خانهاخبار
برخلاف شایعات احتمالا نسل دوم ایرپادز پرو دارای طراحی مشابه خواهد بود

برخلاف شایعات احتمالا نسل دوم ایرپادز پرو دارای طراحی مشابه خواهد بود

اکثر شایعات تا به امروز گفته‌اند که ایرپادز پرو نسل دوم دارای طراحی بدون ساقه خواهد بود، اما با کمی دقت در گفته‌های تحلیل‌گران و عکس‌های منتشر شده می‌توان دریافت که گرچه این محصول ویژگی‌های جدیدی دارد، اما احتمال طراحی متفاوت آن بسیار کم است.
۱۴۰۱/۳/۱۴

بر اساس یافته‌های جدید مبتنی بر تصاویر لو رفته که سال گذشته توسط وب سایت MacRumors به اشتراک گذاشته شد، ایرپادز پرو ۲ ممکن است برخلاف شایعات در مورد حذف ساقه‌های آن، تا حد زیادی از همان طراحی مدل فعلی برخوردار باشد.

سال گذشته MacRumors تصاویری را به اشتراک گذاشت که ظاهرا نسل دوم ایرپادز پرو را نشان می‌داد. اکنون مقایسه‌های سه بعدی در مقیاس جدید بر اساس تصاویر MacRumors توسط طراح گرافیک مفهومی اپل Ian Zelbo، شواهد بیشتری را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد نسل دوم ایرپادز پرو طراحی بدون ساقه نخواهد داشت.

image

 

از تصاویر سال گذشته مشخص است که هدفون‌های نسل دوم ایرپادز پرو فاقد حسگرهای IR رو به پایین هستند تا تشخیص دهند چه زمانی در گوش کاربر هستند، اما آخرین مقایسه‌های سه بعدی مشاهده شده توسط MacRumors به طور فعال نشان می‌دهد که ایرپادز پرو جدید ویژگی تشخیص پوست کاربر را دارد.

سنسورهای تشخیص پوست اپل در ایرپادهای نسل سوم معرفی شدند و روش دقیق‌تری را برای تشخیص اینکه آیا هدفون‌ها واقعا در گوش کاربر هستند نه در جیب یا روی میز، ارائه می‌دهند. این حسگرها با تشخیص محتوای آب در پوست کاربر کار می‌کنند که تضمین می‌کند که سطوح دیگر را با گوشت انسان اشتباه نگیرد.

image

به جای سنسورهای تشخیص پوست، در هر هدفون ایرپادز پرو فعلی از حسگرهای نوری دوگانه برای تشخیص قرار گرفتن آنها در گوش کاربر استفاده می‌شود. در حالی که آنها به طور موثر عملکرد مشابهی را انجام می‌دهند، اما تفاوت آنها این است که صرفا می‌توانند تشخیص دهند که سطح آنها پوشیده شده است، حال چه این پوشش واقعا پوست انسان باشد یا به طور مثال پارچه جیب شلوار کاربر. این بدان معناست که اگر ایرپادز پرو را در جیب یا روی یک سطح قرار دهید، ممکن است به اشتباه پخش صدا را از سر بگیرد. به همین دلیل است که اپل برای دقت بیشتر به سنسورهای تشخیص پوست روی آورده است.

مقایسه مقیاس‌های Zelbo تایید می‌کند که تصاویر نسل دوم ایرپادز پرو حسگرهای تشخیص پوست را نشان می‌دهند که دقیقا اندازه و جهت‌گیری مشابه ایرپادهای نسل سوم را دارند. در نسل فعلی ایرپادز پرو سنسور اصلی مادون قرمز بخشی از یک مستطیل مشکی نازک و بلند است که شامل یک توری به همان شکل نیز می‌شود. بریدگی جدید حسگر تشخیص پوست که گمان می‌رود در نسل دوم ایرپادز پرو وجود داشته باشد، مانند نسل سوم ایرپادها دارای یک مستطیل کوتاه‌تر و به طور قابل توجهی ضخیم‌تر با جلو پنجره دایره‌ای است.

image

این جزئیات کوچک اما مهم ممکن است نشان دهد که تصاویر معتبرتر از آنچه قبلا تصور می‌شد هستند و این احتمال را افزایش می‌دهد که ایرپادز پرو ۲ از طراحی تحول یافته‌ای برخوردار نباشد. در واقع یافته‌های Zelbo نشان می‌دهد که طراحی هدفون جدید با نسل کنونی ایرپادز پرو، به جز حسگر تشخیص پوست تغییر دیگری در طول ساقه یا شکل قسمت داخلی نخواهد داشت.

شایعات پیرامون ایده تغییر نسل دوم ایرپادز پرو به طراحی بدون ساقه اشاره دارد، اما پس از بررسی دقیق‌تر، منابع معتبر به صراحت اعلام نکرده‌اند که این اتفاق عملی می‌شود. به عنوان مثال مینگ چی کو تحلیل‌گر با سابقه اپل، معتقد است که ایرپاد پروهای نسل دوم از یک سری ویژگی‌های جدید بهره خواهند برد، اما به طور مشخص نگفته که این محصول دارای طراحی بدون ساقه خواهد بود.

در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹)، Mark Gurman از خبرگزاری بلومبرگ گفت که اپل قصد دارد با حذف ساقه کوتاهی که در حال حاضر در ایرپادز پرو وجود دارد، نسل دوم آن را فشرده‌تر کند و طبق گزارش‌ها در حال آزمایش طرحی با شکل گردتر است که گوش را بیشتر پر می‌کند. این طراحی موجب نزدیک‌تر شدن شکل ایرپادز پرو به گلکسی بادز سامسونگ و طراحی‌هایی مانند شرکت آمازون یا گوگل می‌شود. با این حال او گفت که اپل در یکپارچه سازی سخت افزار ایرپادز پرو از جمله آنتن‌ها و میکروفون‌ها در یک محفظه کوچک‌تر، با مشکلاتی مواجه است که ممکن است در زمان نهایی شدن محصول، طراحی متفاوتی از آنچه تصور می شود ببینیم.

مینگ چی کو همچنین به ظاهر از جنبه‌های دیگری که در تصاویر MacRumors از نسل دوم ایرپادز پرو نشان داده شده است، پشتیبانی می‌کند و به طور بالقوه اعتبار آنها را افزایش می‌دهد. در اوایل سال جاری میلادی، کو توضیح داد ایرپادز پرو ۲ دارای یک کیس شارژ است که کاربران می‌توانند صدایی را از آن برای متوجه شدن مکانش ایجاد کنند و به هدفون و کیس اجازه می‌دهد تا به طور جداگانه شناسایی شوند. این به طور مستقیم با سوراخ‌های بلندگوی قابل مشاهده روی کیس شارژ، در تصاویر MacRumors دیده می‌شود که با اظهارات کو مطابقت دارد. به نظر می‌رسد محتمل است که این کیس شارژ با انتشار صدا در اپلیکیشن Find My ادغام شود، مشابه اینکه کاربران در حال حاضر می‌توانند صدا را از ایرپاد خود در داخل کیس منتشر کنند تا به مکان‌یابی آنها کمک کند.

image

 

بنابراین بر اساس اطلاعات MacRumors، مینگ چی کو، و Mark Gurman، به هیچ وجه مشخص نیست که نسل دوم ایرپادز پرو دارای طراحی بدون ساقه باشد. در واقع در حال حاضر شواهد به طور فزاینده‌ای خلاف آن را ثابت می‌کنند.

اپل بیتس استودیو بادز که تعداد زیادی از فن‌آوری‌اش با ایرپادز پرو یکسان است، طراحی کاملا داخل گوش دارد و به هیچ وجه دارای ساقه نیست. این واقعیت که بیتس استودیو بادز طراحی بدون ساقه را ارائه می‌کند، لزوما نشان دهنده این نیست که ایرپادز پرو نسل دوم هم از آن پیروی خواهد کرد. اپل اغلب به دنبال یافتن راه‌هایی برای متمایز کردن محصولات خطوط تولید برند بیتس و ایرپادهای خود است. اپل همچنین یک برند بصری متفاوت و به راحتی قابل شناسایی برای ایرپادهای خود با طراحی ساقه‌دار و استفاده از رنگ سفید ایجاد کرده است، و اینکه آیا این شرکت هنوز آماده سنت شکنی در این مورد است یا نه، جای سوال دارد.

شایعه شده است که نسل دوم  ایرپادز پرو از فرمت (ALAC) یا همان ویژگی Lossless Audio از طریق یک راه حل اتصال جدید پشتیبانی می‌کند، که اگر اینطور باشد، اگرچه طبق گزارش امروز تحولی را در طراحی ظاهری این محصول نخواهیم دید، اما در عوض تحولی بنیادین را در کیفیت صدای ایرپادز پرو ۲ شاهد خواهیم بود. از طرف دیگر درست است که همه شواهد و مدارک نشان از طراحی تکراری این محصول دارند، اما نباید فراموش کنیم که اپل بارها طرفداران خود را غافل‌گیر کرده و باید دید این بار نیز اینگونه خواهد بود یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)