خانهاخبار
تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس رسما معرفی شد

تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس رسما معرفی شد

نسخه میان‌نسلی تراشه پرچمدار مدیاتک از سرعت کلاک بالاتر برای پردازنده مرکزی و گرافیکی بهره می‌برد.
۱۴۰۲/۲/۲۰

مدیاتک امسال از نسل جدید تراشه پرچمدار خود موسوم به دایمنسیتی ۹۲۰۰ رونمایی کرد که به عنوان رقیب اصلی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو محسوب می‌شود. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، این شرکت تراشه‌سازی تایوانی امروز از نسخه میان‌نسلی تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ به نام دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس رونمایی کرد. 

تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس یک بروزرسانی میان‌نسلی محسوب می‌شود؛ یعنی این چیپست نسبت به دایمنسیتی ۹۲۰۰ معمولی بهبودهای کوچکی داشته و هنوز سیکل یک ساله عرضه تراشه‌های پرچمدار مدیاتک هم فرا نرسیده است. این تراشه از نظر سخت‌افزاری همان دایمنسیتی ۹۲۰۰ است که تنها سرعت کلاک پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی آن بهبود داشته است.

image

در این راستا، هسته اصلی کورتکس X3 دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس حالا قادر است به فرکانس ۳٫۳۵ گیگاهرتزی دست پیدا کند و هسته‌های کورتکس A715 نیز از سرعت کلاک ۳ گیگاهرتزی برخوردار هستند. برای مقایسه، این هسته‌ها در تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ به ترتیب از فرکانس ۳٫۰۵ گیگاهرتز و ۲٫۸۵ گیگاهرتز بهره می‌برند. هسته‌های کم مصرف کورتکس A510 نیز بدون تغییر حفظ شده‌اند و از فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کنند. 

شایان ذکر است فرکانس ۳٫۳۵ گیگاهرتزی دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس تقریبا مشابه فرکانس ۳٫۶ گیگاهرتزی تراشه اختصاصی Snapdragon 8 Gen for Galaxy است. با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد تراشه جدید مدیاتک به اصلی‌ترین رقیب سخت‌افزار به کار رفته در سری گلکسی اس ۲۳ بدل خواهد شد.

مدیاتک در زمان معرفی تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ جزئیات مربوط به سرعت کلاک پردانده گرافیکی این تراشه را اعلام نکرد ولی حالا ادعا می‌کند که سرعت کلاک پردازنده گرافیکی مدل پلاس دایمنسیتی ۹۲۰۰ حدود ۱۷ درصد بهبود داشته است. دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس همچنین از پردازنده گرافیکی Mali G715 Immortalis MC11 بهره می‌برد که با فناوری ری‌تریسینگ سخت‌افزاری همراه می‌شود. 

image

سایر مشخصات فنی دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس با نسخه استاندارد آن مشابه است. در این راستا، این سخت‌افزار از مودم 5G با پشتیبانی از mmWave و Sub-6GHz برخوردار است. به علاوه، تراشه مدیاتگ از نمایشگر فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. پردازنده سیگنال تصویری تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس از قابلیت فیلمبرداری 8K نیز بهره می‌برد. در بخش اتصالات، این تراشه از وای‌فای ۷ و بلوتوث نسخه ۵٫۳ پشتیبانی می‌کند. 

در نهایت باید اشاره کرد که طبق تایید رسمی مدیاتک، اولین گوشی‌های مجهز به تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس در اواخر ماه جاری میلادی معرفی خواهند شد. البته در حال حاضر نام این گوشی‌ها مشخص نیست ولی انتظار می‌رود به زودی نام گوشی‌های مجهز به تراشه پرچمدار مدیاتک اعلام شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)