خانهاخبار
با انتشار نخستین تریلر از نسخه بازسازی شده سه‌گانه Grand Theft Auto، تاریخ عرضه آن نیز مشخص شد!

با انتشار نخستین تریلر از نسخه بازسازی شده سه‌گانه Grand Theft Auto، تاریخ عرضه آن نیز مشخص شد!

چندی پیش خبری مبنی بر معرفی نسخه بازسازی شده سه‌گانه محبوب Grand Theft Auto شنیدیم و حالا نیز استودیوی راک‌استار تاریخ عرضه این عنوان را مشخص کرده و تریلری از گیمپلی و تغییرات گرافیکی صورت گرفته نیز منتشر کرده است.
۱۴۰۰/۸/۲

به گفته استودیوی راک‌استار گیمز، بازی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition که در واقع نسخه بازسازی‌ شده عناوین محبوب و خاطره انگیز Grand Theft Auto III، Grand Theft Auto: Vice City و Grand Theft Auto: San Andreas است؛ در روز ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) منتشر خواهد شد.

راک‌استار در بازسازی این عناوین کلاسیک، از موتور گرافیکی جدیدی استفاده کرده و جزئیات بیشتری نیز درباره این عناوین، تغییرات صورت گرفته در آنها و برنامه‌های خود برای عرضه این سه‌گانه را با کاربران در میان گذاشته است.

image

 

این سه بازی در باندلی ۶۰ دلاری به فروش رسیده و بر روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، نینتندو سوییچ و پی سی (از طریق لانچر راک‌استار گیمز) در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) منتشر خواهند شد. راک‌استار همچنین اعلام کرده که نسخه‌ای فیزیکی برای ایکس باکس سری ایکس و اس، ایکس باکس وان، نیتندو سوییچ و پلی استیشن 4 در راه بوده و تاریخ عرضه آن، روز ۷ دسامبر (۱۶ آذر) است؛ ولی اشاره‌ای به نسخه فیزیکی برای کنسول پلی استیشن 5 نشد.

به نظر می‌رسد که این بازی‌ها، تنها محدود به این باندل نیستند؛ برای مثال نسخه جداگانه بازی Grand Theft Auto: San Andreas در روز ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) به سرویس گیم پس ایکس باکس اضافه شده و در سوی دیگر، بازی Grand Theft Auto III نیز از روز ۷ دسامبر (۱۶ آذر) بر روی سرویس پلی استیشن ناو قرار خواهد گرفت.

image

 

همانطور که به آن اشاره کردیم، این باندل شامل نسخه‌های بازسازی شده بازی‌های GTA III، GTA: Vice City و GTA: San Andreas بوده و تغییرات صورت گرفته در آنها، تنها از نوع گرافیکی نیست. همانطور که پیش از این شایعات به آن اشاره داشتند، نحوه کنترل این بازی‌ها که با معیار‌های امروزی دشوار به نظر می‌رسید؛ تغییر کرده و همانند بازی Grand Theft Auto V شده است.

تغییرات گسترده گرافیکی مانند بهبود رزولوشن، تکسچر‌ها و فریم ریت نیز در این بازسازی دیده می‌شوند. البته به گفته راک‌استار، آنها سعی داشتند تا در حین بازسازی این عناوین، حس کلاسیک آنها را حفظ کرده و هر یک از آنها همچنان آرت استایل و ظاهر اصلی خود را به همراه دارند.

image

 

در زمینه کنترل‌های بازی، گفته می‌شود که سیستم نشانه گیری بازی‌های جدید راک‌استار همانند GTA V و Red Dead Redemption 2 وارد این عناوین شده که کار با آن، بسیار از آنچه در نسخه کنسول یا حتی پی سی این بازی‌های قدیمی شاهد آن بودیم بهتر است. انتخاب سلاح‌ها و شبکه‌های رادیویی نیز تغییر کرده و همانند بازی‌های اخیر راک‌استار، به وسیله یک دایره یا Weapon Wheel انجام می‌شود که بازیکنان عناوینی چون GTA V، قطعا با آن بیگانه نیستند.

مینی مپ این بازی‌ها نیز تغییر کرده و همچون عناوین جدیدتر سری GTA یا Red Dead Redemption، امکان اضافه کردن نقطه‌هایی به آن و مسیریابی GPS-گونه نیز وجود دارد که پس از عنوان Grand Theft Auto IV، به این سری اضافه شد. اچیومنت‌ها یا تروفی‌های این عناوین نیز آپدیت شده‌اند.

image

 

نسخه سوییچ این بازی‌ها، از نشانه گیری حرکتی نیز پشتیبانی کرده که از ژیروسکوپ این کنسول قابل حمل بهره می‌برد؛ کاربران سوییچ همچنان می‌توانند از نمایشگر لمسی این محصول برای زوم دوربین بازی، تغییر پرسپکتیو و ... استفاده کنند. نسخه پی سی این عناوین نیز از تکنولوژی انویدیا DLSS پشتیبانی کرده و امکان اتصال به Rockstar Social Club نیز به وسیله آن وجود دارد.

راک‌استار می‌گوید که سیستم نورپردازی این عناوین را به طور کامل بازطراحی کرده و همین امر، موجب خلق سایه های بهتر، وضعیت هوای طبیعی‌تر و بازتاب‌های شفاف‌تر شده است. مدل‌های شخصیت‌ها و اتومبیل‌ها به طور کامل بازسازی شده و ساختمان‌ها، خیابان‌ها، سلاح‌ها، و داخل ساختمان‌ها نیز تکسچر‌هایی با کیفیت‌تر را به همراه دارند. طرفداران این بازی‌های قدیمی و محبوب همچنین می‌توانند منتظر پوشش گیاهی بهتر و گسترده‌تر و بهبود Draw Distance یا رندر شدن دوردست‌ها در بازی باشند که موجب خلق جهانی واقعی‌تر نسبت به نسخه‌های اصلی خواهد شد.

image

 

این باندل بر روی کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس، با رزولوشن 4K و فریم ریت ۶۰ فریم ثانیه اجرا می‌شوند. بازسازی این عناوین به عهده استودیوی جدیدی به نام Grove Street Games بوده و آنها از موتور گرافیکی Unreal Engine برای بازسازی این سه بازی محبوب استفاده کرده‌اند.

image

 

آقای Aaron Garbut، یکی از مدیران استودیوی راک‌استار نورث درباره بازی GTA III و رشد و موفقیت این سری پس از عرضه این عنوان چنین می‌گوید:

«بازی GTA III، قطعا عنوانی انقلابی بود و روش ما برای ساخت و طراحی بازی‌ها را برای همیشه تغییر داد. پس از عرضه GTA III، ما تمرکز خود را روی خلق جهان‌های باورپذیر، با حداکثر جزئیات ممکن گذاشتیم و همیشه سعی بر آن داشتیم که این جهان‌ها، واقعی و زنده به نظر برسند. کاربران قطعا می‌توانند تاثیرهای بازی GTA III‌ را در عناوینی مانند GTA V یا سری Red Dead Redemption نیز مشاهده کنند.

هدف اصلی ما، خلق جهان‌هایی است که بازیکن را به درون خود کشیده و به وی احساسی القا کنند که انگار دارد واقعا در چنین دنیایی زندگی می‌کند. بازی‌ها ما دارای دنیاهایی زنده، واقعی و پر از شخصیت‌ها و رویداد‌های رنگارنگ بوده و داستان‌ها و سرگرمی‌های بی‌شماری را به همراه دارند.»

درباره عرضه نسخه بازسازی شده سه‌گانه محبوب GTA چه می‌اندیشید؟ آیا باز هم برای خرید این بازی‌ها آمادگی دارید یا قیمت نجومی و ۶۰ دلاری آنها برای سه بازی مربوط به حدود ۲۰ سال پیش، چندان برایتان جذاب نیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)