خانهاخبار
الکترونیک آرتز بازی FIFA 23 را از استور‌ تمامی پلتفرم‌ها حذف کرد

الکترونیک آرتز بازی FIFA 23 را از استور‌ تمامی پلتفرم‌ها حذف کرد

شرکت الکترونیک آرتز پیش از انتشار رسمی بازی فوتبال جدید خود با نام EA Sports FC، عنوان قبلی یعنی FIFA 23 را از استور تمامی پلتفرم‌ها حذف کرده است.
۱۴۰۲/۷/۵

شرکت الکترونیک آرتز پیش از انتشار بازی فوتبال جدید خود با نام EA Sports FC 24، نسخه پیشین یا همان FIFA 23 را از استور دیجیتالی تمامی پلتفرم‌ها حذف کرده است. امکان خرید این بازی که تنها یک سال از انتشار آن می‌گذرد؛ دیگر از طریق پلی استیشن استور، مایکروسافت استور، نینتندو ای-شاپ، استیم یا اپیک گیمز استور وجود ندارد. با این وجود، مشترکین EA Play همچنان امکان دریافت این بازی بدون خرید آن را خواهند داشت.

image

 

EA Sports که استودیوی مخصوص عناوین ورزشی شرکت الکترونیک آرتز است؛ بدون هیچگونه اطلاع قبلی این بازی را از استور‌های دیجیتالی حذف کرده است. در صفحه استیم FIFA 23، نوشته شده که این عنوان به درخواست توسعه دهنده آن از دسترس خارج شده است و دیگر امکان خرید آن وجود ندارد. خبرگزاری IGN نیز همچنان پاسخی رسمی از سوی EA Sports در این زمینه دریافت نکرده است.

image

 

به احتمال زیاد، دلیل حذف این بازی انقضای لایسنس استفاده از نام فیفا برای الکترونیک آرتز است. در سال گذشته، این شرکت خبر از پایان همکاری خود با سازمان فیفا پس از حدود سه دهه را داد. فیفا برای لایسنس استفاده از نام خود، درخواست مبلغی بسیار بالا به صورت سالانه از الکترونیک آرتز را داشت و این شرکت نیز تصمیم گرفت تا به جای پرداخت این مبلغ، نام بازی‌های محبوب فوتبال خود را تغییر دهد.

image

 

جدیدترین بازی در این سری که EA Sports FC 24 نام دارد؛ یک ری‌برند کامل برای این سری دوست داشتنی به حساب آمده و الکترونیک آرتز را نیز از پرداخت سالانه ۱۵۰ میلیون دلار به فیفا رها کرده است. این بازی از روز ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) در دسترس پیش خرید کنندگان نسخه آلتیمت با قیمت ۹۹ دلار قرار گرفت و تاریخ عرضه رسمی آن نیز معادل با ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) است.

الکترونیک آرتز همواره بازی‌های قدیمی در سری فیفا را پس از مدتی از استور‌های دیجیتالی حذف می‌کند؛ اما حذف FIFA 23 پیش از انتشار رسمی عنوان جدید این سری، حرکت عجیبی از سوی این شرکت به نظر می‌رسد. خوشبختانه، کاربران کنسول‌های بازی همچنان امکان تهیه نسخه فیزیکی این عنوان با قیمت‌های بسیار کمتر از نسخه دیجیتالی آن را خواهند داشت.

image

 

درباره حذف FIFA 23 از استور‌های دیجیتالی و ری‌برند شدن این سری چه می‌اندیشید؟ اگر از پیش خرید کنندگان EA Sports FC 24 هستید؛ آیا از تغییرات اعمال شده در این نسخه رضایت دارید یا خیر؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)