خانهاخبار
محصولاتی از اپل که بیش از دو سال است به روز نشده‌اند

محصولاتی از اپل که بیش از دو سال است به روز نشده‌اند

اپل در حالی به فروش برخی محصولاتش به طور رسمی ادامه می‌دهد که از عمر آنها بیش از دو سال و حتی برخی بیش از سه سال است که می‌گذرد و خرید این محصولات خیلی معقول به نظر نمی‌رسد.
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

در حالی بسیاری از محصولات اپل اخیرا به روز شده‌اند، تعداد انگشت شماری از دستگاه‌ها و لوازم جانبی این شرکت هم هستند که همچنان از دو سال پیش تا به حال بروزرسانی سخت افزاری دریافت نکرده‌اند.

در زیر فهرستی از پنج محصولی را که اپل در حال فروش آنها است اما در طول ۲ سال گذشت آنها را به روز نکرده است گردآوری کرده‌ایم. این لیست شامل محصولات نسل قبلی مانند آیفون ۱۲ نمی‌شود که همچنان در دسترس است.

قلم اپل

نسل دوم Apple Pencil که در کنار مدل‌های جدید آیپد پرو در اکتبر ۲۰۱۸ عرضه شد، به زودی چهار و نیم ساله خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی نسل دوم قلم اپل در مقایسه با نسخه اصلی این است که می‌توان آن را به صورت مغناطیسی به آیپدهای منتخب برای شارژ بی‌سیم متصل کرد. کاربران همچنین می‌توانند با دو بار ضربه زدن روی سنسور لمسی داخل قلم، بین ابزارهای طراحی و انواع قلمو در برنماه‌هایی مانند Notes جابجا شوند.

image

 

هیچ شایعه‌ای معتبری در مورد این محصول تا به حال دیده نشده که حاکی عرضه نسل جدید آن باشد، بنابراین مشخص نیست که قلم ۱۲۹ دلاری اپل به طور دقیق چه زمانی به روز شود.

مک پرو

Mac Pro که از دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۱۳۹۸) در دسترس بوده، اکنون بیش از سه سال از عمر آن می‌گذرد و آخرین مک مبتنی بر تراشه‌های اینتل است که اپل در حال فروش آن است. انتظار می‌رود این هیولای دنیای دسکتاپ امسال با تراشه اختصاصی M2 Ultra اپل به روز شود، که آن را به سریع‌ترین مک تاریخ تبدیل خواهد کرد.

image

 

به گفته مارک گورمن افشاگر معتبر اپل، مک پرو نسل بعدی ممکن است در بهار امسال در کنار macOS 13.3 عرضه شود. او گفته که مک پرو جدید طراحی مشابه مدل ۲۰۱۹ خواهد داشت، اما فاقد رم قابل ارتقا توسط کاربر خواهد بود و احتمالا از پردازنده‌های گرافیکی خارجی پشتیبانی نخواهد کرد.

Pro Display XDR

اپل در دسامبر ۲۰۱۹ نمایشگر خارجی اختصاصی خود را هم در کنار مک پرو عرضه کرد تا مکملی برای این دستگاه باشد، اما بیش از سه سال از عمر آن می‌گذرد. قیمت این مانیتور از ۴۹۹۹ دلار شروع می‌شود و دارای صفحه نمایش ۳۲ اینچی با وضوح 6K است، اما فاقد دوربین و پایه است که ۹۹۹ دلار هزینه دارد.

image

 

در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) گورمن گفت که اپل در حال کار بر روی چندین مانیتور خارجی جدید، از جمله نسخه به روز شده Pro Display XDR است که به تراشه سیلیکونی اپل مجهز خواهد شد، درست به مانند استودیو دیسپلی ارزان‌تر که دارای تراشه A13 Bionic است. با این حال مشخص نیست که این محصول جدید چه زمانی عرضه می‌شود و اصلا چه ویژگی‌های جدیدی خواهد داشت.

ایرپادز مکس

Airpods Max  که در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) عرضه شد، بیش از دو سال است که از عمر آن می‌گذرد. این هدفون رو گوشی اپل از آن زمان تاکنون هیچ بروزرسانی سخت افزاری دریافت نکرده است و با قیمت ۵۴۹ دلاری در آمریکا، با گزینه‌های رنگ سبز، صورتی، نقره‌ای، آبی آسمانی و خاکستری فضایی در دسترس است.

image

 

ماه گذشته مینگ چی کو تحلیلگر معتبر محصولات اپل، گفت که تولید انبوه نسل دوم ایرپادز مکس احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ یا نیمه اول سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد، اما همیشه این احتمال وجود دارد که گزینه‌های رنگی جدید هم به همراه نسل جدید یک دستگاه معرفی شوند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که با نسل دوم ایرپادز مکس، رنگ‌های جدیدی هم در آن ظهور کند.

ایرپادز مکس جدید احتمالا چندین ویژگی جدید را از نسل دوم ایرپادز پرو مانند تراشه H2، بهبود قابلیت حذف نویز فعال، حالت شفافیت تطبیقی، تقویت مکالمه، سنسورهای تشخیص پوست، عمر باتری بالاتر و موارد دیگر به ارث خواهد برد؛ ولی تا زمان معرفی این دستگاه باید صبر کرد تا دید که دقیقا چه ویژگی‌های جدیدی را شامل می شود.

هوم پاد مینی

HomePod Mini که در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۹) عرضه شد، اکنون در میان لیست دستگاه‌هایی است که بیش از دو سال از عمر آنها می‌گذرد. این اسپیکر هوشمند کوچک مجهز به سیری با قیمت ۹۹ دلار در دسترس است و از زمان تا به حال هیچ بروزرسانی سخت افزاری دریافت نکرده است و فقط در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) گزینه‌های رنگی جدید آبی، نارنجی و زرد متفاوت را دریافت کرد.

image

 

به گفته گورمن اپل در حال حاضر روی هوم پاد مینی جدید کار نمی‌کند، اما اخیرا سنسور دما و رطوبت را در این محصول فعال کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)