خانهاخبار
هواوی از لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۲۳ خود با پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل رونمایی کرد

هواوی از لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۲۳ خود با پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل رونمایی کرد

شرکت هواوی به تازگی از لپ‌تاپ‌های جدید خود رونمایی کرده که تنها تغییر صورت گرفته در آنها، استفاده از پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل است.
۱۴۰۲/۲/۲۰

شرکت هواوی به تازگی پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل را به لپ‌تاپ‌های میت‌بوک X پرو و میت‌بوک 16S خود اضافه کرده و بدون تغییرات سخت افزاری خاص دیگری، آنها را به عنوان لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۲۳ خود روانه بازار کرده است.

image

 

در لپ‌تاپ میت‌بوک X پرو ۲۰۲۳، شاهد استفاده از پردازنده‌های نسل سیزدهمی رَپتِر لِیک اینتل Core i5-1340P و همچنین Core i7-1360P هستیم. این پردازنده‌ها همان توان مصرفی ۲۸ واتی سابق را داشته و همچنان دارای ۱۲ هسته (۴ هسته پر قدرت و ۸ هسته کم مصرف) و ۱۶ رشته پردازشی هستند. پردازنده گرافیکی به کار رفته در این لپ‌تاپ، از نوع اینتل Iris Xe بوده و این محصول در نسخه‌هایی با رم ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت قابل تهیه است.

نمایشگر لمسی میت‌بوک X پرو ۲۰۲۳، همچنان ۱۴.۲ اینچی بوده و رزولوشن ۲۰۸۰×۳۱۲۰ را دارد. نرخ نوسازی این پنل که از نوع LTPS است؛ به ۹۰ هرتز رسیده و حداکثر میزان روشنایی آن نیز معادل با ۵۰۰ نیت خواهد بود. این لپ‌تاپ از یک باتری ۶۰ وات بر ساعتی استفاده کرده و چهار پورت USB-C در اطراف آن به چشم می‌خورند. دو عدد از این پورت‌ها که از نوع تاندربولت ۴ هستند؛ در سمت چپ قرار داشته و دو پورت USB-C معمولی نیز در سمت راست قرار دارند.

image

 

وزن میت‌بوک X پرو ۲۰۲۳، تنها به ۱.۲۶ کیلوگرم رسیده و بدنه آن نیز همچنین فلزی است. این لپ‌تاپ‌ در رنگ‌های خاکستری، آبی و سفید قابل تهیه بوده و فروش آن از روز ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) با قیمت پایه ۲٫۱۹۹ یورو آغاز می‌شود.

در سوی دیگر ماجرا، لپ‌تاپ میت‌بوک 16S ۲۰۲۳ نیز معرفی شده که دارای یک نمایشگر لمسی ۱۶ اینچی با نسبت تصویر ۳:۲ و رزولوشن ۱۶۸۰×۲۵۲۰ است. به گفته هواوی، میزان روشنایی نمایشگر این لپ‌تاپ به ۴۰۰ نیت رسیده که نسبت به نسل پیشین، به میزان ۱۰۰ نیت افزایش یافته است.

 

هواوی میت‌بوک 16S ۲۰۲۳ با پردازنده‌های نسل سیزدهمی سری H اینتل Core i5-13500H، Core i7-13700H و Core i9-13900H قابل تهیه خواهد بود. این پردازنده‌ها توان مصرفی ۴۵ وات را دارند. فروش این لپ‌تاپ نیز از روز ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) با قیمت پایه ۱٫۷۹۹ یورو آغاز خواهد شد.

درباره لپ‌تاپ‌های جدید شرکت هواوی چه می‌اندیشید؟ آیا از طراحی و مشخصات سخت افزاری این لپ‌تاپ‌ها راضی هستید یا محصولات برند‌های دیگری را به آنها ترجیح می‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)