خانهاخبار
واتس‌اپ در حال تست قابلیت ادامه پخش پیام‌های صوتی در هنگام خروج از صفحه چت‌ها است

واتس‌اپ در حال تست قابلیت ادامه پخش پیام‌های صوتی در هنگام خروج از صفحه چت‌ها است

پیام‌رسان واتس‌اپ با وجود محبوبیت بسیار زیاد خود در سطح جهان، از نظر امکانات واقعا عملکرد ضعیفی داشته و آنها اکنون در حال تست قابلیت ادامه پخش پیام‌های صوتی در هنگام خروج از چت‌ها هستند که مدتهاست در سایر پیام‌رسان‌ها شاهد آن هستیم.
۱۴۰۰/۱۰/۲۳

کاربران نسخه بتای اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ، به تازگی ویژگی جدیدی را کشف کرده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد تا در هنگام گوش دادن به یک پیام صوتی، صفحه چت مربوطه را ترک کرده و پیام همچنان برای آنها پخش شود. این ویژگی مدتهاست که در پیام‌رسان‌های محبوب دیگری چون تلگرام دیده می‌شود.

توسعه دهندگان این پیام‌رسان همچنین مدتی است که در حال کار روی یک پخش کننده فایل‌های صوتی برای اپلیکیشن خود هستند که مسلما، وظیفه پخش پیام‌های صوتی را نیز به عهده دارد. این پخش کننده به کاربران واتس‌اپ اجازه می‌دهد تا در هنگام گذشت و گذار در رابط کاربری اپلیکیشن، به پیام‌ها یا فایل‌های صوتی خود گوش فرا دهند.

image

 

در نسخه‌ پایدار فعلی اپلیکیشن واتس‌اپ، اگر در هنگام گوش دادن به یک پیام صوتی از صفحه چت مربوط به آن خارح شوید، پخش آن متوقف می‌شود. مسلما ادامه پخش پیام‌ها پس از ترک صفحه چت مربوطه، موجب بهبود تجربه کاربری اپلیکیشن شده و وقت کمتری از کاربر تلف می‌شود.

در جدیدترین نسخه بتای واتس‌اپ، اگر در حال پخش یک فایل صوتی باشید و به صفحه اصلی این اپلیکیشن یا صفحه چت دیگری بروید؛ یک اینترفیس پخش با دکمه‌های پلی، پاز و نوار پایینی پراگرس در قسمت بالایی صفحه پدیدار می‌شود. به گفته WABetaInfo، این ویژگی در حال حاضر برای برخی از کاربران نسخه بتا iOS واتس‌اپ و واتس‌اپ بیزنس منتشر شده است؛ بنابراین اگر هنوز به آن دسترسی ندارید، باید کمی برای انتشار بتای بعدی صبر کنید.

هنوز مشخص نیست که این ویژگی در چه تاریخی در دسترس کاربران نسخه پایدار این اپلیکیشن قرار خواهد گرفت؛ اما با توجه به سادگی این قابلیت، احتمالا نباید مدت زیادی برای استفاده از آن صبر کنیم. اپلیکیشن واتس‌اپ به عنوان یک پیام‌ رسان از محبوبیت بسیار بالایی در سطح جهان برخوردار است؛ اما از نظر امکانات واقعا ضعیف عمل کرده و برخی از ساده‌ترین و بدیهی‌ترین ویژگی‌ها نیز در آن دیده نمی‌شوند.

image

 

این دومین ویژگی تست شده توسط واتس‌اپ در سال ۲۰۲۲ است؛ در هفته گذشته نیز شیده بودیم که توسعه دهندگان این اپلیکیشن در حال تست قابلیت نمایش عکس‌های پروفایل کاربران در اعلان‌های iOS هستند. درباره تست قابلیت ادامه پخش پیام‌های صوتی پس از خروج‌ از صفحه چت‌ها توسط این پیام‌رسان چه می‌اندیشید؟ آیا از امکانات اضافه شده اخیر به واتس‌اپ راضی هستید یا عقیده دارید که این پیام‌رسان چندین سال از رقبای خود عقب است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)