خانهاخبار
خانواده هوم پاد در نهایت از قابلیت Lossless پشتیبانی خواهد کرد

خانواده هوم پاد در نهایت از قابلیت Lossless پشتیبانی خواهد کرد

اسپیکرهای بی سیم اپل در آینده نزدیک، از ویژگی Lossless پشتیبانی می‌کنند.
۱۴۰۰/۳/۲

اپل به تازگی از قابلیت Lossless خود رونمایی کرد که ماه آینده، به صورت رسمی در سرویس اپل موزیک ارائه خواهد شد. اما یکی از داغ ترین مباحث در این زمینه، عدم پشتیبانی هوم پاد‌ها از این ویژگی بود. اتفاقی که در آینده نزدیک، روی خواهد داد و دارندگان هوم پاد یا هوم پاد مینی می‌توانند موزیک‌های با کیفیت و با ویژگی Lossless را توسط این اسپیکر پخش کرده و از آن‌ها لذت ببرند.

اپل روز دوشنبه هفته گذشته از قابلیت Lossless و Spatial Audio رونمایی کرد. به کمک این ویژگی، نسخه High-Fidelity موزیک‌ها برای اعضای سرویس اپل موزیک در صورت تمایل پخش خواهد شد. برای پاسخ به سوال‌های متعدد در این زمینه، اپل صفحه‌ای را روی وب سایت خود در نظر گرفته تا کاربران با خواندن مطالب و متحوای آن، با این قابلیت و موارد مربوط به آن کاملا آشنا شوند.

در این صفحه و در قسمت پرسش و پاسخ می‌بینیم که هیچ یک از محصولات هوم پاد و هوم پاد مینی در حال حاضر قادر به بهره گیری از ویژگی Lossless نیستند. طبق اطلاعات درج شده در صفحه مربوطه، هر دو دستگاه یاد شده از کدک AAC برای پخش موزیک‌ها استفاده می‌کنند.

همان طور که اشاره شد و در حالی که هوم پاد و هوم پاد مینی از قابلیت Lossless پشتیبانی به عمل نمی‌آورند، اما اپل اعلام کرده است که در آینده نزدیک و با ارائه آپدیت نرم‌افزاری، این محصولات قادر خواهند بود تا از ویژگی یاد شده استفاده کنند.

image

 

همچنین ایرپادز مکس به عنوان گران قیمت ترین هدفون اپل نیز در اوایل رونمایی از ویژگی Lossless، قادر به بهره گیری از این امکان نبود. اما اپل در پی یافتن راهی برای این موضوع است که در آینده نزدیک، شاهد آن خواهیم بود. مسئولان اپل در این باره گفته‌اند که تبدیل  Lightning to 3.5mm Audio Cable به شما این امکان را می‌دهد تا موزیک‌های آنالوگ را با بهترین کیفیت ممکن گوش دهید. در حالی که ایرپادز مکس امکان اتصال به محصولاتی که از تکنولوژی Lossless پشتیبانی می‌کنند را دارا است، اما تبدیل موزیک‌های دیجیتال به آنالوگ بدین معناست که امکان گوش دادن به موزیک‌های Lossless توسط این محصول در حال حاضر فراهم نیست.

پیش‌تر گزارش شده بود که کاربران اندروید نیز قادر به گوش دادن به موزیک‌های Lossless خواهند بود، اما قابلیت Spatial Audio روی این محصولات پشتیبانی نخواهد شد. در حالی که ایرپادز مکس قابلیت پخش موزیک‌های Lossless را نخواهد داشت، اما به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها قصد دارند تا با توسعه فرمت صوتی High-Fidelity اختصاصی،‌ این ویژگی را به ایرپادز مکس نیز اضافه نمایند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)