خانهاخبار
گوشی ناشناس مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک موفق به کسب بالاترین امتیاز در بنچمارک آنتوتو شد

گوشی ناشناس مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک موفق به کسب بالاترین امتیاز در بنچمارک آنتوتو شد

نسل جدید تراشه پرچمدار کوالکام به تازگی رونمایی شده است و حالا اولین بنچمارک‌های منتشر شده از آن عملکرد خوب آن را نشان می‌دهد.
۱۴۰۱/۳/۲

کوالکام چند روز پیش از نسل جدید تراشه پرچمدار خود موسوم به اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک رونمایی کرد که بنابر ادعای این تولیدکننده، تا 10 درصد عملکرد پردازنده بهتر و 30 درصد مدیریت مصرف انرژی بهینه‌تر در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک دارد. در همین راستا، آنتوتو امروز امتیازهای بنچمارک گوشی ناشناسی را در شبکه اجتماعی Webio به اشتراک گذاشته است که به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک مجهز است.

این گوشی حاضر در لیست آنتوتو از نمایشگر 120 هرتزی، حافظه رم 18 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی 512 گیگابایتی UFS 3.1 بهره می‌برد و نرم‌افزار آن نیز اندروید 12 است. طبق لیست آنتوتو، این گوشی در تست عملکرد پردازنده مرکزی موفق به کسب امتیاز 266524 شده است. تست‌های دیگر شامل پردازنده گرافیگی، عملکرد حافظه رم و رابط کاربری است که این گوشی امتیازهای به ترتیب 468846، 194987 و 187804 را کسب کرده است. مجموع کلی امتیازهای این گوشی مرموز به عدد 1118161 رسیده است که بالاترین امتیاز بنچمارک آنتوتو محسوب می‌شود.

image

 

شایان ذکر است که برخی از گوشی‌های مجهز به نسل جدید تراشه پرچمدار کوالکام شامل ایسوس راگ فون 6، ایسوس راگ فون 6، ریلمی جی‌تی 2 مستر ادیشن، موتو اج 30 الترا، شیائومی 12 الترا، وان پلاس 10 الترا، گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 خواهد بود. به علاوه، انتظار می‌رود اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک در طی هفته‌های جاری در چین معرفی شود.

از مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک می‌توان به هسته پردازشی Kyro با فرکانس 3.2 گیگاهرتزی، سه هسته میانی با فرکانس 2.75 گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف 2.0 گیگاهرتزی اشاره کرد که با پردازنده گرافیگی آدرنو 730 به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. البته باید اشاره کرد که از نظر تست رابط کاربری و حافظه رم بنچمارک آنتوتو، تفاوتی بین تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک و نسخه قبلی آن وجود ندارد و تفاوت‌های عمده بین دو تراشه مربوط به تست‌های پردازنده مرکزی و گرافیکی است که تا 30000 امتیاز رشد داشته است.

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک بر پایه فرایند 4 ناتومتری TSMC توسعه داده شده است تا مشکلات مربوط به تولید گرمای تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک مرتفع شود. طبق ادعای کوالکام، بهنیه کردن مصرف انرژی تراشه جدید اسنپدراگون محور اصلی برنامه این تولیدکننده بوده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)