خانهاخبار
مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو؛ رقابت پرچمداران اندرویدی

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو؛ رقابت پرچمداران اندرویدی

در این مطلب به مقایسه جدیدترین پرچمدار سامسونگ و گوگل پیکسل ۷ پرو خواهیم پرداخت.
۱۴۰۱/۱۲/۶

گلکسی اس ۲۳ اولترا به تازگی با پردازنده بهینه‌تر و سریع‌تر و دوربین جدید توسط سامسونگ به بازار گوشی‌های هوشمند معرفی شده است. این گوشی به قدری قدرتمند بوده که همه موارد لازم برای تبدیل شدن به بهترین گوشی اندرویدی سال ۲۰۲۳ را دارا است. اما پیش از تصاحب این عنوان، باید از مانعی به نام گوگل پیکسل ۷ پرو عبور کند.

گوگل پس از سال‌های تلاش بر روی سری دستگاه‌های پیکسل، در سری هفتم این گوشی‌ها توانسته یک دستگاه جذاب و رقابتی تولید کند. گوگل پیکسل ۷ پرو از کیفیت دوربین مورد نیاز برای رقابت با سایر پرچمداران برخوردار بوده و مزیت منحصربه‌فرد آن، تولید شدن توسط گوگل و برخورداری از اندروید خالص است. این به آن معنا است که پیکسل ۷ پرو، سریع‌تر از هر گوشی اندرویدی دیگر بروزرسانی‌های نرم‌افزاری اندروید را دریافت خواهد کرد.

image

در ادامه، تفاوت‌های گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو را به صورت عمیق‌تر بررسی کرده و اگر قصد خرید یکی از این ۲ دستگاه را دارید، با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد کدام دستگاه برای شما مناسب‌تر است.

نگاهی سریع به مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو:

  • نماینده سامسونگ از فناوری نمایشگر جدیدتر و پیشرفته‌تری استفاده می‌کند.
  • گلکسی اس ۲۳ اولترا از قلم S Pen برخوردار است.
  • اسنپدراگون ۸ نسل ۲ سریع‌تر از تراشه پیکسل ۷ پرو است.
  • حافظه ذخیره‌سازی سامسونگ سریع‌تر است (UFS 4.0).
  • دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا وضوح بیشتر دارد (۲۰۰ مگاپیکسل در مقابل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی گوگل پیکسل ۷ پرو)
  • گلکسی اس ۲۳ اولترا دارای ۲ دوربین تله فوتو بوده، در حالی که گوگل پیکسل ۷ یک عدد از این دوربین‌ها دارد.
  • هر دو دستگاه دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده، اما گلکسی اس ۲۳ اولترا از فناوری شارژ سریع‌تر ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند.

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو: طراحی و کیفیت نمایشگر

image

در بخش طراحی، به راحتی می‌توان ۲ دستگاه را از یکدیگر تفکیک کرد، زیرا زبان طراحی آن‌ها کاملا متفاوت است. گلکسی اس ۲۳ اولترا دارای لبه‌های تیز بوده، در حالی که پیکسل ۷ پرو ظاهری سنتی‌تر با لبه‌های گرد دارد.

همچنین گلکسی اس ۲۳ اولترا به صورت قابل توجهی عریض‌تر بوده و گرفتن آن با یک دست سخت است. وزن آن نیز در مقایسه با نماینده گوگل بیشتر است.

در حالی که طراحی کلی گلکسی اس ۲۳ اولترا با نسل قبل خود، یعنی گلکسی اس ۲۲ اولترا مطابقت دارد، یک تغییر کوچک در بخش طراحی میان این ۲ دستگاه دیده می‌شود. نسخه جدیدتر از لبه‌های صاف‌تری برخوردار بوده که باعث می‌شود برداشتن گوشی از روی میز به کار آسوده‌تری تبدیل شود.

گلکسی اس ۲۳ اولترا با قلم S Pen در داخل خود عرضه می‌شود. برای برخی از افراد، این ویژگی می‌تواند دلیل محکمی برای خرید این دستگاه باشد. برخی کاربران می‌تواند با استفاده از این قلم، یادداشت‌های سریع خود را انجام دهند، اما دسته دیگری از افراد وجود داشته که هرگز یا به ندرت از قلم S Pen استفاده می‌کنند. بنابراین قلم S Pen ممکن است به عنوان یک نقطه ضعف یا حتی یک فاکتور اضافی برای این دستگاه در نظر گرفته شود.

هر دو گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو مانند سایر گوشی‌های بالارده امروزی، از گواهی ضد آب و گردوغبار IP68 برخوردار هستند. همچنین این دو دستگاه، فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هستند؛ عنصری که در گوشی‌های هوشمند امروزی به سختی یافت می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک گلکسی اس ۲۳ اولترا و گوگل پیکسل ۷ پرو، جعبه باریک آن‌ها است. این به آن معنا بوده که هر دو دستگاه فاقد آداپتور شارژ بوده و کاربر باید آن را به صورت جداگانه خریداری کند. درون جعبه این گوشی‌ها، یک کابل USB-C پیدا خواهید کرد، اما خبری از آداپتور شارژر و هدفون نخواهد بود.

image

هر دو دستگاه نیز، دارای نمایشگری با لبه‌های کمی خمیده هستند، اما نمایشگر گلکسی اس ۲۳ اولترا کمی بزرگتر بوده و از نسبت تصویر وسیع‌تری برخوردار است. از نظر نرخ نوسازی نیز، گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو هر دو از فناوری LTPO استفاده کرده که نرخ نوسازی متغیر حداکثر تا ۱۲۰ هرتز را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

در بخش حسگرهای بیومتریک، گلکسی اس ۲۳ اولترا از یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک استفاده کرده، در حالی که پیسکل ۷ پرو به یک سنسور نوری تکیه کرده که در زیر نمایشگر تعبیه شده است. اسکنر اثر انگشت کند، یکی از بزرگترین مشکلات پیکسل ۶ پرو بود، اما اکنون گوگل دستگاه پیکسل ۷ پرو خود را به سنسوری جدیدتر، سریع‌تر و قابل اعتمادتر مجهز کرده است. همچنین هر دو دستگاه، از تشخیص چهره دوبعدی با استفاده از تصویر پشتیبانی می‌کنند، اما این ویژگی محدودیت‌های را نیز دارا است. در نور کم ضعیف عمل می‌کند و امنیت بالایی ندارد.

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو: عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزار

image

گلکسی اس ۲۳ اولترا، با تراشه جدیدتر اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عرضه شده است. اما خبر خوبی که درباره نماینده سامسونگ وجود دارد این است که سری گلکسی اس مجددا به دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون تقسیم‌بندی نشده و سامسونگ بار پردازشی تمامی نسخه‌های سری گلکسی اس ۲۳ را به نسخه اختصاصی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ سپرده است.

از سوی دیگر، بار پردازشی گوگل پیکسل ۷ پرو بر دوش تراشه انحصاری گوگل تنسور G2 خواهد بود. همانطور که در ادامه خواهید دید، تراشه گوگل قطعا از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ شکست می‌خورد. اما با این حال، گوگل اذعان داشته که بنچمارک‌ها چیزی نبوده که باید به آن توجه کرد، بلکه این شرکت در ساخت این تراشه تمرکز خود را روی یادگیری ماشینی قرار داده است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پیکسل می‌توان به رونویسی صوتی به متن با سرعت فوق‌العاده و بسیار بالا اشاره کرد.

image

نتایج بنچمارکی مقایسه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و گوگل تنسور G2

همانطور که نتایج بنچمارکی بالا نشان دادند، گلکسی اس ۲۳ اولترا در بخش عملکرد برتری فاحشی دارد. سرعت پردازنده تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای این گوشی تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از گوگل پیکسل ۷ پرو بوده و حتی در بخش بازی نیز، به راحتی نماینده گوگل را شکست داده است.

همچنین اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از مودم جدیدتر X70 بهره برده که نوید دریافت سیگنال بهتر و سرعت بیشتر در استفاده از فناوری اتصال 5G را می‌دهد. پیکسل ۷ پرو در این بخش از مودم اگزینوس ۵۳۰۰ استفاده کرده که شاید به تازگی X70 نباشد، اما به خوبی می‌تواند نیازهای کاربران را برطرف کند. تا جایی که بسیاری از افراد گزارش داده‌اند که این مودم سیگنال دریافتی خوبی را برای آن‌ها به ارمغان آورده و تماس‌های آن‌ها به خوبی برقرار می‌شود.

در بخش نرم‌افزار نیز، گلکسی س ۲۳ اولترا از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 5.1 که مبتنی بر اندروید ۱۳ است برخوردار خواهد بود. در حالی که پیکسل ۷ پرو نیز از اندروید ۱۳ با رابط کاربری Material You استفاده می‌کند.

image

رابط کاربری گوگل به دلیل برجسته‌تر بوده و جلوه‌های بصری بهتر، مدرن‌تر به نظر می‌رسد. اما افرادی وجود داشته که اصلا توان کار کردن با این دستگاه را ندارد و سامسونگ را ترجیح می‌دهند. بنابراین انتخاب رابط کاربری مانند انتخاب بین اندروید و آی او اس، یک موضوع کاملا شخصی و وابسته به سلیقه است.

در بخش پشتیبانی نرم‌افزاری نیز، سامسونگ وعده داده که گلکسی اس ۲۳ اولترا تا ۴ سال بروزرسانی‌های نرم‌افزاری بزرگ و نسخه جدید اندروید را دریافت کرده و در کنار آن، از پنج سال دریافت پچ‌های امنیتی برخوردار می‌شود. در سمت دیگر نیز، گوگل ۳ سال بروزرسانی‌های بزرگ و ۴ سال بروزرسانی‌های امنیتی را وعده داده است. بنابراین می‌توان گفت سامسونگ در بخش بروزرسانی نرم‌افزاری بهتر از سازنده اندروید عمل می‌کند!

سامسونگ شرکتی بوده که طولانی‌ترین پشتیبانی نرم‌افزاری در میان گوشی‌های اندرویدی را به کاربران ارائه می‌دهد. اما نباید فراموش کرد که پس از انتشار نسخه پایدار اندروید، چند ماه طول می‌کشد که سامسونگ آن را برای گوشی‌های خود ارائه کند. در حالی که دستگاه‌های گوگل این مشکل را نداشته و شما با گوشی پیکسل در همان روز اول، به جدیدترین نسخه اندروید دسترسی خواهید داشت.

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو: دوربین

image

گلکسی اس ۲۳ اولترا در پنل پشتی خود شاهد یک سیستم دوربین چهارگانه بوده و یکی از بزرگترین مزیت‌های به شمار می‌آید. همچنین این گوشی یکی از معدود دستگاه‌هایی بوده که دارای ۲ دوربین تله فوتو است. در سمت دیگر نیز، پیکسل ۷ پرو از ماژول دوربین سه‌گانه در پنل پشتی خود بهره می‌برد.

نکته مهم بخش دوربین‌ها، سنسور دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید گلکسی اس ۲۳ اولترا است. این موضوع باعث می‌شود تا در نور کم، حسگر دستگاه به صورت خودکار با ترکیب پیکسل‌ها با یکدیگر، تصاویر بهتری را ثبت کند.

بیایید نگاهی به مقایسه دقیق مشخصات سخت‌افزاری دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا و گوگل پیکسل ۷ پرو بیندازیم:

مشخصات دوربین

گلکسی اس ۲۳ اولترا

گوگل پیکسل ۷ پرو

دوربین اصلی

۲۰۰ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/1.7، لنز ۲۳ میلی‌متر و اندازه سنسور 1/1.3 اینچ

۵۰ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/1.9، لنز ۲۵ میلی‌متر و اندازه سنسور 1/1.31 اینچ

دوربین اولترا واید

۱۲ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/2.2، اندازه لنز ۱۳ میلی‌متری و اندازه سنسور 1/2.55 اینچ

۱۲ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/2.2، اندازه لنز ۱۴ میلی‌متری و اندازه سنسور 1/2.9 اینچ

دوربین تله فوتو اول

۱۰ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/2.4، زوم اپتیکال ۳ برابری و اندازه سنسور 1/2.55 اینچ

۴۸ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/3.5، زوم اپتیکال ۵ برابری و اندازه سنسور 1/2.55 اینچ

دوربین تله فوتو دوم

۱۰ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/4.9، زوم اپتیکال ۱۰ برابری و اندازه سنسور 1/3.52 اینچ

-

دوربین سلفی

۱۲ مگاپیکسلی، قابلیت فیلم‌برداری 4K و فوکوس خودکار

۱۰.۸ مگاپیکسلی، قابلیت فیلم‌برداری 4K و فوکوس خودکار

 

در ادامه، مقایسه‌هایی از تصاویر دوربین این دو گوشی در شرایط مختلف خواهید دید.

دوربین اصلی در نور خوب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در نور خوب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی پیکسل ۷ پرو در نور خوب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در نور خوب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی پیکسل ۷ پرو در نور خوب

هر دو دستگاه در نور خوب تصاویر خوبی را به ثبت می‌رسانند. اما گلکسی اس ۲۳ اولترا تصاویری با نور بیشتر و رنگ‌های شادتری را ثبت می‌کند.

دوربین اصلی در غروب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در غروب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی پیکسل ۷ پرو در غروب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در غروب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی پیکسل ۷ پرو در غروب

در این تصاویر که درست قبل از غروب خورشید به ثبت رسیده‌اند، نماینده گوگل عکس‌های طبیعی‌تری گرفته است. در حالی که در تصویر اول گلکسی اس ۲۳ اولترا، به نظر می‌رسد پردازش بیش از حد نرم‌افزاری این دستگاه باعث خراب شدن عکس شده است. اما در تصویر دوم نماینده سامسونگ، شارپ شدن بیش از حد تصویر باعث از دست رفتن برخی جزئیات شده است.

دوربین اصلی در نور کم

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در نور کم

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی پیکسل ۷ پرو در نور کم

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در نور کم

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی پیکسل ۷ پرو در نور کم

در بخش عکاسی در شب، هر دو گوشی عکس‌های شگفت‌انگیزی به ثبت می‌رسانند، اما باید گفت که گلکسی اس ۲۳ اولترا در این رقابت برنده می‌شود. اگر به تصویر اول توجه کنید، خواهید دید که چراغ‌های ساختمان در تصویر پیکسل سوخته و عکس ثبت شده توسط گلکسی اس ۲۳ اولترا، جزئیات بیشتری را به تصویر می‌کشد.

دوربین اولترا واید

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید گلکسی اس ۲۳ اولترا

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید پیکسل ۷ پرو

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید گلکسی اس ۲۳ اولترا

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید پیکسل ۷ پرو

تصاویر ثبت شده توسط پیکسل با وجود ثبت شدن در روز، بسیار تاریک به نظر می‌رسند. عکس‌های گرفته شده با گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز شاید کمی در اشباع رنگ‌ها زیاده‌روی کرده باشند، اما عملکرد بسیار بهتری از پیکسل ۷ پرو دارند.

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید گلکسی اس ۲۳ اولترا

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید پیکسل ۷ پرو

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید گلکسی اس ۲۳ اولترا

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید پیکسل ۷ پرو

حالت پرتره

image

تصویر ثبت شده با دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا در حالت پرتره

image

تصویر ثبت شده با دوربین پیکسل ۷ پرو در حالت پرتره

image

تصویر ثبت شده با دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا در حالت پرتره

image

تصویر ثبت شده با دوربین پیکسل ۷ پرو در حالت پرتره

در تصاویر پرتره گلکسی اس ۲۳ اولترا که در شب ثبت شده است، کیفیت بسیار خوبی مشاهده می‌شود.

image

تصویر ثبت شده با دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا در حالت پرتره

image

تصویر ثبت شده با دوربین پیکسل ۷ پرو در حالت پرتره

image

تصویر ثبت شده با دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا در حالت پرتره

image

تصویر ثبت شده با دوربین پیکسل ۷ پرو در حالت پرتره

دوربین سلفی

image

تصویر ثبت شده با دوربین سلفی گلکسی اس ۲۳ اولترا

image

تصویر ثبت شده با دوربین سلفی پیکسل ۷ پرو

image

تصویر ثبت شده با دوربین سلفی گلکسی اس ۲۳ اولترا

image

تصویر ثبت شده با دوربین سلفی پیکسل ۷ پرو

نمای ثبت شده در دوربین سلفی پیکسل ۷ پرو، عریض‌تر است. با این حال، دوربین این گوشی اصرار داشته که مجددا تصاویری با نور کم ثبت کند، در حالی که عکس‌های گرفته شده توسط گلکسی اس ۲۳ اولترا رنگ‌های زنده‌تر و نوردهی بهتری دارند.

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو: کیفیت صدا

گلکسی اس ۲۳ اولترا و گوگل پیکسل ۷ پرو  دارای تنظیمات صوتی بسیار مشابهی بوده و هر دو فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هستند. نماینده‌های سامسونگ و گوگل هر دو دارای دو بلندگو بده که یکی در پایین و دیگری در بالا تعبیه شده است.

اما با این حال، کیفیت صدای بلندگوهای این گوشی‌ها کمی متفاوت است. بلندگو گلکسی اس ۲۳ اولترا از بهبود قابل توجهی در بخش کیفیت صدا در مقایسه با سایر گوشی‌های قبلی سامسونگ برخوردار است. در مقایسه با پیکسل ۷ پرو، تفاوت این ۲ دستگاه در بخش بلندگو زیاد نیست، ولی گلکسی کمی عملکرد بهتری دارد. صداها در گلکسی اس ۲۳ اولترا کمی تمیز‌تر بوده و نمای کلی صدا در آن غنی‌تر است.

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو: عمر باتری و سرعت شارژ

image

اکنون اکثر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده و این چیزی است که تقریبا به یک روتین تبدیل شده است. گلکسی اس ۲۳ اولترا و گوگل پیکسل ۷ پرو نیز این قاعده مستثنی نیستند.

اما خوبی این خبر جایی بوده که ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت واقعا یک باتری بزرگ بوده  اگر مشکلی در مصرف انرژی بیش از حد توسط پردازنده وجود نداشته باشد، دستگاه می‌تواند حداقل یک روز در کنار کاربر باقی بماند.

در تصویر پایین، مقایسه‌ای از عمر باتری گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو در بخش‌های وب‌گردی، تماشای ویدیو و بازی خواهید دید.

image

مقایسه عمر باتری گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو در بخش‌های وب‌گردی، تماشای ویدیو و بازی

از نظر شارژ، هیچ شارژری در جعبه هیچ کدام از دستگاه‌ها یافت نمی‌شود. گلکسی اس ۲۳ اولترا از فناوری شارژ سریع‌تر ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند، اما این به آن معنا بوده که هزینه خرید آداپتور شارژر بالاتر است.

از طرف دیگر، پیکسل ۷ پرو از فناوری شارژ ۲۳ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی با سرعت کندتری شارژ شده و شارژ کامل آن حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

همچنین هر دو گوشی از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند و دارای ویژگی شارژ بی‌سیم معکوسی هستند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد از گوشی خود به عنوان پاوربانک استفاده کرده و ساعت هوشمند یا هدفون بلوتوثی خود را با آن شارژ کنید.

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو: جدول مشخصات

در ادامه، جدول مشخصات گلکسی اس ۲۳ اولترا و گوگل پیکسل ۷ پرو را مشاهده خواهید کرد.

مشخصات

گلکسی اس ۲۳ اولترا

پیکسل ۷ پرو

ابعاد

۸.۹ × ۷۸.۱ × ۱۶۳.۴ میلی‌متر

۸.۹ × ۷۶.۶ × ۱۶۲.۹ میلی‌متر

وزن

۲۳۳ گرم

۲۱۲ گرم

نمایشگر

۶.۸ اینچ، پنل OLED، ابعاد تصویر ۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ پیکسل، نسبت ابعاد تصویر 19.3:9، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت

۶.۷ اینچ، پنل OLED، ابعاد تصویر ۳۱۲۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، نسبت ابعاد تصویر 19.5:9، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت

پردازنده

نسخه تقویت شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲

گوگل تنسور G2

ظرفیت باتری

۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

سرعت شارژ

شارژ سریع ۴۵ واتی سیمی

شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی

شارژ معکوس

شارژ سریع ۲۳ واتی سیمی

شارژ بی‌سیم ۲۳ واتی

شارژ معکوس

قیمت

شروع از ۱۲۰۰ دلار

شروع از ۹۰۰ دلار

 

پیکربندی گلکسی اس ۲۳ اولترا از نظر رم و فضای ذخیره‌سازی به شکل زیر است:

  • حافظه رم ۸ گیگابایت به علاوه فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی
  • حافظه رم ۱۲ گیگابایت به علاوه فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی
  • حافظه رم ۱۲ گیگابایت به علاوه فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی

پیکربندی گوگل پیکسل ۷ پرو از نظر رم و فضای ذخیره‌سازی نیز به شرح زیر است:

  • حافظه رم ۱۲ گیگابایت به علاوه فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی
  • حافظه رم ۱۲ گیگابایت به علاوه فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی
  • حافظه رم ۱۲ گیگابایت به علاوه فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی

همچنین وب‌سایت Tom’s Guide در بخش‌های مختلف به این گوشی‌ها امتیاز داده که دیدن آن، خالی از لطف نیست.

معیار

گلکسی اس ۲۳ اولترا

گوگل پیکسل ۷ پرو

قیمت (از ۱۰ امتیاز)

۶

۹

طراحی (از ۱۰ امتیاز)

۹

۹

نمایشگر (از ۱۵ امتیاز)

۱۵

۱۳

دوربین‌ها (از ۲۰ امتیاز)

۲۰

۱۹

عملکرد (از ۱۵ امتیاز)

۱۴

۱۲

عمر باتری (از ۱۵ امتیاز)

۱۳

۸

نرم‌افزار (از ۱۵ امتیاز)

۱۵

۱۴

مجموع امتیازات ( از ۱۰۰ امتیاز)

۹۲

۸۴

 

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو: جمع‌بندی نهایی

image

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و پیکسل ۷ پرو

در پایان، باید گفت که گلکسی اس ۲۳ اولترا در مقایسه با گوگل پیکسل ۷ پرو، دارای پیشرفت‌های محسوسی بوده است.

اولین مورد و شاید مهم‌ترین آن‌ها، این بوده که گلکسی اس ۲۳ اولترا با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در تمامی نقاط عرضه شده و دیگر خبری از نسخه اگزینوس در سری گلکسی اس ۲۳ نیست. پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز به شدت قدرتمند بوده و به راحتی گوگل تنسور G2 را شکست می‌دهد. دومین برتری نماینده سامسونگ نیز، فناوری دوربین جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی بوده که باعث برنده شدن سامسونگ در بسیاری از قسمت‌های مقایسه دوربین شد. همچنین این گوشی دارای قابلیت‌هایی نظیر زوم زیاد، فیلم‌برداری 8K، فلم S Pen و چند مزیت دیگر مانند فناوری نمایشگر OLED جدیدتر است.

اما مهم‌تر از همه، ترکیب تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه‌ها با نرم‌افزار است؛ زیرا اگر نرم‌افزاری وجود نداشته باشد، سخت‌افزار به درد نمی‌خورد. رابط کاربری One UI سامسونگ مملو از امکانات مختلف برای سفارشی‌سازی بوده، در حالی که گوگل تجربه تمیزتر و خالص‌تری از اندروید را ارائه می‌دهد.

آخرین تفاوت که بسیار مهم است، قیمت این دو گوشی است. شاید شما در گلکسی اس ۲۳ اولترا از قابلیت‌های بیشتری برخوردار شوید، اما این قابلیت‌های بیشتری برای شما هزینه خواهد داشت. در حالی که گوگل پیکسل ۷ پرو یک دستگاه کاملا مقرون‌به‌صرفه است.

با توجه به تمامی تفاسیر و مقایسه‌های انجام شده، به نظر شما کدام دستگاه ارزش خرید بیشتری دارد؟ اگر شما قصد خرید میان این دو گوشی را داشته باشید، کدام دستگاه را انتخاب خواهید کرد؟ انتخاب خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ک

۱۴۰۲/۸/۱۴
اگه میتونستن انجام میدادن
میان رده های سامسونگ رو با پرچم دارای بقیه شرکت ها مقایسه نکنید بعد بگید آیفون و شیائومی و ... بهترن
پرچم دارا رو باهم مقایسه کن سامسونگ صد بهترین گوشی ها رو داره

محسن

۱۴۰۱/۱۲/۸
فقط سامسونگ

اج

۱۴۰۱/۱۲/۶
اگه قرار باشه یه شرکتی تمام مشخصات خفن در یک گوشی جمع کنه بشه سردمدار همه میتونستن اینکارو بکنند بحث سر سابقه تکنولوژیک شرکتهاست خلاصه اینکه سامسونگ بره جلو بوق بزنه