خانهاخبار
سونی از نسل جدید پلی استیشن پلاس جهت رقابت با گیم پس رونمایی کرد

سونی از نسل جدید پلی استیشن پلاس جهت رقابت با گیم پس رونمایی کرد

شرکت سونی سرانجام از نسل جدید سرویس پلی استیشن پلاس رونمایی کرده که رده‌های عضویتی متفاوتی داشته و جهت رقابت با سرویس ایکس باکس گیم پس طراحی شده است.
۱۴۰۱/۱/۱۰

پس از شایعات و مطالب لو رفته بسیار، شرکت سونی سرانجام از نسل جدید سرویس اشتراکی پلی استیشن پلاس رونمایی کرده که جهت رقابت با ایکس باکس گیم پس طراحی شده است. این سرویس جدید، دو سرویس پلی استیشن پلاس و پلی استیشن ناو را ادغام کرده و از ماه ژوئن و در سه رده عضویتی مختلف در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این رده‌های عضویتی، شامل پلی استیشن پلاس اِسِنشال، پلی استیشن پلاس اکسترا و پلی استیشن پلاس پریمیوم می‌شوند. اشتراک پریمیوم در این بین، دسترسی کاربران را به بیش از ۷۰۰ بازی متفاوت فراهم می‌کند.

اشتراک پایه پلی استیشن پلاس که حالا پلی استیشن پلاس اِسِنشال نام دارد؛ تفاوتی با سابق نداشته و با همان قیمت ۶۰ دلار در سال قابل تهیه است. این رده از اشتراک پلی استیشن پلاس شامل بازی‌های رایگان در هر ماه، امکان استفاده از فضای ابری برای ذخیره سیو‌ها، امکان بازی آنلاین و در نهایت تخفیف‌های ویژه برای خرید بازی‌ها است.

image

 

سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا، قیمت ۱۵ دلار در ماه یا ۱۰۰ دلار در سال را داشته و بیش از ۴۰۰ بازی پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. کاربران امکان دانلود این بازی‌ها را خواهند داشت که شامل عناوین انحصاری پلی استیشن و همچنین بازی‌های مولتی پلتفرم می‌شوند. این سرویس، در واقع تلفیقی از پلی استیشن پلاس و پلی استیشن ناو به نظر می‌رسد و عضویت کاربران فعلی پلی استیشن ناو نیز از ماه ژوئن به همین رده تغییر خواهد یافت.

در نهایت، گران‌ترین رده این سرویس یا همان پلی استیشن پلاس پریمیوم را داریم که بیش از ۳۴۰ بازی اضافی را نسبت به رده اکسترا به همراه دارد. قیمت پلی استیشن پلاس پریمیوم، معادل ۱۸ دلار در ماه یا ۱۲۰ دلار در سال بوده و تفاوت اصلی آن با رده اکسترا، به همراه داشتن بازی‌های قدیمی پلی استیشن، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و PSP است. متاسفانه به دلیل سخت افزار عجیب و غریب کنسول پلی استیشن 3، امکان تجربه بازی‌های آن تنها به وسیله استریم ابری وجود دارد؛ اما بازی‌های کنسول‌هایی چون پلی استیشن، پلی استیشن 2 و PSP قابل دانلود هستند.

رده پریمیوم این سرویس، امکاناتی چون تجربه دموی بازی‌ها و همچنین امکان استریم بازی‌ها بر روی کامپیوتر را نیز به همراه دارد. همه این رده‌های عضویتی، بر روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قابل دسترسی هستند؛ اما کاربران پلی استیشن 5 امکان تجربه بازی‌های بیشتری را خواهند داشت.

سونی همچنین اعلام کرده که در زمان عرضه، بازی‌های محبوبی چون Death Stranding، God of War، Marvel’s Spider-Man، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Mortal Kombat 11 و Returnal را به این سرویس اضافه خواهد کرد.

image

 

پلی استیشن پلاس اکسترا و پریمیوم در ابتدا در منطقه آسیا قابل دسترس خواهند بود ولی کاربران اروپایی و آمریکایی پلی استیشن نیز می‌توانند از ماه ژوئن به این سرویس‌ها دسترسی پیدا کنند.  همچنین سونی تدبیری برای مناطق با سرعت اینترنت پایین که امکان تجربه بازی‌ها به صورت استریمینگ را ندارند؛ اندیشیده است و سرویسی به نام پلی استیشن پلاس دیلاکس را با قیمتی پایین‌تر و قابلیت‌ دانلود همه بازی‌ها به جز عناوین پلی استیشن 3 را به آنها ارائه می‌دهد. قیمت این سرویس، کمی پایین‌تر از رده پریمیوم این عضویت خواهد بود.

درباره رده‌های عضویتی جدید سرویس پلی استیشن پلاس چه می‌اندیشید؟ آیا سونی موفق خواهد شد تا با این سرویس‌های اشتراکی، ایکس باکس گیم پس را شکست داده یا حداقل با آن رقابت کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)