خانهبررسی‌ها
ACER Neotouch S200

ACER Neotouch S200

ماه اکتبر سال 2009 برای مایکروسافت، ماه بسیار خاطره انگیزی بود...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۹/۴/۷
بررسی تخصصی گوشی Acer neoTouch  :اژدهـــای درون
 
مقدمه
 

ماه اکتبر سال 2009 برای مایکروسافت، ماه بسیار خاطره انگیزی بود . آن ها در روز ششم این ماه Windows Mobile 6.5  را به بازار عرضه کردند و در روز بیست و دوم اکتبر هم نسخه نهایی Windows 7 برای کامپیوترهای شخصی وارد بازار شد. Acer بدون جلب توجه از عرضه Windows Mobile 6.5  نهایت استفاده را کرد و یکی از نخستین گوشی های مجهز به این سیستم عامل را به بازار عرضه کرد. این گوشی که پیشروی PocketPC های مبتنی بر Windows Mobile 6.5  محسوب می شود ، Acer neoTouch  نام دارد.

اما خوب پیشتاز بودن همیشه باعث جلب توجه می شود و به همین دلیل کار neoTouch  در به انجام رساندن وظیفه اش دشوارتر از پیش شد. اگر می خواهید پیشتاز باشید باید هم افتخار پیروزی و هم خطر دشمنان را به جان بخرید. neoTouch  سوار بر بال های اژدهاست اما در حال پای گذاردن به قلمرویی است که دیگران مدتی طولانی مدعی آن بوده اند.

 

image
 
image

 

image

 

neoTouch  تنها نخستین گوشی مبتنی بر Windows Mobile 6.5  نیست بلکه محصول شرکتی است که می خواهد با آمال و آرزوهای زیادی وارد بازی دنیای گوشی های تلفن همراه شود.پردازنده یک گیگاهرتزی Snapdragon برای شروع بسیار خوب است و علاوه بر آن Acer neoTouch  به قابلیت های دیگری چون امکانات ارتباطی کامل ، صفحه نمایش لمسی با رزولوشن بالا و چیزی که دیگر این روزها به امکانی عادی برای گوشی های هوشمند تبدیل شده است ، یعنی یک دوربین 5 مگاپیکسلی هم مجهز است.

امروزه تولیدکنندگان سیستم عامل مایکروسافت را با رابط اختصاصی خودشان سفارشی سازی می کنند. برای نمونه می توان به رابط مشهور TouchFLO شرکت HTC ، رابط TouchWiz سامسونگ و سری S شرکت LG اشاره کرد.Acer هم به neoTouch  صفحه اصلی جدید ، دفترچه تلفن جدید ، یک نرم افزار سازمان دهنده ای به نام Agenda و همین طور ابزارهایی برای مدیریت ارتباطات و بهبود کارآیی سیستم عامل اضافه کرده است.

اما ابتدا اجازه دهید به بررسی آنچه که Acer neoTouch  قادر به عرضه آن است و آنچه که نمی تواند عرضه کند ، بپردازیم. مشخصات PocketPCها همیشه خواندنی اند اما بهتر است به سادگی از امکانات خاص گوشی نگذرید و با دقت بیشتری آن ها را مطالعه کنید.

 

ویژگی های کلیدی
 

صفحه نمایش تمام لمسی TFT به ابعاد 3.8 اینچی با قابلیت نمایش 65000 رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 800*480 پیکسل

سیستم عامل Windows Mobile 6.5  مجهز به Acer Homescreen  ، Contacts ، Agenda و Gallery

پردازنده یک گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon  و 256مگابایت RAM و 512 مگابایت ROM

دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلاش LED ، مجهز بودن به قابلیت های برچسب گذاری جغرافیایی و لرزش گیر تصاویر

ضبط ویدیویی با نرخ 30 فریم بر ثانیه و رزولوشن VGA

پشتیبانی چهاربانده از GSM

پشتیبانی سه بانده از 3G با HSDPA (سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه) و HSUPA (با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه)

پشتیبانی از Wi-Fi با فناوری DLNA

گیرنده GPS و عملکرد AGPS

اسلات کارت حافظه microSD (پشتیبانی تا 32 گیگابایت)

رادیو اف ام با RDS

مجهز بودن به Bluetooth  و USB 2.0

سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری و خروجی تلویزیون

سنسور محدود کننده نور و سنسور مجاورت برای خاموش کردن خودکار صفحه نمایش

سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری

شماره گیری هوشمند

ویرایشگر اسناد آفیس (اما نرم افزاری برای مرور فایل های PDF عرضه نشده است)

پشتیبانی کامل از فایل های فلش در مرورگر وب(IE)

کیفیت خروجی صدای بسیار عالی

 

نقاط ضعف اصلی
 

عدم سفارشی سازی کافی رابط کاربری

نبود پوشش محافظ برای لنز دوربین

کیفیت پایین عکس ها و ویدیوها

قرار گرفتن اسلات microSD در زیر کاور باتری

عدم پشتیبانی گوشی از فایل های ویدیویی DivX/XviD

عدم عرضه نرم افزار مقصد یابی ، حتی نرم افزار Google Maps هم به صورت پیش فرض نصب نشده است

نبود قابلیت قلم پویا یا Active Stylus

بدنه بسیار براق گوشی اثر انگشت را به آسانی به خود جذب می کند

صدای پایین زنگ گوشی

neoTouch  نخستین گوشی تلفن همراه مجهز به پردازنده Snpadragon است که آنرا بررسی می کنیم اما تازه وارد اصلی این گوشی نیست بلکه خود Acer است. از ماه فوریه سال 2009 زمانی که آن ها در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا خبرساز شدند ، Acer به کمک شرکت الکترونیکی Eten موفق به تولید چهار گوشی شده است(در واقع این آشنایی با Eten بود که سبب شد Acer پا به دنیای تلفن همراه بگذارد).و حالا ما قصد بررسی یکی از محصولات این شرکت را داریم که قصد دارد به رقابت با بزرگان بازار بپردازد.

 

image
 
image

 

اعتبار Acer در تولید لپ تاپ باعث می شود که neoTouch  و سایر محصولات آن هم استاندارد نسبتا بالایی داشته باشند. ما با یک تازه وارد طرف هستیم اما حداقل روی کاغذ این تازه وارد بسیار قدرتمند به نظر می رسد. نیازی به یادآوری نیست که افزوده شدن رقیبی هموطن باعث خواهد شد که نبرد LG و Samsung از پیش هم جذاب تر شود. البته نباید HTC را هم فراموش کرد اما Acer هم می خواهد رقیبی جدی در نظر گرفته شود و در این راه از هیچ کوشش دریغ نمی کند.

همانند سایر گوشی های مبتنی بر Windows Mobile  ، Acer neoTouch  هم نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد. می توانید مطمئن باشید که ما هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت آن را خواهیم یافت پس در ادامه همراه ما باشید.

 

محتویات جعبه
 

در جعبه محتوی Acer neoTouch  یک شارژر ، یک کابل انتقال داده و یک هدست را خواهید یافت. هدست یک تکه است اما به لطف برخورداری neoTouch  از سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری ، شما می توانید از هدست های دلخواه تان هم به همراه این گوشی استفاده کنید.همانند گوشی های HTC شارژر تحویل داده به شما بسته به استانداردهای منطقه ای که در آن هستید ، متفاوت است.شارژر به پورت microUSB روی گوشی متصل می شود.

 

 

image
 
image

 

image

 

چیزهای دیگری چون کتابچه راهنما و یک سی دی محتوی نرم افزار هم در این جعبه به چشم می خورند. به دلیل اینکه با یک pocketPC پیشرفته سرو کار داریم ، ارائه نشدن لوازم جانبی بیشتر به همراه گوشی کمی ناامید کننده است. از کارت حافظه که neoTouch  به دلیل حافظه داخلی 300 مگابایتی اش ، قطعا به آن نیاز خواهد داشت ، خبری نیست. کابل خروجی تلویزیون هم جایی در این جعبه ندارد.

 

نمای 360 درجه ای از Acer neoTouch
 

برای گوشی تلفن همراهی که از نظر صفحه نمایش به آسانی می تواند در میان پنج گوشی نخست جای گیرد ، Acer neoTouch  اندازه بسیار کاربرپسندی دارد. این گوشی ابعادی معادل 12*63*118.6 میلی متر و وزنی معادل 130 گرم دارد. گرچه اندازه این گوشی اصلا کوچک نیست اما اندازه صفحه نمایش لمسی 3.8 اینچی گوشی دلیل موجهی برای این موضوع است و بهترین روش برای اثبات قرارگیری آن در کنار سایر رقباست. neoTouch  تقریبا اندازه ای برابر iPhone  دارد و به اندازه قابل توجهی از Omnia HD کوچکتر بوده و هر دوی آن ها را از نظر ابعاد صفحه نمایش پشت سر می گذارد.بله شاید این گوشی نسبت به HTC Touch2 بسیار غول پیکر به نظر بیاید اما صفحه نمایش های آن ها غیر قابل مقایسه اند.

 

طراحی
 

نخستین چیزی که بعد از صفحه نمایش لمسی  بزرگ گوشی مورد توجه قرار می گیرد، شاید سبک و طراحی متمایز کنترل های زیر آن باشد. غیر از رعایت نکردن قرارداد معروف کاربرد رنگ های سبز و قرمز برای کلیدهای مخصوص مکالمه ؛سایر چیز ها و مخصوصا نشانه های درج شده بر روی کلیدهای سخت افزاری بسیار دوست داشتنی هستند. کنترل های اصلی ،کلیدهای مخصوص مکالمه ، کلید Home و کلید Back ،  کلیدهای حساس به لمس هستند و بازخوردی لمسی دارند.

 

image

 

Acer neoTouch  قصد نداشته است که خود را از سایر گوشی های تمام لمسی موجود در بازار به شدت متمایز کند . به جای آن این گوشی عملکردی محتاطانه تر داشته است و رویه سایر گوشی های لمسی را در طراحی ظاهری به کار گرفته است. نمای جلویی Acer neoTouch  با وجود قاب سیاه رنگ اطراف صفحه نمایش و سطح کلید ، هم از این طراحی برگرفته شده است. باقی بدنه گوشی از پلاستیک صیقلی ساخته شده و با اینکه ظاهر ارزان قیمتی ندارد اما به آسانی اثر انگشت را به خود جذب می کند. کل گوشی در چشم به هم زدنی پر از لکه می شود که برای چنین گوشی تلفن همراهی اصلا جالب نیست.

 نوار نقره ای رنگی که در کناره های گوشی وجود دارد ، بسیار زیباست و علاوه بر آن بر اندازه بزرگ صفحه نمایش هم تاکید می کند.

صفحه نمایش Acer neoTouch  از فناوری TFT استفاده می کند و با ابعاد 3.8 اینچی اش به آسانی می توان با یک دست از آن استفاده کرد. رزولوشن این صفحه نمایش800*480 پیکسل است و بدین ترتیب این گوشی می تواند از حداکثر وضوحی که تا به حال گوشی های هوشمند موفق به پشتیبانی از آن شده اند ، پشتیبانی کند. در مورد حساسیت صفحه نمایش هم ، حساسیت صفحه نمایش Acer neoTouch  از XPERIA X1 و X2 بهتر است و با گوشی های اخیر HTC قابل مقایسه است. ما هیچ شکوه ای در این مورد نداریم.

 

image

 

در هرحال  خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب یکی از نقاط قوت این صفحه نمایش نیست. این گوشی فاصله بسیاری با iPhone و گوشی های Nokia در این زمینه دارد. استفاده از neoTouch  در برابر تابش مستقیم نور آفتاب غیرممکن است و بنابراین اگر نیاز ضروری به استفاده از گوشی در فضای باز پیدا کردید ، بهتر است برای کار با گوشی به دنبال سایه باشید.

همانطور که انتظار می رود ، صفحه نمایش Acer neoTouch  تحت سیستم عامل Windows Mobile  تنها قادر به نمایش 65000 رنگ است. با اندازه ای که این صفحه نمایش دارد ، نمایش گسسته طیف های رنگی ، مشکلی جدی محسوب می شود. اما همه ما می دانیم که این مجموعه محدود رنگی مشکل Acer نیست و این محدودیت بوسیله مایکروسافت تحمیل شده است.برای این که آشنایی کوتاهی با این مشکل داشته باشید، باید اشاره کنیم که Windows Mobile  از یک پلت رنگی 16 بیتی استفاده می کند که راحت تر با پردازنده ارتباط برقرار کرده و کارایی را بهینه کند.

 مطمئنا کیفیت تصویری در این حد در چند سال پیش بسیار عالی بود اما در حال حاضر با وجود پردازنده های Snapdragon و مقدار بیشتر RAM ، ما باید به افزایش  تعداد رنگ های پشتیبانی شده امیدوار باشیم. شاید این امر باعث شود که مایکروسافت در نسخه جدید سیستم عاملش تجدید نظر کند.

به ادامه توضیف فیزیکی Acer neoTouch  باز می گردیم ، دوربین ثانویه مخصوص تماس های ویدیویی ، سنسور مجاورت و سنسور محدود کننده نور در کنار یک LED نشانگر وضعیت در بالای صفحه نمایش، خروجی صدای مخاطب جای داده شده است.

 

image

 

در کناره سمت چپ گوشی ، تنها کلید قفل سخت افزاری آن قرار گرفته است و هیچ چیز دیگری در این قسمت دیده نمی شود. این کلید بسیار مفید است و براحتی می توانید با استفاده از انگشت اشاره به آن دست پیدا کنید(البته کاربران راست دست).

کناره سمت راست neoTouch  ، کلیدهای تنظیم صدا ، روزنه ای برای راه اندازی مجدد گوشی و کلید شاتر دوربین را در خود جای داده است. کلید دوربین ، کلیدی دو مرحله ای است و از بازخورد خوبی برخوردار است.

 

image
 
image

 

image
 
image
 

 

کناره بالایی Acer neoTouch  میزبان سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری و شیار مخصوص جایگیری قلم است. در کناره پایینی گوشی هم میکروفن و پورت microUSB جای گرفته اند .هیچ پوششی برای محافظت از این پورت در نظر گرفته نشده است. این گوشی از طریق پورت microUSB هم قابل شارژ است که حتما در مواقعی که به مسافرت می روید و کامپیوتری به همراه تان دارید ، بسیار مفید خواهد بود.

 

image
 
image

 

متاسفانه ، این گوشی آنگونه که در گوشی های HTC دیده بودیم ، از قابلیت Active Stylus (قابلیتی که اجازه می دهد با بیرون کشیدن قلم از جای خود ، نرم افزار یا امکان خاصی از گوشی را فعال کنید ) ،برخوردار نیست. مطمئنا این قابلیت می توانست کاربرپسند بودن Acer neoTouch  را دوچندان کند .

کناره پشتی Acer neoTouch  زیبا و ساده است و بسیار با طراحی محتاطانه و محافظه کارانه گوشی متناسب است. در این قسمت لنز دوربین 5 مگاپیکسلی گوشی به همراه فلاش LED آن و اسپیکر گوشی را خواهید یافت. Acer neoTouch   به اسپیکرهای استریو مجهز نیست گرچه هنوز این اسپیکرها را نمی توان جزو مشخصه های استاندارد گوشی های هوشمند پیشرفته دانست.

به دلیل نبود هیچ پوشش محافظی برای محافظت از لنز ، لنز دوربین 5 مگاپیکسلی گوشی در برابر خراش ها و لکه ها آسیب پذیر است.

 

image
 
image

 

در زیر کاور پشتی گوشی ، باتری 1350 میلی آمپری آن به همراه اسلات کارت حافظه microSD و شیار سیم کارت جای گرفته اند. گرچه اسلات کارت حافظه قابلیت تعویض سریع کارت حافظه را هم دارد اما اگر این اسلات در قسمتی دیگر و بر روی بدنه خارجی گوشی جای داده شده بود ، مسلما بسیار بهتر می بود.

 

image
 
image

 

Acer neoTouch  می تواند به کیفیت ساخت بالای خود ببالد. بدنه تمام پلاستیکی گوشی بسیار زیباست و علاوه بر آن محکم و با دوام به نظر می آید. کاور پشت گوشی هم به خوبی در جای خود محکم می شود .

 

image

 

Acer neoTouch  وزنی برابر با 130 گرم دارد که با توجه به اندازه صفحه نمایش آن بسیار قابل قبول است. گرچه neoTouch  اصلا گوشی کوچکی نیست اما اندازه آن با توجه به طراحی کلاسیک ، ظریف و دوام بالای گوشی مناسب به نظر می رسد. شاید دسترسی به گوشه های صفحه نمایش ، کمی دشوار باشد اما هنوز هم این گوشی به راحتی توسط یک دست قابل اداره است و علاوه بر آن به آسانی در جیب جای خواهد گرفت.

 

Windows Mobile 6.5
 

علاوه بر صفحه اصلی جدید Windows Mobile 6.5  ، Acer neoTouch  از صفحه ای که شباهت زیادی به لبه Home در نسخه به روز رسانی شده TouchFLO دارد ، استفاده می کند.در این صفحه می توانید  یک ساعت دیجیتال ،تاریخ و میانبرهایی به نه نرم افزار سفارشی سازی شده این گوشی بیابید.در پایین صفحه هم آیتم هایی چون قفل ، منوی استارت و کلید options قرار گرفته اند. صفحه اصلی ، همانطوری که مشاهده می کنید ، به خوبی با رابط لمسی سازگار شده و بسیار کاربردی است.

اما اگر هنوز هم تمایل به استفاده از صفحه اصلی پیش فرض Windows Mobile 6.5  دارید ، می توانید هر زمانی که بخواهید به آن سوییچ کنید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

فشردن آیکن Start Menu در گوشه بالای سمت راست دیگر منویی که حاوی میانبرهای مختلف است را در اختیار شما قرار نمیدهد. به جای آن با این کار منویی نمایش داده می شود که دوست داریم آن را منوی اصلی Windows Mobile  جدید بنامیم. در این منو ، آیکن ها در طرحی شش گوش مانند مرتب شده اند و احتمالا بیشتر افراد بواسطه تصاویر رسمی و غیر رسمی عرضه شده از آن، آنرا به عنوان یک ابزار ویندوز موبایلی خاص به شمار می آورند.علاوه بر این در پایین صفحه اصلی Acer هم می توانید به میانبری به این منو دست یابید.

 

image
 
image

 

image

 

در منوی اصلی به تمامی نرم افزارهای نصب شده و میانبری به تنظیمات دست پیدا می کنید.منوی Setting هم شاهد تغییراتی بوده است و اکنون آیکن ها را در همان طرح شش گوش مانند به نمایش در می آورد.

یک منوی تنظیمات ساده تر با نام preferences menu هم در این گوشی تعبیه شده است که امکان انجام کارهای ساده ای چون عوض کردن عکس پس زمینه ، تغییر بلندی صدا ، تغییر صدای زنگ گوشی ، انتخاب عملکردی خاص برای کلید و یا اجرای Acer Communication manager را در اختیار شما می گذارد. این نرم افزار بسیار مشابه نرم افزارهایی است که با عنوان مدیر ارتباطات در سایر گوشی ها به کار می روند. در این نرم افزار می توانید امکانات ارتباطی مختلف گوشی چون بلوتوث ، Wi-Fi و ... را فعال یا غیرفعال نمایید.

 

image
 
image

 

image

 

مسلما استفاده از ساختار مسطح محض در منوی اصلی در هنگامی که آیکن های زیادی در منو قرار گیرند ، می تواند باعث به هم ریختگی و شلوغی منو شود(احتمالا کاربران iPhone منظور ما را بهتر درک می کنند). اما هنوز هم این طرح بندی منو به تجربه گیج کننده ای که اکثر کاربران جدید Windows mobile در رویارویی اولیه با آن مواجه می شدند ، می ارزد.

در Windows Mobile 6.5  از فونت های بزرگتری در تمامی منو ها استفاده شده است که باعث می شود این سیستم عامل سازگاری بیشتر با رابط لمسی داشته باشد.

تغییر جالب دیگری که توسط سیستم عامل جدید رخ داده است گزینه ای است که در رابط های لبه ای به شما امکان می  دهد که با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه بین این لبه ها جابه جا شوید. دیگر نیازی نیست که بر روی عناوین کوچک ظاهر شده در پایین صفحه در Windows Mobile 6.1 متمرکز شوید ، تنها کافی است که انگشت تان را بر روی صفحه به یکی از طرفین بکشید تا لبه بعدی ظاهر شود.

به دلیل اینکه Acer neoTouch  نخستین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده یک گیگابایتی Snapdragon است ، تصمیم گرفتیم که آزمونی انجام داده و نحوه عملکرد این پردازنده را در برابر پردازنده های نسل قبل که در این مورد پردازنده 528 مگاهرتزی Qualcomm به کار رفته در HTC Touch Diamond بود بسنجیم. همانطور که از تصاویر زیر پیداست ، پردازنده Snapdragon عملکردی سه برابر بهتر از رقبای قدیمی Qualcomm خود دارد در حالیکه در سایر موارد این گوشی عملکردی دو تا شش برابر بهتر از رقیب خود ارائه می دهد. تحول صورت گرفته کاملا آشکار است و عملکرد Windows Mobile 6.5  در کل نظر ما را به خود جلب کرد. هیچ کندی ای در هیچ جای رابط ویندوز دیده نمی شود و همه چیز به روانی در حال اجراست.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

دفترچه تلفن
 

مدیریت مخاطبین همواره جزو یکی از نقاط قوت اصلی Windows Mobile  بوده است. شما لیست نامحدودی از مخاطبین در اختیار دارید و به هر مخاطب می توانید تعداد نامحدودی فیلد اطلاعاتی بیافزایید. این نرم افزار گزینه های همگام سازی بسیار خوبی هم در اختیار شما قرار می دهد. مشکل بسیار بزرگ آن رابط کاربری زشت آن است. با اینکه Windows Mobile به نسخه 6.5 رسیده است هنوز هم همان دفترچه تلفن قدیمی ،دست نخورده باقی مانده است.

 

image
 
image

 

اما دیگر این موضوع اهمیتی ندارد. همانند HTC ، Acer هم رابط کاربری جدیدی به این بخش افزوده است که از یک آیکن کوچک برای مخاطبین(در حالیکه HTC از تصاویر استفاده می کند)، در برابر پس زمینه ای خاکستری رنگ و فونتی زیبا استفاده می کند. می توانید با استفاده از ستون الفبایی که در سمت راست واقع شده است ، حرف خاصی از الفبا را برای نمایش مخاطبینی که با آن حرف آغاز می شوند ، انتخاب نمایید.

یک روش جستجوی فهرست مانند دیگر هم در این بخش تعبیه شده است که در آن تمامی حروف الفبا را مشاهده می کنید .با انتخاب یک حرف از این لیست مخاطبینی که نام آن ها با آن حرف شروع می شود به شما نمایش داده خواهند شد.به دلیل اینکه استفاده از ستون الفبایی سمت راست بسیار آسان تر از این قابلیت بود ، ما آن را ترجیح می دهیم. امکان انتخاب اینکه کدامیک از این دو گزینه پیش فرض شما باشد هم وجود دارد. می توانید هر دوی آن ها را به صورت فعال باقی گذارید.

امکان جستجوی اسامی با تایپ تدریجی آن ها هم طبق معمول یکی دیگر از روش های جستجوی در دسترس است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در برابر رابط این بخش در TouchFLO که انتخاب ویرایش هر یک از فیلدهای موجود باعث می شد به همان رابط قدیمی Windows Mobile  باز گردید ، Acer کار فوق العاده ای انجام داده است و رابط کاملا جدیدی را برای این بخش طراحی کرده است. این رابط از طراحی و رنگ های دفترچه تلفن جدید استفاده می کند و به خوبی با رابط لمسی سازگاری یافته است. اما نگران نباشید ، هنوز هم فیلدهای در دسترس شما تنوع فوق العاده ای دارند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

مشاهده جزئیات یک مخاطب هم تجربه کاملا جدیدی است. Acer بار دیگر کار بسیار خوبی انجام داده و تمامی رابط این بخش را هم مجددا طراحی کرده است. رابط جدید بسیار زیبا و جذاب است.

تغییراتی هم در عملکرد این بخش دیده می شود . بخش اطلاعات مخاطبین به گروه های اسامی ، ارتباطات و اطلاعات تقسیم شده است. امکان جدید افزوده شده به این بخش کلید Social Networking است که در صورت در دسترس بودن حساب کاربری Flicker/FaceBook/Blogger آن را برای شما باز خواهد کرد.

 

image

 

قابلیت های تلفنی
 

برقراری تماس های صوتی همواره جزو اولویت های یک گوشی تلفن همراه است.این مطلب در مورد گوشی های هوشمندی چون Acer neoTouch  هم صادق است.

نرم افزار Phone از شماره گیری هوشمند هم پشتیبانی می کند و بنابراین برای یافتن یک شماره نیازی به مراجعه به دفترچه تلفن نخواهید داشت. این نرم افزار لبه ای با عنوان Favorites یا علاقمندی ها هم دارد که می توانید در آن تا 15 شماره را برای دسترسی سریع به آن ها تنظیم نمایید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در طی مکالمات همانند سایر گوشی های مبتنی بر Windows Mobile  ، Acer neoTouch  هم به شما اجازه یادداشت برداری می دهد.قابلیت دیگر سیستم عامل در این بخش امکان رد تماس ها با ارسال یک پیام کوتاه است.

Acer neoTouch  در آزمون بلندی صدای ما امتیازی کمتر از حد متوسط کسب کرد که سورپرایز آن چنان جالبی نبود. در واقع ، اگر رده ای کمتر از امتیاز پایین تر از حد متوسط وجود داشت هم ممکن بود Acer neoTouch  به آن امتیاز دست یابد. نتایج این گوشی جزو ضعیف ترین نتایجی است که تا به حال ثبت کرده ایم.در حالیکه میزان بلندی صدا در حین پخش آهنگ بسیار زیاد است اما احتمالا با توجه به صدای کم زنگ گوشی تماس های بسیاری را از دست خواهید داد.

 

پیام رسانی
 

Acer neoTouch  از SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند. SMS و MMS از یک ویرایشگر و صندوق ورودی مشترک استفاده می کنند و به لطف Windows Mobile 6.5  ، می توانید از پیمایش با انگشتان در صندوق های ورودی و پیام های طولانی استفاده کنید.

هنوز هم لبه پیام ها دست نخورده باقی مانده است و تنها ارتقایی که در این بخش دیده می شود ، سازگار شدن منو با رابط لمسی است.

نمایش حباب وار پیام ها یا Threaded SMS هم در neoTouch  مانند سایر گوشی های مبتنی بر Windows Mobile 6.5  در دسترس است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

ویرایشگر ایمیل ها هم برای کاربران مجرب ویندوز موبایل هیچ چیز جدیدی ندارد و بدون تغییر باقی مانده است.

انجام تنظیمات ایمیل ها همانند سایر گوشی های گران قیمت یا میان قیمت بازار بسیار آسان است.تنها لازم است ایمیل و کلمه عبورتان را درج کنید و سایر تنظیمات به صورت خودکار انجام خواهند شد.

 

image
 
image

 

image

 

شاید حالا زمان خوبی برای اشاره به گزینه های درج متن در Acer neoTouch  باشد. Acer این گوشی را به دو صفحه کلید مجازی بزرگ و خوب مجهز کرده است. به دلیل اینکه تنها بوسیله قلم می توان از صفحه کلیدهای ویندوز موبایل استفاده کرد ؛ باید از این اقدام Acer  قدردانی کرد.

نخستین صفحه کلید ، یک صفحه کلید QWERTY در حالت عمودی است و صفحه کلید دیگر ، همان صفحه کلید QWERTY اما این بار در حالت افقی است. صفحه کلید معمولی ویندوز موبایل که تنها امکان استفاده از آن بوسیله قلم وجود دارد ، هم در دسترس است.

Acer neoTouch  علاوه بر این صفحه کلیدها ، از امکان تشخیص دست خط هم بهره می برد.

 

image

 

image
 
image

 

image

 

امکانات چندرسانه ای
 

 Acer neoTouch فضای ذخیره سازی کمی در اختیار کاربران می گذارد حدود 300 مگابایت. به احتمال زیاد این میزان حافظه برای بسیاری از کاربران کافی نخواهد بود و همه آن ها کم و بیش باید به فکر تهیه یک کارت حافظه microSD باشند.

File Manager این گوشی همان نرم افزار استاندارد و همیشگی ویندوز موبایل است و به همین دلیل بعید است از دیدن آن شگفت زده شوید.

 

گالری عکس :آلبوم ها کمی بهتر شده اند
 

Acer neoTouch  دو گالری در دسترس کاربران قرار می دهد که هر دوی آن ها از طریق پوشه Multimedia از Start Menu قابل دستیابی هستند.

 

image

 

نخستین گالری همان گالری استاندارد Windows Mobile 6.5  است که غیر از تطبیق یافتن منوی آن با رابط لمسی گوشی ، بقیه قسمت های آن همانند گالری به کار گرفته شده در Windows Mobile 6.1 هستند.این گالری نه به قابلیت های مبتنی بر شتاب سنج و نه امکان پیمایش لمسی عکس ها ، مجهز نیست.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

نرم افزار Album افزونه جدید دیگری است که توسط Acer به ویندوز موبایل افزوده شده است و هر چند شاید چندان زیبا و نوآورانه نباشد ، اما به هر حال بهتر از گالری ویندوز موبایل است.این گالری هم با رابط لمسی گوشی سازگاری دارد و هم اینکه به قابلیت های مبتنی بر شتاب سنج مجهز است. با باز کردن یک عکس می توانید روی آن زوم کرده یا با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه به عکس قبلی یا بعدی حرکت کنید.

 

image

 

image

 

image
 
image

 

با یکبار کشیدن انگشت تان بر روی صفحه ، عکس بعدی به روانی و با سرعتی بسیار بالا بر روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.

 

image
 
image

 

image

 

موسیقی و ویدیو تنهـــا نرم افزار Windows Media Player
 

متاسفانه Acer پخش کننده های موسیقی یا ویدیویی به این گوشی نیافزوده است و کاربران را با Windows Media Player تنها گذاشته است. مثل گذشته این نرم افزار در اداره کردن لیست های پخش و آهنگ های مورد علاقه شما بسیار بد عمل می کند و در کل ، این نرم افزار قابلیت های محدودی دارد و رابط آن هم چندان با رابط لمسی گوشی سازگار نیست.

تماشای فایل های ویدیویی متنوع هم به دلیل پشتیبانی این نرم افزار از تعداد محدودی از فرمت ها ، امکان پذیر نیست.

 

image
 
image

 

Core Player  و نجات کاربران
 

اگر نخواهید قدرت پردازشی گوشی تان را بلااستفاده بگذارید ، احتمالا به دنبال نصب یک نرم افزار پخش کننده چندرسانه ای خوب مثل Core Player خواهید بود.این نرم افزار به راحتی می تواند فایل های ویدیویی DivX/XviD را تا رزولوشن HD غیر از آن هایی که از کدک صوتی AC3 استفاده می کنند  پخش کند.

Acer neoTouch  در پخش فایل های HD ما را مایوس کرد. با وجود پردازنده Snapdragon انتظار داشتیم که ویدیوهای HD  به روانی در این گوشی پخش شوند اما ما در اشتباه بودیم. ویدیوهای تبلیغاتی  HD تنها توانستند به نرخ 15-16 فریم در ثانیه برسند و ویدیوهای ضبط شده توسط Omnia HD هم در بهترین حالت خود با نرخ 19 فریم بر ثانیه پخش شدند.و این تمام توان neoTouch  در پخش فایل های HD بود.

 

image
 
image

 

image

 

به هر حال می توانیم پخش فایل های HD را نادیده بگیریم (پخش فایل های HD بر روی صفحه نمایش موبایل اصلا هیجان انگیز نیست) و خوشحال باشیم که تمامی ویدیوهای دیگر بدون هیچ مشکل صوتی یا پرش در فریم ها پخش می شوند.ما این گوشی را در برابر HTC Touch Diamond2 و کارکرد آن ها در نرم افزار Core Player محک زدیم. 

رادیو اف ام  و کارکرد بدون نقص آن
 

Acer neoTouch  به یک رادیو اف ام هم مجهز است که طبق معمول برای فعال شدن آن ، باید هدست گوشی را به آن وصل کنید.

رادیو اف ام neoTouch  رابط بسیار خوبی دارد و حافظه ای برای ذخیره 20 ایستگاه در اختیار شما قرار می دهد.

 

image

 

این رادیو به RDS هم مجهز است . در کل Acer neoTouch  در این بخش عملکرد فوق العاده ای از خود ارائه می کند.

 

خروجی صدای بسیار عالی
 

بالاخره زمان سورپرایز غیر منتظره Acer neoTouch  فرا رسید.نه تنها Acer neoTouch  از کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردار است ، بلکه این گوشی در تمامی بخش ها عالی عمل می کند. در واقع نه تنها گوشی های مبتنی بر ویندوز موبایل  که سایر گوشی هایی هم که تا به حال در اینجا مورد آزمون قرار داده ایم ، به سختی می توانند با Acer neoTouch  در این بخش رقابت کنند.

پاسخ دهی به فرکانس ها در محدوده فرکانس های قابل شنیدن بسیار عالی است. سطح نویز ، دامنه پویا و سیگنال های ناخواسته هم بهتر از حد متوسط سایر گوشی هاست.

 

image

 

 

دوربین
 

Acer neoTouch  به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و ثبت عکس هایی با حداکثر وضوح 1944*2592 پیکسل مجهز است. دوربین از یک رابط ساده و زیبا بهره مند است و در حالت افقی به ثبت عکس می پردازد.

دوربین neoTouch  به یک فلاش LED هم مجهز است اما این فلاش به سختی می تواند در محیط های کم نور به کمک شما بیاید.

 

رابط و قابلیت ها
 

منظره یاب دوربین Acer neoTouch  بسیار شبیه به رابط دوربین در Samsung Omnia II و 8300 UltraTOUCH است.این رابط به خوبی با رابط لمسی سازگار شده و تمامی کنترل هایی را که ممکن است لازم داشته باشید در دو نوار عمودی در طرفین منظره یاب جای داده است. با استفاده از این کنترل ها ، می توانید حالت عکاسی را تغییر دهید ، حک زمان بر روی عکس ها را غیر فعال کرده ، رزولوشن را تغییر دهید ، تراز سفیدی را تغییر داد ، حالت فلاش را عوض کرده و یا اینکه به منوی تنظیمات پیشرفته بروید.

در میان گزینه های موجود در منوی تنظیمات پیشرفته هم می توان به تنظیمات ISO ، حافظه ذخیره سازی پیش فرض ، لرزش گیر و خصوصیات عکس (همانند درخشندگی ، روشنایی و ...) دست یابید.

پشتیبانی از برچسب گذاری جغرافیایی در Acer neoTouch  به شما اجازه می دهد که مختصات مکان فتان را در EXIF عکس ها ثبت کنید. با انتخاب حالت عکاسی POI می توانید از این امکان بهره بگیرید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

کیفیت عکس
 

Acer neoTouch  عکس هایی قابل قبول و با سطح جزئیات بالای تولید می کند.گرچه گاهی اوقات سطح نویز ها بیش از حد معمول می شود اما در کل آن ها هم قابل تحمل هستند.

متاسفانه نمونه ای از این گوشی که در اختیار ما بود مشکلاتی در تنظیم صحیح تراز سفیدی و ثبت صحیح رنگ ها داشت اما ما سعی کردیم که با استفاده از حالات پیش فرض تراز سفیدی در دوربین این مشکل را حل کنیم (که گاهی اوقات موفق به این کار هم شدیم).

عکس ها ممکن است به اندازه Nokia 6700 Classic یا Sony Ericsson C901 خوب نباشند اما آنقدر خوب هستند که بتوانند اغلب کاربران را راضی نگاه دارند. و اگر Acer  مشکل تراز سفیدی را هم حل کند ، حتی ممکن است کیفیت عکس ها به بهترین حد موجود هم ارتقا پیدا کند.

 

ضبط ویدیویی
 

Acer neoTouch  قادر به ضبط تصاویر ویدیویی با رزولوشن VGA و نرخ 30 فریم بر ثانیه است.

رابط بخش فیلمبرداری هم بسیار مشابه رابط دوربین عکاسی است و تنها تفاوت آن ها در این است که برخی از گزینه ها در این جا غیرفعال شده اند. متاسفانه لرزش گیر ویدیویی در این گوشی وجود ندارد.

ویدیوها به آن اندازه ای که انتظار داشتیم خوب نیستند. گرچه درخشندگی ویدیوها و نرخ فریم واقعا خوب هستند اما فشرده سازی بیش از حد ویدیوها سبب از بین رفتن برخی جزئیات می گردد و به همین دلیل رزولوشن ویدیوها به نظر QVGA می رسد.

 

امکانات ارتباطی کامل
 

Acer neoTouch  با پوشش دادن HSDPA  با سرعت 7.2Mbps و HSUPA  با سرعت 5.76Mbps و Wifi و بلوتوث استریو، امکانات ارتباطی کاملی دارد.

neoTouch  به پشتیبانی چهاربانده از GSM و سه بانده 900 ، 1900 و 2100 مگاهرتزی از 3G هم مجهز است.

با وجود پورت MicroUSB ، از USB 2.0 هم در این گوشی پشتیبانی به عمل می آید. در هنگام اتصال گوشی به کامپیوتر ، پیغامی مبنی بر انتخاب یکی از گزینه های ActiveSync  ، Mass Storage یا Modem به شما نمایش داده خواهد شد.

در حالت Mass Storage ، کارت حافظه بعنوان یک درایو جداگانه نمایش داده خواهد شد و می توانید با سرعت بیشتری به انتقال داده هایتان بپردازید.تنها نقطه منفی این حالت آن است که نمی توانید از طریق خود گوشی به کارت حافظه دسترسی داشته باشید و کارت حافظه در file Manager ناپدید می شود.

 

مرورگر وب ،مرور خوب و شگفت انگیز IE
 

نسخه جدید مرورگر internet Explorer رابط کاربری جدید و گرافیک زیبایی به همراه خود آورده است. اکنون این مرورگر به امکان پیمایش حرکتی و پشتیبانی کامل از فایل های فلش هم مجهز است و می تواند تجربه خوبی از مرور صفحات وب برای شما به ارمغان آورد که ابزارهای مشابه از ارائه آن ناتوانند.

پنج تنظیم مختلف برای اندازه متن و حالت Mobile View در این بخش قرار دارند. با توجه به رزولوشن بالای صفحه نمایش استفاده از حالت نمایش Desktop به دلیل نمایش طبیعی تر صفحات وب ارجحیت دارد.

بزرگنمایی بوسیله ضربات دوگانه نیز در IE به خوبی صورت می گیرد.بزرگنمایی به این طریق مسلما بسیار بهتر از استفاده از نوار بزرگنمایی است. برای فعال شدن این کنترل ها ، باید کلیدی را که به این منظور در پایین صفحه تعبیه شده است ، فشرده و یا اینکه انگشت تان را بر روی صفحه نگاه دارید تا منویی حاوی گزینه هایی برای بزرگنمایی ظاهر گردد.و اما خبر بد اینکه با افزایش بزرگنمایی ، امکان استفاده از قابلیت Fit To Screen را از دست خواهید داد و برای خواندن متون باید پیمایش های زیادی به طرفین صفحات انجام دهید.

بر خلاف نسخه ای از IE که در Samsung Omnia II به کار رفته بود ، نسخه استفاده شده در Acer neoTouch  می تواند به صورت خودکار و با استفاده از شتاب سنج به چرخش صفحات بپردازد.نبود این امکان در Omnia II بسیار آزار دهنده بود و حالا خوشحالیم که مایکروسافت یا Acer توانسته اند کاری در این مورد صورت دهند.

نکته بهتر اینکه پیمایش های صفحات در  Mobile IE بسیار سریع تر از Omnia II انجام می گیرد و قطعا نوعی بهینه سازی هم در این مورد صورت پذیرفته است.این بار از مرور صفحات وب با این نرم افزار بسیار لذت بردیم و خوشحالیم که IE هم در جهت درست حرکت می کند.

اما هنوز هم امکان استفاده از سایر گزینه ها مهیاست و opera Mobile یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست و البته رایگان است. حتی با بهینه شدن IE هم این مرورگر هنوز تا کامل شدن فاصله زیادی دارد.

 

سازمان دهنده
 

Windows Mobile  چندین قابلیت مدیریت زمان در اختیار کاربر می گذارد که همه آن ها به سادگی می توانند با Outlook همگام سازی شوند.در Acer neoTouch  علاوه بر نرم افزار Calendar که هنوز در منوی گوشی دیده می شود ، Acer نرم افزاری با عنوان Agenda هم ارائه کرده است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

Agenda سازمان دهنده ای بسیار ساده و در عین حال توانمند است. تنها حالت نمایش ارائه شده ، حالت ماهانه است که می توانید با ضربه زدن بر روی تاریخ مشخصی در آن ، رویدادهای ثبت شده در آن روز را مشاهده کنید.

می توانید به تنظیم قرار ملاقات یا سالگرد هم بپردازید. هر دوی آن ها فیلدهای اطلاعاتی رایج از قبیل موضوع ، مکان ، ساعت و تاریخ  را در اختیار شما قرار می دهند .اگر به مواردی غیر از این آیتم ها نیاز دارید می توانید به نرم افزار خود Windows Mobile 6.5  یعنی Calendar مراجعه کنید. گرچه ممکن است برخی از کاربران علاقه ای به استفاده از این نرم افزار نداشته باشند اما قطعا عده ای از اینکه فیلدهای غیرضروری حذف شده اند ، خوشحال خواهند شد.

 

image
 
image

 

image

 

نرم افزارهایی که در این گوشی تعبیه شده اند و نیازی به توضیح ندارند ، نرم افزارهای ماشین حساب، MSN Money ، MSN Weather ، To Do و Notes هستند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

نرم افزار Alarm به شما اجازه تنظیم سه هشدار را می دهد.می توانید به هرکدام از آنها نام ، الگوی تکرار ، ساعت و زنگ خاصی اختصاص دهید.به دلیل گزینه های سفارشی سازی کمی که در این نرم افزار وجود دارند ، به شما پیشنهاد می کنdم نگاهی با سایر نرم افزارهای دیگر شرکت ها هم در این مورد بیاندازید.

 

Office Mobile
 

همانند سایر گوشی های هوشمند مبتنی بر ویندوز موبایل ، بسته نرم افزاری Office Mobile  که امکان مشاهده و ویرایش فایل های Word  ، Excel و PowerPoint را به شما می دهد. به همراه آخرین نسخه این نرم افزار ، نرم افزار oneNote هم عرضه می شود.

اسلاید های PowerPoint به صورت خودکار در حالت افقی باز می شوند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

متاسفانه نرم افزاری برای مرور اسناد PDF در این گوشی درنظر گرفته نشده است و باید نرم افزاری را بدین منظور خریداری نمایید.

 

نرم افزارها
 

به دلیل آنکه Acer قصد جدی برای سفارشی سازی Windows Mobile  نداشته است نمی توانید از بخش نرم افزارها هم انتظار زیادی داشته باشید. تنها چند نرم افزار به صورت پیش فرض به همراه گوشی عرضه می شوند و مشخصا نمی توانند توقعات ما را در این بخش برآورده سازند.

علاوه بر نرم افزارهایی که در قسمت پیشین به آن ها اشاره شد ، سرویس های استاندارد Windows Live همانند live Search و MSN Messenger هم به همراه این گوشی عرضه می شوند.

 

image
 
image

 

image

 

نرم افزار Streaming Media Manager اجازه دسترسی به منابع آنلاین صوتی و تصویری را فراهم می کند.

 

image

 

نرم افزار Social Networking هم اجازه دسترسی سریع شما را به پروفایل های Flicker ، FaceBook و یا Blogger را فراهم می کند. نرم افزار FaceBook همان نرم افزار رسمی Windows Mobile FaceBook  است . دسترسی به بخش های Blogger و Flicker  هم از طریق نرم افزار Social Networking صورت می پذیرد .این قسمت ها رابط های ساده تری دارند.

 

image
 
image

 

بازی های پیش فرض ویندوز موبایل  یعنی Solitaire و bubble Breaker هم در دسترس هستند.

 

image
 
image

 

GPS بدون نرم افزار مقصدیابی
 

Acer neoTouch  به یک گیرنده داخلی GPS که امکان پشتیبانی از عملکرد AGPS را هم دارد ، مجهز است. این فناوری به شما اجازه می دهد که برای یافتن سریع تر ماهواره ها با استفاده از Wi-Fi یا شبکه های 2G/3G به دانلود داده های مرتبط بپردازید.

 

image

 

نرم افزار GPS Viewer تنها نرم افزاری است که برای کار با GPS  تدارک دیده شده است و در آن می توانید مختصات GPS و داده های ماهواره ای را مشاهده کنید.

 

image
 
image

 

متاسفانه Acer neoTouch  هیچ نرم افزاری مقصدیابی و حتی Google Maps را هم به صورت پیش فرض در اختیار کاربران نمی گذارد.

 

سخن پایانی
 

Acer neoTouch  در نهایت ما را با احساساتی متناقض رها می کند. از جنبه مثبت ماجرا ، باید آنرا یک پیشتاز مدرن و مجهز به پردازنده Snapdragon دانست .این گوشی همین طور صفحه نمایش بزرگ 3.8 اینچی و آخرین نسخه سیستم عامل Windows Mobile  را با خود به ارمغان آورده است. و در نهایت اینکه کار با سیستم عامل آسان است و امکانات ارتباطی گوشی هم خارق العاده اند.

اما از طرف دیگر و جنبه منفی ماجرا، Acer کار چندانی را برای سفارشی سازی سیستم عامل صورت نداده است و هیچ پخش کننده ای برای پخش ویدیویی یا موسیقی غیر از نرم افزار خود ویندوز عرضه نکرده است. این گوشی از فرمت های ویدیویی  DivX/XviD  پشتیبانی نمی کند ، عکس ها و ویدیوهای آن کیفیت چندان بالایی ندارند و علاوه بر آن ، هیچ نرم افزاری برای مقصدیابی ماهواره ای بر روی گوشی نصب نشده است. Acer تقریبا هیچ کاری بر روی رابط کاربری Windows Mobile  صورت نداده است که با در نظر گرفتن کارهایی که HTC و Samsung در راستای کاربرپسندتر کردن گوشی انجام می دهند ، غیرقابل بخشش است.آخرین نقدهای ما هم ،در مورد پخش ویدیوییِ نه چندان درخشانِ گوشی و همین طور انتخاب ضعیف لوازمی است که در جعبه neoTouch  قرار داده شده اند.

گرچه باید تایید کنیم که Acer neoTouch  جزو گوشی های هوشمند گران قیمت بازار نیست و به همین دلیل ارائه نکردن لوازمی اضافی به همراه گوشی و یا عدم نصب نرم افزار مقصدیابی بر روی آن را نباید چندان جدی گرفت. اما حتی برای یک گوشی میان قیمت هم تصور نمی کنیم تقاضای داشتن یک پخش کننده موسیقی خوب و پشتیبانی از فرمت های بیشتر چیز زیادی باشد.

یکی از رقبای قدرتمند Acer neoTouch  با همان قدرت پردازشی و حتی صفحه نمایش بزرگتر 4.1 اینچی ، Toshiba TG01  است . البته تصور می کنیم ابعاد این گوشی (جز ضخامت آن) به حدی است که قابلیت کاربرد آن را زیر سوال می برد. قیمت بالاتر و عرضه محدود گوشی به بازار شانس های TG01 را برای برنده شدن در این مبارزه کم رنگ تر می کنند. توشیبـــا هم سفارشی سازی آنچنانی بر روی سیستم عامل صورت نداده است.

HTC Touch Diamond2 یکی دیگر از رقباست . این گوشی حتی به صفحه نمایش 3.8 اینچی و پردازنده یک گیگاهرتزی Acer neoTouch  نزدیک هم نمی شود. گرچه محصول HTC قیمت ارزانتری دارد و با رابط TouchFLO ترکیب شده است . علاوه بر این ، Windows Mobile 6.5 هم برای Diamond2 در دسترس است.گوشی های HTC کاربران زیادی دارند و همیشه می توانید از آن ها در استفاده از گوشی تان کمک بگیرید.

با این حال بیش از آنکه Diamond2 یک رقیب خطرناک باشد ، یک گزینه محتمل است. اما  HD2 رقیب واقعا خطرناکی به حساب می آید. رابط کاربری Sense و صفحه لمسی خازنی کار را برای Acer neoTouch  دشوار خواهند کرد. اما نباید فراموش کرد که صفحه نمایش 4.3 اینچی HD2 می تواند قابلیت کاربری آن را هم زیر سوال ببرد.

Samsung Omnia II هم از دیگر گوشی هایی است که شاید تنها به دلیل قیمت نبرد را به Acer neoTouch  واگذارد. این گوشی شاید قدرت پردازشی neoTouch  را نداشته باشد اما هم کار کردن با آن لذت بخش است و هم از پاسخدهی بالایی برخوردار است. صفحه نمایش 3.7 اینچی AMOLED ، رابط کاربری سفارشی سازی شده ، حافظه داخلی بسیار بالا و نرم افزارهای متنوع باعث می شوند که Omnia II به بازیگری جدی در عرضه گوشی های  هوشمند بدل شود. با پرداخت کمی هزینه بالاتر از neoTouch  ، Omnia II امکانات بسیاری را در اختیار شما می گذارد و می توانید از اینکه امکانی کلیدی را از دست نداده اید ، مطمئن باشید.

صادقانه بگوییم که ما نمی توانیم آنقدر که با اطمینان دیگران را به خرید لپ تاپ های Acer ترغیب می کردیم به خرید این گوشی هم ترغیب نماییم . neoTouch  نقاط ضعف و قوت خود را دارد و با توجه به قیمت  این گوشی می توان آن را سرمایه گذاری خوبی در برابر پول شما دانست. می توانید مدتی منتظر بمانید تا  قیمت این گوشی کاهش یافته و ببینید که آیا Acer پشتیبانی خاصی برای جذاب تر کردن این گوشی به آن می افزاید یا خیر. اگر چنین اتفاقی روی داد ، neoTouch  به گوشی بسیار ارزشمندی تبدیل خواهد شد که بدون تردید ارزش خرید را خواهد داشت.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)