خانهاخبار
سامسونگ از سنسور 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP3 رسما رونمایی کرد

سامسونگ از سنسور 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP3 رسما رونمایی کرد

سنسور جدید سامسونگ از اندازه پیکسلی کوچک 0.56 میکرومتری و فوکوس خودکار سریع‌تر بهره می‌برد.
۱۴۰۱/۴/۳

سامسونگ امروز به طور رسمی از جدیدترین سنسور خود موسوم به ایزوسل HP3 با رزولوشن 200 مگاپیکسلی رونمایی کرد که در مقایسه با دیگر سنسورهای دوربین موجود، از کوچک‌ترین پیکسل با اندازه 0.56 میکرومتری برخوردار است. به علاوه، اندازه پیکسلی این سنسور به نسبت نسل قبلی خود 12 درصد کوچک‌تر شده است. همچنین سنسور ایزوسل HP3 فوکوس خودکار سریع‌تر و تصاویر HDR با کیفیت‌تر را به همراه خواهد داشت که به لطف الگوریتم‌های تصویربرداری قابل انجام است.

image

جدیدترین سنسور غول فناوری کره جنوبی 1/1.4 اینچی است که در مقایسه با سنسور ایزوسل HP1 حدود 20 درصد کوچک‌تر شده است. همچنین سنسور ایزوسل HP3 از قابلیت ترکیب‌سازی پیکسلی 4 به 1 بهره می‌برد که اندازه پیکسلی را به 1.12 میکرومتر می‌رساند و تصاویر با کیفیت 50 مگاپیکسلی را ثبت میکند. برای عملکرد بهتر در شرایط نوری کم، فناوری ترکیب‌سازی 16 به 1 نیز برای این سنسور تدارک دیده شده است که می‌تواند با اندازه پیکسلی بزرگ 2.24 میکرومتری تصاویر 12.5 مگاپیکسلی را ثبت کند.

شایان ذکر است که سنسور ایزوسل HP3 به قابلیت Super-QPD مجهز شده است که فوکوس خودکار پیشرفته را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. در این راستا، تمام پیکسل‌های این سنسور به قابلیت فوکوس خودکار مجهز است و برای شناسایی تغییر موضع سوژه در جهت‌های عمودی و افقی از چهار پیکسل استفاده خواهد شد. فیلمبردای این سنسور نیز با دو کیفیت 8K 30 فریم بر ثانیه و 4K 120 فریم بر ثانیه انجام خواهد شد که طبق ادعای سامسونگ بدون کوچک‌ترین تغییری در میدان دید همراه است.

image

ویژگی Smart-ISO Pro سنسور ایزوسل HP3 نیز حالا قادر است با ادغام سه حالت ISO بالا، متوسط و کم عملکرد تصویربردای HDR را بهبود ببخشد. سامسونگ همچنین اعلام کرد که حاضر است تا نمونه‌های این سنسور را در اختیار تولیدکنندگان برای طی کردن مراحل تست و توسعه قرار دهد. به علاوه، انتظار می‌رود تولید انبوه سنسور ایزوسل HP3 در سال جاری میلادی آغاز شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)