خانهاخبار
هر آنچه از مراسم رونمایی محصولات شیائومی انتظار داریم

هر آنچه از مراسم رونمایی محصولات شیائومی انتظار داریم

در این مطلب کوتاه، به بررسی مشخصات فنی محصولاتی که قرار است امروز در مراسم شیائومی رونمایی شوند می‌پردازیم
۱۴۰۰/۱۰/۷

همانطور که می‌دانیم، امروز یعنی 7 دی قرار است بزرگ‌ترین مراسم سال شیائومی در چین و در ساعت 7:30 شب به وقت محلی برگزار شود. در این مراسم، قرار است جدیدترین محصولات شیائومی به صورت رسمی معرفی شوند و تا به امروز هم تیزرهای زیادی از این محصولات در دسترس کاربران قرار گرفته است که آنها را این محصولات بیشتر آشنا ساخته است. شایان ذکر است که ستاره‌های مراسم امروز قطعا سری پرچمدار شیائومی 12، رابط کاربری MIUI 13 و حتی ساعت هوشمند شیائومی واچ S1 است که قرار است معرفی شوند. البته سایر محصولات این شرکت شامل شیائومی پد 5 پرو و شیائومی بادز 3 نیز قرار است در خلال این مراسم نیز معرفی شوند.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا تمام محصولات موردانتظار مراسم امروز شیائومی را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

سری شیائومی 12

سری شیائومی 12 که را به جرئت می‌توان یکی از موردانتظارترین دستگاه‌های موبایلی سال 2022 دانست، در چند وقت گذشته محور اصلی اخبار و شایعات دنیای فناوری بوده است که مشخصات فنی و طراحی این سری پرچمدار را در دسترس کاربران قرار داده است.

براساس این اخبار و شایعات منتشر شده، سری شیائومی 12 شامل چهار مدل شیائومی 12، شیائومی 12 پرو، شیائومی 12X و شیائومی 12 الترا خواهد بود. البته باید اشاره کرد که در مراسم امروز تنها دو مدل شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو رونمایی و معرفی خواهد شد و دو مدل دیگر برای عرضه در سال 2022 هماهنگ شده‌اند.

image

 

از مشخصات فنی سری شیائومی 12 می‌توان به تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک اشاره کرد که قبلا نیز در اخبار رسمی تایید شده بود. به علاوه، نسخه معمولی سری یعنی شیائومی 12 از نمایشگر امولد فول اچ‌دی پلاس 6.28 اینچی بهره خواهد برد و شیائومی 12 پرو مجهز به نمایشگر امولد LTPO E5 6.73 اینچی 2K با نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. اخیرا نیز اعلام شد که نمایشگر شیائومی 12 موفق به کسب امتیاز A+ از وبسایت دیسپلی‌میت شده است که بیانگر کیفیت و عملکرد خوب نمایشگر شیائومی 12 است.

در بخش دوربین، شیائومی 12 از دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 32 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. از آن سو، در پنل پشتی شیائومی 12 پرو سه دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو قرار خواهد داشت. در پنل جلویی سری شیائومی 12 نیز دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار خواهد داشت.

image

 

منیع تغذیه شیائومی 12 نیز باتری 4500 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 67 واتی خواهد بود. به علاوه، شیائومی 12 پرو نیز از باتری 4600 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 120 واتی بهره می‌برد. از دیگر مشخصات فنی سری شیائومی 12 می‌توان به حافظه رم 12 گیگابایتی LPDDR5، دو مدل حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی و رابط کاربری MIUI 13 اشاره کرد.

 

رابط کاربری MIUI 13

ستاره دیگر این مراسم جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 13 خواهد بود. قطعا طرفداران شیائومی برای عرضه رسمی MIUI 13 بی‌صبرانه منتظرند چرا که شیائومی برای عرضه رسمی اندروید 12 برای دستگاه‌های سازگار این شرکت تاخیر زیادی داشته است.

image

 

از قابلیت‌های ویژه MIUI 13 می‌توان به امکانات ویژه امنیتی و حفظ حریم شخصی آن اشاره کرد که شاید برجسته‌ترین ویژگی رابط کاربری شیائومی تلقی شود. همچنین شیائومی تمرکز ویژه‌ای بر اجرای روان و بدون مشکل MIUI 13 داشته است و براساس برخی از اخبار منتشر شده، عملکرد MIUI 13 تا حدود 15 تا 52 درصد نسبت به نسخه‌های قبلی پیشرفت داشته است. به علاوه، MIUI 13 از امکانات ویژه Focus Computing 2.0، Liquid Storage و Atomic memory  بهره خواهد برد که باعث پردازش سریع‌تر و بالا رفتن سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات خواهد شد.

شیائومی پد 5 پرو

شیائومی 5 پد پرو قبلا در ماه اوت سال جاری به صورت رسمی معرفی شد ولی در مراسم امروز قرار است یک نسخه جدید از آن با مشخصات فنی حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی رونمایی شود که در مقایسه با نسخه‌های حال حاضر در بازار یعنی حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی از قدرت بالاتری برخوردار خواهد بود. این نسخه ویژه مشخصا برای کاربرانی مناسب خواهد بود که انتظار دارند اپلیکیشن‌های مختلف بدون کندی اجرا شوند و همچنین بتوانند در بین اپلیکیشن‌های متنوع بدون کم شدن سرعت گردش کنند. از مشخصات فنی شیائومی پد 5 پرو می‌توان به نمایشگر 11 اینچی فول اچ‌دی پلاس، تراشه اسنپدراگون 870 و دوربین 50 مگاپیکسلی اشاره کرد.

image

 

ساعت هوشمند شیائومی S1

شیائومی واچ S1 که عضوی از جدیدترین خانواده ساعت‌های هوشمند شیائومی است، از طراحی دایره‌ای و گرد برخوردار خواهد بود. همچنین تیزرهای منتشر شده از این ساعت هوشمند اشاره به کاربری حرفه‌ای این ساعت داشته‌اند و حتی حرف S این سری ساعت‌های هوشمند مخفف شده کلمه Strong به معنای قوی است. شایان ذکر است که پنل شیائومی واچ S1 از شیشه سفایر ساخته خواهد شد که مقاومت بسیار خوبی دارد.

image

 

شیائومی بادز 3 همراه با قابلیت حذف نویز فعال (نویز کنسلینگ)

اخرین مهمان مراسم امروز شیائومی بادز 3 خواهد بود که نسخه معمولی شیائومی بادز 3 پرو محسوب می‌شود که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد. از مشخصات فنی لو رفته این ایربادز می‌توان به صدای باکیفیت Hi-Fi و قابلیت حذف نویز فعال اشاره کرد که صدای مزاحم خارجی را تا حد 40 دسی‌بل کاهش می‌دهد.

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که شیائومی در حال یکی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای فناوری محسوب می‌شود که محصولات متنوع بسیاری در بازارهای جهانی عرضه کرده است و حالا مراسم فردا این شرکت را می‌توان را در کنار بزرگ‌ترین رویدادهای فناوری جهان قرار داد که کاربران زیادی منتظر آن هستند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)