جزئيات و نحوهي درخواست خدمات غيرحضوري تلفن همراه اعلام شد
گروه خبری GSM :مشتركان تلفن همراه میتوانند با فعالسازی سرویس E-Care بدون نیاز به حضور در ادارات و یا دفاتر خدمات ارتباطی برخی از خدمات مورد نیازشان را از طریق پرتال همراه اول دریافت كنند كه عضویت در سیستم دریافت خدمات غیرحضوری رایگان بوده و تعرفه یا استفاده از خدمات قابل ارائه مطابق تعرفههای اعلام شده است.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در صورت فعالسازی سرویس E-Care خدماتی از جمله قطع و وصل مفقودی، قطع و وصل شخصی، اعلام شكایت مزاحمت تلفنی، دریافت PUK، PIN، رویت صورتحساب، دریافت ریز مكالمات قابل ارایه است و طبق اعلام در آینده خدمات دیگری نیز به خدمات ذكر شده اضافه خواهد شد.
* نحوه درخواست خدمات غیرحضوری E-Care:
نحوه استفاده به ترتیب شامل موارد زیر است: مراجعه به آدرس اینترنتی همراه اول (www.mci.ir)، مطالعه شرایط قید شده در صفحه راهنمایی "عضویت در سیستم دریافت خدمات غیرحضوری" و انتخاب گزینه درخواست عضویت، تكمیل فرم ارسال درخواست، مراجعه به پست الكترونیك درج شده در فرم درخواست و تایید پیغام مربوطه، مراجعه به یكی از ادارات مشتركین تلفن ثابت و ارائه كارت شناسایی معتبر (كارت ملی) یا در صورت وكیل بوده ارائه اصل وكالتنامه با قید شماره تلفن در وكالتنامه، تكمیل و امضای فرم تعهد در اداره مشتركین، مراجعه به پست الكترونیك مربوطه و دریافت رمز عبور جهت ورود به سیستم.
* نكات مهم خدمات غیرحضوری:
در زمان تغییر نام تلفن همراه، عضویت مشترك در سیستم لغو و انتقال گیرنده میتواند در صورت تمایل به استفاده از این خدمات به عنوان متقاضی جدید، مراحل مربوطه را طی كند.
* مزایا:
امكان استفاده از خدمات بدون مراجعه به دفاتر خدماتی و ادارات مشتركین، دریافت سرویس از طریق پرتال همراه اول، دریافت خدمات از طریق تماس با تلفن ثابت، خرید رمز شارژ از دستگاههای خودپرداز، POS سایت سایر بانكها و پرتال همراه اول، پرداخت قبوض تلفن همراه از طریق دستگاههای خود پرداز، سایت سایر بانكها و تماس تلفنی ای مزیتهاست.
مشتركان اعتباری همراه اول میتوانند جهت دریافت رمز شارژ سیمكارت از دستگاههای ATM بانكهای ملی، ملت، پارسیان، كشاورزی و پست بانك اقدام كنند و به صورت زیر به خرید رمز شارژ اقدام كنند.
مراجعه مشترك به یكی از دستگاههای خودپرداز و ورود كارت بانك عضو شتاب و وارد كردن رمز كارت، انتخاب منوی شارژ سیم كارت، انتخاب گزینه همراه اول در صفحه انتخاب نوع سیمكارت، انتخاب مبلغ شارژ سیم كارت، دریافت رسید از دستگاه خود پرداز كه شامل رمز شارژ 13 رقمی، شماره سریال و سایر اطلاعات مورد نیاز است.
*نكات مهم:
جهت امكان پیگیری و دریافت خدمات احتمالی بعدی از كارت متعلق به خود جهت خرید استفاده كنید و جهت امكان پیگیری بعدی، رسید صادر شده را تا پایان زمان استفاده نزد خود نگهدارید.
در صورتی كه پس از انتخاب مبلغ شارژ سیمكارت دستگاه رسید چاپی ارائه نكند، مشترك میتواند ضمن مراجعه به دستگاه بانك كارت خود اقدام به دریافت گزارشات شارژهای خود كرده و از آن طریق رمز شارژ آخرین خود را مجددا دریافت كند، در صورتی كه رمزی تشخیص داده نشده بود میتواند با مراجعه به بانك مربوطه درخواست عودت مبلغ مذكور به حساب خود را كند.
* ثبت نام و خرید بستههای GPRS
مشتركان تلفن همراه میتوانند جهت فعال كردن سرویس GPRS خود یا بستههای آن به پرتال همراه اول مراجعه كرده و با تكمیل اطلاعات مورد نیاز سرویس مذكور را فعال كنند. راه سادهتر دیگر جهت فعالسازی سرویس GPRS ارسال پیامك به شماره 8088 و خرید بستههای آن از طریق ارسال پیامك به 8080 است.
* ارسال تنظیمات GPRS و MMS:
پس از فعال كردن سرویسهای GPRS و MMS، دریافت تنظیمات گوشی تلفن همراه به یكی از دو روش ذیل ممكن است:
الف) ارسال نوع و مدل گوشی از طریق پیامك به شماره 8008
ب ) ارسال تنظیمات از طریق پرتال همراه اول
* كنترل و ثبت سریال گوشی:
مشتركان تلفن همراه میتوانند جهت ثبت سریال گوشی تلفن همراه خود كه در شبكه همراه اول ثبت نشده از طریق پرتال اقدام كرده و سریال گوشی خود را ثبت كنند.
* شارژ اینترنتی سیمكارت
از طریق پرتال همراه اول، مشتركان اعتباری میتوانند به روش Top up سیمكارت خود را شارژ كنند (بدون نیاز به دریافت رمز شارژ، فقط با وارد كردن شماره تلفن خود)
همچنین مشتركان اعتباری همراه اول میتوانند با مراجعه به سایت اتوشارژ به آدرس www.autocharge.ir از طریق 16 بانك شارژ خود را دریافت كنند.
*مشاهده و پرداخت صورتحساب
مشتركان تلفن همراه میتوانند با مراجعه به سایت همراه اول ضمن مشاهده صورتحساب دوره و میاندوره خود از طریق كارتهای بانكی عضو شتاب اقدام به پرداخت قبض خود كنند.
*IVR:
مشتركین همراه اول میتوانند بدون مراجعه به دفاتر بخش خصوصی یا ادارات مشتركین اقدام به دریافت خدمات ذیل كنند:
دریافت اطلاعات كاركرد میان دوره، دریافت صورتحساب آخرین دوره، دریافت رزم مكالمات از طریق نمابر، پخش صوتی ریز مكالمات، پرداخت قبض تلفن همراه (برای كلیه مشتركین)، این خدمات به هنگام فعال كردن سرویس E-care فعال شده و مشترك میتواند با رمز ارائه شده از طریق سیستم فوق خدمات بالا را نیز دریافت كند.
*POS:
با امكان به وجود آمده از طریق دستگاههای POS مشتركان تلفن همراه میتوانند با استفاده از كارتهای بانكی عضو شتاب، به خرید شارژ با مبالغ گوناگون از پایانههای بانكهای ملی، ملت، پارسیان، كشاورزی و پست بانك اقدام كنند.
گروه خبری GSM :مشتركان تلفن همراه میتوانند با فعالسازی سرویس E-Care بدون نیاز به حضور در ادارات و یا دفاتر خدمات ارتباطی برخی از خدمات مورد نیازشان را از طریق پرتال همراه اول دریافت كنند كه عضویت در سیستم دریافت خدمات غیرحضوری رایگان بوده و تعرفه یا استفاده از خدمات قابل ارائه مطابق تعرفههای اعلام شده است.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در صورت فعالسازی سرویس E-Care خدماتی از جمله قطع و وصل مفقودی، قطع و وصل شخصی، اعلام شكایت مزاحمت تلفنی، دریافت PUK، PIN، رویت صورتحساب، دریافت ریز مكالمات قابل ارایه است و طبق اعلام در آینده خدمات دیگری نیز به خدمات ذكر شده اضافه خواهد شد.
* نحوه درخواست خدمات غیرحضوری E-Care:
نحوه استفاده به ترتیب شامل موارد زیر است: مراجعه به آدرس اینترنتی همراه اول (www.mci.ir)، مطالعه شرایط قید شده در صفحه راهنمایی "عضویت در سیستم دریافت خدمات غیرحضوری" و انتخاب گزینه درخواست عضویت، تكمیل فرم ارسال درخواست، مراجعه به پست الكترونیك درج شده در فرم درخواست و تایید پیغام مربوطه، مراجعه به یكی از ادارات مشتركین تلفن ثابت و ارائه كارت شناسایی معتبر (كارت ملی) یا در صورت وكیل بوده ارائه اصل وكالتنامه با قید شماره تلفن در وكالتنامه، تكمیل و امضای فرم تعهد در اداره مشتركین، مراجعه به پست الكترونیك مربوطه و دریافت رمز عبور جهت ورود به سیستم.
* نكات مهم خدمات غیرحضوری:
در زمان تغییر نام تلفن همراه، عضویت مشترك در سیستم لغو و انتقال گیرنده میتواند در صورت تمایل به استفاده از این خدمات به عنوان متقاضی جدید، مراحل مربوطه را طی كند.
* مزایا:
امكان استفاده از خدمات بدون مراجعه به دفاتر خدماتی و ادارات مشتركین، دریافت سرویس از طریق پرتال همراه اول، دریافت خدمات از طریق تماس با تلفن ثابت، خرید رمز شارژ از دستگاههای خودپرداز، POS سایت سایر بانكها و پرتال همراه اول، پرداخت قبوض تلفن همراه از طریق دستگاههای خود پرداز، سایت سایر بانكها و تماس تلفنی ای مزیتهاست.
مشتركان اعتباری همراه اول میتوانند جهت دریافت رمز شارژ سیمكارت از دستگاههای ATM بانكهای ملی، ملت، پارسیان، كشاورزی و پست بانك اقدام كنند و به صورت زیر به خرید رمز شارژ اقدام كنند.
مراجعه مشترك به یكی از دستگاههای خودپرداز و ورود كارت بانك عضو شتاب و وارد كردن رمز كارت، انتخاب منوی شارژ سیم كارت، انتخاب گزینه همراه اول در صفحه انتخاب نوع سیمكارت، انتخاب مبلغ شارژ سیم كارت، دریافت رسید از دستگاه خود پرداز كه شامل رمز شارژ 13 رقمی، شماره سریال و سایر اطلاعات مورد نیاز است.
*نكات مهم:
جهت امكان پیگیری و دریافت خدمات احتمالی بعدی از كارت متعلق به خود جهت خرید استفاده كنید و جهت امكان پیگیری بعدی، رسید صادر شده را تا پایان زمان استفاده نزد خود نگهدارید.
در صورتی كه پس از انتخاب مبلغ شارژ سیمكارت دستگاه رسید چاپی ارائه نكند، مشترك میتواند ضمن مراجعه به دستگاه بانك كارت خود اقدام به دریافت گزارشات شارژهای خود كرده و از آن طریق رمز شارژ آخرین خود را مجددا دریافت كند، در صورتی كه رمزی تشخیص داده نشده بود میتواند با مراجعه به بانك مربوطه درخواست عودت مبلغ مذكور به حساب خود را كند.
* ثبت نام و خرید بستههای GPRS
مشتركان تلفن همراه میتوانند جهت فعال كردن سرویس GPRS خود یا بستههای آن به پرتال همراه اول مراجعه كرده و با تكمیل اطلاعات مورد نیاز سرویس مذكور را فعال كنند. راه سادهتر دیگر جهت فعالسازی سرویس GPRS ارسال پیامك به شماره 8088 و خرید بستههای آن از طریق ارسال پیامك به 8080 است.
* ارسال تنظیمات GPRS و MMS:
پس از فعال كردن سرویسهای GPRS و MMS، دریافت تنظیمات گوشی تلفن همراه به یكی از دو روش ذیل ممكن است:
الف) ارسال نوع و مدل گوشی از طریق پیامك به شماره 8008
ب ) ارسال تنظیمات از طریق پرتال همراه اول
* كنترل و ثبت سریال گوشی:
مشتركان تلفن همراه میتوانند جهت ثبت سریال گوشی تلفن همراه خود كه در شبكه همراه اول ثبت نشده از طریق پرتال اقدام كرده و سریال گوشی خود را ثبت كنند.
* شارژ اینترنتی سیمكارت
از طریق پرتال همراه اول، مشتركان اعتباری میتوانند به روش Top up سیمكارت خود را شارژ كنند (بدون نیاز به دریافت رمز شارژ، فقط با وارد كردن شماره تلفن خود)
همچنین مشتركان اعتباری همراه اول میتوانند با مراجعه به سایت اتوشارژ به آدرس www.autocharge.ir از طریق 16 بانك شارژ خود را دریافت كنند.
*مشاهده و پرداخت صورتحساب
مشتركان تلفن همراه میتوانند با مراجعه به سایت همراه اول ضمن مشاهده صورتحساب دوره و میاندوره خود از طریق كارتهای بانكی عضو شتاب اقدام به پرداخت قبض خود كنند.
*IVR:
مشتركین همراه اول میتوانند بدون مراجعه به دفاتر بخش خصوصی یا ادارات مشتركین اقدام به دریافت خدمات ذیل كنند:
دریافت اطلاعات كاركرد میان دوره، دریافت صورتحساب آخرین دوره، دریافت رزم مكالمات از طریق نمابر، پخش صوتی ریز مكالمات، پرداخت قبض تلفن همراه (برای كلیه مشتركین)، این خدمات به هنگام فعال كردن سرویس E-care فعال شده و مشترك میتواند با رمز ارائه شده از طریق سیستم فوق خدمات بالا را نیز دریافت كند.
*POS:
با امكان به وجود آمده از طریق دستگاههای POS مشتركان تلفن همراه میتوانند با استفاده از كارتهای بانكی عضو شتاب، به خرید شارژ با مبالغ گوناگون از پایانههای بانكهای ملی، ملت، پارسیان، كشاورزی و پست بانك اقدام كنند.
داغترینها
اخبار مشابه
دیدگاهها (0 نظر)