خانهاخبار
نسخه بتای کلاب هاوس برای اندروید در پلی استور قرار گرفت

نسخه بتای کلاب هاوس برای اندروید در پلی استور قرار گرفت

پس از مدت‌ها، بالاخره شاهد انتشار نسخه آزمایشی کلاب هاوس برای سیستم عامل اندروید هستیم.
۱۴۰۰/۲/۲۰

اپلیکیشن کلاب هاوس به محض حضور در فروشگاه نرم افزاری اپ استور، با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. همین موضوع باعث شد تا کاربران اندروید نبود این اپلیکیشن در پلی استور گوگل را حس کنند. اما خوشبختانه توسعه دهندگان این اپلیکیشن دست به کار شده و به تازگی، نسخه بتای آن برای سیستم عامل اندروید را در پلی استور گوگل قرار داده‌اند.

در ماه مارچ، یکی از توسعه دهندگان کلاب هاوس با نام Paul Davidson اعلام کرد که توسعه نسخه اندروید کلاب هاوس در دست اقدام بوده و در آینده نزدیک، وارد پلی استور گوگل خواهد شد. ظاهرا روز موعود فرا رسیده و نسخه بتای آن برای کاربران این پلتفرم عرضه شده است.

در اوایل عرضه، همان طور که اشاره شد استقبال خوبی از کلاب هاوس به عمل آمد و در ماه فوریه، آمار دانلود این اپلیکیشن به 9.6 میلیون رسیده بود که 2.7 میلیون نفر از این جمعیت، تنها در ماه فوریه اقدام به دانلود کلاب هاوس کرده بودند. اما متأسفانه در ماه آوریل این رقم به 922 هزار کاهش پیدا کرد.

بدون نیاز به دعوت نامه، تنها کاری که کاربران اندروید باید انجام دهند این است که روی دکمه Preregister کلیک کرده و نام‌شان را در لیست انتظار قرار دهند. به این ترتیب دیگر داستان دعوت نامه به صورت کامل حذف شده و هر شخصی قادر خواهد بود تا به این پلتفرم بپیوندد. البته در حال حاضر بسته به سیستم عاملی که از آن استفاده می‌کنید، هنوز پیوستن به کلاب هاوس بدون دریافت دعوت نامه مقدور نیست.

image

 

دو نفر از پدید آورندگان کلاب هاوس به نام‌های Paul Davidson و Rohan Seth در این باره اینطور گفته‌اند که:

با ارائه نسخه اندروید کلاب هاوس، ما احساس تکامل بیشتری داریم. به این وسیله به کل کاربران سیستم عامل اندروید خوش آمد می‌گوییم. تفاوتی نمی‌کند که شما یک تولید کننده محتوا، مدیر یک گروه یا حتی شخصی باشید که قصد گشت و گذار دارد، همگی‌تان به کلاب هاوس خوش آمدید.

موفقیت‌‌های کلاب هاوس در این عرصه باعث شد تا سازندگان اپلیکیشن‌های دیگر نیز وارد این حوزه شوند. از جمله آن‌ها، می‌توان به اپلیکیشن توییتر اشاره کرد که قابلیت Spaces را برای انجام مکالمه‌های صوتی در اختیار کاربران خود قرار داد. همین موضوع باعث شد تا توجه بسیاری از اهالی دنیای تکنولوژی و توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها به این امکان جلب شده و آن‌ها نیز تصمیم بگیرند تا چنین قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

موسسان کلاب هاوس در ادامه سخنان خود، به این موارد نیز اشاره کردند:

ما همواره از یک جمعیت کوچک شروع کرده و به مرور، قابلیت‌ها را افزایش داده و فضا را برای تمامی کاربران گسترش خواهیم داد. زمانی که جمعیت وارد شده به یک فضا به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند، بسیاری از عوامل با مشکل مواجه خواهند شد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا کلاب هاوس را از یک پلتفرم آغاز کرده و به مرور، آن را در دسترس تمامی کاربران قرار دهیم.

قرار گرفتن در لیست انتظار باعث دریافت دعوتنامه خواهد شد یا اگر یکی از دوستان یا نزدیکان‌تان امکان ارسال دعوتنامه را داشته باشد، می‌توانید از او در این زمینه درخواست کنید. اپلیکیشن کلاب هاوس شب گذشته در کشور آمریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان عرضه شد و به مرور، در سایر کشورها هم ارائه می‌شود. مسئولان کلاب هاوس اعلام کرده‌اند که ظرف هفته‌های آتی، از کاربران در خصوص ایرادات این پلتفرم سوال پرسیده و در صدد رفع آن‌ها برخواهند آمد.

image

 

سیستم دعوت نامه همچنان به قوت خود پایدار است تا میزان ورودی به این اپلیکیشن به صورت کامل تحت کنترل مسئولان باشد. البته در فصل تابستان، برنامه‌هایی برای گسترش جمعیت کاربران در نظر گرفته شده است.

شما هم اینک می‌توانید برای ثبت نام خود در لیست انتظار، از طریق پلی استور گوگل اقدام کنید. البته به یاد داشته باشید که اپلیکیشن دیگری با نام Clubhouse در گوگل پلی وجود دارد که هیچ ارتباطی با موضوع مورد بحث در این مطلب ندارد. به همین دلیل و برای سادگی، ما لینک دانلود کلاب هاوس در پلی استور گوگل را برای شما قرار می‌دهیم.

دارندگان آیفون نیز می‌توانند از طریق این لینک، نسبت به دانلود و نصب کلاب هاوس اقدام کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

dfgdf

۱۴۰۰/۲/۲۰
gdfgdfg

سیری

۱۴۰۰/۲/۲۰
نرم افزار خوبیه ولی خب بتاست