خانهاخبار
تعهد سونی برای دو برابر کردن بازی‌های موبایل خود تا سال ۲۰۲۵

تعهد سونی برای دو برابر کردن بازی‌های موبایل خود تا سال ۲۰۲۵

به تازگی سونی قول داده تا بازی‌های موبایلی خود را دو برابر کند، همچنین حضور خود در بازی‌های مخصوص PC را نیز افزایش دهد.
۱۴۰۱/۳/۷

سونی شرکت سازنده پلی استیشن، از برنامه‌های خود برای انتشار بازی‌های موبایل و کامپیوتر بیشتر در آینده‌ای نزدیک خبر داده است. این شرکت اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۵ نیمی از عناوین آن باید روی کامپیوترهای شخصی یا موبایل باشد، که متعاقبا منجر به کاهش سهم عرضه بازی‌های پلی استیشن خواهد شد. در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از عناوین سونی برای موبایل در دسترس هستند، اما پیش بینی می‌شود طی سال آینده دو برابر شود، یعنی این میزان به ۲۰ درصد برسد.

image

 

جیم رایان مدیر عامل «Sony Interactive Entertainment»، گفته: گسترش حضور در رایانه‌های شخصی و موبایل و همچنین سرویس‌های به اصطلاح زنده، این فرصت را به ما می‌دهد که از وضعیت حضور در بخش بسیار محدودی از صحنه بازی، به موقعیتی دست پیدا کنیم که تقریبا در هرجایی نامی از سونی حضور داشته باشد.

او به طور خاص در مورد پلی استیشن ۴ چیزی نگفته است، اما طبق اسلایدهای رسمی، عرضه این کنسول به تدریج قرار است تا سال ۲۰۲۵ متوقف شود؛ البته جای تعجب هم نیست زیرا مدتی است که پلی استیشن ۵ عرضه شده است و مدل قدیمی‌تر مانند روال قبل این شرکت، به مرور زمان باید بازنشسته شود. با نگاهی به گذشته متوجه می شویم که سونی همین کار را با PS3 انجام داد و ۲ سال پس از عرضه رسمی PS4، این دستگاه را کنار گذاشت، پس پلی استیشن ۴ هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

image

 

توسعه بخش بازی‌های موبایل، قرار است از طریق یک واحد تجاری جدید در شرکت سونی ایجاد شود که رهبری آن را نیکولا سباستیانی، مدیر سابق محتوای Apple Arcade عهده‌دار خواهد بود. این بخشی از آینده‌ای خواهد بود که در آن عناصر مهم جامعه سونی، فراتر از تجربه کنسول محوری گسترش می‌یابد.

باید اشاره کرد که این تصمیم سونی به نظر تصمیمی اساسی و هوشمندانه است، اما اینکه استراتژی این شرکت در حوزه موبایل و کامپیوتر، آیا مانند کنسول‌های آن باعث موفقیت سونی می‌شود یا خیر، مسئله‌ای جداگانه است که فقط زمان آن را نشان خواهد داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)