرمت های صوتی که در V8 اجرا می شود از این قرار است :

. Ra VIO

. AMR NB

. XMF

. AMR WB

. AAC

. WMA نسخه های 9 و 10 و 11

. AAC+Enhanced

. AAC +

. MP3

image
 

image
 
image

بازی

2 بازی فوتبال و سودوکو در این گوشی ارایه شده است .

image
 

image
 
image

ضبط صدا

در 2 حالت استند بای و مکالمه می توان از این قابلیت بهره برد .

جستجوگر اصلی V8 نسخه 8.5 Opera است . تنظیمات حروف ، مقیاس پویا ، Java script و ... در دسترس هستند .

image
 
image

تنظیمات

8 نوع تنظیم اولیه وجود دارد که کاربر می تواند آنها را طبق سلیقه خود تغییر دهد . زنگ بیداری ، صدا ، زنگ گوشی ، تماس ها ، رویدادها ، سازمان دهنده ها ، ایمیل ، im ، زنگ هشدار قابل تنظیم می باشند .   

تم

با تغییر تم ها آیکن های نمایشگر تغییر نمی کنند و تنها دو تم درگوشی موجود می باشد .

ابزار ارتباطی

پروتوکل Wap و یا APN در این گوشی ارایه شده است .

تنظیمات گوشی

در این قسمت امکان تنظیمات مربوط به نمایشگر ، زمان و تاریخ ، زبان و در صد باتری قابل مشاهده است . همچنین امکان فعال یا غیر فعال کردن سیستم پاسخ خودکار وجود دارد .

امنیت

امکان قفل شدن گوشی تلفن و یا رمز گذاری برای گشایش پیام ها ، تقویم و شماره تماس و بدون وارد کردن این رمز امکان اجرای آنها ندارد .

لیست تماس ها

3 لیست با حجم 20 ورودی وجود دارد . شماره های تکراری ادغام نمی شود و در لیست مجزا نشان داده می شود . نام و نام خانوادگی و نوع شماره تلفن مشخص می شود . البته نوع تماس دریافتی نیز با ذکر تاریخ و مدت زمان آن معلوم می شود .

 با فشار دادن # یا * می توان بین لیست ها حرکت کرد .

هنگام دریافت تماس ، عکس و شماره تلفن فرد مذکور در نمایشگر نمایش داده می شود .

جاوا

حجم کلی فایل جاوا 2 مگابیت است . محدودیتی در سایز فایل jar وجود ندارد . امکان نصب برنامه های جاوا مستقیماً از جستجوگر وجود دارد و بر روی حافظه داخلی ذخیره می شود . برنامه JIMM به سهولت اجرا می شود . امکان اجرای برنامه همزمان وجود ندارد .

و در پایان

کیفیت صدای V8 به گونه ای است که کاربران را به راحتی از تماس های دریافتی مطلع می سازد . فقدان کارت حافظه برای گوشی با حجم 2 گیگابایت مسئله چندان مهمی نیست . البته در نسخه های قبلی که با حجم 512 مگابایت عرضه شده اند جای کمی تأمل دارد . با توجه به سابقه درخشان مدلهای RAZR و فروش خوبی که داشته اند می توان انتظار داشت که RAZR 2V8 نیز همچون پیشینیان خود با استقبال خوبی مواجه شود .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۳/۲۸
سلام یه مشکل دارم من توقسمت ارسال پیام ها یه مشکل دارم میخوام پیام ارسال کنم یه شماره میاد میخواد اون نیاد چجوری میشه حذفش کنم توروخدا کمکم کنید