خانهاخبار
اپل با کمبود ۱۵-۲۰ میلیون آيفون ۱۴ پرو و پرو مکس روبرو است!

اپل با کمبود ۱۵-۲۰ میلیون آيفون ۱۴ پرو و پرو مکس روبرو است!

افزایش ابتلا به کرونا در چین و تعطیلی موقتی کارخانه‌ها، باعث شده تا اپل با کمبود میلیونی آیفون برای تعطیلات سال نوی میلادی روبرو باشد!
۱۴۰۱/۹/۹

به گزارش آقای مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس محصولات اپل، این شرکت آمریکایی برای تعطیلات سال نو میلادی و از سوی دیگر به خاطر افزایش آمار کرونا در میان کارگران چینی، قادر به تولید ۷۰ تا ۷۵ میلیون آیفون ۱۴ پرو و نسخه پرو مکس آن خواهد بود و به این ترتیب نسبت به سال گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون آیفون کمتری تولید و در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. وب سایت خبری بلومبرگ در آخرین گزارش خود به عدد ۶ میلیون اشاره کرده بود، اما این رقم بسیار بیشتر از چیزی است که آن‌ها تصور کرده بودند.

همان طور که اشاره شد، یکی از عوامل این کمبود به افزایش میزان مبتلایان به کرونا در کشور چین و تعطیل شدن کارخانه‌هایی است که گوشی‌های هوشمند اپل در آن‌ها تولید می‌شوند. البته آقای کو در سخنان خود به این موضوع نیز اشاره کرد که پگاترون و Luxshare ICT که دو تولید کننده دیگر آیفون‌های اپل هستند، میزان تولیدات خود را ۱۰ درصد افزایش خواهند داد که این موضوع تا حدودی کمبودهای به وجود آمده را جبران خواهد کرد. البته این اتفاق تا انتهای ماه دسامبر روی نخواهد داد و به این ترتیب اگر قصد خرید آيفون ۱۴ پرو یا نسخه پرو مکس در تعطیلات عید را داشته‌اید، احتمالا شانس با شما یار نخواهد بود.

image

 

در زمان نگارش این مطلب، موجودی این دو گوشی هوشمند اپل در اپل استورها به پایان رسیده و سفارش‌های آنلاین نیز تا ۲۹ دسامبر به دست خریداران نخواهد رسید. لذا آقای کو معتقد است که بسیاری از کاربران از این موضوع صرف نظر کرده و سفارش خود را بعد از تعطیلات سال جدید میلادی ثبت خواهند کرد و به این ترتیب، ‌آمار فروش این دو گوشی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ احتمالا با کاهش محسوس روبرو خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

AJ

۱۴۰۱/۹/۱۰
فک نمیکنم خبر درستی باشه چون حتی توی ایران ک این گوشی ریجستر نمیشه توی بازار ریخته همین هفته پیش که رفتم بخرمش همه مبایل فروش ها داشتن و قیمت نسخه پرومکس 14 با نسخه پرومکس 13 دقیقا یکی بود بخاطر اینکه نسخه 14 ریجستری نمیشه قیمتش با 13 پرومکس یکی بود توی بازار ولی خب ترسیدم بخرم و بعدا ریجستری نشه واسه همین مجبور شدم همون 13 پرومکس رو بخرم ولی به هر حال توی بازار زیاده کسی بخواد بخره ریخته حتی به مبایل فروشها یه دستی میزدم میگفتم شما لابد آیفون 14 ندارید واسه همین الکی میگید ریجستری نمیشه طرف میرفت یه 14 پرومکس پلمپ میاورد میزاشت جلوم میگفت اینم خدمت شما ولی ما مسئولیتی در قبال ریجستریش قبول نمیکنیم . واقعا چه مملکت گل و بلبلی داریم همیشه باید از کل دنیا چند قدم عقبتر باشیم موندم چرا اونم فقط بخاطر پول