خانهاخبار
کوالکام احتمالا چیپست اسنپدراگون 898 را با نام متفاوتی معرفی خواهد کرد

کوالکام احتمالا چیپست اسنپدراگون 898 را با نام متفاوتی معرفی خواهد کرد

به تازگی شایعاتی منتشر شده‌اند که با استناد به آنها، کوالکام قصد تغییر نحوه نام‌گذاری چپیست‌های پرچمدار خود را داشته و احتمالا نام چیپست بعدی این شرکت، اسنپدراگون 898 نخواهد بود.
۱۴۰۰/۸/۲۴

شرکت کوالکام تا چند سال قبل، نحوه نام‌گذاری ساده و قابل درکی را برای چیپست‌های خود داشت؛ اما با گسترش چشمگیر محصولات این شرکت و عرضه چیپست‌هایی در رده‌های متفاوت، این سادگی از بین رفت و دیگر امکان تشخیص قدرت یک چیپست تنها با نگاه کردن به شماره مدل آن وجود ندارد.

image

 

حالا به نظر می‌رسد که این شرکت قصد تغییر سیاست نام‌گذاری چیپست‌های خود را داشته و قرار است کار را از چیپست پرچمدار بعدیش، یعنی اسنپدراگون 898 که در ماه آینده معرفی می‌شود؛ آغاز کند. به گفته افشاگران قابل اطمینانی چون Digital Chat Station و Ice Universe، چیپست پرچمدار جدید کواکام قرار است «Snapdragon 8 Gen 1» نام داشته باشد.

image

 

در صورت حقیقت داشتن این شایعه، احتمالا شاهد استفاده از سیاست نام‌گذاری مشابهی برای سایر چیپست‌های این شرکت نیز خواهیم بود که تشخیص نسل و قدرت چیپست مربوطه را کمی آسان‌تر از قبل می‌کند. البته با توجه به ده‌ها مدل از پردازنده اسنپدراگون موجود در بازار، این تغییر تا از رده خارج شدن این مدل‌ها، موجب گیج‌ شدن بیشتر کاربران نیز خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)