خانهاخبار
جزئیات فنی تراشه دایمنسیتی 9200 یک روز قبل از رونمایی رسمی فاش شد

جزئیات فنی تراشه دایمنسیتی 9200 یک روز قبل از رونمایی رسمی فاش شد

نسل جدید تراشه پرچمدار مدیاتک با سری ویوو X90 عرضه خواهد شد.
۱۴۰۱/۸/۱۶

تنها یک روز قبل از رونمایی رسمی، افشاگر برجسته چینی به نام Digital Chat Station برخی از مشخصات فنی تراشه پرچمدار جدید مدیاتک موسوم به دایمنسیتی 9200 را به اشتراک گذاشت که خبر از بهبود بزرگ در زمینه پردازنده گرافیکی می‌دهد. طبق شایعات پیشین، تراشه دایمنسیتی 9200 به عنوان رقیب مستقیم دیگر تراشه‌های پرچمدار بازار مانند اسنپدراگون 8 نسل دو و بایونیک A16 روانه بازار خواهد شد. به علاوه، این سخت‌افزار پرچمدار با بهبودهای گسترده‌ای از نظر عملکرد و مصرف انرژی همراه خواهد بود.

طبق گزارش این افشاگر، تراشه هشت هسته‌ای دایمنسیتی 9200 بر پایه فرایند چهار نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد. کانفیگ این تراشه همچنین شامل یک هسته قدرتمند کورتکس X1 با فرکانس 3.05 گیگاهرتزی، سه هسته میانی کورتکس A715 با فرکانس 2.85 گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف کورتکس A510 با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی می‌شود. گزارش شده است که تراشه دایمنسیتی 9200 با این کانفیگ قادر است تا عملکرد بهتری را در زمینه دوربین‌ها از خود به جای بگذارد و سرعت شبکه بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

image

وظایف پردازش‌های گرافیکی در تراشه دایمنسیتی 9200 بر عهده پردازنده گرافیکی Immortalis G715 خواهد بود که از قابلیت‌های پرچمداری مانند ری‌تریسینگ (رهگیری پرتو) برای بهبود افکت‌های نور و عمق سایه‌ها پشتیبانی می‌کند. در این راستا، انتظار می‌رود تراشه دایمنسیتی 9200 عملکرد بسیار خوبی را در بازی‌ها از خود نشان دهد و تجربه کاربری لذت بخشی را برای کاربران به ارمغان آورد. قبلا نیز عملکرد بسیار قدرتمند پردازنده گرافیکی تراشه دایمنسیتی 9200 در بنچمارک گرافیکی Manhattan ES 3.0 مشخص شده بود چرا که این تراشه موفق به نمایش عملکرد بهتری در مقایسه با تراشه A16 بایونیک در آزمون‌های مختلف این بنچمارک شد.

با توجه به نتایج استخراج شده، پردازنده گرافیکی دایمنسیتی 9200 امتیاز کلی 328 فریم بر ثانیه را کسب کرده است در حالی که تراشه A16 بایونیک و تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک تنها امتیاز 280 فریم بر ثانیه را به خود اختصاص داده‌اند. البته شایعه شده است که عملکرد پردازنده گرافیکی تراشه دایمنسیتی 9200 مشابه تراشه موردانتظار کوالکام یعنی اسنپدرگون 8 نسل دو خواهد بود.

image

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه دایمنسیتی 9200 در تاریخ 8 نوامبر مصادف با 17 آبان معرفی خواهد شد و با سری پرچمدار ویوو X90 روانه بازار خواهد شد. تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو نیز در بین بازه زمانی 24 تا 26 آبان رونمایی خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۸/۱۶
پیروزی ظفرمندانه‌ای در انتظار مدیاتك‌ است?
اسنپدراگون برای نخستین‌بار متحمّل شکستی‌سخت خواهد شد