خانهاخبار
نسخه ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی اس ۲۳ به حافظه داخلی قدیمی UFS 3.1 مجهز خواهد بود

نسخه ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی اس ۲۳ به حافظه داخلی قدیمی UFS 3.1 مجهز خواهد بود

نسخه استاندارد سری گلکسی اس ۲۳ در مقایسه با دیگر مدل‌ها از ویژگی‌های فنی ضعیف‌تری مانند شارژ ۲۵ واتی و وای‌فای 6E بهره می‌برد.
۱۴۰۱/۱۱/۱۰

نسل جدید سری پرچمدار سامسونگ موسوم به گلکسی اس ۲۳ قرار است همین چهارشنبه مصادف با ۱۲ بهمن (۱ فوریه) معرفی شود. در این راستا، دو مدل گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس با بهبودهای جزئی سخت‌افزاری همراه خواهند بود ولی حالا گزارشی منتشر شده است که اذعان دارد کانفیگ ۱۲۸ گیگابایتی نسخه استاندارد سری در برابر کانفیگ ۲۵۶ گیگابایتی همین مدل و تمام کانفیگ‌های گلکسی اس ۲۳ پلاس و اس ۲۳ الترا سرعت پایین‌تری خواهد داشت. 

image

طبق این گزارش که توسط افشاگری به نام Ice Universe منتشر شده است، کانفیگ ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی اس ۲۳ پلاس به مانند نسل قبلی از حافظه داخلی UFS 3.1 بهره خواهد برد. از آن سو، نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی به حافظه داخلی سریع‌تر، جدیدتر و بهینه‌تر UFS 4.0 مجهز خواهد بود. این افشاگر ادعا کرده است که سامسونگ پکیج ۱۲۸ گیگابایتی حافظه داخلی UFS 4.0 را تولید نکرده است و این حافظه داخلی جدید تنها در ظرفیت‌های ۲۵۶ گیگابایتی به بالا موجود است. در حال حاضر، تنها حافظه داخلی UFS 4.0 شرکت Kioxia در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است و سامسونگ تمایلی به ساخت حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی UFS 4.0 ندارد. 

شایان ذکر است تصمیم سامسونگ برای تولید نکردن حافظه UFS 4.0 با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی کاملا قابل توجیه است چرا که پایین‌ترین ظرفیت این نوع از حافظه‌ها عملکردی در حد و اندازه‌های نسخه‌های با حجم بالاتر ندارد. در واقع، نسخه ۱۲۸ گیگابایتی حافظه UFS 4.0 علی‌رغم عنوان آن از سرعت پایینی برخوردار است و قدرت واقعی این نوع حافظه‌ها را از خود نشان نمی‌دهد. به طور معمول، حافظه UFS 4.0 در نوشتن اطلاعات می‌تواند به سرعت ۲۸۰۰ مگابایت بر ثانیه دست پیدا کند در حالی که سرعت خواندن آن برابر با ۴۲۰۰ مگابایت بر ثانیه است. 

image

در نهایت باید اشاره کرد یک افشاگر دیگر در توئیتی ادعا کرده است که گلکسی اس ۲۳ همچنین از مشخصات فنی ضعیف‌تری در مقایسه با دیگر مدل‌های سری گلکس اس ۲۳ خواهد داشت. برای مثال، گلکسی اس ۲۳ برخلاف گلکسی اس ۲۳ الترا و اس ۲۳ پلاس همچنان از شارژ قدیمی ۲۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد. به علاوه، نسخه استاندارد سری به جای بهره‌گیری از وای‌فای ۷ از وای‌فای 6E بهره خواهد برد و نمایشگر آن نیز به نسبت دیگر گوشی‌های این سری از حاشیه‌های بیشتری برخوردار خواهد بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۱۱/۱۱
به وضوح مشخصه که سامسونگ اولاً خساست به خرج داده،
ثانیاً فرق‌فاحشی قائل شده بینِ افراد کم‌درآمد و پُردرآمد،
ثالثاً به وجاهت خودش لطمه زده؛
〰️
آخه دیگه گوشی مگه کله‌پاچه‌س که تفاوت قائل بشی بین افراد؟؟
کله‌پاچه میگن مغز و زبان‌شو بدید بالای‌سفره،
شیردان و سیرابی‌شو پخش کنید بین کاسه‌ها،
اون دو سه‌تا غضروف هم بدید به بچه‌‌مچه‌ها