خانهاخبار
لپتاپ تاشو ایسوس Zenbook Fold 17 با قیمت 3500 دلاری روانه بازار می‌شود!

لپتاپ تاشو ایسوس Zenbook Fold 17 با قیمت 3500 دلاری روانه بازار می‌شود!

لپتاپ تاشو ایسوس به اندازه قیمت دو گلکسی زد فولد 4 جدید به فروش خواهد رسید!
۱۴۰۱/۶/۱۰

در رویداد CES که در ابتدای سال جاری میلادی برگزار شد ایسوس از لپتاپ تاشو هیبریدی Zenbook Fold 17 OLED پرده‌برداری کرد و حالا در رویداد IFA رسما از این دستگاه خاص رونمایی کرده است. شایان ذکر است که لپتاپ Zenbook Fold 17 با قیمت 3500 دلاری / 4000 یورویی در سه‌ماهه چهارم سال میلادی جاری و در یک رنگ مشکی عرضه خواهد شد. در ادامه، به معرفی این لپتاپ تاشو خواهیم پرداخت.

image

لپتاپ Zenbook Fold 17 یک محصول هیبرید است که از نمایشگر تاشو 17.3 اینچی اولد با رزولوشن تصویر 2560 در 1920 و روشنایی 500 نیتی بهره می‌برد. به علاوه، نسبت تصویر این نمایشگر در حالت کاملا باز برابر 4:3 است. ایسوس Zenbook Fold 17 در پنل پشتی خود یک پایه کیک‌استند دارد که می‌تواند با باز شدن کامل نمایشگر نقش یک مانیتور را ایفا کند. در این حالت، لپتاپ تاشو ایسوس یک دستگاه کاربردی برای محل کار و کاربری مالتی‌مدیا خواهد بود.

image

image

برای استفاده از صفحه کلید در لپتاپ تاشو Zenbook Fold 17 می‌توان از سه روش استفاده کرد. آسان‌ترین روش بهره‌گیری از صفحه کلید بلوتوثی است که می‌تواند به لپتاپ متصل شود و در حالت مانیتور از آن بهره برد. به علاوه، کاربر می‌تواند با تا کردن لپتاپ از نیمه پایینی به عنوان صفحه کلید مجازی استفاده کند. برای کاربرانی که به صفحه کلید فیزیکی با حالت لپتاپی عادت دارند، یک صفحه کلید معمولی با اتصال مغناطیسی نیز وجود دارد که به نیمه پایینی دستگاه متصل می‌شود و در این حالت نمایشگر لپتاپ به 12.4 اینچ با رزولوشن 1920 در 1280 کاهش می‌یابد.

image

 

مطابق انتظار، لپتاپ Zenbook Fold 17 با نسخه ویندوز 11 عرضه خواهد شد. سخت‌افزار آن نیز پردازنده نسل دوازه اینتل Core i7-1250U است که از دو هسته پردازشی و هشت هسته کم مصرف برخوردار است. در کنار این پردازنده، حافظه رم 16 گیگابایتی LPDDR5 نیز قرار دارد و پردازش‌های گرافیکی نیز بر عهده پردازنده یکپارچه اینتل آیریس Xe است. خوشبختانه لپتاپ Zenbook Fold 17 به سریع‌ترین و جدیدترین حافظه داخلی SSD یعنی M.2 NVMe PICe 4.0 با حجم یک ترابایت مجهز شده است.

در بخش اتصالات، لپتاپ Zenbook Fold 17 از دو درگاه USB-C با پشتیبانی از تاندربولت 4 بهره می‌برد که از خروجی نمایشگر و شارژ 65 واتی برخوردار هستند. در این لپتاپ خوشبختانه جک 3.5 میلی‌متری هدفون حفظ شده است. منبع تغذیه لپتاپ Zenbook Fold 17 باتری 75 وات‌ساعتی چهار سلولی است که طبق ادعای ایسوس قادر است کاربر را برای 9 ساعت همراهی کند. وزن این لپتاپ برابر با 1.5 کیلوگرم است که برای یک تبلت مقداری سنگین به نظر می‌رسد ولی برای یک محصول 17.3 اینچی بسیار معقول است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)