خانهاخبار
چرا سفر به رامسر انقدر محبوب است؟

چرا سفر به رامسر انقدر محبوب است؟

شهر زیبای رامسر که پیش از خرداد ۱۳۱۴، سخت‌سر نام داشت در استان سرسبز مازندران واقع شده است. برخی علت نام پیشین آن را مقاومت اهالی این شهر در برابر اعراب می‌دانند.
۱۴۰۱/۵/۱۳

رامسر که در دامنهٔ جنگلی رشته کوه البرز و ساحل دریای خزر قرار دارد، به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گوناگون گردشگری و دارا بودن امکانات کافی در زمینه پذیرایی از مسافران، همواره پذیرای تعداد زیادی گردشگر در طول سال است. همچنین قرار داشتن در کنار جنگل و دریا سبب شده این شهر به یک شهرستان خاص بدل شود. همه این دیدنی‌ها باعث شده مسافران پس از آمادگی برای سفر، فکری برای رزرو هتل در رامسر کنند.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

image

علاوه بر آن پوشش انبوه و متنوع گیاهی، باغ‌های مرکبات و چای، مزارع برنج، سواحل پاک و زیبا، مناطق ییلاقی خوش آب و هوا، منابع فراوان آب‌ گرم‌های معدنی و درمانی، مراکز خرید و هتل‌های قدیمی و جدید سبب شده است که رامسر به یکی از شهرهای منحصر به فرد شمالی تبدیل شود.

 

آب و هوای رامسر

شهرستان رامسر نیز مانند بیشتر شهرهای شمالی ایران، معمولا تابستانی گرم و مرطوب همراه با رطوبت بالا و زمستانی سرد دارد. بنابراین مناسب‌ترین زمان سفر به رامسر از نظر آب ‌و‌ هوا، فصل بهار و به خصوص ایام میانی اردیبهشت و اوایل پاییز است. البته ییلاقات مرتفع اطراف رامسر مثل روستاهای جواهرده، جنت رودبار و گرسماسر حتی در تابستان هم از هوای خنک و دلچسبی برخوردار هستند و در آن‌ها می‌توانید از هوای گرم و شرجی در امان باشید. میانگین دما هوای رامسر در گرم‌ترین ماه سال یعنی مرداد ۲۴ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ماه سال یعنی بهمن، ۶ درجه سانتی‌گراد است.

 

علل محبوبیت رامسر میان مسافران

همانطور که گفتیم این محبوبیت علل زیادی دارد که در بالا به آن‌ها اشاره شد. اگر بخواهیم این دلایل را به دو دسته جاذبه‌های طبیعی و تاریخی تقسیم کنیم. در ادامه نیز به شرح هر کدام از این دلایل خواهیم پرداخت و آن‌ها را یک به یک بررسی خواهیم نمود. برای ررزو هتل بام سبز رامسر  و سایر هتل های شهر رامسر به سایت علی بابا مراجعه کنید.

image

 

جاذبه‌های طبیعی

طبیعت رامسر را می‌توان از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی شمال کشور دانست. همچنین روستاهای اطراف رامسر هر کدام جاذبه‌های منحصر به فردی دارند. به طور مثال جواهرده، گرسماسر و جنت رودبار بسیار زیبا و خوش آب و هوا هستند. دریاچه قو رامسر هم از دیگر مکان‌های طبیعی این شهر محسوب می‌شود که در جاده جنوب رامسر قرار دارد.

اگر هم دلتان یک پارک طبیعی خواست، بوستان جنگلی صفارود که در نه کیلومتری جاده جواهرده قرار دارد را از دست ندهید. از دیگر مناطق جنگلی خاص این منطقه می‌توان به جنگل‌های بکر دالخانی در سی کیلومتری جنوب شرقی رامسر اشاره نمود که قلب هر دوستدار طبیعتی را به وجد خواهد آورد.

اگر به رامسر رفتید بازدید از غار یاغی لوکا را در لیست خود قرار دهید. این غار که در واقع چاهی است با دهانه‌ای نزدیک به ۳ متر، در دل «کوه ایلمیلی» قرار دارد.

از یاغی لوکا که بگذریم از دیدن آبشار ایج رامسر و کمی آبتنی در آن نمی‌شود گذشت. این آبشار، آب فراوانی داشته و دارای فضاهایی غار مانند در زیر سنگ‌های آبشار است؛ که همچون غاری وسیع می‌نماید. منطقه‌ای که آبشار ایج در آن قرار دارد پر از چشمه‌های خروشان، چشم‌اندازهایی از یخچال‌های دائمی خشم چال، دره‌ی تماشایی اشکور و پوششی از گیاهان معطر و مدهوش‌کننده است که آن منطقه را بسیار دلپذیر می‌کند. البته این‌ها تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های طبیعی این شهر هستند و با تحقیق بیشتر می‌توانید مکان‌های بیشتری را بیابید.

این مطلب را هم بخوانید: هتل های 4 ستاره استانبول در میدان تقسیم را بشناسید

 

جاذبه‌های تاریخی

در رامسر جاذبه‌های تاریخی دیدنی هم وجود دارد.

موزه‌ها

رامسر زیبا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی که به شرح آن‌ها پرداختیم موزه‌های متعددی از جمله موزه مردم‌شناسی که یک موزه خصوصی محسوب می‌شود و در آن از ابزار، لباس،آلات موسیقی و سایر موارد مربوط به فرهنگ مازنی است نگهداری می‌شود، را در خود جای داده است. موزه عاج رامسر نیز یک موزه جذاب در این شهر است که در آن از حدود ۳۰۰ اثر ساخته شده با عاج نگهداری می‌شود.

image

کاخ مرمر

بعد از موزه‌ها باید به گل سرسبد جاذبه‌های تاریخی رامسر یعنی کاخ مرمر اشاره کرد. این کاخ زیبا که در زمان پهلوی دوم ساخته شده است، یکی از منحصر به فردترین باغ‌های ایرانی را درون خود جای داده است. باغ کاخ مرمر شامل گونه‌های گیاهی با تنوعی بسیار زیاد است.

حتی گیاهان نایاب خارجی هم در این باغ کاشته شده‌ است. معماری خاص این کاخ به سبک اروپایی بوده و با گچ بری‌های زیبا، مجسمه‌های زیبای سنگی، برنزی و مرمری، تابلوهای نقاشی گرانبها، فرش‌های نفیس، کریستال، منبت‌کاری و اشیای قدیمی و ارزشمند تزیین شده است. هر یک از آثار یاد شده هنر دست استادان بزرگ ایرانی و خارجی است که می تواند چشم هر بازدیدکننده‌ای را خیره کند.

علاوه بر آنچه گفتیم قلعه مارکوه که در سه کیلومتری دریای خزر قرار دارد و چشم‌انداز زیبا و قدمت زیادی دارد. همچنین گورستان گبریان در روستای جواهرده از دیگر جاذبه‌های تاریخی زیبا و خیره‌کننده شهر رامسر محسوب می‌شوند.

 

کلام آخر

زمانی که یک گردشگر تصمیم به سفر می‌گیرد، به بررسی خصوصیات شهر یا کشور مقصد خود خواهد پرداخت. در خصوص رامسر می‌توان گفت که همه آن چه یک مسافر از سفر خود انتظار دارد برآورده خواهد شد. از آب و هوای دلنشین و ساحل زیبا گرفته تا جاذبه‌های گردشگری متنوع و هتل‌هایی با امکانات مناسب، همه و همه در شهر رامسر جمع شده‌اند. پس به جای آن که بپرسیم چرا باید رامسر را انتخاب کرد، در حقیقت باید پرسید که چرا نباید این شهر فوق‌العاده را انتخاب نکرد؟

در آخر باید یادآوری کرد که برای سفر به این شهر می‌توانید از خرید بلیط قطار تا رزرو هتل در رامسر را از طریق سایت علی بابا اقدام نمایید. شما با مراجعه به سایت می‌توانید هتل‌های موجود در این شهر را مشاهده و بررسی نموده و در انتها در صدد به رزرو هتل در رامسر  بر آیید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)