خانهاخبار
مرورگر گوگل کروم تب‌های گروهی شما را به خاطر می‌سپارد

مرورگر گوگل کروم تب‌های گروهی شما را به خاطر می‌سپارد

به یاد سپردن تب‌های گروهی، یکی از امکانات جدید مرورگر گوگل کروم است که کمک شایان توجهی به شما خواهد کرد.
۱۴۰۰/۱/۱۷

تب‌های گروهی، یکی از ویژگی‌های مرورگر گوگل کروم به حساب می‌آید که به شما کمک می‌کند تا تب‌های این نرم‌افزار را به صورت دسته بندی شده مشاهده کرده و همچنین اجازه خواهید داشت تا تب‌های جدیدی را به این دسته‌ بندی‌ها اضافه کنید.

image

 

اما یکی از نقاط ضعف آن، از بین رفتن دسته بندی‌ها پس از بسته شدن مرورگر گوگل کروم بود. به این ترتیب اگر به صورت ناخواسته روی آیکون X از سمت راست و بالای این نرم‌افزار کلیک کرده و مرورگر گوگل کروم را ببندید، تمام دسته بندی‌های شما از بین رفته و باید این کارها را از ابتدا انجام دهید.

اما در آخرین بروزرسانی Chrome Canary گوگل این معضل را برطرف کرده و تب‌های گروهی در تاریخچه (History) این نرم‌افزار باقی مانده و با کلیک کردن روی آن، می‌توانید دسته بندی‌های خود را مجددا اجرا کنید.

image

 

زمانی که تب‌های باز شده را بازگردانی می‌کنید، دسته بندی‌های انجام شده با همان نظم و ترتیب اولیه سر جای خود بر می‌گردند و به این صورت شما تصور خواهید کرد که آن‌ها هیچ گاه بسته نشده‌اند.

image

 

تب‌های جداگانه که به یک گروه خاص تعلق دارند، امکان بسته شدن به صورت مستقل را نیز دارا خواهند بود و در صورت بازگردانی شدن، آن‌ها به محل مورد نظر نقل مکان خواهند کرد و ترتیب‌شان به هیچ عنوان به هم نمی‌خورد. به همین شکل می‌توانید از این موضوع مطمئن شوید که تب‌های مرورگر گوگل کروم شما در صورت بسته شدن ناخواسته، امکان ریستور و بازگشت به همان نظم و ترتیب در نظر گرفته از سوی شما را دارا خواهند بود.

در نهایت همان طور که اشاره شد، این تغییرات در حال حاضر روی Chrome Canary در دسترس است و به این ترتیب، در هفته‌های آتی باید منتظر اضافه شدن آن به نسخه عمومی باشیم. اگر از جمله استفاده کنندگان Chrome Canary هستید، تجربیات خود پیرامون این ویژگی را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)