خانهاخبار
وان پلاس 10T رسما رونمایی شد

وان پلاس 10T رسما رونمایی شد

جدیدترین پرچمدار وان پلاس از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک و دوربین 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد.
۱۴۰۱/۵/۱۲

سرانجام پس از شایعات و اخبار فراوان، قدرتمندترین گوشی حال حاضر وان پلاس یعنی وان پلاس 10T رونمایی شد. در واقع، این برند چینی با تغییر استراتژی عرضه گوشی خود حالا نسخه غیر پرو پرچمدار خود را در نیمه دوم سال میلادی جاری رونمایی کرده است. البته باید اشاره کرد که وان پلاس 10T به دلیل قیمت پایین خود برخی از ویژگی‌های وان پلاس 10 پرو را ندارد ولی از نظر برخی از جهات نیز از پرچمدار قبلی وان پلاس امکانات بهتری دارد.

image

 

طبق اعلام رسمی، وان پلاس 10T از نمایشگر اولد 6.7 اینچی فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره می‌برد که از عمق رنگ ده بیتی و فناوری HDR10+ پشتیبانی می‌کند. در مقایسه، وان پلاس 10 پرو به فناوری پیشرفته‌تر نمایشگر LTPO 2.0 مجهز است که به نسبت پنل اولد بهبودیافته‌تر است.

در بخش سخت‌افزار اما وان پلاس 10T دست بالاتر را دارد چرا که این گوشی به تراشه پرچمدار حال حاضر کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک مجهز شده است. برای پایداری عملکرد این تراشه، وان پلاس 10T از سیستم خنک‌سازی 3D بهره می‌برد که به بزرگ‌ترین اتاق بخار موجود در بین گوشی‌های وان پلاس مجهز شده است.

image

 

کانفیگ‌های این گوشی شامل دو نسخه حافظه رم 8 و 16 گیگابایتی و دو نسخه حافظه داحلی 128 و 256 گیگابایتی UFS 3.1 است. البته باید خاطر نشان کرد که هند و بازارهای جهانی یک نسخه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی را نیز دریافت خواهد کرد.

شایان ذکر است که وان پلاس برای پایین نگه داشتن قیمت مجبور شده است تا را برخی از مشخصات دوربین وان پلاس 10T را ضعیف‌تر قرار دهد. در این راستا، دوربین فوق عریض پیشرفته و سنسور تله‌فوتو با زوم 3 برابری وان پلاس 10 پرو با دوربین‌های معمولی فوق عریض 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی جایگزین شده است

image

 

البته خبر خوب این است که دوربین اصلی وان پلاس 10 پرو و وان پلاس 10T مشابه است و به سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX766 با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال مجهز است. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی نیز بر عهده دوربین 16 مگاپیکسلی با اندازه پیکسلی 1.0 میکرومتری و گشودگی دیافراگم f/2.4 است.

منبع تغذیه وان پلاس 10T باتری 4800 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ فوق سریع 150 واتی با فناوری SuperVOOC است. البته آداپتور شارژی که با این گوشی عرضه می‌شود از نوع 160 واتی است. البته باید اشاره کرد که در برخی از کشورهایی که از برق 110 ولت بهره می‌برند، وان پلاس 10T با توان 125 واتی شارژ خواهد شد.

image

 

وان پلاس برای اطمینان از عملکرد بهینه باتری گوشی جدید خود را به فناوری جدیدی به نام موتور سلامت باتری مجهز کرده است که سلامت باتری را در طولانی مدت تضمین می‌کند. در این راستا، وان پلاس ادعا کرده است که پس از 1600 بار شارژ حدود 80 درصد از حجم باتری حفظ خواهد شد.

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که وان پلاس 10T در دو رنگ سبز و مشکی عرضه خواهد شد. به علاوه، کانفیگ پایه آن شامل رم 8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی با قیمت 699 یورویی به فروش خواهد رسید و نسخه رم 12 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی به قیمت 799 یورویی روانه بازار خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)