خانهاخبار
سری پرچمدار اوپو فایند X6 با دوربین‌های قدرتمند رسما رونمایی شد

سری پرچمدار اوپو فایند X6 با دوربین‌های قدرتمند رسما رونمایی شد

نسل جدید پرچمدارهای اوپو با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو و دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی همراه هستند.
۱۴۰۲/۱/۱

سرانجام پس از شایعات و گزارش‌های فراوان، اوپو امروز از نسخه جدید سری پرچمدار خود موسوم به سری اوپو فایند X6 رونمایی کرد که در مقایسه با نسل قبلی از بهبودهای چشمگیری در زمینه دوربین بهره می‌برد. در این راستا، دوربین‌های این سری پرچمدار یکی از قدرتمندترین ساختار دوربین موجود در بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. 

اوپو فایند X6 پرو 

اوپو ادعا کرده است که اوپو فایند X6 پرو به قدرتمندترین ساختار دوربین سه‌گانه بازار گوشی‌های هوشمند مجهز است. هر سه دوربین این پرچمدار پرمیوم از بزرگ‌ترین سنسور‌های موجود (با توجه به نوع دوربین) در بین گوشی‌های هوشمند برخوردار هستند. در این راستا، دوربین اصلی اوپو فایند X6 پرو سنسور ۱ اینچی ۵۰ مگاپیکسلی IMX989 سونی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است که قبلا آن را در دیگر پرچمدارهای بازار مانند شیائومی ۱۳ پرو و ویوو X90 پرو دیده بودیم. 

image

لنز فوق عریض اوپو فایند X6 پرو از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX890 با اندازه ۱/۱٫۵۶ اینچی و گشودگی دیافراگم f/2.2 برخوردار است. این سنسور بزرگ‌ترین نمونه به کار رفته در یک دوربین فوق عریض است. لنز فوق عریض این گوشی همچنین تا فاصله ۴ سانتی‌متری تصاویر ماکرو ثبت می‌کند. دوربین پریسکوپی تله‌فوتو نیز از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX890 با گشودگی دیافراگم f/2.6 بهره می‌برد که با فاصله کانونی ۶۵ میلی‌متری به ثبت تصاویر می‌پردازد. اوپو فایند X6 پرو از زوم هیبریدی ۶ برابری با دوربین پریسکوپی خود پشتیبانی می‌کند. 

به مانند نسل قبلی، دوربین‌های سری اوپو فایند X6 توسط برند برجسته دوربین هسل‌بلاد بهینه شده است که قابلیت‌های مختلفی برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این سری پرچمدار از بهینه‌سازی نرم‌افزاری رنگ تصاویر به نام Hasselblad Natural Colour بهره می‌برد و با حالت XPAN تصاویر پانوروما باکیفیتی را ثبت می‌کند. به علاوه، ویژگی Hasselblad Watermark قادر است پارامترهای تصویر را به صورت یک نوار در زیر تصویر به نمایش بگذارد. قابلیت Hasselblad Portrait باعت بهبود عملکرد دوربین‌های فوق عریض و تله‌فوتو می‌شود و حالت‌های XCD30 و XCD80 را شبیه‌سازی می‌کند. 

image

به لطف تراشه اختصاصی پردازش تصاویر MariSilicon X، دوربین‌های سری اوپو فایند X6 حالا عملکرد بهتری در زمینه سرعت و دقت فوکوس خواهد داشت. به علاوه، این تراشه می‌تواند تا ۴۲ درصد سیستم تثبیت‌کننده تصویر را برای دوربین پریسکوپی بهبود ببخشد. هر سه دوربین سری اوپو فایند X6 از حالت ادغام عمیق تصاویر RAW پشتیانی می‌کنند که کیفیت و اطلاعات فنی مربوط به نور تصویر را حفظ می‌کند. دوربین اوپو فایند X6‌ پرو در حالت‌های بزرگنمایی ۳ و ۶ برابری به فیلمبرداری 4K بپردازد. به طور کلی،‌ دوربین این پرچمدار از فیلمبرداری 4K HDR با فناوری دالبی ویژن برخودار است. 

اوپو فایند X6 پرو به نمایشگر ۶٫۸۲ اینچی امولد با رزولوشن تصویر 2K‌ و نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتزی است که از نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. اوپو ادعا می‌کند نمایشگر این گوشی قادر است به روشنایی ۲۵۰۰ نیتی دست پیدا کند و به نوعی درخشان‌ترین نمایشگر حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. ناچ حفره این نمایشگر میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی IMX709 است. 

image

قلب تپنده اوپو فایند X6‌ پرو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو است که با دو نسخه حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی LPDDR5x و دو مدل حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی UFS 4.0 به پردازش اطلاعات می‌پردازد. انرژی موردنیاز این سخت‌افزار توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ باسیم ۱۰۰ واتی SuperVOOC و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی AirVOOC پشتیبانی می‌کند. براساس گفته‌های این برند چینی، شارژ بی‌سیم اوپو فایند X6 پرو به ۵۲ دقیقه زمان نیاز دارد در حالی که باسیم این دستگاه در حدود ۲۸ دقیقه طول خواهد کشید. 

اوپو فایند X6 پرو در سه رنگ قهوه‌ای، مشکی و سبز روانه بازار خواهد شد. در این راستا، مدل قهوه‌ای رنگ ترکیب شیشه برای بخش بالایی پنل پشتی و چرم مصنوعی برای سایر قسمت‌ها بهره می‌برد. ماژول دایره‌ای‌شکل اوپو فایند X6 پرو از آلومینیوم به کار رفته در صنایع هوایی ساخته شده است که یادآور طراحی دوربین‌های کلاسیک است. مدل‌های سبز و مشکی‌ نیز از شیشه AG استفاده می‌کنند که ظاهری مشابه به فلز به خود گرفته است. 

اوپو فایند X6

نسخه استاندارد سری اوپو فایند X6‌ از نمایشگر ۶٫۷۴ اینچی با رزولوشن تصویر۲۷۷۲ در ۱۲۴۰ و نرخ نوسازی متغیر ۴۰ تا ۱۲۰ هرتز برخوردار است. سخت‌افزار این گوشی تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ است که با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. اوپو فایند X6 به مانند برادر بزرگ‌تر خود از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد با این تفاوت که دوربین اصلی حالا سنسور IMX890 را در خود جای داده است.

image

لنز فوق عریض نیز سنسور ۱/۲٫۷۶ اینچی JN1 است که از قابلیت فوکوس خودکار و ثبت تصاویر ماکرو پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه سنسور قدرتمند پریسکوپی اوپو فایند X6 پرو در این گوشی نیز به کار رفته است. اوپو فایند X6 به باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۸۰ واتی مجهز است ولی متأسفانه قابلیت شارژ بی‌سیم از این پرچمدار حذف شده است. نرم‌افزار سری اوپو فایند X6‌ نیز اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری ColorOS 13 است. 

رنگ‌بندی اوپو فایند X6

در نهایت باید اشاره کرد که طبق اعلام رسمی اوپو سری اوپو فایند X6 تنها به بازار چین محدود خواهد ماند و روانه بازارهای جهانی نمی‌شود. البته احتمال دارد در آینده تصمیم اوپو تغییر پیدا کند و شاهد عرضه این سری پرچمدار برای دیگر بازارها باشیم چرا که در حال حاضر اوپو فایند X5 پرو که پرچمدار نسل قبلی این برند محسوب می‌شود در برخی از بازارها به فروش می‌رسد. به هر روی، نسخه پایه اوپو فایند X6 پرو در قیمت ۸۱۰ یورویی (تبدیل ارز) در بازار چین به فروش می‌رسد. از آن سو، اوپو فایند X6 نیز در کانفیگ پایه با قیمت ۶۱۰ یورویی روانه بازار می‌شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)