خانهاخبار
احتمال استفاده از چیپست‌های اگزینوس در سری گلکسی اس 23 نیز وجود دارد

احتمال استفاده از چیپست‌های اگزینوس در سری گلکسی اس 23 نیز وجود دارد

در امروز شاهد انتشار شایعه‌ای هستیم که به ادعای آن، سامسونگ قصد استفاده از چیپست‌های اگزینوس در سری گلکسی اس 23 را دارد.
۱۴۰۱/۶/۲۹

اینطور که به نظر می‌رسد؛ شرکت سامسونگ هنوز تصمیم خود درباره چیپست‌های به کار رفته در پرچمداران بعدی خود، یا همان سری گلکسی اس 23 را قطعی نکرده است. شرکت کوالکام حدود دو ماه قبل اعلام کرده بود که تمامی گوشی‌های سری گلکسی اس 23 به همراه چیپست اسنپدراگون 8 نسل دوم روانه بازار می‌شوند.

image

 

به گفته Ice Universe که یکی از افشاگران شناخته شده در زمینه محصولات سامسونگ محسوب می‌شود؛ بخش موبایل اکسپرینس سامسونگ از عملکرد چیپست‌‌های اگزینوس به کار رفته در سری گلکسی اس 22 راضی نیست. در سوی دیگر اما، مدیران سامسونگ ترجیح می‌دهند که در پرچمداران بعدی این شرکت نیز از چیپست‌های اگزینوس استفاده شده که توسط بخش نیمه‌هادی سامسونگ تولید می‌شوند.

در حال حاضر، حدود ۷۰ درصد گوشی‌های سری گلکسی اس 22 به همراه چیپست‌ اگزینوس 2200 روانه بازار شده‌اند. این چیپست اختصاصی سامسونگ، در دستگاه‌های عرضه شده در اروپا، آفریقا و خاورمیانه به کار رفته است. ۳۰ درصد دیگر این گوشی‌ها که چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول را به همراه دارند؛ مخصوص بازارهای آمریکا، کره جنوبی، چین، ژاپن و هند هستند.

image

 

چیپست‌های اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل اول با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده‌اند. در چیپست سامسونگ، شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمند‌تری هستیم؛ اما پردازنده اصلی به کار رفته در چیپست کوالکام، عملکرد بهتری نسبت به چیپست اگزینوس دارد. به احتمال زیاد، این روند در نسل بعدی این چیپست‌ها نیز ادامه خواهد یافت.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا در هنگام تهیه پرچمداران سامسونگ، نسخه‌های با چیپست اسنپدراگون را ترجیح داده و یا به سراغ گوشی‌های اگزینوسی این شرکت می‌روید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)