خانهاخبار
اپل اشاراتی به عرضه اپلیکیشنی اندرویدی برای ایرتگ کرده است

اپل اشاراتی به عرضه اپلیکیشنی اندرویدی برای ایرتگ کرده است

شرکت اپل به تازگی یک بروزرسانی جدید برای ایرتگ عرضه کرده تا این ردیاب را از نظر امنیتی بهبود ببخشد. در بیانیه مربوط به این بروزرسانی اشاره‌های کوچکی به سازگاری ایرتگ با اندروید هم شده است.
۱۴۰۰/۳/۱۴

جدیدترین گجت اپل، ایرتگ نام دارد که چند وقتی است به بازار عرضه شده و حتی بروزرسانی‌های نرم‌افزاری هم برای آن عرضه شده است. در بروزرسانی جدید که برای ایرتگ منتشر خواهد شد، قرار است افرادی که از کنار ایرتگ گم شده رد می‌شوند، نوتیفیکیشنی برای یک ایرتگ گم شده در حوالی‌شان دریافت کنند. همچنین زمان‌بندی پخش صدای اعلان به دیگران زمانی که ایرتگ گم شده است نیز تغییر خواهد کرد.

تا پیش از این بروزرسانی، ردیاب‌های ایرتگ فقط وقتی که سه روز از گم شدنشان می‌گذشت شروع به سر و صدا کردن می‌کردند. حالا برای اینکه کسی نتواند با ایرتگ فرد دیگری را دنبال و جاسوسی کند، قرار است در بازه ۸ الی ۲۴ ساعت پس از اینکه ایرتگ به حالت Lost Mode یا گم شدگی رفت، سر و صدا کند و به دیگران خبر دهد که یک ایرتگ در کنارشان گم شده است.

image

 

اپل در بیانیه‌ای که برای این بروزرسانی منتشر کرده، گفته که این ویژگی جدید باعث می‌شود تا افراد از «ردیابی ناخواسته» در امان بمانند. اگر فردی هم ایرتگ گمشده را پیدا کند، می‌تواند با آیفون خود یا دستگاهی که NFC دارد (مثل بیشتر گوشی‌های اندرویدی امروزی)، این ردیاب را غیر فعال کند یا به صاحب آن اطلاع دهد که ایرتگ را پیدا کرده است.

CNET گزارش داده که اپل در بیانیه خود از ارائه جزئیات بیشتر درباره سازگاری ایرتگ و دیگر لوازم جانبی شبکه Find My با اندروید، سر باز زده است اما تا این حد گفته که در این زمینه اطلاعات بیشتری را تا پایان سال منتشر خواهد کرد.  

همین موضوع باعث شده که این تصور به وجود بیاید که ممکن است روزی ایرتگ با اندروید هم سازگار شود و حتی کاربران اندرویدی هم بتوانند این ردیاب را خریداری و از آن استفاده کنند. جدا از این موضوع، اگر شما هم ایرتگ خریداری کرده‌اید، برای دریافت برزورسانی جدید تنها کافی است که ایرتگ را در نزدیکی آیفون خود نگه‌دارید تا خودش به صورت خودکار این بروزرسانی را دریافت و نصب کند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)