خانهاخبار
خداحافظی مک و ورود قدم به قدم iOS به دنیای کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها

خداحافظی مک و ورود قدم به قدم iOS به دنیای کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها

گروه خبری GSM: هنگامی که اپل پریروز سیستم عامل ..
۱۳۹۰/۱۱/۳۰
گروه خبری GSM: هنگامی که اپل پریروز سیستم عامل OS X Mountain Lion را معرفی کرد، نکته کوچکی در نام پنهان شده بود که افراد کمی به آن پی بردند. نام سیستم عامل اپل از ابتدا Mac OS X بوده است، اما حالا این شرکت در نامگذاری اسم «مک» را حذف کرده. اپل این کار را با قصد قبلی انجام داده و با این کار می خواهد منظورش را برساند: ما به پایان دوران مکینتاش نزدیک می شویم.

به گزارش نارنجی، این به این معنی نیست که قرار است مکبوک ها و iMac ها دیگر تولید نشوند. بلکه روح نرم افزاری حاکم بر مک در حال تغییر است. کافی است دو یا سه سال دیگر صبر کنید تا iOS کاملا بر همه چیز این محیط مسلط شود. شما همین الان هم در تغییرات این سیستم عامل، ورود آی او اس را به OS X می بینید. این دقیقا شبیه کاری است که مایکروسافت هم مشغول انجام اش است. رابط کاربری مترو در حال جایگزین شدن با ویندوز سنتی است. مترو جایگزین ویندوز کلاسیک خواهد شد و آی او اس بر Mac OS X غلبه خواهد کرد.

همه اینها چطور رخ داد؟

image


این رویه از وقتی شروع شد که اپل متوجه موفقیت بزرگ آیفون شد. کاربران استفاده از گجت لمسی کوچک شان را دوست داشتند و آی پد هم این موفقیت را تکرار کرد. هر چند این دو دستگاه فعلا بیشتر به عنوان ابزارهای مصرف کننده اطلاعات به حساب می آیند و شما کمتر روی آنها می توانید به کارهای تولیدی بپردازید.

کافی است به نمودار بالا نگاه کنید تا متوجه شوید موضوع چگونه پیش رفته است. اپل تنها در یک سال گذشته ۱۵۶ میلیون دستگاه با سیستم عامل آی او اس فروخته و این از فروش ۱۲۲ میلیون مک در ۲۸ سال گذشته بیشتر بوده است!

یک بار دیگر مقایسه کنید. فروش یک ساله آی او اس از فروش ۳۰ ساله مک بیشتر بوده است. این نمودار به خوبی نشان می دهد که چرا اپل طی چند سال گذشته توانسته اینقدر پول در بیاورد و سبب شده تا مایکروسافت هم با ساخت رابط کاربری مترو وارد گود بشود.

رابط کاربری در حال تغییر است. باید کم کم با Finder در مک و Explorer در ویندوز خداحافظی کنید. ممکن است بگویید من می خواهم بر روی فایل ها و پوشه هایم کنترل داشته باشم و کاربر حرفه ای هیچ وقت سراغ چنین سیستمی نخواهد رفت. اما تجربه هایی مانند iTunes نشان داده که این مدل جدید، به خوبی جای خودش را در میان کاربران باز خواهد کرد.

موضوع روشن است. کامیپوترهای رومیزی و سیستم عامل ها به شکلی که تا به حال می شناختیم، در حال مردن هستند و ما در حال ورود به دوران جدیدی هستیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Arloxi

۱۳۹۰/۱۲/۲
جناب alexmahon این شرکت بر خلاف هرمی ها 1سطحی هست.در ضمن اگه غیر قانونی هست چطوره که یک ساله داره فعالیت میکنه اونم با ثبت در سیستم ساماندهی کشور و داشتن18000 عضو که تا الان نزدیک46مییون تومن پول از سایت گرفتن؟بهتره شما کمی درباره این شرکت تحقیق کنید دوست عزیز

alexmahon

۱۳۹۰/۱۲/۲
دوست عزیز arloxi بهتره کمی بیشتر در مورد فعالیتهای هرمی تحقیق کنید . واقعا که این شرکتها هر روز با یک چهره جدید وارد میشوند .

Arloxi

۱۳۹۰/۱۲/۱
سلام.اگه میخوایین از اینترنت درآمد(واقعی)داشته باشین به arlox92.blogfa.com سر بزنین.من8.9روزه 42هزار تومن کاسب شدم.شما هم میتونین

Arloxi

۱۳۹۰/۱۱/۳۰
سلام.اگه میخوایین از اینترنت درآمد(واقعی)داشته باشین به arlox92.blogfa.com سر بزنین.من8.9روزه 42هزار تومن کاسب شدم.شما هم میتونین

milad_DESIRE9

۱۳۹۰/۱۱/۳۰
JALEBE HAAA